Maar wie zegt dat? Zeggen meisjes dat niet tegen elkaar? Durft een soort die op zaterdagavond in da club nog niet zelfstandig naar de wc durft wel zelfstandig een studie/carrière te kiezen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dan is de vraag, is dat nature of nurture? Natuurlijk hoeft niemand een richting te kiezen als dat niet bij ze past, maar als we maar genoeg zeggen tegen jonge meisjes dat iets voor jongens is zullen ze ook nooit die stimulans krijgen om te zien of het überhaupt iets is wat bij ze past.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:12 schreef voederbietel het volgende:
Maar TS, is het tegen de standaard rolmodellen ingaan eigenlijk niet zo net zo rolbevestigend als met ze mee gaan?
En vrouwen weten die handigste manier per definitie niet? Als ze het inderdaad niet weet kun je ook samen de band vervangen of haar aanwijzingen geven, maar het overnemen en haar wegsturen is inderdaad nogal kleinerend. Andersom hetzelfde als vrouwen dit doen tegenover mannen bij bijvoorbeeld de was of koken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:12 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja en een band verwisselen heeft ook een handigste manier, maar als je je vrouw dat niet zelf laat doen ben je blijkbaar een seksistisch zwijn dat haar klein, zwak en dom probeert te houden.
Geeft niks, ik snap het wel.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:10 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat flauw.
Iedereen heeft zijn eigen handigste manier om zoiets in te delen, dat je het niet op haar manier doet betekent niet dat het verkeerd is.
Ja, ok, gaan we doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:12 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Laten ze dat patentrecht maar fatsoenlijk eens op de schop gooien, overal de cultuur en lonen in de wereld maar eens gelijk trekken en religie voor de verandering maar eens 's binnenshuis houden, als men zonodig echt wil innoveren.
Ik zeg nergens dat iemand tegen ze in moet gaan, iedereen moet gewoon zijn zoals die is, als een vrouw graag thuis is en voor haar kinderen, het huis en haar man zorgt, lekker laten doen, als dat haar gelukkig maakt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:12 schreef voederbietel het volgende:
Maar TS, is het tegen de standaard rolmodellen ingaan eigenlijk niet zo net zo rolbevestigend als met ze mee gaan?
Ik geloof dat TS even in een overall met een prinsessenkroon al huilend in een boom geklommen is om daar poffertjes te bakken.quote:
En vrouw aanwijzingen geven? Nee ik ben niet levensmoe, voor je het weet krijg je een krik naar je kop geslingerd.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:16 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
En vrouwen weten die handigste manier per definitie niet? Als ze het inderdaad niet weet kun je ook samen de band vervangen of haar aanwijzingen geven, maar het overnemen en haar wegsturen is inderdaad nogal kleinerend. Andersom hetzelfde als vrouwen dit doen tegenover mannen bij bijvoorbeeld de was of koken.
Ach, de enige reden waarom meisjes samen naar de wc gaan is omdat ze willen roddelen en dat is vaak alleen bij jonge meisjes.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:13 schreef zovty het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat? Zeggen meisjes dat niet tegen elkaar? Durft een soort die op zaterdagavond in da club nog niet zelfstandig naar de wc durft wel zelfstandig een studie/carrière te kiezen?
De leeftijd waarop ze dat soort carrière/opleidingskeuzes moeten maken is ook de leeftijd waarop ze het meest vatbaar zijn voor peerpressure.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ach, de enige reden waarom meisjes samen naar de wc gaan is omdat ze willen roddelen en dat is vaak alleen bij jonge meisjes.
Ik denk dat dat in wezen niks met meisjesachtig en jongensachtig uit te staan heeft maar gewoon ruimte krijgen om je te uiten. Een man zal zich sneller uiten in z'n verdriet door alles en iedereen te vervloeken en een vrouw eerder door te grienen. Het belangrijkste is dat er ruimte is voor beide.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:17 schreef snakelady het volgende:
Ik zeg nergens dat iemand tegen ze in moet gaan, iedereen moet gewoon zijn zoals die is, als ene vrouw graag thuis is en voor haar kinderen, het huis en haar man zorgt, lekker laten doen, als dat haar gelukkig maakt.
Maar we moeten dus uitkijken dat we niet te vaak tegen jonge meisjes zeggen dat iets te jongensachtig is of tegen jonge jongens zeggen dat iets te meisjesachtig is.
Wederom los van het meisjes/jongens verhaal: als jou neefje het karakter heeft om iets te doen wat door zijn omgeving niet als standaard wordt gezien, speelt dat erg in zijn voordeel. Als 'ie dat niet kan handelen kan 'ie beter iets doen waar hij zich wel prettig bij voelt en wat ook binnen de beleveniswereld van zijn omgeving valt.quote:Mijn neefje is gek op koken, hij krijgt regelmatig de opmerking dat dat te meisjesachtig is, wat vreemd is aangezien de beste chef koks toch vaak mannen zijn.
Gelukkig staat hij sterk in zijn schoenen en trekt hij zich er niks van aan, omdat hij ook ouders heeft die hem daarin steunen.
Maar stel voor dat het zijn vader was geweest die riep dat dat voor meisjes is, of dat hij een homotje gaat worden zo, dan zou hij er mee stoppen met het gevolg dat we misschien wel een hele goede chef kok mislopen, of dat hij gewoon een hele leuke hobby moet missen.
Zou het?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:22 schreef hoink581 het volgende:
Is dit niet gewoon een schreeuw naar goedkeuring, TS? Dat jij je kinderen open-minded opvoedt en je geen vrouw bent die vervalt in sekse stereotypen?
Naar mijn idee zijn ouders wel het meest bepalend hierin. Als die zulke stereotypen niet gaan lopen bevestigen dan zal een kind zich er niet zoveel van aantrekken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:22 schreef hoink581 het volgende:
Is dit niet gewoon een schreeuw naar goedkeuring, TS? Dat jij je kinderen open-minded opvoedt en je geen vrouw bent die vervalt in sekse stereotypen?
Dat is ook wel zo inderdaad, ik vind de leeftijd in Nederland dat ze moeten kiezen wat ze voor de rest van hun leven willen doen dan ook veels te jong.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:21 schreef zovty het volgende:
[..]
De leeftijd waarop ze dat soort carrière/opleidingskeuzes moeten maken is ook de leeftijd waarop ze het meest vatbaar zijn voor peerpressure.
Als het goed is staat die al onder de auto bij het vervangen van de band toch?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En vrouw aanwijzingen geven? Nee ik ben niet levensmoe, voor je het weet krijg je een krik naar je kop geslingerd.
Niet bevestigen =/= stellen dat ze niet nageleefd moeten worden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:23 schreef Chai het volgende:
[..]
Naar mijn idee zijn ouders wel het meest bepalend hierin. Als die zulke stereotypen niet gaan lopen bevestigen dan zal een kind zich er niet zoveel van aantrekken.
Nee, want ik heb die fout zelf ook gemaakt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:22 schreef hoink581 het volgende:
Oh bij jou zijn ze er wel sterk in geramd? Bij mij niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Niet bevestigen =/= stellen dat ze niet nageleefd moeten worden.
Ik denk dat je je er niet zo druk over moet maken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, want ik heb die fout zelf ook gemaakt.
Toen ik wist dat ik een meisje ging krijgen werd alles spontaan roze, de muur van de babykamer, kleertjes enz.
Ik heb ze overgoten met poppen en ander meisjesspeelgoed, zonder er verders bij na te denken.
Pas onlangs ben ik me gaan beseffen dat dat eigenlijk best achterlijk van mij was maar nu is het al te laat, ze houden beide van roze en jurkjes, ze doen graag hun nageltjes lakken en make-upen en ze zijn echt beide heel erg meisje/meisje.
Nu nis natuurlijk de vraag of ze dat van zichzelf al zijn of omdat ik ze die richting op heb gestuurd,
Schuldgevoel over het wel/niet zijn van een goede ouder zorgt er toch juist voor dat je op zoek bent naar bevestiging dat je het nu wel goed doet?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:27 schreef snakelady het volgende:
Pas onlangs ben ik me gaan beseffen dat dat eigenlijk best achterlijk van mij was maar nu is het al te laat, ze houden beide van roze en jurkjes, ze doen graag hun nageltjes lakken en make-upen en ze zijn echt beide heel erg meisje/meisje.
Nu is natuurlijk de vraag of ze dat van zichzelf al zijn of omdat ik ze onbewust die richting op heb gestuurd,
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo inderdaad, ik vind de leeftijd in Nederland dat ze moeten kiezen wat ze voor de rest van hun leven willen doen dan ook veels te jong.
Ze mogen geen alcohol drinken,roken, auto rijden, seks hebben enz want daar zijn ze te jong voor, maar ze moeten wel al kiezen wat voor werk ze de rest van hun leven willen gaan doen.
Ik vind het lastig om daar over te oordelen. In mijn belevenis ben ik niet zo erg opgevoed, ik heb altijd keuzes voorgeschoteld gekregen en werd altijd betrokken in het samenstellen van regels.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Oh bij jou zijn ze er wel sterk in geramd? Bij mij niet.
Gender stond overal buiten eigenlijk. Behalve bij het kopen van kleding, dan gingen we wel eerst kijken bij de meisjesafdeling.
Ligt er dan ook aan hoe serieus men is met vrouwen in de techniek krijgen, uiteraard.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:17 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja, ok, gaan we doen.
Of we maken een paar toffe filmpjes in de hoop wat meer meisjes te interesseren voor technologie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |