abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141756965
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Schuldgevoel over het wel/niet zijn van een goede ouder zorgt er toch juist voor dat je op zoek bent naar bevestiging dat je het nu wel goed doet?

Zolang je kinderen gelukkig lijken in hun "stereotype", waarom zou dat dan een probleem moeten zijn?
Sowieso boeit een stereotype bij oppervlakkige dingen niet zo erg. Zo lang ze niet geforceerd afzetten of tegen hun wil conformeren en zich vrij voelen is het prima.

Als het ze maar niet belemmert in doen wat ze leuk vinden en wat ze goed kunnen.
pi_141756980
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:36 schreef Chai het volgende:
Zo lang ze niet geforceerd afzetten
Wat is daar mis mee?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_141756984
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo inderdaad, ik vind de leeftijd in Nederland dat ze moeten kiezen wat ze voor de rest van hun leven willen doen dan ook veels te jong.
Ze mogen geen alcohol drinken,roken, auto rijden, seks hebben enz want daar zijn ze te jong voor, maar ze moeten wel al kiezen wat voor werk ze de rest van hun leven willen gaan doen.
Om vervolgens hun hele studie bij elkaar te lenen en hun halve leven straks geld terug te mogen betalen, helemaal als ze niet slagen.
pi_141756999
Je slaat als een meisje zeg je toch niet tegen een meisje maar tegen een mietige gozer?
Wat een raar filmpje.
Bagger.

Groetjes.
pi_141757011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:37 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
Dan is het stereotype blijkbaar erg leidend en voelen ze zich er niet prettig bij.
pi_141757038
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:38 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan is het stereotype blijkbaar erg leidend en voelen ze zich er niet prettig bij.
Lijkt me toch een waardevol stukje ontwikkeling om je bewust ergens keihard tegen af te zetten eigenlijk.
pi_141757064
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:39 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Lijkt me toch een waardevol stukje ontwikkeling om je bewust ergens keihard tegen af te zetten eigenlijk.
Ja op een bepaald punt wel, maar niet voor altijd.
pi_141757071
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:40 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja op een bepaald punt wel, maar niet voor altijd.
Is ruim 20 jaar te veel van het goede?
pi_141757134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo inderdaad, ik vind de leeftijd in Nederland dat ze moeten kiezen wat ze voor de rest van hun leven willen doen dan ook veels te jong.
Ze mogen geen alcohol drinken,roken, auto rijden, seks hebben enz want daar zijn ze te jong voor, maar ze moeten wel al kiezen wat voor werk ze de rest van hun leven willen gaan doen.
Helemaal eens!
Mijn kleuter van vijf moet al presteren en cito-toetsen maken. :')
pi_141757150
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Helemaal eens!
Vervelend dat je je kind geen klimaat kan bieden waarin intellectuele prestaties niet als waardeoordeel gebruikt worden.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:46:12 #86
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757167
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Helemaal eens!
Inderdaad ja!
Mijn oudste van 9 krijg al redelijk wat huiswerk mee naar huis, ik kan me niet herinneren dat ik in groep 5 al echt huiswerk kreeg.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:48:22 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757205
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:44 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Vervelend dat je je kind geen klimaat kan bieden waarin intellectuele prestaties niet als waardeoordeel gebruikt worden.
Ik weet niet hoe oud jij bent maar grote kans dat jij de Cito kleutertoets niet hebt hoeven doen.
Het is totaal onlogisch, een kleuter kan je nog niet op dat niveau testen, het is een momentopname die een week later totaal anders kan uitpakken.
Cito is een commercieel bedrijf en het enige wat die willen is geld verdienen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_141757242
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud jij bent maar grote kans dat jij de Cito kleutertoets niet hebt hoeven doen.
Het is totaal onlogisch, een kleuter kan je nog niet op dat niveau testen, het is een momentopname die een week later totaal anders kan uitpakken.
Als je iemand kennis aanleert kun je toetsen hoeveel daarvan is blijven hangen lijkt me. Dat het vervolgens geïnterpreteerd wordt als goed of slecht is een tweede.
pi_141757254
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:48 schreef snakelady het volgende:
Cito is een commercieel bedrijf en het enige wat die willen is geld verdienen.
Waarom voel je je dan bedreigt door zoiets, als het toch totaal geen waarde heeft?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:52:17 #90
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757290
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:50 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Waarom voel je je dan bedreigt door zoiets, als het toch totaal geen waarde heeft?
Bij mijn jongste van nu 6 jaar was de vraag of ze nog een extra jaar moest kleuteren omdat ze de cito-toets niet goed genoeg had gedaan.
Maar de juf twijfelde omdat ze in de klas normaal beter laat zien. dus liet ze de test opnieuw doen en toen kwam ze uit op halverwege groep 3 bij de bovenste 25%.
Zou je het haar volgende week weer laten doen grote kans dat ze bij de laagste 25% zit.
Het zegt totaal niks over de toekomstige en huidige kwaliteiten van het kind!
pi_141757325
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Bij mijn jongste van nu 6 jaar was de vraag of ze nog een extra jaar moest kleuteren omdat ze de cito-toets niet goed genoeg had gedaan.
Maar de juf twijfelde omdat ze in de klas normaal beter laat zien. dus liet ze de test opnieuw doen en toen kwam ze uit op halverwege groep 3 bij de bovenste 25%.
Zou je het haar volgende week weer laten doen grote kans dat ze bij de laagste 25% zit.
Maar je zou een extra jaar kleuterklas dus wel zien als een tegenvaller?
quote:
Het zegt totaal niks over de toekomstige en huidige kwaliteiten van het kind!
Je realiseert je dat dit eigenlijk best wel eh, tegenstrijdig is. Je wilt je kind niet testen met iets omdat het niks zet over de kwaliteiten van je kind. Maar je vind dus wel dat een kind bepaalde kwaliteiten moet hebben.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:55:21 #92
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_141757362
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:53 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Terwijl het voor een meisje niet zoveel uitmaakt, die wordt toch huisvrouw.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:55:58 #93
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141757376
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, want ik heb die fout zelf ook gemaakt.
Toen ik wist dat ik een meisje ging krijgen werd alles spontaan roze, de muur van de babykamer, kleertjes enz.
Ik heb ze overgoten met poppen en ander meisjesspeelgoed, zonder er verders bij na te denken.

Pas onlangs ben ik me gaan beseffen dat dat eigenlijk best achterlijk van mij was maar nu is het al te laat, ze houden beide van roze en jurkjes, ze doen graag hun nageltjes lakken en make-upen en ze zijn echt beide heel erg meisje/meisje.
Nu is natuurlijk de vraag of ze dat van zichzelf al zijn of omdat ik ze onbewust die richting op heb gestuurd,
Je kan het aangemoedigd hebben, maar zoiets moet ook wel in je zitten hoor. Ik werd vroeger ook overladen met typisch meisjesspeelgoed. Barbies, My Little Pony's, Baby Born, kinder make-up, noem maar op ... Zelfs toen ik een Gameboy kreeg was deze roze, terwijl die van mijn broertje blauw was. Met sommige van dat speelgoed heb ik enthousiast gespeeld, maar sommige dingen vond ik minder interessant. De Barbies kleedde ik slechts aan en zette ik op de schap, Baby Born is ook aardig verwaarloosd. De Pony's waren leuk, maar dat was omdat ik gek was/ben op dieren. :)

Ik speelde soms liever met de Hot Wheels, Lego of Bionicles van mijn broertje. Dus ondanks dat mijn ouders me als een typisch meisje hebben behandeld, was het nog steeds m'n eigen karakter wat er voor zorgde dat ik er uiteindelijk wel of niet iets mee deed. Roze is ook nooit mijn favoriete kleur geweest, ondanks alle roze dingen die ik kreeg.

Als je dochters hun 'meisjesdingen' echt niet leuk hadden gevonden, had je dat allang wel gemerkt.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_141757377
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:55 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Terwijl het voor een meisje niet zoveel uitmaakt, die wordt toch huisvrouw.
Kan zo'n grietje zich lekker nog een jaar bezig houden met auto'tjes, blokken, lego en knex, is het weer niet goed.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:56:04 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757379
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:53 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Nee, maar het zou wel een tegenvaller voor haar zijn, ze zou zich gaan vervelen en ze zou dat gaan uiten op een negatieve manier.
Zou ze groep 3 niet aankunnen prima, dan nog lekker een jaartje extra kleuteren, maar als ze het wel aankan en ze blijft toch zitten zou dat een onnodig probleem kunnen geven.
pi_141757408
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:56 schreef snakelady het volgende:
Nee, maar het zou wel een tegenvaller voor haar zijn, ze zou zich gaan vervelen en ze zou dat gaan uiten op een negatieve manier.
Zou ze groep 3 niet aankunnen prima, dan nog lekker een jaartje extra kleuteren, maar als ze het wel aankan en ze blijft toch zitten zou dat een onnodig probleem kunnen geven.
Projecteer je nu je eigen verwachtingen op de wereldbeleving van je kind?

Wat vond ze er zelf van?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:59:57 #97
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757482
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:57 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Projecteer je nu je eigen verwachtingen op de wereldbeleving van je kind?

Wat vond ze er zelf van?
Projecteer jij je negatieve gevoelens jegens mij in dit topic door aannames te doen die nergens op slaan?

Maar ze wil zelf dolgraag naar groep 3 omdat ze heel graag wil leren lezen en schrijven.
En ja dat wil ze echt zelf.
pi_141757557
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Projecteer jij je negatieve gevoelens jegens mij in dit topic door aannames te doen die nergens op slaan?
Nee, ik vind je wel een tof mens eigenlijk.
quote:
Maar ze wil zelf dolgraag naar groep 3 omdat ze heel graag wil leren lezen en schrijven.
En ja dat wil ze echt zelf.
Wat is het probleem dan? Ze heeft een toets afgenomen die aangaf dat ze beter kon blijven kleuteren, toen had die toets geen waarde voor je, vervolgens heeft ze dezelfde toets nog een keer afgenomen en spontaan krijgt die toets wel waarde: 'zie je wel!!'.
pi_141757592
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gelukkig is het al veel meer dan vroeger, maar nog steeds is er het vooroordeel dat bepaalde dingen mannelijk of juist vrouwelijk zijn, als een man kapper is zal hij wel homo zijn, als een vrouw graag aan auto's knutselt zal ze wel pot zijn.
Een vrouw die aan een auto sleutelt wordt minder snel voor pot aangezien dan een mannelijke kapper een poot zou zou zijn. Als vrouwen wat stoerdere trekken hebben, worden ze daar vaak om geprezen door zowel mannen als vrouwen. Een man met vrouwelijke trekken is direct al een homo, wat eigenlijk betekent dat je als man hebt gefaald.

Vrouw zijn heeft zijn nadelen, maar het man zijn ook. Het is appels met peren vergelijken.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:05:47 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757635
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:02 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Nee, ik vind je wel een tof mens eigenlijk.

[..]

Wat is het probleem dan? Ze heeft een toets afgenomen die aangaf dat ze beter kon blijven kleuteren, toen had die toets geen waarde voor je, vervolgens heeft ze dezelfde toets nog een keer afgenomen en spontaan krijgt die toets wel waarde: 'zie je wel!!'.
Omdat ik geluk heb met deze lerares, veel andere scholen houden de cito-toets als leidraad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')