abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:30:35 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142046601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat gaat wel weer wat ver, want onze semi-democratisch gekozen premiers hebben nog wel een democratische waarde.

Maar als ze onder elkaar gaan bekokstoven dat er een Europees Hof voor de Rechten voor de Mens moet komen, dan raak je wel heel erg veel democratische controle kwijt.

Stel dat Hollande, Merkel en Rutte onder elkaar afspreken dat er een Hof voor het WWW moet komen, omdat er een roep is om iets te doen tegen alle negativeit op het internet, en dat een van de wetten van dat hof ertoe leidt dat wij tzt niet meer op FOK! onze mening moeten spuien. Dan zullen er hoop ik toch wel mensen zijn die daar vraagtekens bij gaan zetten.
Absoluut, maar juist dat soort dingen zijn door die afspraken moeilijk te bekokstoven.

Een Fred Teeven zou zoiets op landelijk niveau veel sneller voor elkaar krijgen als hij zich nergens wat van aan hoefde te trekken.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:32:13 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142046674
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

We stemmen in Nederland natuurlijk niet voor onze bestuurders. We stemmen (onder andere) voor de tweede kamer en indirect voor de eerste kamer. De bestuurders komen ook enigszins indirect voort uit stemgedrag bij de tweede kamerverkiezingen. Ik ben het wel eens met LB dat hoe indirecter keuzes tot stand komen, des te minder democratisch het is. Ik vind het ook helemaal niet zo gek om bij belangrijke internationele verdragen met significante impact een bindend referendum te houden of in ieder geval de bevolking de mogelijkheid te bieden om hier initiatief toe te nemen.
Een referendum voor iedere internationale afspraak lijkt me ondoenlijk. Dan heb je er iedere week een.

Ik zou het houden bij een besluit van de staten generaal tot akkoord van iedere afspraak die gemaakt wordt.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:33:39 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142046736
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals tijdelijke maatregelen? Ik zou het als burger erg fijn vinden als de overheid zich aan afspraken hield met mij. Maar de overheid is onbetrouwbaar, veranderd continue de afspraken met de burger, dus waarom is het een probleem internationale afspraken te wijzigen?
Je kan ze best wijzigen maar dan moeten daar dus nieuwe afspraken over worden gemaakt.

Dat is wat anders dan afspraken negeren als ze even niet uitkomen.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:34:09 #129
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142046761
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een referendum voor iedere internationale afspraak lijkt me ondoenlijk. Dan heb je er iedere week een.

Ik zou het houden bij een besluit van de staten generaal tot akkoord van iedere afspraak die gemaakt wordt.
Zwitserland is ook een onmogelijk land die niet bestaat.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:35:28 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142046815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:34 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Zwitserland is ook een onmogelijk land die niet bestaat.
Wordt daar over ieder afspraakje tussen ministers van twee landen een referendum gehouden ja? Hoe vaak komen die dan voor?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:40:24 #131
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142047022
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wordt daar over ieder afspraakje tussen ministers van twee landen een referendum gehouden ja? Hoe vaak komen die dan voor?
Ze doen dat om de paar maanden en dan kun je op verschillende dingen tegelijk stemmen. De meeste verdragen zijn nou niet bepaald zo essentieel dat het ratificeren echt niet 2 maanden kan wachten.
pi_142047438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik had het over 'belangrijke internationale afspraken met significante impact', niet 'iedere internationale afspraak'. Daarbij stelde ik ook nog dat je het initiatief voor een referendum bij de bevolking kunt neerleggen. Die zitten natuurlijk zelf net zo goed niet te wachten op een stemming over elk marginaal verdragje dat wordt gesloten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:55:48 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142047651
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kan ze best wijzigen maar dan moeten daar dus nieuwe afspraken over worden gemaakt.

Dat is wat anders dan afspraken negeren als ze even niet uitkomen.
Je lult er omheen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142048560
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb die wiki van dat verdrag gelezen, en je hebt gelijk, vlak na de oorlog was dit misschien een goed idee. Maar zoals met wel meer goede initiatieven had men waarschijnlijk niet kunnen bevroeden dat het verdrag zou worden gebruikt om een intocht van Sinterklaas tegen te houden.

Wat maar weer eens aan geeft hoe belangrijk het is om het volk te beschermen tegen de macht van de staat.
Tot nu toe is er nog niks daadwerkelijk tegengehouden. Maar ik denk inderdaad niet dat men bij het opstellen had gedacht dat de "bescherming van de persoonlijke levenssfeer" zo breed uitgelegd zou worden - dat een uiting die de identiteit van een groep raakt, automatisch inhoudt dat ieder lid van die groep dat zich daardoor beledigd voelt, zich kan beroepen op aantasting van de persoonlijke levenssfeer en dus bescherming van de overheid tegen zulke uitingen kan eisen.

Edit: Het EHRM zegt dat een uiting die de identiteit van een groep raakt, met als gevolg dat een lid van die groep zich beledigd voelt, een aantasting van de persoonlijke levenssfeer inhoudt. Echter, het betreffende artikel uit het verdrag is in de eerste plaats een bescherming tegen dergelijke inbreuken door de overheid zelf gepleegd. Echter, het kan ook worden opgevat als een opdracht aan overheden om niet alleen iets na te laten, maar ook actief actie te ondernemen om burgers te beschermen. Echter, de overheid heeft daarbij ook weer de vrijheid om een belangenafweging te maken, tussen het individueel belang en het algemeen belang. De Nederlandse rechter heeft nu in de zaak rond Zwarte Piet geoordeeld, dat die belangenafweging niet is gemaakt en dat de overheid dat nu alsnog moet doen.

Dat is nou niet echt een idiote inperking van de beslissingsvrijheid van een overheid.

Aan de andere kant: als je elk land vrij laat om zelf te interpreteren hoe een verdrag moet worden uitgelegd, dan zou de feitelijke bescherming die het verdrag geeft nagenoeg nul zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 15:29:01 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:41:27 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142049312
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik had het over 'belangrijke internationale afspraken met significante impact', niet 'iedere internationale afspraak'. Daarbij stelde ik ook nog dat je het initiatief voor een referendum bij de bevolking kunt neerleggen. Die zitten natuurlijk zelf net zo goed niet te wachten op een stemming over elk marginaal verdragje dat wordt gesloten.
Dat is wellicht nog wel interessant.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:42:33 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142049354
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je lult er omheen
Nee hoor. Naar mijn idee moet je afspraken of nakomen of herbespreken. Maar niet je er slechts aan houden als het je uitkomt.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:48:45 #137
45206 Pietverdriet
pi_142049544
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor. Naar mijn idee moet je afspraken of nakomen of herbespreken. Maar niet je er slechts aan houden als het je uitkomt.
Dat mag duidelijk zijn, maar het punt dat ik je probeer duidelijk te maken is dat de overheid slecht is in het nakomen van afspraken en dat jij je daar selectief over opwindt als het de VVD betreft.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:52:37 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142049669
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat mag duidelijk zijn, maar het punt dat ik je probeer duidelijk te maken is dat de overheid slecht is in het nakomen van afspraken en dat jij je daar selectief over opwindt als het de VVD betreft.
Die partij heeft nu eenmaal de macht.
pi_142127849
Een Amerikaans Republikein als Pat Buchanan, dat is een echte conservatief, toch totaal tegengesteld met de visie die bv. een Mark Rutte aanhangt...
pi_142128232
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 03:52 schreef 729Sinistra het volgende:
Een Amerikaans Republikein als Pat Buchanan, dat is een echte conservatief, toch totaal tegengesteld met de visie die bv. een Mark Rutte aanhangt...
Visie??? Mark Rutte heeft geen visie. Het
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 10 juli 2014 @ 07:27:50 #141
45206 Pietverdriet
pi_142128410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die partij heeft nu eenmaal de macht.
:')
Sure, hadden ze niet een coalitiepartner?
En wie regeerde er de laatste 15-20 jaar allemaal?
Oh, nee, het ligt allemaal aan deze regering waar de VVD de dienst uitmaakt.
  donderdag 10 juli 2014 @ 07:59:23 #142
365082 IPA35
Patriarch
pi_142128541
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
openingspost lijkt op een betoog van de Deltastichting!
Ik beschouw mijzelf als een conservatief (of Burkeaan) en zeker geen liberaal

edit: beter lezen, link naar de deltastichting wordt gelegd in het artikel
Dit soort van Van Severen achtige betoog heeft denk ik weinig van doen met Burkiaans Conservatisme.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:16:13 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142128654
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 07:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is weer de vaste vorm van de discussie afleiden

Doet een partij die Piet niet leuk vind iets fout: SCHANDE!

Doet een partij die Piet wel leuk vind iets fout: Maar hullie doen het ook!!!
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:22:47 #144
45206 Pietverdriet
pi_142128703
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 08:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is weer de vaste vorm van de discussie afleiden

Doet een partij die Piet niet leuk vind iets fout: SCHANDE!

Doet een partij die Piet wel leuk vind iets fout: Maar hullie doen het ook!!!
Poeh poeh poeh wat een stropoppen
Je roept dat de VVD de rechtstaat ondermijnt, ik zeg dat niet een VVD issue is maar dat bijna alle politieke partijen daar aan meewerken en geef je voorbeelden. Jij begint te jammeren dat de VVD de macht heeft, ik wijs je er op dat het een coalitie regering is, en dat we de afgelopen jaren heel wat meer partijen in de regeringen hebben gehad (en zoals je weet zij allerlei maatregelen die de rechtstaat en privacy ondermijnen, of niet aan afspraken houden al jaren aan de gang) en je komt met deze stropoppen en op de man spelerij.
Knul, JIJ bent degene met de tunnelvisie en een gebrek aan discussievaardigheden

[ Bericht 16% gewijzigd door Pietverdriet op 10-07-2014 08:38:32 ]
pi_142128891
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 08:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Poeh poeh poeh wat een stropoppen
Je roept dat de VVD de rechtstaat ondermijnt, ik zeg dat niet een VVD issue is maar dat bijna alle politieke partijen daar aan meewerken en geef je voorbeelden. Jij begint te jammeren dat de VVD de macht heeft, ik wijs je er op dat het een coalitie regering is, en dat we de afgelopen jaren heel wat meer partijen in de regeringen hebben gehad (en zoals je weet zij allerlei maatregelen die de rechtstaat en privacy ondermijnen, of niet aan afspraken houden al jaren aan de gang) en je komt met deze stropoppen en op de man spelerij.
Knul, JIJ bent degene met de tunnelvisie en een gebrek aan discussievaardigheden
Piet, zou het voor de verandering niet eens een keer aardig zijn om op de inhoud in te gaan in plaats van altijd weer op de man te spelen en te trollen?
pi_142129159
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 03:52 schreef 729Sinistra het volgende:
Pat Buchanan is een paleo conservatief, en je zou 'm inderdaad een echte conservatief kunnen noemen. Hij is wat mij betreft veel te conservatief (haha, dat ik dat nog ooit van iemand zou zeggen).

Ik zit precies tussen de Libertariers en de Conservatieven in, althans, dat maak ik op uit de testjes die zo nu en dan voorbij komen. Geef mensen net zo veel vrijheid als ze aan kunnen, en zorg er voor dat er genoeg social fabric is, om de klappen van de vrije markt op te vangen.

Want laten we wel wezen, vrijheid is niet gratis, en het is verdomd moeilijk om er goed mee om te gaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:13:25 #147
45206 Pietverdriet
pi_142129205
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Pat Buchanan is een paleo conservatief, en je zou 'm inderdaad een echte conservatief kunnen noemen. Hij is wat mij betreft veel te conservatief (haha, dat ik dat nog ooit van iemand zou zeggen).

Ik zit precies tussen de Libertariers en de Conservatieven in, althans, dat maak ik op uit de testjes die zo nu en dan voorbij komen. Geef mensen net zo veel vrijheid als ze aan kunnen, en zorg er voor dat er genoeg social fabric is, om de klappen van de vrije markt op te vangen.

Want laten we wel wezen, vrijheid is niet gratis, en het is verdomd moeilijk om er goed mee om te gaan.
Nah, conservatieven willen mensen helemaal geen persoonlijke vrijheid geven als het afwijkt van hun mening, zoals sex buiten het huwelijk, homosexualiteit, atheisme, abortus, evolutieleer onderwijzen, mark twain lezen, etc etc
Je mag spruitjes prima vies vinden, zolang je je bek maar houd en je bord leeg eet
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:20:06 #148
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_142131800
quote:
17s.gif Op donderdag 10 juli 2014 08:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Piet, zou het voor de verandering niet eens een keer aardig zijn om op de inhoud in te gaan in plaats van altijd weer op de man te spelen en te trollen?
Het was toch echt Hexagon die begon met op de man spelen.
Anti-Turkije
pi_142132419
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 07:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is er met alle politieke partijen niets mis? Niemand regeert immers alleen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 10-07-2014 12:37:23 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:20:41 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142133447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:20 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het was toch echt Hexagon die begon met op de man spelen.
Waar precies begon dat dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')