Een of andere schimmeldrol van de Telegraaf. http://www.telegraaf.nl/t(...)_voor_Oranje___.htmlquote:
Ndjamena, maar dan vraag je nog iets. Vraag eens om de hoofdstad van kenia, en dan weet ik zeker dat Europa een stuk beter scoort dan Amerika.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vraag een Europeaan (of Amerikaan) naar de hoofdstad van Tsjaad.
Wij zijn net zo goed gefocust op ons eigen mini-universum als Amerikanen. Alleen hun mini-universum is een stuk groter dan het onze.
Mja, men zegt het, maar ik weet dat niet zo. Een Europeaan kan zijn landsgrenzen in een paar uur bereizen (zelfs een Duitser of Fransman) dus is het logisch dat ie er al snel overheen kijkt. Dat wil zeggen: hij kijkt een paar landen verder en misschien zelfs eventjes naar het eiland aan de andere kant van de zee. Maar dat maakt hem nog geen cosmopolitisch wereldburger.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:19 schreef Blik het volgende:
Ndjamena, maar dan vraag je nog iets. Vraag eens om de hoofdstad van kenia, en dan weet ik zeker dat Europa een stuk beter scoort dan Amerika.
Amerika op dit vlak vergelijken met europa is gewoon kortzichtig, europa kijkt veel meer buiten de landsgrenzen dan amerika doet
In Europa kijken ze nog naar nieuws in Afrika, azie en overdreven mate in amerika. Andersom gebeurt dat echt totaal niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mja, men zegt het, maar ik weet dat niet zo. Een Europeaan kan zijn landsgrenzen in een paar uur bereizen (zelfs een Duitser of Fransman) dus is het logisch dat ie er al snel overheen kijkt. Dat wil zeggen: hij kijkt een paar landen verder en misschien zelfs eventjes naar het eiland aan de andere kant van de zee. Maar dat maakt hem nog geen cosmopolitisch wereldburger.
De VS beslaan een half continent. Van New York naar Los Angeles is 4500 kilometer, Seattle-Miami 5300. Dat is ongeveer van Sevilla naar Hammerfest. Welke rest van de wereld heb je dan nog nodig?
Windowdressing, die Europese aandacht voor Afrika of Azië. Snuffel eens een uurtje rond in de snottige krochten van Geenstijl en je weet weer hoe zeer Hollanders begaan zijn met buitenlandse aangelegenheden.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:45 schreef Blik het volgende:
In Europa kijken ze nog naar nieuws in Afrika, azie en overdreven mate in amerika. Andersom gebeurt dat echt totaal niet.
Amerika is groot, maar de wereld houdt niet op buiten de landsgrenzen. Maar dat denken ze bijna wel, puur en alleen op zichzelf gericht
Twee vermiste poldermeisjes in Panama hier ook. Dan die Italiaanse bootvluchtelingen. Of ander wereldleed.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:54 schreef tong80 het volgende:
Een vrachtwagen die van een viaduct valt krijgt op CNN meer aandacht dan 200 verdronken bootvluchtelingen in Italië.
Alleen praten wij niet alsof wij zoveel beter zijn. Niemand hier zou een column schrijven over wat voor een achterlijke sporten zij beoefenen. Hoewel ik hun sporten achterlijk vind, mogen zij het wat mij betreft beoefenen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:08 schreef Ringo het volgende:
Vraag een Europeaan (of Amerikaan) naar de hoofdstad van Tsjaad.
Wij zijn net zo goed gefocust op ons eigen mini-universum als Amerikanen. Alleen hun mini-universum is een stuk groter dan het onze.
Zonder europeanen woonden de Amerikanen nog in Wig-Wams. Zonder Amerikanen hadden we in europa geen Fastfood en Coca Cola.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:56 schreef Ringo het volgende:
Ik snap jullie punt heus wel. En er valt iets voor te zeggen. Ik denk alleen dat Europeanen hun wereldburgerschap nogal overschatten.
Men doet in dit topic niet anders!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:57 schreef Richestorags het volgende:
Alleen praten wij niet alsof wij zoveel beter zijn.
Ben je nu serieus op je pik getrapt omdat "zij" iets lelijks zeggen over "onze" sporten?quote:Niemand hier zou een column schrijven over wat voor een achterlijke sporten zij beoefenen. Hoewel ik hun sporten achterlijk vind, mogen zij het wat mij betreft beoefenen.
Zonder Amerikanen woonden wij nu in een Duizendjarig Rijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:01 schreef tong80 het volgende:
Zonder europeanen woonden de Amerikanen nog in Wig-Wams. Zonder Amerikanen hadden we in europa geen Fastfood en Coca Cola.
Ik ben niet op mijn pik getrapt hoor? Waarom haal je dat uit mijn post?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Men doet in dit topic niet anders!
[..]
Ben je nu serieus op je pik getrapt omdat "zij" iets lelijks zeggen over "onze" sporten?
Er zijn schitterende boeken geschreven over Baseball door Jan Donkers en Mart Smeets.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:18 schreef Ringo het volgende:
Oh, dat dacht ik. Dat je het niet kon verkroppen dat een of andere redneckbitch een valse column over voetbal had geschreven. En dat "wij" dat nooit zouden doen over American football of honkbal of basketbal. Hetgeen ik betwijfel. Zijn we daar te beschaafd voor? Dacht het niet toch. En als het niet sport is waar wij (onterecht) lelijk over kunnen schrijven, dan wel de Amerikaanse cultuur in het algemeen. Of Amerikaanse eetgewoonten. Of dat rare Amerikaanse taaltje.
Berrie van Aerlequote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:43 schreef Ringo het volgende:
Al snap ik ook wel dat het voor Nederlanders moeilijk te verkroppen is dat Hein Vergeer niet in de lijst staat.
Toch vond ik die doelwissel in '94 wel spectaculair. Kunnen we dat in Europa ook?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 08:29 schreef Ringo het volgende:
Ze heeft natuurlijk gelijk.
Sinds de VS het WK in 1994 hebben georganiseerd, is het land langzaam maar zeker in verval geraakt.
Ook tof dat ze het voor de negers opneemt.
Ann Coulter
Alleen bij doelen die niet in het gras zijn verankerd.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Toch vond ik doelwissel in '94 wel spectaculair. Kunnen we dat in Europa ook?
Ja, maar die kritiek komt van iemand die honkbal verheerlijkt, en ik weet niet of je het weet, maar als het daar onbeslist blijft in de reguliere innings, kan het zomaar eens zijn dat de hele wedstrijd tweeenhalf of drie uur gaat duren, dus wat duur van een wedstrijd betreft kan die muts beter haar bek houden.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
Mag ik wel zeggen dat ik het met een puntje van haar column eens ben?
De lengte van een voetbalwedstrijd. 90 minuten, plus vaak 3/4 minuten extra tijd vind ik ook gewoon too much.
Als een voetbalwedstrijd gewoon 60 minuten zou duren, dus 30 minuten per helft, zouden de spelers nóg meer voluit kunnen gaan, want...meer energie over, en er zouden waarschijnlijk meer doelpunten vallen.
Ik kijk graag voetbal, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb al ZO VAAK gehad dat ik ergens vanaf de 75e minuut begin te denken van, okee... klaar nu, get on with it....
Sure, je hebt ook heus wedstrijden die tot de 94e minuut razend spannend zijn, maar eerlijk is eerlijk, bij het merendeel van de wedstrijden is vanaf de 75e minuut de meeste pit wel eruit.
En die duidelijk moneyball niet gezien bzw begrepen heeftquote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, maar die kritiek komt van iemand die honkbal verheerlijkt, en ik weet niet of je het weet, maar als het daar onbeslist blijft in de reguliere innings, kan het zomaar eens zijn dat de hele wedstrijd tweeenhalf of drie uur gaat duren, dus wat duur van een wedstrijd betreft kan die muts beter haar bek houden.
Nee niet haar bek houden. Hilarisch hoe dom mensen kunnen zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, maar die kritiek komt van iemand die honkbal verheerlijkt, en ik weet niet of je het weet, maar als het daar onbeslist blijft in de reguliere innings, kan het zomaar eens zijn dat de hele wedstrijd tweeenhalf of drie uur gaat duren, dus wat duur van een wedstrijd betreft kan die muts beter haar bek houden.
Een levensechte troll inderdaad, en ze verkoopt er nog boeken mee ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
, meer heb ik eigenlijk niet over die Ann te zeggen.
Ach, dat zit maarten van rossum, jan mulder of poep van het hek ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
.
Dat mens zit zo vol haat, agressie en vooroordelen, dat is bijna niet te beseffen.
.
Ook dat is waar voor maarten van rossum, jan mulder of poep van het hekquote:En als ze het nou alleen bij onzinnig voetbal commentaar hield... maar juist haar politieke diarree wordt door bepaalde bevolkingsgroepen als zoete koek gegeten, als ze maar hard genoeg schreeuwt.
Dat is niet waar, bij deze drie is het hoogstens een ergernis, waarbij ze een deel van de dingen die ze zeggen niet eens serieus menen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, dat zit maarten van rossum, jan mulder of poep van het hek ook.
[..]
Ook dat is waar voor maarten van rossum, jan mulder of poep van het hek
Ierland aan de naam te horen. Een land waar de rugbyspelers gewoon in een shirt en korte broek spelen, in tegenstelling tot die vadsige american footballspeler waar ze zo vol van is met hun full body armour en helm.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee niet haar bek houden. Hilarisch hoe dom mensen kunnen zijn.
Uren kijken naar Baseball. Wachten op die ene goede slag door de native Amerikaan.
Ben wel benieuwd uit welk land haar voorouders komen.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, bij deze drie is het hoogstens een ergernis, waarbij ze een deel van de dingen die ze zeggen niet eens serieus menen.
Een papzak op de eerste plaats bij de amerikanen. toepasselijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:59 schreef tong80 het volgende:
No. Athlete (1st place) Pts
1. Babe Ruth (5) 1551
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:30 schreef Deckard het volgende:
[..]
Een papzak op de eerste plaats bij de amerikanen. toepasselijk.
Zie jij Bob Beamon ?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:12 schreef Ringo het volgende:
Ja, de Amerikanen hebben nu eenmaal een rijke sportcultuur.
Ik vind het ook fantastisch om naar te kijken, ben al voor zolang ik me kan herinneren een Yankees fan, alleen die argumenten van dat wijf zijn zijn zo doorzichtig dat het op je lachspieren gaat werken.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:09 schreef popolon het volgende:
Baseball duurt soms vier uur, toch vind ik 't geweldig. Het is geen sport die je kijkt, het is een achtergrond sport.Beetje klooien op de computer, pakt een pilsje of vijf, baseball op de achtergrond. Heerlijk.
En soms zijn er grappige momenten zoals gisteravond:
Dat zijn geen Amerikanen, daarom worden ze niet genoemd. Dat is hetzelfde als ze zo'n verkiezing hebben van de mooiste vrouwen op aarde, dan zou je ook bijna de indruk krijgen dat er alleen daar mooie dames wonen en in de rest van de wereld alleen lelijke muppets.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zie jij Bob Beamon ?
Of Abebe Bikila ?
Of Lasse Viren ?
Of Karch Kiraly ?
Of Björndalen ?
Of Waldner ?
Of Stenmark ?
Wel RVPquote:Do they even have MVPs in soccer?
Nee.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 08:53 schreef MakkieR het volgende:
Hebben Amerikanen eigenlijk wel het besef hoe groot het voetbal is over de hele wereld?
Logisch. Ze hebben weinig besef van de rest van de wereld. Niet dat de gemiddelde Nederlander nou zo'n globetrotter is, maar dit maakt maar weer eens duidelijk dat zij gewoon stil moet zijn over dingen waar ze geen verstand van heeft.quote:
Het is voor hen al gauw irrelevant. Vanuit hun perspectief logisch. De gemiddelde Nederlander kan Belize ook niet op de kaart aanwijzen, laat staan de hoofdstad noemen.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Logisch. Ze hebben weinig besef van de rest van de wereld. Niet dat de gemiddelde Nederlander nou zo'n globetrotter is, maar dit maakt maar weer eens duidelijk dat zij gewoon stil moet zijn over dingen waar ze geen verstand van heeft.
Dat is waar. De gemiddelde Nederlander schrijft echter geen hautaine column over Belizequote:Op zondag 29 juni 2014 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is voor hen al gauw irrelevant. Vanuit hun perspectief logisch. De gemiddelde Nederlander kan Belize ook niet op de kaart aanwijzen, laat staan de hoofdstad noemen.
Zo klopt iequote:Op zondag 29 juni 2014 10:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is waar. De gemiddelde Nederlander schrijft echter geen hautaine column over BelizeHet is niet erg als je onwetend bent, veel Europeanen weten ook vrij weinig van Amerika, maar als je dan kritiek levert moet je wel weten waarop en niet je blinde Amerika haat en superioriteitscomplex etaleren.
Jaquote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
Mag ik wel zeggen dat ik het met een puntje van haar column eens ben?
Voetballers gaan al 60 minuten voluit. Je kan niet ff lekker een dutje doen tijdens een wedstrijd. Dat er meer goals zullen vallen kan je niet aantonen; de verdedigers zullen echt niet meer goals doorlaten. 90 minuten voetballen is juist mooi omdat conditie, fysieke gesteldheid ed ook gaat meespelen.quote:De lengte van een voetbalwedstrijd. 90 minuten, plus vaak 3/4 minuten extra tijd vind ik ook gewoon too much.
Als een voetbalwedstrijd gewoon 60 minuten zou duren, dus 30 minuten per helft, zouden de spelers nóg meer voluit kunnen gaan, want...meer energie over, en er zouden waarschijnlijk meer doelpunten vallen.
Dat kom omdat ze de 60 minuten voluit hebben gespeeld, veel teams scoren ook in de laatste minuten omdat die conditioneel gewoon beter zijn.quote:Ik kijk graag voetbal, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb al ZO VAAK gehad dat ik ergens vanaf de 75e minuut begin te denken van, okee... klaar nu, get on with it....
Sure, je hebt ook heus wedstrijden die tot de 94e minuut razend spannend zijn, maar eerlijk is eerlijk, bij het merendeel van de wedstrijden is vanaf de 75e minuut de meeste pit wel eruit.
Niet jij specifiekquote:Op zondag 29 juni 2014 15:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh jawaarom precies zou ik een Amerika-haat etaleren door deze reactie?
Een gemiddelde middenvelder loopt bij de profs zo'n 10 kilometer per wedstrijd. Is ook nog eens interval plus lichamelijk contact.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja
[..]
Voetballers gaan al 60 minuten voluit. Je kan niet ff lekker een dutje doen tijdens een wedstrijd. Dat er meer goals zullen vallen kan je niet aantonen; de verdedigers zullen echt niet meer goals doorlaten. 90 minuten voetballen is juist mooi omdat conditie, fysieke gesteldheid ed ook gaat meespelen.
[..]
Dat kom omdat ze de 60 minuten voluit hebben gespeeld, veel teams scoren ook in de laatste minuten omdat die conditioneel gewoon beter zijn.
Een reclame in Amerika tijdens de Superbowl kost miljoenen.quote:Op zondag 29 juni 2014 16:54 schreef MakkieR het volgende:
3.4 miljard euro om een voetbal toernooi te organiseren dat enkel een maandje duurt, Ik vraag mij af of dit in Amerikaanse perspectieven net zo groot is als wij dat zien in Nederland?
Ik vraag mij af hoeveel geld Amerika uittrekt om een Superbowl te organiseren, dat is in Amerika toch zo'n beetje het grootste sport evenement?
quote:Op zondag 29 juni 2014 17:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een reclame in Amerika tijdens de Superbowl kost miljoenen.
Ik vermoed dat het gewoon een troll is. Het is maar wachten totdat de eerste Amerikaan met een miljoenen schadeclaim komt omdat die zich gediscrimineerd voelt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:55 schreef Cara het volgende:
Ann Coulter, die doet het erom.
Zo controversieel mogelijk over elk onderwerp, van religie, abortus, homo's tot Obama, als haar boeken maar verkopen bij het grootste debiele redneck gedeelte van Amerika.
Gewoon negeren.
Er staan genoeg mensen in hoge posities die daar niet eens moeten zijn. Het leuke aan twitter en dergelijke is, is dat je soms die lui onder de huid kunnen kruipen als ze de reacties lezen en zodoende terugtrollen. Stalkgedrag en doodsbedreigingen daarbij gelaten.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:24 schreef popolon het volgende:
Ze bereikt tenminste weer haar doel.Zelfs Nederlanders over de pis. Grappig genoeg mensen die eigenlijk nog nooit van deze graftak gehoord hebben.
Well played bitch, well played.
Precies. Het grootst gevaar zit m in dat ze buitenlandse toptalent gaan importeren dmv lucratieve contracten. Die contracten financieren ze weer door fanaantallen.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:02 schreef sp3c het volgende:
toch begint de MLS een serieuze business te worden
http://www.forbes.com/sit(...)most-valuable-teams/
qua toeschouwers aantallen doen ze het ook heul niet slecht, voor zover ik kan zien zit het wereldwijd in de top tien met ongeveer 18.500.000 toeschouwers gemiddeld (iets minder dan Nederland met 19.000 gemiddeld)
Hebben ze daar geen salary caps? Voor één of twee spelers per team mogen ze daar dan een uitzondering maken.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:11 schreef WTrang het volgende:
[..]
Precies. Het grootst gevaar zit m in dat ze buitenlandse toptalent gaan importeren dmv lucratieve contracten. Die contracten financieren ze weer door fanaantallen.
Over dat eerste weet ik niet. Wellicht kun je het opzoeken.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:28 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Hebben ze daar geen salary caps? Voor één of twee spelers per team mogen ze daar dan een uitzondering maken.
Maar ja, daar speel je dan in de USA tegen een boel tweederangsspelers. Geen wonder dat Beckham dat ook pas helemaal aan het einde van zijn carrière is gaan doen.
Honkbal is ook totaal niet te vergelijken he, die trainen heel anders, veel slagtraining en in het krachthonk. En een pitcher kan ook niet uren lang fastballs gooien van 120 kpu dus die hebben ook een specifiek gerichte training, een heel ander soort stamina, die hebben er niet zoveel aan als ze een uur lang kunnen rennen.quote:Op maandag 30 juni 2014 11:28 schreef tong80 het volgende:
Een beetje honkballer komt vier keer per wedstrijd van z'n luie reet af. Ben je goed moet je twee keer sprinten. Zo'n twintig meter. Als je pech hebt moet je een sliding maken in een beschermend pak.
Een gemiddelde professionele voetbal-middenvelder maakt per wedstrijd 10 kilometer. Interval, met lichamelijk contact. Het mag dan wel een troll zijn. Maar in haar hart denk ze er echt zo over.
Lijkt me sterk dat er niet veel Nederlanders zijn die nog nooit van Ann Coulter gehoord hebben, ze heeft in de afgelopen jaren wel vaker debiele uitspraken gedaan waarbij mensen zich eens goed achter de oren krabten. Alleen was dat meer politiek getint, we moeten er nog even aan wennen dat die doos nu ook een mening over sport heeft.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:24 schreef popolon het volgende:
Ze bereikt tenminste weer haar doel.Zelfs Nederlanders over de pis. Grappig genoeg mensen die eigenlijk nog nooit van deze graftak gehoord hebben.
Well played bitch, well played.
Verschil is best groot tov topcompetities, gemiddeld MLS salaris $160k, gemiddeld eredivisie salaris iets van ¤300k geloof ik.quote:Op maandag 30 juni 2014 08:14 schreef Halcon het volgende:
Ja, ze hebben salary caps. Voor een aantal spelers mogen ze een uitzondering maken.
Ik reageer alleen maar op de debiele stanpunten in de column.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Honkbal is ook totaal niet te vergelijken he, die trainen heel anders, veel slagtraining en in het krachthonk. En een pitcher kan ook niet uren lang fastballs gooien van 120 kpu dus die hebben ook een specifiek gerichte training, een heel ander soort stamina, die hebben er niet zoveel aan als ze een uur lang kunnen rennen.
18,5 miljoen?quote:Op zondag 29 juni 2014 23:11 schreef WTrang het volgende:
[..]
Precies. Het grootst gevaar zit m in dat ze buitenlandse toptalent gaan importeren dmv lucratieve contracten. Die contracten financieren ze weer door fanaantallen.
Nog altijd geen idee hoe ernstig zij dit meent...quote:SOCCER: PART DEUX
July 2, 2014
PARIS -- Soccer fans have decided to prove me wrong about soccer being a fruity sport by spending the last week throwing hissy fits. This, in defense of a "sport" where the losing players cry on camera.
The massive and hysterical response to my jovial sports piece proves how right I was. Nothing explains the uniform, Borg-like caterwauling, but that soccer is a game for beret-wearers. Most of the articles attacking me are verbless strings of obscenities, their subject matter identified only in the title.
Consequently, I've decided to emulate The New York Times, which runs the exact same column, year after year, "Soccer Catches On, Take 27," by re-running mine on how excruciatingly boring soccer is.
This past week has allowed me to add several new items to my list of grievances.
Further proof that soccer is a game for girls: Since my column came out, a guy from the Paraguay team (Uruguay? Who cares?) was caught biting an opponent in a match. Not punching. Not a cross-body block. BITING! How long can it be until we see hair-pulling in soccer?
I was in Paris the night Algeria played Russia, prompting hordes of drunken Algerians to riot on the Champs Elysees, hanging out of cars, yelling and honking all night. V-Day was not celebrated with as much enthusiasm.
This was for a game that ended in a tie. Yes, a TIE -- an exhilarating 1-1 final score. I don't speak Arabic, but I assume they were shouting something like, "WE TIED! WE TIED! WE TIED!"
So in a 100-minute game, something happened two times and nothing happened 98 times.
As with Algeria's glorious 1-1 tie game against Russia, Team USA tied Portugal and lost to Germany -- and then advanced. How did the U.S. fail to win in two straight games, but advance in this apparently interminable tournament? I believe we are witnessing the implementation of that favorite rule of soccer moms: "Everybody's a winner!!!"
The reason there are so many fights among spectators at soccer games is to compensate for the tedium. Fans feel like they're watching a sport, so there ought to be excitement someplace. Even the players would rather watch the action in the stands than what's happening on the field.
Being in France does expose me to a way of life that illustrates why foreigners like soccer so much. The BBC News network proves that Europeans are incapable of being bored.
You can never tell how much time is left in soccer, which only adds to the agony. The refs keep extending the game like snippy hall monitors with their little red cards and yellow cards.
Another crucial role of the refs is to stop the games for a "heat rest." Tell that to NFL players in New Orleans or Miami, where regular-season games have reached temperatures of over 100 degrees. Two Super Bowls hit temperatures above 80 degrees -- and football players are wearing about 100 pounds of gear, not the airy frocks of soccer players.
NFL players have died of heat stroke. The only risk of death in a soccer game is when some Third World peasant goes on a murderous rampage after a bad call.
Among the least obscenity-laced attacks on my soccer column was one written by two twits who work for the Huffington Post, Nick Wing and Paige Lavender. They denounce me for my ignorance of soccer, after scouring Wikipedia for several amazing facts about the game.
I say that soccer is mind-numbing because all they do is run up and down the field? Why, Wing and Lavender are just chock-full of little statistics: Did you know that all players on a team run an average of 62 miles per game?
Now that really makes soccer interesting! Watching people run 62 miles by circumnavigating a big field all day with no scoring!
Catherine Thompson sniped in Talking Points Memo: "It's worth noting that aside from the Olympics, the World Cup is really the only occasion when an American audience gets a chance to cheer on a national -- rather than a regional -- sports team. But apparently that doesn't jibe with Coulter's vision of patriotism."
Aside from the Olympics? Yes, and aside from ABBA, Fiendens musik is the biggest Swedish rock band. Aside from that gigantic "aside from," it's still not true. Has Thompson ever heard of the Ryder Cup, the Davis Cup or the America's Cup? Apparently, those competitions don't jibe with Thompson's vision of patriotism.
Unless they're trying to impress a boy, most girls don't especially like football. Vice versa for men and ballet. I've never known either sex to care at all -- much less obsessively browbeat the opposite sex about it. Why must soccer fans get in such a snit about people who hate soccer?
Another denunciation of me came from The Washington Post's sports reporter, Mike Wise. To fully appreciate his critique of my soccer column, you must look up his photo right now.
Done? OK, in addition to calling soccer "futbol," Wise writes, "I like to think we are now deeper, more internationally sophisticated" -- which he demonstrates by squealing at me, "Get off my pitch, lady." Why, precisely, is it so vitally important that we join "an international sports community"? Doesn't this guy have something better to do than make-believe he likes soccer? Like practice his hair-pulling?
Deze column is eigenlijk nog triester dan de eerste. Ze reageert op alle kritische noten door ze op persoonlijke zaken aan te vallen, zoals iemand aan te vallen op het uiterlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:10 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
En onze lieve Ann gaat lustig verder :
[..]
Nog altijd geen idee hoe ernstig zij dit meent...
Yep. Kun je geen DP worden, dan is het voor de meeste Eredivisiespelers niet interessant. Laat staan voor spelers uit topcompetities.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Verschil is best groot tov topcompetities, gemiddeld MLS salaris $160k, gemiddeld eredivisie salaris iets van ¤300k geloof ik.
Geweldigquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:10 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk hoe ze de halve wereld schuimbekkend krijgt omdat ze uitlegt waarom ze voetbal niets vind. Het is alsof je de karikatuur van de profeet op hammen verkooptquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:10 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat heb je trouwens ook bij Fox News. Daar werken allemaal slimme, hoogopgeleide presentatoren die zich dommer voordoen dan ze werkelijk zijn om lekker veel geld binnen te harken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vind haar juist wel slim. Ik zie haar als een soort Justin Bieber of One Direction van de rednecks. Wat er uit haar bek rolt is te treurig voor woorden maar ze verdient er bakken met geld mee.
Het zijn niet de gekken die het maken, het zijn de gekken die het kopenquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:26 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat heb je trouwens ook bij Fox News. Daar werken allemaal slimme, hoogopgeleide presentatoren die zich dommer voordoen dan ze werkelijk zijn om lekker veel geld binnen te harken.
Wat heeft dit met voetbal te maken?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:03 schreef DS4 het volgende:
republikeinen zijn al tijden flink van het padje af... En deze idioot is volgens mij nog niet eens onderdeel van de extreme gekkies onder de dorpsidioten, de tea party...
Politiek in de VS kent eigenlijk alleen nog maar gradaties van geestesziek zijn.
Weinig, maar het is goed om te weten wie wat zegt. Een geschift republikeins wijf dat hersenloos en populistisch wat stompzinnig raaskalt over voetbal. Niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft dit met voetbal te maken?
LOLquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weinig, maar het is goed om te weten wie wat zegt. Een geschift republikeins wijf dat hersenloos en populistisch wat stompzinnig raaskalt over voetbal. Niet serieus te nemen.
Nou nee, ik kan me van allerlei (gegronde) kritiek op voetbal en alle perikelen rondom voetbalvelden voorstellen. Maar dit stupide wijf weet totaal niet waarover ze praat en zit barstensvol vooroordelen. Ze zit gewoon zwakzinnig uit haar nek te lullen; hoger dan dat wordt het niveau van haar column geen moment.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
heerlijk dit, hoe schuimbekkend het jan hagel wordt als er wat tegen voetbal gezegd wordt
en waarin verschilt dat met bv poep van t hek? Of een willekeurige andere scribent die stukjes te vermaak schrijft in kranten?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nou nee, ik kan me van allerlei (gegronde) kritiek op voetbal en alle perikelen rondom voetbalvelden voorstellen. Maar dit stupide wijf weet totaal niet waarover ze praat en zit barstensvol vooroordelen. Ze zit gewoon zwakzinnig uit haar nek te lullen; hoger dan dat wordt het niveau van haar column geen moment.
Die weet wél waarover hij praat. Wat niet wil zeggen dat al zijn columns even geslaagd zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en waarin verschilt dat met bv poep van t hek?
Sure, Poep is net zo een volksmenner.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die weet wél waarover hij praat. Wat niet wil zeggen dat al zijn columns even geslaagd zijn.
Ik heb het over de schrijfster. Als Chelsea Handler het geschreven had (komiek), prima.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat heeft dit met voetbal te maken?
Tsjonge... Poep... Grappig.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Sure, Poep is net zo een volksmenner.
Het gaat om het niveau, maar ik lees hierboven al dat jij dat niet zo snel gaat begrijpen...quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk, beledig voetbal en kijk eens hoe ze mokken
Ik ben niet van de klets-klets... Dus dat komt niet goed.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:18 schreef sp3c het volgende:
jullie zijn twee handen op 1 buik man, jullie zouden elkaar moeten daten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |