Een of andere schimmeldrol van de Telegraaf. http://www.telegraaf.nl/t(...)_voor_Oranje___.htmlquote:
Ndjamena, maar dan vraag je nog iets. Vraag eens om de hoofdstad van kenia, en dan weet ik zeker dat Europa een stuk beter scoort dan Amerika.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vraag een Europeaan (of Amerikaan) naar de hoofdstad van Tsjaad.
Wij zijn net zo goed gefocust op ons eigen mini-universum als Amerikanen. Alleen hun mini-universum is een stuk groter dan het onze.
Mja, men zegt het, maar ik weet dat niet zo. Een Europeaan kan zijn landsgrenzen in een paar uur bereizen (zelfs een Duitser of Fransman) dus is het logisch dat ie er al snel overheen kijkt. Dat wil zeggen: hij kijkt een paar landen verder en misschien zelfs eventjes naar het eiland aan de andere kant van de zee. Maar dat maakt hem nog geen cosmopolitisch wereldburger.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:19 schreef Blik het volgende:
Ndjamena, maar dan vraag je nog iets. Vraag eens om de hoofdstad van kenia, en dan weet ik zeker dat Europa een stuk beter scoort dan Amerika.
Amerika op dit vlak vergelijken met europa is gewoon kortzichtig, europa kijkt veel meer buiten de landsgrenzen dan amerika doet
In Europa kijken ze nog naar nieuws in Afrika, azie en overdreven mate in amerika. Andersom gebeurt dat echt totaal niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mja, men zegt het, maar ik weet dat niet zo. Een Europeaan kan zijn landsgrenzen in een paar uur bereizen (zelfs een Duitser of Fransman) dus is het logisch dat ie er al snel overheen kijkt. Dat wil zeggen: hij kijkt een paar landen verder en misschien zelfs eventjes naar het eiland aan de andere kant van de zee. Maar dat maakt hem nog geen cosmopolitisch wereldburger.
De VS beslaan een half continent. Van New York naar Los Angeles is 4500 kilometer, Seattle-Miami 5300. Dat is ongeveer van Sevilla naar Hammerfest. Welke rest van de wereld heb je dan nog nodig?
Windowdressing, die Europese aandacht voor Afrika of Azië. Snuffel eens een uurtje rond in de snottige krochten van Geenstijl en je weet weer hoe zeer Hollanders begaan zijn met buitenlandse aangelegenheden.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:45 schreef Blik het volgende:
In Europa kijken ze nog naar nieuws in Afrika, azie en overdreven mate in amerika. Andersom gebeurt dat echt totaal niet.
Amerika is groot, maar de wereld houdt niet op buiten de landsgrenzen. Maar dat denken ze bijna wel, puur en alleen op zichzelf gericht
Twee vermiste poldermeisjes in Panama hier ook. Dan die Italiaanse bootvluchtelingen. Of ander wereldleed.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:54 schreef tong80 het volgende:
Een vrachtwagen die van een viaduct valt krijgt op CNN meer aandacht dan 200 verdronken bootvluchtelingen in Italië.
Alleen praten wij niet alsof wij zoveel beter zijn. Niemand hier zou een column schrijven over wat voor een achterlijke sporten zij beoefenen. Hoewel ik hun sporten achterlijk vind, mogen zij het wat mij betreft beoefenen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:08 schreef Ringo het volgende:
Vraag een Europeaan (of Amerikaan) naar de hoofdstad van Tsjaad.
Wij zijn net zo goed gefocust op ons eigen mini-universum als Amerikanen. Alleen hun mini-universum is een stuk groter dan het onze.
Zonder europeanen woonden de Amerikanen nog in Wig-Wams. Zonder Amerikanen hadden we in europa geen Fastfood en Coca Cola.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:56 schreef Ringo het volgende:
Ik snap jullie punt heus wel. En er valt iets voor te zeggen. Ik denk alleen dat Europeanen hun wereldburgerschap nogal overschatten.
Men doet in dit topic niet anders!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:57 schreef Richestorags het volgende:
Alleen praten wij niet alsof wij zoveel beter zijn.
Ben je nu serieus op je pik getrapt omdat "zij" iets lelijks zeggen over "onze" sporten?quote:Niemand hier zou een column schrijven over wat voor een achterlijke sporten zij beoefenen. Hoewel ik hun sporten achterlijk vind, mogen zij het wat mij betreft beoefenen.
Zonder Amerikanen woonden wij nu in een Duizendjarig Rijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:01 schreef tong80 het volgende:
Zonder europeanen woonden de Amerikanen nog in Wig-Wams. Zonder Amerikanen hadden we in europa geen Fastfood en Coca Cola.
Ik ben niet op mijn pik getrapt hoor? Waarom haal je dat uit mijn post?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Men doet in dit topic niet anders!
[..]
Ben je nu serieus op je pik getrapt omdat "zij" iets lelijks zeggen over "onze" sporten?
Er zijn schitterende boeken geschreven over Baseball door Jan Donkers en Mart Smeets.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:18 schreef Ringo het volgende:
Oh, dat dacht ik. Dat je het niet kon verkroppen dat een of andere redneckbitch een valse column over voetbal had geschreven. En dat "wij" dat nooit zouden doen over American football of honkbal of basketbal. Hetgeen ik betwijfel. Zijn we daar te beschaafd voor? Dacht het niet toch. En als het niet sport is waar wij (onterecht) lelijk over kunnen schrijven, dan wel de Amerikaanse cultuur in het algemeen. Of Amerikaanse eetgewoonten. Of dat rare Amerikaanse taaltje.
Berrie van Aerlequote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:43 schreef Ringo het volgende:
Al snap ik ook wel dat het voor Nederlanders moeilijk te verkroppen is dat Hein Vergeer niet in de lijst staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |