Het begint op het WK, daarna nog die andere 8 wedstrijden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus dan zal het verbod beginnen met kwalificaties van de Zuid Amerikaanse kampioenschappen? Zeg maar wat wij hebben met het EK?
quote:
Dat hij het WK mist en 9 Uruguay-wedstrijden niet mag spelen is al erg genoeg.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vind je? De eerste keer heeft hij 7 wedstrijden gekregen, de tweede keer 10 wedstrijden... wat had jij redelijk gevonden?
Dus eigenlijk los van het WK hebben we in Europa weinig te maken met het verbod van Suarez terwijl hij het vergrijp begaat tegen Italië?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het begint op het WK, daarna nog die andere 8 wedstrijden.
Zou mooi zijn idd voor de Copa America over 2 jaar.
De vraag was niet aan mij gericht, maar ik vind het in ieder geval niet logisch dat hij geschorst wordt voor de wedstrijden van Liverpool (en dat hij bv. een stadionverbod heeft gekregen). Aangezien dit voorval helemaal niet plaats vond in de Engelse competitie, wie is de FIFA om zich daarmee te bemoeien?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vind je? De eerste keer heeft hij 7 wedstrijden gekregen, de tweede keer 10 wedstrijden... wat had jij redelijk gevonden?
Klopt, sterker nog Liverpool wordt dusgenaaid en dat terwijl juist Suarez verantwoordelijk was voor de uitschakeling van Engelandquote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:06 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus eigenlijk los van het WK hebben we in Europa weinig te maken met het verbod van Suarez terwijl hij het vergrijp begaat tegen Italië?
De FA valt onder UEFA en de FIFA, daar kiest de FA vrijwillig voor (net als de KNVB bijvoorbeeld). In het verleden zijn schorsingen van de FIFA/UEFA ook door de KNVB overgenomen. Bovendien denk ik dat men juist in Engeland het wel eens zal zijn met die schorsing.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:07 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
De vraag was niet aan mij gericht, maar ik vind het in ieder geval niet logisch dat hij geschorst wordt voor de wedstrijden van Liverpool (en dat hij bv. een stadionverbod heeft gekregen). Aangezien dit voorval helemaal niet plaats vond in de Engelse competitie, wie is de FIFA om zich daarmee te bemoeien?
Wel een vreemde sanctie waar niemand bij gebaat is.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt, sterker nog Liverpool wordt dusgenaaid en dat terwijl juist Suarez verantwoordelijk was voor de uitschakeling van Engeland
Het verbod begint nu, dus hoeveel wedstrijden er nog overblijven na het WK hangt af van de resultaten van Uruguay. En volgens mij tellen officiële vriendschappelijke wedstrijden op daarvoor bestemde momenten ook mee. Als ze er nu uit gaan mag hij 8 wedstrijden niet meedoen, dat zijn dan waarschijnlijk 2 of 3 vriendschappelijke wedstrijden en een aanzienlijk deel van de kwalificatiereeks.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus dan zal het verbod beginnen met kwalificaties van de Zuid Amerikaanse kampioenschappen? Zeg maar wat wij hebben met het EK?
Een sanctie leg je in eerste instantie op om de dader te straffen, niet om het slachtoffer blij te maken. Had je dan verwacht dat hij 40 uur taakstraf zou krijgen om de tuin van Chielini schoon te maken?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wel een vreemde sanctie waar niemand bij gebaat is.
Nee, in vriendschappelijke duels mag hij spelen, tenminste na die 4 maanden. Maar die vriendschappelijke wedstrijden gaan niet van de 9 duels schorsing af.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het verbod begint nu, dus hoeveel wedstrijden er nog overblijven na het WK hangt af van de resultaten van Uruguay. En volgens mij tellen officiële vriendschappelijke wedstrijden op daarvoor bestemde momenten ook mee.
Met een tandenborstel.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een sanctie leg je in eerste instantie op om de dader te straffen, niet om het slachtoffer blij te maken. Had je dan verwacht dat hij 40 uur taakstraf zou krijgen om de tuin van Chielini schoon te maken?
Klopt, die tik die BMI kreeg ook.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
In het optiek van, hoe erg is de overtreding? Stelt het eigenlijk niks voor, een vuist in je gezicht doet een stuk pijner. Dus 4 maanden is dan wel overdreven.
Het gaat om de intentie. Een duel om de bal en dan een kopstoot is echt volledig anders dan UIT HET NIETS op iemand aflopen en hem volkomen verbaasd achterlaten als je hem in zijn nek bijt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
In het optiek van, hoe erg is de overtreding? Stelt het eigenlijk niks voor, een vuist in je gezicht doet een stuk pijner. Dus 4 maanden is dan wel overdreven.
De nationale bonden maken uiteindelijk onderdeel uit van de FIFA. Het kan ook niet zo zijn dat een speler die zich misdraagt alleen geschorst wordt voor het nationale team. Wat als een land al kansloos is voor de volgende ronde en de speler stopt als international na het toernooi, kan hij dan iemand een doodschop of een kopstoot geven en de eerstvolgende wedstrijd met zijn club gewoon weer meedoen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:07 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
De vraag was niet aan mij gericht, maar ik vind het in ieder geval niet logisch dat hij geschorst wordt voor de wedstrijden van Liverpool (en dat hij bv. een stadionverbod heeft gekregen). Aangezien dit voorval helemaal niet plaats vond in de Engelse competitie, wie is de FIFA om zich daarmee te bemoeien?
Bron?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, in vriendschappelijke duels mag hij spelen, tenminste na die 4 maanden. Maar die vriendschappelijke wedstrijden gaan niet van de 9 duels schorsing af.
Nee jij vindt het gewoon goed, omdat colombia nu het iets makkelijker heeft!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gaat om de intentie. Een duel om de bal en dan een kopstoot is echt volledig anders dan UIT HET NIETS op iemand aflopen en hem volkomen verbaasd achterlaten als je hem in zijn nek bijt.
Sorry, maar als je dat verschil niet kan of wil zien, dan heb je echt een hemelsblauwe bril op.
Nou blij maken misschien niet, maar gerechtigheid geven misschien ook weer wel. vind het zelf ook last hoor of dit de juiste sancties zijn. Tot hoever zal het Suarez treffen. Misschien neemt de man een paar maanden vakantie, krijgt wat reclame spotjes ivm zijn bite. In urguay zijn ze dol op hem. En liverpool is de dupe. Dan blijft die 100.000 euro over. Hoeveel geld is dat voor zo'n ster speler.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een sanctie leg je in eerste instantie op om de dader te straffen, niet om het slachtoffer blij te maken. Had je dan verwacht dat hij 40 uur taakstraf zou krijgen om de tuin van Chielini schoon te maken?
Dus iemand bespugen of aan zijn haar trekken moet gewoon kunnen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
Een weeksalaris.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou blij maken misschien niet, maar gerechtigheid geven misschien ook weer wel. vind het zelf ook last hoor of dit de juiste sancties zijn. Tot hoever zal het Suarez treffen. Misschien neemt de man een paar maanden vakantie, krijgt wat reclame spotjes ivm zijn bite. In urguay zijn ze dol op hem. En liverpool is de dupe. Dan blijft die 100.000 euro over. Hoeveel geld is dat voor zo'n ster speler.
Ik heb wel echt een enorme graftyfushekel aan Suarez, dat klopt. Maar altijd sympathie gehad voor Uruguay, toch het land met veruit de beste voetballers per capita ter wereld. En een geniale president (die -hoe dom- achter Luis ging staan).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee jij vindt het gewoon goed, omdat colombia nu het iets makkelijker heeft!
Neen, maar ik had het over hoe 'erg' de overtreding is. Niet of het tegen de gangbare morele waarden in gaat. Dan is het natuurlijk gewoon terecht dat die geschorst is. Maarja, 4 maanden? + 9 internationale wedstrijden (niet vriendschappelijk) = 1 jaar?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus iemand bespugen of aan zijn haar trekken moet gewoon kunnen?
Hij mag van mij echt niet naar Barcelona, dus ik hoop dat ie bij Millwall een plekje vindt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:16 schreef heiden6 het volgende:
Het zou kunnen dat het voldoende grond is voor ontslag op staande voet, maar dat is alleen maar kapitaalsvernietiging.
Het is idd een klootzak, toch vreemd dat hij buiten het veld een groot hart lijkt te hebben, als je hoort wat die voor zijn familie koopt en dergelijkequote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb wel echt een enorme graftyfushekel aan Suarez, dat klopt. Maar altijd sympathie gehad voor Uruguay, toch het land met veruit de beste voetballers per capita ter wereld. En een geniale president (die -hoe dom- achter Luis ging staan).
Miss Escobars 3e favoriete land na Colombia (en nu Nederland) is en blijft Uruguay.
En ik had liever tegen Italie gespeeld, wat als de FIFA niet zo schandalig had ingegrepen ook gewoon gebeurd was.
Suarez is echt een klootzak, daarom vind ik het ook meer dan terecht.
Maar elke speler die zonder duel iets bij een ander flikt vind ik erg. Bij Suarez is het echter wachten op weer een gevalletje tandrot.
quote:
http://www.deccanherald.com/content/416215/suarez-handed-nine-match-ban.htmlquote:The sport’s governing body suspended Suarez from all football-related activity for four months and ruled he could not play in Uruguay’s next nine competitive games, meaning he is unlikely to appear in non-friendly matches for his country until 2016.
The four-month ban means Suarez will have to sit out the first two months of the next English season and he will miss Liverpool’s opening Premier League and Champions League matches. He also cannot
Ja, maar kijk stel dat ik nu een misdaad pleeg hé... ik bijt iemand, of nog iets veel ergers.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De nationale bonden maken uiteindelijk onderdeel uit van de FIFA. Het kan ook niet zo zijn dat een speler die zich misdraagt alleen geschorst wordt voor het nationale team. Wat als een land al kansloos is voor de volgende ronde en de speler stopt als international na het toernooi, kan hij dan iemand een doodschop of een kopstoot geven en de eerstvolgende wedstrijd met zijn club gewoon weer meedoen?
Hoe erg het is heeft niet alleen te maken met de mogelijke fysieke schade maar ook met fatsoensnormen, respect en het in diskrediet brengen van de sport. ( Dat laatste is namelijk voorbehouden aan de FIFA zelf.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:17 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Neen, maar ik had het over hoe 'erg' de overtreding is. Niet of het tegen de gangbare morele waarden in gaat. Dan is het natuurlijk gewoon terecht dat die geschorst is. Maarja, 4 maanden? + 9 internationale wedstrijden (niet vriendschappelijk) = 1 jaar?
Hij komt uit een arm gezin (zoals veel voetballers) dus dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Het is idd een klootzak, toch vreemd dat hij buiten het veld een groot hart lijkt te hebben, als je hoort wat die voor zijn familie koopt en dergelijke
Dat slaat nergens op, dan dupeer je 22 andere spelers plus alle inwoners van Uruguay.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:21 schreef MakkieR het volgende:
Persoonlijk zou ik met de straf voor Suarez direct Uruguay duperen en het slachtoffer Italië in dit geval belonen. Ik denk dat de straf voor Suarez veel harder aankomt als je Uruguay diskwalificeert en Italië een wildcard geeft om de achtste finales te betreden. Dan heb je denk ik veel meer gerechtigheid dan met deze sanctie.
De spelers hebben een contract met Liverpool, Liverpool is lid van de FA, de FA van de UEFA en de UEFA van de FIFA. Liverpool heeft zich aan de regels van de FIFA te houden als ze mee willen blijven doen, daar is geen rechtbank voor nodig. Als ik een bridgevereniging opricht en jij wilt meespelen, moet je je ook aan de regels houden en er is (gelukkig) geen rechtbank voor nodig om je te schorsen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:20 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, maar kijk stel dat ik nu een misdaad pleeg hé... ik bijt iemand, of nog iets veel ergers.
Dan is er één rechtbank in één bepaald land die zal bepalen wat mijn straf is (eventueel na uitlevering). Dan zou het toch nogal vreemd zijn als er plots een organisatie uit Zwitserland komt zeggen, nog voor ik in de rechtbank ben geweest, dat ik mijn beroep een aantal maanden niet meer mag uitoefenen.
Waarna ik misschien ontslagen word?
Het gaat toch tegen elke logica in? Op deze manier lijkt het dan wel alsof al die spelers een contract met de FIFA hebben ondertekend en niet met hun club, het slaat nergens op.
Dat zou tegen heiden6 ingaan; "alleen aan de FIFA is dat soort dingen toegestaan".quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:21 schreef MakkieR het volgende:
Persoonlijk zou ik met de straf voor Suarez direct Uruguay duperen en het slachtoffer Italië in dit geval belonen. Ik denk dat de straf voor Suarez veel harder aankomt als je Uruguay diskwalificeert en Italië een wildcard geeft om de achtste finales te betreden. Dan heb je denk ik veel meer gerechtigheid dan met deze sanctie.
Alle 3 miljoen?quote:
Maakt het uit? Al waren het er 30quote:
Nee Suarez dupeert dan de 22 spelers door zijn actie. Nu wordt hij gedragen want Uruguay is door dankzij hem.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, dan dupeer je 22 andere spelers plus alle inwoners van Uruguay.
Had je Ghana ook een wildcard kunnen geven naar de halve finale in 2010.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:24 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee Suarez dupeert dan de 22 spelers door zijn actie. Nu wordt hij gedragen want Uruguay is door dankzij hem.
mis ik iets? heeft een Ghana speler ook een sanctie gekregen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Had je Ghana ook een wildcard kunnen geven naar de halve finale in 2010.
Zo werkt het gewoon niet.
Wat nog beter zou zijn is videobeelden gebruiken tijdens de wedstrijd, dan had hij direct rood gehad en had Uruguay door moeten spelen met 10 man tegen Italië.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:21 schreef MakkieR het volgende:
Je zou ook Suarez kunnen schrappen van het hele WK, doelpunten tellen niet meer, Uruguay gaat niet meer door.quote:
In 2010 was Uruguay ook door naar de halve finale door een oneerlijke handsbal van Suarez op de doellijn. De penalty die daar uit volgde werd gemist.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
mis ik iets? heeft een Ghana speler ook een sanctie gekregen?
Dan heeft Engeland dus ook gewonnen? Sorry maar dit gaat te ver want dan waren ze de wedstrijd tegen Costa Rica heel anders in gegaan.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je zou ook Suarez kunnen schrappen van het hele WK, doelpunten tellen niet meer, Uruguay gaat niet meer door.
Idd, dat snap ik ook niet. AL die technologie en nog al die "buitenspel"goals die niet telden, penalties niet gegeven en die farces van Spanje en Australie wel, de overtredingen, etc. Daar zijn die camerabeelden toch ook voor?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat nog beter zou zijn is videobeelden gebruiken tijdens de wedstrijd, dan had hij direct rood gehad en had Uruguay door moeten spelen met 10 man tegen Italië.
Ja, dat is zo en daarom kan het ook niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dan heeft Engeland dus ook gewonnen? Sorry maar dit gaat te ver want dan waren ze de wedstrijd tegen Costa Rica heel anders in gegaan.
Maar Liverpool is hier toch helemaal geen partij in deze zaak? Ze zijn zelfs min of meer verplicht om spelers af te staan voor de wereldbeker.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De spelers hebben een contract met Liverpool, Liverpool is lid van de FA, de FA van de UEFA en de UEFA van de FIFA. Liverpool heeft zich aan de regels van de FIFA te houden als ze mee willen blijven doen, daar is geen rechtbank voor nodig. Als ik een bridgevereniging opricht en jij wilt meespelen, moet je je ook aan de regels houden en er is (gelukkig) geen rechtbank voor nodig om je te schorsen.
Dat is toentertijd correct opgelost: penalty en rode kaart. Geen arbitrale fout zoals nu het geval is, en wat Italië benadeeld heeft doordat Uruguay door mocht met 11 man. Of de penalty wel of niet verzilverd werd is niet relevant.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In 2010 was Uruguay ook door naar de halve finale door een oneerlijke handsbal van Suarez op de doellijn. De penalty die daar uit volgde werd gemist.
Ja, maar goed in 2010 was een correcte goal van Engeland ook niet toegekend door een arbitrale fout. Elk toernooi zijn er wel een aantal cruciale arbitrale fouten waarbij één land genaaid wordt en het andere land mazzel heeft. Daar doe je niets aan of je moet met videoscheidsrechters gaan werken. Het is wachten tot Blatter vertrekt, dan kan het misschien een keer.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is toentertijd correct opgelost: penalty en rode kaart. Geen arbitrale fout zoals nu het geval is, en wat Italië benadeeld heeft doordat Uruguay door mocht met 11 man. Of de penalty wel of niet verzilverd werd is niet relevant.
Dat clubs verplicht zijn om spelers af te staan vind ik persoonlijk belachelijk, maar Liverpool conformeert zich vrijwillig aan de reglementen van de FIFA, dus ook aan het af moeten staan van spelers en de regels omtrent schorsingen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:29 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Maar Liverpool is hier toch helemaal geen partij in deze zaak? Ze zijn zelfs min of meer verplicht om spelers af te staan voor de wereldbeker.
Waarom wordt Suarez dan geschorst voor wedstrijden van Liverpool? Ze hadden hem misschien liever vakantie gegeven of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |