abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141376189
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ben ik ook niet, maar in mijn optiek wordt dat afdoende afgedwongen in het eindexamencurriculum.
In Nederland. Is dat in het VK met al die paki's ook zo?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141376194
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Haha, van die mensen die niet eens naar de architectuur van een kerk kunnen kijken omdat er alleen maar op religie gezeurd moet worden. Ik ken volwassenen die nog zo zijn, overigens. Religie is geen ziekte en het is ook niet het kwaad. En als het dat wel is is driekwart van de wereldbevolking besmet dus moeten we alsnog een manier vinden om er mee om te gaan.
Hé, waar jij blij van wordt moet jij weten. Als je er maar geen kinderen mee infecteert. Ik ben niet voor een verbod op religie, maar ik vind dat het een bewuste keuze moet zijn. Iets voor boven de 18 dus.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:25:45 #203
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141376225
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ik had dat ook toen ik 16 was.

Maar puur even uit nieuwsgierigheid: waarom vind je religie nu wel helemaal te gek?
Ik kan mensen echt geen ongelijk geven om een gok te doen naar de oorsprong van ons bestaan. Ook is het zo dat het grootste deel van de wereldbevolking religieus is. Blijkbaar zijn die allemaal geestesziek?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_141376252
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, waar jij blij van wordt moet jij weten. Als je er maar geen kinderen mee infecteert. Ik ben niet voor een verbod op religie, maar ik vind dat het een bewuste keuze moet zijn. Iets voor boven de 18 dus.
Naïef en wereldvreemd. Je kunt een kind niet opvoeden zonder hem te indoctrineren, zo simpel ligt het. Wat je namelijk gelooft en denkt komt voor een enorm deel uit je opvoeding. Zoals ik atheïstisch en kritisch ben opgevoed worden anderen christelijk opgevoed. Vijf miljard mensen op aarde afschrijven als ziek of schizofreen levert je niets op, behalve onwetendheid.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:27:38 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141376281
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik wil het wel herformuleren als je daar blij van wordt: ik vind dat een school ook iets anders dan de wetenschap mag onderwijzen als ze dat willen. Het is aan ouders en kinderen om de keuze te maken dat onderwijs te volgen, niet aan de Staat.

Opgelost?

Dus is er geen probleem. Creationisme en andere onzin mag gewoon onderwezen worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141376295
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Naïef en wereldvreemd. Je kunt een kind niet opvoeden zonder hem te indoctrineren, zo simpel ligt het. Wat je namelijk gelooft en denkt komt voor een enorm deel uit je opvoeding. Zoals ik atheïstisch en kritisch ben opgevoed worden anderen christelijk opgevoed.
Atheïsme en theïsme zijn net zo gelijkwaardig als niet en wel in smurfen geloven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:25 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Ik kan mensen echt geen ongelijk geven om een gok te doen naar de oorsprong van ons bestaan. Ook is het zo dat het grootste deel van de wereldbevolking religieus is. Blijkbaar zijn die allemaal geestesziek?
Hé, nogmaals: wat mensen geloven moeten ze zelf weten. Als ze anderen er maar niet mee lastigvallen. En zeker geen kinderen.

En ja, die zijn allemaal geestesziek.
pi_141376317
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus is er geen probleem. Creationisme en andere onzin mag gewoon onderwezen worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is zo moeilijk omdat jij niet lijkt te snappen dat het verbieden van het onderwijzen van creationisme als waarheid niet gecompenseerd wordt door het als beschrijvende feiten in godsdienst te proppen of zo. Beeld je eens in dat het andersom zou gebeuren: je mag de evolutietheorie best onderwijzen, maar alleen in het vak dat heet "onzin die niet waar is" _O-

Zo werkt het dus niet.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:28:42 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141376319
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind areligekkies die hun mening erdoor willen drukken even vervelend. En dan bedoel ik niet de mening over het al dan niet bestaan van God of de schepping, maar de mening over wat vrijheid van godsdienst precies is.
Je bent aan het vechten tegen een stroman die je zelf gebouwd hebt.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:30:39 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141376376
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Dat heeft er weer allemaal niets mee te maken. Creationisme is niet gelijkwaardig of zelfs maar te vergelijken met evolutie/biologie. Het is compleet irrelevant voor elkaar. Dat is ook het hele punt van deze wetgeving. Voor de zoveelste keer: creationisme mag niet als wetenschap worden gepresenteerd omdat dat het simpelweg niet is.

Jij bent net zo erg als die 'teach the controversy' mensen. Controversie creëren door dingen met elkaar te vergelijken die werkelijk niets met elkaar van doen hebben.
pi_141376438
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heeft er weer allemaal niets mee te maken. Creationisme is niet gelijkwaardig of zelfs maar te vergelijken met evolutie/biologie. Het is compleet irrelevant voor elkaar.

Jij bent net zo erg als die 'teach the controversy' mensen. Controversie creëren door dingen met elkaar te vergelijken die werkelijk niets met elkaar van doen hebben.
Met natuurlijk als fundamentele verschil dat die beweging ook probeerde allerlei denkbeelden op te dringen aan het onderwijs. Ik wil gewoon dat iedereen kan onderwijzen wat hij wil en iedereen het onderwijs kan kiezen wat bij hem past. Niets meer, niets minder. Zonder dat de Staat gaat bepalen wat allemaal wel en niet door de beugel kan voor bijna de helft van het land dat nog gelovig is.

En jij vervalt als je een discussie niet kunt winnen in de meest trieste ad hominems. Misschien had je beter onderwezen moeten worden.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:33:22 #211
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141376455
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Atheïsme en theïsme zijn net zo gelijkwaardig als niet en wel in smurfen geloven.

[..]

Hé, nogmaals: wat mensen geloven moeten ze zelf weten. Als ze anderen er maar niet mee lastigvallen. En zeker geen kinderen.

En ja, die zijn allemaal geestesziek.
Tuurlijk, iedereen is geestesziek, behalve jij :7.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:34:46 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141376499
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:N
Wat? Niet mee eens?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:35:59 #213
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_141376529
Geloof hoort in de kerk/synagoge/moskee/tempel en niet op school.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_141376551
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:32 schreef Tchock het volgende:
Zonder dat de Staat gaat bepalen wat allemaal wel en niet door de beugel kan
Dat is ook helemaal het punt niet, maar jij bent de enige hier die dat maar niet wil zien. En dan anderen van ad hominems beschuldigen.

De overheid bepaalt slechts dat wetenschap wel en religieuze denkbeelden NIET thuishoren in biologie. Simpel zat.

Tchock: "oh, die arme gelovigen, die worden nu door die vreselijke Staat gedwongen om evolutie te leren, oh wat erg, drama, groot probleem"

Je doet moeilijk om het moeilijk doen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 21 juni 2014 @ 18:36:48 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141376554
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Met natuurlijk als fundamentele verschil dat die beweging ook probeerde allerlei denkbeelden op te dringen aan het onderwijs. Ik wil gewoon dat iedereen kan onderwijzen wat hij wil en iedereen het onderwijs kan kiezen wat bij hem past. Niets meer, niets minder. Zonder dat de Staat gaat bepalen wat allemaal wel en niet door de beugel kan voor bijna de helft van het land dat nog gelovig is.
Maar dat is dus ook al zo. En dat blijft zo. Scholen mogen onderwijzen wat ze willen. Als ze biologie willen onderwijzen moeten ze dat doen. Kunnen ze ook niet doen, maar dan zakken al die kinderen voor het biologie-examen.

Scholen mogen ook godsdienstonderwijs geven naar gelang hun opvattingen. Dat blijft ook zo.

Wederom, er is simpelweg geen discussie. Er valt dus ook niets te winnen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:37:02 #216
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_141376564
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat? Niet mee eens?
Jawel, maar het is geen reactie op het standpunt dus Semisane leest niet waar hij op reageert. De kwestie is helemaal niet of de evolutietheorie danwel de scheppingsleer wetenschap is. De kwestie is of een school vrij is in wat er onderwezen wordt - en dat is geen discussie over wetenschap maar over rechten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_141376583
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jawel, maar het is geen reactie op het standpunt dus Semisane leest niet waar hij op reageert. De kwestie is helemaal niet of de evolutietheorie danwel de scheppingsleer wetenschap is. De kwestie is of een school vrij is in wat er onderwezen wordt - en dat is geen discussie over wetenschap maar over rechten.
Dank je. O+

En nu heb ik betere dingen te doen. Interessante reacties reageer ik later nog wel op.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:37:49 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141376588
quote:

[..]

Dan snap ik niet wat jij in het topic doet want dat verandert dus niet. Jij voert ook een discussie die niet relevant is.
pi_141376601
quote:

[..]

Een school is zeer vrij in wat onderwezen wordt. Alleen niet wetenschap vervuilen door er religie in te gooien.

Bij religie mag je dat creationisme gewoon blijven doceren.

zaterdag 21 juni 2014 @ 18:43:31 #220
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141376786
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:35 schreef MichaelScott het volgende:
Geloof hoort in de kerk/synagoge/moskee/tempel en niet op school.
Er mag best ruimte voor zijn tijdens godsdienstlessen en/of maatschappijleer, dan kan er tenminste nog toezicht op worden gehouden, i.t.t. bijv. moskeeën.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 18:44:28 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141376824
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:35 schreef Tchock het volgende:

Dát is ultieme vrijheid van onderwijs. Het verbieden* van het onderwijzen van creationisme is een inperking daarvan.
Nog maar een keer dan, voor de duidelijkheid:

De wet zoals beschreven in de OP verbiedt het onderwijzen van creationisme als wetenschap/en of in de wetenschappelijke les. Dat is simpelweg zo bepaald omdat creationisme geen wetenschap is.

Heeft dus totaal niets met vrijheid van onderwijs te maken, aangezien de wet niets zegt over het onderwijzen van creationisme an sich. Het verklaart simpelweg dat het geen wetenschap is.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:00:50 #222
372811 Mensenvriend
<gecensureerd>
pi_141377412
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De wet zoals beschreven in de OP verbiedt het onderwijzen van creationisme als wetenschap/en of in de wetenschappelijke les. Dat is simpelweg zo bepaald omdat creationisme geen wetenschap is.

Heeft dus totaal niets met vrijheid van onderwijs te maken, aangezien de wet niets zegt over het onderwijzen van creationisme an sich. Het verklaart simpelweg dat het geen wetenschap is.
_O_
"Waarom moet ik een bron hebben ?"
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:03:35 #223
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141377533
Wat een gezeik om zo'n onbelangrijk aspect van onderwijs.
  Moderator zaterdag 21 juni 2014 @ 19:06:21 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_141377633
quote:

[..]

Duidelijk.
pi_141377905
quote:

[..]

Terecht mijns inziens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')