abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:03:35 #126
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141342497
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De kosten van herbouw van de woning worden volledig vergoed.
Geloof je het zelf, dat drukt je winst en dat kan natuurlijk niet.
pi_141342499
Hoe kun je nou tegen eigendom van grond zijn? Hoe gaat dat ooit werken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:05:52 #128
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_141342637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:03 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Geloof je het zelf, dat drukt je winst en dat kan natuurlijk niet.
Zwakke troll. Als je het eigendom van een ander vernietigd/wilt vernietigen dan moet je het betalen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:08:43 #129
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141342763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zwakke troll. Als je het eigendom van een ander vernietigd/wilt vernietigen dan moet je het betalen.
En wie handhaaft dat dan zonder overheid?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:09:37 #130
379943 Paper_Tiger
pi_141342803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:08 schreef Erasmo het volgende:

[..]

En wie handhaaft dat dan zonder overheid?
Ik ben niet tegen een overheid die dat handhaafd.
pi_141342893
quote:

[..]

Klinkt niet echt aantrekkelijk, je huis uit te moeten als er maar voldoende mensen zijn die er belang bij hebben. Ook al worden de kosten vergoed.
pi_141342959
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:11 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Klinkt niet echt aantrekkelijk, je huis uit te moeten als er maar voldoende mensen zijn die er belang bij hebben. Ook al worden de kosten vergoed.
Dit dus.

Zelfs de huidige overheid gaat niet zo ver.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:14:26 #133
379943 Paper_Tiger
pi_141343066
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:11 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Mijn oud medewerker Jan hoefde zijn huis niet uit. De snelweg loopt er net langs en zijn huis heeft overal scheuren. De man is 65+ en strijdt al 5 jaar voor schadevergoeding. Dat is in onze echte wereld. Dat is niet echt aantrekkelijk. Laat mij mijn huis maar herbouwen op een andere plek en sloop mijn huis maar als ik verhuist ben.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:37:11 #134
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_141344338
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe kun je nou tegen eigendom van grond zijn? Hoe gaat dat ooit werken?
Vraag het de communisten, zou ik zeggen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_141344594
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Mijn oud medewerker Jan hoefde zijn huis niet uit. De snelweg loopt er net langs en zijn huis heeft overal scheuren. De man is 65+ en strijdt al 5 jaar voor schadevergoeding. Dat is in onze echte wereld. Dat is niet echt aantrekkelijk. Laat mij mijn huis maar herbouwen op een andere plek en sloop mijn huis maar als ik verhuist ben.
Dat is inderdaad ook niet ideaal. Ik pleit voor een situatie waarbij de eigenaar van een stuk grond de komst van een snelweg kan tegenhouden als hij voldoende kan aantonen (zoals in het voorbeeld dat je noemt) dat er sprake zal zijn van overlast/schade. Ze leggen die snelweg maar ergens anders, of ze doen een bod dat je niet kan weigeren.
pi_141357983
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Punt is dat libertarisme en democratie eigenlijk niet of nauwelijks samen kunnen gaan.
Wat niet samengaat is met libertarisme is als de meerderheid de minderheid de wil opdringt in een situatie dat mensen er niet voor kiezen om daar aan deel te nemen. Leden van een vereniging die stemmen over zaken die de vereniging aangaan, is uiteraard niets mis mee. ' Meeste stemmen gelden' als vrijbrief gebruiken om rechten te schenden wel. Een groepsverkrachting is ook democratisch.

Ik kan je niet sterk genoeg aanbevelen om het boekje De Democratie Voorbij van Frank Karsten eens te lezen. Je mag het wel van me lenen, gratis en voor niets dus dat moet je aanspreken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_141359276
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat niet samengaat is met libertarisme is als de meerderheid de minderheid de wil opdringt in een situatie dat mensen er niet voor kiezen om daar aan deel te nemen. Leden van een vereniging die stemmen over zaken die de vereniging aangaan, is uiteraard niets mis mee. ' Meeste stemmen gelden' als vrijbrief gebruiken om rechten te schenden wel.
Natuurlijk kan dat wel samengaan. Libertairen zijn ook maar gewone mensen .
Maar volgens de libertaire theorie zijn er geen rechten door een staat vastgelegd. Het is maar net wat mensen denken wat rechtvaardig is.
Libertairisme maakt zich druk over bezit en meer bezit krijgen door geen belasting betalen.
Burgerrechten en mensenrechten zijn niet zo belangrijk in de libertaire theorieën
En sociaalvoelendheid is een soort schande.

quote:
Een groepsverkrachting is ook democratisch
Precies... libertaire mensen kunnen dat ook doen. .
pi_141363573
quote:
Wat niet samengaat is met libertarisme is als de meerderheid de minderheid de wil opdringt in een situatie dat mensen er niet voor kiezen om daar aan deel te nemen. Leden van een vereniging die stemmen over zaken die de vereniging aangaan, is uiteraard niets mis mee.
Hoe zie jij het betoog van paper tiger aangaande die snelweg en het eigendom van grond?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2014 09:17:18 ]
pi_141363606
quote:

[..]

Dat is bij dergelijke zaken totaal niet van belang. Emotie Vs ratio. Gedwongen worden op te donderen zou toch juist binnen het libertarisme het grootste taboe moeten zijn?
pi_141363614
Is het misshien handig om in de OP te zetten welke stroming de libertatiërs hier globaal nastreven? Op de manier is het voor mensen die in het topic komen wel meer helder wie waar ongeveer staat :)

Volgens mij zijn er een paar erg actief in dit topic.

Heiden6
Paper_Tiger
PietVerdriet
Wegenbouwer

en soms Pokkeltjemans en B_A.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2014 09:23:28 ]
pi_141363645
quote:

[..]

Wat niet samengaat is met libertarisme is als de meerderheid de minderheid de wil opdringt in een situatie dat mensen er niet voor kiezen om daar aan deel te nemen. Leden van een vereniging die stemmen over zaken die de vereniging aangaan, is uiteraard niets mis mee. ' Meeste stemmen gelden' als vrijbrief gebruiken om rechten te schenden wel. Een groepsverkrachting is ook democratisch.

Ik kan je niet sterk genoeg aanbevelen om het boekje De Democratie Voorbij van Frank Karsten eens te lezen. Je mag het wel van me lenen, gratis en voor niets dus dat moet je aanspreken.
Democratie gelijk stellen aan een groepsverkrachting... Dat zegt wel weer genoeg over het denkkader van de gemiddelde 'libertarier'...
Overigens zijn de alternatieven voor democratie in de praktijk niet erg sympathiek...

Oh en die Frank Karsten blijkt zo'n gek die eenvoudige natuurwetenschap ontkent omdat de uitkomst hem niet bevalt. Van dergelijke gelovigen zou ik me niet al te veel aantrekken, dit even als tip tussendoor.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2014 09:28:06 ]
pi_141363752
quote:

[..]

Dus P_T is geen libertariër?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_141363924
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dus P_T is geen libertariër?
Geen twee libertariers zijn het eens over hun ideologie ben ik bang :P.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 09:52:17 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141363961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je kan maar een keer de fout maken door de regie over je leven wederom over te dragen aan beroepspolitici...
Nee hoor, dat doen we in Nederland minstens iedere 4 jaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141363991
Dat libertariërs in dit topic het zelf al geeneens eens kunnen worden laat al zien dat we het beter bij democratie kunnen houden.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 09:57:47 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141364015
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:55 schreef Rurik het volgende:
Dat libertariërs in dit topic het zelf al geeneens eens kunnen worden laat al zien dat we het beter bij democratie kunnen houden.
Ik ben een groot voorstander van directe democratie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141364282
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben een groot voorstander van directe democratie.
De dictatuur van de meerderheid, de gemiddelde 'libertarier' moet er helemaal niets van hebben... Je bevestigt het gemaakte punt dus :).
pi_141365412
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:55 schreef Rurik het volgende:
Naja, er zijn verschillende stromingen. Dat is op zich niet echt uitzonderlijk. Alleen is het misschien handig dat men aangeeft wat ze globaal aanhouden en dan kan men misschien tot een werkbare vorm komen die voor iedere libertariër acceptabel is. Nu is het steeds een beetje prijsschieten en kissebissen.
pi_141365520
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:26 schreef Tem het volgende:

[..]

Alleen is het misschien handig dat men aangeeft wat ze globaal aanhouden en dan kan men misschien tot een werkbare vorm komen die voor iedere libertariër acceptabel is.
Geloof je het zelf?
pi_141365745
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:31 schreef Rurik het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?
Ik geef men het voordeel van de twijfel. Er zijn zat verschillende meningen hoe je een bepaalde politieke stromingen zou moeten vormgeven. Ik zie niet waarom dat bij het libertarisme anders zou zijn.
Oke, het is al een aftakking van het liberalisme waardoor het wel heel erg fijnmazig wordt allemaal. Maarja, ze zouden een poging kunnen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')