Je mag er vanuit gaan dat brazilie wint van Kameroen, ze zullen wel moeten om zeker te zijn van plaatsing. Dan kan alleen Mexico ze van de 2de plaats afhouden, als Mexico wint gaat het om doelsaldo voor plaats 1/2.quote:Op donderdag 19 juni 2014 01:17 schreef Kowloon het volgende:
Jammer dat Nederland voor Brazilie moet spelen. Dat wordt dus gokken voor wat betreft de plaats van Brazilië in hun poule. Aan de andere kant, expres verliezen ga je natuurlijk ook niet doen, dus zo erg is dat ook weer niet.Winst of gelijkspel betekent dat Nederland de poule wint.
Ja, daar kom ik ook op uit nu ik het heb nagerekend. Brazilië dus grootste kans om nummer 1 te worden in poule A.quote:Op donderdag 19 juni 2014 01:21 schreef Blik het volgende:
Je mag er vanuit gaan dat brazilie wint van Kameroen, ze zullen wel moeten om zeker te zijn van plaatsing. Dan kan alleen Mexico ze van de 2de plaats afhouden, als Mexico wint gaat het om doelsaldo voor plaats 1/2.
Waarom zou hij dat doen? Van Gaal kiest gewoon wat het beste is voor het team lijkt mij.quote:Op donderdag 19 juni 2014 01:29 schreef tralalala het volgende:
Ik hoop op speelminuten voor Huntelaar, maar ik zie Van Gaal wel voor Kuijt kiezen.
We zijn de poule al door.quote:Op donderdag 19 juni 2014 01:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat doen? Van Gaal kiest gewoon wat het beste is voor het team lijkt mij.
Welnee, gewoon b elftal opstellen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 01:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lekker interessant. Wedstrijden op een eindtoernooi moet je altijd willen winnen.
Dat denk ik ook, Huntelaar is iets te statisch voor de 5-3-2 variant denk ik...quote:Op donderdag 19 juni 2014 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat ie voor Lens kiest eigenlijk.
Mexico haalde in 1986 de kwartfinale en daarna telkens de 2e ronde als eindstation. Dan heb ik niet iets van "die zijn altijd goed op toernooien". Sowieso gaat het om nu en niet om wie het in de historie goed hebben gedaan.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toernooiploegen zijn een cliché.
Uh?quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:09 schreef Halcon het volgende:
4 - 1 voor Nederland. Chili laat het wat lopen, NL gaat voluit en denkt dat de titel al binnen is.
Nee, dan zou je 2-5-3 moeten spelen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Chili zal met 3-5-2 aantreden, dan lijkt het me verstandig als wij met 3-5-2 gaan spelen zodat we op ieder positie een tegenstander hebben...
Nah, heb zo'n voorgevoel dat Van Persie deze wedstrijd niet het verschil gaat maken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:56 schreef hafcfan het volgende:
Depay, Robben en Van Persie moeten het weer gaan doen. Middenveld zal overlopen worden. Zeker De Guzman komt veel te kort. 2 slechte wedstrijden al.
Goals tegen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:07 schreef cemeteryslut het volgende:
hallo, ik heb een domme vraag!
wat betekend GA in dat tabel?
staat genoteerd!quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:14 schreef KoninginMaxima het volgende:
Nederland gaat echt een HELE zware dobber krijgen aan dit Chili, mark my words!
Waarom? Voluit gaan tegen een ploeg die wat spelers spaart en geen risico's neemt... Dan win je wel. Iedereen hier zal dan al denken dat de beker binnen is.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh?
Met deze redenering zou je toch juist denken dat nederland gaat verliezen?
Uh?quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom? Voluit gaan tegen een ploeg die wat spelers spaart en geen risico's neemt... Dan win je wel. Iedereen hier zal dan al denken dat de beker binnen is.
Kongolo natuurlijk, een sterke linkspoot voor een sterke linkspoot.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:49 schreef Wouterw17 het volgende:
Waarschijnlijk zal Veltman wel gaan spelen. Snap niet dan Van Gaal hem meegenomen heeft. Hij komt pas net kijken en heeft ook niet een al te goed seizoen gehad als je heel eerlijk bent. Neem dan Heitinga of Mathijssen mee, die hebben tenminste nog een pak ervaring.
Dat Kongolo meegaat is nog waanzinniger dan Veltmanquote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:31 schreef Cara het volgende:
[..]
Kongolo natuurlijk, een sterke linkspoot voor een sterke linkspoot.
Hadden we ook niet last van de zon de eerste helft tegen australie? En dan niet zozeer de warmte, maar ook het verblindende effect ervan bij hoge ballen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:41 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Enige nadeel is dat Oranje in de middag moet spelen en volgens mij ligt ons dat niet zo.
Goals Against, Engels hé ^^quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:07 schreef cemeteryslut het volgende:
hallo, ik heb een domme vraag!
wat betekend GA in dat tabel?
De Vrij en de Guzman sparen bij gele kaart volgende wedstrijd geschorst.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:03 schreef Kaas- het volgende:
De groep moeten we winnen, niet om Brazilië (dat groep A heus wel wint) te ontlopen want die kunnen we wel hebben, maar om in de relatief gemakkelijke helft van het schema te belanden waarbinnen we met wat geluk zo naar de finale kunnen doorstoten i.p.v. gauw tegen Duitsland te moeten.
Om de groep te winnen moeten we minimaal gelijk spelen tegen Chili. Dat gaat nog een hele klus worden, want Chili wil de groep ook winnen en ik schat ze minimaal even sterk als Nederland in. Ik zie ze wel van ons winnen, maar aan de andere kant: wij spelen vaak ons beste spel tegen sterke ploegen en scoren doen we altijd wel.
Gewoon 4-3-3 spelen (anders moet je Veltman erin zetten en heb je daar al geen serieuze vervanger meer voor) met voorin Depay-Huntelaar-Robben.Ik zeg 2-2 en dan Nederland-Kroatië!
Jij had toch zo'n lavalampdildo?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:51 schreef sararaats het volgende:
ik supporter voor jullie (en een beetje voor België)
de vrij en de guzman waren wel veruit de twee slechtste nederlanders tot dusver. snap echt niet dat jullie daar niets beters hebben.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:46 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
De Vrij en de Guzman sparen bij gele kaart volgende wedstrijd geschorst.
Ach ja, ondertussen heeft Nederland twee keer gewonnen en is door naar volgende ronde. De drie tegendoelpunten die we incasseerden waren twee onterechte penalty's en een wereldgoal..quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:13 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
de vrij en de guzman waren wel veruit de twee slechtste nederlanders tot dusver. snap echt niet dat jullie daar niets beters hebben.
Dan hebben ze daar in de 1/8 finale ook last van (18:00). Als we de Kwartfinale halen spelen we om 22:00.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:51 schreef k3vil het volgende:
[..]
Hadden we ook niet last van de zon de eerste helft tegen australie? En dan niet zozeer de warmte, maar ook het verblindende effect ervan bij hoge ballen.
Oh boy, een 35 jarige debutant uit Gambia als scheidsrechter, kan niet fout gaanquote:Nederland sluit aanstaande maandag de groepsfase van het WK 2014 af met een wedstrijd tegen Chili. Het duel begint om 18.00 uur Nederlandse tijd en wordt gespeeld in São Paulo. Bakary Gassama zal de dienstdoend scheidsrechter zijn, zo is zaterdag bekendgemaakt.
De pas 35-jarige arbiter uit Gambia is een onbekend gezicht voor velen. Hij werd zeven jaar geleden bevorderd tot de internationale categorie en mocht al wedstrijden fluiten tijdens de Olympische Spelen van 2012 en de Afrika Cup-edities van 2012 en 2013. Ook had hij enkele duels in handen in de kwalificatiereeks voor het WK 2014.
Dit WK kreeg Gassama nog geen duels toegewezen: Nederland-Chili is dus zijn vuurdoop. De eerste twee wedstrijden van Oranje werden in goede banen geleid door Nicola Rizzoli uit Italië en Djamel Haimoudi uit Algerije.
Hij staat er niet voor niets op dit WK. Nee, ik heb wel vertrouwen in dit jonkie.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:03 schreef Cara het volgende:
[..]
Oh boy, een 35 jarige debutant uit Gambia als scheidsrechter, kan niet fout gaan
Slechter dan die scheidsrechter van NL-Australië kan het niet worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:03 schreef Cara het volgende:
[..]
Oh boy, een 35 jarige debutant uit Gambia als scheidsrechter, kan niet fout gaan
Die vorige scheidsrechter uit Algerije was om te janken en die floot de finale van de Afrika Cup.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:04 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Hij staat er niet voor niets op dit WK. Nee, ik heb wel vertrouwen in dit jonkie.
Hopen dat hij het nodige toelaat. Dat komt de wedstrijd meestal wel ten goede.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:06 schreef Cara het volgende:
Die vorige scheidsrechter uit Algerije was om te janken en die floot de finale van de Afrika Cup.
Dit wordt ongetwijfeld een stevige wedstrijd met veel inzet tussen twee harde ploegen met veel temperament, dus ik vind het een hele aparte keuze.
Volgens de voetballogica gaat Vidal niet spelen denk ik.. zou wel schelenquote:Vidal vraagteken tegen Oranje
SAO PAULO -
Bondscoach Jorge Sampaoli van Chili weet nog niet of hij maandag tijdens het WK-duel met het Nederlands elftal een beroep doet op Arturo Vidal. Met het oog op het vervolg van het toernooi wil hij zo weinig mogelijk risico nemen met zijn sterspeler, die pas net hersteld is van een knieblessure. Daarbij is Vidal bij een volgende kaart geschorst.
Vidal werd vlak voor het WK fit verklaard. De middenvelder van Juventus speelde een uur mee tegen Australië (3-1). Hij voetbalde 88 minuten tegen Spanje. Chili is net als het Nederlands elftal al zeker van een plaats in de achtste finales van het WK. Beide ploegen strijden maandag in Sao Paulo om de groepswinst. Oranje geeft voldoende aan een gelijkspel, op basis van een beter doelsaldo.
Charles Aránguiz moet het duel met Oranje aan zich voorbij laten gaan. De kans is groot dat Felipe Gutiérrez zijn geblesseerde ploeggenoot mag vervangen. De middenvelder van FC Twente mocht ook tijdens de wedstrijd tegen Australië en Spanje al invallen.
Chili arriveerde zaterdag al in Sao Paulo. Het is voor het eerst tijdens het WK dat de Zuid-Amerikaanse tegenstander van Oranje al twee dagen voor een wedstrijd in de speelstad is.
De truc die mislukte bedoel je?quote:Op zondag 22 juni 2014 11:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Of Van Gaal haalt weer een truc uit zoals tegen Australie.
Vlaar zou niet spelen en Lens wel. De pers pikte dat massaal op. Maar bleek dus niet waar te zijn. Geslaagde truc dus.quote:
Klopt, hij zou niet 5-3-2 spelen maar 4-3-3, maar speelde uiteindelijk toch 5-3-2. Die truc mislukte dus want Nederland kwam er in de eerste helft nauwelijks aan te pas.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vlaar zou niet spelen en Lens wel. De pers pikte dat massaal op. Maar bleek dus niet waar te zijn. Geslaagde truc dus.Zie bijvoorbeeld:
www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=217199
Ja de uitwerking was niet zoals gehoopt.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Klopt, hij zou niet 5-3-2 spelen maar 4-3-3, maar speelde uiteindelijk toch 5-3-2. Die truc mislukte dus want Nederland kwam er in de eerste helft nauwelijks aan te pas.
Als ze winnen of gelijk spelen dan moeten ze naar Fortaleza (Estadio Castelao). Ze spelen dan op zondag 29 juni om 13:00 lokale tijd (is volgens mij 18:00 hier).quote:Op zondag 22 juni 2014 10:49 schreef roos94 het volgende:
ff vraagje : als NL nou van Chili wint, wanneer speelt Nl dan weer? en als ze verliezen, wanneer moeten ze dan spelen? of is dat nog niet bekend?
ah thanks!quote:Op zondag 22 juni 2014 12:44 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Als ze winnen of gelijk spelen dan moeten ze naar Fortaleza (Estadio Castelao). Ze spelen dan op zondag 29 juni om 13:00 lokale tijd (is volgens mij 18:00 hier).
Als ze verliezen dan moeten ze naar Belo Horizonte (Estadio Mineirao). Ze spelen dan op zaterdag 28 juni om 13:00 lokale tijd, dus 18:00 hier. Dat is dus een dag minder rust.
Je kan hier nachecken of ik geen fouten heb gemaakt: http://resources.fifa.com(...)42014_en_neutral.pdf
Uitstekend zou dat zijn, als je het teambelang niet boven jezelf kan zetten hoor je geen teamsport te spelen.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dan zou ik echt mijn koffers pakken als ik Huntelaar was.
Precies, laat Huntelaar maar lekker naar huis gaanquote:Op zondag 22 juni 2014 14:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uitstekend zou dat zijn, als je het teambelang niet boven jezelf kan zetten hoor je geen teamsport te spelen.
De Memphis showtwitter:MemphisDepay22 twitterde op zondag 22-06-2014 om 19:48:09Focus on tomorrow.#dutchlions http://t.co/42n2EAoKVL reageer retweet
Had op een basisplaats voor Depay gehoopt.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:34 schreef Belladonna80 het volgende:
Oranje naar verwachting in 4-3-3 tegen Chili
Afgaand op de laatste trainingen start Louis van Gaal tegen Chili wel met een 4-3-3 systeem. Daardoor komt er achterin geen plaats vrij voor Joel Veltman. Jasper Cillessen en Daley Blind zijn uiteraard verzekerd van een basisplaats. Voorin is er geen plaats voor Huntelaar, ondanks de schorsing van Van Persie.
Vermoedelijke opstelling Oranje: Cillessen, Janmaat, De Vrij, Vlaar, Blind; Wijnaldum, Sneijder, De Jong; Robben, Lens, Kuyt
Vind het maar een rare keuze. Voor een vrij belangrijke pot een scheidsrechter die plaatselijke competitie in Gambia fluit of zo... Dat kan je toch niet serieus nemen, neem dan een ref die ervaring heeft in CL...quote:Op zondag 22 juni 2014 23:45 schreef gijsman het volgende:
Morgen dus een scheids uit Gambia en de assistenten uit Kameroen en Rwanda.. Als dat maar goed afloopt
Chili had ook makkelijk gelijk kunnen spelen tegen Australië...quote:Op maandag 23 juni 2014 00:15 schreef Copthorne het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen over morgen. Chili maakte een behoorlijk goede indruk tegen Australië en tegen Spanje.
Nederland maakte een verpletterende indruk in de tweede helft tegen Spanje, maar was ronduit matig (en in de eerste helft behoorlijk slecht) tegen Australië.
tjah zo dacht ik er ook over. scheidsrechters als webb lopen er ook nog rondquote:Op maandag 23 juni 2014 00:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vind het maar een rare keuze. Voor een vrij belangrijke pot een scheidsrechter die plaatselijke competitie in Gambia fluit of zo... Dat kan je toch niet serieus nemen, neem dan een ref die ervaring heeft in CL...
En als het géén 9-2 wordt, IsaacCuenca ook eentje van het jouwe.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:43 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Als jij gelijk krijgt, dan neem ik een slokje van mijn eigen sperma.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=217616quote:Nederland heeft maandagavond tegen Chili aan een gelijkspel genoeg om Groep B als winnaar af te sluiten en Louis van Gaal hoopt het benodigde punt met een meesterzet te kunnen binnenhalen. De bondscoach heeft een basisplaats in gedachten voor Dirk Kuyt, maar volgens De Telegraaf gaat hij niet als aanvaller spelen in een 4-3-3-systeem, maar als linksback in een 5-3-2.
Kuyt kreeg zaterdag en zondag tijdens de partijspellen een hesje en datzelfde gold voor Jeremain Lens (vervanger geschorste Robin van Persie) en Georginio Wijnaldum (vervanger Jonathan de Guzman, die op scherp staat). Wie de namen op een rijtje zet zou kunnen concluderen dat Nederland met drie spitsen zou gaan spelen, maar daar zou dus geen sprake van zijn.
Volgens De Telegraaf begint Kuyt niet als linksbuiten, maar als linksachter. Daar werd in Portugal al eens op getraind en Van Gaal zou het experiment nu in de praktijk willen uitvoeren. Met Kuyt als linksachter schuift Daley Blind naar het centrum en komt hij op de positie van Bruno Martins Indi terecht. De Feyenoorder mist het duel met Chili wegens een hersenschudding.
Kuyt moet de rechtsachter van Chili opvangen en tevens het middenveld en de aanval ondersteunen. Mocht hij inderdaad in de basis beginnen, dan speelt Kuyt zijn 99ste interland voor Oranje.
De opstelling volgens De Telegraaf: Cillessen; Janmaat, De Vrij, Vlaar, Blind, Kuyt; De Jong, Wijnaldum, Sneijder; Robben, Lens.
Ach, Blind moet spelen (want papa zit in de staf) en Dirkie is zo'n fijne en gezellige jongen.quote:Op maandag 23 juni 2014 07:12 schreef Intellectueel het volgende:
'Oranje toch in 5-3-2 tegen Chili; opvallende rol Kuyt'
[..]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=217616
Meen je niet.
Had je toch Veltman moeten neerzetten mi. Kongolo is mee voor de backpositie. Dat hij echter achter Dirk Kut in de pikorde staat zegt íets.quote:
Van sommige spelers snap ik niet zo goed waarom ze mee zijn genomen. Huntelaar lijkt na RvP, Lens en Dirk Kut de 4e keus te zijn. Waarom neem je 'm dan mee?quote:Op maandag 23 juni 2014 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had je toch Veltman moeten neerzetten mi. Kongolo is mee voor de backpositie. Dat hij echter achter Dirk Kut in de pikorde staat zegt íets.
We hebben niet echt een andere stormram-achtige spits. Denk dat ie is meegenomen voor achterstanden in de KO-fasequote:Op maandag 23 juni 2014 08:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van sommige spelers snap ik niet zo goed waarom ze mee zijn genomen. Huntelaar lijkt na RvP, Lens en Dirk Kut de 4e keus te zijn. Waarom neem je 'm dan mee?
Breekijzer. RvP, Lens en Depay hebben een actie om de wedstrijd open te breken. Dirk heeft loopvermogen en Huntelaar is er voor de extra kracht in de 16quote:Op maandag 23 juni 2014 08:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van sommige spelers snap ik niet zo goed waarom ze mee zijn genomen. Huntelaar lijkt na RvP, Lens en Dirk Kut de 4e keus te zijn. Waarom neem je 'm dan mee?
Zou dat? Ik denk dat je dan meer hebt aan bv. Depay. Zag je tegen Australië ook. Ik denk ook dat het probleem eerder zal zijn dat de aanvoer naar RvP en Robben niet goed is.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We hebben niet echt een andere stormram-achtige spits. Denk dat ie is meegenomen voor achterstanden in de KO-fase
Aan Lens en Depay heb je geen reet als je ballen voor de pot slingert tegen 10 verdedigers.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou dat? Ik denk dat je dan meer hebt aan bv. Depay. Zag je tegen Australië ook. Ik denk ook dat het probleem eerder zal zijn dat de aanvoer naar RvP en Robben niet goed is.
Depay en Lens hebben een actie in huis, kunnen zelf wat forceren. Lens is ook balvaster dan Huntelaar.
Da's waar. Dan heb je meer aan Huntelaar.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aan Lens en Depay heb je geen reet als je ballen voor de pot slingert tegen 10 verdedigers.
Kongolo is centrale verdediger, Blind niet. Kongolo kan daar prima spelen, is ook beter dan Indi dit seizoen. En linksbenig itt Veltman.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had je toch Veltman moeten neerzetten mi. Kongolo is mee voor de backpositie. Dat hij echter achter Dirk Kut in de pikorde staat zegt íets.
Die heeft geen zin meer in een veredeld oefenpotjequote:Op maandag 23 juni 2014 08:58 schreef banaantjeEE het volgende:
Kijk echt uit naar deze wedstrijd.
Waarom speelt Van Persie niet?
Oké Danny.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die heeft geen zin meer in een veredeld oefenpotje
Riep er iemand om een serieuze reactie van een capabel persoon?quote:Op maandag 23 juni 2014 09:01 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oké Danny.
Nu graag een serieuze reactie van een capabel persoon?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 juni 2014 09:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Riep er iemand om een serieuze reactie van een capabel persoon?
Dan zoek ik die even op....ThanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
Het is hier pas 50 keer gezegd dat ie geschorst isquote:Op maandag 23 juni 2014 09:01 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oké Danny.
Nu graag een serieuze reactie van een capabel persoon?
Rot toch op kutventquote:Op maandag 23 juni 2014 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is hier pas 50 keer gezegd dat ie geschorst is
BMI is toch die knul die bij feyenooit door Mathijsen van zijn favoriete positie werd gedreven? Echt een toppertje hoor.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:12 schreef Marcoss het volgende:
Blind centraal lijkt me helemaal niet zo'n verkeerde keuze. Hij is verdedigend niet zo goed als Martins Indi, maar heeft wel als belangrijke kwaliteit dat hij door durft te schuiven naar het middenveld. Dat miste Nederland in de vorige wedstrijden, daardoor liep de opbouw voor geen meter.
Zullen we die vraag vanavond om kwart voor 8 beantwoorden?quote:Op maandag 23 juni 2014 09:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Kuyt linksback.. dat wordt helemaal niks.. of moeten we vertrouwen hebben in Lowie
die reactie er onder :quote:Op maandag 23 juni 2014 10:37 schreef Karina het volgende:
Lol de laatste en enige keer dat Nederland tegen Chili speelde wonnen we door loting
Zeldzaam duel met Chili leverde in 1928 zege door loting op
quote:Truus de Bakker 8 minuten geleden
Felix Smeets had toen een penalty moeten krijgen.
Elke wedstrijd dat hij linker centrale verdediger was, ben ik alweer vergeten. Het was een tragedie voor je ogen.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hoe vaak en goed heeft hij dat bij Ajax gedaan?
Dat is niet nodig.. ik heb namelijk een glazen bol en die zegt DRAMAquote:Op maandag 23 juni 2014 10:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zullen we die vraag vanavond om kwart voor 8 beantwoorden?
Kroatie - Mexico wordt gelijk, Brazilië wint de groepquote:Op maandag 23 juni 2014 11:01 schreef Kekster het volgende:
3-0 voor Chili, volgende ronde Nederland - Brazilië en huilen om fifa corruptie
De FIFA is corrupt, dat is al meermaals gebleken dit WK, maar als Nederland eerlijk verliest van Brazilië zul je weinig mensen horen denk ik.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:01 schreef Kekster het volgende:
Dat zegt 'ie toch. Dat Brazilie de groep wint dan.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:02 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Kroatie - Mexico wordt gelijk, Brazilië wint de groep
Ja dat zeg ik toch ook.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:03 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Dat zegt 'ie toch. Dat Brazilie de groep wint dan.
Dit biedt hoop. Je bent geweldig bezig met je poule, al zeg je het zelf, en de enige wedstrijden die je verkeerd voorspelt zijn die van Nederland en Portugal.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:01 schreef Kekster het volgende:
Ik denk het niet want die mensen hoor je nu al.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De FIFA is corrupt, dat is al meermaals gebleken dit WK, maar als Nederland eerlijk verliest van Brazilië zul je weinig mensen horen denk ik.
Dan moet toch koste wat kost dat standpunt verdedigd gaan worden.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De FIFA is corrupt, dat is al meermaals gebleken dit WK, maar als Nederland eerlijk verliest van Brazilië zul je weinig mensen horen denk ik.
Van Gaal mag wel wat meer van eigen kracht uitgaan i.p.v. zo te schuiven steeds.quote:Op maandag 23 juni 2014 07:12 schreef Intellectueel het volgende:
'Oranje toch in 5-3-2 tegen Chili; opvallende rol Kuyt'
[..]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=217616
Meen je niet.
Het standpunt zal ik blijven verdedigen. Neemt niet weg dat je, ondanks een corrupte FIFA, toch eerlijk kan verliezenquote:Op maandag 23 juni 2014 11:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet toch koste wat kost dat standpunt verdedigd gaan worden.
Naar het Braziliaanse elftal als ze tegen Nederland moetenquote:
Dat bedoel ik. Dat standpunt zal toch verdedigd blijven worden. Als Brazilië de groep wint, is dat toch voor een groot deal te danken aan die overwinning tegen Kroatië en die is tot stand gekomen door arbitraal gepruts + het doelsaldo van Mexico is slechts +1 i.p.v. +3 door arbitraal gepruts.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het standpunt zal ik blijven verdedigen. Neemt niet weg dat je, ondanks een corrupte FIFA, toch eerlijk kan verliezen
Een beetje flauw dat jij die man nu al zwart maakt.quote:Op maandag 23 juni 2014 00:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vind het maar een rare keuze. Voor een vrij belangrijke pot een scheidsrechter die plaatselijke competitie in Gambia fluit of zo... Dat kan je toch niet serieus nemen, neem dan een ref die ervaring heeft in CL...
Nederland verliest met 1 - 0, Brazilië speelt gelijk. Komend weekend een 2 - 0 overwinning voor Oranje, Brazilie vliegt eruit, de pleuris breekt los, Blatter krijgt een hartstilstand en komt te overlijdenquote:Op maandag 23 juni 2014 12:09 schreef TLC het volgende:
Nederland heeft nog nooit de laatste poulewedstrijd op een WK verloren (sterker nog Nederland verloor maar 2 keer n poulewedstrijd, de laatste in 94), en dat zal vanavond ook niet gaan gebeuren, want van Gaal.
Hup Holland
En waarom denk jij dat de fifa zon hansworst aanstelt?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:51 schreef Halcon het volgende:
Haha, iedereen is zich nu al aan het indekken.
Ze stellen logischerwijs geen Europeaan aan en geen Zuid-Amerikaan. Dan heb je vrijwel automatisch iemand uit een bamboeland.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef habitue het volgende:
[..]
En waarom denk jij dat de fifa zon hansworst aanstelt?
Lekker rennen tegen Isla. Genot.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:12 schreef Confetti het volgende:
Kuyt linksback moet een grap zijn.
Hij kan redelijk verdedigen voor een aanvaller maar waardeloos verdedigen voor een verdediger.
2quote:Op maandag 23 juni 2014 11:01 schreef Kekster het volgende:
Hij heeft een paar keer de Africa Cup gefloten en diverse kwalificatiewedstrijden. Hij heeft meer toernooien gefloten dan jij vrouwen hebt geneukt.quote:
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft een paar keer de Africa Cup gefloten en diverse kwalificatiewedstrijden. Hij heeft meer toernooien gefloten dan jij vrouwen hebt geneukt.
Ja whatever gozer hij fluit pas interlands sinds 2011 een heeft pas 14 interlands gefloten en nog nooit een topwedstrijd. Echt wereldscheids die 1 van de 25 plekken op het wk verdient.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft een paar keer de Africa Cup gefloten en diverse kwalificatiewedstrijden. Hij heeft meer toernooien gefloten dan jij vrouwen hebt geneukt.
Ze willen wat jongens uit alle continenten, niet teveel uit een land en ook niet alleen uit WK-landen. Dan kom je uit bij dit soort jongens.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:16 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja whatever gozer hij fluit pas interlands sinds 2011 een heeft pas 14 interlands gefloten en nog nooit een topwedstrijd. Echt wereldscheids die 1 van de 25 plekken op het wk verdient.
Ze hadden Webb kunnen aanstellen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze willen wat jongens uit alle continenten, niet teveel uit een land en ook niet alleen uit WK-landen. Dan kom je uit bij dit soort jongens.
Wie weet fluit hij wel heel goed.
Dat had gekund ja of een Zuid-Amerikaan, dan had die Gambiaan Italië - Uruguay of zo gefloten en was het ook weer gezeur geweest.quote:
Ja goh en waarom zouden ze dat toch willen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze willen wat jongens uit alle continenten, niet teveel uit een land en ook niet alleen uit WK-landen. Dan kom je uit bij dit soort jongens.
Wie weet fluit hij wel heel goed.
Nou, vertel eens?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:23 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja goh en waarom zouden ze dat toch willen.
quote:
Laten we hopen diegene aan de 'linkerkant' van het schema.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:24 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Waarom heb ik nu alvast het idee dat Howard Webb sowieso een halve finale gaat fluiten?
Da's maar de vraag.quote:
Ach, mocht Nederland de kwartfinale bereiken, prima! Mocht Nederland er in de 8ste finale uitvliegen, ook prima! Ik verwacht dat het nu ontzettend moeilijk gaat worden voor Nederland want elke keer als de tegenstander in de buurt van onze verdediging komt, zit ik met samengeknepen billen te hopen op een goede afloop. Het is tot nu toe iedere keer goed gegaan maar dat kan niet altijd zo blijven gaan.Tevens is het vanaf de 8ste finale een loterij. Je moet geluk hebben, vorm van de dag, weeromstandigheden etc etc.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:51 schreef Halcon het volgende:
Haha, iedereen is zich nu al aan het indekken.
Dat ben ik helemaal met je eens, waar het om ging is dat iedereen zich nu al wel aan het indekken is voor een uitschakeling in de 2e ronde tegen Brazilië. Alsof dat zonder arbitrale blunders niet zou kunnen gebeuren...quote:Op maandag 23 juni 2014 13:29 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Ach, mocht Nederland de kwartfinale bereiken, prima! Mocht Nederland er in de 8ste finale uitvliegen, ook prima! Ik verwacht dat het nu ontzettend moeilijk gaat worden voor Nederland want elke keer als de tegenstander in de buurt van onze verdediging komt, zit ik met samengeknepen billen te hopen op een goede afloop. Tevens is het vanaf de 8ste finale een loterij. Je moet gelijk hebben, vorm van de dag, weeromstandigheden etc etc.
Nederland heeft het in de poulefase fantastisch gedaan door 2 sensationele wedstrijden te spelen en door de regerend wereld kampioen een ongelofelijk pak slaag te geven. Niemand had ooit durven hopen dat Nederland vandaag zou spelen voor groepswinst.
Dat is de vraag ja. Maar je vraagt je af waarom de fifa uüberhaupt niet gewoon een capabele bewezen scheidsrechter aanstelt om iig deze discussie niet te hebben. Want je gaat mij niet vertellen dat deze nitwit het verdient deze wedstrijd te fluiten.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's maar de vraag.
Maar goed, als het jou een fijner gevoel heeft en je je comfortabel ingedekt voelt, dan moet je er vooral vanuit gaan dat deze bamboeplukker al de instructie heeft gehad om Robben, de Jong en Vlaar rood te geven, wat goals af te keuren en een corner van Chili zelf binnen te koppen.
Nee want Janmaat speelt en met Janmaat in de ploeg heeft Oranje nog nooit verlorenquote:Op maandag 23 juni 2014 13:26 schreef TweeGrolsch het volgende:
Met Dirk Kuyt in de basis gaan we keihard verliezen.
Wellicht heeft hij het goed gedaan op de Afrika Cup? Ze kunnen toch niet alleen maar Europese arbiters aanstellen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:32 schreef habitue het volgende:
[..]
Dat is de vraag ja. Maar je vraagt je af waarom de fifa uüberhaupt niet gewoon een capabele bewezen scheidsrechter aanstelt om iig deze discussie niet te hebben. Want je gaat mij niet vertellen dat deze nitwit het verdient deze wedstrijd te fluiten.
En dat laatste boeit me sowieso geen zak.
Feit dat mensen denken dat de arbitrage Brazilië een handje gaat helpen heeft alles te maken met de openingswedstrijd. Dat lag er namelijk wel heel dik bovenop. En zeg nou zelf: Brazilie maakt ook niet bepaald indruk toch? Het is wild, het is ongeremd. Die gastjes staan onder enorme drukquote:Op maandag 23 juni 2014 13:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, waar het om ging is dat iedereen zich nu al wel aan het indekken is voor een uitschakeling in de 2e ronde tegen Brazilië. Alsof dat zonder arbitrale blunders niet zou kunnen gebeuren...
weet ik zo net nog niet, doordat Nederlangd een relatief klein aantal inwoners dus dito pattriotitische gokkers gokkers heeft zal het in mijn ogen wel een poosje duren voor je 50 miljoen inwoners+ landen aan de zijkant zet.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Feit dat mensen denken dat de arbitrage Brazilië een handje gaat helpen heeft alles te maken met de openingswedstrijd. Dat lag er namelijk wel heel dik bovenop.
Aan de andere kant: Als Nederland vanavond het weet op te brengen om Chili compleet te overlopen door ze met 3 - 0/4 - 0 te verslaan, dan is Nederland de favoriet voor de titel bij de bookmakers
Australië kreeg die twee goals wel een beetje cadeau he. Vooral die strafschop. Zo,n bal die Cahil op zijn pantoffel neemt kan 60 meter over het doel vliegen maar hij kan ook in de kruising belanden.quote:
Brazilië maakt geen indruk, dat klopt. Echter sommige mensen draven ook wel wat door. Als de FIFA Brazilië wil helpen, dan maakt het geen ruk uit wie er in poule B 1e of 2e wordt. Diegene gaat dan in de 2e ronde toch naar huis geholpen worden...quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Feit dat mensen denken dat de arbitrage Brazilië een handje gaat helpen heeft alles te maken met de openingswedstrijd. Dat lag er namelijk wel heel dik bovenop. En zeg nou zelf: Brazilie maakt ook niet bepaald indruk toch? Het is wild, het is ongeremd. Die gastjes staan onder enorme druk
Aan de andere kant: Als Nederland vanavond het weet op te brengen om Chili compleet te overlopen door ze met 3 - 0/4 - 0 te verslaan, dan is Nederland de favoriet voor de titel bij de bookmakers
Ja dat klopt ook welquote:Op maandag 23 juni 2014 13:40 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Australië kreeg die twee goals wel een beetje cadeau he. Vooral die strafschop. Zo,n bal die Cahil op zijn pantoffel neemt kan 60 meter over het doel vliegen maar hij kan ook in de kruising belanden.
Volgend de Bild in Duitsland behoort Nederland tot de top 3 kanshebbers op dit moment.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:37 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
weet ik zo net nog niet, doordat Nederlangd een relatief klein aantal inwoners dus dito pattriotitische gokkers gokkers heeft zal het in mijn ogen wel een poosje duren voor je 50 miljoen inwoners+ landen aan de zijkant zet.
Ze hadden er ook 4 of 5 kunnen maken als ze wat beter hadden afgewerkt. Als, als, als...quote:Op maandag 23 juni 2014 13:40 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Australië kreeg die twee goals wel een beetje cadeau he. Vooral die strafschop. Zo,n bal die Cahil op zijn pantoffel neemt kan 60 meter over het doel vliegen maar hij kan ook in de kruising belanden.
DAS Bild lijkt me toch eerder een sensatiekrant dan een bookmakerskantoorquote:Op maandag 23 juni 2014 13:41 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Volgend de Bild in Duitsland behoort Nederland tot de top 3 kanshebbers op dit moment.
Feit is wel dat als Brazilië wordt uitgeschakeld dat de protesten alleen maar heviger gaan worden met misschien wel dodelijke slachtoffers. Dit is niet echt bevorderlijk voor het imago van een Wereld kampioenschap voetbal en al helemaal niet bevorderlijk voor het imago van de FIFA met het oog op Qatarquote:Op maandag 23 juni 2014 13:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Brazilië maakt geen indruk, dat klopt. Echter sommige mensen draven ook wel wat door. Als de FIFA Brazilië wil helpen, dan maakt het geen ruk uit wie er in poule B 1e of 2e wordt. Diegene gaat dan in de 2e ronde toch naar huis geholpen worden...
Die breken dat land af daar. Maar dan nog zou het niet veel uit moeten maken of Brazilië nu tegen Nederland of tegen Chili speelt.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:44 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Feit is wel dat als Brazilië wordt uitgeschakeld dat de protesten alleen maar heviger gaan worden met misschien wel dodelijke slachtoffers. Dit is niet echt bevorderlijk voor het imago van een Wereld kampioenschap voetbal en al helemaal niet bevorderlijk voor het imago van de FIFA met het oog op Qatar
Je slaat door joh. Fifa is een nette organisatie die zouden nooit moedwillig wedstrijden beïnvloeden.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:44 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Feit is wel dat als Brazilië wordt uitgeschakeld dat de protesten alleen maar heviger gaan worden met misschien wel dodelijke slachtoffers. Dit is niet echt bevorderlijk voor het imago van een Wereld kampioenschap voetbal en al helemaal niet bevorderlijk voor het imago van de FIFA met het oog op Qatar
Nee maar wel dat de FIFA wil dat Brazilië er zo lang mogelijk in blijftquote:Op maandag 23 juni 2014 13:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die breken dat land af daar. Maar dan nog zou het niet veel uit moeten maken of Brazilië nu tegen Nederland of tegen Chili speelt.
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:46 schreef habitue het volgende:
[..]
Je slaat door joh. Fifa is een nette organisatie die zouden nooit moedwillig wedstrijden beïnvloeden.
Een geschorste arjen robben vermindert de kansen van NL aanzienlijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die breken dat land af daar. Maar dan nog zou het niet veel uit moeten maken of Brazilië nu tegen Nederland of tegen Chili speelt.
Ja, vast. Dan bevoordelen ze Brazilië in de 2e ronde wel. Allemaal nog geen fatsoenlijke verklaring waarom die suikerrietplukker vanavond Nederland een oor aan gaat naaien.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:46 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Nee maar wel dat de FIFA wil dat Brazilië er zo lang mogelijk in blijft
Dat wel, benieuwd of die zwarte piet vanavond dan 3 of 4 rode kaarten gaat geven aan Nederland. Ik vind het allemaal wat ver gezocht.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:47 schreef habitue het volgende:
[..]
Een geschorste arjen robben vermindert de kansen van NL aanzienlijk.
Nee dat niet maar waarom stellen ze dan gewoon geen Turkse scheidsrechter aan?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, vast. Dan bevoordelen ze Brazilië in de 2e ronde wel. Allemaal nog geen fatsoenlijke verklaring waarom die suikerrietplukker vanavond Nederland een oor aan gaat naaien.
Wellicht bedoeld om Brazilië Spanje te kunnen laten ontlopen? Dat was destijds nog een van de grote favorieten?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:49 schreef Ruif het volgende:
De FIFA doet er inderdaad alles aan om Brazilië ver te laten komen. De laatste wedstrijd van ze in bewust na onze wedstrijden gepland. Achteraf maakt het weinig uit, maar op het moment dat ze het schema maakten konden ze niet weten dat Spanje nu al klaar zou zijn.
Dat is wat ik zeg inderdaadquote:Op maandag 23 juni 2014 13:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wellicht bedoeld om Brazilië Spanje te kunnen laten ontlopen? Dat was destijds nog een van de grote favorieten?
Die maakte er inderdaad geen potje van tijdens Brazilië - Mexicoquote:Op maandag 23 juni 2014 13:50 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Nee dat niet maar waarom stellen ze dan gewoon geen Turkse scheidsrechter aan?
Dit gaat gewoon helemaal goedkomentwitter:struisvanhuis twitterde op maandag 23-06-2014 om 12:14:28Nog nooit verloor #Oranje op het zuidelijk halfrond een middagduel op een #wk op een oneven dag in juni in een totale oranje outfit #nedchi reageer retweet
Brazilie kent dit schema omdat het beter uitkomt met televisie uitzendingen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:49 schreef Ruif het volgende:
De FIFA doet er inderdaad alles aan om Brazilië ver te laten komen. De laatste wedstrijd van ze in bewust na onze wedstrijden gepland. Achteraf maakt het weinig uit, maar op het moment dat ze het schema maakten konden ze niet weten dat Spanje nu al klaar zou zijn.
En waarom plannen ze de poule van NL dan niet na de wedstrijd van Brazilië, ipv ervoor?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Brazilie kent dit schema omdat het beter uitkomt met televisie uitzendingen.
Dan heeft Nederland weer dat voordeelquote:Op maandag 23 juni 2014 14:00 schreef Ruif het volgende:
[..]
En waarom plannen ze de poule van NL dan niet na de wedstrijd van Brazilië, ipv ervoor?
Wat ik mij dan afvraag: zou Brazilië hier zelf ook vanaf weten?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:49 schreef Ruif het volgende:
Klopt. Die spelen expres kut. Eigenlijk hè, konden ze Kroatië gewoon helemaal wegtikken en van de mat geven. Maar aangezien ze wisten dat ze toch een penalty mee zouden krijgen en de goal van Kroatië toch afgekeurd zou worden, besloten ze maar om expres heel slecht te gaan spelen.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat ik mij dan afvraag: zou Brazilië hier zelf ook vanaf weten?
En dat dat misschien ook een van de redenen is waarom ze matig tot zelfs slecht spelen, omdat ze toch wel een penalty meekrijgen..
Misschien wat vergezocht, maar toch...
Ja, leuk dat sarcasme...quote:Op maandag 23 juni 2014 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Die spelen expres kut. Eigenlijk hè, konden ze Kroatië gewoon helemaal wegtikken en van de mat geven. Maar aangezien ze wisten dat ze toch een penalty mee zouden krijgen en de goal van Kroatië toch afgekeurd zou worden, besloten ze maar om expres heel slecht te gaan spelen.
Godverquote:Op maandag 23 juni 2014 14:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat dat misschien ook een van de redenen is waarom ze matig tot zelfs slecht spelen, omdat ze toch wel een penalty meekrijgen..
Gewoon lekker rustig aan...quote:Op maandag 23 juni 2014 14:05 schreef habitue het volgende:
[..]
Godverwat de neuk hebben ze eraan om slecht te spelen dan?
Dat zie je verkeerd. De loting bepaalde dat Nederland in poule B zit. Daardoor speel je nu eenmaal na poule A. Dan heb je weliswaar een voordeel bij de laatste wedstrijd, maar dat is een voordeel gebaseerd op toeval. Nu Brazilië ineens vóór Nederland gepland staat, wijk je af van de loting en heeft Brazilië een voordeel dat riekt naar frauduleuze beïnvloeding.quote:
OK lol, dus ze hebben gewoon de tijden veranderdquote:Op maandag 23 juni 2014 14:06 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. De loting bepaalde dat Nederland in poule B zit. Daardoor speel je nu eenmaal na poule A. Dan heb je weliswaar een voordeel bij de laatste wedstrijd, maar dat is een voordeel gebaseerd op toeval. Nu Brazilië ineens vóór Nederland gepland staat, wijk je af van de loting en heeft Brazilië een voordeel dat riekt naar frauduleuze beïnvloeding.
Heb zit wel diep met die conspiracy theorieën hè?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op een wk in eigen land, gewoon lekker rustig aan? En dan hopen op een penalty? Risico lopen dan je compleet wordt afgemaakt door de bevolking?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon lekker rustig aan...
Waarom goed spelen als je met slecht spelen ook kan winnen?
Portugal is gelukkig door..quote:Op maandag 23 juni 2014 14:08 schreef Kekster het volgende:
[..]
Heb zit wel diep met die conspiracy theorieën hè?
Niet als je weet dat je toch wel wint...quote:Op maandag 23 juni 2014 14:08 schreef habitue het volgende:
[..]
Op een wk in eigen land, gewoon lekker rustig aan? En dan hopen op een penalty? Risico lopen dan je compleet wordt afgemaakt door de bevolking?
Heb je daar al een conspiracy theorieën voor? Want ze gaan gewoon door ja tot groot verdriet van vele hier.quote:
Ja, zo gaat dat. Expres lopen kloten op dat veld. Tegenstander als ze in de aanval zijn, gewoon lekker laten lopen. Die goals worden toch wel afgekeurd.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:08 schreef habitue het volgende:
[..]
Op een wk in eigen land, gewoon lekker rustig aan? En dan hopen op een penalty? Risico lopen dan je compleet wordt afgemaakt door de bevolking?
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op maandag 23 juni 2014 14:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
Heb je daar al een conspiracy theorieën voor? Want ze gaan gewoon door ja tot groot verdriet van vele hier.
Daar komt het bijna wel op neer ja.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, zo gaat dat. Expres lopen kloten op dat veld. Tegenstander als ze in de aanval zijn, gewoon lekker laten lopen. Die goals worden toch wel afgekeurd.
Julio Cesar laat er tegen Kameroen gewoon even expres eentje door zijn benen rollen. Die keuren ze toch wel af.
Ik denk dat het gewoon een politiek spel is. Scheidsrechters worden heus niet verteld Brazilië te bevoordelen, maar er zal best wat onbewuste dwang aan te pas komen. Zo worden ze misschien in mooie hotels gestopt, krijgen een leuk welkomstcadeau, moeten ze zich verantwoorden bij hoge officials etc. Daarnaast heb je vaak thuisvoordeel bij wedstrijden. Scheidsrechters zijn toch onder de indruk van het geschreeuw en fluiten vaker in het voordeel van de thuisspelende -grote- ploeg. Dit doen ze echt niet omdat ze omgekocht zijn. Ik denk meer dat je onderbewustzijn liever wél een penalty geeft aan Brazilië, terwijl het geen overtreding blijkt te zijn dan géén strafschop terwijl het er wel eentje was.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zie je omkoping niet als reëel bij een corrupte organisatie als FIFA?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:12 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon een politiek spel is. Scheidsrechters worden heus niet verteld Brazilië te bevoordelen, maar er zal best wat onbewuste dwang aan te pas komen. Zo worden ze misschien in mooie hotels gestopt, krijgen een leuk welkomstcadeau, moeten ze zich verantwoorden bij hoge officials etc. Daarnaast heb je vaak thuisvoordeel bij wedstrijden. Scheidsrechters zijn toch onder de indruk van het geschreeuw en fluiten vaker in het voordeel van de thuisspelende -grote- ploeg. Dit doen ze echt niet omdat ze omgekocht zijn. Ik denk meer dat je onderbewustzijn liever wél een penalty geeft aan Brazilië, terwijl het geen overtreding blijkt te zijn dan géén strafschop terwijl het er wel eentje was.
Dit dus.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:12 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon een politiek spel is. Scheidsrechters worden heus niet verteld Brazilië te bevoordelen, maar er zal best wat onbewuste dwang aan te pas komen. Zo worden ze misschien in mooie hotels gestopt, krijgen een leuk welkomstcadeau, moeten ze zich verantwoorden bij hoge officials etc. Daarnaast heb je vaak thuisvoordeel bij wedstrijden. Scheidsrechters zijn toch onder de indruk van het geschreeuw en fluiten vaker in het voordeel van de thuisspelende -grote- ploeg. Dit doen ze echt niet omdat ze omgekocht zijn. Ik denk meer dat je onderbewustzijn liever wél een penalty geeft aan Brazilië, terwijl het geen overtreding blijkt te zijn dan géén strafschop terwijl het er wel eentje was.
Jaquote:Op maandag 23 juni 2014 14:07 schreef k3vil het volgende:
[..]
OK lol, dus ze hebben gewoon de tijden veranderd
Je denkt niet dat die spelers stuk voor stuk willen schitteren op het grootste podium en zo wellicht nog een grote transfer/loonsverhoging afdwingen en wereldwijde faam.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar komt het bijna wel op neer ja.
Nee want dat is slecht voor de kijkcijfers in Europa.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:14 schreef Ruif het volgende:
[..]
JaZe hebben ineens poule A na Poule B gepland. Dat is gewoon niet erg logisch. Als Brazilië ivm de tijdstippen graag om 21.00 speelt, dan hadden NED-CHI en SPA-AUS om 00:00 gekund.
Als ze willen schitteren, dan doen ze dat.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:14 schreef habitue het volgende:
[..]
Je denkt niet dat die spelers stuk voor stuk willen schitteren op het grootste podium en zo wellicht nog een grote transfer/loonsverhoging afdwingen en wereldwijde faam.
Maar je hebt misschien wel gelijk, gewoon lekker rustig aan. Het is warm zat daar zeg. Pffff
Omkoping van scheidsrechters is tamelijk risicovol. Ik denk dat je door middel van druk en de dingen die ik net noemde hetzelfde bereikt.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zie je omkoping niet als reëel bij een corrupte organisatie als FIFA?
Groep D speelt ook voor groep C z'n laatste wedstrijden en groep F voor groep E.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:06 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. De loting bepaalde dat Nederland in poule B zit. Daardoor speel je nu eenmaal na poule A. Dan heb je weliswaar een voordeel bij de laatste wedstrijd, maar dat is een voordeel gebaseerd op toeval. Nu Brazilië ineens vóór Nederland gepland staat, wijk je af van de loting en heeft Brazilië een voordeel dat riekt naar frauduleuze beïnvloeding.
Ja, maar bij onbewust voordeel geven denk je aan kleine foutjes..quote:Op maandag 23 juni 2014 14:17 schreef Ruif het volgende:
[..]
Omkoping van scheidsrechters is tamelijk risicovol. Ik denk dat je door middel van druk en de dingen die ik net noemde hetzelfde bereikt.
Weet je hoe vermoeiend dat is joh. Ik zou het wel weten als ik neymar was. Beetje water drinken langs de kant. In de 90 e minuut tegen de keeper aanlopen en dan een penalty meekrijgen en hem erin peren.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ze willen schitteren, dan doen ze dat.
Daarom.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:19 schreef habitue het volgende:
[..]
Weet je hoe vermoeiend dat is joh. Ik zou het wel weten als ik neymar was. Beetje water drinken langs de kant. In de 90 e minuut tegen de keeper aanlopen en dan een penalty meekrijgen en hem erin peren.
Maar juist heel goed voor die in Zuid-Amerika, Noord Amerika en Azië. Feit is dat ze Poule A met Brazilië nu na poule B hebben gepland. Of dat is om Brazilië een mogelijk voordeel te geven is niet te bewijzen, maar ik vind het dubieus.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee want dat is slecht voor de kijkcijfers in Europa.
Brazilië wordt helemaal niet geholpen door de arbitrage, dat is pure onzin wat voorkomt uit afgunst richting de 5 wereldtitels van Brazilië.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
Eigenlijk is het best triest, dat een land zoals Brazilië geholpen moet worden door de arbitrage, terwijl ze 1 van de beste teams hebben. Maarja, zegt wel weer genoeg
Joh.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:28 schreef daniela_007 het volgende:
De bovenste deel van de kwartfinale met groepswinnaar Brazilië, Frankrijk en Duitsland lijkt me zwaar en lastig voor Nederland. Daarom moet Nederland tenminste een punt pakken tegen Chili. Dan komt NL in de deel met o.a. tegenvallende Belgie en Argentinië. Lijkt me prima te doen en de makkelijkste weg naar de finale.
Dan zouden ze gisteren Portugal-USA wel om 21:00 hebben uitgezonden en Z-Korea-Algerije om 00:00. Dat argument van je gaat mank.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Groep D speelt ook voor groep C z'n laatste wedstrijden en groep F voor groep E.
Ook allemaal frauduleuze beinvloeding?
Er spelen hele basale zaken een rol bij dit soort dingen. TV- en commerciële belangen. Geld dus.
Het is een vrouw. Netjes dat ze überhaupt de indeling van de poule en vervolgmogelijkheden al weet.quote:
Haha volgens mij heb jij nog totaal geen voetbal gekeken dit WK van Brazilie.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:23 schreef Kekster het volgende:
Brazilië wordt helemaal niet geholpen door de arbitrage, dat is pure onzin wat voorkomt uit afgunst richting de 5 wereldtitels van Brazilië.
De laatste poulewedstrijden heb ik het over. Niet die van gisteren.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:29 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dan zouden ze gisteren Portugal-USA wel om 21:00 hebben uitgezonden en Z-Korea-Algerije om 00:00. Dat argument van je gaat mank.
Ik gaf eerder aan dat ik dat niet weet, maar dat ik het dubieus vind. Als het met de kijkcijfers/commerciële belangen te maken had, dan hadden ze alleen poule A& B om kunnen draaien. Omdat ze alle poules omdraaien is dat argument in mijn ogen niet van toepassing. Ik dnk dat ze gewoon trucs toepassen om Brazilië in elk geval niet tegen te zitten.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De laatste poulewedstrijden heb ik het over. Niet die van gisteren.
Het is niet zo dat alleen groep A en B omgewisseld zijn, maar ook C/D en E/F.
Denk je nou echt dat dat allemaal frauduleuze handelingen zijn?
Maar dat is met alles zo.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:33 schreef Ruif het volgende:
Ik gaf eerder aan dat ik dat niet weet, maar dat ik het dubieus vind. Als het met de kijkcijfers/commerciële belangen te maken had, dan hadden ze alleen poule A& B om kunnen draaien. Omdat ze alle poules omdraaien is dat argument in mijn ogen niet van toepassing. Ik dnk dat ze gewoon trucs toepassen om Brazilië in elk geval niet tegen te zitten.
Jawel hoor, ik heb ze terecht zien winnen van Kroatië, en het gelijkspel tegen Mexico was ook terecht.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haha volgens mij heb jij nog totaal geen voetbal gekeken dit WK van Brazilie.
eens.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar dat is met alles zo.
Ze willen de grote ploegen er zoveel mogelijk inhouden. Dat zijn meer kijkcijfers en meer andere inkomsten voor de FIFA.
Je moet de FIFA echt zien als een commerciele organisatie, ipv een bond die het beste wil voor de sport.
Goede troll.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:35 schreef Kekster het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik heb ze terecht zien winnen van Kroatië, en het gelijkspel tegen Mexico was ook terecht.
Ik heb geen scheidsrechterlijke dwalingen gezien. Wellicht zie je die alleen met een anti-brazilië bril op?
Je bent een van de weinigen die de strafschop van Brazilië terecht vond? Overigens zeker niet het enige dubieuze moment wat betreft arbitrale beslissingen (en dan bedoel ik niet alleen Brazilië)quote:Op maandag 23 juni 2014 14:35 schreef Kekster het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik heb ze terecht zien winnen van Kroatië, en het gelijkspel tegen Mexico was ook terecht.
Ik heb geen scheidsrechterlijke dwalingen gezien. Wellicht zie je die alleen met een anti-brazilië bril op?
Geen scheidsrechterlijke dwalingen gezien?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:35 schreef Kekster het volgende:
Jep. En sommige uitslagen wat manipuleren is nou eenmaal good for business.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar dat is met alles zo.
Ze willen de grote ploegen er zoveel mogelijk inhouden. Dat zijn meer kijkcijfers en meer andere inkomsten voor de FIFA.
Je moet de FIFA echt zien als een commerciele organisatie, ipv een bond die het beste wil voor de sport.
Dan mogen ze Iran ook wel even gaan helpenquote:Op maandag 23 juni 2014 14:53 schreef alors het volgende:
Er staat ook nog de positie van een president op het spel en de algehele toestand van een land. Verder wil FIFA natuurlijk niet dat er door een uitschakeling van Brazilië ongeregeldheden ontstaan, want FIFA en Blatter staan al onder druk met het gedoe in Qatar.
Wat een onzin eigenlijkquote:Op maandag 23 juni 2014 14:53 schreef alors het volgende:
Er staat ook nog de positie van een president op het spel en de algehele toestand van een land. Verder wil FIFA natuurlijk niet dat er door een uitschakeling van Brazilië ongeregeldheden ontstaan, want FIFA en Blatter staan al onder druk met het gedoe in Qatar.
Ja en qatar heeft natuurlijk ook gewoon het wk eerlijk gewonnen zonder dat er ook maar een een euro is betaaldquote:Op maandag 23 juni 2014 15:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Dit complotdenkende forum. Het stikt hier van de Micha Katjes en Wim Dankbaartjes.
Chiliworstjesquote:Op maandag 23 juni 2014 16:12 schreef Kikopuz het volgende:
Ik ga pas later avondeten, dus ik moet voor zo meteen wat te snacken hebben tijdens het bierdrinken. Iemand suggesties?
Ik ben een fan van Blind centraal. Bij Ajax waren dat de betere wedstrijden.quote:Op maandag 23 junij A 2014 15:46 schreef Syntix het volgende:
[..]
Zou best kunnen idd en dan Blind centraal naast Vlaar en Veltman.
Dat Qatar het WK heeft gekocht is duidelijk. Maar dat wil niet zeggen dan de wedstrijden zelf (bewust) gemanipuleerd worden.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:45 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja en qatar heeft natuurlijk ook gewoon het wk eerlijk gewonnen zonder dat er ook maar een een euro is betaald
Schattig die naïviteit.
Dat zeg ik toch niet? Alleen een beetje vermoeiend dat mensen daadwerkelijk denken dat scheidsrechters verplicht worden om in het voordeel van Brazilië te fluiten. Elk verstandig persoon zou zijn handen gelijk aftrekken van dat enge gezelschap.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:45 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja en qatar heeft natuurlijk ook gewoon het wk eerlijk gewonnen zonder dat er ook maar een een euro is betaald
Schattig die naïviteit.
Je hebt wel een punt. Dat veel zaken niet eerlijk verlopen of in scene worden gezet (zoals die bananenactie met Alves) is een feit, maar het resultaat is dat sommigen een beetje doorslaan en overal spoken zien. Daar ga ik ook niet in mee.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Alleen een beetje vermoeiend dat mensen daadwerkelijk denken dat scheidsrechters verplicht worden om in het voordeel van Brazilië te fluiten. Elk verstandig persoon zou zijn handen gelijk aftrekken van dat enge gezelschap.
De toplanden stellen ook allemaal teleurquote:Op maandag 23 juni 2014 13:41 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Volgend de Bild in Duitsland behoort Nederland tot de top 3 kanshebbers op dit moment.
Had dan vooraf niet meegegaan.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:25 schreef xzaz het volgende:
Als Huntelaar niet speelt zal ik als hem was gewoon mijn spullen pakken en lekker vakantie vieren.
Als opvulling....quote:Op maandag 23 juni 2014 16:29 schreef Ajacied422 het volgende:
Kuyt linksback ook gewoon.
Waarvoor heb je Kongolo dan meegenomen.
Ohjaquote:Op maandag 23 juni 2014 16:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Omdat de coach een andere keus gemaakt heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |