BRON MET FILMPJEquote:A 4-year-old boy locked inside a Waterford Lakes daycare found alone at least three hours later, Orange County deputies say.
It happened Friday night at the "Kids R Kids" Learning Academy on Woodbury Road.
Daycare officials say the daycare closed at 10:30 p.m. for it parents’ night out promotion.
Deputies say the boy’s mother arrived an hour after closing to pick up the child, only to find the facility empty and locked with her son inside.
The daycare’s alarm company and firefighters were called. Once inside, the boy was found sleeping.
Daycare workers said four employees were working at the time the facility was locked up for the night.
Charges could be pending for whoever is found responsible.
The Department of Children and Families is also investigating.
Precies dit inderdaad. Als je er geen tijd voor hebt, lekker geen kinderen nemen.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Moet je je kind maar niet dumpen maar zelf opvoeden.
Tsja, de vader moest per sé carrière maken.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dus dan kan mama toch thuisblijven bij het kind?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:28 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Tsja, de vader moest per sé carrière maken.
quote:Op zondag 15 juni 2014 13:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dus dan kan mama toch thuisblijven bij het kind?
Ik ben ook wel van mening dat men tegenwoordig nog maar weinig zin heeft in kinderen opvoeden, maar wie zegt dat dat mogelijk was in dit geval? Misschien is er geen vader thuis die het brood op de plank brengt.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
quote:Op zondag 15 juni 2014 13:25 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Precies dit inderdaad. Als je er geen tijd voor hebt, lekker geen kinderen nemen.
En tegenwoordig is ook de Nederlandse maatschappij ingericht op tweeverdieners. Best lastig om met een enkel modaal salaris een gezin te onderhouden, denk ik.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:30 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ben ook wel van mening dat men tegenwoordig nog maar weinig zin heeft in kinderen opvoeden, maar wie zegt dat dat mogelijk was in dit geval? Misschien is er geen vader thuis die het brood op de plank brengt.
Ken genoeg mensen die het zelfs met gemak redden van een bijstandsuitkering om twee kinderen op te voeden. Ze krijgen uiteraard geen merkkleding, andere dure spullen en gaan nooit op vakantie. Maar ze redden het wel met weinig geld dus het kan wel.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En tegenwoordig is ook de Nederlandse maatschappij ingericht op tweeverdieners. Best lastig om met een enkel modaal salaris een gezin te onderhouden, denk ik.
Ik zit tegen de twee keer modaal aan en daar onderhoud ik mijn gezin mee. We mogen zeker niet klagen, maar om met de helft uit te komen lijkt me toch wel erg lastig.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:03 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ken genoeg mensen die het zelfs met gemak redden van een bijstandsuitkering om twee kinderen op te voeden. Ze krijgen uiteraard geen merkkleding, andere dure spullen en gaan nooit op vakantie. Maar ze redden het wel met weinig geld dus het kan wel.
Zelf ben ik niet van plan ooit moeder te worden. Heb geen vaste baan, werk gelukkig wel bijna altijd (via uitzendbureau) maar een hoog inkomen heb ik niet en vind het wel fijn dat ik nu af en toe eens een weekje op vakantie kan of een weekendje weg. Dat zou niet meer kunnen met een kind erbij.
Veel mensen denken gewoon niet na voordat ze aan kinderen beginnen.
Is maar net wat je gewend bent denk ik. Mijn moeder zat in de bijstand en mijn vader betaalde een tijd lang ook geen alimentatie. Mijn moeder moest 2 kinderen onderhouden van heel weinig geld maar het is haar gelukt. We kwamen nooit iets tekort. Vriendjes en vriendinnetjes liepen op Nikes, wij kregen schoenen van de Scapino die 25 gulden kostten maar daar hadden we totaal geen problemen mee. Ook het feit dat we geen pc hadden (anderen hadden al pc, playstation, internet) vonden we niet erg, wij speelden gewoon buiten.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zit tegen de twee keer modaal aan en daar onderhoud ik mijn gezin mee. We mogen zeker niet klagen, maar om met de helft uit te komen lijkt me toch wel erg lastig.
Ik vind dat knap.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:10 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Is maar net wat je gewend bent denk ik. Mijn moeder zat in de bijstand en mijn vader betaalde een tijd lang ook geen alimentatie. Mijn moeder moest 2 kinderen onderhouden van heel weinig geld maar het is haar gelukt. We kwamen nooit iets tekort. Vriendjes en vriendinnetjes liepen op Nikes, wij kregen schoenen van de Scapino die 25 gulden kostten maar daar hadden we totaal geen problemen mee. Ook het feit dat we geen pc hadden (anderen hadden al pc, playstation, internet) vonden we niet erg, wij speelden gewoon buiten.
Ik heb het over de periode tussen 1992/2001. Ook toen was het voor sommige mensen onmogelijk om van weinig geld een gezin te onderhouden. Maar zelfs nu zijn er mensen die het met gemak kunnen. Ken er meerdere. Als je een gezin hebt is een uitkering niet zo heel laag. Er is huurtoeslag, zorgtoeslag en kwijtschelding van een deel van de gemeentelijke belastingen. Ik werk nu fulltime maar hou per maand niets meer over dan toen ik nog een uitkering had doordat de toeslagen heel laag geworden zijn en ik bijna geen kwijtscheldingen meer kan krijgen.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind dat knap.
Maar laten we wel wezen: dit zijn wel andere tijden.
Het is hun werk om dat te controleren. Daar is echt niet meer info voor nodig: iemand van dat KDV heeft zijn of haar taak verzaakt en moet daarvoor verantwoordelijk gehouden worden.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Kind zit op de wc of zit ergens uit het zivht als ze de lokalen langs lopen. Ze denken en zien dat er niemand meer is en sluiten de boel af.
Zie hier de reden om een keer met een kapmes door het circus van toeslagen heen te gaan - zodat werken weer loont. Hulde voor jou dat je weer aan de slag gaat, maar je bent in de minderheid.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:15 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik heb het over de periode tussen 1992/2001. Ook toen was het voor sommige mensen onmogelijk om van weinig geld een gezin te onderhouden. Maar zelfs nu zijn er mensen die het met gemak kunnen. Ken er meerdere. Als je een gezin hebt is een uitkering niet zo heel laag. Er is huurtoeslag, zorgtoeslag en kwijtschelding van een deel van de gemeentelijke belastingen. Ik werk nu fulltime maar hou per maand niets meer over dan toen ik nog een uitkering had doordat de toeslagen heel laag geworden zijn en ik bijna geen kwijtscheldingen meer kan krijgen.
Moeten ze ook voor meer banen zorgen. Mensen willen wel werken maar er is geen werk.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zie hier de reden om een keer met een kapmes door het circus van toeslagen heen te gaan - zodat werken weer loont. Hulde voor jou dat je weer aan de slag gaat, maar je bent in de minderheid.
Maar goed, dat is voer voor een ander topic.
Wie zijn 'ze'?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Moeten ze ook voor meer banen zorgen. Mensen willen wel werken maar er is geen werk.
Wel zo makkelijk hè?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:20 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer. Alsof het niet mogelijk is. Ga ergens anders de feminist uithangen.
Nee hoor. Ik vind het nogal irritant worden dat mensen altijd maar doen alsof het niet mogelijk is dat de vrouw of man thuis blijft voor het kind.quote:
Mijn jongere broer heeft minder dan modaal, zijn vrouw is thuis voor de kinders en ze kunnen gewoon rondkomen maar zoals Wildervankstertje al aangeeft is er geen ruimte voor luxe.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zit tegen de twee keer modaal aan en daar onderhoud ik mijn gezin mee. We mogen zeker niet klagen, maar om met de helft uit te komen lijkt me toch wel erg lastig.
Natuurlijk niet, want dan kan er geen iPad gekocht worden. Of dan zou, hmm.. misschien de 2e auto eruit moeten!quote:Op zondag 15 juni 2014 14:24 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind het nogal irritant worden dat mensen altijd maar doen alsof het niet mogelijk is dat de vrouw of man thuis blijft voor het kind.
Je wil je levensstijl er niet op aanpassen. Dat is prima, maar zeg dat dan.quote:
Indeed. Beetje walgelijk dat mensen dergelijke producten verkiezen boven hun kinderen.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, want dan kan er geen iPad gekocht worden. Of dan zou, hmm.. misschien de 2e auto eruit moeten!
Die mensen geloven graag dat het kinderdagverblijf beter voor hun kinderen is.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:26 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Indeed. Beetje walgelijk dat mensen dergelijke producten verkiezen boven hun kinderen.
Ik geloof wel dat kinderen er enige baat bij hebben hoor. Maar ze hebben er (denk ik) geen baat bij om daar 4-5 dagen per week te zittenquote:Op zondag 15 juni 2014 14:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die mensen geloven graag dat het kinderdagverblijf beter voor hun kinderen is.
Dat zal ook per kind verschillen. Mijn kinderen hebben na een schooldag even rust nodig. Even geen concurrentie om zich heen.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:28 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat kinderen er enige baat bij hebben hoor.
Hmm. ik was eerlijk gezegd de voorgaande school al vergeten. Ging eigenlijk uit van een niet naar school gaand kind. Naar school gaande kinderen kan ik mij heel goed voorstellen. Dat die erna gewoon thuis moeten zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zal ook per kind verschillen. Mijn kinderen hebben na een schooldag even rust nodig. Even geen concurrentie om zich heen.
Die heel jonge kinderen naar een kinderdagverblijf sturen? Dat vind ik dus echt kindermishandeling.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:30 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Hmm. ik was eerlijk gezegd de voorgaande school al vergeten. Ging eigenlijk uit van een niet naar school gaand kind. Naar school gaande kinderen kan ik mij heel goed voorstellen. Dat die erna gewoon thuis moeten zijn.
Dat is het hem nou juist. De maatschappij houdt er rare ideeën op na wat dat betreft, nadelig voor vrouw én man. Het is veelzeggend dat de intentie van mijn eerste post totaal aan de mensen hier voorbij gaat en aangenomen wordt dat ik daarmee wil zeggen dat je best je kind voor 5 dagen kan dumpen want vrouwen...quote:Op zondag 15 juni 2014 14:24 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind het nogal irritant worden dat mensen altijd maar doen alsof het niet mogelijk is dat de vrouw of man thuis blijft voor het kind.
Ik reageerde op jou omdat ik er vanuit ging dat jij reageerde om het idee dat de vrouw dan weer thuis blijft om voor het kind te zorgen. Waarop ik reageerde dat dit best mogelijk is. Net zoals de man dit kan doen.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:34 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist. De maatschappij houdt er rare ideeën op na wat dat betreft, nadelig voor vrouw én man. Het is veelzeggend dat de intentie van mijn eerste post totaal aan de mensen hier voorbij gaat en aangenomen wordt dat ik daarmee wil zeggen dat je best je kind voor 5 dagen kan dumpen want vrouwen...
Dat was een speling op de standaard "Moeder moest natuurlijk weer zo nodig werken hè!" bij topics waarbij er om wat voor reden dan ook iets negatiefs met een kind is gebeurt. Ik heb zoiets echt nog nooit iemand serieus over de vader zien zeggen.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:36 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik reageerde op jou omdat ik er vanuit ging dat jij reageerde om het idee dat de vrouw dan weer thuis blijft om voor het kind te zorgen. Waarop ik reageerde dat dit best mogelijk is. Net zoals de man dit kan doen.
Ook in je eerst post vind ik het kwalijk dat het zo raar is dat de vader carriere wil maken. Dat is heel goed mogelijk en helemaal niet zo raar als tegenwoordig wordt afgeschilderd.
Sterker nog; het zou in de huidige overspannen arbeidsmarkt een fantastische oplossing zijn; ipv heel veel dure bijstandsuitkeringen met heel veel subsidies, kwijtscheldingen en toelagen, een extra vergoeding voor de zorg voor je kinderen (tot 18 jr) als één partner thuis blijft. Veel meer beschikbare banen, minder uitkeringen en meer werkende kostwinners.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:24 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik heb een dergelijke voorval dan ook nog niet gelezen waarin een mM dit overkomt. Diegene is dan natuurlijk net zo kwalijk. Een van de twee moet sowieso een verdiener zijn. Ik snap dan niet hoe diegene kwalijk genomen kan worden voor een dergelijke actie.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:43 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dat was een speling op de standaard "Moeder moest natuurlijk weer zo nodig werken hè!" bij topics waarbij er om wat voor reden dan ook iets negatiefs met een kind is gebeurt. Ik heb zoiets echt nog nooit iemand serieus over de vader zien zeggen.
Daarom: rare ideeën die negatief zijn voor vrouw én man.
En waar zie of lees jij met zekerheid dat dat niet is gebeurd.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is hun werk om dat te controleren. Daar is echt niet meer info voor nodig: iemand van dat KDV heeft zijn of haar taak verzaakt en moet daarvoor verantwoordelijk gehouden worden.
Dat moeder haar plicht ook niet erg verantwoordelijk oppakt, doet daarvoor niet terzake.
Hater! Nee grapje. Ik vraag me dan wel af, in een dergelijke situatie (klinkt heel mooi overigens) moet de een verdiener wel genoeg verdinen om een gezin te onderhouden. Even alle luxe terzijde vraag ik mij af of dit wel mogelijk is. (Ben geen ouder nog een full time werker, van daar)quote:Op zondag 15 juni 2014 14:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Sterker nog; het zou in de huidige overspannen arbeidsmarkt een fantastische oplossing zijn; ipv heel veel dure bijstandsuitkeringen met heel veel subsidies, kwijtscheldingen en toelagen, een extra vergoeding voor de zorg voor je kinderen (tot 18 jr) als één partner thuis blijft. Veel meer beschikbare banen, minder uitkeringen en meer werkende kostwinners.
Het thuisblijven bemoedigen en belonen en het tweeverdienerschap ontmoedigen en bestraffen met hoge belastingen en géén subsidie op kinderopvang voor tweeverdieners.
En dat zegt hier iemand die op Fok wordt uitgemaakt voor feministe en mannenhaatster.
?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:54 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik heb een dergelijke voorval dan ook nog niet gelezen waarin een mM dit overkomt.
Als er geen of nauwelijks tweeverdieners meer zijn is er voldoende werk om iedere kostwinner fulltime te laten werken. Prijzen zullen ook dalen; het zijn de tweeverdieners geweest die de prijzen zo opgedreven hebben. Zolang er een grote groep is die gemakkelijk meer kan betalen, zullende prijzen tenslotte blijven stijgen.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:57 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Hater! Nee grapje. Ik vraag me dan wel af, in een dergelijke situatie (klinkt heel mooi overigens) moet de een verdiener wel genoeg verdinen om een gezin te onderhouden. Even alle luxe terzijde vraag ik mij af of dit wel mogelijk is. (Ben geen ouder nog een full time werker, van daar)
Waarom zou er één fulltime werkende kostwinner moeten zijn?quote:Op zondag 15 juni 2014 15:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als er geen of nauwelijks tweeverdieners meer zijn is er voldoende werk om iedere kostwinner fulltime te laten werken.
Als je even terug leest, wat denk je dan zelf?quote:Op zondag 15 juni 2014 15:38 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Waarom zou er één fulltime werkende kostwinner moeten zijn?
Dat jij weer eens niet verder kan kijken dan je eigen post en tegen anderen praat alsof je het tegen één van je zoons hebt.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je even terug leest, wat denk je dan zelf?
Ach, en door die vooringenomenheid van je kan je niet bedenken en uit de tekst halen waarom het op dit moment beter zou zijn één fulltime werkende kostwinner te hebben ipv tweeverdieners versus gezinnen in een uitkering?quote:Op zondag 15 juni 2014 15:50 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dat jij weer eens niet verder kan kijken dan je eigen post en tegen anderen praat alsof je het tegen één van je zoons hebt.
Waarom is het zo moeilijk voor jou om respectvol op anderen te reageren? Je beweert iets en als iemand die bewering vervolgens in twijfel trekt dan zal diegene jouw bewering vast überhaupt niet gelezen hebben en denk jij daar belerend op te moeten wijzen. Stap eens van het idee af dat wat jij beweert vanaf dat punt als waarheid geldt. Het heeft al menig discussie op dit forum de nek om gedraaid.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach, en door die vooringenomenheid van je kan je niet bedenken en uit de tekst halen waarom het op dit moment beter zou zijn één fulltime werkende kostwinner te hebben ipv tweeverdieners versus gezinnen in een uitkering?
quote:Op zondag 15 juni 2014 16:15 schreef CruellaDeVil het volgende:
>knip blabla verhaal zonder antwoord op de vraag<
"Parents’ night out promotion" Oftewel een soort oppas omdat pappa en/ of mamma naar de kroeg willen... Je neefje of buurmeisje inhuren is niet meer van deze tijd ofzo?quote:Op zondag 15 juni 2014 16:56 schreef trabant het volgende:
Waaom zijn de Nederlandse dagopvangverblijven niet tot half elf 's avonds open?
Nu zitten werkende ouders iedereen, zichzelf incluis, te irriteren met dat gejaag om nog op tijd het kind af te kunnen halen.
Het is in ieder geval niet goed gebeurd, of denk jij dat ze dat kind bewust hebben ingesloten?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:56 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
En waar zie of lees jij met zekerheid dat dat niet is gebeurd.
Het enige wat ik denk is dat er alleen eenzijdige en onvolledige informatie is van sensatiezoekende pers en alleen op basis van die info zijn er geen conclusies te trekken.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet goed gebeurd, of denk jij dat ze dat kind bewust hebben ingesloten?
Makkelijk praten, ik ben altijd een thuisblijvende moeder geweest maar nu gescheiden en moet ik de kinderen alleen opvoeden.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:25 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Precies dit inderdaad. Als je er geen tijd voor hebt, lekker geen kinderen nemen.
Hier heb je zeker gelijk in. Maar ik vind wel dat het tegenwoordig ook vaak het geval is dat mensen kinderen nemen, en er dan vervolgens niet de tijd voor nemen.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Makkelijk praten, ik ben altijd een thuisblijvende moeder geweest maar nu gescheiden en moet ik de kinderen alleen opvoeden.
Er moet toch brood op de plank komen dus ik moet werken, enige baan die ik kan krijgen is voor 40 uur.
Soms heb je dus geen keuze.
quote:SEMINOLE COUNTY, Fla. (WOFL FOX 35 ORLANDO) - Two parents are accused of abandoning their infant son at home, while they went out Saturday night.
The father says he was out drinking, and the mother, wandering down the street.
Sunday those parents were booked at the Seminole County Jail on child neglect charges after police say they left their 8-month-old home alone, without even locking the door.
Fernando Palomino spent Father’s Day in a jail cell. Sanford Police said the dad went out to a tequila bar Saturday night and passed out on a friend’s couch, while his infant son was home alone.
According to the arrest report, Palomino thought the baby’s aunt was watching the baby, and it was the aunt who called police when she found the door open at around one o'clock in the morning, the baby sleeping in his crib, neither dad nor mom anywhere in sight. Police said the child’s aunt waited for his parents for four hours before calling the cops. They eventually tracked down mom Glorivy Rodriguez, walking along Tuskawila Road in Winter Springs just before seven o’clock Sunday morning. It’s not clear what she had been doing all night.
Police said neither parent seemed very concerned about their son’s well-being. Now the baby and two other children are in Child Protective Services’ custody.
A judge will decide who will care for the children at a dependency hearing this week. Both parents are being held on $2,000 bond. They will face a judge Monday.
Ik denk dat dat bij de meeste ouders wel meevalt gelukkig. Er zijn er echter bij.. Ik ken wel zo'n gezin idd. En dan een grote bek hebben dat ik het geld niet op mijn rug heb groeien als alleenstaande ouder en dat ik mijn kinderen 'niet vrij genoeg' laat.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:23 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Hier heb je zeker gelijk in. Maar ik vind wel dat het tegenwoordig ook vaak het geval is dat mensen kinderen nemen, en er dan vervolgens niet de tijd voor nemen.
Onzin. Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen op tijd op te halen, maar als ze dat niet doen dan zoek je als instelling een oplossing en stuur je achteraf de rekening voor extra gewerkte uren maar naar de ouders.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:59 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik hoop dat de moeder wordt opgepakt voor verwaarlozing. Je kind een uur na sluitingstijd ophalen is natuurlijk niet de bedoeling.
Dit soort dingen kunnen natuurlijk gebeuren. Het is wel slordig, maar ach.
Ja, leg eens uit dan?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:23 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Hier heb je zeker gelijk in. Maar ik vind wel dat het tegenwoordig ook vaak het geval is dat mensen kinderen nemen, en er dan vervolgens niet de tijd voor nemen.
Zal wel erg weinig vraag naar zijn. De meeste ouders halen hun kinderen gewoon tussen 16:00 en 18:00 uur op. De meeste mensen zijn dan ook namelijk klaar met werken en zijn blij om hun kinderen dan weer te zien.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:56 schreef trabant het volgende:
Waaom zijn de Nederlandse dagopvangverblijven niet tot half elf 's avonds open?
Nu zitten werkende ouders iedereen, zichzelf incluis, te irriteren met dat gejaag om nog op tijd het kind af te kunnen halen.
Daarnaast; heeft het kinderdagverblijf eerst geprobeerd de moeder/vader te bellen?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzin. Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen op tijd op te halen, maar als ze dat niet doen dan zoek je als instelling een oplossing en stuur je achteraf de rekening voor extra gewerkte uren maar naar de ouders.
Tuurlijk zie je je kind liever eerder dan later, maar men haalt ze op tussen vier en zes omdat er geen keus is. Iemand heeft bedacht dat de opvang ambtelijke openingstijden heeft en werkende ouders hebben daardoor amper tijd om het kroost op te halen. Met alle gestress van dien. Daar zit niemand op te wachten.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zal wel erg weinig vraag naar zijn. De meeste ouders halen hun kinderen gewoon tussen 16:00 en 18:00 uur op. De meeste mensen zijn dan ook namelijk klaar met werken en zijn blij om hun kinderen dan weer te zien.
quote:Op zondag 15 juni 2014 13:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het gaat hier wel over de States hé, het land waar een alleenstaande ouder vaak 2 of meer banen heeft om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. En dan kan ik me er wel wat bij voorstellen, dat je in slaap valt als je even gaat zitten bijkomen voor je weer op pad moet om je kind op te halen.quote:
Hij heeft toch wel een beetje gelijk? Als je een kind neemt zul je je levensstijl aan moeten passen zodat je er normaal voor kunt gaan zorgen.quote:
En wat is jouw definitie van "normaal" dan?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 02:39 schreef Tukker87 het volgende:
Als je een kind neemt zul je je levensstijl aan moeten passen zodat je er normaal voor kunt gaan zorgen.
quote:Op zondag 15 juni 2014 13:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En tegenwoordig is ook de Nederlandse maatschappij ingericht op tweeverdieners. Best lastig om met een enkel modaal salaris een gezin te onderhouden, denk ik.
Een baby zelf aan de tiet hangen in plaats van flesjes afgeven aan een onbekende.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En wat is jouw definitie van "normaal" dan?
Ik wist niet dat ik het aan jou vroeg.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:50 schreef betyar het volgende:
Een baby zelf aan de tiet hangen in plaats van flesjes afgeven aan een onbekende.
Het gegeven antwoord lijkt me voldoende om er uit te kunnen halen dat ik van mening ben dat je zelf je kind groot brengt. Kinderen of carrière, lijkt me niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ik het aan jou vroeg.
Daarnaast gaat het niet alleen om baby's.
Probeer het nog eens, verlichte geest?
Dus niemand meer een carriëre, want voortplanting zit zeer sterk in onze genen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Het gegeven antwoord lijkt me voldoende om er uit te kunnen halen dat ik van mening ben dat je zelf je kind groot brengt. Kinderen of carrière, lijkt me niet zo moeilijk.
Dat je voor het grootste gedeelte zelf voor je kind zorgt en wanneer dit niet 100% mogelijk is dat je familie je daar in ondersteund. In plaats van het voor het grootste gedeelte in vreemde handen te geven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En wat is jouw definitie van "normaal" dan?
Een van de twee, carrière kun je maken als je kind op de basisschool zit, vaak willen opa en oma nog wel even op de kids letten na school.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:14 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dus niemand meer een carriëre, want voortplanting zit zeer sterk in onze genen.
Ja leuk, blabla, maar wat doe je die ananderhalve dag dan dat de vrouw werkt?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:50 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Dat je voor het grootste gedeelte zelf voor je kind zorgt en wanneer dit niet 100% mogelijk is dat je familie je daar in ondersteund. In plaats van het voor het grootste gedeelte in vreemde handen te geven.
Ja dit betekend part time werken voor een of beide ouders en vertel nu niet dat dit onmogelijk is. Ik ken verschillende gezinnen waar de vrouw 1 of 2 dagen in de week werkt en de rest voor de 100% aan het kind gegeven kan worden. Je moet alleen wel je levensstijl aanpassen zodat dit mogelijk gemaakt kan worden ja. Als je geen offers wil maken om goed voor je baby te zorgen dan moet je geen kinderen nemen imo.
Na 4+ jaar uit de markt zijn weer een carrière maken is onrealistisch.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Een van de twee, carrière kun je maken als je kind op de basisschool zit, vaak willen opa en oma nog wel even op de kids letten na school.
Keuzes maken, dan maar geen kinderen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Na 4+ jaar uit de markt zijn weer een carrière maken is onrealistisch.
Heb je er ook wel eens aan gedacht dat opa en oma niet altijd in de buurt wonen? Of dat het onwenselijk is om opa en oma als vaste oppas te gebruiken?
quote:
Wat ben jij toch hopeloos ouderwets op dit punt zeg...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:00 schreef betyar het volgende:
Het gegeven antwoord lijkt me voldoende om er uit te kunnen halen dat ik van mening ben dat je zelf je kind groot brengt. Kinderen of carrière, lijkt me niet zo moeilijk.
Een deel van de opvoeding is juist het KDV... (Vroeger veelal peuterspeelzaal). Ik haal kinderen die eenzaam thuis bij mama zitten er zo uit, daar is geen contact mee te maken. KDV zorgt voor ontzettend veel sociale vaardigheden bij een kind.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:30 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ben ook wel van mening dat men tegenwoordig nog maar weinig zin heeft in kinderen opvoeden, maar wie zegt dat dat mogelijk was in dit geval? Misschien is er geen vader thuis die het brood op de plank brengt.
Er is geen enkele goede reden voor dat offer, terwijl er zat moeders (want die moeten vrijwel altijd dat offer maken) zijn die ongelukkig worden van full time moeder zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:50 schreef Tukker87 het volgende:
Dat je voor het grootste gedeelte zelf voor je kind zorgt en wanneer dit niet 100% mogelijk is dat je familie je daar in ondersteund. In plaats van het voor het grootste gedeelte in vreemde handen te geven.
Ja dit betekend part time werken voor een of beide ouders en vertel nu niet dat dit onmogelijk is. Ik ken verschillende gezinnen waar de vrouw 1 of 2 dagen in de week werkt en de rest voor de 100% aan het kind gegeven kan worden. Je moet alleen wel je levensstijl aanpassen zodat dit mogelijk gemaakt kan worden ja. Als je geen offers wil maken om goed voor je baby te zorgen dan moet je geen kinderen nemen imo.
Wat een nonsens, hoeveel kinderen hebben er nog opa's en oma's die ook nog eens in de buurt wonen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Een van de twee, carrière kun je maken als je kind op de basisschool zit, vaak willen opa en oma nog wel even op de kids letten na school.
Een loopbaan zet je niet on hold. Ja, als je ongeschoold werk doet ofzo, maar toch geen serieuze loopbaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:24 schreef betyar het volgende:
Nee joh, het is veel beter als een kind 5 dagen in de week 8 uur per dag met moeders voor de televisie zit. Daar krijgen ze veel meer vaardigheden mee dan met samen spelen en leren met andere kinderen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is geen enkele goede reden voor dat offer, terwijl er zat moeders (want die moeten vrijwel altijd dat offer maken) zijn die ongelukkig worden van full time moeder zijn.
Zou je toch denken dat een kind beter af is met ouders die goed in hun vel zitten.
Precies. Er is niet één manier.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Natuurlijk moet je je levensstijl aanpassen. Ik zie alleen absoluut niet in hoe je kind naar een KDV brengen daar niet een onderdeel van kan uitmaken. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat een KDV voor 1 of 2 dagen in de week goed is voor de ontwikkeling van een kind.
Ah zulke moeders, die wel kinderen willen maar niet al te veel lasten willen hebben. Gelukkig kun je altijd de kinderen 24/7 voor de tv zetten zodat ze er niet al te veel last van heeft.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is geen enkele goede reden voor dat offer, terwijl er zat moeders (want die moeten vrijwel altijd dat offer maken) zijn die ongelukkig worden van full time moeder zijn.
Zou je toch denken dat een kind beter af is met ouders die goed in hun vel zitten.
Zeker. En mijn kinderen hebben het ondanks de bezuinigingen (is echt dramatisch, geen tijd meer om met de allerkleinsten naar buitente gaan) er erg naar hun zin, als het maar in proportie is. De oudste vroeg in de vakantie of ze alsjeblieft weer eens een dagje naar het kdv mocht. Gewoon omdat het daar leuk was, veel vriendinnetjes en leuke dingen te doen. Thuis is het maar saai met die ouders en kleine broertjes/zusjes.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Correct.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ben jij toch hopeloos ouderwets op dit punt zeg...
Onderzoek laat zien dat kinderen die 100% thuis zitten qua ontwikkeling achterlopen op de kinderen die wel naar de creche gaan. Dat is beduidend 'slechter' voor de ontwikkeling dan vijf dagen per week naar de creche. Waar het optimum lag, weet ik effies niet meer. Niet bij vijf dagen, niet bij 1 dag...en zeker niet bij nul dagen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken voorbeelden van stay at home moms die het geweldig gedaan hebben en die er een potje van gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee joh, het is veel beter als een kind 5 dagen in de week 8 uur per dag met moeders voor de televisie zit. Daar krijgen ze veel meer vaardigheden mee dan met samen spelen en leren met andere kinderen bijvoorbeeld.
Hoe kan Fok! over 25 jaar anders nog bestaan, als er geen autisten op zolderkamertjes meer zijn?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een loopbaan zet je niet on hold. Ja, als je ongeschoold werk doet ofzo, maar toch geen serieuze loopbaan.
Blablabla. Je kunt er niet echt een objectief getal aan geven aangezien het voor iedereen anders is. Ik ben het wel met je eens dat een dag kdv oid goed kan zijn voor de sociale ontwikkeling van een kind. Maar zoals ik zei het grootste gedeelte zou door de ouders zelf moeten gebeuren, aangezien jij nummertjes leuk vind maak er dan 80% van.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ja leuk, blabla, maar wat doe je die ananderhalve dag dan dat de vrouw werkt?
Je zegt het zelf al, 'het grootste gedeelte'. Geen enkel objectief getal dus.
Natuurlijk moet je je levensstijl aanpassen. Ik zie alleen absoluut niet in hoe je kind naar een KDV brengen daar niet een onderdeel van kan uitmaken. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat een KDV voor 1 of 2 dagen in de week goed is voor de ontwikkeling van een kind.
Er zijn meer dan 100 mensen die van mijn vrouw afhankelijk zijn voor hun inkomen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:21 schreef Tukker87 het volgende:
Ah zulke moeders, die wel kinderen willen maar niet al te veel lasten willen hebben. Gelukkig kun je altijd de kinderen 24/7 voor de tv zetten zodat ze er niet al te veel last van heeft.
De crèche is heel wat anders dan de kinderdagopvang.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:24 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Onderzoek laat zien dat kinderen die 100% thuis zitten qua ontwikkeling achterlopen op de kinderen die wel naar de creche gaan. Dat is beduidend 'slechter' voor de ontwikkeling dan vijf dagen per week naar de creche. Waar het optimum lag, weet ik effies niet meer. Niet bij vijf dagen, niet bij 1 dag...en zeker niet bij nul dagen.
En?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 100 mensen die van mijn vrouw afhankelijk zijn voor hun inkomen.
Het spijt me voor je: maar gemakzucht is zelden de echte reden om te kiezen voor een kdv.
Kijk gewoon naar het totaalplaatje.
Het gaat gewoon om het totaalplaatje. Ook volledig thuis opvoeden kan prima, al ben ik met je eens dat een kdv ervaringen biedt die ze thuis niet krijgen en een breder pallet aan ervaringen is natuurlijk niet slecht.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:22 schreef Spanky78 het volgende:
Zeker. En mijn kinderen hebben het ondanks de bezuinigingen (is echt dramatisch, geen tijd meer om met de allerkleinsten naar buitente gaan) er erg naar hun zin, als het maar in proportie is. De oudste vroeg in de vakantie of ze alsjeblieft weer eens een dagje naar het kdv mocht. Gewoon omdat het daar leuk was, veel vriendinnetjes en leuke dingen te doen. Thuis is het maar saai met die ouders en kleine broertjes/zusjes.
Nee, kinderen thuis opvoeden vind ik op de jongste babytijd na niet het beste voor het kind. Bovendien zou ik het mijzelf of mijn vrouw niet aan willen doen full-time thuis te zijn... ik heb ook een beetje uitdaging nodig naast het opvoeden.
Pardon?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:27 schreef betyar het volgende:
[..]
De crèche is heel wat anders dan de kinderdagopvang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |