abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141059310

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syrië deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

pi_141059417
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:58 schreef Hiper het volgende:
Jizya is protection tax. 2,5 % belasting voor de niet moslims in een islamitisch staat. Het wordt alleen betaald door mensen die het kunnen betalen. De armen, de vrouwen, kinderen en ouderen betalen 0% belasting. Alles wat zij binnenhalen is van hen. Degene die het wel kunnen betalen, mogen het komen brengen. De moslims komen het niet collecteren zoals de belastingdienst in Nederland. Als de winst tegenvalt omdat je minder hebt verkocht of de oogst was slecht dit jaar, ben je dat jaar gevrijwaard van het betalen van 2.5% Wat krijg je daarvoor terug? Je mag je religie practiceren hoe je wilt en je religieuze gebouwen hebben voor diensten. Je bezittingen, je broeders en zusters en eigendommen worden beschermt. Als je heilige boek zegt dat alcohol en varkensvlees toegestaan is dan mag je dat consumeren, de moslims mogen dat niet consumeren omdat de quran dat verbied. De moslims betalen ook 2,5% belasting alleen het zakat (aalmoes) wat naar de armen toe gaat. Er bestaat geen belasting op voedsel, op water op electriciteit, maar alleen op inkomstenbelasting bij winst. Wat vindt jij nu van de jizya?

Nu betalen wij in nederland 47-52% (wordt binnenkort verhoogd of is al verhoogd) belasting aan de overheid. Van ons belastinggeld wordt ook de rekening van de polilitieagent/brandweerman/ambulancebroeder betaald. Wil je een tv kopen, dan moet de staat er 20% aanverdienen. Wil jij eten kopen met het geld waarvoor jij hebt gezweet en de staat al 50% heeft gepakt, eist de nederlandse staat nog eens 20% op al het voedsel wat jij koop. Wat vindt jij van onze belastingsysteem?

Het is niet eens het complete verhaal over jizya, maar kort samengevat. En nu van jou een eerlijk objectief antwoord.
Jizya is een walgelijke vorm van afpersing. Je kan het niet goedpraten; Sharia is apartheid. En op veel meer dingen dan Jizya; Moslimmannen mogen niet-Moslim vrouwen trouwen, niet-Moslims mogen echter niet Moslim vrouwen trouwen. Doodstraf op verlaten van Islam. Niet-Moslims tellen minder mee in rechtspraak etc. Moslims hebben meer rechten: dat heet apartheid.

"Wat krijg je daarvoor terug? Je mag je religie practiceren hoe je wilt en je religieuze gebouwen hebben voor diensten. Je bezittingen, je broeders en zusters en eigendommen worden beschermt. Als je heilige boek zegt dat alcohol en varkensvlees toegestaan is dan mag je dat consumeren"
Dat zouden vanzelfsprekendheden moeten zijn. Suggereer je dat niet-Moslims dankbaar moeten zijn dat ze alleen maar afgeperst worden en niet direct afgeslacht worden om hun religie?

Verder zijn je opmerkingen mbt belasting belachelijk. Een Sharia staat met 2.5% afpersing kan nooit dezelfde public service bieden als een Westers land met Westerse belasting-niveau. Denk je dat die Sharia-dudes het belastingverschil uit hun hol kunnen toveren ofzo?
pi_141059418
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:58 schreef Hiper het volgende:

[..]

Jizya is protection tax. 2,5 % belasting voor de niet moslims in een islamitisch staat. Het wordt alleen betaald door mensen die het kunnen betalen. De armen, de vrouwen, kinderen en ouderen.........................................
Het is niet eens het complete verhaal over jizya, maar kort samengevat. En nu van jou een eerlijk objectief antwoord.
Denken dat je met slecht 2,5% belasting alle kosten van een modern, egalitair samenleving kunt financieren... :')
pi_141059443
*O* isis FTW!!! *O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_141059500
De Special Forces hebben de zoon van Izzat Al-Douri gedood. Izzat Al-Douri is tegenwoordig de leider van de Baath partij. ^O^

Zoon van deze ginger dus ^
pi_141059501
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:07 schreef Slayage het volgende:
*O* isis FTW!!! *O*
:')
pi_141059548
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:07 schreef Slayage het volgende:
*O* isis FTW!!! *O*
Net was je tegen donek
pi_141059568
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:06 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Denken dat je met slecht 2,5% belasting alle kosten van een modern, egalitair samenleving kunt financieren... :')
De islamitische sharia heeft ook niet als doel economische groei ten koste van de burger, maar juist minder economische groei en dus minder financiële lasten. Hoe hoger de lasten, hoe hoger de groei, want de overheid kan dan meer investeren.
pi_141059632
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:11 schreef Hiper het volgende:

[..]

De islamitische sharia heeft ook niet als doel economische groei ten koste van de burger, maar juist minder economische groei en dus minder financiële lasten. Hoe hoger de lasten, hoe hoger de groei, want de overheid kan dan meer investeren.
Jij bent economisch gezien geen heldere licht, hhmmm?
pi_141059664
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:10 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Net was je tegen donek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_141059699
quote:
Lol, deze post is echt hilarisch :D.
pi_141059717
Damn die ISIS zijn echt wreed! Ik denk dat veel van hun aanhang echt is opgegroeid in oorlog en moord, is echt ziek man.
pi_141059735
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:14 schreef De_Ilias het volgende:
Damn die ISIS zijn echt wreed! Ik denk dat veel van hun aanhang echt is opgegroeid in oorlog en moord, is echt ziek man.
watskebeurt?
-Rabia Al-Basri
pi_141059751
quote:

[..]

Denken dat belastingen bedoelt zijn als economische groei ten koste van burgers. :') Pipo, ga even basis macro-economie doorkijken en doorlezen. Onderwijs, leger, politie, rechtstelsel, markt/financieel toezicht; dat kost allemaal geld en 2,5% is simpelweg niet voldoende daar voor. Bovendien, de overheid heeft gewoon een leidende rol in de economische activiteiten van een land, met of zonder sharia.
pi_141059809
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

watskebeurt?
Ik ben die drive thru movie aan het kijken.
pi_141059821
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:16 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Wat?
pi_141059886
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:14 schreef De_Ilias het volgende:
Wat ben jij nu weer voor onzin aan het lullen.. _O-
pi_141059909
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat?
ISIS rijden in auto's rond en schieten als een stel laffe honden mensen stiekem dood. Wil je niet zien.
pi_141059946
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

ISIS rijden in auto's rond en schieten als een stel laffe honden mensen stiekem dood.
Nouja volgens hun zijn het soldaten en vaak bewijzen ze dat ook door middel van duidelijke fotos.
pi_141059999
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Nouja volgens hun zijn het soldaten en vaak bewijzen ze dat ook door middel van duidelijke fotos.
Soldaten die op dat moment burgers zijn ja!
pi_141060058
Dat beetje geloof dat ik in de me mensheidsheid had is verdwenen. Mensen die zulke daden goed praten ook.. :'(

Kom op Illias. Dit is niet normaal. Die wreedheid is geen uslam.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:23:34 #22
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_141060110
quote:

[..]

Minder economische groei vergroot de lasten juist, slimme eend. Echt, als dit het economisch model wordt voor Daash, dan wordt het Somalie 2.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_141060130
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:22 schreef Stimorol- het volgende:
Dat beetje geloof dat ik in de me mensheidsheid had is verdwenen. Mensen die zulke daden goed praten ook.. :'(

Ik keur het nergens goed..... Maarja War = a bitch...
pi_141060154
Ik denk dat veel van dit soort gozers oorlog trauma hebben opgelopen en daarom zo wreed zijn.
pi_141060158
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Daar ben jij er weer. Onze grote ISIS-lover. Zeg wanneer vlieg jij nou eigenlijk naar Syrië. Ik denk dat vele Fok!kers met mij in dit topic wel bereidt zijn je vlucht te betalen.
pi_141060204
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:25 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Daar ben jij er weer. Onze grote ISIS-lover. Zeg wanneer vlieg jij nou eigenlijk naar Syrië. Ik denk dat vele Fok!kers met mij in dit topic wel bereidt zijn je vlucht te betalen.
Om die laffe PKK aan te pakken zeker, dus jij wilt mij betalen om jouw broeders te killen? :D
pi_141060209
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:24 schreef De_Ilias het volgende:
Ik denk dat veel van dit soort gozers oorlog trauma hebben opgelopen en daarom zo wreed zijn.
Het zijn vooral geradicaliseerde mensen. Door armoede of omdat ze buitenbeentjes waren. Er zitten Nederlanders in ISIS.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:27:57 #28
358102 Senor__Chang
pi_141060263
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:22 schreef Stimorol- het volgende:

Alsof mensen als Ilias geven om de Islam. Mentaal zit het niet goed bij mensen als hij en dat wordt op verschillende manieren geuit. In dit geval door het steunen van ISIS, maar mocht hij ergens anders zijn opgegroeid, dan zou hij iets anders steunen om zijn haat naar de wereld te ventileren/rechtvaardigen.
Guilty as changed.
pi_141060293
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:16 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

tijdje terug dat fillmpje gezien, die gasten zijn ziek in hun hoofd...
-Rabia Al-Basri
pi_141060303
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:27 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Alsof mensen als Ilias geven om de Islam. Mentaal zit het niet goed bij mensen als hij en dat wordt op verschillende manieren geuit. In dit geval door het steunen van ISIS, maar mocht hij ergens anders zijn opgegroeid, dan zou hij iets anders steunen om zijn haat naar de wereld te ventileren/rechtvaardigen.
Waarom ben ik mentaal niet in orde dan? Omdat ik een andere mening heb?
pi_141060349
RamiAlLolah twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 01:22:40 I am getting reliable information #ISIS and tribe fighters have announced the begining of #Baghdad battle.. #Iraq #معركة_بغداد_الكبرى reageer retweet
:D Ik denk dat de strijd om Bagdad zeker meer dan een week zal duren!
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:30:25 #32
358102 Senor__Chang
pi_141060359
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:29 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Dat staat in de tekst.
Guilty as changed.
pi_141060392
Shit is aan. Sjiitische geleerden roepen volgelingen op om te gaan vechten. Iemand gaat een ass whooping krijgen.
pi_141060405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:26 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Om die laffe PKK aan te pakken zeker, dus jij wilt mij betalen om jouw broeders te killen? :D
Meer in de hoop dat mijn heldhaftige broeders daar even afrekenen met de ISIS en ISIS-aars likkers als jij. Maar goed, het is maar net hoe je het bekijkt hé.
pi_141060416
:r vieze mongolen zijn t. Gatverdamme.

Vrouwen verkrachting onder het mom vam islam, mensen vermoorden en t dan goed praten. En dat door zelfs universitair geschoolde mensen. Schaam jullie.
pi_141060446
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:31 schreef Peunage het volgende:
Shit is aan. Sjiitische geleerden roepen volgelingen op om te gaan vechten. Iemand gaat een ass whooping krijgen.
Million dollar question: who? :o
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:33:10 #37
358102 Senor__Chang
pi_141060465
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:31 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Meer in de hoop dat mijn heldhaftige broeders daar even afrekenen met de ISIS en ISIS-aars likkers als jij. Maar goed, het is maar net hoe je het bekijkt hé.
Wa hatin pesmerge me!
Guilty as changed.
pi_141060598
Koerden die zo nationalistisch zijn, waarom gaan jullie niet terug naar dat prachtige Koerdistan van jullie? Of heb je het er niet voor over om je eigen land op te bouwen? Hypocriet shit zeg!
pi_141060617
Video: korte geschiedenisles van de BBC

What is behind the struggle for Iraq?
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-27845400
-
pi_141060673
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jizya is een walgelijke vorm van afpersing. Je kan het niet goedpraten; Sharia is apartheid. En op veel meer dingen dan Jizya; Moslimmannen mogen niet-Moslim vrouwen trouwen, niet-Moslims mogen echter niet Moslim vrouwen trouwen. Doodstraf op verlaten van Islam. Niet-Moslims tellen minder mee in rechtspraak etc. Moslims hebben meer rechten: dat heet apartheid.

"Wat krijg je daarvoor terug? Je mag je religie practiceren hoe je wilt en je religieuze gebouwen hebben voor diensten. Je bezittingen, je broeders en zusters en eigendommen worden beschermt. Als je heilige boek zegt dat alcohol en varkensvlees toegestaan is dan mag je dat consumeren"
Dat zouden vanzelfsprekendheden moeten zijn. Suggereer je dat niet-Moslims dankbaar moeten zijn dat ze alleen maar afgeperst worden en niet direct afgeslacht worden om hun religie?

Verder zijn je opmerkingen mbt belasting belachelijk. Een Sharia staat met 2.5% afpersing kan nooit dezelfde public service bieden als een Westers land met Westerse belasting-niveau. Denk je dat die Sharia-dudes het belastingverschil uit hun hol kunnen toveren ofzo?
Je wordt niet gedwongen te bekeren en als je het niet bevalt om in een sharia staat te leven dan emigreer je toch? Mijn ouders konden ook niet leven in marokko waar noch democratie noch sharia heerst, leven en zijn hier naartoe gekomen.

Waarom is het afpersing. Ik legde net uit dat je op vele manieren gevrijwaard wordt van het betalen van Jizya (protection tax) en dat het veel minder is dan wat we nu betalen. Alleen heeft het een andere naam voor moslims en niet moslims. In Nederland betaald iedereen belasting, arm of rijk, als wordt je je huis uitgeschopt omdat je de huur niet kunt betalen krijg je nog altijd een blauwe envelop thuis gestuurd van de belastingdienst. GEEN GENADE dus.

Zowel mannen als vrouwen mogen niet met niet-moslims vrouwen en mannen trouwen. Dat betekend niet dat het nooit gebeurd, want de staat kan niet aan het gezicht zien of in het hart kijken of iemand moslim is of niet. De mens is ook in staat om te liegen.

Niet-moslims hebben minder rechtspraak? Sterker nog ieder religie heeft zijn eigen rechtbank in een islamitische staat. De christen een christelijke rechtbank, de jood de joodse rechtbank, en de moslim de islamitisch rechtbank. De niet moslims hebben de vrijheid om bij elke rechtbank te gaan als zij denken ergens hun recht het meest kan halen. De moslims mogen dat niet! Dus waar haal je de onzin van minder rechtspraak terwijl ze een eigen rechtbank mogen hebben met eigen wetten?

Op het vertalen van de islam staat de doodstraf op tenzij je publiekelijk maakt en er een media spectakel van maakt om andere ook te beinvloeden om van de islam af te vallen. De staat kan nooit weten welke religie iemand heeft en houdt het niet bij. Als iemand van zijn religie afvalt dan kan niemand dat weten, tenzij hij wil dat iedereen het weet. En dan nog, dan zijn onze wetten, dan gaat jou niets aan. Nederland veranderd toch ook niet haar weten ten voordeel van de moslims, waarom zou het andersom wel moeten?

Sommige suggeren altijd dat de islam tegen andere religies en andere dwingt te bekeren en dat is onzin.

Een land waar de wetgeving de sharia is heeft niet als primaire doel economische groei, maar minder lasten voor haar burgers. Als de groei dan minder snel is dan is dat maar zo. De rijken mogen niet rijk blijven terwijl er armen zijn. De rijken zijn verplicht alle armen op zich te nemen qua voedsel en onderdak.

Verder raad ik je aan om boeken van sharia geleerden te lezen en niet een aantal sites of filmpjes te bekijken.
pi_141060674
Ik hoop dat dit conflict het Westen en Iran naar elkaar toe kan brengen zodat we eindelijk het probleem aan kunnen pakken: een shitstorm aan Soenni Jihadi's in Syrie en nu ook Irak.

quote:
Exclusive: Alarmed by Iraq, Iran open to shared role with U.S. - Iran official
(Reuters) - Shi'te Muslim Iran is so alarmed by Sunni insurgent gains in Iraq that it may be willing to cooperate with Washington in helping Baghdad fight back, a senior Iranian official told Reuters.

The idea is being discussed internally among the Islamic Republic's leadership, the senior Iranian official told Reuters, speaking on condition of anonymity. The official had no word on whether the idea had been raised with any other party.

Officials say Iran will send its neighbor advisers and weaponry, although probably not troops, to help its ally Prime Minister Nuri al-Maliki check what Tehran sees as a profound threat to regional stability, officials and analysts say.

Islamist militants have captured swathes of territory including the country's second biggest city Mosul.

Tehran is open to the possibility of working with the United States to support Baghdad, the senior official said.

"We can work with Americans to end the insurgency in the Middle East," the official said, referring to events in Iraq.

"We are very influential in Iraq, Syria and many other countries."

For many years, Iran has been aggrieved by what it sees as U.S. efforts to marginalize it. Tehran wants to be recognized as a significant player in regional security.

COMMON CAUSE

Relations between Iran and Washington have improved modestly since the 2013 election of President Hassan Rouhani, who promised "constructive engagement" with the world.

And while Tehran and the United States pursue talks to resolve the Islamic state's decade-old nuclear standoff with the West, they also acknowledge some common threats, including the rise of al Qaeda-style militancy across the Middle East.

On Thursday, President Barack Obama said the United States was not ruling out air strikes to help Baghdad fight the insurgents, in what would be the first U.S. armed intervention in Iraq since the end of the U.S.-led war.

Rouhani on Thursday strongly condemned what he called violent acts by insurgent groups in the Middle East.

“Today, in our region, unfortunately, we are witnessing violence, killing, terror and displacement," Rouhani said.

"Iran will not tolerate the terror and violence ... we will fight against terrorism, factionalism and violence.”

Asked on Thursday about Iranian comments, U.S. State Department spokeswoman Jen Psaki said: "Clearly, we've encouraged them in many cases to play a constructive role. But I don't have any other readouts or views from our end to portray here today.”

Fearing Iraq's war could spill into Iran, Foreign Minister Mohammad Javad Zarif has urged the international community to back Maliki's administration "in its fight against terrorism".

Brigadier-General Mohammad Hejazi said Iran was ready to supply Iraq with “military equipment or consultations,” the Tasnim news agency reported. "I do not think the deployment of Iranian troops would be necessary," he was quoted as adding.

The senior Iranian official said Iran was extremely worried about the advance of ISIL, also a major force in the war against Iran's close ally Syrian President Bashar al-Assad, carving out a swathe of Syria territory along the Iraqi border.

"The danger of extremist Sunni terrorist in Iraq and the region is increasing ... There have been several high-ranking security meetings since yesterday in Tehran," the official said.

"We are on alert and we also follow the developments in Iraq very closely."
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:39:12 #42
358102 Senor__Chang
pi_141060702
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:36 schreef De_Ilias het volgende:
Koerden die zo nationalistisch zijn, waarom gaan jullie niet terug naar dat prachtige Koerdistan van jullie? Of heb je het er niet voor over om je eigen land op te bouwen? Hypocriet shit zeg!
Wat is er hypocriet aan?
Guilty as changed.
pi_141060720
quote:
Ik ben patriot, niet nationalist. Groot verschil, maar dat begrijpt een haat baard zoals jij niet. En verder ben ik van plan om zeker ooit terug te gaan, zodra ik gestudeerd heb en een waardevolle toevoeging ben . Maar ook dat zijn natuurlijk onbekende woorden voor een straatschoffie zoals jij.
pi_141060738
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:39 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Wat is er hypocriet aan?
Denk eens goed na.
pi_141060769
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:32 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Niet de sjiieten in ieder geval.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:41:34 #46
358102 Senor__Chang
pi_141060785
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:40 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Denk eens goed na.
Wil je het uitleggen?
Guilty as changed.
pi_141060794
Senor-Chang, negeer hem toch gewoon joh. Is maar een trol.
pi_141060850
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:32 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Allebei natuurlijk.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:43:46 #49
358102 Senor__Chang
pi_141060878
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:41 schreef kurd0w het volgende:
Senor-Chang, negeer hem toch gewoon joh. Is maar een trol.
Geen trol, maar een arm persoon.
Guilty as changed.
pi_141060905
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:39 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ik ben patriot, niet nationalist. Groot verschil, maar dat begrijpt een haat-baar zoals jij niet. En verder ben ik van plan om zeker ooit terug te gaan, zodra ik gestudeerd heb en een waardevolle toevoeging ben . Maar ook dat zijn natuurlijk onbekende woorden voor een straatschoffie zoals jij.
Kan je ook gelijk stoppen met het doen alsof je moslim bent? Want dat ben je duidelijk niet. Heb ik zo een hekel aan, mensen die de islam gebruiken wanneer het toekomt terwijl ze in werkelijkheid gewoon ongelovige vuuraanbidders zijn of atheïstisch. Als islam niet op nummer 1 komt bij iemand dan kan je gewoon geen moslim zijn, punt.

Als je wilt studeren en terug gaan naar je land dan vind ik dat persoonlijk iets prijzenswaardig, daarmee kan ik wel leven hoor. Verder denk ik niet dat een straatschoffie om bijna 2 uur snachts nog over Irak zal discussiëren op een forum dat vooral bezocht wordt door liberalen en socialisten.
pi_141060994
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:15 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Denken dat belastingen bedoelt zijn als economische groei ten koste van burgers. :') Pipo, ga even basis macro-economie doorkijken en doorlezen. Onderwijs, leger, politie, rechtstelsel, markt/financieel toezicht; dat kost allemaal geld en 2,5% is simpelweg niet voldoende daar voor. Bovendien, de overheid heeft gewoon een leidende rol in de economische activiteiten van een land, met of zonder sharia.
Dat zeg ik ook, maar ik ben een beetje slaperig dus ik weet effe niet wat ik typ. Wij betalen allemaal belasting voor de services die we nu krijgen. Zouden wij minder belasting betalen dan kunnen wij minder aanspraak maken op de services van de overheid. Als de overheid de burger extra belast dan gaat de koopkracht omlaag en als de overheid de bedrijven belast, dan gaat de economische groei minder hard. Nou de sharia kijkt minder naar de economische groei, maar meer naar de koopkracht van de burger. Als dat tenkoste gaat van minder economische groei en minder services, then so be it. Hoe dat in het huidige systeem van anno 2014 geimplementeerd zou worden, dat weet ik niet. Ik ben geen sharia deskundige.

Ik ga zo slapen.
pi_141060996
Aldus webimam T. Akfiri
pi_141061055
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:29 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Nee, omdat jij nihilistische varkens steunt en de islam gebruikt als consumptieartikel.

Er bestaan geen grotere ongelovige op de wereld dan mensen als jij. Alle kortzichtigheid en dogma,s over de islam waartegen iemand als Wilders loopt te bashen, bevestig jij.
pi_141061057
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:25 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Jah dat zeggen veel mensen dat ze dat voorover hebben, maar als puntje bij paaltje komt, dan is dat gelul.
pi_141061101
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:31 schreef Peunage het volgende:
Waarom gaan de Sjiieten eigenlijk niet allang terug vechten?
pi_141061126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom gaan de Sjiieten eigenlijk niet allang terug vechten?
Mocht niet van religiuze instelling.
pi_141061131
quote:

Waarom ga jij niet gewoon wat geiten knuffelen?
pi_141061151
hhassan140 twitterde op donderdag 12-06-2014 om 13:19:25 ISIS gives Army of the Men of the Naqshbandi Order 24-hour ultimatum to remove Saddam's pictures from Mosul streets http://t.co/WQ9ocMlM7E reageer retweet
-
pi_141061157
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Mocht niet van religiuze instelling.
Alsof sjiitische milities daar zich iets van aantrekken?
pi_141061180
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:44 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Kan je ook gelijk stoppen met het doen alsof je moslim bent? Want dat ben je duidelijk niet. Heb ik zo een hekel aan, mensen die de islam gebruiken wanneer het toekomt terwijl ze in werkelijkheid gewoon ongelovige vuuraanbidders zijn of atheïstisch. Als islam niet op nummer 1 komt bij iemand dan kan je gewoon geen moslim zijn, punt.

Als je wilt studeren en terug gaan naar je land dan vind ik dat persoonlijk iets prijzenswaardig, daarmee kan ik wel leven hoor. Verder denk ik niet dat een straatschoffie om bijna 2 uur snachts nog over Irak zal discussiëren op een forum dat vooral bezocht wordt door liberalen en socialisten.
Het is niet aan jou om te oordelen of ik moslim ben of niet. Only God can judge me. Bovenal gaat het je niks aan joh. En stel dat ik atheïstisch ben of de vuur aanbidt, dat maakt mijn argument er niet minder op. Nogmaals, ik wens je echt een enkeltje Syrië toe opdat je daar mag strijden tegen YPG en de rest spreekt voor zich.

En jij bent duidelijk geen socialist, want je niet iedereen is gelijk voor jou (sjiieten vs. soennieten) en al helemaal niet liberaal voor dezelfde reden. Dus dan probeer ik je toch te stereotyperen als een Marokkaans straatschoffie. Waarom? Gewoon omdat ik het leuk vind om jou maar eens een keer te trollen... ;')
pi_141061186
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:51 schreef Charismatisch het volgende:
hhassan140 twitterde op donderdag 12-06-2014 om 13:19:25 ISIS gives Army of the Men of the Naqshbandi Order 24-hour ultimatum to remove Saddam's pictures from Mosul streets http://t.co/WQ9ocMlM7E reageer retweet
Waarom is ISIS anti Saddam? Hij was toch een soennitische dictator die niet zo lief is geweest tegen sjiieten?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:52:49 #62
358102 Senor__Chang
pi_141061195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja. Shia hebben discipline, in tegenstelling tot Sunni jihadi's.
Guilty as changed.
pi_141061198
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Eentje maar, dat was de Mahdi army. Maar die hadden hun eigen religieus leider.
pi_141061203
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:47 schreef Peunage het volgende:
Aldus webimam T. Akfiri
HAHAHA! Ik ben het oneens met je, maar die is goed xD
pi_141061216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:38 schreef Pharmacist het volgende:
Ik hoop dat dit conflict het Westen en Iran naar elkaar toe kan brengen zodat we eindelijk het probleem aan kunnen pakken: een shitstorm aan Soenni Jihadi's in Syrie en nu ook Irak.

[..]

dichter bij elkaar? :') maximale wat zou kunnen is een tijdelijke beperkte gelegenheidscoalitie
-Rabia Al-Basri
pi_141061218
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:51 schreef Charismatisch het volgende:
:') met zulke bondgenoten heb je geen vijanden meer nodig.
pi_141061226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:49 schreef Hiper het volgende:

[..]

Jah dat zeggen veel mensen dat ze dat voorover hebben, maar als puntje bij paaltje komt, dan is dat gelul.
Want ja, zoals we allemaal weten is alles wat een internet-forum wordt verteld heilig en absoluut oprecht... :') Ga slapen Hiper.
pi_141061255
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:52 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nou discipline, het ziet er nu naar uit dat de nihilistische varkens (ISIS) Irak over gaat nemen..

En dat terwijl de sjiieten in de meerderheid zijn, dat mag toch niet gebeuren?
pi_141061261
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom is ISIS anti Saddam? Hij was toch een soennitische dictator die niet zo lief is geweest tegen sjiieten?
is persoonsverheerlijking = haram
-Rabia Al-Basri
pi_141061280
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

is persoonsverheerlijking = haram
_O-

Zou een of andere belangrijk persoon van ISIS dan ook niet mogen? zullen ze werkelijk zo consequent zijn?
pi_141061283
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Baathisme is in feite seculier. Islam vonden ze iets cultureel arabisch. Een van de grondleggers van het baathisme was christelijk. Saddam was een ultra nationalistiche anti-islamist. Dat ISIS met de Baath samenwerkt is puur opportunisme
pi_141061286
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:53 schreef Bilge het volgende:

[..]

:') met zulke bondgenoten heb je geen vijanden meer nodig.
daarom isis :r :r :r
-Rabia Al-Basri
pi_141061293
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:52 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Jah man. Ze hebben zeker dicipline van nsbers en collborateurs met bezetters. Echt iets om trots op te zijn.

Dit is de reden waarom er uberhaupt een ISIS bestaat.
pi_141061305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:55 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Baathisme is in feite seculier. Islam vonden ze iets cultureel arabisch. Een van de grondleggers van het baathisme was christelijk. Saddam was een ultra nationalistiche anti-islamist. Dat ISIS met de Baath samenwerkt is puur opportunisme
Saddam anti-islamist?
pi_141061315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nou discipline, het ziet er nu naar uit dat de nihilistische varkens (ISIS) Irak over gaat nemen..

Ja maar kijk wat voor gebieden ze over nemen. Allemaal steden waar hun 'eigen mensen' zitten. Ze hebben geen eens weerstand geboden.
pi_141061324
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:47 schreef Hiper het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook, maar ik ben een beetje slaperig dus ik weet effe niet wat ik typ. Wij betalen allemaal belasting voor de services die we nu krijgen. Zouden wij minder belasting betalen dan kunnen wij minder aanspraak maken op de services van de overheid. Als de overheid de burger extra belast dan gaat de koopkracht omlaag en als de overheid de bedrijven belast, dan gaat de economische groei minder hard. Nou de sharia kijkt minder naar de economische groei, maar meer naar de koopkracht van de burger. Als dat tenkoste gaat van minder economische groei en minder services, then so be it. Hoe dat in het huidige systeem van anno 2014 geimplementeerd zou worden, dat weet ik niet. Ik ben geen sharia deskundige.

Ik ga zo slapen.
Uiteraard zorgt koopkracht ervoor dat een natie internationaal gezien competitief blijft en het niet afdoet ten opzichte van buitenlandse bedrijven/naties. :') Wederom, pak een macro-economie text-book erbij en begin te lezen. Best interessante dingen.
pi_141061333
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:52 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Het is niet aan jou om te oordelen of ik moslim ben of niet. Only God can judge me. Bovenal gaat het je niks aan joh. En stel dat ik atheïstisch ben of de vuur aanbidt, dat maakt mijn argument er niet minder op. Nogmaals, ik wens je echt een enkeltje Syrië toe opdat je daar mag strijden tegen YPG en de rest spreekt voor zich.

En jij bent duidelijk geen socialist, want je niet iedereen is gelijk voor jou (sjiieten vs. soennieten) en al helemaal niet liberaal voor dezelfde reden. Dus dan probeer ik je toch te stereotyperen als een Marokkaans straatschoffie. Waarom? Gewoon omdat ik het leuk vind om jou maar eens een keer te trollen... ;')
Natuurlijk mag ik wel oordelen, dat ik niet mag oordelen is onzin. Elke moslim mag oordelen op een ander. Anders mogen wij ook niet zeggen dat joden en christenen ongelovigen zijn terwijl zij dat werkelijk wel zijn. Je wenst me een enkel Syrië? Waarom eigenlijk? Omdat ik kies voor sunnitische strijders in plaats van Sjiietische/Amerikaanse honden? Dan mag je elke sunniet in Nederland wel een enkeltje Syrië wensen.

Ohja ik ben geen socialist noch liberaal (gelukkig maar), ik ben een moslim die gelooft in de wetten van Allah (sharia). Dus ik heb niks aan mens gemaakte ideologieën. En ook daar heb ik nooit een geheim van gemaakt hier op FOK!. Troll zoveel je wilt, vind ik niet erg.
pi_141061343
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:55 schreef Hiper het volgende:

[..]

Jah man. Ze hebben zeker dicipline van nsbers en collborateurs met bezetters. Echt iets om trots op te zijn.

Dit is de reden waarom er uberhaupt een ISIS bestaat.
Wie was eerst, Al-Qaeda of het Mahdi army?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:57:32 #79
358102 Senor__Chang
pi_141061344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom mensen dat denken. ISIS komt niet verder dan wat Sunni regio's en als het om het eggie gaat, worden ze zo naar de hel gestuurd door Shia milities of de Peshmerga.
Guilty as changed.
pi_141061345
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Zou een of andere belangrijk persoon van ISIS dan ook niet mogen? zullen ze werkelijk zo consequent zijn?
dit is de meest extreme jihadistische organisatie die er bestaat, al qaida verbleekt in hun zwart wit denken
-Rabia Al-Basri
pi_141061350
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Saddam anti-islamist?
Islamisme - Politiek Islam

Hij heeft in de jaren 90 zich geprofileerd als vrome moslim om als paria staat niet volledig geisoleerd te worden in het Midden-Oosten. Daarvoor was hij echt zo seculier als het maar kon.
pi_141061352
Ey mensen. Het was leuk geweest voor vandaag. Voetbal is afgelopen en ik ga slapen, stelletje no-lifers.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:58:39 #83
358102 Senor__Chang
pi_141061375
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:57 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Natuurlijk mag ik wel oordelen, dat ik niet mag oordelen is onzin. Elke moslim mag oordelen op een ander. Anders mogen wij ook niet zeggen dat joden en christenen ongelovigen zijn terwijl zij dat werkelijk wel zijn. Je wenst me een enkel Syrië? Waarom eigenlijk? Omdat ik kies voor sunnitische strijders in plaats van Sjiietische/Amerikaanse honden? Dan mag je elke sunniet in Nederland wel een enkeltje Syrië wensen.

Ohja ik ben geen socialist noch liberaal (gelukkig maar), ik ben een moslim die gelooft in de wetten van Allah (sharia). Dus ik heb niks aan mens gemaakte ideologieën. En ook daar heb ik nooit een geheim van gemaakt hier op FOK!. Troll zoveel je wilt, vind ik niet erg.
Does not compute. :')
Guilty as changed.
pi_141061385
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:57 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom mensen dat denken. ISIS komt niet verder dan wat Sunni regio's en als het om het eggie gaat, worden ze zo naar de hel gestuurd door Shia milities of de Peshmerga.
Dan opeens wel?

Het mocht toch niet van de religieuze instellingen? of begrijp ik het verkeerd?
pi_141061401
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit is de meest extreme jihadistische organisatie die er bestaat, al qaida verbleekt in hun zwart wit denken
Boko Haram is misschien nog een tikkeltje erger.
pi_141061410
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:57 schreef Hiper het volgende:
Ey mensen. Het was leuk geweest voor vandaag. Voetbal is afgelopen en ik ga slapen, stelletje no-lifers.
Wel wakker worden voor Fajr he! :O
pi_141061416
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:57 schreef Hiper het volgende:
Says the extremist... :')
pi_141061422
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:57 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Islamisme - Politiek Islam

Hij heeft in de jaren 90 zich geprofileerd als vrome moslim om als paria staat niet volledig geisoleerd te worden in het Midden-Oosten. Daarvoor was hij echt zo seculier als het maar kon.
Waarom heeft hij dan zoveel sjiieten en Koerden afgeslacht?
pi_141061457
Saddam was de grootste vijand van de salafisten, daarom hebben veel grote belangrijke salafistische geleerden takfir (ongelovig verklaren) gedaan op saddam husein. Hij was een baathist wat per definitie eigenlijk al ongeloof betekent, want ze hebben lak aan islam en islam wetten.
pi_141061461
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan opeens wel?

Ik bedoel dat er sinds 2004 aanvallen worden uitgevoerd op sjiieten. Zelfmoordenaars, autobomnen, mensen op de weg aanhouden, etc. En al die tijd mochten ze niks terug doen.

Nu heeft de belangrijkste religieuze instelling gevraagd om wel in te grijpen.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:01:47 #91
358102 Senor__Chang
pi_141061464
quote:

[..]

Dan opeens wel?

Nu is het vooral voorbereidingen treffen, voor alle partijen. Ook de Iraanse milities. Nogmaals, als ze er moeten staan, zullen ze er staan. Dan is ISIS zo weg uit de belangrijke gebieden.
Guilty as changed.
pi_141061473
Senor ben je ook zo'n optimistische koerd?
pi_141061489
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:57 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Juist, en nu ga je er een draai aan geven. Het is een zonde om iemands geloofsovertuiging te betwisten. En je weet best wat ik je toe wens, internetheldje.
pi_141061490
Ilias, kan jij niet gewoon stoppen met je racisme?
pi_141061502
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:38 schreef Hiper het volgende:
Je wordt niet gedwongen te bekeren en als je het niet bevalt om in een sharia staat te leven dan emigreer je toch? Mijn ouders konden ook niet leven in marokko waar noch democratie noch sharia heerst, leven en zijn hier naartoe gekomen.

Waarom is het afpersing. Ik legde net uit dat je op vele manieren gevrijwaard wordt van het betalen van Jizya (protection tax) en dat het veel minder is dan wat we nu betalen. Alleen heeft het een andere naam voor moslims en niet moslims. In Nederland betaald iedereen belasting, arm of rijk, als wordt je je huis uitgeschopt omdat je de huur niet kunt betalen krijg je nog altijd een blauwe envelop thuis gestuurd van de belastingdienst. GEEN GENADE dus.

Zowel mannen als vrouwen mogen niet met niet-moslims vrouwen en mannen trouwen. Dat betekend niet dat het nooit gebeurd, want de staat kan niet aan het gezicht zien of in het hart kijken of iemand moslim is of niet. De mens is ook in staat om te liegen.

Niet-moslims hebben minder rechtspraak? Sterker nog ieder religie heeft zijn eigen rechtbank in een islamitische staat. De christen een christelijke rechtbank, de jood de joodse rechtbank, en de moslim de islamitisch rechtbank. De niet moslims hebben de vrijheid om bij elke rechtbank te gaan als zij denken ergens hun recht het meest kan halen. De moslims mogen dat niet! Dus waar haal je de onzin van minder rechtspraak terwijl ze een eigen rechtbank mogen hebben met eigen wetten?

Op het vertalen van de islam staat de doodstraf op tenzij je publiekelijk maakt en er een media spectakel van maakt om andere ook te beinvloeden om van de islam af te vallen. De staat kan nooit weten welke religie iemand heeft en houdt het niet bij. Als iemand van zijn religie afvalt dan kan niemand dat weten, tenzij hij wil dat iedereen het weet. En dan nog, dan zijn onze wetten, dan gaat jou niets aan. Nederland veranderd toch ook niet haar weten ten voordeel van de moslims, waarom zou het andersom wel moeten?

Sommige suggeren altijd dat de islam tegen andere religies en andere dwingt te bekeren en dat is onzin.

Een land waar de wetgeving de sharia is heeft niet als primaire doel economische groei, maar minder lasten voor haar burgers. Als de groei dan minder snel is dan is dat maar zo. De rijken mogen niet rijk blijven terwijl er armen zijn. De rijken zijn verplicht alle armen op zich te nemen qua voedsel en onderdak.

Verder raad ik je aan om boeken van sharia geleerden te lezen en niet een aantal sites of filmpjes te bekijken.
Jizya is afpersing omdat non-Moslims geld moeten betalen puur omdat ze niet-Moslim zijn. Verder zegt Surah 9:29 vrij duidelijk dat de Moslims niet-Moslims moeten bestrijden totdat ze Jizyah geven, er zijn dus consequenties aan het niet betalen van Jizyah: pure afpersing dus.

Het enige dat jouw opmerking “en dat het veel minder is dan wat we nu betalen” laat zien is dat jij totaal geen benul hebt van economie. Elke cent die niet in belasting wordt gewonnen moet bezuinigd worden. Waar gaat je Sharia staat op bezuinigen? Volgens mij mogen ze zo n 80-90% bezuinigen als ik jouw verhalen mag gelozen mbt belasting afschaffen.

Mbt religie, niet-Moslims die Jizya betalen (Dhimmis), mogen o.a. geen nieuwe religieuze gebouwen maken en ze niet repararen en niet hun bidden door Moslims laten horen. De hele lijst hier.

Mbt rechtspraak. Dhimmi’s hebben minder rechten, ze mogen bijvoorbeeld geen wapen dragen en geen erfenis van een Moslim ontvangen. en wat dacht je van deze: Zimmis cannot testify against Muslims.

Mbt trouwen ben je gewoon aan het liegen: “A Muslim male can marry a Zimmi
girl, but a Zimmi man is not allowed to marry a Muslim girl.”

Mbt doodstraf op verlaten van Islam verwijs ik je naar de recente case uit Sudan. Er hoeft maar iemand een wrok tegen je te koesteren en de beschuldiging van apostacy ligt klaar: een broer in dit specifieke geval.

Verder, absoluut zijn dat “jullie” wetten. Ik kan je vertellen dat ik hoop dat Soenni Irak een Sharia staat wordt. Dan kan de hele wereld meemaken hoe geweldig het gaat werken.

Jouw economisch gebrabbel is hilarisch. Je bent totaal clueless.
pi_141061514
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:01 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nu is het vooral voorbereidingen treffen, voor alle partijen. Ook de Iraanse milities. Nogmaals, als ze er moeten staan, zullen ze er staan. Dan is ISIS zo weg uit de belangrijke gebieden.
Zijn die Sjiitische milities werkelijk zo sterk dan?
pi_141061518
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom heeft hij dan zoveel sjiieten en Koerden afgeslacht?
Het was een dictator. Alle kritiek tegen zijn regime werd mee afgehandeld. Sjieten en Koerden waren daar niet blij mee (en soennieten, Turkmenen, Asyrriers en dergelijke overigens meestal ook niet). Saddam was een nare pan-arabist die dus streefde naar vergane glorie van het Arabische volk met Irak als leider. Je begrijpt dat dat niet goed boterde binnenlands en buitenlands.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:04:05 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141061522
quote:

[..]

Boko Haram is misschien nog een tikkeltje erger.
En die verbleken weer bij sommige mexicaanse drugscartels waar ze kinderen levend oplossen in zoutzuur en willekeurige burgers met elkaar laten vechten tot de dood.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:04:09 #99
358102 Senor__Chang
pi_141061525
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:02 schreef De_Ilias het volgende:
Senor ben je ook zo'n optimistische koerd?
Wat defineert een optimistische Koerd?
Guilty as changed.
pi_141061532
Waar heb jij me betrapt op racisme?
pi_141061575
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:04 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Wat defineert een optimistische Koerd?
Een Koerd die blij is met een nieuwe Koerdische staat denk ik.
pi_141061576
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En die verbleken weer bij sommige mexicaanse drugscartels waar ze kinderen levend oplossen in zoutzuur en willekeurige burgers met elkaar laten vechten tot de dood.
Whuutt...
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:05:40 #103
358102 Senor__Chang
pi_141061579
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zijn die Sjiitische milities werkelijk zo sterk dan?
Kijk naar Hezbollah, Mehdi Army, de Iraanse Revolutionaire Krachten. De mentaliteit is anders, veel beter passend bij het strijden.
Guilty as changed.
pi_141061581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:01 schreef De_Ilias het volgende:
Saddam was de grootste vijand van de salafisten, daarom hebben veel grote belangrijke salafistische geleerden takfir (ongelovig verklaren) gedaan op saddam husein. Hij was een baathist wat per definitie eigenlijk al ongeloof betekent, want ze hebben lak aan islam en islam wetten.
Jij bent mij er ook eentje hé. Gisteren stond je Saddam nog de hemel in te prijzen. Draaikont.
pi_141061587
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:04 schreef De_Ilias het volgende:
Waar heb jij me betrapt op racisme?
Je bent constant bezig met je Koerden dit, Koerden dat..
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:06:01 #106
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141061588
Gewoon ff niet racistisch doen, Ilias
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:06:13 #107
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141061595
quote:

[..]

Houd je nou gewoon bij religieuze lectuur en ga niet de soort van econoom uithangen, je maakt jezelf compleet belachelijk met deze post.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141061598
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:05 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Kijk naar Hezbollah, Mehdi Army, de Iraanse Revolutionaire Krachten. De mentaliteit is anders, veel beter passend bij het strijden.
Maar Hezbollah gaat zich waarschijnlijk niet bemoeien in irak.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:06:37 #109
358102 Senor__Chang
pi_141061606
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:05 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Nou, ik zou wel blij zijn mocht dat gebeuren ja.
Guilty as changed.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:07:24 #110
358102 Senor__Chang
pi_141061622
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Weet ik. Wou enkel aangeven dat Shia milities/strijders er zeer goed voor staan.
Guilty as changed.
pi_141061625
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hezbollah gaat zich sowieso niet bemoeien in Irak. Daar hebben ze de logistiek niet voor en ze hebben hun handen vol aan Syrie. Daarnaast is Hezbollah totaal niet relevant in Irak.
pi_141061647
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:07 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Weet ik. Wou enkel aangeven dat Shia milities/strijders er zeer goed voor staan.
Ja, maar kunnen de sjiitische milities in Irak ISIS ook makkelijk aan dan?
pi_141061653
Er is ook een Irakese Hezbollah. Maar die staat los van die in Libanon.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:08:42 #114
358102 Senor__Chang
pi_141061658
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Met hulp van Iran wel, is mijn verwachting.
Guilty as changed.
pi_141061670
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:08 schreef Peunage het volgende:
Er is ook een Irakese Hezbollah. Maar die staat los van die in Libanon.
Zijn ze even sterk?
pi_141061676
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:05 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Waarom hebben andere volkeren wel recht op een eigen land en zelf-determinisme, maar Koerden niet Ilias. Wat maakt die mensen minderwaardig in jou ogen, dat zij als optimisten worden betiteld als ze een eigen staat willen. Je bent hypocriet en hebt een kromme gedachte..
pi_141061687
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zelfs als ISIS beter bewapend en getraind is, wat niet zo is, zijn sjiieten zwaar in de meerderheid.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:10:18 #118
358102 Senor__Chang
pi_141061690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zijn ze even sterk?
Even sterk als de sterkste para-militaire organisatie ter wereld? Denk het niet.
Guilty as changed.
pi_141061712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zijn ze even sterk?
Nee. Die in Libanon is veel professioneler en groter en meer ervaren.
pi_141061771
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:09 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Waarom hebben andere volkeren wel recht op een eigen land en zelf-determinisme, maar Koerden niet Ilias. Wat maakt die mensen minderwaardig in jou ogen, dat zij als optimisten worden betiteld als ze een eigen staat willen. Je bent hypocriet en hebt een kromme gedachte..
Als het aan mij ligt bestaan er geen grenzen meer en worden we 1 grote khielafah : ). Maar om realistisch te zijn.... Natuurlijk gun ik koerden hun eigen land, maar ze moeten gewoon niet zo hatelijk zijn tegen andere volkeren.
pi_141061807
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:13 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt bestaan er geen grenzen meer en worden we 1 grote khielafah : ). Maar om realistisch te zijn.... Natuurlijk gun ik koerden hun eigen land, maar ze moeten gewoon niet zo hatelijk zijn tegen andere volkeren.
Want waar beproef jij onze haat ergens tegenover andere volkeren? Hebben wij wrok tegenover andere volkeren vanwege onze geschiedenis. Maar haat, nee, dat voelen wij niet jegens andere volkeren.
pi_141061831
Ik ben toch wel benieuwd wanneer de sjiieten gaan reageren, want ISIS trekt steeds verder op.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:16:46 #123
358102 Senor__Chang
pi_141061854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:15 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd wanneer de sjiieten gaan reageren, want ISIS trekt steeds verder op.
Komt wel goed schatje.
Guilty as changed.
pi_141061865
OT

ahlalsunna2 twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 02:03:06 عاجل العراق:طائرات الهالكي تقصف قبر الرئيس الراحل صدام حسين في تكريت. !!! #iraq reageer retweet
Graf van Saddam in Tikriet wordt bestookt door vliegtuigen van Maalikie!
  zaterdag 14 juni 2014 @ 02:17:54 #125
358102 Senor__Chang
pi_141061881
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:17 schreef De_Ilias het volgende:
OT

ahlalsunna2 twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 02:03:06 عاجل العراق:طائرات الهالكي تقصف قبر الرئيس الراحل صدام حسين في تكريت. !!! #iraq reageer retweet
Mooi, geen afgoderij toestaan.
Guilty as changed.
pi_141061886
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:16 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Komt wel goed schatje.
:@
pi_141061892
RamiAlLolah twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 02:08:10 Huge if #confirmed. A rocket targeted #SaddamHussein tomb in #Awja #Tikrit few minutes ago. #ISIS #Iraq reageer retweet
Komt ISIS perfect uit, nu hoeven zij die tombe niet meer neer te halen.
pi_141061893
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:15 schreef theunderdog het volgende:
Ome Obama heeft i.i.g duidelijk gemaakt dat er niet veel hoop van zijn kant uit is. Misschien dat peet-oom Iran wel te hulp schiet?
pi_141061897
quote:
OT

Zelfs voor een graf geen respect?? :') :') :')
pi_141061946
Daar gaat mijn rendement op aandelen deze maand door onrust in Irak... :')
pi_141062006
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zelfs voor een graf geen respect?? :') :') :')
een graf is een plek voor afgoderij dus haram dus met de grond gelijk maken
-Rabia Al-Basri
pi_141062019
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:21 schreef kurd0w het volgende:
Daar gaat mijn rendement op aandelen deze maand door onrust in Irak... :')
Je hebt geinvesteerd in de aandelenmarkt in Irak? Je weet dat een casino minder risico geeft toch. :D
pi_141062060
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:25 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Je hebt geinvesteerd in de aandelenmarkt in Irak? Je weet dat een casino minder risico geeft toch. :D
Nee, gediversifieerd portfolio. Dus wereldwijde aandelen per regio, small-cap, en nog wat specifiekere aandelen. Maar zoals je ongetwijfeld wel zult weten reageren al deze ETF op politieke schommelingen rondom de aarde. :P Dus schade valt nog wel mee, maar het is jammer.
pi_141062066
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hoe gaan zij om met doden dan?
pi_141062087
Hier in de UK is gulf keystone petroleum erg populair onder retail investors. Is een olieexploratie/beginnende productie in Kirkuk. Eigenlijk had ik een hardere hammering verwacht van GKP :P.

Misschien dat die Peshmerga in Kirkuk de situatie voor hen hebben verbeterd. Ik vraag me echter af of de Peshmerga ook olievelden kunnen beschermen.
pi_141062105
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:18 schreef De_Ilias het volgende:
RamiAlLolah twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 02:08:10 Huge if #confirmed. A rocket targeted #SaddamHussein tomb in #Awja #Tikrit few minutes ago. #ISIS #Iraq reageer retweet
_O-
-
pi_141062113
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:30 schreef Pharmacist het volgende:
Hier in de UK is gulf keystone petroleum erg populair onder retail investors. Is een olieexploratie/beginnende productie in Kirkuk. Eigenlijk had ik een hardere hammering verwacht van GKP :P.

Misschien dat die Peshmerga in Kirkuk de situatie voor hen hebben verbeterd. Ik vraag me echter af of de Peshmerga ook olievelden kunnen beschermen.
Naja, als de Koerden op termijn onafhankelijk worden wel hé. :P Maar we zullen het zien.
pi_141063198
quote:

[..]

Dit klinkt wel heel hypocriet komend van jou.
pi_141063785
quote:
OT

Saddam Hussein :'(
  zaterdag 14 juni 2014 @ 08:24:45 #140
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141063992
Hier zou staan dat de 1700 militairen die zich gister hebben overgegeven allemaal zijn geexecuteerd...

pi_141064016
Ik zou niet alles aannemen van twitter. Propaganda is hoe Mosul gevallen is.
pi_141064485
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:18 schreef De_Ilias het volgende:
Saddam was toch ook een Sunni?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_141064501
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je bent zelf haram.
pi_141064515
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 08:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hier zou staan dat de 1700 militairen die zich gister hebben overgegeven allemaal zijn geexecuteerd...

[ afbeelding ]
Ook een manier om ze te verslaan, straks hebben ze geen kogels meer.
(Die 2500 wat is dat?)
I´m back.
pi_141064526
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

(Die 2500 wat is dat?)
Totaal 2500 soldaten. 1700 er van sjiieten. En die hebben ze gedood.
pi_141064530
quote:

[..]

Als het aan mij ligt bestaan er geen grenzen meer en worden we 1 grote khielafah : ).
Waarom woont iemand die zo vreselijk graag onder de wetten van de islam wil leven nog steeds in Nederland?

Prima dat je graag in zo'n psychopathische hel wil leven, maar je hele omgeving daarin mee willen sleuren is simpelweg asociaal en gestoord.
pi_141064531
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Totaal 2500 soldaten. 1700 er van sjiieten.
O, die resterende 800 zijn vrijgelaten?
I´m back.
pi_141064538
quote:

[..]

O ja, verkeerd geloof en dan moeten ze dood.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:34:49 #149
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141064540
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

(Die 2500 wat is dat?)
Ze hebben net ruim omgerekend 400 miljoen dollar buit gemaakt, ik denk niet dat 1700 kogels een probleem is :D Ze hebben genoeg geld om 50.000 mercenaries in te huren.
pi_141064557
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 02:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jizya is afpersing omdat non-Moslims geld moeten betalen puur omdat ze niet-Moslim zijn. Verder zegt Surah 9:29 vrij duidelijk dat de Moslims niet-Moslims moeten bestrijden totdat ze Jizyah geven, er zijn dus consequenties aan het niet betalen van Jizyah: pure afpersing dus.

Het enige dat jouw opmerking “en dat het veel minder is dan wat we nu betalen” laat zien is dat jij totaal geen benul hebt van economie. Elke cent die niet in belasting wordt gewonnen moet bezuinigd worden. Waar gaat je Sharia staat op bezuinigen? Volgens mij mogen ze zo n 80-90% bezuinigen als ik jouw verhalen mag gelozen mbt belasting afschaffen.

Mbt religie, niet-Moslims die Jizya betalen (Dhimmis), mogen o.a. geen nieuwe religieuze gebouwen maken en ze niet repararen en niet hun bidden door Moslims laten horen. De hele lijst hier.

Mbt rechtspraak. Dhimmi’s hebben minder rechten, ze mogen bijvoorbeeld geen wapen dragen en geen erfenis van een Moslim ontvangen. en wat dacht je van deze: Zimmis cannot testify against Muslims.

Mbt trouwen ben je gewoon aan het liegen: “A Muslim male can marry a Zimmi
girl, but a Zimmi man is not allowed to marry a Muslim girl.”

Mbt doodstraf op verlaten van Islam verwijs ik je naar de recente case uit Sudan. Er hoeft maar iemand een wrok tegen je te koesteren en de beschuldiging van apostacy ligt klaar: een broer in dit specifieke geval.

Verder, absoluut zijn dat “jullie” wetten. Ik kan je vertellen dat ik hoop dat Soenni Irak een Sharia staat wordt. Dan kan de hele wereld meemaken hoe geweldig het gaat werken.

Jouw economisch gebrabbel is hilarisch. Je bent totaal clueless.
Klopt van geen kant wat je hier schrijft. non-Moslims moeten geld betalen omdat ze niet in het leger dienen - daar staat tegenover dat moslims geen geld moeten betalen, maar wel in het leger moeten dienen. Het betreft feitelijk dan ook beschermgeld. Maar goed, je source is dan ook dhimittude.org, dan kan je net zo goed stormfront als source gaan quoten als het gaat om Joden bijv - zelfde geloofwaardigheid. Verder hebben dhimmis wel degelijk recht op hun eigen geloofsgebouwen - er staat zoveel bullcrap in het stuk dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Je verschilt wat dat betreft niet veel qua niveau als het gaat om de extremisten die je bestrijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutant01 op 14-06-2014 09:46:17 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_141064560
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ze hebben net ruim omgerekend 400 miljoen dollar buit gemaakt, ik denk niet dat 1700 kogels een probleem is :D Ze hebben genoeg geld om 50.000 mercenaries in te huren.
Je weet niet hoeveel mensen ze uiteindelijk willen afslachten hè.
I´m back.
pi_141064581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk uiteindelijk iedereen.
pi_141064589
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk uiteindelijk iedereen.
Ja, en dan komt er een moment waarop je geen kogels meer hebt...
I´m back.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:39:03 #154
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141064591
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Al willen ze alle 7 miljard mensen hier op aarde afmaken, dan heb je nog genoeg kogels.

Er worden per jaar 2 keer zoveel kogels gemaakt als dat er mensen op aarde leven. Per jaar dus.
pi_141064614
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Al willen ze alle 7 miljard mensen hier op aarde afmaken, dan heb je nog genoeg kogels.

Er worden per jaar 2 keer zoveel kogels gemaakt als dat er mensen op aarde leven. Per jaar dus.
Ze hebben niet alle kogels van de wereld hè.
I´m back.
pi_141064626
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en dan komt er een moment waarop je geen kogels meer hebt...
Deze idioten vinden mensen onthoofden met een mes ook leuk. Als er maar bloed vloeit.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:42:29 #157
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141064632
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze hebben niet alle kogels van de wereld hè.
Uiteraard niet. Maar er staan enorme opslagplaatsen met wapens en kogels in Irak, achtergelaten door de VS omdat het te duur was om mee naar huis te slepen. Die opslagplaatsen zijn al voor een deel geplunderd door ISIS.

en:

""New ammunition is widely available on Baghdad's black market," said Oxfam director Barbara Stocking. "Either it was smuggled in from neighbouring countries or it was leaked from coalition or Iraqi forces' supplies."

http://www.democraticunde(...)&address=364x1430126
pi_141064636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Deze idioten vinden mensen onthoofden met een mes ook leuk. Als er maar bloed vloeit.
O, ja dat is waar idd...
I´m back.
pi_141064671
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom woont iemand die zo vreselijk graag onder de wetten van de islam wil leven nog steeds in Nederland?

Prima dat je graag in zo'n psychopathische hel wil leven, maar je hele omgeving daarin mee willen sleuren is simpelweg asociaal en gestoord.
Tis lekker weer en hij gaat zo naar Zandvoort met zn matties. Chickies checken. Internetheld.
pi_141064692
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom ben je in de veronderstelling dat dat niet zou kunnen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:56:47 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_141064742
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Tis lekker weer en hij gaat zo naar Zandvoort met zn matties. Chickies checken. Internetheld.
en ze daarna uitschelden voor hoeren en een paar homos afrossen met zijn matties die ook werkloos zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_141064776
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en ze daarna uitschelden voor hoeren en een paar homos afrossen met zijn matties die ook werkloos zijn
Oh.
pi_141064786
quote:

[..]

Die religie wordt idd als superioriteitsleer aangehangen, lijkt het...
I´m back.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:04:31 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141064841
quote:

[..]

Zo zandvoort. Daar kom ik nooit meer. Wat een paupertuig daar. Maar das geheel offtopic.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:04:44 #165
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_141064846
Ik lees net dat Irak de komende 5,5 jaar geacht wordt 45% van de nieuwe olieproductiecapaciteit wereldwijd te creëren.

Als de situatie verder escaleert zullen er nogal wat olieprijsramingen moeten worden aangepast.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_141064847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die religie wordt idd als superioriteitsleer aangehangen, lijkt het...
Eye of the beholder speelt hier altijd een rol. Alsof jij je niet superieur acht aan de Islamitische denkwijze. Hypocrisie alom wat dat betreft.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:05:19 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141064858
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:04 schreef JimmyJames het volgende:
Ik lees net dat Irak de komende 5,5 jaar geacht wordt 45% van de nieuwe olieproductiecapaciteit wereldwijd te creëren.

Als de situatie verder escaleert zullen er nogal wat olieprijsramingen moeten worden aangepast.
Olieprijs is al iets van $4 omhoog gegaan...

zaterdag 14 juni 2014 @ 10:07:25 #168
323876 michaelmoore
pi_141064880
http://www.telegraaf.nl/b(...)_bij_te_staan__.html

quote:
za 14 jun 2014, 09:12
Iran bereid Irak bij te staan
TEHERAN - Iran is bereid Irak bij te staan in de strijd tegen de extremisten die delen van noord en van westelijk Irak onder de voet hebben gelopen.
Dit zei de Iraanse president Hassan Rohani zaterdag.
Hij beklemtoonde dat Iran dan bijstand verleent binnen het kader van het internationaal recht en dat Irak nog niet om hulp heeft gevraagd.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_141064902
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Eye of the beholder speelt hier altijd een rol. Alsof jij je niet superieur acht aan de Islamitische denkwijze. Hypocrisie alom wat dat betreft.
Ik denk dat een relativist zich voldoende kan inleven in het absolutisme van een gelovige.
I´m back.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:09:20 #170
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141064907
quote:
ISIS heeft het voor elkaar gekregen om de VS en Iran samen te laten werken :D
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:09:54 #171
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_141064915
quote:
Volgens antiwar zijn er al speciale eenheden van Iran in Bagdad geland.
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Olieprijs is al iets van $5 omhoog gegaan...

Weet ik. Ik had het over de middellange tot lange termijn.

Je kunt er overigens beter de Brent bij pakken. Dat is wat relevanter.
pi_141064932
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat een relativist zich voldoende kan inleven in het absolutisme van een gelovige.
Je bent weinig relativistisch als je gelovigen absolutistisch noemt. Je raakt al snel bekneld in je eigen dogma's voor wat betreft religie en religieuzen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141064935
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Iedereen schijt in zijn broek momenteel, denk ik.
I´m back.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:12:52 #174
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_141064954
Achter de schermen hebben ze wel vaker samengewerkt, hoor.
pi_141064963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je bent weinig relativistisch als je gelovigen absolutistisch noemt.
Want? De relativist is een fundamentalist en een gelovige een baken van verdraagzaamheid, of hoe moreel absolutisme leidt tot een omdraaiing van waarden?
I´m back.
pi_141064973
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Want? De relativist is een fundamentalist en een gelovige een baken van verdraagzaamheid, of hoe moreel absolutisme leidt tot een omdraaiing van waarden?
Want, dogma. Een relativist zou nimmer in dergelijke absoluutheden denken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141064998
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want, dogma. Een relativist zou nimmer in dergelijke absoluutheden denken.
Wat zou leiden tot zijn ondergang.
I´m back.
pi_141065005
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat zou leiden tot zijn ondergang.
Onzin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141065023
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin.
Nee, hoor, men heeft het dan ook over zwak-relativisme. Het theoretisch relativisme is een onhoudbare stelling.
I´m back.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:19:59 #180
323876 michaelmoore
pi_141065036
quote:

[..]

ja allen tegen de baarden met hun enge ideeën die zelfs voor Iran te erg zijn, ze worden steeds gekker die moslims
pi_141065043
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor, men heeft het dan ook over zwak-relativisme. Het theoretisch relativisme is een onhoudbare stelling.
Het is prima houdbaar, ik ben er het levende bewijs van.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:23:02 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141065086
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja allen tegen de baarden met hun enge ideeën die zelfs voor Iran te erg zijn, ze worden steeds gekker die moslims
Ach, zoals ik eerder al zei zijn de drugscartels in Mexico nog steeds een tikkeltje erger. Wordt liever onthoofd door ISIS dan dat mijn huid eraf geschraapt wordt en vervolgens je lichaam wordt ingesmeerd met citroensap terwijl je nog leeft. Heeft dus uiteindelijk weinig met religie te maken hoe wreed je kan worden, alleen is het in Irak uiteraard wel een grote motivatie factor.
pi_141065095
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is prima houdbaar, ik ben er het levende bewijs van.
Wat ben je dan, een relativist?
I´m back.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:31:52 #184
323876 michaelmoore
pi_141065207
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
drugscartels in Mexico nog steeds een tikkeltje erger
Wordt liever onthoofd door ISIS dan dat mijn huid eraf geschraapt wordt en vervolgens je lichaam wordt ingesmeerd met citroensap terwijl je nog leeft
-O- :N
pi_141065425
quote:

[..]

Ach, zoals ik eerder al zei zijn de drugscartels in Mexico nog steeds een tikkeltje erger. Wordt liever onthoofd door ISIS dan dat mijn huid eraf geschraapt wordt en vervolgens je lichaam wordt ingesmeerd met citroensap terwijl je nog leeft. Heeft dus uiteindelijk weinig met religie te maken hoe wreed je kan worden, alleen is het in Irak uiteraard wel een grote motivatie factor.
maar die kartels doen ook goede daden hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juni 2014 @ 10:51:49 #186
230491 Zith
pls tip
pi_141065577
Ik ben de koerden in dit topic echt zat.

Ik ben de shi' iten in dit topic echt zat.

Ik ben de soennis in dit topic echt zat.

80% van de posts hier zijn mensen van deze groepen die doden van andere groepen aan het toejuichen is.

Kan er niet gewoon een NWS topic komen zonder fan posts? :'(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:08:21 #187
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141065913
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:51 schreef Zith het volgende:

80% van de posts hier zijn mensen van deze groepen die doden van andere groepen aan het toejuichen is.

Het grappige (nouja grappig) is dat veel van het precies doen wat er van ze verwacht wordt, namelijk elkaar meer haten. Dat is het hele doel van terrorisme. Verdeel en heers.
pi_141066141
quote:

Jezus mens. ;( Valt mee.
pi_141066165
quote:

Mag hopen dat men slechts provoceert?
I´m back.
pi_141066169
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:23 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jezus mens. ;( Valt mee.
In vergelijking met elkaar onthoofden en kapotschieten op de snelweg valt het wel mee ja.
pi_141066237
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het grappige (nouja grappig) is dat veel van het precies doen wat er van ze verwacht wordt, namelijk elkaar meer haten. Dat is het hele doel van terrorisme. Verdeel en heers.
De opmars van ISIS lijkt anderzijds ook wel een aantal aartsvijanden te verenigen; VS, Iran.
I´m back.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:18:04 #192
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141067188
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

En dat is de reden waarom soennieten wél in een overwegend sjiitische stad als Basra kunnen wonen zonder onthoofd te worden. :Y
Dat komt omdat Basra nog een seculiere stad is.

Als Sadr-achtige religieuze Sjiieten de macht grijpen daar en in de rest van Irak komt er een genocide tegen Soennieten. :')
pi_141067391
quote:

En alle anderen die niks met het conflict te maken hebben maar wel het doden van andere groepen toejuichen zie je niet? Je ziet alleen de Koerden, sjiieten en soennieten?
-
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:28:19 #194
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141067404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De opmars van ISIS lijkt anderzijds ook wel een aantal aartsvijanden te verenigen; VS, Iran.
Ja, dat is wereldpolitiek. Elke actie heeft een reactie. Soms goed, soms slecht. Elk land heeft zijn eigen belangen en soms komen die op hele onverwachte manieren samen.
pi_141067485
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom ben je in de veronderstelling dat dat niet zou kunnen.
Omdat iemand die dergelijke idealen heeft een land als Nederland vreselijk moet vinden, terwijl hij na een paar uur vliegen in een islamitisch paradijs kan zijn.

Als het andersom was, dan zou ik direct weg zijn. Van alle landen ter wereld sluit de Nederlandse cultuur het best aan bij wie ik ben.
pi_141067513
quote:
Het is al langer bekend dat de Iraanse slangen samenwerken met de VS, alleen niet bij het grote publiek.
http://en.wikipedia.org/wiki/2001_uprising_in_Herat
-
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:46:06 #197
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_141067763
quote:
'Aanvoerlijn ISIS is afgesneden'

De strijdkrachten van de autonome Koerdische regio in Irak hebben samen met stammenstrijders volgens activisten in de regio zaterdag een grensovergang bezet die op de aanvalsroute ligt van de extremisten van de ISIS. (Islamitische Staat in Irak en de Levant).

Voor de opmars van afgelopen week was de ISIS vooral present in het noordoosten van Syrië. Daarvandaan is een opmars begonnen, die naar het Iraakse Mosul leidde en verdergaat naar het zuiden, richting Bagdad.

Als de berichten via internet kloppen, is de belangrijke weg van Syrië naar Mosul afgesneden bij de grensovergang van al-Jarubiya, honderd kilometer ten noordwesten van Mosul. Het zou ook betekenen dat de geoefende Koerdische strijders zich met militaire acties tegen de ISIS hebben gekeerd.
Say what?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 13:02:12 #198
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141068117
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:31 schreef Stimorol- het volgende:

Vrouwen verkrachting onder het mom vam islam, mensen vermoorden en t dan goed praten. En dat door zelfs universitair geschoolde mensen. Schaam jullie.

Dat doen jouw lievelingetjes Assad en Maliki ook. :')

Ik wordt echt schijtziek van Alevitische hypocrisie. :')
pi_141068188
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat iemand die dergelijke idealen heeft een land als Nederland vreselijk moet vinden, terwijl hij na een paar uur vliegen in een islamitisch paradijs kan zijn.

Als het andersom was, dan zou ik direct weg zijn. Van alle landen ter wereld sluit de Nederlandse cultuur het best aan bij wie ik ben.
Diep van binnen weten hun ook wel waar ze een hogere en betere levensstandaard kunnen krijgen. Het verlaten van de islam is alleen geen optie vanwege de hoge tegenstand die ze dan zullen krijgen. Waarom denk je dat de islam nog zo groot is. Angst doet veel met mensen.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 13:07:16 #200
365082 IPA35
Patriarch
pi_141068230
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:18 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Dat komt omdat Basra nog een seculiere stad is.

Als Sadr-achtige religieuze Sjiieten de macht grijpen daar en in de rest van Irak komt er een genocide tegen Soennieten. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:02 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:05 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Diep van binnen weten hun ook wel waar ze een hogere en betere levensstandaard kunnen krijgen. Het verlaten van de islam is alleen geen optie vanwege de hoge tegenstand die ze dan zullen krijgen. Waarom denk je dat de islam nog zo groot is. Angst doet veel met mensen.
Jullie snappen er allemaal helemaal niks van _O- .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141068289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:02 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hey onwetende, leer t verschil tussen een alevi en alawi. Tevens doel ik op een ieder die deze shit doet. Leer lezen, analfabeet.
pi_141068355
Ik word moe van mensen die t verschil niet zien tussen een alevi, alawi en sjiieten. De gemiddelde sjiiet en aleviet verschillen als dag en nacht.

Baklava, fuck off en negeer mn posten voortaan. :)
  zaterdag 14 juni 2014 @ 13:16:38 #203
365082 IPA35
Patriarch
pi_141068435
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:12 schreef Stimorol- het volgende:
Ik word moe van mensen die t verschil niet zien tussen een alevi, alawi en sjiieten. De gemiddelde sjiiet en aleviet verschillen als dag en nacht.

Dan moeten jullie minder geheimzinnig doen _O- .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141068554
quote:

[..]

Heb jij een bron dat die drugscartels dat doen?
pi_141068612
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:16 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dan moeten jullie minder geheimzinnig doen _O- .
Google eens rond. Schat aan info.
pi_141068987
Iraakse leger beschiet Baiji en hebben wat verliezen aan isis kant bezorgd. Nog geen informatie over of ze daadwerkelijk Baiji gaan binnenvallen.
pi_141069085
quote:
Iran has sent 2,000 advance troops to Iraq in the past 48 hours to help tackle a jihadist insurgency, a senior Iraqi official has told the Guardian.

The confirmation comes as the Iranian president, Hassan Rouhani, said Iran was ready to support Iraq from the mortal threat fast spreading through the country, while the prime minister, Nouri al-Maliki, called on ordinary Iraqis to take up arms in their country's defence.

Addressing the nation on Saturday, Maliki said rebels from the Islamic State of Iraq and the Levant (Isis) have given "an incentive to the army and to Iraqis to act bravely". His call to arms came after reports surfaced that hundreds of young men were flocking to volunteer centres across Baghdad to join the fight against Isis.

Rouhani also made reference to the fact Tehran was cooperating with its old enemy Washington to defeat the Sunni insurgent group – which is attempting to ignite a sectarian war beyond Iraq's borders.

The Iraqi official said 1,500 basiji forces had crossed the border into the town of Khanaqin, in Diyala province, in central Iraq on Friday, while another 500 had entered the Badra Jassan area in Wasat province overnight. The Guardian confirmed on Friday that Major General Qassem Suleimani, the head of the Iranian Revolutionary Guards elite Quds Force, had arrived in Baghdad to oversee the defence of the capital.

There is growing evidence in Baghdad of Shia militias continuing to reorganise, with some heading to the central city of Samarra, 70 miles (110km) north of the capital, to defend two Shia shrines from Sunni jihadist groups surrounding them.

The volunteers signing up were responding to a call by Iraq's most revered Shia cleric, the Iranian-born grand ayatollah Ali al-Sistani, to defend their country after Isis seized Mosul and Saddam Hussein's hometown of Tikrit in a lightning advance. Samarra is now the next town in the Islamists' path to Baghdad.

"Citizens who can carry weapons and fight the terrorists in defence of their country, its people and its holy sites should volunteer and join the security forces," Sheik Abdul-Mahdi al-Karbalaie, Sistani's representative, said on Friday in a sermon at the holy Shia city of Kerbala.

He warned that Iraq faced great danger and that fighting the militants "is everybody's responsibility, and is not limited to one specific sect or group," Associated Press reported. Karbalaie's comments have consistently been thought to reflect Sistani's views.

A colonel from the military command responsible for Samarra said Iraqi security forces were preparing a counter-offensive on Saturday. The army colonel, whom Maliki announced had been granted "unlimited powers" by the Iraqi cabinet, said reinforcements from the federal police and army arrived on Friday, according to AFP.

The officer said the reinforcements were for a drive against areas north of the city, including Dur and Tikrit, that militants seized in a spectacular assault this week. Security forces were awaiting orders to begin, the colonel said.

Sunni residents of west Baghdad said on Saturday that they had been menaced by Shia militias who taunted them with anti-Sunni chants. Baghdad has remained in virtual lockdown for the past three days as jihadists from the Isis threatened to storm the capital. However, Saturday morning saw relative normality return to deserted streets, with many residents returning to shops to gather stockpiles.

Residents of the capital offered little reaction to Barack Obama's statement late on Friday on which he appeared to condition renewed US military support on Iraqi leaders first making efforts to pull the country back from the brink.

The US and Iran, foes throughout the US occupation of Iraq, share a common interest in defeating Isis, and Iran has so far expressed no opposition to US threats to send military support to the beleaguered Maliki.

Meanwhile, Willaim Hague has held talks with the Turkish foreign minister, Ahmet Davutoglu, "urgently to co-ordinate approaches to the instability in Iraq and links to Syria conflict", he said on Twitter. Britain is also to give £3m ($5.1m) of aid to Iraq as the first step in dealing with the humanitarian consequences of the insurgency by Isis.

The international development secretary, Justine Greening, said the initial tranche of emergency funding would allow agencies to supply water, sanitation, medicine, hygiene kits and basic household items.
pi_141069113
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:31 schreef Stimorol- het volgende:

Propaganda
pi_141069128
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:33 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Het is al langer bekend dat de Iraanse slangen samenwerken met de VS, alleen niet bij het grote publiek.
http://en.wikipedia.org/wiki/2001_uprising_in_Herat
Soms komen belangen van zelfs de grootste vijanden bij elkaar. Niks raars. Dat betekent niet dat het nu vrienden zijn.
pi_141069143
Er is zo langzamerhand een halt toegeroepen aan opmars van isis. Ze zullen denk ik ook niet veder dan Samara komen.
pi_141069147
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:46 schreef BB11 het volgende:

[..]

Propaganda
Dus?
pi_141069159
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dus?
Klopt niks van.
.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 13:48:23 #214
365082 IPA35
Patriarch
pi_141069163
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Google eens rond. Schat aan info.
Veelal tegenstrijdig anders...
pi_141069234
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:48 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Veelal tegenstrijdig anders...
Wat?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 13:52:19 #216
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_141069247
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:47 schreef Djibril het volgende:
Er is zo langzamerhand een halt toegeroepen aan opmars van isis. Ze zullen denk ik ook niet veder dan Samara komen.
Sowieso zou ISIS nooit volledige controle krijgen in half Irak. Daarvoor zijn er te grote partijen die ze daar weg willen hebben. De vraag is nu: hoe loopt het af als ISIS wordt verjaagd?
pi_141069254
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:48 schreef BB11 het volgende:

[..]

Klopt niks van.
.
Ah. De video's van Isis is nep ja.

Ik hoor de Ezan. Ga bidden en kom helder terug, want je bazelt.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 13:53:42 #218
365082 IPA35
Patriarch
pi_141069290
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:51 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat?
Als je iets wilt opzoeken over Alevi's kom je allemaal tegenstrijdige dingen tegen. Daarom is het niet geheel verwonderlijk dat mensen moeite hebben de verschillende "Sji'itische" groepen te onderscheiden denk ik.
pi_141069315
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:52 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kan jij en je moslims vriendjes nou gewoon je bek houden met je islamitische reacties :r altijd zeuren jullie over niet moslims :r reageer gewoon ontopic!
pi_141069321
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:52 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Sowieso zou ISIS nooit volledige controle krijgen in half Irak. Daarvoor zijn er te grote partijen die ze daar weg willen hebben. De vraag is nu: hoe loopt het af als ISIS wordt verjaagd?
isis is maar een term die wij in het westen gebruiken voor de groeperingen die nu voor deze opmars zorgen. In werkelijkheid zijn het vooral neo-Baathisten. Deze zullen dus nooit weg gaan.

isis zou wel Balad-airport hebben bestookt ten noorden van Bagdad en hierbij veel wapens buit gemaakt.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 13:55:06 #221
365082 IPA35
Patriarch
pi_141069330
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kan jij en je moslims vriendjes nou gewoon je bek houden met je islamitische reacties :r altijd zeuren jullie over niet moslims :r reageer gewoon ontopic!
Butthurt Armeen gesignaleerd :D
pi_141069340
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het gaat hier over een islamitisch conflict? Je bent 15 toch? Dus ik zal je deze reactie vergeven.
pi_141069376
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als je iets wilt opzoeken over Alevi's kom je allemaal tegenstrijdige dingen tegen. Daarom is het niet geheel verwonderlijk dat mensen moeite hebben de verschillende "Sji'itische" groepen te onderscheiden denk ik.
Alevi is geen Sjiiet. Een alevi is onder te verdelen in verschillende groeperingen.

Als je zoekt op internet kom je veel onzin tegen. Doe gek? Lees eens een boek.
pi_141069385
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Butthurt Armeen gesignaleerd :D
Niet echt :P
pi_141069397
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:52 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Bid jij?
pi_141069406
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:54 schreef Djibril het volgende:

[..]

isis is maar een term die wij in het westen gebruiken voor de groeperingen die nu voor deze opmars zorgen. In werkelijkheid zijn het vooral neo-Baathisten. Deze zullen dus nooit weg gaan.

isis zou wel Balad-airport hebben bestookt ten noorden van Bagdad en hierbij veel wapens buit gemaakt.
Ik denk dat het er 2 zijn, baathisten en ISIS. De baathisten zullen altijd wel blijven bestaan.

Fout van de overheid om toe te geven aan de eisen van de soennieten en deze mensen Irak in te laten, pensioenen betalen en terug in het leger te laten.
pi_141069414
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:57 schreef BB11 het volgende:

[..]

Bid jij?
Of ik bid zoals de door soenieten voorgeschreven wijze? Neen.
pi_141069429
Abu Bakr al-Baghdadi: The Isis chief with the ambition to overtake al-Qaida

quote:
Of all the prominent jihadi leaders, Abu Bakr al-Baghdadi, head of the Islamic State in Iraq and the Levant (Isis), is among the most mysterious. And his mystique – for now at least – has only been burnished by his group's capture of the city of Mosul.

Described by some as "the new Osama bin Laden", he has a $10m US bounty on his head, only two pictures of him are known to exist and, contrary to his nom de guerre, he was born not in Baghdad but 78 miles north, in the city of Samarra.

Ambitious and violent, his reputation as a militant leader and tactician is as much a reflection of the disarray of other rebel groups in Syria and the poor showing of the Iraqi army this week.

Baghdadi is said to keep a low profile even among his own armed supporters, who amount to an estimated 7,000 fighters. He is not one for video-taped pronouncements; some reports claim – perhaps fancifully – that he wears a mask when addressing his commanders, earning him the nickname "the invisible sheikh".

What is known about Baghdadi – whose aliases, according to US intelligence, include Abu Dua and Dr Ibrahim Awwad Ibrahim Ali al-Badri al-Samarrai – comes largely from jihadi websites describing his career and accomplishments or his own statements.
----
There are competing versions of how he came to jihad. One suggests he was a militant jihadist during the time of Saddam Hussein. Others have pointed to the four years he was held at Camp Bucca as the root of his radicalisation.

Another variation describes how, after the US invasion in 2003, he was quickly drawn into the emerging al-Qaida in Iraq under Abu Musab al-Zarqawi, getting involved first in smuggling foreign fighters into Iraq, then later as the "emir" of Rawa, a town near the Syrian border."

Artikel gaat verder :D
pi_141069432
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:58 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Of ik bid zoals de door soenieten voorgeschreven wijze? Neen.
Ok, hoe bid je dan?
Serieuze vraag..
pi_141069457
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:58 schreef BB11 het volgende:

[..]

Ok, hoe bid je dan?
Serieuze vraag..
Ontopic blijven! Bespreek dit maar via dm
pi_141069476
Idd lekker boeiend
pi_141069534
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:58 schreef BB11 het volgende:

[..]

Ok, hoe bid je dan?
Serieuze vraag..
Op een manier die jij niet goedkeurt.
pi_141069543
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ontopic blijven! Bespreek dit maar via dm
Gast. Ga je fietsband plakken
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:04:25 #234
365082 IPA35
Patriarch
pi_141069573
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:57 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Alevi is geen Sjiiet. Een alevi is onder te verdelen in verschillende groeperingen.

Als je zoekt op internet kom je veel onzin tegen. Doe gek? Lees eens een boek.
Ikzelf ben redelijk op de hoogte. Maar zoals ik zeg, de gemiddelde lezer hier heeft überhaupt nooit gehoord van Alevi's dus ja...

Daarnaast zijn er weer Alevi's die bij hoog en laag beweren gewone Sjiieten te zijn...
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:04:31 #235
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141069575
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heb jij een bron dat die drugscartels dat doen?
Er zijn filmpjes van... maar die mag je lekker zelf gaan zoeken op Reddit of 4chan :P
pi_141069578
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:02 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Gast. Ga je fietsband plakken
Nee, blijf jij maar weg met je domme islamitische comments met je vriendjes :) Je praat 90% wat helemaal niet relevant is aan dit topic dus hou die fucking bullshit maar weg uit dit topic

Dag :W
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:05:13 #237
365082 IPA35
Patriarch
pi_141069589
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Niet echt :P
Grapje jongen...
pi_141069595
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee, blijf jij maar weg met je domme islamitische comments met je vriendjes :) Je praat 90% wat helemaal niet relevant is aan dit topic dus hou die fucking bullshit maar weg uit dit topic

Dag :W
Hehehehhee boze Christen gespot...

Bid tot moeder Maria voor wat geduld :')
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:05:40 #239
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141069600
quote:

[..]

Nee er waren in totaal 4200 soldaten. 2500 Soenniet die ISIS die berouw mochten tonen van ISIS en 1700 soldaten die per direct geëxecuteerd werden. :')
pi_141069619
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:04 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ikzelf ben redelijk op de hoogte. Maar zoals ik zeg, de gemiddelde lezer hier heeft überhaupt nooit gehoord van Alevi's dus ja...

Daarnaast zijn er weer Alevi's die bij hoog en laag beweren gewone Sjiieten te zijn...
Alevieten zijn geen sjiieten. Hebben wat gemeen en daar houdt het op.
pi_141069621
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:05 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hoe verwacht dat je niet reageert en alles probeert te omzeilen, teken van zwakte and you know it ;)

Zelfs Peunage en Baklava95 blijven goed ontopic, neem maar een voorbeeld aan hun ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2014 14:07:29 ]
pi_141069644
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe verwacht dat je niet reageert en alles probeert te omzeilen, teken van zwakte and you know it ;)
Hoho. Ontopic blijven.
pi_141069649
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hoho. Ontopic blijven.
pi_141069658
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:05 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Nee er waren in totaal 4200 soldaten. 2500 Soenniet die ISIS die berouw mochten tonen van ISIS en 1700 soldaten die per direct geëxecuteerd werden. :')
De tweet zegt 2500 waarvan 1700 sjiieten.
pi_141069681
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

De tweet zegt 2500 waarvan 1700 sjiieten.
Wat is er met de 800 andere gebeurd?
pi_141069689
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:05 schreef Stimorol- het volgende:

_O-
-
pi_141069729
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:02 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Op een manier die jij niet goedkeurt.
Allah swt keurt et niet goed.

Maar vertel..
pi_141069741
Ahmed Izzat Al-Douri, zoon van Izz at Al-Douri is gedood, samen met 50 andere baathisten in Tikrit :Y
pi_141069745
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:11 schreef BB11 het volgende:

[..]

Maar vertel..
Ben jij blind? Hou deze troep uit dit topic bespreek dit in dm!
pi_141069750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:11 schreef Peunage het volgende:
Ahmed Izzat Al-Douri, zoon van Izz at Al-Douri is gedood, samen met 50 andere baathisten in Tikrit :Y
Enig idee door wie?
pi_141069765
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat is er met de 800 andere gebeurd?
De tweet zegt er niks over. Maar die zijn waarschijnlijk overgestapt :')
pi_141069778
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Enig idee door wie?
Luchtmacht en Special Forces.
pi_141069797
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:11 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ben jij blind? Hou deze troep uit dit topic bespreek dit in dm!
:') :D
pi_141069805
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:11 schreef Peunage het volgende:
Lees net dar Tikrit weer is overgenomen door Iraakse leger. Maar andere zeggend at er gewoon hevige gevechten nog gaande zijn. Ik zelf denk het laatste.
pi_141069807
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:13 schreef Peunage het volgende:

[..]

Luchtmacht en Special Forces.
Nu live op Iraakse TV te zien hoe Iraanse special forces overgevlogen worden naar Irak :o stuk of 300 mannen :o
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:15:14 #256
365082 IPA35
Patriarch
pi_141069816
quote:

[..]

Maar vertel..
Jullie Salafisten zijn echt de meeste idiote bekrompen regelneukers die er zijn :') .

Anderen van allerlei dingen beschuldigen maar zelf de profeet verafgoden en hadith gelijkstellen aan de koran. En voor God spreken, mag dat wel?
pi_141069833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:15 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jullie Salafisten zijn echt de meeste idiote bekrompen regelneukers die er zijn :') .

Anderen van allerlei dingen beschuldigen maar zelf de profeet verafgoden en hadith gelijkstellen aan de koran. En voor God spreken, mag dat wel?
En me ze alle richting een steen bidden terwijl het toch verboden is om dingen te verheerlijken :')
pi_141069859
Ik had dit gezien

Quote tweet 1
Vertaling
# Veroveringen _ leeftijd _ in _ Salah al-Din __ trots / filter (1700) element in het leger refuseniks out (2500), en de rest ... (wordt vervolgd)

Quote tweet 2
# Veroveringen _ leeftijd _ in _ Salah al-Din __ trots / eer van God is meer dan (4500) element van de Safavid leger en, als God het wil gearresteerd, brengen wij u foto's ... Allah is de grootste

Bron http://www.twitter.com/w_salahadden

Edit
Dat is dus wel google translate, en een paar dagen geleden hadden ze het over de "veroveringen van de wasmachine wetenschap" als ik Google moet geloven :-)

[ Bericht 12% gewijzigd door poemojn op 14-06-2014 14:22:32 ]
pi_141069867
quote:

[..]

Maar vertel..
Gast... ik ga deze discussie niet aan. Ik mijn geloof en jij de jouwe. Punt.
pi_141069870
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Er zijn filmpjes van... maar die mag je lekker zelf gaan zoeken op Reddit of 4chan :P
Geen bron dus...
pi_141069881
Mods kan dit topic worden opgeschoond? :)
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:18:26 #262
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_141069894
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:14 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:') :D
Hij heeft gewoon gelijk, dat constante off-topic gemekker heeft niets met Irak te maken.
Say what?
pi_141069898
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:15 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ben geen Salafist.

Moslim(soeniet) is genoeg
pi_141069906
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:18 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk, dat constante off-topic gemekker heeft niets met Irak te maken.
Hij heeft deels gelijk. Maar als je dit topic vrij wil hebben van islamitische details dan zit je verkeerd hier.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:19:21 #265
365082 IPA35
Patriarch
pi_141069909
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:16 schreef Djibril het volgende:

[..]

En me ze alle richting een steen bidden terwijl het toch verboden is om dingen te verheerlijken :')
Volgens mij is dat theologisch nog wel in orde maar ze roepen hier ook dat God blij wordt als je je baard laat staan. Dat is nog idioter dan Christenen die de Bijbel lezen en op de proppen komen met hun debiele drie-eenheidsleer.
pi_141069912
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Gast... ik ga deze discussie niet aan. Ik mijn geloof en jij de jouwe. Punt.
Was een vraag.
Maar zoek het wel op.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:21:20 #267
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_141069961
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hij heeft deels gelijk. Maar als je dit topic vrij wil hebben van islamitische details dan zit je verkeerd hier.
Die islamitische details kan je gewoon kort, zakelijk en overzichtelijk houden. Nu is het topic al 3 dagen lang gekaapt door religieuze gekken die menen hun geloofsovertuiging te moeten verdedigen, kansloos want je bereikt er helemaal niets mee. :')
Say what?
pi_141069964
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:54 schreef Djibril het volgende:

[..]

Het is toch wel degelijk ISIS die opmars heeft in Irak?
pi_141069991
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is toch wel degelijk ISIS die opmars heeft in Irak?
Ben benieuwd hoe ver ISIS zal komen, dit is maar een fase denk ik, nu ze meer sjiitische gebieden bereiken is het verzet ook veel sterker en vooral wanneer Iran manschappen sturen
pi_141070009
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:21 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Die islamitische details kan je gewoon kort, zakelijk en overzichtelijk houden. Nu is het topic al 3 dagen lang gekaapt door religieuze gekken die menen hun geloofsovertuiging te moeten verdedigen, kansloos want je bereikt er helemaal niets mee. :')
Welkom in de wereld der temperamente moslim.
pi_141070014
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ver ISIS zal komen, dit is maar een fase denk ik, nu ze meer sjiitische gebieden bereiken is het verzet ook veel sterker en vooral wanneer Iran manschappen sturen
Iran heeft toch al manschappen gestuurd?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:24:14 #272
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_141070032
quote:
Iraakse troepen vechten vanuit Samarra tegen opmars ISIS

Samarra, een historische stad circa honderd kilometer ten noorden van Bagdad, wordt het hoofdkwartier van de Iraakse strijdkrachten in de strijd tegen de ISIS, de soennitische extremisten die door de streek trekken.

Dit heeft de sjiitische Iraakse premier Nuri al-Maliki zaterdag aangekondigd. Hij zei dat in Samarra de strijd wordt geleid ''waarmee de door terroristen bezette gebieden worden heroverd''.

Samarra ligt centraal in een soennitisch deel van Irak die ook de Soennitische Driehoek wordt genoemd. In de stad staat ook een gerestaureerd sjiitisch heiligdom, de moskee van al-Askariya.

Het bouwwerk uit 944 werd begin 2006 grotendeels verwoest door terroristen verwant aan het netwerk van al-Qaeda. De ISIS (Islamitische Staat in Irak en de Levant) is daar een vertakking van.

Aanvalsroute
De strijdkrachten van de autonome Koerdische regio in Irak hebben samen met stammenstrijders volgens activisten in de regio zaterdag een grensovergang bezet die op de aanvalsroute ligt van de extremisten van de ISIS.

Voor de opmars van afgelopen week was de ISIS vooral present in het noordoosten van Syrië. Daarvandaan is een opmars begonnen, die naar het Iraakse Mosul leidde en verdergaat naar het zuiden, richting Bagdad. Mosul ligt ongeveer driehonderd kilometer boven Samarra waar de Iraakse troepen hun hoofdkwartier willen plaatsen.

Als de berichten via internet kloppen, is de belangrijke weg van Syrië naar Mosul afgesneden bij de grensovergang van al-Jarubiya, honderd kilometer ten noordwesten van Mosul. Het zou ook betekenen dat de geoefende Koerdische strijders zich met militaire acties tegen de ISIS hebben gekeerd.

Vluchtelingen
Door het geweld in het noorden van Irak zijn circa één miljoen mensen op de vlucht geslagen. Dat heeft een woordvoerder van de Verenigde Naties zaterdag laten weten. De volkerenorganisatie rept van een ''humanitaire ramp''.

Grote groepen burgers zijn in de afgelopen dagen naar het Koerdische deel van Irak gevlucht vanuit de provincie Nineveh. De VN-vluchtelingenorganisatie Unhcr ziet zich genoodzaakt de hulpverlening in de regio uit te breiden. Hulpverleners hebben in het Koerdische deel van Irak al volop werk aan de opvang van vluchtelingen uit Syrië en uit de provincie al-Anbar in het westen van Irak.

Nikolaj Mladenov, de VN-gezant voor Irak, waarschuwde dat Irak door de strijd uiteen kan vallen. Hij zei dat het van groot belang is dat de bestuurders van het Koerdisch deel van Irak en de regering nauw gaan samenwerken om een eind te maken aan de crisis in het land.
Say what?
pi_141070034
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Iran heeft toch al manschappen gestuurd?
Ja maar dat zijn max zo'n 500 mannen, wacht maar wanneer ISIS Najaf en Karbala bereiken dan breekt hel los daar in Iran dan worden ze bloeddorstig
pi_141070067
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn max zo'n 500 mannen, wacht maar wanneer ISIS Najaf en Karbala bereiken dan breekt hel los daar in Iran dan worden ze bloeddorstig
Ik vraag mij eigenlijk wel af hoeveel man ISIS nu heeft, incl. Baathisten en andere bondgenoten. Het is toch haast onmogelijk dat ze met 6-7000 man miljoenensteden veroveren.
pi_141070091
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:25 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ik vraag mij eigenlijk wel af hoeveel man ISIS nu heeft, incl. Baathisten en andere bondgenoten. Het is toch haast onmogelijk dat ze met 6-7000 man miljoenensteden veroveren.
Nou met 6k mannen kunnen ze Mosul makkelijk veroveren aangezien de Soennieten daar een grote meerderheid hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2014 14:26:40 ]
pi_141070112
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zou ISIS zo stomzinnig zijn om Iran te provoceren door naar Najaf en Karbala te gaan??
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:27:53 #277
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141070132
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:12 schreef Stimorol- het volgende:

Ik weet het verschil tussen een Alawi, Alevi en sjiiet.

Alleen jullie komen steeds voor elkaar op. :')

Alawis zijn kufaar. De meeste Alevieten en de meeste Sjjieten zijn wel Moslims.
pi_141070134
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zou ISIS zo stomzinnig zijn om Iran te provoceren door naar Najaf en Karbala te gaan??
Dat hoop ik niet voor ze
pi_141070142
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat hoop ik niet voor ze
Ik hoop het wel..
pi_141070157
Aan de andere kant zou ik er wel respect voor hebben, dan tonen ze wel ballen zeg..

Jezus.
pi_141070167
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik hoop het wel..
Ja dat bedoel ik ook haha, ik hoop dat ze vernietigd worden maar als ISIS werkelijk zo dom is om Najaf aan te vallen is dat het begin van hun einde.
pi_141070177
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik ook haha, ik hoop dat ze vernietigd worden maar als ISIS werkelijk zo dom is om Najaf aan te vallen is dat het begin van hun einde.
Tja jij noemt het dom..
pi_141070181
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:27 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik weet het verschil tussen een Alawi, Alevi en sjiiet.

Alleen jullie komen steeds voor elkaar op. :')

Alawis zijn kufaar. De meeste Alevieten en de meeste Sjjieten zijn wel Moslims.
Ach joh, wie ben jij om daarover te oordelen? Laat mensen lekker in diens waarde, malloot... :')
pi_141070187
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja jij noemt het dom..
Ja het is dom om Najaf aan te vallen maar ik hoop het wel dat het gebeurd dan worden ze goed afgemaakt
pi_141070204
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja het is dom om Najaf aan te vallen maar ik hoop het wel dat het gebeurd dan worden ze goed afgemaakt
Het is ook zeer moedig, het zou aantonen dat ze voor niemand bang zijn.
pi_141070214
Hopelijk word Izzat Al-Douri ook gelokaliseerd en vermoord. Die man heeft heel veel bloed aan zijn handen en is al jaren spoorloos.
-
pi_141070223
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is ook zeer moedig, het zou aantonen dat ze voor niemand bang zijn.
Je hebt niks aan moed als het van een dwaas komt
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:31:29 #288
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141070228
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:04 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik ben wel bekend met Alevi's en Alawieten kneus. :')
pi_141070243
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:31 schreef SteelDogg het volgende:
Hopelijk word Izzat Al-Douri ook gelokaliseerd en vermoord.
Door ISIL.
-
pi_141070259
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je hebt niks aan moed als het van een dwaas komt
Tja.. maar jij gaat het zomaar vanuit dat de Sjiieten/Iran ISIS met gemak afmaken.

Ik moet dat allemaal nog maar zien.
pi_141070281
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja.. maar jij gaat het zomaar vanuit dat de Sjiieten/Iran ISIS met gemak afmaken.

Ik moet dat allemaal nog maar zien.
Dat denk ik wel aangezien Najaf en Karbala het meest heilige zijn voor de sjiieten
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:33:52 #292
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141070287
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:29 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ach joh, wie ben jij om daarover te oordelen? Laat mensen lekker in diens waarde, malloot... :')
Soms moet je wel weten van mensen waar ze in geloven. Want in de Islam mag je bijvoorbeeld met bepaalde mensen wel trouwen en met andere weer niet.

En als je een kafir geen kafir noemt maar bijvoorbeeld een Moslim. Dan wordt je zelf ook een kafir volgens de islamitische theologie.

Elkaar in waarde laten. Dat is CHP/PKK propeganda om ons de mond te snoeren. :')
pi_141070317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is nonsens. je kan prima je aan de Islamitische wetten / regels houden en daarnaast Nederland een paradijs vinden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141070343
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:33 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Soms moet je wel weten van mensen waar ze in geloven. Want in de Islam mag je bijvoorbeeld met bepaalde mensen wel trouwen en met andere weer niet.

En als je een kafir geen kafir noemt maar bijvoorbeeld een Moslim. Dan wordt je zelf ook een kafir volgens de islamitische theologie.

Elkaar in waarde laten. Dat is CHP/PKK propeganda om ons de mond te snoeren. :')
Juist.... Want jij houdt je natuurlijk ook letter voor letter aan elke regel binnen de islam. :') En wees maar blij dat de PKK er is geweest, anders was er geen Koerdisch besef in Turkije en zouden we allemaal Turken zijn. Elkaar in zijn waarde laten is niks mis mee.. :')
pi_141070353
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:33 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat denk ik wel aangezien Najaf en Karbala het meest heilige zijn voor de sjiieten
We zullen zien.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:36:48 #296
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141070364
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

We zullen zien.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze Najaf en Karbala ook kunnen innemen. :')
pi_141070369
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is nonsens. je kan prima je aan de Islamitische wetten / regels houden en daarnaast Nederland een paradijs vinden.
Lijkt me lastig. Niet als je die islamitische wetten uitsluitend aan jezelf oplegt, maar als je enige meegaandheid van je omgeving verwacht, dan wordt dat in Nederland toch lastig.
pi_141070399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lijkt me lastig. Niet als je die islamitische wetten uitsluitend aan jezelf oplegt, maar als je enige meegaandheid van je omgeving verwacht, dan wordt dat in Nederland toch lastig.
Nou ja, voor mensen die zwart-wit denken is het lastig. Uiteraard leg je die wetten aan jezelf op, daar hebben we het ook over.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141070405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:25 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Idd, ze worden waarschijnlijk door een land gefinancieerd. Niemand weet alleen door wie..
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_141070408
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou ja, voor mensen die zwart-wit denken is het lastig. Uiteraard leg je die wetten aan jezelf op, daar hebben we het ook over.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan is het inderdaad geen enkel probleem.
pi_141070413
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:33 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Zonder de PKK waren de Koerden nooit erkend door de Turken. De PKK heeft een mooi, sterk tegengeluid laten horen en heeft door middel van sterke, slimme guerillatactieken het Turkse leger waar miljarden in zijn gepompt, goede schade weten toe te brengen.

Ja, er zijn helaas onschuldige Turkse slachtoffers gevallen, maar als je even je ogen opendoet: de Turken hebben het tienvoudige aan Koerdische slachtoffers gemaakt.
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')