Oh, er zullen ongetwijfeld dierenliefhebbers en vegetarirs bij ISIS zitten. Het ontgaat mij even wat het belang hier van is in dit topic.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:45 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hitler heeft nog veel meer mensen vermoord, maar dat neemt niet weg dat hij tegelijkertijd een dierenvriend was. De wereld is niet zo zwart wit.
[ afbeelding ]
Al voor 2012 betaalde de federale overheid niet uit aan de Peshmerga, kortom voordat Koerdisch olie internationaal verkocht werd zonder de federale overheid.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:43 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
De Peshmerga is wel gefinancieerd, dat is een feit. Een deel van het budget van Defensie is jarenlang netjes doorgegeven aan de Peshmerga.
Fout. Toen waren de benaderingen met oliebedrijven al gezocht (contracten, deal rondes). Het daadwerkelijk verkoop was inderdaad pas later.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:49 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Al voor 2012 betaalde de federale overheid niet uit aan de Peshmerga, kortom voordat Koerdisch olie internationaal verkocht werd zonder de federale overheid.
dat zegt erg veel over je waarden en normen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:45 schreef Bilge het volgende:
Het is geen of/of-kwestie, het kan allebei. Prioriteiten stel je wanneer je middelen ontoereikend zijn om je doelen te realiseren. Voor het beoordelen van mensen heb je geen middelen nodig.
http://www.al-monitor.com(...)inister-we-have.htmlquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:50 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Fout. Toen waren de benaderingen met oliebedrijven al gezocht (contracten, deal rondes). Het daadwerkelijk verkoop was inderdaad pas later.
Oud nieuws. Nogmaals, dit gaat niet over levering van wapens, munitie en dergelijke; (indirect) financieel hulp van Baghdad is er altijd geweest.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:52 schreef kurd0w het volgende:
[..]
http://www.al-monitor.com(...)inister-we-have.html
Lees en zie:
Mustafa accused Baghdad of not using the federal budget to cover his ministry’s budget, saying, “The Peshmerga’s budget is roughly $1 million. The federal government in Baghdad should have covered this budget since 2007. It has not yet fulfilled its obligations, despite the parliament’s approval of this financing.”
zeker zinnig commentaarquote:Op vrijdag 13 juni 2014 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als die Baathisten gelijk staan aan een dictatoriaal regime: Ja.
Zag laatst een zinnig commentaar op CNN (sorry):
De roep om Sharia moet je zien als reactie op dictaturen. De dictaturen misbruiken wetten om hun belangen te verdedigen. Er zijn geen eerlijke wetten en er is geen eerlijk rechtssysteem. Daarmee vergeleken is de sharia eerlijker. Het is onzin om vanuit het Westen te roepen dat ze een democratisch systeem op moeten tuigen. Stap voor stap verbeteren via de sharia is misschien beter.
Zo is de Islam een verbetering voor vrouwen t.o.v. wat ze daarvoor hadden.
Haha verraders hand in hand met de ongelovige sjieten wat toevallig ook door al manaar is uitgezonden (shia zender op en top)quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:54 schreef Peunage het volgende:
Soennitische geleerden in Basra; wij staan achter het leger en vragen om ISIS met een ijzeren vuist te slaan.
Verkopen van zwart goud is pas de afgelopen jaren een pijn-punt geworden tussen de Koerden en Baghdad. Dat is mijn punt. Maar voorheen kregen de Koerden ook niet volop financieele ondersteuning van Baghdad.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:54 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Oud nieuws. Nogmaals, dit gaat niet over levering van wapens, munitie en dergelijke; (indirect) financieel hulp van Baghdad is er altijd geweest.
Al-manar heeft het van Al-Iraqiyah. Maar dat is dus van de overheid.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:56 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Haha verraders hand in hand met de ongelovige sjieten wat toevallig ook door al manaar is uitgezonden (shia zender op en top)
Jizya is protection tax. 2,5 % belasting voor de niet moslims in een islamitisch staat. Het wordt alleen betaald door mensen die het kunnen betalen. De armen, de vrouwen, kinderen en ouderen betalen 0% belasting. Alles wat zij binnenhalen is van hen. Degene die het wel kunnen betalen, mogen het komen brengen. De moslims komen het niet collecteren zoals de belastingdienst in Nederland. Als de winst tegenvalt omdat je minder hebt verkocht of de oogst was slecht dit jaar, ben je dat jaar gevrijwaard van het betalen van 2.5% Wat krijg je daarvoor terug? Je mag je religie practiceren hoe je wilt en je religieuze gebouwen hebben voor diensten. Je bezittingen, je broeders en zusters en eigendommen worden beschermt. Als je heilige boek zegt dat alcohol en varkensvlees toegestaan is dan mag je dat consumeren, de moslims mogen dat niet consumeren omdat de quran dat verbied. De moslims betalen ook 2,5% belasting alleen het zakat (aalmoes) wat naar de armen toe gaat. Er bestaat geen belasting op voedsel, op water op electriciteit, maar alleen op inkomstenbelasting bij winst. Wat vindt jij nu van de jizya?quote:
Het verkopen van olie is al wat langer bezig hoor. Het begon eigenlijk met dat Koerdistan olie infrastructuur heeft gebouwd of wilde bouwen van geld uit Baghdad.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:57 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Verkopen van zwart goud is pas de afgelopen jaren een pijn-punt geworden tussen de Koerden en Baghdad. Dat is mijn punt. Maar voorheen kregen de Koerden ook niet volop financieele ondersteuning van Baghdad.
Klopt. De Arab Sunna of Arab Shia ook niet. Dat heeft niks te maken met het Koerd-zijn. Zo heeft Basra genoeg beloftes van de centrale regering gehoord die helaas niet doorgevoerd zijn. Infrastructuur, elektriciteit en dergelijke.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:57 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Verkopen van zwart goud is pas de afgelopen jaren een pijn-punt geworden tussen de Koerden en Baghdad. Dat is mijn punt. Maar voorheen kregen de Koerden ook niet volop financieele ondersteuning van Baghdad.
Ik heb het over de religie niet over de mensen. Wil je citaten uit sjiitische religieuze boeken als Al Kafi en Bihar al Anwar? Ik heb niet over de mensen. Wat jij nu zegt heb ik ook gezien tussen israeliers en palastijnen. DUH sommige zijn net mensen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Bullshit jongen. Echt onzin. Jij bent duidelijk nooit in Irak geweest. 2 van de belangrijkste sjiitische heiligdommen staan meer dan 1400 jaar in een soennitisch gebied (Samarra). Er wonen al meer dan 1400 jaar lang soennieten en sjiieten samen. Jij hebt echt een heel raar wereldbeeld. Misschien klopt het voor jou, maar voor soennieten en sjiieten in Irak in ieder geval niet.
[..]
Hoe weet je dat nou? Welke rechten hebben ze in bijvoorbeeld Basrah niet?
Weet je waar een tijdje geleden soennieten van Al-Anbar naar toe zijn gevlucht? Karbala.
Laat me raden, sjiieten-ontmaskerd.nl?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:59 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ik heb het over de religie niet over de mensen. Wil je citaten uit sjiitische religieuze boeken als Al Kafi en Bihar al Anwar? Ik heb niet over de mensen. Wat jij nu zegt heb ik ook gezien tussen israeliers en palastijnen. DUH sommige zijn net mensen.
Mag het fonetisch? Of in het Fries als we geen Arabisch accepterenquote:
Jah dus? Sahawat heb je in verschillende vormen en maten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:54 schreef Peunage het volgende:
Soennitische geleerden in Basra; wij staan achter het leger en vragen om ISIS met een ijzeren vuist te slaan.
Het belang is dat het ons voorziet van een context om tot weloverwogenere oordeelen te komen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh, er zullen ongetwijfeld dierenliefhebbers en vegetarirs bij ISIS zitten. Het ontgaat mij even wat het belang hier van is in dit topic.
Je zwetst. Deze reactie zegt meer over jouw bevattingsvermogen dan mijn normen en waarden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:52 schreef poemojn het volgende:
[..]
dat zegt erg veel over je waarden en normen.
Gewoon Nederlands posten, Friesland hoort niet bij Nederland.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:00 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Mag het fonetisch? Of in het Fries als we geen Arabisch accepteren
Er waren ook wat politieke problemen voor zover ik mij herinner. Vooral rondom de zogenaamde betwiste gebieden zoals Kerkuk..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het verkopen van olie is al wat langer bezig hoor. Het begon eigenlijk met dat Koerdistan olie infrastructuur heeft gebouwd of wilde bouwen van geld uit Baghdad.
Basra, broer konijn. In Basra heb je geen Sahawat.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:01 schreef Hiper het volgende:
[..]
Jah dus? Sahawat heb je in verschillende vormen en maten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |