abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2014 @ 00:32:03 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141057925
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:26 schreef Bilge het volgende:
ISIS staat bekend om repressieve maatregelen als het afhakken van handen enzo, maar ze hebben ook een andere kant. Ze ondersteunen de armen, beschermen consumenten met een heuse 'Consumer Protection Authority', zoeken ouders voor weeskinderen, onderhouden parkjes, organiseren ontspannende festiviteiten voor kinderen, enzovoorts.
[ afbeelding ]
Meer voorbeelden: http://www.theatlantic.co(...)slamic-state/372769/
Echt een alleraardigste padvindersvereniging... :')
pi_141057939
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:30 schreef De_Ilias het volgende:
Sjiieten hebben een hekel aan sunnieten, is niks nieuws dat zij sunnitische moskeeen aanvallen. Dat doet Assad de aleviet (sjiiet) ook zonder een 2e keer nadenken
En dat is de reden waarom soennieten wél in een overwegend sjiitische stad als Basra kunnen wonen zonder onthoofd te worden. :Y
pi_141057940
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:30 schreef Bilge het volgende:

[..]

Deed hij toch iets goeds. Mogen we dat niet erkennen? Rust daar een taboe op?
Nou ja, het komt een beetje bagatelliserend over als je zulke dingen post. Althans, dat vind ik.
pi_141057964
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:30 schreef Bilge het volgende:

[..]

Deed hij toch iets goeds. Mogen we dat niet erkennen? Rust daar een taboe op?
Stel ik schiet je familie dood, maar geef mijn buurmeisje een snoepje. Rust daar dan ook een taboe op?
pi_141058024
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je gelooft toch geen seconde dat ze nu een willekeurige soennitische moskee gaan bombarderen?
Die foto en alles is allemaal nep??
pi_141058047
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 23:52 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Nouuu, ze zijn beter georganiseerd wellicht. Maar hebben geen noemenswaardige luchtmacht, voornamelijk bewapend met lichte wapens en financieel afhankelijk van Baghdad op het moment. Een complete oorlog zullen de Koerden op de korte termijn niet kunnen winnen.
Jij bent niet op de hoogte van Baghdad die het geld naar Kurdistan heeft gestopt?
#freefrederike
pi_141058090
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:26 schreef Bilge het volgende:
ISIS staat bekend om repressieve maatregelen als het afhakken van handen enzo, maar ze hebben ook een andere kant. Ze ondersteunen de armen, beschermen consumenten met een heuse 'Consumer Protection Authority', zoeken ouders voor weeskinderen, onderhouden parkjes, organiseren ontspannende festiviteiten voor kinderen, enzovoorts.
[ afbeelding ]
Meer voorbeelden: http://www.theatlantic.co(...)slamic-state/372769/
Klopt helemaal, maar oh wee als ze er achter komen als het kindje sjiitisch is.
pi_141058134
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:32 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Nou ja, het komt een beetje bagatelliserend over als je zulke dingen post. Althans, dat vind ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:33 schreef Nintex het volgende:

[..]

Stel ik schiet je familie dood, maar geef mijn buurmeisje een snoepje. Rust daar dan ook een taboe op?
Ik snap die behoefte van satanisering niet. Waarom moet iets absoluut slecht of absoluut goed zijn? Zijn tussenwegen niet mogelijk? Nuance is echt een vies woord in Nederland. Ik snap dat niet.
pi_141058177
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die foto en alles is allemaal nep??
Nee, de foto zal ongetwijfeld echt zijn. Maar wat zegt zo'n foto allemaal? Het hoeft ten eerste niet eens een bombardement te zijn, en ten tweede weet je niet wie of wat er binnen zat.

https://www.facebook.com/(...)84487&type=2&theater
Zie dit bijvoorbeeld. Heel makkelijk om te zeggen 'buh buh buh, leger van Maliki, soenniet, buhbuhbuh'.
pi_141058200
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:34 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jij bent niet op de hoogte van Baghdad die het geld naar Kurdistan heeft gestopt?
Waarom moet Baghdad geld naar Koerdistan sturen als Koerdistan geld van Baghdad steelt?
pi_141058213
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:36 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, de foto zal ongetwijfeld echt zijn. Maar wat zegt zo'n foto allemaal? Het hoeft ten eerste niet eens een bombardement te zijn, en ten tweede weet je niet wie of wat er binnen zat.

https://www.facebook.com/(...)84487&type=2&theater
Zie dit bijvoorbeeld. Heel makkelijk om te zeggen 'buh buh buh, leger van Maliki, soenniet, buhbuhbuh'.
Uiteraard, maar laten we nu niet doen alsof Maliki onschuldig is he.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 00:38:02 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141058236
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:36 schreef Bilge het volgende:

[..]

[..]

Ik snap die behoefte van satanisering niet. Waarom moet iets absoluut slecht of absoluut goed zijn? Zijn tussenwegen niet mogelijk? Nuance is echt een vies woord in Nederland. Ik snap dat niet.
ISIS een tussenweg noemen?
pi_141058263
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:34 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Denk dat je even terug moet lezen :P. Ik bedoelde het meer als de Koerden zijn nog niet financieel afhankelijk van Baghdad. En inderdaad, budget-stop aan Koerdistan is daar een voorbeeld van. Regionale overheid heeft moeite met financiering, vooral gezien het zijn eigen olie vooralsnog nergens kwijt kan (VS wilt het niet eens kopen :') ).
pi_141058278
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

ISIS een tussenweg noemen?
Ik geef het op. :')
pi_141058320
quote:

[..]

[..]

Hoe sataniseer je een groepering die even +- 2000 man executeert omdat ze anders denken?
pi_141058378
quote:

[..]

[..]

het is gewoon een prioriteitenkwestie. We vinden het doden van de ouders iets zwaarder wegen dan het weeskind vervolgens in een net islamitisch gezin plaatsen en een ijsje geven.
pi_141058428
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je gelooft toch geen seconde dat ze nu een willekeurige soennitische moskee gaan bombarderen?
Begrijp je nou niet dat beide groepen soennieten sjiieten elkaar als ongelovige zien? Dus het bombarderen van elkaar moskeeën is een eer voor beide kanten.
pi_141058445
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom moet Baghdad geld naar Koerdistan sturen als Koerdistan geld van Baghdad steelt?
Naaahh, ze wilden de Peshmerga ook nooit financieren, ook niet voordat olie geëxporteerd werd, maar nu roepen ze wel even hulp van Peshmerga in.
pi_141058487
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

En dat is de reden waarom soennieten wél in een overwegend sjiitische stad als Basra kunnen wonen zonder onthoofd te worden. :Y
Als onderdanige tweede rangs burgers jah, Als ze om gelijke rechten vragen dan is het andere koek.
pi_141058500
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:42 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Naaahh, ze wilden de Peshmerga ook nooit financieren, ook niet voordat olie geëxporteerd werd, maar nu roepen ze wel even hulp van Peshmerga in.
De Peshmerga is wel gefinancieerd, dat is een feit. Een deel van het budget van Defensie is jarenlang netjes doorgegeven aan de Peshmerga.
pi_141058514
quote:
Nuance is best mogelijk, Bush viel een aantal landen niet legitiem binnen, maar heeft Afrika heel veel ontwikkelingshulp gegeven.

Putin schendt dagelijks mensenrechten met zijn regime, maar zorgt voor stabiliteit en een goede economie in Rusland.

ISIS valt echter in het rijtje Hitler, Noord Korea en Stalin. Daar heb ik geen goed woord voor over.

quote:
beschermen consumenten met een heuse 'Consumer Protection Authority'
Dit vind ik overigens wel grappig, waar in het plannen van een rebellengroep is deze beslissing genomen.

"Oke is iedereen aanwezig? Mooi dit is ons plan, we gaan naar Irak schieten iedereen dood en onthoofden onze tegenstanders en laten ze achter langs de weg."

"Sorry, maar ik vind dat we ook een consumentenbond moeten oprichten, oh ja en zegeltjes sparen, aluah ackbar"

"Ow ja goed idee, ik zet op het de lijst, doen we dat voor of na we onze AK 47's leegschieten op onschuldige voorbijgangers?"
pi_141058542
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:43 schreef Hiper het volgende:

[..]

Als onderdanige tweede rangs burgers jah, Als ze om gelijke rechten vragen dan is het andere koek.
Uhm nee. In het zuiden let niemand op je. Behalve op die "incidentele" wahabistische zelfmoordaanslagen.
pi_141058558
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe sataniseer je een groepering die even +- 2000 man executeert omdat ze anders denken?
Hitler heeft nog veel meer mensen vermoord, maar dat neemt niet weg dat hij tegelijkertijd een dierenvriend was. De wereld is niet zo zwart wit.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:41 schreef poemojn het volgende:

[..]

het is gewoon een prioriteitenkwestie. We vinden het doden van de ouders iets zwaarder wegen dan het weeskind vervolgens in een net islamitisch gezin plaatsen en een ijsje geven.
Het is geen of/of-kwestie, het kan allebei. Prioriteiten stel je wanneer je middelen ontoereikend zijn om je doelen te realiseren. Voor het beoordelen van mensen heb je geen middelen nodig.
pi_141058591
quote:

[..]

hoe zie jij jizya?
pi_141058644
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:42 schreef Hiper het volgende:

[..]

Begrijp je nou niet dat beide groepen soennieten sjiieten elkaar als ongelovige zien? Dus het bombarderen van elkaar moskeeën is een eer voor beide kanten.
Bullshit jongen. Echt onzin. Jij bent duidelijk nooit in Irak geweest. 2 van de belangrijkste sjiitische heiligdommen staan meer dan 1400 jaar in een soennitisch gebied (Samarra). Er wonen al meer dan 1400 jaar lang soennieten en sjiieten samen. Jij hebt echt een heel raar wereldbeeld. Misschien klopt het voor jou, maar voor soennieten en sjiieten in Irak in ieder geval niet.

quote:

[..]

Hoe weet je dat nou? Welke rechten hebben ze in bijvoorbeeld Basrah niet?

Weet je waar een tijdje geleden soennieten van Al-Anbar naar toe zijn gevlucht? Karbala.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')