De tweet zegt er niks over. Maar die zijn waarschijnlijk overgestaptquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat is er met de 800 andere gebeurd?
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:11 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ben jij blind? Hou deze troep uit dit topic bespreek dit in dm!
Lees net dar Tikrit weer is overgenomen door Iraakse leger. Maar andere zeggend at er gewoon hevige gevechten nog gaande zijn. Ik zelf denk het laatste.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:11 schreef Peunage het volgende:
Ahmed Izzat Al-Douri, zoon van Izz at Al-Douri is gedood, samen met 50 andere baathisten in Tikrit
Nu live op Iraakse TV te zien hoe Iraanse special forces overgevlogen worden naar Irakquote:
Jullie Salafisten zijn echt de meeste idiote bekrompen regelneukers die er zijnquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:11 schreef BB11 het volgende:
[..]
Allah swt keurt et niet goed.
Maar vertel..
En me ze alle richting een steen bidden terwijl het toch verboden is om dingen te verheerlijkenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jullie Salafisten zijn echt de meeste idiote bekrompen regelneukers die er zijn.
Anderen van allerlei dingen beschuldigen maar zelf de profeet verafgoden en hadith gelijkstellen aan de koran. En voor God spreken, mag dat wel?
Gast... ik ga deze discussie niet aan. Ik mijn geloof en jij de jouwe. Punt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:11 schreef BB11 het volgende:
[..]
Allah swt keurt et niet goed.
Maar vertel..
Geen bron dus...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er zijn filmpjes van... maar die mag je lekker zelf gaan zoeken op Reddit of 4chan
Hij heeft gewoon gelijk, dat constante off-topic gemekker heeft niets met Irak te maken.quote:
Ben geen Salafist.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jullie Salafisten zijn echt de meeste idiote bekrompen regelneukers die er zijn.
Anderen van allerlei dingen beschuldigen maar zelf de profeet verafgoden en hadith gelijkstellen aan de koran. En voor God spreken, mag dat wel?
Hij heeft deels gelijk. Maar als je dit topic vrij wil hebben van islamitische details dan zit je verkeerd hier.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, dat constante off-topic gemekker heeft niets met Irak te maken.
Volgens mij is dat theologisch nog wel in orde maar ze roepen hier ook dat God blij wordt als je je baard laat staan. Dat is nog idioter dan Christenen die de Bijbel lezen en op de proppen komen met hun debiele drie-eenheidsleer.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:16 schreef Djibril het volgende:
[..]
En me ze alle richting een steen bidden terwijl het toch verboden is om dingen te verheerlijken
Was een vraag.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Gast... ik ga deze discussie niet aan. Ik mijn geloof en jij de jouwe. Punt.
Die islamitische details kan je gewoon kort, zakelijk en overzichtelijk houden. Nu is het topic al 3 dagen lang gekaapt door religieuze gekken die menen hun geloofsovertuiging te moeten verdedigen, kansloos want je bereikt er helemaal niets mee.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hij heeft deels gelijk. Maar als je dit topic vrij wil hebben van islamitische details dan zit je verkeerd hier.
Het is toch wel degelijk ISIS die opmars heeft in Irak?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:54 schreef Djibril het volgende:
[..]
isis is maar een term die wij in het westen gebruiken voor de groeperingen die nu voor deze opmars zorgen. In werkelijkheid zijn het vooral neo-Baathisten. Deze zullen dus nooit weg gaan.
isis zou wel Balad-airport hebben bestookt ten noorden van Bagdad en hierbij veel wapens buit gemaakt.
Ben benieuwd hoe ver ISIS zal komen, dit is maar een fase denk ik, nu ze meer sjiitische gebieden bereiken is het verzet ook veel sterker en vooral wanneer Iran manschappen sturenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is toch wel degelijk ISIS die opmars heeft in Irak?
Welkom in de wereld der temperamente moslim.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die islamitische details kan je gewoon kort, zakelijk en overzichtelijk houden. Nu is het topic al 3 dagen lang gekaapt door religieuze gekken die menen hun geloofsovertuiging te moeten verdedigen, kansloos want je bereikt er helemaal niets mee.
Iran heeft toch al manschappen gestuurd?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:22 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ver ISIS zal komen, dit is maar een fase denk ik, nu ze meer sjiitische gebieden bereiken is het verzet ook veel sterker en vooral wanneer Iran manschappen sturen
quote:Iraakse troepen vechten vanuit Samarra tegen opmars ISIS
Samarra, een historische stad circa honderd kilometer ten noorden van Bagdad, wordt het hoofdkwartier van de Iraakse strijdkrachten in de strijd tegen de ISIS, de soennitische extremisten die door de streek trekken.
Dit heeft de sjiitische Iraakse premier Nuri al-Maliki zaterdag aangekondigd. Hij zei dat in Samarra de strijd wordt geleid ''waarmee de door terroristen bezette gebieden worden heroverd''.
Samarra ligt centraal in een soennitisch deel van Irak die ook de Soennitische Driehoek wordt genoemd. In de stad staat ook een gerestaureerd sjiitisch heiligdom, de moskee van al-Askariya.
Het bouwwerk uit 944 werd begin 2006 grotendeels verwoest door terroristen verwant aan het netwerk van al-Qaeda. De ISIS (Islamitische Staat in Irak en de Levant) is daar een vertakking van.
Aanvalsroute
De strijdkrachten van de autonome Koerdische regio in Irak hebben samen met stammenstrijders volgens activisten in de regio zaterdag een grensovergang bezet die op de aanvalsroute ligt van de extremisten van de ISIS.
Voor de opmars van afgelopen week was de ISIS vooral present in het noordoosten van Syrië. Daarvandaan is een opmars begonnen, die naar het Iraakse Mosul leidde en verdergaat naar het zuiden, richting Bagdad. Mosul ligt ongeveer driehonderd kilometer boven Samarra waar de Iraakse troepen hun hoofdkwartier willen plaatsen.
Als de berichten via internet kloppen, is de belangrijke weg van Syrië naar Mosul afgesneden bij de grensovergang van al-Jarubiya, honderd kilometer ten noordwesten van Mosul. Het zou ook betekenen dat de geoefende Koerdische strijders zich met militaire acties tegen de ISIS hebben gekeerd.
Vluchtelingen
Door het geweld in het noorden van Irak zijn circa één miljoen mensen op de vlucht geslagen. Dat heeft een woordvoerder van de Verenigde Naties zaterdag laten weten. De volkerenorganisatie rept van een ''humanitaire ramp''.
Grote groepen burgers zijn in de afgelopen dagen naar het Koerdische deel van Irak gevlucht vanuit de provincie Nineveh. De VN-vluchtelingenorganisatie Unhcr ziet zich genoodzaakt de hulpverlening in de regio uit te breiden. Hulpverleners hebben in het Koerdische deel van Irak al volop werk aan de opvang van vluchtelingen uit Syrië en uit de provincie al-Anbar in het westen van Irak.
Nikolaj Mladenov, de VN-gezant voor Irak, waarschuwde dat Irak door de strijd uiteen kan vallen. Hij zei dat het van groot belang is dat de bestuurders van het Koerdisch deel van Irak en de regering nauw gaan samenwerken om een eind te maken aan de crisis in het land.
Ja maar dat zijn max zo'n 500 mannen, wacht maar wanneer ISIS Najaf en Karbala bereiken dan breekt hel los daar in Iran dan worden ze bloeddorstigquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iran heeft toch al manschappen gestuurd?
Ik vraag mij eigenlijk wel af hoeveel man ISIS nu heeft, incl. Baathisten en andere bondgenoten. Het is toch haast onmogelijk dat ze met 6-7000 man miljoenensteden veroveren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:24 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn max zo'n 500 mannen, wacht maar wanneer ISIS Najaf en Karbala bereiken dan breekt hel los daar in Iran dan worden ze bloeddorstig
Nou met 6k mannen kunnen ze Mosul makkelijk veroveren aangezien de Soennieten daar een grote meerderheid hebben.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:25 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ik vraag mij eigenlijk wel af hoeveel man ISIS nu heeft, incl. Baathisten en andere bondgenoten. Het is toch haast onmogelijk dat ze met 6-7000 man miljoenensteden veroveren.
Zou ISIS zo stomzinnig zijn om Iran te provoceren door naar Najaf en Karbala te gaan??quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:24 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn max zo'n 500 mannen, wacht maar wanneer ISIS Najaf en Karbala bereiken dan breekt hel los daar in Iran dan worden ze bloeddorstig
Ik weet het verschil tussen een Alawi, Alevi en sjiiet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:12 schreef Stimorol- het volgende:
Ik word moe van mensen die t verschil niet zien tussen een alevi, alawi en sjiieten. De gemiddelde sjiiet en aleviet verschillen als dag en nacht.
Baklava, fuck off en negeer mn posten voortaan.
Dat hoop ik niet voor zequote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou ISIS zo stomzinnig zijn om Iran te provoceren door naar Najaf en Karbala te gaan??
Ja dat bedoel ik ook haha, ik hoop dat ze vernietigd worden maar als ISIS werkelijk zo dom is om Najaf aan te vallen is dat het begin van hun einde.quote:
Tja jij noemt het dom..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook haha, ik hoop dat ze vernietigd worden maar als ISIS werkelijk zo dom is om Najaf aan te vallen is dat het begin van hun einde.
Ach joh, wie ben jij om daarover te oordelen? Laat mensen lekker in diens waarde, malloot...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:27 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik weet het verschil tussen een Alawi, Alevi en sjiiet.
Alleen jullie komen steeds voor elkaar op.
Alawis zijn kufaar. De meeste Alevieten en de meeste Sjjieten zijn wel Moslims.
Ja het is dom om Najaf aan te vallen maar ik hoop het wel dat het gebeurd dan worden ze goed afgemaaktquote:
Het is ook zeer moedig, het zou aantonen dat ze voor niemand bang zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja het is dom om Najaf aan te vallen maar ik hoop het wel dat het gebeurd dan worden ze goed afgemaakt
Je hebt niks aan moed als het van een dwaas komtquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is ook zeer moedig, het zou aantonen dat ze voor niemand bang zijn.
Ik ben wel bekend met Alevi's en Alawieten kneus.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ikzelf ben redelijk op de hoogte. Maar zoals ik zeg, de gemiddelde lezer hier heeft überhaupt nooit gehoord van Alevi's dus ja...
Daarnaast zijn er weer Alevi's die bij hoog en laag beweren gewone Sjiieten te zijn...
Door ISIL.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:31 schreef SteelDogg het volgende:
Hopelijk word Izzat Al-Douri ook gelokaliseerd en vermoord.
Tja.. maar jij gaat het zomaar vanuit dat de Sjiieten/Iran ISIS met gemak afmaken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je hebt niks aan moed als het van een dwaas komt
Dat denk ik wel aangezien Najaf en Karbala het meest heilige zijn voor de sjiietenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja.. maar jij gaat het zomaar vanuit dat de Sjiieten/Iran ISIS met gemak afmaken.
Ik moet dat allemaal nog maar zien.
Soms moet je wel weten van mensen waar ze in geloven. Want in de Islam mag je bijvoorbeeld met bepaalde mensen wel trouwen en met andere weer niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:29 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ach joh, wie ben jij om daarover te oordelen? Laat mensen lekker in diens waarde, malloot...
Dat is nonsens. je kan prima je aan de Islamitische wetten / regels houden en daarnaast Nederland een paradijs vinden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat iemand die dergelijke idealen heeft een land als Nederland vreselijk moet vinden, terwijl hij na een paar uur vliegen in een islamitisch paradijs kan zijn.
Als het andersom was, dan zou ik direct weg zijn. Van alle landen ter wereld sluit de Nederlandse cultuur het best aan bij wie ik ben.
Juist.... Want jij houdt je natuurlijk ook letter voor letter aan elke regel binnen de islam.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Soms moet je wel weten van mensen waar ze in geloven. Want in de Islam mag je bijvoorbeeld met bepaalde mensen wel trouwen en met andere weer niet.
En als je een kafir geen kafir noemt maar bijvoorbeeld een Moslim. Dan wordt je zelf ook een kafir volgens de islamitische theologie.
Elkaar in waarde laten. Dat is CHP/PKK propeganda om ons de mond te snoeren.
We zullen zien.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:33 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel aangezien Najaf en Karbala het meest heilige zijn voor de sjiieten
Lijkt me lastig. Niet als je die islamitische wetten uitsluitend aan jezelf oplegt, maar als je enige meegaandheid van je omgeving verwacht, dan wordt dat in Nederland toch lastig.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is nonsens. je kan prima je aan de Islamitische wetten / regels houden en daarnaast Nederland een paradijs vinden.
Nou ja, voor mensen die zwart-wit denken is het lastig. Uiteraard leg je die wetten aan jezelf op, daar hebben we het ook over.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lijkt me lastig. Niet als je die islamitische wetten uitsluitend aan jezelf oplegt, maar als je enige meegaandheid van je omgeving verwacht, dan wordt dat in Nederland toch lastig.
Idd, ze worden waarschijnlijk door een land gefinancieerd. Niemand weet alleen door wie..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:25 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ik vraag mij eigenlijk wel af hoeveel man ISIS nu heeft, incl. Baathisten en andere bondgenoten. Het is toch haast onmogelijk dat ze met 6-7000 man miljoenensteden veroveren.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou ja, voor mensen die zwart-wit denken is het lastig. Uiteraard leg je die wetten aan jezelf op, daar hebben we het ook over.
Dan is het inderdaad geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou ja, voor mensen die zwart-wit denken is het lastig. Uiteraard leg je die wetten aan jezelf op, daar hebben we het ook over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |