SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Khaleesi op 11-06-2014 17:24:13 ]"Kill the Braavosi, bring the girl!"
Ik vraag me af waarom Tormund Giantsbane heet. Heeft hij veel gevechten gewonnen tegen reuzen? Haten de reuzen hem? :Squote:Op woensdag 11 juni 2014 16:48 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, dat laatste denk ik ook (maar dacht dus wel dat Melisandre iets wat betrekking op de WW's heeft in de vlammen had gezien).
Ik denk (of nou ja, misschien is het vooral hoop) eigenlijk dat de Wildlings en de NW (mogelijk i.c.m. team Stannis) op de één of andere manier één front gaan vormen. Ga er vanuit dat Jon dit dan voor elkaar krijgt ofzo. Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat Tormund geen slechterik is en dat we daar nog wel iets goeds van kunnen verwachten.
Hij heeft wel eens gevochten met het bot van een reusquote:Op woensdag 11 juni 2014 17:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom Tormund Giantsbane heet. Heeft hij veel gevechten gewonnen tegen reuzen? Haten de reuzen hem? :S
Doet mijn vriendin elke dag.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:17 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hij heeft wel eens gevochten met het bot van een reus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, dat heb ik gemist denk ik.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:17 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hij heeft wel eens gevochten met het bot van een reus
Nooit over nagedacht en ook geen antwoord op.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom Tormund Giantsbane heet. Heeft hij veel gevechten gewonnen tegen reuzen? Haten de reuzen hem? :S
Ja, eigenlijk kon het echt niet, maar ja, scythe aan...quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
Die scythe heeft zo te zien eindelijk zijn welverdiende positie gekregen in de OP !
Bijna te erg dezequote:Op woensdag 11 juni 2014 17:35 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk kon het echt niet, maar ja, scythe aan...![]()
Is het jullie wel eens opgevallen dat haar accent heel raar klinkt?quote:
quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:34 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nooit over nagedacht en ook geen antwoord op.![]()
Nog even voor de duidelijkheid (gezien die opmerking in het vorige topic en het onduidelijk blijven op wie die sloeg): ik heb de boeken niet gelezen en op één iets na (wat ik per ongeluk te weten ben gekomen door ooit eens in het verkeerde topic te zitten, maar daarover houd ik ook mijn mond stijf dicht) beschik ik ook niet op een andere manier over voorkennis. Alles wat ik schrijf is dus écht pure speculatie.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:34 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nooit over nagedacht en ook geen antwoord op.![]()
Nog even voor de duidelijkheid (gezien die opmerking in het vorige topic en het onduidelijk blijven op wie die sloeg): ik heb de boeken niet gelezen en op één iets na (wat ik per ongeluk te weten ben gekomen door ooit eens in het verkeerde topic te zitten, maar daarover houd ik ook mijn mond stijf dicht) beschik ik ook niet op een andere manier over voorkennis. Alles wat ik schrijf is dus écht pure speculatie.
Vooral door blijven zeuren met je spoilers.quote:
Tyf echt een heel eind op met je valse beschuldigingenquote:Op woensdag 11 juni 2014 17:44 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Vooral door blijven zeuren met je spoilers.
Het zou fijn zijn als figuren als jij gewoon meteen een permban kregen op dit forum.
Wat denk je nou zelf? Dat mensen hier niet goed wijs zijn?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:45 schreef Forbry het volgende:
[..]
Tyf echt een heel eind op met je valse beschuldigingen
Flikker toch op.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf? Dat mensen hier niet goed wijs zijn?
Er is echt niemand hier die gelooft dat je maar gewoon 'speculeert' puur op basis van de televisie serie.
Onzin.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
maar nu weten we dus dat die 'speculatie' een spoiler is
lekker dan.
Nu weten we dat die 'speculatie' geen spoiler is, en is er ons gespoilerd wat er niet gaat gebeurenquote:
Jij bent gewoon nooit tevreden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nu weten we dat die 'speculatie' geen spoiler is, en is er ons gespoilerd wat er niet gaat gebeuren.
lekker dan.
Het was maar 1 'wave' van het leger. Er volgen er nog velen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:59 schreef Deceit het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat de Wildlings deze slag verloren hebben en zo de belangrijkste redheads dood en gevangen zijn? En de leider van de Thenns?
Ik kan enigszins, eigenlijk niet, begrijpen dat ze deze slag verloren. Maar waarom zet je dan de meest belangrijke mensen erop? En hoe kan je in vredesnaam verliezen van 100+ crows?!
Dat is natuurlijk onzin. Ik heb met mijn speculatie ook wel vaker goed gezeten, maar had daarbij geen voorkennis. Dan maakt het niet uit.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:57 schreef Forbry het volgende:
Op deze manier kan je natuurlijk niks meer posten, want o wee, je zou toevallig maar eens goed zitten zeg.x oneindig
Ik ook niet, dus waar gaat dit over?quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Ik heb met mijn speculatie ook wel vaker goed gezeten, maar had daarbij geen voorkennis. Dan maakt het niet uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Ygritte was nauwelijks relevant voor Mance. Thenn-eindbaas en Tormund waren aanwezig om leiding te geven. Neemt niet weg dat Mance nog honderden andere leiders klaar heeft staan.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:59 schreef Deceit het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat de Wildlings deze slag verloren hebben en zo de belangrijkste redheads dood en gevangen zijn? En de leider van de Thenns?
Ze kwamen niet voorbij de muur. Dus dan houdt het op.quote:Ik kan enigszins, eigenlijk niet, begrijpen dat ze deze slag verloren.
Ze waren niet zo belangrijk.quote:Maar waarom zet je dan de meest belangrijke mensen erop? En hoe kan je in vredesnaam verliezen van 100+ crows?!
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:06 schreef Khaleesi het volgende:
Misschien kunnen de mensen met voorkennis een soort van gele zespuntige ster als UI nemen zodat we altijd kunnen zien of ze mogelijk vals speculeren!
Ook bij die groep hoor ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tails tell tales
Die sukkel van een reus had die poort omhoog moeten houden zodat de overige 100.000 man naar binnen kon rennen, maar nee, dom als Hodorquote:Op woensdag 11 juni 2014 17:59 schreef Deceit het volgende:
Ik kan enigszins, eigenlijk niet, begrijpen dat ze deze slag verloren. Maar waarom zet je dan de meest belangrijke mensen erop? En hoe kan je in vredesnaam verliezen van 100+ crows?!
Wel weggesleept, niet dood.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:10 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik let weer niet op
Zie net pas in de OP dat Alliser helemaal niet dood is![]()
Ik dacht toch echt dat ze hem dood hadden weggesleept. Ben benieuwd of we hem volgende week nog terug zien of niet.
Nee joh, hij zat helemaal te schreeuwen nog.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:10 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik let weer niet op
Zie net pas in de OP dat Alliser helemaal niet dood is![]()
Ik dacht toch echt dat ze hem dood hadden weggesleept. Ben benieuwd of we hem volgende week nog terug zien of niet.
Dat zeg ik, totaal niet opgeletquote:Op woensdag 11 juni 2014 18:15 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nee joh, hij zat helemaal te schreeuwen nog.
Sssssssttttt, laat ons in die prettige waan....quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:24 schreef athlonkmf het volgende:
Die scythe vind ik maar een dom verdedigingsmiddel. Je moet precies op het juiste moment gebruiken. En als die klimmers een beetje ongelijk klimmen, dan heb je een stapel overlevenden die vrolijk doorklimmem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:34 schreef DW457 het volgende:
Zo! Ik heb wat te doen
De ruggen waren alleszins goed te doen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu de binnenkant nog..."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Kanonnenfodder. Niet belangrijk. Mance is blij met de Thenns als doelwitten, maar is net zo blij er vanaf te zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:59 schreef Deceit het volgende:
Mance wist niet zeker hoeveel troepen er waren. Of in de buurt waren. Het aantal wat ze gestuurd hebben is slechts een scouting party.quote:Ik kan enigszins, eigenlijk niet, begrijpen dat ze deze slag verloren. Maar waarom zet je dan de meest belangrijke mensen erop? En hoe kan je in vredesnaam verliezen van 100+ crows?!
Die hijsen ze weer op, en laten hem weer vallen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:24 schreef athlonkmf het volgende:
Die scythe vind ik maar een dom verdedigingsmiddel. Je moet precies op het juiste moment gebruiken. En als die klimmers een beetje ongelijk klimmen, dan heb je een stapel overlevenden die vrolijk doorklimmem
Je ziet ook maar 3 echt geraakt worden door die scythe en er klommen meer omhoog, al dat ijs wat door die scythe naar beneden valt zorgt ook nog wel voor slachtoffers.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:24 schreef athlonkmf het volgende:
Aangezien je een seizoen achter loopt, raad ik je aan even weg te blijven want je spoilert je sufquote:Op woensdag 11 juni 2014 18:48 schreef Syntos het volgende:
Wat ziet de red wedding er toch suf uit zeg.![]()
Dat wolvenhoofd op het lichaam van Robb.![]()
Robb die daar maar staat terwijl Bolton hem neersteekt van voren.
Ik ben up-to-date.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:53 schreef Pek het volgende:
[..]
Aangezien je een seizoen achter loopt, raad ik je aan even weg te blijven want je spoilert je suf
Hier ga ik ook vanuit. Ik hoopte het al een beetje, maar ik denk dat het achterlaten van zijn zwaard wel symbolisch was voor wat er gaat komen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:48 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, dat laatste denk ik ook (maar dacht dus wel dat Melisandre iets wat betrekking op de WW's heeft in de vlammen had gezien).
Ik denk (of nou ja, misschien is het vooral hoop) eigenlijk dat de Wildlings en de NW (mogelijk i.c.m. team Stannis) op de één of andere manier één front gaan vormen. Ga er vanuit dat Jon dit dan voor elkaar krijgt ofzo. Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat Tormund geen slechterik is en dat we daar nog wel iets goeds van kunnen verwachten.
Straks ga je me nog vertellen dat Ned sterft.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:00 schreef Kyubey het volgende:
Het schijnt dat Bran kreupel wordt in de boeken
Ik wel.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf? Dat mensen hier niet goed wijs zijn?
Er is echt niemand hier die gelooft dat je maar gewoon 'speculeert' puur op basis van de televisie serie.
Vind overigens wel dat ze Daenerys goed jong laten lijken. Geen idee hoe oud de actrice is, maar in het boek is ze te jong om de scenes op te mogen nemen, laten we maar zeggen.quote:
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:02 schreef MouzurX het volgende:
Vonden jullie trouwens het niet een beetje enorm nep hoe ze zeiden dat er "20 crow" waren en je die leiders van de wildlings er alleen al 20 ziet killen.
Ze hebben veel personages verouderd in de serie. Dany is in de boeken 14, in de serie 17 of 18. Jon en Robb zijn ook 14, in de serie ook 17/18. Ivm de sexscènes inderdaadquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vind overigens wel dat ze Daenerys goed jong laten lijken. Geen idee hoe oud de actrice is, maar in het boek is ze te jong om de scenes op te mogen nemen, laten we maar zeggen.
Maar ze ziet er erg jong uit wel. Niet alleen klein, onschuldig en blond, maar ze lijkt ook nog wat babyvet te hebben. Vind ik wel grappig.
Ik vond het ook de slechtste aflevering van het seizoen. Maar dat is deels wel omdat 1. de andere afleveringen allemaal ijzersterk waren. 2. ik niet op Sam te wachten zat. 3. ik uberhaupt niet op the wall aan het wachten was, aangezien ik alleen een beetje affiniteit heb met Robb & die windling maar nog steeds niet heel veel.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:07 schreef P8 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Ik heb net de aflevering gezien en dit was veruit de slechtste aflevering in 4 seizoenen![]()
Onduidelijk, vol fouten, uitgemolken en maar 1% trouw aan het originele verhaal. Ygritte sterft in Jon zijn armen en hij gaat naar Mance. Deze aflevering was een beetje als LotR 3
Zum kotzen dit
Ik dacht dat er nog een goede honderd black brothers waren.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:02 schreef MouzurX het volgende:
Vonden jullie trouwens het niet een beetje enorm nep hoe ze zeiden dat er "20 crow" waren en je die leiders van de wildlings er alleen al 20 ziet killen.
Eh, Robb is nog nooit bij The Wall geweest.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:09 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik vond het ook de slechtste aflevering van het seizoen. Maar dat is deels wel omdat 1. de andere afleveringen allemaal ijzersterk waren. 2. ik niet op Sam te wachten zat. 3. ik uberhaupt niet op the wall aan het wachten was, aangezien ik alleen een beetje affiniteit heb met Robb & die windling maar nog steeds niet heel veel.
Ach hoe heet die dude danquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:10 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Eh, Robb is nog nooit bij The Wall geweest.
You know nothing, Jon Snow.quote:
Ik kijk trouwens zonder ondertiteling en ik dacht dat ze "you're not nothing, jon snow" zei. Beetje een teleurstelling eigenlijk dat ze blijkbaar you're nothing weer zei.quote:
Ah, ik heb niet echt geluisterd. Ik zat mij af te vragen of hij wel zo emotioneel moest zijn over iemand die op het punt stond hem te doden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik kijk trouwens zonder ondertiteling en ik dacht dat ze "you're not nothing, jon snow" zei. Beetje een teleurstelling eigenlijk dat ze blijkbaar you're nothing weer zei.
Is zijn grote liefde joh.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ah, ik heb niet echt geluisterd. Ik zat mij af te vragen of hij wel zo emotioneel moest zijn over iemand die op het punt stond hem te doden.
Dan vind ik dat keihard van achter juist toepasselijker..quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef Skillstorm het volgende:
In de boeken deed Khal Drogo eerst voorspel en uiteindelijk vond Dany het gewoon fijn en werd ze nat etc.
In de serie wordt ze gewoon hard van achter verkracht ofzo.
Doet Drogo aan voorspel?quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef Skillstorm het volgende:
In de boeken deed Khal Drogo eerst voorspel en uiteindelijk vond Dany het gewoon fijn en werd ze nat etc.
In de serie wordt ze gewoon hard van achter verkracht ofzo.
Ja, daarom wilde ik het niet meteen als stom bestempelen. Raar vond ik het wel. Maar ja, ik ben nog nooit betrokken geweest in een oorlog waarbij ik verliefd werd op een meisje uit het andere leger in de tijd dat ik daar undercover zat.quote:
Ik denk dat ik op dat punt de serie dan toch beter vind.quote:
Nee joh, blijkt dat zo'n bruut wel goed is in bed.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:15 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik denk dat ik op dat punt de serie dan toch beter vind.
De jeugd van tegenwoordig.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:15 schreef P8 het volgende:
[..]
In de boeken was Dany op haar 14de Khal's gewillige sletje
Maakt niet uit, hij is toch wel een baas.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:15 schreef P8 het volgende:
[..]
In de boeken was Dany op haar 14de Khal's gewillige sletje
Is juist retro. Vroeger was het heel normaal als bitches werden genomen rond hun 13e.quote:
Nu niet meer dan?quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Is juist retro. Vroeger was het heel normaal als bitches werden genomen rond hun 13e.
Ik vind het zonder ondertiteling ook best lastig.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik kijk trouwens zonder ondertiteling en ik dacht dat ze "you're not nothing, jon snow" zei. Beetje een teleurstelling eigenlijk dat ze blijkbaar you're nothing weer zei.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Is juist retro. Vroeger was het heel normaal als bitches werden genomen rond hun 13e.
quote:
quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:30 schreef DW457 het volgende:
Ben nu net begonnen in het eerste boek...wat kan die kerel goed schrijven zeg.
Oh je meent het serieus? Dacht dat je sarcastisch was, zoals het hoort. Het is werkelijk dramatisch slecht geschrevenquote:
Zal wel aan je gebrekkige engels liggenquote:Op woensdag 11 juni 2014 20:35 schreef Pek het volgende:
[..]
Oh je meent het serieus? Dacht dat je sarcastisch was, zoals het hoort. Het is werkelijk dramatisch slecht geschreven
quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:35 schreef Pek het volgende:
[..]
Oh je meent het serieus? Dacht dat je sarcastisch was, zoals het hoort. Het is werkelijk dramatisch slecht geschreven
Ik durf wel te stellen dat Georgy bang is voor de ontwikkeling van zijn personages. Daarom doet hij er zo lang over en daarom zal er de komende 3 seizoenen weinig spannends gebeurenquote:Op woensdag 11 juni 2014 20:38 schreef DW457 het volgende:
Volgens mij is in dit topic zeggen dat de boeken slecht geschreven zijn hetzelfde als vloeken in de kerk
Maar de meesten stonden in den beginne (volgens mij) op de wall. GEtaltechnisch klopt het inderdaad niet helemaal heb ik het ideequote:Op woensdag 11 juni 2014 19:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik dacht dat er nog een goede honderd black brothers waren.
Oh op die fiets. Dat zou wel eens kunnen kloppen ja. Vluchtelingen misschien? *verzint zelf maar wat om het logischer te laten lijken*quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar de meesten stonden in den beginne (volgens mij) op de wall. GEtaltechnisch klopt het inderdaad niet helemaal heb ik het idee
Denk wel dat de serie de langdurigheid eruit weet te halen en het spannend wordt, alles gaat toch vlotter in zo'n serie dan in een boek.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:50 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat Georgy bang is voor de ontwikkeling van zijn personages. Daarom doet hij er zo lang over en daarom zal er de komende 3 seizoenen weinig spannends gebeuren
Je weet dat ze nu al twee seizoenen doen over boek 3, toch?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:08 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Denk wel dat de serie de langdurigheid eruit weet te halen en het spannend wordt, alles gaat toch vlotter in zo'n serie dan in een boek.
Boek 3 doet het boek ook 2 boeken over dus wat is het probleem?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:13 schreef P8 het volgende:
[..]
Je weet dat ze nu al twee seizoenen doen over boek 3, toch?
Gastquote:Op woensdag 11 juni 2014 20:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat het te moeilijk voor je is betekent niet dat het dan slecht is.
Ze moeten haast wiskundigen zijn om precies de juiste lengte van de ketting te bepalen opdat deze in een mooie parabool de klimmers kan raken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:36 schreef TheThirdMark het volgende:
Die hijsen ze weer op, en laten hem weer vallen.
Que?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Boek 3 doet het boek ook 2 boeken over dus wat is het probleem?
Snap je zelf wel wat je lult?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Boek 3 doet het boek ook 2 boeken over dus wat is het probleem?
quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:28 schreef P8 het volgende:
[..]
Que?
Hoe dan ook, het is wmb ook geen probleem. Ik geef alleen aan dat de serie juist langzamer gaat dan de boeken.
In Nederland ook trouwens.quote:At the time of its publication, A Storm of Swords was the longest novel in the series. It was so long that in the UK, Australia and Israel its paperback edition was split in half, Part 1 being published as Steel and Snow in June 2001 (with the one-volume cover) and Part 2 as Blood and Gold in August 2001 (with a specially-commissioned new cover). The same division was used in the Polish and Greek editions.
Dit dus. Mensen die denken lanzamer gaan-_- Er is juist filler aan de serie toegevoegd om nieT zo snel te gaan als het boekquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:28 schreef P8 het volgende:
[..]
Que?
Hoe dan ook, het is wmb ook geen probleem. Ik geef alleen aan dat de serie juist langzamer gaat dan de boeken.
Ja en als je goed je best doet en stukje voor stukje leest, lukt het jou misschien ook wel!quote:
Okquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:33 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ja en? Het is gewoon een normaal boek vvan 1000 pagina's
hoezo halve cirkel. Ze hijsen het op, droppen en bij juiste lengte doet ie een zwaai. Dus meer parabool dan cirkel.quote:
Dat was dan een keuze van de uitgevers, niet zozeer van de schrijver.quote:
Volgens mij kan je niet fatsoenlijk engels of zo...quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:35 schreef Pek het volgende:
[..]
Afstand tot het middelpunt blijft altijd hetzelfde --> cirkelquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:34 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
hoezo halve cirkel. Ze hijsen het op, droppen en bij juiste lengte doet ie een zwaai. Dus meer parabool dan cirkel.
1000 bladzijdes op een paperback is ook gewoon gruwelijk veel hoor. Dan vind ik twee keer 500 ook logischer. ADwD is trouwens ook in tweeen gedeeld. Maar sowieso is het niet zo relevant wat de boeken doen. Er komen nu bijvoorbeeld al dingen voorbij uit het vijfde boek. Binnenkort kunnen seriekijkers boeklezers spoilerenquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:36 schreef P8 het volgende:
[..]
Dat was dan een keuze van de uitgevers, niet zozeer van de schrijver.
Het aantal woorden per boek is trouwens:
A Game of Thrones: 298k
A Clash of kings: 326k
A Storm of Swords: 424k
A Feast for Crows: 300k
A Dance with Dragons: 422k
Imho niet een heel nodige keuze. Misschien/waarschijnlijk dat het financieel handiger was voor de uitgever.
Mijn engels is prima, wat de fuck heeft dat er mee te maken?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:36 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Volgens mij kan je niet fatsoenlijk engels of zo...
Zoals wat?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:38 schreef timmmmm het volgende:
Er komen nu bijvoorbeeld al dingen voorbij uit het vijfde boek.
Weet ik veel, ik onthou hooguit de helft van wat ik in de boeken lees. In het boekleestopic is dat een paar keer gezegd en ik geloof ze daar blindelings. Dat zijn nog grotere fanboys dan hier.quote:
Ik heb ooit ergens gelezen dat het gebeuren met bran uit een later boek kwam.quote:
De Theon/Reek-verhaallijn en Ramsey Snow/Bolten is uit het vijfde boek. De martelingscenes uit seizoen drie van de serie zijn flashbacks uit het vijfde boek van Theon.quote:
Dat vermoeden had ik alquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:56 schreef turance het volgende:
[..]
De Theon/Reek-verhaallijn en Ramsey Snow/Bolten is uit het vijfde boek. De martelingscenes uit seizoen drie van de serie zijn flashbacks uit het vijfde boek van Theon.
Over de laatste aflevering valt weinig goeds te zeggenquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:57 schreef muhahaha het volgende:
Zo, na het accent, verplaatsingen en wie er dood gingen gaan we nu de boeken ontleden? In het topic over de serie?
Hoezo? Pas na 45 min begon ik me af te vragen wanneer ik Tyrions kop zou zien gaan rollen... dus toch wel vermaak.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:59 schreef P8 het volgende:
[..]
Over de laatste aflevering valt weinig goeds te zeggen
Je hebt de boeken dus niet gelezen. Niet verrassend.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:26 schreef Pek het volgende:
[..]
Gast![]()
Jip en Janneke is moeilijker dan deze pulp
Was gewoon een goede aflevering hoor.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:59 schreef P8 het volgende:
[..]
Over de laatste aflevering valt weinig goeds te zeggen
TV / [USA] Game of Thrones #158 - We should have stayed in that cave... :'(quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:03 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Was gewoon een goede aflevering hoor.
Ik heb alles gelezen, failquote:Op woensdag 11 juni 2014 22:01 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je hebt de boeken dus niet gelezen. Niet verrassend.
Boeken dermate slecht vinden en toch alles lezen. Wat is nu de grotere fail?quote:
Een positieve opmerking verpakt in een belediging... nice!quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:58 schreef Ugjerke het volgende:
Het lijkt mij overigens sterk dat Forbry voorkennis heeft, aangezien ze al meerdere doden verkeerd heeft voorspelt.
Of leeft Oberyn in de boeken nog? Nee wacht, dat wil ik ook helemaal niet weten eigenlijk.
Man, man, man.... ik kijk de previews enzo niet eens, maar thnx jij iigquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik wel.
Maar ik ben niet goed wijs, dus wat dat betreft, tsja he?
Hier deed hij mij ook erg aan denken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:07 schreef P8 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Ik heb net de aflevering gezien en dit was veruit de slechtste aflevering in 4 seizoenen![]()
Onduidelijk, vol fouten, uitgemolken en maar 1% trouw aan het originele verhaal. Ygritte sterft in Jon zijn armen en hij gaat naar Mance. Deze aflevering was een beetje als LotR 3
Zum kotzen dit
Wacht even, je vindt het waardeloos geschreven en noemt t zelfs pulp, maar je hebt wel de moeite genomen om je door ruim 5000 pagina's heen te werken?!quote:
Het was de 90's, voor smarfones en wifi enzo... papier was best heftig toenquote:Op woensdag 11 juni 2014 22:08 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Boeken dermate slecht vinden en toch alles lezen. Wat is nu de grotere fail?
Je punt is....?quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:11 schreef Pek het volgende:
[..]
Het was de 90's, voor smarfones en wifi enzo... papier was best heftig toen
uhu, en twee of drie van de boeken zijn na 2000 verschenen. Dus waar je heen wilt..?quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:11 schreef Pek het volgende:
[..]
Het was de 90's, voor smarfones en wifi enzo... papier was best heftig toen
Dat je toenterijd nog de moeite nam om slechte boeken te lezen, terwijl je nu, in het digitale tijdperk, beter weet?quote:
Wat was er precies onduidelijk aan dan? Vond het goed te volgen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:05 schreef P8 het volgende:
[..]
TV / [USA] Game of Thrones #158 - We should have stayed in that cave... :'(
Oneens.
Had van mij nog wel langer mogen duren, vond het ook heel rap (lijken te) gaan.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wat was er precies onduidelijk aan dan? Vond het goed te volgen.
En uitgemolken viel ook wel mee naar mijn gevoel, t was juist snel afgelopen naar mijn gevoel, die 50 minuten waren echt in 3 seconden voorbij.
De overige 2 punten kan ik niet echt op iets zeggen, ik heb de boeken niet gelezen.
Dus ook al vond je het eerste boek bagger, toch ga je door naar het tweede, derde, vierde, vijfde boek, terwijl er zat boeken zijn die je wél leuk vond? Ja, nee, heel geloofwaardig ditquote:Op woensdag 11 juni 2014 22:14 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat je toenterijd nog de moeite nam om slechte boeken te lezen, terwijl je nu, in het digitale tijdperk, beter weet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |