abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140957084
ninja edit , nvm...
- Djehoetie / Jehuty -
pi_140957095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:59 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

POV staat voor??

Point of view character. Er zijn enkele hoofdpersonages in de boeken, van waaruit de boeken geschreven zijn. Je leest bv niet wat er gebeurt, maar hoe een Jon Snow ziet en interpreteert wat er gebeurt.
quote:
Wel als het om de kans gaat om echt wat te tonen en het publiek wat vermaak te geven. Ik zie iig niet in waarom dit een hele aflevering moest duren.
En hoe ze die reus neerhakten terwijl die de poort openscheurde en ze daarbij allemaal het leven lieten roept ook vragen op...
Ik vond het voor TV begrippen meer dan prima in beeld gebracht. Veel spectaculairder dan de gemiddelde aflevering, maar ook weer niet zo balls out belachelijk spektakel dat het qua toon helemaal niet meer bij de serie past. Zo, de rest van mijn mening bewaar ik even voor de recap 8-)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_140957139
quote:

[..]

POV staat voor??

[..]

Wel als het om de kans gaat om echt wat te tonen en het publiek wat vermaak te geven. Ik zie iig niet in waarom dit een hele aflevering moest duren.
En hoe ze die reus neerhakten terwijl die de poort openscheurde en ze daarbij allemaal het leven lieten roept ook vragen op...
Point of view. Zie ook (dikgedrukte):

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:35 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Je zou ook de audioboeken kunnen proberen, zo heb ik de eerste twee boeken 'gelezen'.
Het leuke van de boeken is het achteraf lezen van theorieën op verschillende fora en speculeren over wat er gaat gebeuren of precies is gebeurd. Er zijn hele volksstammen die bijna al hun vrije tijd opofferen aan het ontrafelen van wat GRRM nou bedoeld heeft en zien in elke vage omschrijving een aanwijzing voor hun theorie. Omdat in de boeken alles door de ogen van de verschillende personages wordt beschreven staan namelijk veel dingen open voor interpretatie.
En verder: ik was juist zeer tevreden over de uitvoering van dit gevecht (en heb zowel LOTR, Gladiator als Spartacus gezien).
Tails tell tales
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:07:20 #279
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140957198
quote:

ik dacht dat die reus nog ff op ging staan maar zoiets hebben we vorige week al gehad. Vond ik ook jammer dat die off screen eraan ging. Dat dit een hele aflevering duurde vond ik prima, alleen had ik zoals eerder gemeld juist doordoor wel een iets radicalere uitkomst verwacht (muur kapot ofzo en wildlings die westeros gingen plunderen)

quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:03 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ja nouja de algemene consensus in deze reeks is toch dat de makers met de voor handen zijnde middelen toch hele nette vechtscenes weten te maken, dus succes met het verdedigen van je standpunt! :D
idd het ziet er gewoon gelikt uit. Hier wordt Spartacus aangehaald, maar dat is gewoon overduidelijk green screen cgi, bijna getekende stijl zoals 300. Totaal niet te vergelijken, als ze zoiets opeens in got gingen doen was iedereen daar over het zeiken
pi_140957283
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:07 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik dacht dat die reus nog ff op ging staan maar zoiets hebben we vorige week al gehad. Vond ik ook jammer dat die off screen eraan ging. Dat dit een hele aflevering duurde vond ik prima, alleen had ik zoals eerder gemeld juist doordoor wel een iets radicalere uitkomst verwacht (muur kapot ofzo en wildlings die westeros gingen plunderen)

[..]

idd het ziet er gewoon gelikt uit. Hier wordt Spartacus aangehaald, maar dat is gewoon overduidelijk green screen cgi, bijna getekende stijl zoals 300. Totaal niet te vergelijken, als ze zoiets opeens in got gingen doen was iedereen daar over het zeiken
Precies, ben grote fan van Spartacus en de gevechten daarin zijn mooi in beeld gebracht, maar idd dat is gewoon een heel andere stijl met heel veel cgi en valt echt niet te vergelijken. Zou totaal uit de toon vallen hier.
Tails tell tales
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:12:43 #281
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_140957382
quote:

In GoT zit ook ontzettend veel CGI. Maar het gaat niet om de effecten maar de kwaliteit van de gevechten zelf en het perspectief waaruit het gefilmd is. Dit heeft niet zoveel met geld te maken, maar gewoon met cinematografische inzichten.
pi_140957439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:09 schreef Forbry het volgende:

[..]

Precies, ben grote fan van Spartacus en de gevechten daarin zijn mooi in beeld gebracht, maar idd dat is gewoon een heel andere stijl met heel veel cgi en valt echt niet te vergelijken. Zou totaal uit de toon vallen hier.
precies, ik vond juist het 'old school' karakter van de vechtscenes (op wat overduidelijke effecten na) juist wel prettig. We worden een beetje verpest (ook wel spoiled 8-) ) door de mega CGI-producties van tegenwoordig in de bios.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:19:55 #283
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140957617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:12 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

In GoT zit ook ontzettend veel CGI. Maar het gaat niet om de effecten maar de kwaliteit van de gevechten zelf en het perspectief waaruit het gefilmd is. Dit heeft niet zoveel met geld te maken, maar gewoon met cinematografische inzichten.
en dat zat wel goed afgelopen aflevering. De camera die over castle black ging met overal gevechten. Mooi gedaan.

Wat ik overigens wel vreemd blijf vinden, niemand heeft zich tot nu toe iets aangetrokken van de alarmerende berichten van de white walkers nadat Sam dit eind vorig seizoen kwam vertellen. Stannis nam zich voor om daar te gaan vechten, maarja die heb ik daar dit seizoen niet meer over gehoord.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:21:19 #284
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_140957673
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:19 schreef planethugo het volgende:

[..]

en dat zat wel goed afgelopen aflevering. De camera die over castle black ging met overal gevechten. Mooi gedaan.

Wat ik overigens wel vreemd blijf vinden, niemand heeft zich tot nu toe iets aangetrokken van de alarmerende berichten van de white walkers nadat Sam dit eind vorig seizoen kwam vertellen. Stannis nam zich voor om daar te gaan vechten, maarja die heb ik daar dit seizoen niet meer over gehoord.
Waar zijn die White Walkers eigenlijk? Ze waren toch op weg naar de muur met een flink leger? Of zijn ze allemaal bij dat kasteel?
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:22:37 #285
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140957695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Waar zijn die White Walkers eigenlijk? Ze waren toch op weg naar de muur met een flink leger? Of zijn ze allemaal bij dat kasteel?
die zitten te chillen in die vage grot waar ze baby's turnen. En nu er geen baby's meer door craster geleverd worden zullen die wel verder gaan zoeken richting muur. Maarja dat kan net zo goed pas over 2 seizoenen het geval zijn :')
pi_140957835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:12 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ja, in GoT zit ook CGI, zeker in deze aflevering, maar echt niet ZO veel en ook op een hele andere manier. Spartacus is gewoon overduidelijk hartstikke nep in vergelijking hiermee. Kan ik óók waarderen, maar hoort in deze serie echt niet thuis. In GoT zijn de gevechten altijd klein van opzet, ook nu, maar ik vind dat ze in dat licht bezien er wel alles uit hebben weten te slepen. Ik heb de cinematografie e.d. van deze aflevering dan ook erg geprezen zien worden juist. Ook buiten FOK! en ook door mensen die -om andere redenen- deze aflevering niet zo heel goed/leuk vonden.
Tails tell tales
pi_140957870
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:19 schreef planethugo het volgende:

[..]

Ik denk dat Stannis er meer heen gaat om de "wildling threat" de kop in te drukken dan de WW's.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140957884
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:47 schreef JackHerrer het volgende:
Ik ben benieuwd of hier nog mensen zijn die toch maar de boeken gaan lezen na dit seizoen?
Ik ben er aan begonnen inderdaad. Kon de boxset vrij goedkoop aanschaffen en heb geen zin om steeds een jaar te wachten.
pi_140958069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:27 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ik denk dat Stannis er meer heen gaat om de "wildling threat" de kop in te drukken dan de WW's.
Oh, ik dacht eigenlijk dat het gevaar wat Melisandre zag de WW's betrof, niet de Wildlings. Maar als je bedoelt dat hij nu toch eerst die Wildlings aan moet pakken, voordat hij überhaupt verder kan met WW's spiezen: ja.
Tails tell tales
pi_140958263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:33 schreef Forbry het volgende:

[..]

Oh, ik dacht eigenlijk dat het gevaar wat Melisandre zag de WW's betrof, niet de Wildlings. Maar als je bedoelt dat hij nu toch eerst die Wildlings aan moet pakken, voordat hij überhaupt verder kan met WW's spiezen: ja.
Het zal zeker wel zo zijn dat Mel de tegenhanger van de Red God gezien heeft in de vlammen (in welke vorm dan ook), maar de WW's worden denk ik nog niet als concrete bedreiging gezien in Westeros. Dat wildling leger echter vormt idd een directe bedreiging voor het in stand houden van de Wall, dus als de Night's Watch massaal om hulp roept dan is het eerder om de wildlings tegen te houden. Wat natuurlijk weer ironisch is want als de Wall kapot is en de WW's komen eraan dan is dat vele malen erger.

Maar ik denk dat Mel enkel tegen Stannis gezegd heeft dat zijn roeping in het noorden ligt, zonder er verder bij te zeggen wat ie precies moet bevechten.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:47:35 #291
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140958615
het bericht kwam van Sam dat de white walkers eraan komen, hij had verzuimd om dat eerder door te geven (you had one job). Ze weten alleen door Jon dat de wildlings een leger gevormd hadden. Dus Stannis ging wel degelijk voor de dreiging van de WW.

This war means nothing... alsof die wildlings veel erger zijn dan een oorlog met 5 koningen ;)
pi_140958658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:37 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Het zal zeker wel zo zijn dat Mel de tegenhanger van de Red God gezien heeft in de vlammen (in welke vorm dan ook), maar de WW's worden denk ik nog niet als concrete bedreiging gezien in Westeros. Dat wildling leger echter vormt idd een directe bedreiging voor het in stand houden van de Wall, dus als de Night's Watch massaal om hulp roept dan is het eerder om de wildlings tegen te houden. Wat natuurlijk weer ironisch is want als de Wall kapot is en de WW's komen eraan dan is dat vele malen erger.

Maar ik denk dat Mel enkel tegen Stannis gezegd heeft dat zijn roeping in het noorden ligt, zonder er verder bij te zeggen wat ie precies moet bevechten.
Ja, dat laatste denk ik ook (maar dacht dus wel dat Melisandre iets wat betrekking op de WW's heeft in de vlammen had gezien).

Ik denk (of nou ja, misschien is het vooral hoop ;)) eigenlijk dat de Wildlings en de NW (mogelijk i.c.m. team Stannis) op de één of andere manier één front gaan vormen. Ga er vanuit dat Jon dit dan voor elkaar krijgt ofzo. Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat Tormund geen slechterik is en dat we daar nog wel iets goeds van kunnen verwachten. :)
Tails tell tales
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:53:49 #293
28033 Pek
je moet wat
pi_140958859
Echt, mensen met voorkennis die zogenaamd "speculeren", stop er eens mee :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_140958884
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:47 schreef planethugo het volgende:
het bericht kwam van Sam dat de white walkers eraan komen, hij had verzuimd om dat eerder door te geven (you had one job). Ze weten alleen door Jon dat de wildlings een leger gevormd hadden. Dus Stannis ging wel degelijk voor de dreiging van de WW.

This war means nothing... alsof die wildlings veel erger zijn dan een oorlog met 5 koningen ;)
Aja heb de scene teruggekeken, de WW's worden inderdaad benoemd. Stannis gaat dus echt letterlijk voor de WW's.

quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:53 schreef Pek het volgende:
Weet niet of je mij bedoelt, maar ik had echt niet onthouden onder welke voorwendselen Mel Stannis naar de muur wil sturen hoor. :N Ik had het dan ook fout.

[ Bericht 15% gewijzigd door Khaleesi op 11-06-2014 17:00:29 ]
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:58:44 #295
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140959065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:54 schreef Khaleesi het volgende:
Stannis gaat dus echt letterlijk voor de WW'
is mijn geheugen toch nog niet zo slecht :P
pi_140959109
quote:
Dit ja. Gewoon niet mee praten als je het al weet, want je stuurt het dan automatisch een bepaalde (juiste) richting op.
pi_140959294
quote:

[..]

ik dacht dat die reus nog ff op ging staan maar zoiets hebben we vorige week al gehad. Vond ik ook jammer dat die off screen eraan ging.

Je kan toch geen cameraploeg met zo'n reus in de tunnel laten :') Veel te gevaarlijk

En in de boeken ging het ook zo :s)
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_140959350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:05 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je kan toch geen cameraploeg met zo'n reus in de tunnel laten :') Veel te gevaarlijk

En in de boeken ging het ook zo :s)
Hele stomme vraag misschien, maarre...zijn die boeken net zo goed als die serie en zijn ze een beetje vlot geschreven (alsin goed te lezen met een goede spanningsboog, net als de serie)? Zit erover te denken ze aan te schaffen.
pi_140959432
quote:
?
Tails tell tales
pi_140959521
Ja laten we deze discussie maar niet meenemen het volgende topic in, "we zullen er in het vervolg op letten"... ;) En het daar bij houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')