abonnement Unibet Coolblue
pi_141969597
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:15 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Met mijn low-fat opmerking bedoelde ik dat vet belangrijk is voor aanmaak van hormonen (zoals test) etc. Vet heeft niets met "op je gewicht letten" te maken.
dat vroeg ik me dus ook af. Ik heb een BMI van 22 wat op zich gezond is maar ik wil graag een paar kilo erbij trainen. Verbrand ik voornamelijk vetten of koolhydraten met krachttrainen? Ik wil het liefst zoveel mogelijk vet behouden en koolhydraten aanvullen met extra voeding.
  zondag 6 juli 2014 @ 19:12:54 #227
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_141976748
Krachttrainen = koolhydraten burnen die je als glycogeen hebt opgeslagen in je spieren en rest van je lichaam. Vetverbranding komt met name op gang bij langdurige inspanning met lage intensiteit (cardio werk)
WFPB!
pi_141983078
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 19:12 schreef Dizorn het volgende:
Krachttrainen = koolhydraten burnen die je als glycogeen hebt opgeslagen in je spieren en rest van je lichaam. Vetverbranding komt met name op gang bij langdurige inspanning met lage intensiteit (cardio werk)
Aight. Dus als ik 30 kg bankdrukken 10x uitvoer en dit 3x herhaal binnen een uur verbrand ik geen vet maar alleen koolhydraten?
  zondag 6 juli 2014 @ 21:54:40 #229
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_141984691
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:28 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Aight. Dus als ik 30 kg bankdrukken 10x uitvoer en dit 3x herhaal binnen een uur verbrand ik geen vet maar alleen koolhydraten?
Dat kun je gemakshalve wel stellen ja!
BEASTMODE
pi_141985714
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:54 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Dat kun je gemakshalve wel stellen ja!
ik zat meer met afvalprogramma's in de war. die papzakken daar laten ze ook fitnessen en vallen op die manier af, maar ook bij hen gaat het dus om koolhydraten of verschilt dat per postuur. ik behoor godzijdank niet tot die categorie :%
  zondag 6 juli 2014 @ 22:17:58 #231
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_141985921
Even voor de duidelijkheid: als je meer kcals verbruikt dan je tot je neemt val je af. Heeft verder weinig mm et koolhydraten te weinig. Gewoon gebalanceerd eten en meer verbruiken dan dat he eet.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_141986188
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 19:12 schreef Dizorn het volgende:
Krachttrainen = koolhydraten burnen die je als glycogeen hebt opgeslagen in je spieren en rest van je lichaam. Vetverbranding komt met name op gang bij langdurige inspanning met lage intensiteit (cardio werk)
Bullshit, HIIT.
  zondag 6 juli 2014 @ 23:17:03 #233
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_141988979
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:21 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Bullshit, HIIT.
Als je het niet weet praat er dan ook niet over. Bij hardlopen met 10km per uur voor 30 minuten wordt slechts 25% van de ATP vorming voorzien door vetzuren. Pas bij circa 100 minuten zit het omslagpunt waarbij meer dan 50% van de ATP-vorming dankzij vetzuren tot stand komt.

Bij HIIT wordt er nog meer gebruik gemaakt van spierglycogeen en minder van vetzuren.

En als je de EPOC bedoeld dan mag je eerst eens opzoeken hoeveel % van de kcal uitgave dat is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verbosity op 06-07-2014 23:23:54 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_141992957
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:13 schreef Beursaap het volgende:

[..]

ik zat meer met afvalprogramma's in de war. die papzakken daar laten ze ook fitnessen en vallen op die manier af, maar ook bij hen gaat het dus om koolhydraten of verschilt dat per postuur. ik behoor godzijdank niet tot die categorie :%
Voor het gemak kun je beter denken in energie uitgave en inname. Veel kcals = zwaarder worden, minder = afvallen.
pi_141996004
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:13 schreef Beursaap het volgende:

[..]

ik zat meer met afvalprogramma's in de war. die papzakken daar laten ze ook fitnessen en vallen op die manier af, maar ook bij hen gaat het dus om koolhydraten of verschilt dat per postuur. ik behoor godzijdank niet tot die categorie :%
In die afvalprogrammas laten ze de kandidaten inderdaad krachttraining doen. Simpelweg vanwege het feit dat je meer kcal in rust zou moeten verbranden met een grotere spiermassa.

Maar zoals gezegd:
Als je inname van kcal - verbruik tijdens cardio lager is dan je behoefte val je af. Is die hoger, kom je aan.
  maandag 7 juli 2014 @ 10:09:11 #236
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_141997475
Ach de zomer nadert :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 7 juli 2014 @ 12:49:13 #237
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142001447
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 08:22 schreef Levitas het volgende:

[..]

In die afvalprogrammas laten ze de kandidaten inderdaad krachttraining doen. Simpelweg vanwege het feit dat je meer kcal in rust zou moeten verbranden met een grotere spiermassa.

Maar zoals gezegd:
Als je inname van kcal - verbruik tijdens cardio lager is dan je behoefte val je af. Is die hoger, kom je aan.
Een pond spier verbruikt zo'n 6kcal per dag in rust. Dus het klopt dat je meer kcal in rust verbrand met meer spiermassa. Maar of dit zoden aan de dijk zet? Door 5kg pure spiermassa winst verbrand je dus ~60 kcals meer. Dan kan je een appel of oreo koekje extra eten...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_142005373
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:49 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Een pond spier verbruikt zo'n 6kcal per dag in rust. Dus het klopt dat je meer kcal in rust verbrand met meer spiermassa. Maar of dit zoden aan de dijk zet? Door 5kg pure spiermassa winst verbrand je dus ~60 kcals meer. Dan kan je een appel of oreo koekje extra eten...
Maar dat zijn allemaal abstracte cijfers, terwijl je ook gewoon op je eigen ervaring kunt afgaan en dan blijkt - in mijn geval, tenminste - dat krachttraining (en extra spiermassa) een wereld van verschil maakt: niet alleen val je ervan af en word je strakker, je kunt ook veel meer eten dan wanneer je niet traint :Y

Wat de boekjes, de personal trainers, de goeroes en de andere experts zeggen, is totaal oninteressant. Het gaat erom wat je bij jezelf constateert. Gewoon: goed opletten, af en toe in de spiegel kijken, verstandig eten (en blijven nadenken), en dan blijkt het allemaal van een ijzeren logica aan elkaar te hangen. Wie veel eet, wordt dikker. Wie weinig eet, valt af. Wie sport en normaal eet - en dat zou mijn advies zijn :) - gaat er steeds beter uitzien en kan deze levensstijl bovendien tot de dood blijven volhouden, want aan af en toe drie maanden als een malloot tekeer gaan in de sportschool heb je ook niks. En om nou de rest van je leven calorieën te tellen en blij te zijn met één extra Oreokoekje per dag, dat lijkt me ook geen feest 8-)
  maandag 7 juli 2014 @ 14:48:09 #239
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142005432
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar dat zijn allemaal abstracte cijfers, terwijl je ook gewoon op je eigen ervaring kunt afgaan en dan blijkt - in mijn geval, tenminste - dat krachttraining (en extra spiermassa) een wereld van verschil maakt: niet alleen val je ervan af en word je strakker, je kunt ook veel meer eten dan wanneer je niet traint :Y

Wat de boekjes, de personal trainers, de goeroes en de andere experts zeggen, is totaal oninteressant. Het gaat erom wat je bij jezelf constateert. Gewoon: goed opletten, af en toe in de spiegel kijken, verstandig eten (en blijven nadenken), en dan blijkt het allemaal van een ijzeren logica aan elkaar te hangen. Wie veel eet, wordt dikker. Wie weinig eet, valt af. Wie sport en normaal eet - en dat zou mijn advies zijn :) - gaat er steeds beter uitzien en kan deze levensstijl bovendien tot de dood blijven volhouden, want aan af en toe drie maanden als een malloot tekeer gaan in de sportschool heb je ook niks. En om nou de rest van je leven calorieën te tellen en blij te zijn met één extra Oreokoekje per dag, dat lijkt me ook geen feest 8-)
Dat komt meer door de verbranding tijdens het trainen zelf dan de verbranding na de training.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 7 juli 2014 @ 15:01:19 #240
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142005858
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar dat zijn allemaal abstracte cijfers, terwijl je ook gewoon op je eigen ervaring kunt afgaan en dan blijkt - in mijn geval, tenminste - dat krachttraining (en extra spiermassa) een wereld van verschil maakt: niet alleen val je ervan af en word je strakker, je kunt ook veel meer eten dan wanneer je niet traint :Y

Wat de boekjes, de personal trainers, de goeroes en de andere experts zeggen, is totaal oninteressant. Het gaat erom wat je bij jezelf constateert. Gewoon: goed opletten, af en toe in de spiegel kijken, verstandig eten (en blijven nadenken), en dan blijkt het allemaal van een ijzeren logica aan elkaar te hangen. Wie veel eet, wordt dikker. Wie weinig eet, valt af. Wie sport en normaal eet - en dat zou mijn advies zijn :) - gaat er steeds beter uitzien en kan deze levensstijl bovendien tot de dood blijven volhouden, want aan af en toe drie maanden als een malloot tekeer gaan in de sportschool heb je ook niks. En om nou de rest van je leven calorieën te tellen en blij te zijn met één extra Oreokoekje per dag, dat lijkt me ook geen feest 8-)
Want kcal tellen is ook heel veel moeite.

Het gaat er ook niet om dat je op 3 decimalen precies weet hoeveel kcal je die dag hebt gegeten, zo precies kun je namelijk je verbruik ook niet weten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 7 juli 2014 @ 15:13:05 #241
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142006268
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar dat zijn allemaal abstracte cijfers, terwijl je ook gewoon op je eigen ervaring kunt afgaan en dan blijkt - in mijn geval, tenminste - dat krachttraining (en extra spiermassa) een wereld van verschil maakt: niet alleen val je ervan af en word je strakker, je kunt ook veel meer eten dan wanneer je niet traint :Y

Wat de boekjes, de personal trainers, de goeroes en de andere experts zeggen, is totaal oninteressant. Het gaat erom wat je bij jezelf constateert. Gewoon: goed opletten, af en toe in de spiegel kijken, verstandig eten (en blijven nadenken), en dan blijkt het allemaal van een ijzeren logica aan elkaar te hangen. Wie veel eet, wordt dikker. Wie weinig eet, valt af. Wie sport en normaal eet - en dat zou mijn advies zijn :) - gaat er steeds beter uitzien en kan deze levensstijl bovendien tot de dood blijven volhouden, want aan af en toe drie maanden als een malloot tekeer gaan in de sportschool heb je ook niks. En om nou de rest van je leven calorieën te tellen en blij te zijn met één extra Oreokoekje per dag, dat lijkt me ook geen feest 8-)
Juist dan heb je de essentie van mijn post dus volkomen gemist. Hij stelt iets en ik weerleg dat. Dit gaat niet over het grote geheel, dit gaat over wat hij stelt... En wat je zelf ervaart heeft te maken met het sporten, niet met de verbranding van spieren in rust.

Goed voor je dat je iets hebt gevonden wat voor jou werkt. Maar probeer me geen woorden in de mond te leggen of met argumenten aan te komen die niks te maken hebben met mijn post.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_142007317
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:41 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Nee, haal gewoon http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection

Kijk hoeveel eiwitten je binnenkrijgt en hoeveel je er nodig hebt, en ga dan pas aanvullen met shakes. Meer dan 1 per dag zal het wel niet zijn.

[..]

Spierpijn zegt niets. Meten = weten.
kweek je wel speirmassa met dat spul? ik wil niet alleen dat mn spieren herstellen maar ook dikke spieren, geen bodybuilder postuur, maar wel wat flinker worden.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:43:11 #243
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142007399
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:40 schreef Beursaap het volgende:

[..]

kweek je wel speirmassa met dat spul? ik wil niet alleen dat mn spieren herstellen maar ook dikke spieren, geen bodybuilder postuur, maar wel wat flinker worden.
Kweken doe je in een moestuin. Spiergroei ontstaat uit trainingsprikkels, een calorieoverschot en voldoende rust. Een bodybuilder word je niet omdat je een paar shakies drinkt. Hell, ik durf zelfs wel te stellen dat als je zulke vragen nog moet stellen je van ze lang zal ze leven niet in de buurt van bodybuilderlichaam zult komen. Dat kost jaren en jaren van toewijding.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 7 juli 2014 @ 16:18:16 #244
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142008433
Beursaap ga gewoon sporten ipv alles vragen, dat werkt effectiever :+
WFPB!
pi_142010187
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:18 schreef Dizorn het volgende:
Beursaap ga gewoon sporten ipv alles vragen, dat werkt effectiever :+
doe ik al 3x/week ^O^
pi_142011034
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:13 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Juist dan heb je de essentie van mijn post dus volkomen gemist. Hij stelt iets en ik weerleg dat. Dit gaat niet over het grote geheel, dit gaat over wat hij stelt... En wat je zelf ervaart heeft te maken met het sporten, niet met de verbranding van spieren in rust.

Goed voor je dat je iets hebt gevonden wat voor jou werkt. Maar probeer me geen woorden in de mond te leggen of met argumenten aan te komen die niks te maken hebben met mijn post.
Nee sorry, mijn reactie sloeg ook niet alléén op jouw post; het was meer een reactie op alle diepte-analyses, onnavolgbare theorieën en statistieken die aan jouw post vooraf gingen - er zal ongetwijfeld iets van kloppen, maar de normale mens snapt het niet (te ingewikkeld), bovendien spreekt iedereen elkaar tegen, en sowieso lijkt het me niet zinvol op om zo'n theoretische manier bezig te zijn met iets dat best simpel is: sporten namelijk, en eten.

(En het is bekend dat mensen die héél veel tijd steken in statistieken, spreadsheets, voorbereidende werkzaamheden en diepte-analyses, uiteindelijk nooit toekomen aan de hoofdzaak, in dit geval dus: die sportschool in en aan de slag! :P )
  maandag 7 juli 2014 @ 17:41:47 #247
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142011740
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:26 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee sorry, mijn reactie sloeg ook niet alléén op jouw post; het was meer een reactie op alle diepte-analyses, onnavolgbare theorieën en statistieken die aan jouw post vooraf gingen - er zal ongetwijfeld iets van kloppen, maar de normale mens snapt het niet (te ingewikkeld), bovendien spreekt iedereen elkaar tegen, en sowieso lijkt het me niet zinvol op om zo'n theoretische manier bezig te zijn met iets dat best simpel is: sporten namelijk, en eten.

(En het is bekend dat mensen die héél veel tijd steken in statistieken, spreadsheets, voorbereidende werkzaamheden en diepte-analyses, uiteindelijk nooit toekomen aan de hoofdzaak, in dit geval dus: die sportschool in en aan de slag! :P )
Juist :')

Is inderdaad bij iedereen bekend dat mensen alleen maar wetenschappelijke artikelen, boeken en analyses lezen om het sporten te ontwijken. Theorie skippen we gewoon, een gebalanceerd trainingsschema? Wel nee joh, ben je gek? Waarom je eiwit behoefte bepalen en bijhouden?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:49:18 #248
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142012039
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat je het beste het voedingsadvies van de Body&Fitshop kan volgen. Gewoon 3 shakies per dag en een paar boterhammen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_142012387
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Kweken doe je in een moestuin. Spiergroei ontstaat uit trainingsprikkels, een calorieoverschot en voldoende rust. Een bodybuilder word je niet omdat je een paar shakies drinkt. Hell, ik durf zelfs wel te stellen dat als je zulke vragen nog moet stellen je van ze lang zal ze leven niet in de buurt van bodybuilderlichaam zult komen. Dat kost jaren en jaren van toewijding.
Dit x1000
pi_142012475
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar dat zijn allemaal abstracte cijfers, terwijl je ook gewoon op je eigen ervaring kunt afgaan en dan blijkt - in mijn geval, tenminste - dat krachttraining (en extra spiermassa) een wereld van verschil maakt: niet alleen val je ervan af en word je strakker, je kunt ook veel meer eten dan wanneer je niet traint :Y

Wat de boekjes, de personal trainers, de goeroes en de andere experts zeggen, is totaal oninteressant. Het gaat erom wat je bij jezelf constateert. Gewoon: goed opletten, af en toe in de spiegel kijken, verstandig eten (en blijven nadenken), en dan blijkt het allemaal van een ijzeren logica aan elkaar te hangen. Wie veel eet, wordt dikker. Wie weinig eet, valt af. Wie sport en normaal eet - en dat zou mijn advies zijn :) - gaat er steeds beter uitzien en kan deze levensstijl bovendien tot de dood blijven volhouden, want aan af en toe drie maanden als een malloot tekeer gaan in de sportschool heb je ook niks. En om nou de rest van je leven calorieën te tellen en blij te zijn met één extra Oreokoekje per dag, dat lijkt me ook geen feest 8-)
ja man fuck wetenschap

die nerdjes weten niks van trainen

wat me bros in de gym zeggen doe ik gwn na en t werkt

ieder lichaam werk weer anders

[ Bericht 1% gewijzigd door 16meter op 07-07-2014 18:09:30 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 18:07:55 #251
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_142012635
Sinds ik niet meer lees maak ik de gains van mijn leven
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 7 juli 2014 @ 18:08:43 #252
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142012663
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:07 schreef stinkie het volgende:
Sinds ik niet meer lees maak ik de gains van mijn leven
Sinds ik leesvoer uit m'n dieet heb gesneden, val ik makkelijk drie kilo in een dag af.
pi_142033515
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:26 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee sorry, mijn reactie sloeg ook niet alléén op jouw post; het was meer een reactie op alle diepte-analyses, onnavolgbare theorieën en statistieken die aan jouw post vooraf gingen - er zal ongetwijfeld iets van kloppen, maar de normale mens snapt het niet (te ingewikkeld),
Als je dat al ingewikkeld vind. :')

Ook voor jou zou het goed zijn om je iets te verdiepen in de theorie, ipv al deze teksten te schrijven.
pi_142033525
Ik zoek voor een vriend een goed 'tussendoortje' met eiwitten. Hij heeft een notenallergie dus nootjes en proteinebars (bevat nootjes of sporen van) kan hij niet eten. Is het enige alternatief meer vlees eten? Is student, dus niet genoeg geld om elke dag twee pakjes vlees te eten + een stuk rundvlees neem je denk ik niet zo snel mee in de trein oid :P. Hij eet nu volkoren crackers met kip of kalkoenfilet + bak kwark en wilt nog iets extra's. In de ochtend eet hij eieren, ik weet alleen niet hoeveel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Nezhi op 08-07-2014 01:48:11 ]
pi_142033597
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:40 schreef Beursaap het volgende:

[..]

kweek je wel speirmassa met dat spul? ik wil niet alleen dat mn spieren herstellen maar ook dikke spieren, geen bodybuilder postuur, maar wel wat flinker worden.
Natuurlijk niet, je "kweekt" spiermassa door goed te trainen. Maak je niet druk om een "bodybuilder" postuur, dat gebeurd toch niet binnenkort. Spieren kunnen maar 2 dingen doen, groeien of krimpen, dus kun je niet kiezen hoe je spieren eruit zien (dik, dun, lang, kort).
  dinsdag 8 juli 2014 @ 01:48:13 #256
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142033647
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 01:41 schreef Nezhi het volgende:
Ik zoek voor een vriend een goed 'tussendoortje' met eiwitten. Hij heeft een notenallergie dus nootjes en proteinebars (bevat nootjes of sporen van) kan hij niet eten. Is het enige alternatief meer vlees eten? Is student, dus niet genoeg geld om elke dag twee pakjes vlees te eten. Hij eet nu volkoren crackers met kip of kalkoenfilet + bak kwark en wilt nog iets extra's. In de ochtend eet hij eieren, ik weet alleen niet hoeveel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Melk, shakes, knabbelspek, salami, kaas, bananenbrood(met eiwit poeder) zijn makkelijk te bereiden/mee te nemen voorbeelden.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_142033661
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 01:48 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Melk, shakes, knabbelspek, salami, kaas, bananenbrood(met eiwit poeder) zijn voorbeelden.
Thanks. Dat knabbelspek had ik gezien maar las dat dat erg zout is, maar dat maakt toch niets uit als hij sowieso niet zo zout eet? En bedoel je bijv. die knabbelspek van de Aldi?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 01:53:05 #258
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142033743
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 01:49 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Thanks. Dat knabbelspek had ik gezien maar las dat dat erg zout is, maar dat maakt toch niets uit als hij sowieso niet zo zout eet? En bedoel je bijv. die knabbelspek van de Aldi?
Weet niet hoe het met het zoutgehalte er voor staat. Maar dit moet terug te vinden zijn op de verpakking. Knabbelspek heb ik zelf slechts een maal gehaald. Er zijn verschillende varianten. De een is gekruid met paprika, de ander met zout en peper. Moet je maar een keer checken als je in de supermarkt bent wat het zoutgehalte is.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_142033779
Bedankt voor je hulp! Ik ga het doorgeven. De knabbelspek ga ik zelf ook maar eens proberen, en als het niets is eet hij het wel op :P
pi_142039932
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:41 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Juist :')

Is inderdaad bij iedereen bekend dat mensen alleen maar wetenschappelijke artikelen, boeken en analyses lezen om het sporten te ontwijken. Theorie skippen we gewoon, een gebalanceerd trainingsschema? Wel nee joh, ben je gek? Waarom je eiwit behoefte bepalen en bijhouden?
Die eiwitdiscussie is hier onlangs ook al gevoerd, met als conclusie dat een gezond/normaal/gevarieerd eetpatroon volstaat - alle extra eiwitten die je inneemt, zijn in feite overbodig.

Ik denk dat iedereen zijn eigen keuzes maakt op dit gebied, en dus ook de theorieën kiest die het beste bij hem/zijn levensstijl passen, en die het meest logisch lijken. Voor mij is dit dus zo'n theorie. Extra eiwit? Bullshit. En dan bedoel ik vooral de shakes, al is dat zeker een persoonlijke keuze, ik houd namelijk niet van dingen die vies zijn :P Ik eet liever een haring voor de broodnodige eiwitten, of noten, of gewoon eieren, en dan kom ik echt wel aan genoeg eiwit.

Evengoed kan ik best begrijpen dat sommige mensen het fijn vinden om extra eiwitten in te nemen, omdat het een gevoel van controle geeft, of van zekerheid, want met een normaal dieet verschilt de eiwitinname natuurlijk per dag (al blijft het dan gewoon genoeg, als je gezond eet). Dat bedoel ik dus met persoonlijke keuzes. Iedereen is anders :Y
pi_142040260
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 01:41 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Als je dat al ingewikkeld vind. :')

Ook voor jou zou het goed zijn om je iets te verdiepen in de theorie, ipv al deze teksten te schrijven.
Ik denk dat ik - mede dankzij jullie :P - een redelijke basiskennis heb. Ik heb alleen niet zoveel behoefte aan al die theorieën, omdat ik gewoon in de spiegel kan zien dat wat ik doe, werkt. Dus dan denk ik inderdaad: whatever works. En ik denk ook dat hard trainen en gezond eten (en genoeg slapen) de sleutelwoorden zijn, daar hoef je verder niet ingewikkeld over te doen. In dat opzicht is het een beetje vergelijkbaar met diëten: o god, daar bestaan miljoenen theorieën over, hoe je kunt afvallen, wat je absoluut niet mag eten (brood, het nieuwe vergif!), wat je absoluut wel moet eten (chia zaad, helmgras), maar kom op, wij weten allemaal dat de realiteit - zoals meestal - wat simpeler in elkaar steekt.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:05:53 #262
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142040352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 01:41 schreef Nezhi het volgende:
Ik zoek voor een vriend een goed 'tussendoortje' met eiwitten. Hij heeft een notenallergie dus nootjes en proteinebars (bevat nootjes of sporen van) kan hij niet eten. Is het enige alternatief meer vlees eten? Is student, dus niet genoeg geld om elke dag twee pakjes vlees te eten + een stuk rundvlees neem je denk ik niet zo snel mee in de trein oid :P. Hij eet nu volkoren crackers met kip of kalkoenfilet + bak kwark en wilt nog iets extra's. In de ochtend eet hij eieren, ik weet alleen niet hoeveel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boeren metworst O+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:33:12 #263
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142046713
Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid eiwit is 0,8 g/kg/dag. Voor bodybuilders lijk je meer spier aan te maken als je hoger zit, tot ten minste 1,9 g/kg/dag, en waarschijnlijk verder. Het effect van eiwitshakes is dan ook terug te voeren op de verhoogde g/kg eiwit. Echter heb ik met een normaal dieet niet zomaar 140-150g eiwit binnen en als ik dat zou oplossen met normaal voedsel kom ik vooral veel vet aan vrees ik :p

Voor andere sporters ligt het tussen de 1,3 en 1,8 trouwens (richtlijn uit 2008 ofzo). Met dagelijkse voeding toch lastig imo zonder calorie-overschot. En een bak magere kwark per dag vind ik meer dan genoeg ;)
WFPB!
pi_142047099
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:52 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Die eiwitdiscussie is hier onlangs ook al gevoerd, met als conclusie dat een gezond/normaal/gevarieerd eetpatroon volstaat - alle extra eiwitten die je inneemt, zijn in feite overbodig.

Ik denk dat iedereen zijn eigen keuzes maakt op dit gebied, en dus ook de theorieën kiest die het beste bij hem/zijn levensstijl passen, en die het meest logisch lijken. Voor mij is dit dus zo'n theorie. Extra eiwit? Bullshit. En dan bedoel ik vooral de shakes, al is dat zeker een persoonlijke keuze, ik houd namelijk niet van dingen die vies zijn :P Ik eet liever een haring voor de broodnodige eiwitten, of noten, of gewoon eieren, en dan kom ik echt wel aan genoeg eiwit.

Evengoed kan ik best begrijpen dat sommige mensen het fijn vinden om extra eiwitten in te nemen, omdat het een gevoel van controle geeft, of van zekerheid, want met een normaal dieet verschilt de eiwitinname natuurlijk per dag (al blijft het dan gewoon genoeg, als je gezond eet). Dat bedoel ik dus met persoonlijke keuzes. Iedereen is anders :Y
precies

gwn zelf uitproberen en aanvoelen wat t beste werkt

iedereen reageerd weer anders

niets is zeker

zelf ik eet ik geen eiwitten werkt goed voor me
pi_142047205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:03 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik - mede dankzij jullie :P - een redelijke basiskennis heb. Ik heb alleen niet zoveel behoefte aan al die theorieën, omdat ik gewoon in de spiegel kan zien dat wat ik doe, werkt. Dus dan denk ik inderdaad: whatever works. En ik denk ook dat hard trainen en gezond eten (en genoeg slapen) de sleutelwoorden zijn, daar hoef je verder niet ingewikkeld over te doen. In dat opzicht is het een beetje vergelijkbaar met diëten: o god, daar bestaan miljoenen theorieën over, hoe je kunt afvallen, wat je absoluut niet mag eten (brood, het nieuwe vergif!), wat je absoluut wel moet eten (chia zaad, helmgras), maar kom op, wij weten allemaal dat de realiteit - zoals meestal - wat simpeler in elkaar steekt.
Het probleem wanneer je het over "gezond eten" hebt is dat het weinig zegt. Vraag 10 personen wat gezond is en je zult 10 verschillende antwoorden krijgen. Zelf hou ik het graag meetbaar, dan weet je tenminste waar je het over hebt.

Als ik kijk naar wat anderen eten zie ik voornamelijk eetpatronen die vooral erg hoog in KH zitten. Bijvoorbeeld iemand die de hele dag brood eet (9 van de 10 mensen?) en 's avonds groente en aardappelen zal waarschijnlijk denken gezond bezig te zijn, maar zal nooit genoeg eiwitten binnenkrijgen. :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:59:39 #266
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142049922
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:52 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Die eiwitdiscussie is hier onlangs ook al gevoerd, met als conclusie dat een gezond/normaal/gevarieerd eetpatroon volstaat - alle extra eiwitten die je inneemt, zijn in feite overbodig.

Ik denk dat iedereen zijn eigen keuzes maakt op dit gebied, en dus ook de theorieën kiest die het beste bij hem/zijn levensstijl passen, en die het meest logisch lijken. Voor mij is dit dus zo'n theorie. Extra eiwit? Bullshit. En dan bedoel ik vooral de shakes, al is dat zeker een persoonlijke keuze, ik houd namelijk niet van dingen die vies zijn :P Ik eet liever een haring voor de broodnodige eiwitten, of noten, of gewoon eieren, en dan kom ik echt wel aan genoeg eiwit.

Evengoed kan ik best begrijpen dat sommige mensen het fijn vinden om extra eiwitten in te nemen, omdat het een gevoel van controle geeft, of van zekerheid, want met een normaal dieet verschilt de eiwitinname natuurlijk per dag (al blijft het dan gewoon genoeg, als je gezond eet). Dat bedoel ik dus met persoonlijke keuzes. Iedereen is anders :Y
Zoals al is aangegeven hangt je eiwit behoefte af van je doelen. Een sporter wil zo'n 1,4 tot 1,8 gram eiwitten consumeren per kg. De meeste mensen die met krachttraining te maken hebben zitten voor de zekerheid en controle op 2gr per kg. Een shake is hier niet voor nodig, maar een handig middel als je tekort komt uit regulier voedsel.

Uit 50 gram pinda's of andere noten haal je maar circa 5-6 gram eiwit wat je kan gebruiken. Het heeft namelijk een absorptie van slechts 50-60% met een vertering van 90% Je moet dus 2x zoveel eiwit uit noten nuttigen t.o.v. eiwit uit vlees of melk producten.

Vandaar dat theorie handig kan zijn. Dit sluit fouten uit als je normaal gesproken 50 gram noten eet voor de eiwitten die er in zit hoor je eigenlijk 100 gram te eten. Zo zijn er meer voorbeelden te bedenken over foutieve gedachtes omdat mensen denken goed bezig te zijn.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_142049935
wetenschap bracht ons de atoombom, tanks, geweren en chemische wapens

dood en verderf

ik ga liever uit van wat ik met me eigen ogen zie

eiwitten is bullshit
pi_142051144
De beste gains maak je gewoon op transvetten in mijn ervaring. Heb hier een aardig frietpan staan en een combinatie van 5 kipkorns en 3 viandelletjes in de morgen zet lekker aan. Zolang ik gewoon veel reps doe (50-100 range) op 10% van mn max kweek ik mooie lange spieren en zet ik dat vet weer om in droge massa.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:34:58 #269
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142079422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:45 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het probleem wanneer je het over "gezond eten" hebt is dat het weinig zegt. Vraag 10 personen wat gezond is en je zult 10 verschillende antwoorden krijgen. Zelf hou ik het graag meetbaar, dan weet je tenminste waar je het over hebt.

Als ik kijk naar wat anderen eten zie ik voornamelijk eetpatronen die vooral erg hoog in KH zitten. Bijvoorbeeld iemand die de hele dag brood eet (9 van de 10 mensen?) en 's avonds groente en aardappelen zal waarschijnlijk denken gezond bezig te zijn, maar zal nooit genoeg eiwitten binnenkrijgen. :)
Klopt, 'gezond eten' is een relatief begrip. Ik las afgelopen week nog in de Volkskrant dat 'gezond eten' (of wat daar volgens de experts onder wordt verstaan) onder meer inhoudt dat je er gemiddeld anderhalf uur per dag mee bezig bent (lees: koken). Lang niet iedereen heeft zoveel tijd. En zoveel geld om al die verse spullen te kopen. Dat is dus allemaal luxe. Mensen die minder tijd/geld hebben, nemen dan lekker een shake, en terecht.
pi_142081799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 00:51 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik las afgelopen week nog in de Volkskrant dat 'gezond eten' (of wat daar volgens de experts onder wordt verstaan) onder meer inhoudt dat je er gemiddeld anderhalf uur per dag mee bezig bent (lees: koken).
Er wordt helaas veel onzin geschreven en dit is er weer een voorbeeld van. Verse groenten (en andere producten) bereiden hoeft helemaal niet veel tijd te kosten, of duur te zijn. :)
  woensdag 9 juli 2014 @ 09:32:10 #272
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142083470
Ik eet zo goed als elke dag groenten, en dat kost me echt geen anderhalf uur. Water in de pan, groenten in het stoomgedeelte snijden, harde groenten onder, zachtere boven, op het vuur, 15 minuten, klaar. In die tijd heb ik ook m'n kip/vis/koe klaar. Binnen een half uur aan tafel.

Een shake is alleen maar aanvulling.
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:05:50 #273
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142084041
Sowieso als je groenten anderhalf uur kookt zijn ze niet meer te vreten.

Doorgaans gaan groenten hier een paar minuten in de wok. Houden ze tenminste hun smaak en structuur ipv compleet doorgekookt te zijn als een potje olvarit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:20:14 #274
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142084329
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:05 schreef fathank het volgende:
Sowieso als je groenten anderhalf uur kookt zijn ze niet meer te vreten.

Doorgaans gaan groenten hier een paar minuten in de wok. Houden ze tenminste hun smaak en structuur ipv compleet doorgekookt te zijn als een potje olvarit.
Wokken is ook een goed plan, en lekker omdat je veel meer kan varieren met kruiden. Kost alleen wat meer tijd met snijden omdat ik geen voorgesneden groenten koop. Maar dan nog, 15, hooguit 20 minuten staat het op tafel.

Het enige wat me wat meer tijd kost is zoete aardappel uit de oven. Die hebben minimaal 30 minuten nodig. Maar in die tijd kan je de rest voorbereiden én de keuken alvast opruimen. Heb je na het eten amper nog afwas.
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:22:38 #275
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142084370
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wokken is ook een goed plan, en lekker omdat je veel meer kan varieren met kruiden. Kost alleen wat meer tijd met snijden omdat ik geen voorgesneden groenten koop. Maar dan nog, 15, hooguit 20 minuten staat het op tafel.

Het enige wat me wat meer tijd kost is zoete aardappal uit de over. Die hebben minimaal 30 minuten nodig. Maar in die tijd kan je de rest voorbereiden én de keuken alvast opruimen. Heb je na het eten amper nog afwas.
Daar kan ik me flink aan bezondigen, voorgesneden groenten (thaise mix van de appie vooral :@). Want groenten op de markt scoren voor de hele week is echt niet aan mij besteed, dan kan ik eind van de week de helft wegpleuren omdat ik weer amper thuis ben geweest bijv. En zin om te koken heb ik nooit als ik alleen ben. Dan moet 't in 5 minuten klaar zijn :@.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_142084417
henk beter die van de aldi of lidl dan

ah groentenmix is echt heel belabberd
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:34:40 #277
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142084635
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:24 schreef 16meter het volgende:
henk beter die van de aldi of lidl dan

ah groentenmix is echt heel belabberd
Kom ik bijna nooit, te ver weg (als in niet zo dichtbij als de appie). Of ik moet er toevallig langskomen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:38:43 #278
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_142084728
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Daar kan ik me flink aan bezondigen, voorgesneden groenten (thaise mix van de appie vooral :@). Want groenten op de markt scoren voor de hele week is echt niet aan mij besteed, dan kan ik eind van de week de helft wegpleuren omdat ik weer amper thuis ben geweest bijv. En zin om te koken heb ik nooit als ik alleen ben. Dan moet 't in 5 minuten klaar zijn :@.
2 zakken Japanse wokmix, kip of biefstuk er door en vraten :Y
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:38:05 #279
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142086152
Voorgesneden groenten is nog altijd beter dan geen groenten. Maar ze verliezen nou eenmaal veel nutrienten zodra ze gesneden zijn, én weet ik hoe lang in dat zakje zitten.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:40:05 #280
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_142086211
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:38 schreef Snakey het volgende:
Voorgesneden groenten is nog altijd beter dan geen groenten. Maar ze verliezen nou eenmaal veel nutrienten zodra ze gesneden zijn, én weet ik hoe lang in dat zakje zitten.
Lang, want op het juiste moment de winkel binnenstappen en de hele "vers" koeling is afgeprijsd :D
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:43:50 #281
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142086304
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:40 schreef stinkie het volgende:

[..]

Lang, want op het juiste moment de winkel binnenstappen en de hele "vers" koeling is afgeprijsd :D
Ja precies, en dan moet je het niet nog een dag in je koelkast leggen, want dan is het al eng bruinig hier en daar.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:44:46 #282
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_142086334
Diepvriesgroenten van Muscle Meat. Cheap, snel klaar en lekker. Gratis brotip.
Deathlift or Die.
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:19:10 #283
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142091926
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:38 schreef Snakey het volgende:
Voorgesneden groenten is nog altijd beter dan geen groenten. Maar ze verliezen nou eenmaal veel nutrienten zodra ze gesneden zijn, én weet ik hoe lang in dat zakje zitten.
'Verse' groenten verliezen ook voedingsstoffen als ze eventjes in de koelkast of elders liggen. Om maar te zwijgen over het verlies bij koken (binnenkort ga ik eens zo'n stoomnet kopen). Zelf snijd ik bijna elke dag groenten: prei, paprika, champignons, peulbonen, kolen, courgette, wortels, radijsjes, ...
Als je dat doet dan zie je hoeveel je betaalt voor voorgesneden groenten. My 2 cents, als je dat er aan besteedt, waarom dan niet voor hetzelfde geld biologische groenten kopen en zelf snijden? Je moet wel goed opletten dat je weet hoe je het moet bewaren en hoe lang je het kan bewaren. Ze zelf snijden geeft meer smaak aan je eten, zo moet je paprika die bij voorgesneden groenten in de koelkast wordt bewaard eigenlijk juist niet gekoeld bewaren aangezien het dan de smaak verliest.
Kooktip: als je dagelijks wat televisie kijkt snijd dan de groenten terwijl je aan het kijken bent.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:22:49 #284
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142092055
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Daar kan ik me flink aan bezondigen, voorgesneden groenten (thaise mix van de appie vooral :@). Want groenten op de markt scoren voor de hele week is echt niet aan mij besteed, dan kan ik eind van de week de helft wegpleuren omdat ik weer amper thuis ben geweest bijv. En zin om te koken heb ik nooit als ik alleen ben. Dan moet 't in 5 minuten klaar zijn :@.
Gewoon 2 keer per week verse groenten kopen: die paar groenten die kort houdbaar zijn (champignons) dezelfde dag en de dag daarna opeten, de derde/vierde dag groenten die wat langer houdbaar zijn. Sommige groenten kan je trouwens ook prima op je brood doen (komkommer of tomaat op kaas), of tussendoor los eten zonder ze te koken of te bakken (wortels, radijsjes, paprika). Zeker doen. ;)
Hoe meer je sport hoe meer je het nodig hebt (radicalen).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:31:01 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142092352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:52 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Die eiwitdiscussie is hier onlangs ook al gevoerd, met als conclusie dat een gezond/normaal/gevarieerd eetpatroon volstaat - alle extra eiwitten die je inneemt, zijn in feite overbodig.

Ik denk dat iedereen zijn eigen keuzes maakt op dit gebied, en dus ook de theorieën kiest die het beste bij hem/zijn levensstijl passen, en die het meest logisch lijken. Voor mij is dit dus zo'n theorie. Extra eiwit? Bullshit. En dan bedoel ik vooral de shakes, al is dat zeker een persoonlijke keuze, ik houd namelijk niet van dingen die vies zijn :P Ik eet liever een haring voor de broodnodige eiwitten, of noten, of gewoon eieren, en dan kom ik echt wel aan genoeg eiwit.

Evengoed kan ik best begrijpen dat sommige mensen het fijn vinden om extra eiwitten in te nemen, omdat het een gevoel van controle geeft, of van zekerheid, want met een normaal dieet verschilt de eiwitinname natuurlijk per dag (al blijft het dan gewoon genoeg, als je gezond eet). Dat bedoel ik dus met persoonlijke keuzes. Iedereen is anders :Y
Idem voor mij. Ik haal mijn eiwitten uit kwark (mager), noten, pinda's, soja, geitenkaas, eieren en peulvruchten. Ik krijg meer essentiële en niet-essentiële aminozuren binnen dan dat mijn lichaam kan opnemen. Enkel in geval van nood neem ik op een 'kunstmatige' manier wat extra eiwitten in, als ik even minder controle heb over wat ik eet (in een groep).

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 00:51 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Klopt, 'gezond eten' is een relatief begrip. Ik las afgelopen week nog in de Volkskrant dat 'gezond eten' (of wat daar volgens de experts onder wordt verstaan) onder meer inhoudt dat je er gemiddeld anderhalf uur per dag mee bezig bent (lees: koken). Lang niet iedereen heeft zoveel tijd. En zoveel geld om al die verse spullen te kopen. Dat is dus allemaal luxe. Mensen die minder tijd/geld hebben, nemen dan lekker een shake, en terecht.
1,5 uur voor koken? :?
No way. Eerder 30-60 minuten. Ik zou graag dat artikel lezen, ik heb de indruk dat ik wat context mis.

[ Bericht 21% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-07-2014 15:06:39 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142094486
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
1,5 uur voor koken? :?
No way. Eerder 30-60 minuten. Ik zou graag dat artikel lezen, ik heb de indruk dat ik wat context mis.
Nou ja... als je kip uit de oven maakt, is die niet in tien minuten gaar, zeg maar :) Anderhalf uur is dan niet zo gek: die kip moet eerst bereid worden (citroen, peper, zout, etc) en daarna ruim een uur in de oven. Eronder een schaal met - ik noem maar wat - tomaten, wortels, prei, courgette, die moeten ook wel een uurtje stoven om echt lekker te zijn, dus alles bij elkaar vind ik die anderhalf uur niet zo gek.

Eerlijkheidshalve moet ik wel opbiechten dat ik hier mooie kookverhalen ophang, terwijl ik zelf zelden kook. Dat doet mijn man *O* Anderhalf uur, dat haalt hij meestal wel, maar hij houdt dan ook echt van koken, terwijl ik het geduld er niet voor heb. Gisteren heb ik bij wijze van uitzondering één van zijn gerechten gemaakt (kip uit de oven, rijst met doperwten en ham, sla met ei) en daar ben ik verdomme minstens anderhalf uur mee bezig geweest :( Vervolgens vond niemand het lekker :( :D

Het valt me trouwens wel op dat veel mannen hier zelf koken ^O^
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:51:42 #287
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142096240
Komt doordat de mannen hier meer met eten bezig zijn.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:19:43 #288
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142100995
Je kan ook een kettlebel kopen die kunnen zelfs voor je koken
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:17:00 #289
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_142116891
Ik probeer nog steeds af te vallen. Inmiddels is er 7kg af, nog 20 te gaan.

Het meest trieste is dat eigenlijk de enige weken waar ik fatsoenlijk ben afgevallen ik geen krachttraining heb gedaan. Dan is het echt 2kg per week tegenover 0.5kg met krachttraining.

Nu zit ik te denken, als ik gewoon heel veel cardio doe en geen krachttraining kan ik super veel afvallen. Het is zomervakantie fis ik heb veel tijd. Met 3 uur cardio per dag verbrand ik al 1300 calorieën. Ik eet nu 800 calorieën. En mijn mbr is ongeveer 1600.

Kan ik dan echt in deze 2 maanden zomervakantie ongeveer 20kg afvallen? Met een tekort van 2100 calorieën oer dag lijkt het daar wel op :D
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:41:17 #290
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_142118176
Ik zou voor maximaal 1kg per week gaan, dan heb je kans dat het er ook af blijft.

Daarnaast is 1300 kCal in 3 uur zonde van je tijd. Met rustige cardio kun je 600 per uur halen, dus je bent een uur voor niks bezig geweest. Met dit soort cardio verbrand je ook niet noemenswaardig meer dan met krachttraining. Hersteltijden van cardio zijn wel wat korter, dus je zou makkelijker elke dag kunnen gaan.


Maar minder eten gaat het snelst.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 10 juli 2014 @ 06:15:36 #291
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_142128233
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:41 schreef stinkie het volgende:
Ik zou voor maximaal 1kg per week gaan, dan heb je kans dat het er ook af blijft.

Daarnaast is 1300 kCal in 3 uur zonde van je tijd. Met rustige cardio kun je 600 per uur halen, dus je bent een uur voor niks bezig geweest. Met dit soort cardio verbrand je ook niet noemenswaardig meer dan met krachttraining. Hersteltijden van cardio zijn wel wat korter, dus je zou makkelijker elke dag kunnen gaan.


Maar minder eten gaat het snelst.
Haha minder dan 800 calorieën eten lukt me echt niet. Ik ben niet goed in mezelf uithongeren.

Inderdaad geven die machines iets van 1500 calorieën aan. Ik wilde alleen voorzichtig tellen. Liever meer dan verwacht afvallen dan minder.

Maar je verbrand natuurlijk wel veel meer dan met krachttraining. Krachttraining kan je niet zo lang volhouden. Een uurtje krachttraining verbrand natuurlijk minder dan 3 uur cardio...
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:18:19 #292
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142129277
Ik zou echt niet minder dan 1500 blijven eten man. Ja je valt snel af maar zo erg vasten is vragen om problemen. Zodra je meer gaat eten sla je alles op, je breekt spiermassa nu af, je humeur en fitheid gaan tegenwerken.. en je zult waarschijnlijk aardig wat voedingsstoffen tekort komen. Ga voor langzaam maar duurzaam afvallen
WFPB!
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:24:11 #293
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142129366
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 06:15 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha minder dan 800 calorieën eten lukt me echt niet. Ik ben niet goed in mezelf uithongeren.

Inderdaad geven die machines iets van 1500 calorieën aan. Ik wilde alleen voorzichtig tellen. Liever meer dan verwacht afvallen dan minder.

Maar je verbrand natuurlijk wel veel meer dan met krachttraining. Krachttraining kan je niet zo lang volhouden. Een uurtje krachttraining verbrand natuurlijk minder dan 3 uur cardio...
http://www.t-nation.com/workouts/10000-swing-kettlebell-workout
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:26:11 #294
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142129404
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:17 schreef NieuweNier het volgende:
Ik probeer nog steeds af te vallen. Inmiddels is er 7kg af, nog 20 te gaan.

Het meest trieste is dat eigenlijk de enige weken waar ik fatsoenlijk ben afgevallen ik geen krachttraining heb gedaan. Dan is het echt 2kg per week tegenover 0.5kg met krachttraining.

Nu zit ik te denken, als ik gewoon heel veel cardio doe en geen krachttraining kan ik super veel afvallen. Het is zomervakantie fis ik heb veel tijd. Met 3 uur cardio per dag verbrand ik al 1300 calorieën. Ik eet nu 800 calorieën. En mijn mbr is ongeveer 1600.

Kan ik dan echt in deze 2 maanden zomervakantie ongeveer 20kg afvallen? Met een tekort van 2100 calorieën oer dag lijkt het daar wel op :D
Echt een heel goed idee. Downregulatie van de schildklier enzulks is superchill ^O^.

Om over loshangend vel nog maar te zwijgen. Ben je straks 30 kg afgevallen hangen de vellen over je knieën.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:42:19 #295
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_142129693
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 06:15 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha minder dan 800 calorieën eten lukt me echt niet. Ik ben niet goed in mezelf uithongeren.

Inderdaad geven die machines iets van 1500 calorieën aan. Ik wilde alleen voorzichtig tellen. Liever meer dan verwacht afvallen dan minder.

Maar je verbrand natuurlijk wel veel meer dan met krachttraining. Krachttraining kan je niet zo lang volhouden. Een uurtje krachttraining verbrand natuurlijk minder dan 3 uur cardio...
Kun je misschioen aangeven wat je graag wilt horen? Dan houd ik mijn antwoorden wat korter. Hoef jij ook niet precies het tegenovergestelde te schrijven
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_142280351
Weliswaar een doodgegooide discussie die ik aanzwengel, maar toch.
Wanneer maak ik meer spierweefsel aan:
3x 10 setjes met 38 kg bankdrukken met tussen elke set 15 min. pauze/andere oefeningen.
3x 10 setjes met 38 kg met tussen elke set 1 min. rust.
  maandag 14 juli 2014 @ 14:27:59 #297
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_142282561
Je maakt geen spierweefsel aan als je 38kg bankdrukt.
BEASTMODE
  maandag 14 juli 2014 @ 14:30:21 #298
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142282656
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:37 schreef Beursaap het volgende:
Weliswaar een doodgegooide discussie die ik aanzwengel, maar toch.
Wanneer maak ik meer spierweefsel aan:
3x 10 setjes met 38 kg bankdrukken met tussen elke set 15 min. pauze/andere oefeningen.
3x 10 setjes met 38 kg met tussen elke set 1 min. rust.
Hoeveel reps doe je per setje? Verder is 3 keer 10 setjes uitvoeren wel erg veel.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_142283734
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:30 schreef Klokov het volgende:

[..]

Hoeveel reps doe je per setje? Verder is 3 keer 10 setjes uitvoeren wel erg veel.
sorry ik leg het verkeerd uit. elke set = 10 keer bankdrukken en dan 3x
  maandag 14 juli 2014 @ 15:48:25 #300
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142285978
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:37 schreef Beursaap het volgende:
Weliswaar een doodgegooide discussie die ik aanzwengel, maar toch.
Wanneer maak ik meer spierweefsel aan:
3x 10 setjes met 38 kg bankdrukken met tussen elke set 15 min. pauze/andere oefeningen.
3x 10 setjes met 38 kg met tussen elke set 1 min. rust.
Hoe kom je bij 38kg? Hebben ze op jouw gym soms platen met 1 of 1,5 kilo? Waarom ga je niet gewoon met 2,5 of 5kg per keer omhoog?

Oh, en 15 minuten pauze tussen twee sets is echt véél te lang. Ongeveer 3 minuten is maximum: daarna is het herstel zodanig langzaam dat die extra minuten het wachten niet waard zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')