abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144278392
Ik snap mensen echt niet in plaats van eenheid gaan ze steeds scheiden :(
:)
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
  zondag 7 september 2014 @ 18:15:07 #152
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144278550
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vooral Friesland, alleen de Friezen willen het blijkbaar niet maar mogelijk kunnen we ze dwingen.
_O-
reset
  zondag 7 september 2014 @ 18:25:32 #153
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_144278897
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:00 schreef Individual het volgende:
Het zou mooi zijn als Schotland uit de UK gaat en met een offshore financieel systeem het beter zou doen dan Engeland. Met een offshore financieel systeem mogen/kunnen ze ook niet in de EU. Als ze het dan beter doen dan de EU dan moet de EU ook de broodnodige aanpassingen maken. En als Schotland teveel geld uit het systeem trekt moeten ook de offshore en onshore financiële systemen broodnodige aanpassingen maken.
Want we willen er nog een belastingonderduikadres bij?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 september 2014 @ 19:41:36 #154
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
  maandag 8 september 2014 @ 01:12:02 #155
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_144300538
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:33 schreef TserrofEnoch het volgende:
En ook Vlaanderen zou weer bij Nederland moeten komen.
Weer ? Vlaanderen is feitelijk enkel tussen Napoleon en de Belgische onafhankelijkheid (zo'n jaar of 15) deel van Nederland geweest ... (Tijdens de middeleeuwen werden ze wel administratief n paar keer bij de Nederlanden gevoegd, maar dat was telkens tijdens Boergondische, Duitse of Spaanse overheersing)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 8 september 2014 @ 01:15:01 #156
pi_144300592
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 13:11 schreef freako het volgende:

[..]

De Daily Mail-website is een guilty pleasure voor me, moet ik toegeven. :@.

De artist impression van een Schots-Engelse grensovergang is wel aardig:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch enorm vreemd dat men dat in Engeland alweer met grenscontroles ed moet associëren ... Passeer jij nog zo'n grenscontrole als je vanuit Nederland naar België , Duitsland, ... rijdt ?
pi_144300806
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:19 schreef Leandra het volgende:
Schotland onafhankelijk, Spaans Baskenland onafhankelijk, Friesland onafhankelijk, maar allemaal wel in de EU willen, want zonder de EU redden ze het niet.
Ik denk dat je wel weet dat het in Spanje om Catalonië gaat?

Spanje stelt zonder Catalonië niet zo veel voor, het is de sterkste provincie qua toerisme en economie en ik geloof ook inwoneraantal. Ze knijpen hem dus hard in Spanje, de Spaanse overheid probeert dan ook het hele referendum illegaal te verklaren.......
  maandag 8 september 2014 @ 06:33:07 #158
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_144302524
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Toch enorm vreemd dat men dat in Engeland alweer met grenscontroles ed moet associëren ... Passeer jij nog zo'n grenscontrole als je vanuit Nederland naar België , Duitsland, ... rijdt ?
Het VK en Ierland vormen een eigen mini-Schengenzone, de Common Travel Area. De plaatjes komen uit een artikel over de vraag of Schotland daar deel van uit kan blijven maken, of dat het verplicht wordt om zich aan te sluiten bij de Schengenzone. In dat laatste geval komt er een buitengrens in het VK te liggen.
  maandag 8 september 2014 @ 08:29:07 #159
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144303124
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De UK is geen Schengen land dus je hebt paspoort controles als je van Europa naar de UK gaat. Stel dat een onafhankelijk Schotland wel een Schengen land wordt dan zul je wel degelijk een bewaakte grensovergang krijgen. Illegale immigratie is hier nogal een probleem namelijk en men zal dan erg paranoide zijn over een lek via Schotland.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 september 2014 @ 08:32:36 #160
66825 Reya
Fier Wallon
pi_144303158
Dit vraagstuk lijkt me van een relatief mineur belang; ik zou niet zeggen dat Schengen de belangrijkste inzet bij eventuele onderhandelingen zou vormen.
  maandag 8 september 2014 @ 09:07:30 #161
pi_144303641
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 06:33 schreef freako het volgende:

[..]

Het VK en Ierland vormen een eigen mini-Schengenzone, de Common Travel Area. De plaatjes komen uit een artikel over de vraag of Schotland daar deel van uit kan blijven maken, of dat het verplicht wordt om zich aan te sluiten bij de Schengenzone. In dat laatste geval komt er een buitengrens in het VK te liggen.
Ik zou niet weten waarom Schotland zou verplicht worden om toe te treden tot de Schengenzone. Die heeft op zich niks te maken met de EU. ( Ook Noorwegen , Zwitserland en IJsland zijn lid bv). De Common Travel Area behouden lijkt mij véél logischer.

Zo'n "grenscontrole-afbeeldingen" lijken mij toch vooral paniekzaaierij eigenlijk.
  maandag 8 september 2014 @ 09:31:13 #162
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_144303946
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 09:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom Schotland zou verplicht worden om toe te treden tot de Schengenzone. Die heeft op zich niks te maken met de EU. ( Ook Noorwegen , Zwitserland en IJsland zijn lid bv). De Common Travel Area behouden lijkt mij véél logischer.

Zo'n "grenscontrole-afbeeldingen" lijken mij toch vooral paniekzaaierij eigenlijk.
Sinds het Verdrag van Amsterdam is het Schengenverdrag onderdeel van de EU-wetgeving, waarbij het VK en Ierland een opt-out is toebedeeld. Formeel zijn nieuwe EU-lidstaten verplicht om zo snel mogelijk na toetreden lid te worden, als aan de Schengenregels wordt voldaan. Wat dat betreft is het vergelijkbaar met de Eurozone.

Dat het logischer is om Schotland een opt-out te geven voor het Schengenverdrag lijkt mij ook, maar dat past niet in het straatje van de Daily Mail. Die krant voert vrij agressief campagne voor 'No'.
  maandag 8 september 2014 @ 09:33:10 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144303968
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:24 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Spanje stelt zonder Catalonië niet zo veel voor, het is de sterkste provincie qua toerisme en economie en ik geloof ook inwoneraantal. Ze knijpen hem dus hard in Spanje, de Spaanse overheid probeert dan ook het hele referendum illegaal te verklaren.......
Ja?

Euskadi Ta Askatasuna (ETA)
Baskisch Vaderland en Vrijheid
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 september 2014 @ 09:39:41 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144304070

Oeps!
Mijn reisverslagen
  maandag 8 september 2014 @ 09:50:49 #165
66825 Reya
Fier Wallon
pi_144304251
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 09:31 schreef freako het volgende:

[..]

Sinds het Verdrag van Amsterdam is het Schengenverdrag onderdeel van de EU-wetgeving, waarbij het VK en Ierland een opt-out is toebedeeld. Formeel zijn nieuwe EU-lidstaten verplicht om zo snel mogelijk na toetreden lid te worden, als aan de Schengenregels wordt voldaan. Wat dat betreft is het vergelijkbaar met de Eurozone.

Dat het logischer is om Schotland een opt-out te geven voor het Schengenverdrag lijkt mij ook, maar dat past niet in het straatje van de Daily Mail. Die krant voert vrij agressief campagne voor 'No'.
En dan staat die krant nog bekend als middle market.
  maandag 8 september 2014 @ 09:52:09 #166
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144304275
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:24 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Het referendum is al illegaal, het concept bestaat gewoon niet in de wet. De vraag is of de regering mensen durft op te pakken als ze het toch uitvoeren.
Siesta & Fiesta!
  maandag 8 september 2014 @ 09:55:00 #167
66825 Reya
Fier Wallon
pi_144304331
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 09:39 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Oeps!
Allemaal short op Johnny Walker.
pi_144304362
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 09:52 schreef Bramito het volgende:

[..]

Het referendum is al illegaal, het concept bestaat gewoon niet in de wet. De vraag is of de regering mensen durft op te pakken als ze het toch uitvoeren.
Wacht even, als iets niet in de wet staat is het volgens jou illegaal en kunnen er mensen voor worden opgepakt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 september 2014 @ 10:30:53 #169
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144305044
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 08:29 schreef SeLang het volgende:

Illegale immigratie is hier nogal een probleem namelijk en men zal dan erg paranoide zijn over een lek via Schotland.
Illegale immigratie is ook wel heel makkelijk in de UK. Ik denk niet dat 'een lek via Schotland' veel verschil gaat maken.
reset
  maandag 8 september 2014 @ 10:33:59 #170
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144305104
Niet geheel onverwacht:

Londen biedt Schotland meer autonomie aan

Als Schot zou ik tegen elke peiler 'JA' zeggen, maar in het stemhokje 'NEE' kiezen.
reset
  maandag 8 september 2014 @ 10:53:04 #171
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144305505
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 09:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wacht even, als iets niet in de wet staat is het volgens jou illegaal en kunnen er mensen voor worden opgepakt?
Ja in dit geval wel. Het concept referendum bestaat wel maar niet in deze vorm. Cataluña kan geen referendum houden over hun deelname aan Spanje omdat deze beslissing bij het Spaanse volk ligt, dus niet alleen in Cataluña. Het referendum zou dus landelijk gehouden moeten worden. Als Artur Mas het dus toch uitroept, overtreedt hij de wet en dan kan hij in principe gearresteerd worden.
In Spanje is dit allemaal niet nieuw. Ibarretxe heeft er jaren mee gedreigd en het nooit uitgevoerd. De verwachting is dus ook dat Mas het niet uitvoert als zijnde referendum.
Siesta & Fiesta!
pi_144305695
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:53 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ja in dit geval wel. Het concept referendum bestaat wel maar niet in deze vorm. Cataluña kan geen referendum houden over hun deelname aan Spanje omdat deze beslissing bij het Spaanse volk ligt, dus niet alleen in Cataluña. Het referendum zou dus landelijk gehouden moeten worden. Als Artur Mas het dus toch uitroept, overtreedt hij de wet en dan kan hij in principe gearresteerd worden.
In Spanje is dit allemaal niet nieuw. Ibarretxe heeft er jaren mee gedreigd en het nooit uitgevoerd. De verwachting is dus ook dat Mas het niet uitvoert als zijnde referendum.
Er staat dus wel iets in de wet, kennelijk. Anders kan hij deze ook niet overtreden.
  maandag 8 september 2014 @ 11:11:54 #173
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144305919
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 11:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er staat dus wel iets in de wet, kennelijk. Anders kan hij deze ook niet overtreden.
Klopt, mijn eerste post was wat kort door de bocht. In principe zou hij ook niet om het referendum aangeklaagd worden, maar om opruiing of iets dergelijks. Het is nogal complex. Verder is het helemaal niet zeker of Cataluña wel ja zou stemmen, maar dat terzijde.

Als Schotland ja stemt, dan staan ze in Cataluña in ieder geval te juichen. Stiekem hoop ik ook dat het ja wordt, puur om het drama.
Siesta & Fiesta!
pi_144306307
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:11 schreef Bramito het volgende:

[..]

Klopt, mijn eerste post was wat kort door de bocht. In principe zou hij ook niet om het referendum aangeklaagd worden, maar om opruiing of iets dergelijks. Het is nogal complex. Verder is het helemaal niet zeker of Cataluña wel ja zou stemmen, maar dat terzijde.

Als Schotland ja stemt, dan staan ze in Cataluña in ieder geval te juichen. Stiekem hoop ik ook dat het ja wordt, puur om het drama.
Dat zou wellicht kunnen inderdaad. Het is wel wat vreemd. Ik neem toch aan dat ze peilingen over een degelijk onderwerp niet zien als opruiing. Een referendum heeft natuurlijk een wat officiëler karakter, maar voor zover ik weet zou het slechts raadplegend zijn.
  maandag 8 september 2014 @ 11:27:27 #175
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144306350
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 11:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zou wellicht kunnen inderdaad. Het is wel wat vreemd. Ik neem toch aan dat ze peilingen over een degelijk onderwerp niet zien als opruiing. Een referendum heeft natuurlijk een wat officiëler karakter, maar voor zover ik weet zou het slechts raadplegend zijn.
Tsja, politiek...
Siesta & Fiesta!
pi_144308807
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 09:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja?

Euskadi Ta Askatasuna (ETA)
Baskisch Vaderland en Vrijheid
De ETA is een paar jaar geleden min of meer uitgeschakeld en de Catalanen zijn van plan 9 november voor onafhankelijkheid te stemmen middels een referendum.

Baskenland in Spanje heeft 2,1 miljoen inwoners en Catalonië 7,56 miljoen. Baskenland is vrij onbelangrijk.
pi_144308872
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 09:52 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ja, de Spaanse overheid knijpt hem gewoon. Hoe harder de Spaanse overheid "Nee!" roept hoe groter de kans dat Catalonië onafhankelijk wordt. De Catalanen hebben het recht zich uit te spreken over onafhankelijkheid en zullen dit dus ook doen, of de Spaanse staat dat wil of niet.
  maandag 8 september 2014 @ 13:26:20 #178
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144309668
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 12:57 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja, de Spaanse overheid knijpt hem gewoon. Hoe harder de Spaanse overheid "Nee!" roept hoe groter de kans dat Catalonië onafhankelijk wordt. De Catalanen hebben het recht zich uit te spreken over onafhankelijkheid en zullen dit dus ook doen, of de Spaanse staat dat wil of niet.
Uitspreken zullen ze vast doen, en daar houdt het op korte termijn mee op. Reden: Cataluña is 18% van het BBP van Spanje. Verlies daarvan gaat Spanje dus niet laten gebeuren
Siesta & Fiesta!
pi_144310960
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:26 schreef Bramito het volgende:

[..]

Uitspreken zullen ze vast doen, en daar houdt het op korte termijn mee op. Reden: Cataluña is 18% van het BBP van Spanje. Verlies daarvan gaat Spanje dus niet laten gebeuren
Dat zeg ik, Spanje knijpt hem. Zonder Catalonië stelt het land niet zo veel meer voor.

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:53 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ja en dat is natuurlijk heel erg vreemd. Dus mensen in Andalusië kunnen voor Catalanen gaan bepalen of zij wel of niet onafhankelijk kunnen worden? :')

Dat slaat natuurlijk nergens op, de Catalanen zijn de enigen die voor zichzelf kunnen bepalen of het beter is om onafhankelijk te worden of niet. Zij zijn de enigen die kunnen bepalen hoe belangrijk zij hun eigen taal en cultuur vinden. Daar heeft de rest van Spanje niets mee te maken.
pi_144311613
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:12 schreef Libertarisch het volgende:
Ja en dat is natuurlijk heel erg vreemd. Dus mensen in Andalusië kunnen voor Catalanen gaan bepalen of zij wel of niet onafhankelijk kunnen worden?
Dus er is toch een mogelijkheid dat we Friesland en Limburg onafhankelijk laten worden ook al willen ze niet?
pi_144312020
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus er is toch een mogelijkheid dat we Friesland en Limburg onafhankelijk laten worden ook al willen ze niet?
Ik heb geen idee wat de Nederlandse wetgeving zegt over dit onderwerp, ben wel benieuwd hoe Nederland had gereageerd als Groningen destijds onafhankelijk had willen worden met dat aardgas. En nu heeft Groningen ook nog last van aardbevingen door de boringen. Maar stoppen ho maar, er moet namelijk geld in het laatje gebracht worden....
  maandag 8 september 2014 @ 15:10:07 #182
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144312937
Ik denk dat we wel erg off topic gaan nu.
Siesta & Fiesta!
pi_144315417
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:43 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat de Nederlandse wetgeving zegt over dit onderwerp, ben wel benieuwd hoe Nederland had gereageerd als Groningen destijds onafhankelijk had willen worden met dat aardgas. En nu heeft Groningen ook nog last van aardbevingen door de boringen. Maar stoppen ho maar, er moet namelijk geld in het laatje gebracht worden....
Nederlandse grenswijzigingen in de geschiedenis:

1815: Op het Congres van Wenen bepalen de Europese grootmachten dat Nederland weer onafhankelijk wordt, en ze bepalen ook het territorium van het land. De Nederlandse grondwet 1815 erkent ook dat Nederland bestaat dankzij, en binnen de grenzen van, de afspraken van het Congres van Wenen.

1831: België wil onafhankelijk worden en de grootmachten erkennen dat in een verdrag met België. Nederland is het oneens en valt België binnen en weet met succes Maastricht te heroveren

1839: In het 1e Verdrag van Londen erkent Nederland de onafhankelijkheid van België alsnog, maar België moet ook z'n claim op Nederlands-Limburg opgeven. Dat wordt een hertogdom onder leiding van het Koningshuis, maar toebehorend aan de Duitse Bond.

1867: In het 2e Verdrag van Londen wordt bepaald dat Limburg bij Nederland komt, nu de Duitse Bond uiteen was gevallen en Limburg niet bij het nieuwe Duitsland kwam.

1945-1949: Onafhankelijkheidsoorlog in Indonesië. Nederland wordt door de VS gedwongen om de onafhankelijkheid van Indonesië (behalve Nieuw-Guinea) te erkennen.

1949: Op een conferentie in Londen wordt Nederland door de grootmachten gelegitimeerd om een paar stukjes Duits grensgebied te annexeren

1962: Onder druk van m.n. de USA wordt door de VN een referendum in Nieuw-Guinea gehouden. De stamhoofden mogen stemmen en onder dwang van het Indonesische leger kiezen ze voor aansluiting bij Indonesië.

1963: Nederland sluit een verdrag met Duitsland om de geannexeerde gebieden terug te geven

1975: Nederland vond kolonialisme ouderwets en besloot om de Antillen een zelfstandig land binnen het koninkrijk te maken en Suriname onafhankelijk te laten worden

1985: Aruba wil onafhankelijk worden en krijgt ter voorbereiding de status als zelfstandig land binnen het koninkrijk, los van de rest van de Antillen

~1994-2010: Hervorming op de Antillen. Er worden referenda gehouden met voor elk eiland drie of vier opties: volledige onafhankelijkheid; een autonoom eiland binnen het koninkrijk; behoud van de Antillen als gezamenlijk autonoom land binnen het koninkrijk; niet-autonome gemeente van Nederland. Geen enkel eiland wil echt onafhankelijk worden. In goed overleg wordt de uitkomst van de referenda opgevolgd: sommige eilanden werden een niet-autonome gemeente van Nederland en de andere eilanden bleven / werden elk een eigen autonoom land binnen het koninkrijk.

Ik denk niet dat de Nederlandse regering gauw vrijwillig zal instemmen met de onafhankelijkheid van een provincie. Enige kans lijkt dus te zijn dat je de steun van de internationale grootmachten vergaart en evt. met hun steun een gewapende strijd begint.
  maandag 8 september 2014 @ 17:45:48 #184
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144318744
Ik ben trouwens benieuwd of dit een soort sneeuwbaleffect teweeg zal brengen in Europa. :P

En nee, Friesland zal niet onafhankelijk kunnen worden. De provincie is in de loop der jaren sterk gekoloniseerd door import-Nederlanders, waardoor er geen draagvlak is voor zoiets. In de grotere steden is vandaag de dag nog niet eens de helft Fries. Daarnaast zal het niet-Friese Stellingwerf ook losgeknipt moeten worden.
Say what?
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:03:31 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144344774
"Yes" of "No", de huidige situatie behouden is sinds gisteren geen optie meer want er gaat nu dus sowieso meer macht naar het Schotse parlement. Een groot deel van de Schotten verliest dus sowieso, ongeacht wat er op 18 sept gestemd wordt. Ik heb al Schotten horen zeggen dat ze naar Engeland gaan verhuizen.

[ Bericht 15% gewijzigd door SeLang op 09-09-2014 12:14:16 ]
Mijn reisverslagen
pi_144347305
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:08 schreef IPA35 het volgende:
Ah ja, romantisch nationalisme.

Paar liedjes en gedichtjes en het domme volk raakt opgezweept...
So true. Mensen lullen maar wat raak met utopische denkbeelden (lees: waanbeelden) in hun kop.
  dinsdag 9 september 2014 @ 15:39:36 #187
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144351924
Camaron moet snel met concrete toezeggingen komen met meer autonomie voor Schotland om het tij te kunnen keren. De Schotten hebben inderdaad hun doel eigenlijk al deels bereikt zoals hierboven is genoemd.
Say what?
pi_144359163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:03 schreef SeLang het volgende:
"Yes" of "No", de huidige situatie behouden is sinds gisteren geen optie meer want er gaat nu dus sowieso meer macht naar het Schotse parlement. Een groot deel van de Schotten verliest dus sowieso, ongeacht wat er op 18 sept gestemd wordt. Ik heb al Schotten horen zeggen dat ze naar Engeland gaan verhuizen.
De persoon die je sprak was toevallig net een van de zes rechtse mensen in Schotland?
pi_144375064
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:02 schreef IPA35 het volgende:
De Britse regering moet deze onzin niet toestaan en de socialistische landverrader Salmond en zijn bende opsluiten.
Die Britse regering (met erboven uiteraard het Britse koningshuis) heeft een voordeel aan een denkbeeldig onafhankelijk Schotland, namelijk dat het via de politiek is georganiseerd.
Het kan of onderdeel gaan worden van het koningkrijk of via een burgeroorlog later net zoals de staten van Amerika tot een worden gesmeedt, tot een echt verenigd koningkrijk (een imperium, wat dan weer een probleem kan worden voor Europa of Amerika)
  woensdag 10 september 2014 @ 11:14:07 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144382902
Cameron is vrij wanhopig geworden
http://nieuws.thepostonli(...)niet-af-te-scheiden/

Als hij dit verliest wordt zijn belofte voor dat EU referendum ook een hele vervelende voor hem.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:33:51 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144383499
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:14 schreef Hexagon het volgende:

Als hij dit verliest wordt zijn belofte voor dat EU referendum ook een hele vervelende voor hem.
Het is wel een wanhopige gok inderdaad want het kan een backfire worden. Cameron is zo impopulair in Schotland dat het wellicht juist de "Yes" campagne versterkt. Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat uitpakken :)

En dat EU referendum wordt leuk. Het zal een rem zetten op de transfer van macht naar Brussel, ook wat betreft andere landen. Want om de UK binnen boord te houden verwacht ik dat er concessies zullen worden gedaan. De UK is natuurlijk niet de enige plek waar men met steeds meer argwaan naar Brussel kijkt.
Mijn reisverslagen
  woensdag 10 september 2014 @ 11:45:42 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144383820
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:14 schreef Hexagon het volgende:

Leuk zo'n EU referendum, maar als ie niet bindend is dan heeft ie geen waarde.

In NL werd ie keihard genegeerd. Fuck the people!
reset
  woensdag 10 september 2014 @ 11:47:58 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144383880
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Leuk zo'n EU referendum, maar als ie niet bindend is dan heeft ie geen waarde.

In NL werd ie keihard genegeerd. Fuck the people!
Dat referendum gaat Cameron nog zuur opbreken. Je gaat een keuze waarvan niemand kan overzien wat de gevolgen zijn even in een ja of nee voorleggen in de politieke waan van de dag. Als het erop aankomt wil geen verstandig mens zoiets.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:49:29 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144383928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is wel een wanhopige gok inderdaad want het kan een backfire worden. Cameron is zo impopulair in Schotland dat het wellicht juist de "Yes" campagne versterkt. Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat uitpakken :)

En dat EU referendum wordt leuk. Het zal een rem zetten op de transfer van macht naar Brussel, ook wat betreft andere landen. Want om de UK binnen boord te houden verwacht ik dat er concessies zullen worden gedaan. De UK is natuurlijk niet de enige plek waar men met steeds meer argwaan naar Brussel kijkt.
Aan de andere kant moet de EU zich vooral niet laten chanteren door GB. Ze zijn net een labiel wijf dat haar vriendje steeds met zelfmoord dreigt als die haar zijn zin niet geeft.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:50:33 #195
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144383958
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat referendum gaat Cameron nog zuur opbreken. Je gaat een keuze waarvan niemand kan overzien wat de gevolgen zijn even in een ja of nee voorleggen in de politieke waan van de dag. Als het erop aankomt wil geen verstandig mens zoiets.
Als ze nee zeggen gaat het licht uit of niet? :o

Oe kant mooi breng'n.
reset
  woensdag 10 september 2014 @ 11:53:42 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144384062
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:50 schreef Individual het volgende:

[..]

Als ze nee zeggen gaat het licht uit of niet? :o

Oe kant mooi breng'n.
Het is niet echt te overzien wat er precies gebeurt en hoe dat voor GB gaat uitpakken. Maar het is niet ondenkbaar dat het een heel duur geintje gaat worden.

Dus mocht je als land meer of minder EU willen dan doe je dat op basis van een gedegen debat waarin duidelijk argumenten in kaart worden gebracht en afgewogen. Niet even in een middagje een muntje gooien over de toekomst van het land.
  woensdag 10 september 2014 @ 12:04:55 #197
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144384428
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is niet echt te overzien wat er precies gebeurt en hoe dat voor GB gaat uitpakken. Maar het is niet ondenkbaar dat het een heel duur geintje gaat worden.

Dus mocht je als land meer of minder EU willen dan doe je dat op basis van een gedegen debat waarin duidelijk argumenten in kaart worden gebracht en afgewogen. Niet even in een middagje een muntje gooien over de toekomst van het land.
Al decennia worden er EU/EEC debatten gevoerd in de UK. Dat zijn vele 1000en middagjes. Het Britse volk is overwegend tegen, maar de EU doet de handboeien niet af. Vragen mag niet want ze weten het antwoord al.

Gelukkig vragen ze Schotland of ze in de UK willen blijven. Economisch misschien niet de beste optie om eruit te gaan, maar ze krijgen iig die keus.

Nogmaals: EU - fuck the people they are dumb, don't ask don't tell. Fuck democracy.
reset
  woensdag 10 september 2014 @ 12:07:47 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144384515
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:04 schreef Individual het volgende:

[..]

Al decennia worden er EU/EEC debatten gevoerd in de UK. Dat zijn vele 1000en middagjes. Het Britse volk is overwegend tegen, maar de EU doet de handboeien niet af. Vragen mag niet want ze weten het antwoord al.

Gelukkig vragen ze Schotland of ze in de UK willen blijven. Economisch misschien niet de beste optie om eruit te gaan, maar ze krijgen iig die keus.
Nou waar wacht Cameron nog op dan? Waarom gaat hij niet gewoon wat doen in plaats van de bevolking voor zwart wit keuzes zetten zonder duidelijke vervolgscenarios?

quote:
Nogmaals: EU - fuck the people they are dumb, don't ask don't tell. Fuck democracy.
Ja we weten het. Hersenloos tegen de EU schoppen is makkelijk en populair. Heel prettig als je niet na wenst te denken over de toekomst.
pi_144384539
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:04 schreef Individual het volgende:

Hoe kom je bij dat soort onzin?
  woensdag 10 september 2014 @ 12:11:01 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144384594
EU komen we niet uit. Terug naar Schotland!

Binnenkort Schotse economische vluchtelingen in Engeland? (die waren er al maar goed)
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')