More for Us.. Dat was een beetje te verwachten dat op zaterdag de lucht te droog zou zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
99% van Nederland heeft geen regen gezien, nogal een misluke repetitie
Op dit soort momenten mis je Rik De Saedeleer.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:22 schreef DemonRage het volgende:
Die Vlaamse commentator van de wedstrijd België - Tunesië vertelde net dat iemand met hagelbollen aan het jongleren was.(jammergenoeg geen beeld van gezien)
Hij is wel heel erg aan het rightmoveren nu, lijkt eerder Limburg te worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:53 schreef flugeltje het volgende:
De organisatie van de meimarkt begint al te waarschuwen dat er wat onderweg is...
Het is juniquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:53 schreef flugeltje het volgende:
De organisatie van de meimarkt begint al te waarschuwen dat er wat onderweg is...
Tilburg hè. Waarschijnlijk vieren ze nog de meifeesten van 1994 ook.quote:
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Tilburg hè. Waarschijnlijk vieren ze nog de meifeesten van 1994 ook.
Yupz... de meimarkt in Tilburg blijft wel veilig.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:55 schreef -0- het volgende:
[..]
Hij is wel heel erg aan het rightmoveren nu, lijkt eerder Limburg te worden.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Tilburg hè. Waarschijnlijk vieren ze nog de meifeesten van 1994 ook.
Zou heel goed kunnen inderdaad.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Yupz... de meimarkt in Tilburg blijft wel veilig.
Denk dat die zelfs ten zuiden van Eindhoven blijft en richting Weert - Venlo gaat.
Lol inderdaad. Mocht iemand in Belgie nog menen een tornado te zien, dan is het gewoon de staart tussen de benen van dat ding.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:03 schreef Rabieluh het volgende:
Maar om nog even te benadrukken, het schild van Breda is machtig, zie dat ding wegbuigen.
Stiekem, heel egoistisch, ben ik er van de keer wel blij mee want ik zit in Rotterdam.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Lol inderdaad. Mocht iemand in Belgie nog menen een tornado te zien, dan is het gewoon de staart tussen de benen van dat ding.
Ik hoef die Brusselse golfballen ook niet zo nodig, heb geen garage.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:09 schreef Rabieluh het volgende:
Stiekem, heel egoistisch, ben ik er van de keer wel blij mee want ik zit in Rotterdam.
Reken er maar niet te hard op. Ding is compleet ingekakt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:36 schreef Puala het volgende:
Mijn buurjongen heeft een BBQ feestje en ze vertellen net dat ze wel tot 4 uur door willen gaan met lallen onder mijn raam. Ben ik blij dat buienradar me kon vertellen dat die regenbui wel over Rhenen heen gaat komen![]()
* Puala gaat duimen dat dat klopt
Hatelijk dat soort mensen. Ik vind niet dat je van je buren kunt verlangen dat ze wakker liggen tot diep in de nacht, omdat iemand zo graag een luidruchtig feestje wil houden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:36 schreef Puala het volgende:
Mijn buurjongen heeft een BBQ feestje en ze vertellen net dat ze wel tot 4 uur door willen gaan met lallen onder mijn raam. Ben ik blij dat buienradar me kon vertellen dat die regenbui wel over Rhenen heen gaat komen![]()
Lekker brutaal ook, melden dat ze je tot 4 uur uit je slaap gaan houdenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:36 schreef Puala het volgende:
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:40 schreef zoem het volgende:
En anders gewoon zelf een plens water naar beneden gooien
T kwam in hun gesprek voor, ik hoorde het gewoon.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Lekker brutaal ook, melden dat ze je tot 4 uur uit je slaap gaan houden
Ik duim mee voor je voor een plensbui. Al vraag ik me af of dat ze tegen zal houden als ze al lam zijn
60km ver weg gewoonquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:44 schreef Rabieluh het volgende:
Nou, op de Scheveningencam heb ik een flitsje gezien, its something.
http://www.scheveningenlive.nl/boulevard-webcam/
Met enige regelmaat zelfs.
Mooi gedaanquote:
Gaat lekker in die hoek vandaagquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Er ontstaat weer een lijntje in belgie
3 juni na een hagelbuitje in de USquote:
Huizen zijn daar dan ook van karton gemaakt.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:18 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
3 juni na een hagelbuitje in de US
10 mijl ten westen van Planeview
[ afbeelding ]
De hagel kreeg daar nog een extra zetje van de wind.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Huizen zijn daar dan ook van karton gemaakt.
Ja, hier ook in Zoetermeer. Een half uur geleden zag ik de maan nog ook, maar nu is die achter de wolken. Nu net trouwens een heel fellequote:
Er komt inderdaad wat onweer aan: http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl"e:Op zondag 8 juni 2014 01:28 schreef liesje1979 het volgende:
Volgens mij hoor ik toch wel gerommel maar nog ver weg denk ik.
Ik woon in Bunschoten (nabij Amersfoort) en ik zie het zelfs flitsen vanuit de kant van de Noordzee.quote:Op zondag 8 juni 2014 01:31 schreef marcel-o het volgende:
Kan t in Gouda zien flitsen!
Wtf. Dichtstbijzijnde is langs de kust..
Moggequote:Op zondag 8 juni 2014 01:11 schreef Nattekat het volgende:
60 mm/u om 3:00
Als ik wakker word was het het waard, anders niet
Klopt, tot morgenochtend 06 uur. Wie weet morgen wel dikke 2 of misschien zelfs wel 3. Ze zitten nu op 2 door de kans op grote hagelstenen, die zijn mogelijk met een van 5 cm grootquote:Op zondag 8 juni 2014 09:31 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En die is maar/slechts voor zondag....
Ochtendverfrissing voor Pinkpop onderweg.quote:Op zondag 8 juni 2014 07:06 schreef Ajaxfan het volgende:
Lekker buiengebied in België nu al:
[ afbeelding ]
Die gaan ze recht op hun dak krijgenquote:Op zondag 8 juni 2014 09:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Ochtendverfrissing voor Pinkpop onderweg.
quote:Op zondag 8 juni 2014 09:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Ochtendverfrissing voor Pinkpop onderweg.
ik zit er middenin maar da's nie erg.quote:Op zondag 8 juni 2014 07:06 schreef Ajaxfan het volgende:
Lekker buiengebied in België nu al:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 juni 2014 09:54 schreef Drugshond het volgende:
Ruk ruk.... het model van maandag gaat steeds verder afbuigen.
[ afbeelding ]
quote:Around 21Z low levels in the hodographs show a significant improvement in low level curvature in the Belgium/Netherlands area and a tornado would not be ruled out.
Arghh. Dammit.quote:Op zondag 8 juni 2014 09:54 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ook bbq gepland net ten noorden van Antwerpen. Morgen terug naar Assen. Weet iemand hoe laat ik het beste kan vertrekken? Rij liever niet door extreme regen wegens aquaplaning.quote:Op zondag 8 juni 2014 10:49 schreef Crazy-M het volgende:
Tilburg valt tot nu toe alleen maar regen, mooi alles open en frisse lucht naar binnen. hopen vanmiddag droog wordt, bbq gepland vanaf ong 4 uur
Zo lang je rustig blijft rijden is er niets aan de hand. Ik heb 1x een gevalletje aquaplaning meegemaakt, maar dat was meer omdat de ABS begon te rammelen toen mijn voorligger opeens afremde van 130km/h naar 80km/h omdat de weg nat was (stonden borden, maar meestal trek ik mij daar nooit wat van aan)quote:Op zondag 8 juni 2014 11:06 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier ook bbq gepland net ten noorden van Antwerpen. Morgen terug naar Assen. Weet iemand hoe laat ik het beste kan vertrekken? Rij liever niet door extreme regen wegens aquaplaning.
Ik heb stiekem een beetje het idee dat dit meer wishful thinking is, dat zal ook allemaal morgenavond wel naar rechts zijn afgebogenquote:
Misschien maar goed ook, wie weet wat voor ravage die storm kan aanrichten.quote:Op zondag 8 juni 2014 11:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb stiekem een beetje het idee dat dit meer wishful thinking is, dat zal ook allemaal morgenavond wel naar rechts zijn afgebogen
CAPE boog al aardig naar rechts af naar Duitsland. Zie de afbeeldingen hierboven.quote:Op zondag 8 juni 2014 11:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb stiekem een beetje het idee dat dit meer wishful thinking is, dat zal ook allemaal morgenavond wel naar rechts zijn afgebogen
Ik zie het nu. Die CAPE kaart van hierboven betreft de zondag. Vandaag dus.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:03 schreef Nattekat het volgende:
De CAPE is niet afgebogen, er is gewoon een storing boven Flevoland ingeslopen... dit is de hoofdrun, de andere runs zijn positiever:
[ afbeelding ]
Deze is van gistermiddag:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 juni 2014 12:05 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik zie het nu. Die CAPE kaart van hierboven betreft de zondag. Vandaag dus.
quote:Op zondag 8 juni 2014 09:54 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm. Ik volg het even niet meer. Minder kans op bliksems maar nog steeds veel kans op neerslag dan? Kan iemand het uitleggen?quote:
CAPE = onstabiliteit. Een kleine verstoring in een hoge CAPE kan uitgroeien tot een flinke onweersbui.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:09 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hmm. Ik volg het even niet meer. Minder kans op bliksems maar nog steeds veel kans op neerslag dan? Kan iemand het uitleggen?
Minder cape, dus minder bliksem...maar er kan dan nog wel veel neerslag vallen.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:09 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hmm. Ik volg het even niet meer. Minder kans op bliksems maar nog steeds veel kans op neerslag dan? Kan iemand het uitleggen?
West-Nederland niets?quote:Op zondag 8 juni 2014 12:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Osst Nederland zit vrij goed.... Duitsland gaat het *Bang*.
Ik zou niet weten waar ik al die data vandaan moet halen.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:29 schreef Nattekat het volgende:
Kijk eens verder dan enkel dat ene kaartje...
[ afbeelding ]
Meer dan 50% kans op een enorme CAPE in de Bilt
Was niet zozeer op jou gericht, meer op Drugshondquote:Op zondag 8 juni 2014 12:31 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar ik al die data vandaan moet halen.
Zoeken op 'knmi' en 'cape' in google en dan de eerste hit? Zo moeilijk is het nietquote:Op zondag 8 juni 2014 12:31 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar ik al die data vandaan moet halen.
Hoe weet je dat het van het knmi is dan?quote:Op zondag 8 juni 2014 12:32 schreef zoem het volgende:
[..]
Zoeken op 'knmi' en 'cape' in google en dan de eerste hit? Zo moeilijk is het niet
Wie zit er anders in De Bilt?quote:Op zondag 8 juni 2014 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het van het knmi is dan?
quote:
Ok, ok. Maar ik zie ook allerlei kaarten van andere sites afkomen, waarbij er niet altijd bij staat waar het gevonden kan worden. We zullen wel zien hoe het gaat lopenquote:Op zondag 8 juni 2014 12:32 schreef zoem het volgende:
[..]
Zoeken op 'knmi' en 'cape' in google en dan de eerste hit? Zo moeilijk is het niet
Als het maar geen nachtwerk wordt. Ik moet de volgende ochtend om half 7 op.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:37 schreef zoem het volgende:
Gezien de huidige kaartjes in de namiddag/avond, zoals meestal met dit soort weer.
quote:Op zondag 8 juni 2014 12:44 schreef Rabieluh het volgende:
Wtf, moet je nu eens op http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl kijken naar die bui op de grens, wat een activiteit.
Mooie shelf, zo te zien.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:49 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.muenster.de/en/webcam_aasee.html
Cam in Munster, je ziet dat ding aankomen geloof ik.
Stilte voor de storm dit datquote:
Hier (Groningen) alleen af en toe een buitje van 2 minuten. Geen gerommel of niks.quote:
Als ze dingen gaan verwachten geloof ik het niet meer. Dat van gisteren hadden ze niet verwacht, en is toch gekomen.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:04 schreef Ajaxfan het volgende:
Morgen kans op hagel van 5 tot 6 centimeter doorsnede.
En dan zeggen ze "Niets is zo grillig als het weer"quote:Op zondag 8 juni 2014 13:12 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als ze dingen gaan verwachten geloof ik het niet meer. Dat van gisteren hadden ze niet verwacht, en is toch gekomen.
ik dus.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
Flink monster. Je zal er maar onder zitten nu.
Kans dat er hier in .nl helemaal niets gaat gebeuren, behalve wat nieuwsberichten over noodweer in .de.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:28 schreef INViCTuS het volgende:
Kans is aanwezig dat er morgen een weeralarm wordt afgegeven zoals ik lees op een ander forum
Een kans op noodweer is inderdaad ook een kans op niets.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:32 schreef Resistor het volgende:
[..]
Kans dat er hier in .nl helemaal niets gaat gebeuren, behalve wat nieuwsberichten over noodweer in .de.
Met die level 1 van gisteren kwam er ook al niets bijzonders dus hoop er maar niet teveel op.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:02 schreef kebabkever het volgende:
Estofex heeft level 2 gegeven aan oost Nederland, west duitsland en zuid/oost nederland...
Die bui van eerder vandaag volge precies het level 2 gebied, en die was redelijk pittig. Nog niks gelezen over schade maar de bliksemintensiteit was behoorlijk.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:02 schreef kebabkever het volgende:
Estofex heeft level 2 gegeven aan oost Nederland, west duitsland en zuid/oost nederland...
Ik vind het sowiezo lastig inschatten hoe betrouwbaar Estofex is, soms zitten erg goed met voorspellingen maar soms ook erg naast..quote:Op zondag 8 juni 2014 15:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Met die level 1 van gisteren kwam er ook al niets bijzonders dus hoop er maar niet teveel op.
Dat ligt meer aan de betrouwbaarheid van het weer. Je verwacht dat een bui / gebied xx doet maar eigenlijk kun je dat pas op het moment zelf echt inschatten.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:07 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik vind het sowiezo lastig inschatten hoe betrouwbaar Estofex is, soms zitten er erg goed met voorspellingen maar ook is erg naast..
Het is heel lokaal, dus gewoon afwachtenquote:Op zondag 8 juni 2014 15:07 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik vind het sowiezo lastig inschatten hoe betrouwbaar Estofex is, soms zitten erg goed met voorspellingen =verwachtingen maar soms ook erg naast..
Hier kan ik wel mee leven. Overdag familiedag en dinsdag ben ik vrij en ik woon in Noord-Nederland dus ik kan mooi op de bui wachten. Die grote hagelstenen hoeven van mij dan weer niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:40 schreef INViCTuS het volgende:
Dit verwacht het model harmonie, best pittig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cape:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kans op supercells zijn voor Nederlandse begrippen best groot.
Misschien moet ik even naar Alphen verkassen voor die avond, geen zin om de grootste storm in 5 jaar te missen door die kutzeequote:Op zondag 8 juni 2014 14:40 schreef INViCTuS het volgende:
Dit verwacht het model harmonie, best pittig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cape:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kans op supercells zijn voor Nederlandse begrippen best groot.
Of hagelstenen van 5 cm... ook niet zo leuk voor de auto.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:13 schreef Wespensteek het volgende:
I.V.M. het wassen van de auto wil ik graag weten of er morgen weer zoveel zand in de regen zit?
Problemen met de VLC plugin... geen idee waarom die het nu op eens niet doet maar goed.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:47 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand anders nog problemen met http://www.blitzortung.org/ ?
quote:In het zuidoosten/oosten in de warme lucht kans op een bui. Capewaardes 1000-2000, effectieve schering (vanaf de basis) 15-20 kt. Dit levert multicels op. Duidelijke forcering vanaf hoogte is er niet, Lukt het vanaf de grond, dan is de schering groter, maar dat is twijfelachtig. Voor vannacht voor het zuidoosten Capewaardes opnieuw tot 2000, schering dan opnieuw rond 20 kt vanaf de basis. Maandagmiddag stijgen de CAPE-waardes volgens Hirlam lokaal naar meer dan 4000 J/kg in het oosten en zuidoosten en dan is de modus "supercell". Dat laatste betekent dat de buien een lange levensduur hebben en er gedurende de gehele levensduur kans is op gevaarlijk weer (zeer zware windstoten, (grote) hagel, onweer en veel neerslag), met name onder de updraft. Harmonie geeft die potentie ook al weer in het berekende aantal ontladingen en komt zowel voor komende nacht als maandagmiddag/avond dicht in de buurt van het criterium voor extreem weer. INDECS ziet ook de potentie en komt nu met absolute kansen van liefst 40-50% op meer dan 200 ontladingen per 5 minuten per SGG voor maandag 15-21Z. Harmonie laat in de bliksemvelden oranje waardes zien, 400-500 ontladingen.
Volgens Harmonie juist niet, ook GFS gaat erin mee!quote:Op zondag 8 juni 2014 19:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hehe, het westen pist volledig naast de boot
Excuus, dan heb ik het verkeerd gezien haha. Krijg je met een griep en koortsquote:Op zondag 8 juni 2014 19:31 schreef CWAV het volgende:
[..]
Volgens Harmonie juist niet, ook GFS gaat erin mee!
25 op 26 mei 2009! Dat was me een nachtje idd, al was 't in Apeldoorn toentertijd helemaal niks. Benieuwd of het morgen in Enschede nog een beetje op gang wil komenquote:Op zondag 8 juni 2014 19:35 schreef marcel-o het volgende:
miss wordt t wel zoals die ene nacht een jaar of 5/6(?) geleden.
die jaquote:Op zondag 8 juni 2014 19:39 schreef CWAV het volgende:
[..]
25 op 26 mei 2009! Dat was me een nachtje idd, al was 't in Apeldoorn toentertijd helemaal niks. Benieuwd of het morgen in Enschede nog een beetje op gang wil komen
Dat was wel tamelijk beangstigend qua dreunen en heftigheid inderdaad.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:39 schreef CWAV het volgende:
[..]
25 op 26 mei 2009! Dat was me een nachtje idd, al was 't in Apeldoorn toentertijd helemaal niks. Benieuwd of het morgen in Enschede nog een beetje op gang wil komen
Oh wauw, ik zou echt niet stil kunnen zijn als ik dat aan het opnemen was. Wat een schouwspelquote:Op zondag 8 juni 2014 19:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat was wel tamelijk beangstigend qua dreunen en heftigheid inderdaad.
Was inderdaad heel extreem, hoe die regen horizontaal tegen het huis aan kletterde, ik naam zelfs wat afstand van het raam.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:04 schreef JDude het volgende:
Toen was er echt absurd veel bliksem ja. Zelfs in Breda.
JIJ!quote:Op zondag 8 juni 2014 20:06 schreef Rabieluh het volgende:
Daarna heb ik dus dat forcefield geinstalleerd, ik was bang.
Very nice! Volgens mij zat je niet ver weg. Hier boven noord-deurningen vloog een identiek toestel rond de tijd dat de cel hier langs trok.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:39 schreef Koelkastje het volgende:
Vandaag even die storm in het grensgebied gevolgd.
[ afbeelding ]
Het moment dat de storm de aandacht trok.
[ afbeelding ]
Van veraf kon je zien dat het een groot gebied was.
[ afbeelding ]
De storm was sneller dan verwacht.
[ afbeelding ]
Wirwar aan wolken aan de achterkant.
[ afbeelding ]
Vliegtuig besloot er maar omheen te vliegen.
[ afbeelding ]
En deze was ook niet gek genoeg.
Doe mij die 2e maar danquote:Op zondag 8 juni 2014 20:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Van mij mag er morgenavond wel weer zo'n megabui komen als op 26 mei 2009 of zoals op 17 juli 2004. Die laatste was ook geweldig. Ik zat in de auto en ik waande mij in een aflevering van Storm Chasers.
Voor mij ook.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:10 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Doe mij die 2e maar danDe herinnering aan die is nog mooier dan van 26 mei.
die onweersbui in het sauerland: wij zaten er middeninquote:Op zondag 8 juni 2014 19:27 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
dat ding in Fr nu is best actief:
Dat ding boven het noorden van Frankrijk is dichtbij genoeg zodat het morgen overdag niet als een uitgeregend kadaver boven ons land hangt.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:37 schreef Drugshond het volgende:
Pak je Barcadi-cola en chips maar.
We gaan beginnen.
[ afbeelding ]
Welke koers gaat die nemen?quote:
Inderdaad, dat ding heeft heel Belgie nog om in te kakken en/of rechtsaf te slaan.quote:
Niet zeiken.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Inderdaad, dat ding heeft heel Belgie nog om in te kakken en/of rechtsaf te slaan.
Smaak voor muziek heb je welquote:
Mooie foto'squote:Op zondag 8 juni 2014 20:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Gaat lekker in Frankrijk:
Caen: [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://forums.infoclimat.(...)le-nord-ouest/page-4
Oldenzaal > Gildehaus > Rheine en die twee vliegtuigen waren op de terug weg in de buurt van Bad Bentheim/Nordhornquote:Op zondag 8 juni 2014 20:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Very nice! Volgens mij zat je niet ver weg. Hier boven noord-deurningen vloog een identiek toestel rond de tijd dat de cel hier langs trok.
Heeft dat nog een naam, zulke wolken?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:39 schreef Koelkastje het volgende:
Vandaag even die storm in het grensgebied gevolgd.
[ afbeelding ]
Het moment dat de storm de aandacht trok.
Die grote wolk gaat em niet worden, drijft teveel naar het oosten. Hoogstens de pinkpoppers krijgen een extra douchequote:Op zondag 8 juni 2014 20:37 schreef Drugshond het volgende:
Pak je Barcadi-cola en chips maar.
We gaan beginnen.
[ afbeelding ]
Rough clouds (ruwe wolken) Undulatus Asperatusquote:Op zondag 8 juni 2014 21:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Heeft dat nog een naam, zulke wolken?
Ik heb ze vanmiddag ook gefotografeerd, had nog nooit zoiets gezien.
Nondeju zeg! Dat is nog eens een supercell.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:24 schreef Ener-G het volgende:
Vanuit Parijs ziet het er zo uit:
https://twitter.com/sever(...)255622922240/photo/1
Dit filmpje dan vanaf een minuut of 2quote:Op zondag 8 juni 2014 19:42 schreef marcel-o het volgende:
[..]
die ja
[ afbeelding ]
Mooie crawler was dat
Kan nog alle kanten op. Modellen zijn nog niet echt op een lijn.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:33 schreef kermit71 het volgende:
Ik verwacht morgen niet veel voor het Westen eigenlijk (heftig onweer in het Westen lijkt alleen maar mogelijk te zijn als er in het Oosten niet veel te beleven is)
Daarom post ik ook nix... now-casting.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan nog alle kanten op. Modellen zijn nog niet echt op een lijn.
Inderdaad.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daarom post ik ook nix... now-casting.
Het gaat me echt om overdagquote:
Serieus,ik heb best veel weer kaartjes gezien maar voor morgen kan het echt heel hard uitpakken. Geniet maar drink met vate.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:39 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Het gaat me echt om overdagWat er na een uurtje of 18 gebeurt, interesseert me weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |