![QLtG2.png]()
![67vhP.png]()
Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.
De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.
![Go_T_1.jpg]()
![Go_T_2.jpg]()
![Go_T_3.jpg]()
![Go_T_4.jpg]()
![Go_T_5.jpg]()
Mei 2014 - Khaleesi © ![LPdVZ.png]()
De serie zelf:
Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDbDavid Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek):
David Benioff - IMDbGeorge RR Martin zelf is ook betrokken:
George R.R. Martin - IMDbSPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Ok stelletje hokboeren
Boven Jorah kan je friendzoned zetten
I'm no one… I don't want to be anyone. All I care about is completing the Eye of the Moon Plan.
This world is completely worthless… there is nothing left in it but misery."
quote:
Op zaterdag 7 juni 2014 19:32 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Ook zoiets, ik snap dat het geld kost om dat te genereren (al heeft elk buitenshot zo'n beetje CGI er in zitten) maar die reuzen; 1x gezien toen Jon in dat kamp was, de draken zie je af en toe een keer in een vlugge scene... dat is het wel.
Die reuzen zijn juist geen CGI dacht ik.
Coole TT trouwens. Altijd als Aemon spreekt krijg ik kippenvel. Vleesgeworden epic-heid die kerel!!

"Kill the Braavosi, bring the girl!"
Hoe zit dat eigenlijk met de laposter? Kopieert diegene gewoon de firstpost ofzo?
quote:
Er komt een knopje met als mogelijkheid 'Open nieuw deel' en dat kopieert de openingspost automatisch en past ook automatisch het topicnummer aan met +1.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:
Ja maar die gast is ook megalang volgens mij.
quote:
Op zaterdag 7 juni 2014 23:00 schreef JaqenHghar het volgende:[..]
Moet je je voorstellen als zo iemand dan niet gehandicapt zou zijn door zijn lengte en dan ook nog eens monsterlijk gespierd is.
Pffft. Als zo iemand dan met vuisten begint te gooien...
Oja zo eentje dus eigenlijk.....
Molo
Völlig losgelöst
quote:
Op zaterdag 7 juni 2014 23:00 schreef JaqenHghar het volgende:[..]
Moet je je voorstellen als zo iemand dan niet gehandicapt zou zijn door zijn lengte en dan ook nog eens monsterlijk gespierd is.
Pffft. Als zo iemand dan met vuisten begint te gooien... 160 kilo-ish schoon aan de haak
Dan scheurt gauw genoeg de aorta of een andere slagader en dan gaat 'ie dood
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:
Op zaterdag 7 juni 2014 23:06 schreef JaqenHghar het volgende:[..]
Ja maar dan in metalen harnas en een 2m zwaard. geloof dat er ook wat werd gezegt over de dikte van de staalplaten die hij aan heeft. Damn, dan word The Mountain pas echt scary.
Oh en The Hound ook natuurlijk.

Fucking chickens.
Jaja, in sprookjes kan dat allemaal. Je zag in de serie al hoe log zo'n figuur zich irl beweegt in combat. Beetje treurig. En dan ook nog een zwaard wielden wat bijna net zo lang als jezelf is....
quote:
Op zaterdag 7 juni 2014 23:12 schreef JaqenHghar het volgende:[..]
Dat valt denk ik wel mee. Check Semmy Schilt maar eens. Meest succesvolle kickbokser allertijden.
Die is 2,12 meter. Ook niet bepaald klein.
2,12 vergelijken met 2,44m
quote:
Ja maar die kickboxer droeg geen harnas van ongekend dik staal.
fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
quote:
Op zaterdag 7 juni 2014 23:14 schreef muhahaha het volgende:[..]
Dat was lame, kijk de mountain in seizoen 1 nog maar een keer bij dat duel, ging toen wel ietsjes vlotter.

En die was geloof ik ook langer. Wel wat minder breed, misschien dat hij daarom wendbaarder was. De huidige Mountain leek in dat gevecht net een vechtstier, alleen maar in blinde woede rechtdoor rennen en Oberyn hoefde alleen op tijd opzij te stappen en hem te prikken
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
quote:
Dat harnas kan niet overal even dik zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Ik hoop trouwens dat Jaime en Bronn samen iets verzinnen om Tyrion uit de stad te krijgen. Dat je ze echt een masterplan ziet bedenken en dat ze dat dan gaan uitvoeren.
Ik bedoel, ze hebben al kennis gemaakt in die oefengevechten en het past wel in mijn beeld van hun: schijt aan alles personages
Omdat ie zich toch schuldig voelt, en nu die titel toch al heeft. Ik bedoel, gaat ie daarna gewoon die lollys ketsen in z'n kasteeltje. Ze kunnen het best zo aanpakken dat Cersei het niet weet. Hij zegt gewoon, ik was alleen z'n sellsword, en hij had niks te bieden.
[ Bericht 100% gewijzigd door Mr.Major op 07-06-2014 23:55:54 ]
quote:
This is not the day I die.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
veel rode gezichtjes maandag in the far north
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:
Doe ik aan het eind van het seizoen.
quote:
Ja want bij de Battle of the Blackwater gingen er ook zo veel mensen dood!!!!
Zoals Matthos Seaworth!
En... En.....
quote:
Op zondag 8 juni 2014 09:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nou ja, het zijn dus 2 opnames die door elkaar heen worden geplaatst en dat kost natuurlijk ook weer tijd en geld...
Vind het maar raar dat die reuzen nu in geen enkel Wildling-plundering te zien zijn... die zou je toch juist meenemen
Dan hadden ze over de muur moeten klimmen denk ik, en of ze dat kunnen....?
Pek
je moet wat
quote:
"This humor piece was written entirely by Dan Abromowitz, not George R.R. Martin." Dat is dan weer jammer.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
Barbusse
Geneuzel
quote:
Op zondag 8 juni 2014 09:38 schreef Pek het volgende:[..]
"This humor piece was written entirely by Dan Abromowitz, not George R.R. Martin." Dat is dan weer jammer.
Ik vond het niet eens humor
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
quote:
Ik denk niet dat Sansa zich zomaar van beneden laat filmen.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
quote:
Op zondag 8 juni 2014 08:43 schreef Khaleesi het volgende:[..]
Ja want bij de Battle of the Blackwater gingen er ook zo veel mensen dood!!!!
Zoals Matthos Seaworth!
En... En.....

toen was het geen 102 tegen 100.000 en de crows moeten het toch in hun uppie gaan klaren dit keer, geen alliantie die hen ff komt redden
-Rabia Al-Basri
quote:
Op zondag 8 juni 2014 09:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nou ja, het zijn dus 2 opnames die door elkaar heen worden geplaatst en dat kost natuurlijk ook weer tijd en geld...
Vind het maar raar dat die reuzen nu in geen enkel Wildling-plundering te zien zijn... die zou je toch juist meenemen
de reuzen zitten nog aan de andere kant vanthe wall
-Rabia Al-Basri
quote:
Op zondag 8 juni 2014 13:50 schreef portie het volgende:[..]
Voor een aflevering van Friends in het laatste seizoen waren ze ook bijna 10 miljoen kwijt. En dat duurde dan nog geen 25 minuten.
HBO heeft zelf ook nog duurdere afleveringen gemaakt. o.a. Boardwalk Empire met een pilot van 18 miljoen dollar.
Maar dat was omdat de 6 hoofdacteurs 1 miljoen per aflevering kregen
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
-Rabia Al-Basri
-Rabia Al-Basri
Tanin
de vreemdeling
quote:
Op zondag 8 juni 2014 13:50 schreef portie het volgende:[..]
Voor een aflevering van Friends in het laatste seizoen waren ze ook bijna 10 miljoen kwijt. En dat duurde dan nog geen 25 minuten.
HBO heeft zelf ook nog duurdere afleveringen gemaakt. o.a. Boardwalk Empire met een pilot van 18 miljoen dollar.
Maar een pilot is toch per definitie duur? Alle acteurs en kostuums samen krijgen enzo...?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
Barbusse
Geneuzel
quote:
Op zondag 8 juni 2014 14:41 schreef Romanus het volgende:Ligt ook aan de special effects, aantal acteurs die nodig zijn

De strand-scene van Saving Private Ryan heeft geloof ik ook 11 miljoen gekost.
Koopje, gezien de omvang van die scène
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
quote:
Op zondag 8 juni 2014 14:45 schreef Romanus het volgende:[..]
Zo kan je het ook bekijken haha.
Ik denk dat zowel Saving Private Ryan als Game of Thrones genoeg geld oplever(d)en om dat in ieder geval terug te verdienen.
Wat GoT betreft zou ik daar maar niet al te zeker van zijn. Het schijnt dat er veel gepiraat wordt door kijkers!!!!
Barbusse
Geneuzel
quote:
Op zondag 8 juni 2014 14:45 schreef Romanus het volgende:[..]
Zo kan je het ook bekijken haha.
Ik denk dat zowel Saving Private Ryan als Game of Thrones genoeg geld oplever(d)en om dat in ieder geval terug te verdienen.
Ja, dat denk ik ook wel.

Wel, van Saving Private Ryan weet ik het wel zeker. Alleen van TV-series is nogal moeilijk te bepalen wat de netto opbrengst is.
quote:
Op zondag 8 juni 2014 15:17 schreef Mr.Major het volgende:Ik download het ook... Maar ik koop wel alle dvd's ^^ Dat maakt wat goed hoop ik... Jongens het is heerlijk weer
Zijn de theorieën over wie Jons moeder is eigenlijk toegestaan hier?
Zijn al tig keer langs gekomen en zijn niet gewenst

Lijstje met alle overleden mensen in de tvserie in seizoen 1 t/m 3:
http://imgur.com/a/I4kKs?gallery (staan wat vergelijkingen met de boeken bij, maar op zich geen spoilers imho)
oh wacht, ik zie ergens ineens dit staan: Deaths from Season 4.
THIS INCLUDES THE FINAL TWO EPISODES. STOP HERE IF YOU DON'T WANT THE SEASON FINALE SPOILED.
Dus daar maar gestopt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."