Ik ben vooral benieuwd naar de verhalen achter de muziek. Wat betreft z'n privéleven verwacht ik weinig openheid.quote:Prince heeft aangekondigd dat hij bezig is met het schrijven van zijn memoires. Het boek, getiteld ‘The Beautiful Ones’, zal in de herfst van 2017 uitkomen, het zal zijn eerste originele boek zijn. ‘The Beautiful Ones’ overspant de periode vanaf zijn eerste herinnering tot het optreden dat hij gaf tijdens de pauze van de Super Bowl XLI halftime show in 2007.
Prince’s onconventionele en poëtische reis
Het boek wordt beschreven als “een onconventionele en poëtische reis door zijn leven en creatieve werk – vanaf de familie die hem vormde en de mensen, de plaatsen en ideeën die zijn creatieve verbeelding opstartten, tot de verhalen achter de muziek die de wereld veranderde”. Prince is een niet weg te cijferen figuur in de mondiale muziekcultuur, we zijn zeer blij dat we de krachtige weerspiegeling van zijn leven, zijn eigen levendige verhaal mogen uitgeven”, aldus Spiegel & Grau Executive Editor Chris Jackson.
Godver.twitter:drmabuse twitterde op donderdag 21-04-2016 om 18:57:41TMZ claims multiple sources confirming Prince's death, related to previous medical emergency. https://t.co/kmqEMMaLIW reageer retweet
twitter:ReuseRecruiting twitterde op donderdag 21-04-2016 om 19:02:12We weren't supposed to use phones at Prince in ATL last week, but I couldn't resist. Last performance of Purple Rain https://t.co/6FjkJTksJO reageer retweet
Dank u. Ik ben er kapot verdrietig van.quote:Op donderdag 21 april 2016 19:21 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wens alle Prince-fans veel sterkte met het verwerken van dit afschuwelijke nieuws.
Beetje erg vroeg pensioen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:03 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Interessant. Jammer dat het maar tot 2007 is. Maar dan heeft hij nog ruimte om daarna deel twee uit te brengen als hij met pensioen gaat.
Ja, dat is echt een hele mooie plaat. Een van mijn favorieten.quote:Op vrijdag 22 april 2016 00:02 schreef beantherio het volgende:
Ik had nog een onbeluisterd Prince-album naast de stereo liggen die ik tijdens de droevigheid van vanavond eindelijk maar eens heb opgezet: The Rainbow Children. Ik verwachte er eigenlijk niet zoveel van maar damn wat een leuke plaat! Echt "authentiek Prince" als zoiets bestaat.
Muzikaal fantastisch album, ben het niet altijd eens met de boodschap.quote:Op vrijdag 22 april 2016 00:02 schreef beantherio het volgende:
Ik had nog een onbeluisterd Prince-album naast de stereo liggen die ik tijdens de droevigheid van vanavond eindelijk maar eens heb opgezet: The Rainbow Children. Ik verwachte er eigenlijk niet zoveel van maar damn wat een leuke plaat! Echt "authentiek Prince" als zoiets bestaat.
Voor mij is dit een muzikaal kunstwerk. Alles klopt. Niet altijd eens met de boodschap, maar muzikaal is het ongeevenaard! Gister naar bed gegaan met dit album in de oordopjes.quote:Op vrijdag 22 april 2016 00:02 schreef beantherio het volgende:
Stu Bru?quote:Op vrijdag 22 april 2016 11:42 schreef oh-oh het volgende:
Stu Bru is echt een aanrader vandaag, alleen maar Prince en verhalen van fans
quote:Op donderdag 21 april 2016 23:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik had nooit van mezelf gedacht dat ik zou huilen om een idool maar damn zeg
Same here =(quote:
Ik ook, heb meerdere keren Prince laten schieten omdat ik het te duur vondquote:Op vrijdag 22 april 2016 16:25 schreef Isamaru het volgende:
[..]
Same here =(
En ik zat zo te wachten op zijn volgende tour door Europa... Balen dat het was uitgesteld.. en nu...
Ben wel erg benieuwd naar de doodsoorzaak!
Ik ben naar het GelreDome en ZiggoDome in mijn eentje geweest, omdat het voor anderen (minder grote fans) gewoon te duur was om gezellig mee te gaan. Maar kaartjes krijgen was wel een ware uitdaging... Secondewerk!quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:26 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik ook, heb meerdere keren Prince laten schieten omdat ik het te duur vondKen niet super veel muziek van hem, maar baal dat ik hem nooit live heb kunnen aanschouwen.
Hoor dingen als AIDS, overdosis, dat soort zaken
Ook omdat ze niet meer veel verdienen aan platenverkoop.quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:02 schreef MrBradge het volgende:
Ja, dat was wel een nadeel aan Prince of überhaupt aan artiesten, ze maken die concerten zo schreeuwend duur
Klopt, maar eh.. James Brown in 2005 betaalde ik 39 euro voor.quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ook omdat ze niet meer veel verdienen aan platenverkoop.
Ziggo Dome ben ik met mijn vriendin ook heen geweest. Tot drie keer toe naast de kaartjes gegrepen en uiteindelijk twee kaartjes met "beperkt zicht" kunnen bemachtigen, die op de avond zelf perfect zicht boden.quote:Op vrijdag 22 april 2016 17:43 schreef Isamaru het volgende:
[..]
Ik ben naar het GelreDome en ZiggoDome in mijn eentje geweest, omdat het voor anderen (minder grote fans) gewoon te duur was om gezellig mee te gaan. Maar kaartjes krijgen was wel een ware uitdaging... Secondewerk!
Super naar dat hij nota bene afgelopen week nog in het ziekenhuis is geweest![]()
Ik hoop nu maar dat er meer live materiaal van hem vrijkomt! Niet te overtreffen.
Of nog beter: live registraties. Ze zijn allemaal netjes opgenomen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:30 schreef bjanaan het volgende:
Zou zijn muziek nou wel op Spotify komen?
o wauw.. Van dat concert heb ik nooit beeldmateriaal teruggezien, maar nu ik een stukje zie, weet ik het direct weer.quote:
Krap anderhalf uur gespeeld idd. Flink balen toen.quote:Op zondag 24 april 2016 11:36 schreef E.T. het volgende:
[..]
o wauw.. Van dat concert heb ik nooit beeldmateriaal teruggezien, maar nu ik een stukje zie, weet ik het direct weer.
Dat was ook het jaar met die enorme wolkbreuk halverwege het concert en álles op het podium onder water stond. Prince was een paar keer uitgegleden toen hij op de piano wilde springen en uiteindelijk is hij eerder gestopt met het concert
Dat was toch met echte Purple Rain toen?quote:Op zondag 24 april 2016 11:36 schreef E.T. het volgende:
[..]
o wauw.. Van dat concert heb ik nooit beeldmateriaal teruggezien, maar nu ik een stukje zie, weet ik het direct weer.
Dat was ook het jaar met die enorme wolkbreuk halverwege het concert en álles op het podium onder water stond. Prince was een paar keer uitgegleden toen hij op de piano wilde springen en uiteindelijk is hij eerder gestopt met het concert
Haha, dat weet ik ook nog ja! Misschien was Indoor Brabant net geweest (paardenwedstrijd).quote:Op zondag 24 april 2016 16:47 schreef oh-oh het volgende:
Brabanthallen, daar stonk het naar mestEn daar sliepen we ook buiten, was supergezelig!
Een goede lossless versie van Electric Intercourse zou ik wel fijn vinden eigenlijk. Prince kennende zullen er veel meer redenen zijn waarom hij bepaalde nummers niet uit heeft gebracht buiten "niet goed genoeg".quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:57 schreef oh-oh het volgende:
Ik zit niet te wachten op dat werk uit die kluis, als hij het uit had willen brengen had hij dat wel gedaan. Maar live registraties en wat minder youtube restricties zou wel erg tof zijn.
Wat is de internationale Prince fanclub? de org?quote:Op zondag 24 april 2016 20:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
Gisteren toevallig thuis geweest bij de voorzitter van de internationale Prince fanclub. Wat een vette Prince spullen hingen daar in huis!
Die was zeker ook helemaal ondersteboven? Zal inderdaad wel bijzonder zijn wat die allemaal in huis heeft.quote:Op zondag 24 april 2016 20:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
Gisteren toevallig thuis geweest bij de voorzitter van de internationale Prince fanclub. Wat een vette Prince spullen hingen daar in huis!
Bij Hans???? [grin]quote:Op zondag 24 april 2016 20:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
quote:Op zondag 24 april 2016 21:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wat is de internationale Prince fanclub? de org?
IAO dusquote:
Ik vermoed dat je de Live versie beter gaat vinden dan de circulerende studio/demo versiequote:Op zondag 24 april 2016 21:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een goede lossless versie van Electric Intercourse zou ik wel fijn vinden eigenlijk.
Wel over aan het denken. Maar bang dat het een deceptie wordt.quote:Op maandag 25 april 2016 00:54 schreef hmmmz het volgende:
Mensen die morgenavond naar Paradiso gaan?
Ik wil na m'n werk even binnenlopen, maar als het erg druk wordt heb ik geen zin om lang van tevoren in de rij te moeten staan.quote:Op maandag 25 april 2016 00:56 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Wel over aan het denken. Maar bang dat het een deceptie wordt.
Dan heb je het nog wat gemakkelijker. Ik moet er een uur voor rijden...quote:Op maandag 25 april 2016 00:58 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik wil na m'n werk even binnenlopen, maar als het erg druk wordt heb ik geen zin om lang van tevoren in de rij te moeten staan.
Daar zal morgen in de loop van de dag wel wat meer over bekend worden.quote:Op maandag 25 april 2016 01:00 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Dan heb je het nog wat gemakkelijker. Ik moet er een uur voor rijden...
Bo Saris is dan wel redelijk, maar welke andere artiesten kunnen we verwachten? Lois Lane, Jett Rebel, Candy Dulfer? Of gewoon een 13 in dozijn coverbandje.....
14 mei ook iets in Tivoliquote:Op maandag 25 april 2016 01:03 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Daar zal morgen in de loop van de dag wel wat meer over bekend worden.
https://www.facebook.com/events/789491114515122/quote:Op maandag 25 april 2016 01:06 schreef Florint2013 het volgende:
Link naar Paradiso is trouwens;
https://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Nothing-compares-to-u.htm
Het is maar goed dat ze voor crematie gekozen hebben, hoeft Prince zich niet om te draaien in zijn graf.quote:Op maandag 25 april 2016 01:33 schreef oh-oh het volgende:
Nou die Bo Saris is een goede reden om er ver weg van te blijven.
Ja bizar. Is nog steeds niet helemaal te bevatten dat hij er gewoon niet meer is. Zelfs letterlijk niet meer is.quote:Op zondag 24 april 2016 09:01 schreef oh-oh het volgende:
Pfff. Hij is gewoon ook al gecremeerd en alles he...Helemaal weg...
Echt serieus, no way in hell dat ik daar vanavond tegenaan zou willen kijken,quote:Op maandag 25 april 2016 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ze voor crematie gekozen hebben, hoeft Prince zich niet om te draaien in zijn graf.
Bo Saris... The horror!
Ik vind het ook te bizar. We zijn ook zo verwend de afgelopen jaren, het werd bijna vanzelfsprekend dat ie wel weer kwam...quote:Op maandag 25 april 2016 12:47 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Ja bizar. Is nog steeds niet helemaal te bevatten dat hij er gewoon niet meer is. Zelfs letterlijk niet meer is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |