quote:Tien jaar na zijn overlijden verschijnt op 28 augustus een nieuw postuum Prince-album. Timeless bundelt tien zeldzame en nooit eerder uitgebrachte opnamen uit vrijwel zijn volledige carrière, van 1977 tot kort voor zijn dood in 2016.
Ik denk dat er wel honderden nummers zijn, maar de meeste daarvan zijn niet bijzonder interessant. Vandaar dat ze nooit zijn uitgebracht.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:37 schreef Wantie het volgende:
De eerste 2 vrijgegeven nummers ken ik al.
Zijn de overige 8 ook bekende nummers die, al dan niet illegaal, al jaren rond cirkelen?
Zo ja, dan ben ik wel teleurgesteld over de inhoud van de Vault, op basis van wat er uit komt.
Er werd altijd gezegd dat er duizenden nummers in de kluis zitten die nooit zijn vrijgegeven.
Maar daar merken we weinig van. Ik vraag me af, of dat niet duizenden 'tunes' zijn, zoals Prince de kluisinhoud omschreef. Dus samples van muzikale ideeën die nooit zijn uitgewerkt tot echte tracks.
Of verschillende opnames van hetzelfde nummer.
Tja, die lui willen zoveel mogelijk vangen. Een album met alleen maar de aller- allerbeste vaultnummers zou heel leuk zijn. Maar verkopen ze daarna nog wat?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:37 schreef Wantie het volgende:
De eerste 2 vrijgegeven nummers ken ik al.
Zijn de overige 8 ook bekende nummers die, al dan niet illegaal, al jaren rond cirkelen?
Zo ja, dan ben ik wel teleurgesteld over de inhoud van de Vault, op basis van wat er uit komt.
Er werd altijd gezegd dat er duizenden nummers in de kluis zitten die nooit zijn vrijgegeven.
Maar daar merken we weinig van. Ik vraag me af, of dat niet duizenden 'tunes' zijn, zoals Prince de kluisinhoud omschreef. Dus samples van muzikale ideeën die nooit zijn uitgewerkt tot echte tracks.
Of verschillende opnames van hetzelfde nummer.
Dat snap ik, maar doe dan iets als de SOTT SDE voor Parade. Een aantal bij elkaar geraapte nummers uitbrengen vind ik een slechte keuze.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, die lui willen zoveel mogelijk vangen. Een album met alleen maar de aller- allerbeste vaultnummers zou heel leuk zijn. Maar verkopen ze daarna nog wat?
Dit album is zo'n 42 minuten. Ik bedoel maar.
Tja, de laatste jaren was het weinig.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:12 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar doe dan iets als de SOTT SDE voor Parade. Een aantal bij elkaar geraapte nummers uitbrengen vind ik een slechte keuze.
Ja, of gewoon meer uit de periode 1985-1987. De Parade/Dream Factory/Camille/Crystal Ball/SOTT-periode, zeg maar.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:12 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar doe dan iets als de SOTT SDE voor Parade. Een aantal bij elkaar geraapte nummers uitbrengen vind ik een slechte keuze.
Postuum Prince-album geeft inkijkje in zijn rijke oeuvre: 'Hij was een genre op zich' - https://nos.nl/l/2628657quote:
De meeste kritiek is dat er instrumentatie aan toegevoegd is en dat dit niet erbij vermeld is, wat wel zo netjes zou zijn. Je wil het toch horen zoals het opgenomen is. Dat ze het misschien anders mixen omdat het dan beter klinkt is tot daar aan toe, maar dingen teovoegen die er niet waren, dat is echt een no-go.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 22:20 schreef thedeedster het volgende:
Al een paar keer geluisterd. Online was er eigenlijk veel gezeik; hadden meer nummers moeten zijn, geen onderliggend thema waarmee de nummers verbonden zijn etc. etc.
Uiteindelijk draait het maar om één ding; de muziek. Mijn eerste indruk is zeer positief.
Verwacht geen nieuwe SoTT of Purple Rain, het is gewoon een leuke verzameling nummers en de nummers die misschien jarenlang geleden gelekt zijn klinken anders. Meer aangekleed.
Tick Tick Bang knalt!
Sommige mensen zeggen dat hij de beste versies en nummers al uitgebracht had. Maar neem nu zo’n album als Grafitti Bridge; Can’t stop this feeling I got, New Power Generation, We can funk, Tick Tick Bang…
Als ik eerlijk ben, dan vind ik bijna alle vault versies beter.
Wat ik begreep is dat een horns sectie die op de demo met de synthesizer is gespeeld is vervangen door echt blaasinstrumenten.quote:Op dinsdag 15 september 2026 15:00 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
De meeste kritiek is dat er instrumentatie aan toegevoegd is en dat dit niet erbij vermeld is, wat wel zo netjes zou zijn. Je wil het toch horen zoals het opgenomen is. Dat ze het misschien anders mixen omdat het dan beter klinkt is tot daar aan toe, maar dingen teovoegen die er niet waren, dat is echt een no-go.
Dit.quote:Op dinsdag 15 september 2026 16:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat een horns sectie die op de demo met de synthesizer is gespeeld is vervangen door echt blaasinstrumenten.
Op zich heb ik daar geen problemen mee.
Je kunt alles wel als demo uitbrengen, maar dan please je alleen de diehard fans. En die zijn toch nooit tevreden.
Bijvoorbeeld de uitvoeringen van Extralovable en Large Room With No Light die Prince uiteindelijk uitbracht konden ook niet rekenen op waardering van de die hard fans.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |