Wat een gelimiteerde opvatting over overbevolking. In een wereld waar een gelimiteerde hoeveelheid aan grondstoffen is, daar kan een bevolking nooit ongelimiteerd groeien. Heeft niets met ruimte te maken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:46 schreef Salvad0R het volgende:
ga de stad eens uit ofzo, weekend guerilla kamperen ergens in een woud. Wat nou overbevolking.
Dat heb ik gedaan... in het enige stukje echt wilde natuur dat er nog over is op deze aardkloot: centraal/zuid Afrika.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:46 schreef Salvad0R het volgende:
ga de stad eens uit ofzo, weekend guerilla kamperen ergens in een woud. Wat nou overbevolking.
Dat is een zwakte van je eigen geest. Minachting voor mensen die wellicht op een hoger niveau denken dan Salvad0r.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:47 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Haten? Nee joh. Zware minachting gewoon.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:46 schreef Salvad0R het volgende:
Ik kom hier om te trollen, please ignore me![]()
Ik zou voorstellen dat de de overbevolking dan heerlijk Monsanto eet, dan hoeven wij niets meer te doen. Wellicht is Monsanto een onderdeel van dit plan TEGEN overbevolking.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:48 schreef Salvad0R het volgende:
maar waar hebben we het over?
Monsanto Company ® en kornuiten hebben ons vast al steriel gerenderd met hun tyfusgeintjes ........
Er is genoeg ruimte om voedsel te produceren voor een triljoen mensen, zonder twijfel. Het gaat hier om de technische afhankelijkheid van grondstoffen zoals olie.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat een gelimiteerde opvatting over overbevolking. In een wereld waar een gelimiteerde hoeveelheid aan grondstoffen is, daar kan een bevolking nooit ongelimiteerd groeien. Heeft niets met ruimte te maken.
neequote:Op woensdag 4 juni 2014 15:44 schreef laforest het volgende:
[..]
En als in mijn DNA nou een talent voor muziek is opgeslagen? Lange vingers? Je kunt het zelf verder invullen.
Dan kan ik dus pianist zijn zonder piano, ik heb dan een a priori aanleg voor muziek, net zoals mijn taal. Ik heb dus geen piano nodig om een pianist te zijn. Ik kan dus op een later moment een piano bespelen, op basis van het talent en aanleg wat ik al voor muziek heb. Verder, omdat ik lange vingers heb, heb ik dus ook een voordeel om een betere pianist te zijn en op basis daarvan die betere piano claimen.
Leg het uit. Je komt alleen maar met holle kreten, zonder inhoud.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee
ik ga dit niet eens uitleggen, denk maar eens na, het is niet eens vrijdag man
Nou, geef het goede voorbeeld en stop met het verbruiken van olie en gerelateerde producten.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:52 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Er is genoeg ruimte om voedsel te produceren voor een triljoen mensen, zonder twijfel. Het gaat hier om de technische afhankelijkheid van grondstoffen zoals olie.
Zolang wij als mensheid afhankelijk worden gehouden van olie-gerelateerde tech, bestaat er sowieso geen noemenswaardige ontwikkeling en groei. Die afhankelijkheid wordt ons opgelegd, er zijn tegenwoordig genoeg technische middelen om de achtergestelde 19e eeuwse verbranding van olie-gerelateerde producten compleet over te slaan. Probleem is dat die patenten worden opgekocht door corporaties zoals.. Royal Dutch Shell, enzo. Die houden de mensheid in een technologische hostage situation, in feite.
Kutvolk bah.
Geef mij de GPS coordinaten van die uitgeholde NATO berg waar ze de UFO's verstopt hebben dan.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:53 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou, geef het goede voorbeeld en stop met het verbruiken van olie en gerelateerde producten.
Van alle andere oplossingen; een bewoonbare planeet zoeken, op een andere manier grondstoffen zoeken, overpopulatie proberen te reguleren noem maar op..quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:40 schreef laforest het volgende:
[..]
Je denkt nog steeds te klein. Europa is niets, het gaat niet om Europa, niet om China, etc.
Het gaat om een elite groep van mensen die geen nationalistische gevoelens hebben, en zich niet verbonden voelen met mensen. Deze groep roeit alles en iedereen uit, Europa, China, India, VS, etc.
Daar argumenteer ik voor en denk ik is de enige oplossing voor overpopulatie. Een groep van de beste mensen die de rest van de wereld onderwerpen en daar dan een grote deel van de wereldbevolking uitroeien.
Alleen die laatste daarvan is enigszins plausibel, en zoals je zelf zegt... dat vereist een wereld-dictatuur.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:55 schreef TheListener het volgende:
[..]
Van alle andere oplossingen; een bewoonbare planeet zoeken, op een andere manier grondstoffen zoeken, overpopulatie proberen te reguleren noem maar op..
Wat ik voorstel is een vorm het reguleren van overpopulatie. De elite is voor mij de groep van betere mensen vergeleken met anderen mensen. Heeft niets met illuminatie te doen. Ik heb dit alles geschreven om mijn input van Aristoteles uit te leggen. Je moet deze elite dus hermeneutisch interpreteren.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:55 schreef TheListener het volgende:
[..]
Van alle andere oplossingen; een bewoonbare planeet zoeken, op een andere manier grondstoffen zoeken, overpopulatie proberen te reguleren noem maar op..
Ga jij voor een elite wereldmacht die boven landen staan en die de rest van de wereld onderwerpen en een groot deel van de wereldbevolking uitroeien met als gedachte daarachter om overbevolking te voorkomen ?
Dit lijkt me erg sterk. Noem me kortzichtig maar ik kan me niet voorstellen hoe zo'n elite dat voor elkaar zou krijgen in de huidige wereld. Klinkt erg illuminatie achtig als ik zo vrij mag zijn dat te stellen.
Dat lijkt me helemaal niet eenvoudig. En de meeste vormen daarvan zijn regelrecht in strijd met menselijke ethiek.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat ik voorstel is een vorm het reguleren van overpopulatie.
Daar zijn er ook genoeg vanquote:Op woensdag 4 juni 2014 15:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Alleen die laatste daarvan is enigszins plausibel, en zoals je zelf zegt... dat vereist een wereld-dictatuur.
Andere bewoonbare planeten zoeken, als ons dat al lukt, gaat het probleem eenvoudig niet oplossen: als we aannemen dat *elke* ster in onze melkweg een lege bewoonbare planeet zoals de aarde heeft, en we gaan lekker door met 1% populatiegroei per jaar... dan is in slechts enkele duizenden jaren de volledige melkweg overbevolkt en hebben we een nieuw sterrenstelsel nodig.
Ja... alleen kost het, als je met de lichtsnelheid reist, wel 2,5 miljoen jaar om bij de dichtstbijzijnde te komen.quote:
Valt nog alleszins mee. En misschien hebben we wel warpdrives ofzoquote:Op woensdag 4 juni 2014 16:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja... alleen kost het, als je met de lichtsnelheid reist, wel 2,5 miljoen jaar om bij de dichtsbijzijnde te komen.
Ik denk dat het vooral gaat om tijd rekken. In die duizend jaar vol ontwikkeling hebben we hier waarschijnlijk (met de snelheid van technologische ontwikkeling in het achterhoofd) wel een oplossing voor gevonden.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Alleen die laatste daarvan is enigszins plausibel, en zoals je zelf zegt... dat vereist een wereld-dictatuur.
Andere bewoonbare planeten zoeken, als ons dat al lukt, gaat het probleem eenvoudig niet oplossen: als we aannemen dat *elke* ster in onze melkweg een lege bewoonbare planeet zoals de aarde heeft, en we gaan lekker door met 1% populatiegroei per jaar... dan is in slechts enkele duizenden jaren de volledige melkweg overbevolkt en hebben we een nieuw sterrenstelsel nodig.
Ik duim met je mee, en mochten ze het niet redden. Ach dan lig ik al lekker in een kistje diep onder de grondquote:Op woensdag 4 juni 2014 16:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Valt nog alleszins mee. En misschien hebben we wel warpdrives ofzo!
En zoveel tijd hebben we helaas niet. Ik schat dat wij nog deze eeuw een groot probleem hebben. In dat opzicht sluit ik me aan bij de voorspellingen van Rosling: de bevolkingsgroei zal nog deze eeuw stoppen. Alleen denk ik in tegenstelling tot hem niet dat dat het resultaat van welvaart zal zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:06 schreef TheListener het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral gaat om tijd rekken. In die duizend jaar vol ontwikkeling hebben we hier waarschijnlijk (met de snelheid van technologische ontwikkeling in het achterhoofd) wel een oplossing voor gevonden.
De bevolkingsgroei is, denk ik, meer een ethisch probleem dan een technisch probleem. Voortplanting is nu eenmaal heilig verklaard, en daar zullen we vroeg of laat vanaf moeten.quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:06 schreef TheListener het volgende:
Maar inderdaad eenvoudig zal het niet zijn.
Het meest logische is inderdaad reguleren en ja dit zal puur symptoom bestrijding worden tot er een fatsoenlijke oplossing voor is gevonden.
Mee eens. Ik heb nog niets van rosling gezien of gelezen to be honest. Zal vanavond even kijken, ben wel benieuwd hoe hij dit in welvaart denkt om te toveren.quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
En zoveel tijd hebben we helaas niet. Ik schat dat wij nog deze eeuw een groot probleem hebben. In dat opzicht sluit ik me aan bij de voorspellingen van Rosling: de bevolkingsgroei zal nog deze eeuw stoppen. Alleen denk ik in tegenstelling tot hem niet dat dat het resultaat van welvaart zal zijn.
Dat gaat nog lastig worden om daar vanaf te stappen. Ik vermoed dat je dan naar een vergelijkbare one child policy wil zoals china die heeft? Of zelfs restricties op voortplanten zetten in de vorm van IQ tests etc... Om zo de ''beste'' van ons ras zich te laten voort planten ?quote:De bevolkingsgroei is, denk ik, meer een ethisch probleem dan een technisch probleem. Voortplanting is nu eenmaal heilig verklaard, en daar zullen we vroeg of laat vanaf moeten.
Wellicht moet men ethiek verder nemen, een nieuwe tak van meta-ethiek?quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat lijkt me helemaal niet eenvoudig. En de meeste vormen daarvan zijn regelrecht in strijd met menselijke ethiek.
Inderdaad. Eindelijk iemand met een meer realistische kijk op de zaak. Overbevolking zelf is geen probleem, we kunnen daar iets aan doen. We zijn dieren die de volgens een plan de wereld om ons heen kunnen veranderen, dus daar ligt niet het probleem. Het feit dat ik het kan bedenken geeft al aan dat het geen probleem is.quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
De bevolkingsgroei is, denk ik, meer een ethisch probleem dan een technisch probleem. Voortplanting is nu eenmaal heilig verklaard, en daar zullen we vroeg of laat vanaf moeten.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:40 schreef Salvad0R het volgende:
Donder op met je mensenhaat en psychologische projectie vuile tyfusduivel.
Dat je denkt dat er "teveel mensen" zijn ligt eraan dat je in een stad woont met je pauper ass.
Ga eens op vakantie naar iets rustigs. Zal je goed doen.
Als je werkelijk denkt dat er problematische overbevolking heerst moet je niet hypocriet doen en je eigen ass van kant maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |