abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140697976
Oke, het zit zo:
Het gemiddelde aantal geboren kinderen op de wereld zit nu op zo'n 2,5 per gezin. Dit komt vooral omdat in de ontwikkelingslanden veel projecten zijn waarbij moeders die kennis van zaken hebben langs gaan bij moeders die batsen voor t leven. Dit is dus goed. De daling zet trouwens door dus het gemiddelde zal 2 worden wat dus betekent dat we straks met z'n allen een gelijk aantal houden.

Nu zitten we op zo'n 7 miljard en dat groeit door tot 11. Dit komt doordat mensen steeds ouder worden en er dus "meer" van zullen zijn. Het stopt zo ongeveer bij de 11 miljard, omdat de generaties waarvan er eerst maar weinig van waren door de eerdere sterfte, die nu wel zo oud worden. Stel je voor er zijn 2 miljard jonge mensen, 2 miljard tussen 20 en 40 en 2 miljard tussen 40 en 70 en dan nog een miljard erboven. Dan gaat zich dat vereffenen door de hele oude mensen die je gaat krijgen en de 2 miljard die nog oud moeten worden. Als die ieder 2 kinderen krijgen (wat er wel zit aan te komen, gemiddeld) dan zal de groei stoppen.

bron: http://www.gapminder.org/(...)ts-about-population/
  woensdag 4 juni 2014 @ 11:30:39 #27
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140700382
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:49 schreef Walvisjager het volgende:
Oke, het zit zo:
Het gemiddelde aantal geboren kinderen op de wereld zit nu op zo'n 2,5 per gezin. Dit komt vooral omdat in de ontwikkelingslanden veel projecten zijn waarbij moeders die kennis van zaken hebben langs gaan bij moeders die batsen voor t leven. Dit is dus goed. De daling zet trouwens door dus het gemiddelde zal 2 worden wat dus betekent dat we straks met z'n allen een gelijk aantal houden.

Nu zitten we op zo'n 7 miljard en dat groeit door tot 11. Dit komt doordat mensen steeds ouder worden en er dus "meer" van zullen zijn. Het stopt zo ongeveer bij de 11 miljard, omdat de generaties waarvan er eerst maar weinig van waren door de eerdere sterfte, die nu wel zo oud worden. Stel je voor er zijn 2 miljard jonge mensen, 2 miljard tussen 20 en 40 en 2 miljard tussen 40 en 70 en dan nog een miljard erboven. Dan gaat zich dat vereffenen door de hele oude mensen die je gaat krijgen en de 2 miljard die nog oud moeten worden. Als die ieder 2 kinderen krijgen (wat er wel zit aan te komen, gemiddeld) dan zal de groei stoppen.

bron: http://www.gapminder.org/(...)ts-about-population/
Het klinkt zo mooi... maar heb je ook rekening gehouden met het uitputten van de fossiele brandstoffen en de impact die dat gaat hebben op de welvaart, levensverwachting, etc?

Om even iets te noemen... de productiviteit van landbouwgrond is dankzij de inzet van kunstmest en gemotoriseerde landbouwmachines verviervoudigd. Als de olie opraakt, en dat valt zeker te verwachten ergens deze eeuw, wat denk je dat er dan gebeurt met de opbrengsten van landbouwgrond?

En dan denk ik nog niet eens aan de toenemende vraag naar biobrandstof, wat de produktie van voedsel alleen maar verder zal drukken.

Als je het mij vraagt zijn de voorspellingen van bijvoorbeeld Rosling in de OP (die een vreselijk irritante manier van presenteren heeft, maar dat terzijde) niet veel meer dan wensdenken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_140700559
Ja, wat kan men doen? Ik denk dat de oplossing gevonden kan worden in de filosofie van Aristoteles. Volgens Aristoteles geef je het beste aan de beste (beste piano voor de beste pianist). Als er te veel mensen zijn dan moet je wellicht het leven geven aan diegene die er het beste mee omgaan en er het meeste mee doen kunnen. :)
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_140705706
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:36 schreef laforest het volgende:
Ja, wat kan men doen? Ik denk dat de oplossing gevonden kan worden in de filosofie van Aristoteles. Volgens Aristoteles geef je het beste aan de beste (beste piano voor de beste pianist). Als er te veel mensen zijn dan moet je wellicht het leven geven aan diegene die er het beste mee omgaan en er het meeste mee doen kunnen. :)
Dat is nogal een uitspraak. Wie bepaald wat de ''beste'' manier is om met het leven om te gaan ?
Ik ben een grote fan van Aristoteles maar ik denk niet dat deze filosofie hier op zijn plaats is.
Persoonlijk denk ik dat we hier een technische oplossing voor moeten vinden misschien bewoning op een andere planeet.
pi_140705800
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:38 schreef TheListener het volgende:

[..]

Dat is nogal een uitspraak. Wie bepaald wat de ''beste'' manier is om met het leven om te gaan ?
Ik ben een grote fan van Aristoteles maar ik denk niet dat deze filosofie hier op zijn plaats is.
Persoonlijk denk ik dat we hier een technische oplossing voor moeten vinden misschien bewoning op een andere planeet.
Ik denk wel dat zijn filosofie hier om zijn plaats is.
Wie bepaald zijn diegene met de meeste invloed en macht over anderen. Zij kunnen dit opleggen aan anderen. De Westerse wereld kan Afrika iets opleggen, om een voorbeeld te geven. Ja, de consequenties van zo'n uitspraak zijn enorm, maar we moeten iets doen.
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:44:25 #31
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140705860
kanker
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:45:52 #32
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140705920
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:36 schreef laforest het volgende:
maar zonder piano ben je geen pianist, en zonder pianist te zijn, krijg je geen piano

dus niemand krijgt een piano
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:50:10 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140706033
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:12 schreef vinnieboy het volgende:
De natuur kan zichzelf prima reguleren ^O^
Altijd een mooie deze, personificatie van de natuur. Of nog mooier, de Aarde.

Verder vind ik het niet te voorspellen. Mocht het ooit een probleem worden, wat voor 'oplossing' ook gebruikt gaat worden zal leiden tot consequenties die wij niet eens kunnen bevatten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_140706117
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar zonder piano ben je geen pianist, en zonder pianist te zijn, krijg je geen piano

dus niemand krijgt een piano
Hoezo ben ik zonder piano geen pianist? Als pasgeboren baby ben ik toch ook een mens, zonder dat ik kan spreken, logisch na kan denken, etc?
Leg me eens uit waarom je zonder piano geen pianist kunt zijn?
pi_140706196
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:41 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik denk wel dat zijn filosofie hier om zijn plaats is.
Wie bepaald zijn diegene met de meeste invloed en macht over anderen. Zij kunnen dit opleggen aan anderen. De Westerse wereld kan Afrika iets opleggen, om een voorbeeld te geven. Ja, de consequenties van zo'n uitspraak zijn enorm, maar we moeten iets doen.
Okee hoe zie jij je dat voor je dan? Mensen een IQ test laten doen en degen die onder gemiddeld scoren laten inslapen (om het zo maar zachtjes te verwoorden). Ik ben er van overtuigd dat ondanks het mensen zijn met invloed en macht, wij als gewone mensen in zouden grijpen als zoiets gebeurd. Zelfs al is het om de ''goede'' redenen. We zouden alleen al een revolutie beginnen omdat we er niets van snappen waarom onze vrienden dood aan het gaan zijn.
pi_140706263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:55 schreef TheListener het volgende:

[..]

Okee hoe zie jij je dat voor je dan? Mensen een IQ test laten doen en degen die onder gemiddeld scoren laten inslapen (om het zo maar zachtjes te verwoorden). Ik ben er van overtuigd dat ondanks het mensen zijn met invloed en macht, wij als gewone mensen in zouden grijpen als zoiets gebeurd. Zelfs al is het om de ''goede'' redenen. We zouden alleen al een revolutie beginnen omdat we er niets van snappen waarom onze vrienden dood aan het gaan zijn.
Wat nou als je landen financieel kapot maakt, ze onderwerpt met militaire macht?
En komt het echt tot revolutie? Marx voorspelde revolutie tegen het kapitalism, maar feit is dat dit niet zo is. Nu zijn mensen makke lammetjes. Verder is het ook nog zo dat als ik iemand doodmaak in India, jij daar geen weet van hoeft te hebben. Genoeg zaken komen veel later pas aan het licht en sommige dingen nooit, dat de pers er niet over bericht. Feit is dat je dus mensen in plaats A kunt laten sterven, zonder dat jij het in plaats B weet.
pi_140706539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:58 schreef laforest het volgende:

[..]

Wat nou als je landen financieel kapot maakt, ze onderwerpt met militaire macht?
En komt het echt tot revolutie? Marx voorspelde revolutie tegen het kapitalism, maar feit is dat dit niet zo is. Nu zijn mensen makke lammetjes.
Er is geen goed alternatief voor kapitalisme (slechts andere varianten) en er zijn te veel mensen die veel baat hebben bij kapitalisme om tot een revolutie te komen denk ik. Maar dat is een andere discussie.

quote:
Verder is het ook nog zo dat als ik iemand doodmaak in India, jij daar geen weet van hoeft te hebben. Genoeg zaken komen veel later pas aan het licht en sommige dingen nooit, dat de pers er niet over bericht. Feit is dat je dus mensen in plaats A kunt laten sterven, zonder dat jij het in plaats B weet.
Eens maar in veel westerse landen zal je daar nooit mee weg komen. Ja, we kunnen de derde wereld landen aanpakken met de militaire hand maar lost dat het probleem op? Ik denk het niet landen waar de focus liggen (japan en china bv. ) kunnen we niet op deze manier aanpakken. Niet op de financiele manier want dat laat amerika nooit toe vanwege de schulden die ze daar hebben lopen. En al helemaal niet op de militaire manier. Dat zou gewoon onverantwoord zijn. Grote kans dat we de oorlog zouden winnen maar ten koste van wat...

Verder zoals molurus al eerder aangaf. Stel er komt een oorlog en alle mensen in europa gaan dood dan duurt het alsnog maar 6 jaar tot we op hetzelfde aantal zitten. En dan praten we over de groei in europa dus niet over de groei in het land dat we zojuist met militaire hand onder de duim hebben gekregen.
pi_140706630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:08 schreef TheListener het volgende:

[..]

Er is geen goed alternatief voor kapitalisme (slechts andere varianten) en er zijn te veel mensen die veel baat hebben bij kapitalisme om tot een revolutie te komen denk ik. Maar dat is een andere discussie.

[..]

Eens maar in veel westerse landen zal je daar nooit mee weg komen. Ja, we kunnen de derde wereld landen aanpakken met de militaire hand maar lost dat het probleem op? Ik denk het niet landen waar de focus liggen (japan en china bv. ) kunnen we niet op deze manier aanpakken. Niet op de financiele manier want dat laat amerika nooit toe vanwege de schulden die ze daar hebben lopen. En al helemaal niet op de militaire manier. Dat zou gewoon onverantwoord zijn. Grote kans dat we de oorlog zouden winnen maar ten koste van wat...

Verder zoals molurus al eerder aangaf. Stel er komt een oorlog en alle mensen in europa gaan dood dan duurt het alsnog maar 6 jaar tot we op hetzelfde aantal zitten. En dan praten we over de groei in europa dus niet over de groei in het land dat we zojuist met militaire hand onder de duim hebben gekregen.
Als het om leven en dood gaat, dan laat Amerika het zeker toe. Ik denk ook niet dat het om landen zal gaan. Het zal gaan om een wereldwijde elite die de normale bevolking zal laten uitsterven. Europe is ook maar een klein deel. Dit gaat wereldwijd en ik vind dat het niet onrealistisch is. We kunnen zo niet verder, er moet een drastische oplossing komen voor een drastisch probleem. Hard? Ja. Waar? Dat ook.

En met militaire macht bedoel ik niet een land onder de duim krijgen, maar het wegvagen van een land. Dat is een optie, brutaal? Ja, onethisch? Daar kan men over debateren.
pi_140707184
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:11 schreef laforest het volgende:

[..]

Als het om leven en dood gaat, dan laat Amerika het zeker toe. Ik denk ook niet dat het om landen zal gaan. Het zal gaan om een wereldwijde elite die de normale bevolking zal laten uitsterven. Europe is ook maar een klein deel. Dit gaat wereldwijd en ik vind dat het niet onrealistisch is. We kunnen zo niet verder, er moet een drastische oplossing komen voor een drastisch probleem. Hard? Ja. Waar? Dat ook.

En met militaire macht bedoel ik niet een land onder de duim krijgen, maar het wegvagen van een land. Dat is een optie, brutaal? Ja, onethisch? Daar kan men over debateren.
Ik vind dat wel onrealistisch omdat je doet alsof dit een plotselinge beslissing tussen leven en dood gaat zijn. Terwijl dat me absoluut niet het geval lijkt, dit zal een probleem zijn dat met de tijd groter zal worden. Duhhhh de groei van de bevolking over de komende jaren :9 .

Waarom zal dit een probleem worden in het eerste geval ? Vanwege het voedsel te kort, grondstoffen te kort etc.. Ook dit zal dus over een periode van tijd uitgeput raken.

In die periode zal er een oplossing moeten worden gevonden. Is het weg vagen van landen dan die oplossing die we zoeken ? Ik denk het niet. Vanwege de argumenten die ik eerder al gaf.
Zelfs met een oorlog die alle mensen uit heel europa weg vaagt zitten we over 6 jaar op hetzelfde aantal. Verder het subtiel mensen die niet het ''beste'' uit hun leven halen af slachten, zal niet getolereerd worden door de mensen in de eerste wereld landen. (Dus derde wereld lander er buiten gelaten)
pi_140707227
Er zullen gewoon heel wat mensen kapot gaan :)
This is it, fuck it, it is what it is!
pi_140707373
Ik vraag me af.
Hoeveel van die 80 miljoen netto bevolkingsgroei zou door het westen veroorzaakt worden?
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:37:04 #42
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140707501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:52 schreef laforest het volgende:

[..]

Hoezo ben ik zonder piano geen pianist? Als pasgeboren baby ben ik toch ook een mens, zonder dat ik kan spreken, logisch na kan denken, etc?
Leg me eens uit waarom je zonder piano geen pianist kunt zijn?
omdat je bij geboorte dna hebt

ben je echt zo achterlijk? :{
pi_140707603
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:28 schreef TheListener het volgende:

[..]

Ik vind dat wel onrealistisch omdat je doet alsof dit een plotselinge beslissing tussen leven en dood gaat zijn. Terwijl dat me absoluut niet het geval lijkt, dit zal een probleem zijn dat met de tijd groter zal worden. Duhhhh de groei van de bevolking over de komende jaren :9 .

Waarom zal dit een probleem worden in het eerste geval ? Vanwege het voedsel te kort, grondstoffen te kort etc.. Ook dit zal dus over een periode van tijd uitgeput raken.

In die periode zal er een oplossing moeten worden gevonden. Is het weg vagen van landen dan die oplossing die we zoeken ? Ik denk het niet. Vanwege de argumenten die ik eerder al gaf.
Zelfs met een oorlog die alle mensen uit heel europa weg vaagt zitten we over 6 jaar op hetzelfde aantal. Verder het subtiel mensen die niet het ''beste'' uit hun leven halen af slachten, zal niet getolereerd worden door de mensen in de eerste wereld landen. (Dus derde wereld lander er buiten gelaten)
Je denkt nog steeds te klein. Europa is niets, het gaat niet om Europa, niet om China, etc.
Het gaat om een elite groep van mensen die geen nationalistische gevoelens hebben, en zich niet verbonden voelen met mensen. Deze groep roeit alles en iedereen uit, Europa, China, India, VS, etc.
Daar argumenteer ik voor en denk ik is de enige oplossing voor overpopulatie. Een groep van de beste mensen die de rest van de wereld onderwerpen en daar dan een grote deel van de wereldbevolking uitroeien.
pi_140707625
Donder op met je mensenhaat en psychologische projectie vuile tyfusduivel.

Dat je denkt dat er "teveel mensen" zijn ligt eraan dat je in een stad woont met je pauper ass.

Ga eens op vakantie naar iets rustigs. Zal je goed doen.

Als je werkelijk denkt dat er problematische overbevolking heerst moet je niet hypocriet doen en je eigen ass van kant maken.
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:43:13 #45
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140707685
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:40 schreef Salvad0R het volgende:

Als je werkelijk denkt dat er problematische overbevolking heerst moet je niet hypocriet doen en je eigen ass van kant maken.
Volgens de wetten der evolutie hou je dan alleen mensen over die er geen ruk om geven en die fokken als konijnen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_140707721
quote:
9s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

omdat je bij geboorte dna hebt

ben je echt zo achterlijk? :{
En als in mijn DNA nou een talent voor muziek is opgeslagen? Lange vingers? Je kunt het zelf verder invullen.
Dan kan ik dus pianist zijn zonder piano, ik heb dan een a priori aanleg voor muziek, net zoals mijn taal. Ik heb dus geen piano nodig om een pianist te zijn. Ik kan dus op een later moment een piano bespelen, op basis van het talent en aanleg wat ik al voor muziek heb. Verder, omdat ik lange vingers heb, heb ik dus ook een voordeel om een betere pianist te zijn en op basis daarvan die betere piano claimen.
pi_140707744
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Volgens de wetten der evolutie hou je dan alleen mensen over die er geen ruk om geven en die fokken als konijnen.
..Als die het doen zonder zelfhaters die hun onvermogens op de hele mensheid durven te projecteren met hun misplaatst gevoel van superioriteit, dan schaar ik me in goed gezelschap.

Vuile pretentieuze genetisch achtergestelden die hun eigen falen op "overbevolking" durven te gooien. Bah.
pi_140707793
ga de stad eens uit ofzo, weekend guerilla kamperen ergens in een woud. Wat nou overbevolking.
pi_140707801
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:45 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

..Als die het doen zonder zelfhaters die hun onvermogens op de hele mensheid durven te projecteren met hun misplaatst gevoel van superioriteit, dan schaar ik me in goed gezelschap.

Vuile pretentieuze genetisch achtergestelden die hun eigen falen op "overbevolking" durven te gooien. Bah.
Wat een aanname zeg, over hater gesproken.
pi_140707821
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:47 schreef laforest het volgende:

[..]

Wat een aanname zeg, over hater gesproken.
Haten? Nee joh. Zware minachting gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')