Hoelaat zijn die lestijden dan? Elke dag van half 9 tot 5 ofzo?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:59 schreef SvBoxel het volgende:
Nog meer mensen die in de klas van 18 augustus beginnen? En wat doen jullie met woonruimte? Ivm de AAPRO enzo.
Je bent gewoon in dienst van LVNL. Dit betekent dat je in principe gewoon 'werkdagen' hebt en wat vrije dagen die je van te voren kan opvragen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:20 schreef Awsom het volgende:
[..]
Hoelaat zijn die lestijden dan? Elke dag van half 9 tot 5 ofzo?
Hoe zit dat eigenlijk met vakanties? Houden ze schoolvakanties aan oid?
Maar mis je dan niet belangrijke 'school'dagen of werk je met modules die je moet afwerken oid?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:09 schreef SvBoxel het volgende:
[..]
Je bent gewoon in dienst van LVNL. Dit betekent dat je in principe gewoon 'werkdagen' hebt en wat vrije dagen die je van te voren kan opvragen.
Thanksquote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:18 schreef Nyll89 het volgende:
Lestijden zijn meestal vanaf half 9, eindtijd wisselt erg maar is zelden 5 uur (meestal veel vroeger). Soms moet je 's avonds.
Vakanties liggen het eerste deel van je opleiding vast, je hoort van te voren wanneer. Dat komt overigens niet overeen met schoolvakanties o.i.d.
Klasgenoot. ;-)quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:22 schreef Barry_Pooter het volgende:
Ik ga ook starten in augustus, en ben momenteel aan het kijken naar woonruimte in de buurt van Schiphol Zuid. Ik kijk voornamelijk in hoofddorp atm. Iemand nog tips toevallig?
Vertel dat even aan vrijwel alle militairen ter wereld die het wel doenquote:Op zondag 27 juli 2014 17:03 schreef Goldenrush het volgende:
En het zou ook best wel veel tijd kosten denk ik.
KLM1023 Cleared take/off runway 24 S7, over
...
etc
Shit succes met de keuringen..quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:42 schreef Timothy1987 het volgende:
De militaire luchtverkeersleiding doet dat niet hoor
Ik moet 5 september voor de 1e keuring BTW.
Thnx, en gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:54 schreef Awsom het volgende:
[..]
Shit succes met de keuringen..
Ik heb de grading gehaald trouwens verreweg de moeilijkste ronde maar heb me in het tweede deel goed verbetert volgensmij
Lol, ik dacht dat er altijd wel genoeg animo is voor luchtverkeersleider.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:50 schreef Awsom het volgende:
Worden jullie ook helemaal doodgespamt met reclame op internet van LVNL?
Ik zie dagelijks reclame op facebook/fok etc en hoor het nu ook al op de radioquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:07 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Lol, ik dacht dat er altijd wel genoeg animo is voor luchtverkeersleider.
Genoeg animo, maar onvoldoende goede aanmeldingen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:07 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Lol, ik dacht dat er altijd wel genoeg animo is voor luchtverkeersleider.
Wat mij verteld is:quote:Op donderdag 18 september 2014 00:23 schreef tobitronics het volgende:
Wat zijn eigenlijk de gemiddelde selectie percentages? (Aantal geselecteerde kandidaten/aantal kandidaten totaal)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik heb begrepen krijg je eervol ontslag, en dit is best uit te leggen op een sollicitatiegesprek. Maar het is wel heel kut dat je vier jaar van een eventuele andere loopbaan kwijt bent inderdaad.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:28 schreef Awsom het volgende:
Serieus, dan ook nog? dacht dat de meesten wel afvallen in het eerste jaar. Hoe kut is dat als je na 4 jaar afvalt... leg dat maar eens uit tijdens een sollicitatiegesprek
Ellende
Ik ga maandag de 29e ook de eerste ronde doen! Erg benieuwd hoe dat loopt en wat het niveau van de capaciteitentoetsen is.quote:Op maandag 22 september 2014 16:46 schreef Jummul het volgende:
De onzekerheid vind ik wel erg naar, maar dat kan natuurlijk niet anders. Voor mijn gevoel kun je pas rustig ademhalen als je je eerste jaar door bent.
Maandag de 29e de eerste ronde voor mij! Ben erg benieuwd.
Met wiskunde A ga je het prima halen, mits je snel na kunt denkenquote:Op woensdag 24 september 2014 19:45 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Ik ga maandag de 29e ook de eerste ronde doen! Erg benieuwd hoe dat loopt en wat het niveau van de capaciteitentoetsen is.
Ik heb zelf VWO met wiskunde A gedaan, dit was de minimale eis. Hebben mensen met Wis B een significant voordeel of is de soort wiskunde niet erg belangrijk bij deze testen?
Ik weet niet meer hoeveel ik er had, maar ze wegen wel het zwaarst. Bij ging het trouwens in de laatste ronde van DART mis.quote:Op maandag 29 september 2014 17:04 schreef DeMuur het volgende:
De eerste ronde gehaald en de uitslag van de DART hoor ik binnen 3 dagen. Zijn er mensen eerder doorgekomen wanneer ze in de gehele dart 4 conflicten (rode bolletjes) hadden? Ik hoop dat dit niet teveel is. De rest van de test ging redelijk, wel best wat correcties moeten maken aan mijn headings verder.
Jummul, ook door naar de DART? Geen idee wie jij was ofc.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:56 schreef Awsom het volgende:
[..]
Wat mij verteld is:
van de mensen die zich aanmelden komt 2% tot 3% door de hele selectieprocedure. Daarvan worden dan 2 klassen per jaar van gemaakt (totaal +- 40 personen). In de eerste 3 maand van de opleiding (AAPRO) valt nog eens 40-60% af en in de verdere opleiding ook nog een handjevol mensen.Dit klopt inderdaad. Van de gemiddeld 1000-1200 aanmeldingen per jaar, blijven er 40 over voor de AAPRO en 40%-60% komt door de AAPRO. (Ik ben zelf in de AAPRO afgevallen )SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar laat je niet afschrikken door de cijfers, je moet gewoon realistisch blijven en in jezelf geloven. Zorg gewoon dat je een back-up hebt als je afvalt, zodat je meteen door kan gaan. (Ik zelf doe nu Aviation Studies op de HvA)
Dat lijkt me lastig als je bijvoorbeeld in augustus of september start. Dan mis je dus effectief de eerste 4-8 weken van je HBO/WO-studie en dat is niet echt de beste start die je kunt maken, als die instelling je inschrijving dan überhaupt nog accepteert.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:21 schreef LongBowNL het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad. Van de gemiddeld 1000-1200 aanmeldingen per jaar, blijven er 40 over voor de AAPRO en 40%-60% komt door de AAPRO. (Ik ben zelf in de AAPRO afgevallen )
Maar laat je niet afschrikken door de cijfers, je moet gewoon realistisch blijven en in jezelf geloven. Zorg gewoon dat je een back-up hebt als je afvalt, zodat je meteen door kan gaan. (Ik zelf doe nu Aviation Studies op de HvA)
Bedankt voor de info! Erg waardevol voor me.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:17 schreef Timothy1987 het volgende:
Eurocontrol is alleen radarverkeersleiding, en nog moeilijker om bij te komen.
Keuringen voor defensie zijn exact hetzelfde, en sommige mag je maar 1 keer doen.
Als je bij defensie aangenomen wordt ziet het er in het kort zo uit:
1 jaar militaire opleiding in Breda.
Maand of 8/9 opleiding op de School Of Air Control op het AOCS Nieuw Milligen. Hier wordt ook beslist of je toren- of radarverkeersleiding gaat doen.
Hierna volgt de praktijkopleiding bij radar of op 1 van de luchtmachtbases. Dit kan ook zeker een jaar duren.
Ja, dat kan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:34 schreef Jummul het volgende:
Kan ik als luchtverkeersleider bij defensie ook uitgezonden worden?
Waar kan ik meer info vinden over de studieloopbaan van eurocontrol? Dit over Frankrijk ben ik nog nooit tegengekomen namelijk en dat lijkt me wel allemaal heel handige infoquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 07:45 schreef Jaarsma93 het volgende:
Mocht je afvallen eurocontrol zoekt nog mensen voor het voorjaar van 2015. Ik was daarmee bezig totdat ze me om oogonderzoeken gingen vragen. Bovendien ben ik nu lekker bezig met een andere studie. En als je feast/dart al gedaan hebt dan hoef je die niet opnieiw te doen. Overigens moet je ze wel toestemming geven om je testresultaten in te zien.
En wat me ook aan het twijfelen bracht : eerste paar jaar moet je intern in Frankrijk.
Zoals al eerder geantwoord, kan je idd uitgezonden worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:34 schreef Jummul het volgende:
[..]
Bedankt voor de info! Erg waardevol voor me.
Mag ik na afvallen bij LVNL nog bij hen solliciteren? En die militaire opleiding is het eerste jaar 'algemeen' dus? Kan ik als luchtverkeersleider bij defensie ook uitgezonden worden?
Thanks voor de moeite en info!
Kan je bij LVNL dergelijke werktijden verwachten?quote:The different possible shifts are:
M1: 06.00 – 12.30
M2: 06.30 – 13.30
M3: 07.00 – 14.30
M4: 07.30 – 15.00
M5: 08.00 – 15.30
MS1: 08.30 – 16.00
MS2: 09.00 – 16.30
MS3: 09.30 – 17.00
MS4: 10.00 – 17.30
MS5: 10.30 – 18.00
MS6: 11.00 – 18.30
AS1: 11.30 – 19.00
AS2: 12.00 – 19.30
AS3: 12.30 – 20.00
AS4: 13.00 – 20.30
AS5: 13.30 – 21.00
AS6: 14.00 – 21.30
A1: 14.30 – 22.00
A2: 15.00 – 22.30
A3: 15.30 – 23.00
A4: 16.00 – 23.30
A5: 16.30 – 00.00
N: 23.00 – 06.30
A typical sequence might be:
M5 - AS1 - M4 - M2 or A3 - AS1 - M4 - M2
Ehm dat ligt gedeeltelijk ook aan mezelfquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:23 schreef Jummul het volgende:
Gefeliciteerd! Ik heb over twee weken mijn assessment. Begrijp ik nou goed dat er bij jou tussen het assessment en grading bijna 2 maanden zit? Schiet niet echt op die selectie :-)
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 10:59 schreef Jummul het volgende:
Oh. Dat zou balen zijn. Maar goed, ik ga er vooralsnog vanuit dat ik de selectie en opleiding bij LVNL wel haal
Hoe ging je assessment vandaag? Vertel me alles wat nuttig kan zijn voor volgende week!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:28 schreef Jummul het volgende:
Awsom, heb jij het eigenlijk gehaald? Las een aantal posts terug dat je op het verlossende telefoontje wachtte..
Leuk, dan zie ik je daar Welke dag had jij het assessment?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:55 schreef Jummul het volgende:
Ik ben door naar de grading! Ook ik op 20/21 november. Nog lang wachten
Voorbereiding: wees jezelf! En doe het echt als groep. Er is ruimte voor iedereen en het is bovendien veel leuker als je echt een team kunt zijn.
Concrete voorbereiding verder niet, je krijgt opdrachten die niet goed of fout op te lossen zijn maar die gaan om het (groeps)proces naar het antwoord
Maar kan ik een echte IQ test verwachten met vragen zoals 'vul de reeks aan' of is het meer zoiets als snel sommetjes maken?quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:01 schreef DeMuur het volgende:
Zoals overal te lezen is, het eheft zeker zin om een beetje in de gaten te hebben hoe de iq testjes in elkaar zitten. Echter heeft uitgebreid oefenen geen zin. Gewoon zorgen dat je uitgerust bent en jezelf goed kan concentreren voor een paar uur.
Haha dat meneer de transavia piloot lekker luistert.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:43 schreef Awsom het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ransavia_piloot.html
Je zal het vast weten, maar de vooruitzichten voor piloot zijn op dit moment niet erg goed. Iemand die ik ken had de KLS afgerond, heeft vervolgens nog even een bachelor op de universiteit afgerond en kon daarna pas aan de slag.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:21 schreef Switchside het volgende:
Haha, leuk om dit allemaal even te lezen. Ik heb zelf afgelopen voorjaar gesolliciteerd bij LVNL, maar ben helaas op de grading afgevallen. Ben nu weer lekker door aan het studeren, maar toch serieus aan het twijfelen of ik niet de 'andere' kant op wil en bij de KLS wil solliciteren. Hoe dan ook, succes allemaal met de tests!
KLS kan je eigenlijk beter helemaal niet aan beginnen als je niets hebt om op terug te vallen. En dat ligt niet eens aan de wachttijd (die momenteel hard terugloopt), maar vooral aan het geld dat je erin moet stoppen zonder enige garantie op een baan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Je zal het vast weten, maar de vooruitzichten voor piloot zijn op dit moment niet erg goed. Iemand die ik ken had de KLS afgerond, heeft vervolgens nog even een bachelor op de universiteit afgerond en kon daarna pas aan de slag.
Ik moet ook maar weer eens serieus gaan nadenken of ik de selectie nog een keer ga doen, in december mag ik het nog een keer proberen.
Dankjewel! Ja die e-learning tool krijg ik als het goed is ook 10 dagen van te voren. Het is vast ook handig om van te voren ook al te oefenen met het uitspreken van de radiotaal en te oefenen alsof je al een vliegtuig begeleid? Of is dit nog niet mogelijk met de hoeveelheid kennis die je aangereikt krijgt via de e-learning tool?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:47 schreef Switchside het volgende:
Yes!
....
Verder schiet me zo een twee drie niks te binnen, maar als ik me nog wat herinner, zal ik het wel posten.
Jammer! Hoe oud ben je? Misschien is het een goed idee eerst een andere studie af te ronden en het inderdaad daarna nog is te proberen als je dat wil.quote:Op maandag 10 november 2014 13:09 schreef tobitronics het volgende:
Helaas vandaag niet voorbij de feast gekomen, benieuwd of ik over 2 jaar het nog eens mag proberen
Die feast is lastig he, compleet ander niveau dan iq-testen op het internet.quote:Op maandag 10 november 2014 13:09 schreef tobitronics het volgende:
Helaas vandaag niet voorbij de feast gekomen, benieuwd of ik over 2 jaar het nog eens mag proberen
Vandaag feedback gehad op mijn scores.Wat er is gebeurd is niet dat ik de tests niet goed gemaakt heb (algehele score bovengemiddeld, op 1 onderdeel zelfs 100% score), maar dat ik bij het balletje-lijntje spelletje de verkeerde knoppen heb gebruikt, hetgeen resulteerde in een 1.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef Awsom het volgende:
[..]
Die feast is lastig he, compleet ander niveau dan iq-testen op het internet.
Echt heel zonde dan tobi!quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:06 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Vandaag feedback gehad op mijn scores.Wat er is gebeurd is niet dat ik de tests niet goed gemaakt heb (algehele score bovengemiddeld, op 1 onderdeel zelfs 100% score), maar dat ik bij het balletje-lijntje spelletje de verkeerde knoppen heb gebruikt, hetgeen resulteerde in een 1.
Conclusie: Mijn eigenwijsheid/stommiteit zorgt ervoor dat ik nu 2 jaar moet wachten en wellicht nooit door de selectie kom.
Eerste keer echt paar fouten (2 routes op zelfde hoogte (wel op 8 min na elkaar maar toch, en in de eindnadering een fout gemaakt), tips hierover denk ik wel goed opgepakt in de 2de sessie...quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:26 schreef Awsom het volgende:
Laat het volgende week even weten! :-)
Ging het bij jullie de 2e keer duidelijk beter dan de 1e keer? Zolang er niks ontploft is in de lucht heb je het in ieder geval redelijk goed gedaan
Ik vond zelf de grading verreweg de moeilijkste (maar ook de leukste!) ronde.. je kunt veel voldoening uit de testen halen als het naar jou idee goed gaat
Zoals je zelf aan geeft, zorg dat je de RT goed kent. Verder zou ik je dingen kunnen vertellen, maar daar schiet je niet zo veel mee op. De theorie die je de eerste dag krijgt is namelijk prima te begrijpen... Alleen het goed toepassen is moeilijk, en dat is (bijna) niet te oefenen (dat is natuurlijk ook de bedoeling).quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:17 schreef DeMuur het volgende:
Leuk om te horen dat het in ieder geval zo goed als mogelijk ging bij jullie beiden!
Laat het inderdaad weten wat de uitslag is maandag.
Ikzelf krijg maandag de e learning tool. Hebben jullie voor de grading zelf nog tips waar ik echt goed op moet letten? Het spreekt voor zich dat ik de elearning tool gewoon moet kunnen dromen.
Start er helemaal geen klas in het voorjaar dan?quote:Op zondag 23 november 2014 23:06 schreef Awsom het volgende:
Hoeveel klassen starten er eigenlijk in 2015?
één in augustus en één in september (beide 20 personen) ?
Hm, ja dat zou ook best kunnen.quote:Op zondag 23 november 2014 23:17 schreef Timvandel het volgende:
[..]
Start er helemaal geen klas in het voorjaar dan?
Jammer man! Vergeet niet feedback aan te vragen en laat dat nog even weten hier of via een PM, ben benieuwd..quote:Op maandag 24 november 2014 16:36 schreef Timvandel het volgende:
Helaas, net een mailtje gehad.. Grading niet gehaald
Iedereen die nog in de selectie zit, heel veel succes gewenst!
Hmmm das balen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 00:11 schreef Jummul het volgende:
Ook ik een mail gekregen Ben er best stuk van. Enerzijds omdat ik het niet echt zag aankomen, anderzijds omdat ik dit echt heel graag wil. Volle kracht verdiepen in eurocontrol; kan dit nog na afvallen tijdens de Grading? Defensie lijkt me niks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep, ben tot de grading gekomen. Wel erg balen, gezien wat ze bij Eurocontrol van me vroegen had ik het idee goed op weg te zijnquote:Op dinsdag 25 november 2014 15:39 schreef Jummul het volgende:
Jotcha, wat gaaf jij dus ook. Jij bent ook afgevallen bij LVNL?
Wat stom dat ze je zo aan het lijntje houden. Ik ben nu, aangemoedigd door jou , mijn application voor NATS aan het invullen. Ik hoop maar dat dit niet ook iets is waar nog jaren overheen gaan...quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:49 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Jep, ben tot de grading gekomen. Wel erg balen, gezien wat ze bij Eurocontrol van me vroegen had ik het idee goed op weg te zijn
Ik heb na dit jaar een WO bachelor en kan gewoon verder met mijn master hierna, mocht dit allemaal niks worden!quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:57 schreef Awsom het volgende:
Hebben jullie geen plan B als in een 'normale' carriere?
Tot zover lijkt NATS wat communiceren betreft *gelukkig* meer op LVNL dan op Eurocontrol. Ik had mijn Stage 0 en Stage 1 binnen een week na mijn sollicitatie al afgerond en de resultaten heb je binnen een paar uur binnen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:55 schreef Jummul het volgende:
[..]
Wat stom dat ze je zo aan het lijntje houden. Ik ben nu, aangemoedigd door jou , mijn application voor NATS aan het invullen. Ik hoop maar dat dit niet ook iets is waar nog jaren overheen gaan...
Heb ik wel. Maar dat is eerder een plan D NATS is al mijn plan B. Plan C is eerder Defensie dan een normale carriere! ;-) (jaha, ik wil het echt heel graag).quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:57 schreef Awsom het volgende:
Hebben jullie geen plan B als in een 'normale' carriere?
Fijn! Ik heb net de application afgerond. Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:00 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Tot zover lijkt NATS wat communiceren betreft *gelukkig* meer op LVNL dan op Eurocontrol. Ik had mijn Stage 0 en Stage 1 binnen een week na mijn sollicitatie al afgerond en de resultaten heb je binnen een paar uur binnen.
100.000 pond voor een senior verkeersleider. Niet slecht toch.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:27 schreef Jotcha het volgende:
Hou er trouwens wel rekening mee dat NATS in vergelijking met bijna alle andere bedrijven veel minder betaalt, mocht dat een van je drijfveren zijn
Je betaalt volgens mij ook iets minder belasting daar dus dan valt het zeker mee. Als je in Londen/omgeving gaat wonen zijn je kosten wel weer wat hoger.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:59 schreef Sandyman het volgende:
[..]
100.000 pond voor een senior verkeersleider. Niet slecht toch.
NATS pay grades
Verdien je bij eurocontrol nog meer dan bij LVNL? Ik heb daar wel eens naar gezocht maar wat ik kon vinden was dat je juist minder verdiende?quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:27 schreef Jotcha het volgende:
"When training has been fully completed, expected salaries range from £32,522 to £36, 247, depending on location."
Als ik het goed had zat je bij LVNL op ¤75k na training. Ook tijdens training is het verschil groot, bij LVNL groei je van 26,5k tot 75k, bij NATS moet je het in het begin met ~£14k doen, allemaal een stuk minder. En dan heb ik het nog niet gehad over Eurocontrol, daar schijnt het nog veel meer te zijn allemaal Over belasting weet ik weinig trouwens, behalve dat dat bij Eurocontrol ook zo goed als nihil was
Dan zal er plek moeten zijn en zul je waarschijnlijk ook eerst weer een jaar ofzo op 'school' zitten.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:00 schreef Jummul het volgende:
Ik kan alleen vinden dat er geen baangarantie is... Mag ik als er geen plek is na de opleiding bij bijvoorbeeld lvnl beginnen?
Ik heb mezelf laten overhoren door mijn betere wederhelft. Haar uitgelegd hoe het moest, draaiboekjes gemaakt van klaringen en gaan. Daarmee doe je de grading niet beter (want je kunt nog geen beslissingen maken, dat leer je op de grading pas) maar ik kende de RT blind en dat heeft me enorm geholpen. Verder is vrije interpretatie altijd toegestaan.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:52 schreef DeMuur het volgende:
Wow echt heel erg balen voor jullie allemaal, had niet verwacht dat iedereen hier zou afvallen. Hopelijk ben ik de uitzondering dan.. Nog wel bedankt voor je antwoorden Timvandel!
Hebben jullie een idee van jezelf waarom jullie afgevallen zijn, of al feedback terug van lvln?
Ik heb nu alle 4 de modules doorlopen, het is allemaal niet heel lastig tot het moment je voor de eerste keer probeert mee te schrijven met de oefeningen op je vlieg strips en tegelijkertijd terug probeert te praten met je clearing. Dat wordt nog wel even oefenen komende week!
Hoeveel tijd hebben jullie hierin gestopt, en hadden jullie ook andere (standaard)zinnen nodig die je niet gebruikt tijdens het oefenen in de module?
Succes met andere plannen als Eurocontrol en NATS!
Eurocontrol hou je door de Europese Ambtenarenstatus van de werknemers daar veel meer over dan bijna elke vergelijkbare ANSP (behalve als je Dubai/Abu Dhabi meetelt).quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:09 schreef Awsom het volgende:
[..]
Verdien je bij eurocontrol nog meer dan bij LVNL? Ik heb daar wel eens naar gezocht maar wat ik kon vinden was dat je juist minder verdiende?
[..]
Dan zal er plek moeten zijn en zul je waarschijnlijk ook eerst weer een jaar ofzo op 'school' zitten.
Als je toch bezig bent kan je ook kijken bij Skyguide in Zwitserland.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:20 schreef Jummul het volgende:
Nou ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn, ik onder andere, die nadat ze hun contract hebben uitgezeten (NATS is bijvoorbeeld 6 jaar in totaal) willen solliciteren bij LVNL.
Een die ik vergat: Spanje. Ook hier moet je vloeiend Spaans spreken, maar daar staat tegenover dat je tussen de 150 000 en 400 000 verdiend. Er zitten daar twee senioren die 1,2 miljoen per jaar verdienen, maar die werken 365 dagen per jaar (ja, dat mag )
Haha ja. Nou ik ben er wel serieus naar aan het kijken hoor, ook voor vlieger ipv VKLer! Defensie an sich staat me helemaal niet tegen. Maar er zijn wel wat hekele puntjes.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:34 schreef Timothy1987 het volgende:
[..]
Als je toch bezig bent kan je ook kijken bij Skyguide in Zwitserland.
Vergeet trouwens niet dat als je na het buitenland weer wilt solliciteren bij LVNL, je niet ouder bent dan 30, anders gaat het niet door.
Vraagje trouwens, waarom lijkt de luchtmacht jou niks? Je bent als bereid om heel Europa door te gaan dus dan moet je er echt wel iets op tegen hebben dacht ik zo
Ah wat goed! Van harte gefeliciteerd! Hoe vond je het zelf gaan?quote:Op maandag 8 december 2014 15:19 schreef DeMuur het volgende:
Ja hoor, beter laat dan nooit. Net gebeld en ben door!
Aangezien ik wel pas voor de augustus/september klas ga heb ik nog geen interview datum ingepland.
Nee daar heb je de tijd niet voor.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:51 schreef Bes95 het volgende:
Hallo!
Een vraag over de eerste selectieronde: Mag je hierbij pen en papier gebruiken? Of moet je alles uit je hoofd doen?
Dankjewel!
geen idee, maar je hebt er de tijd niet voor. echt niet.quote:
Nope, afgevallen na de DART maar mag het nog een keer proberen. Ben alleen op dit moment niet in Nederland, dus ga het denk ik volgend jaar nog een keer proberen.quote:Op donderdag 18 december 2014 19:49 schreef Awsom het volgende:
Ben jij nu bezig met de opleiding Viezze?
@Bes
Zolang je Engels gewoon goed is, is er niks aan de hand. Als je Engels echt brak is en je dingen niet goed kan uitdrukken in t Engels ga je het heel lastig krijgen.
Dan moet het wel goed komen. Ik vond dat niet het moeilijkste van de test.quote:Op donderdag 18 december 2014 20:08 schreef Bes95 het volgende:
Mijn Engels is prima, maar soms twijfel ik aan mijn woordenschat. We gaan het zien! Heb in januari 1e selectiedag. Iemand nog inside information wat niet op het forum is te vinden ?
En over het werk,quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:22 schreef Viezze het volgende:
Nee, het is een soort IQ test, dus getallenreeksen, uitgevouwen kubussen, etc etc
Dat mag ik toch hopen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:34 schreef lennardva het volgende:
[..]
En krijgen ze dan een soort van rooster van de week?
rechtsbovenin -> nieuw topicquote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:45 schreef lennardva het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik weet niet hoe ik een topic opstart. hoe moet dat?
75.000 is tegenwoordig het minimumloon in nederland?quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
waarom niet bij de luchtmacht werken, zal wel beter betalen dan dat minimumloontje bij de lvnl ,of eurocontrol. Weet iemand of je daar makkelijk binnenkomt?
Het is een kunstje. Je hoeft er niet slim voor te zijn, je moet het trucje kunnen en bv goed kunnen multitasken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:48 schreef MrVie het volgende:
Hey,
Ik ben nieuw hier op het forum =)
Volgend jaar zit ik in mijn examenjaar en wil als ik mijn diploma gehaald heb, proberen in de selectie te komen. Kom je al in de eerste ronde terecht als je hebt gesolliciteerd en een voldoende voor wiskunde hebt of moet je je echt onderscheiden?
Mvg
Minimumloontje? Je komt bij geen van beide makkelijk binnen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
waarom niet bij de luchtmacht werken, zal wel beter betalen dan dat minimumloontje bij de lvnl ,of eurocontrol. Weet iemand of je daar makkelijk binnenkomt?
Als je oud genoeg bent en een voldoende hebt voor wiskunde (VWO) of een HBO propedeuse met voldoende voor een statistiek vak dan kom je sowieso in de selectie!quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:48 schreef MrVie het volgende:
Hey,
Ik ben nieuw hier op het forum =)
Volgend jaar zit ik in mijn examenjaar en wil als ik mijn diploma gehaald heb, proberen in de selectie te komen. Kom je al in de eerste ronde terecht als je hebt gesolliciteerd en een voldoende voor wiskunde hebt of moet je je echt onderscheiden?
Mvg
Ga ergens anders trollen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
waarom niet bij de luchtmacht werken, zal wel beter betalen dan dat minimumloontje bij de lvnl ,of eurocontrol. Weet iemand of je daar makkelijk binnenkomt?
Laat je het weten als je de uitslag weet?quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:02 schreef Classy_as_Pug het volgende:
Waren er vandaag meer fokkers bij de selectie? Ik zit nu op de dart uitslag te wachten..
Jammer genoeg niet gehaald , maandag feedback gesprek.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:16 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Laat je het weten als je de uitslag weet?
5 van de 13, hoever ben jij eigenlijk?quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:41 schreef Awsom het volgende:
Jammer
Hoeveel mensen gingen er bij jullie door na de FEAST capaciteitentest?
quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:45 schreef Classy_as_Pug het volgende:
In de pauze ben ik aan de eerste beste tafel zitten hadden ze het opeens over een opdracht waar je een taartpunt recht moest houden.. toen scheet ik hem wel een beetje, bleek dat ze van de vliegertjes kwamen van de luchtmacht.
Kom op tijd.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:04 schreef Bes95 het volgende:
Yes, ik ben door daar het assessment! volgende week al. Hebben mensen nog tips buiten goed slapen, jezelf zijn en alles wat al eerder is genoemd op dit forum?
Dankje Muur!quote:
Had jij ook woensdag de feast/dart?quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:04 schreef Bes95 het volgende:
Yes, ik ben door daar het assessment! volgende week al. Hebben mensen nog tips buiten goed slapen, jezelf zijn en alles wat al eerder is genoemd op dit forum?
Proest!quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
waarom niet bij de luchtmacht werken, zal wel beter betalen dan dat minimumloontje bij de lvnl ,of eurocontrol. Weet iemand of je daar makkelijk binnenkomt?
Das best wel veelquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:48 schreef Cwain het volgende:
Bij Belgocontrol hebben ze 3500 deelnemers ongeveer voor de 12 vacatures
met de huidige marketing campagne zullen dat er wel wat meer zijn, helaas ( )quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:25 schreef Viezze het volgende:
LVNL rond de 1000 aanmeldingen toch? Voor 40 plekken.
Dit.quote:
quote:Op maandag 9 februari 2015 15:35 schreef Jaarsma93 het volgende:
En mocht je aangenomen worden, eerst nog even de AAPRO doen waar er weer de helft afvalt
Dit event zit jammer genoeg al vol.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
https://werkenbijdefensie(...)l-13-17u-297052.html
Goede kans mensen, bij de luchtmacht heeft men blijkbaar dringend mensen nodig!!!
Ik! Binnenkort de grading, over een weekje de e-learning in de mailbox.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:22 schreef DeMuur het volgende:
Pff medelijden met mensen die op de shortlist staan (wellicht ik ook wel straks ).
31 maart plaatsingsoverleg en het duurt me na een week wachten al te lang..
Weinig mensen die nu bezig zijn met de selectie en wat van zich laten horen nu trouwens.
Wanneer heb je de grading dan? 23-24 maart?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 20:50 schreef Boarderzip het volgende:
[..]
Ik! Binnenkort de grading, over een weekje de e-learning in de mailbox.
16 en 17 maart, eerst deze maar weer eens doorkomen voordat ik over het interview na ga denkenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 09:47 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Wanneer heb je de grading dan? 23-24 maart?
Mocht je nog voor 31 maart interview hebben dan zijn we directe concurrenten haha
Ik kreeg in eerste instantie ook deze datum voorgesteld, echter geef ik dan een project presentatie voor het management team van mijn stagebedrijf dus kon gelukkig eentje doorschuiven. Wanneer heb jij de eerste dag gehad en het assessment? Misschien dat we samen een ronde hebben doorlopenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:02 schreef barsema7 het volgende:
Zijn er mensen die 5 en 6 maart de grading hebben?
Ik heb 4 februari het assessment gehad! Succes alvast met de gradingquote:Op zondag 1 maart 2015 14:05 schreef Boarderzip het volgende:
Ik kreeg in eerste instantie ook deze datum voorgesteld, echter geef ik dan een project presentatie voor het management team van mijn stagebedrijf dus kon gelukkig eentje doorschuiven. Wanneer heb jij de eerste dag gehad en het assessment? Misschien dat we samen een ronde hebben doorlopen
Ik toevallig ook Jij ook succes!quote:Op maandag 2 maart 2015 09:45 schreef barsema7 het volgende:
[..]
Ik heb 4 februari het assessment gehad! Succes alvast met de grading
Ik vroeg me af wat je bedoelde met 'een deel separatie'quote:Op maandag 2 maart 2015 22:03 schreef huipert1 het volgende:
Ik heb vandag en morgen de grading. Vandaag klassikaal les gehad en morgen om half 9 de test. Leuke dag gehad. Modules doornemen is een must want komt veel info uit de modules voor in de grading. Daarnaast komt er een deel separatie bij wat je simpelweg moet begrijpen. Je moet daarnaast ook de vluchtstrippen goed begrijpen.
Morgen half 9 voor mij, ik ben benieuwd. Ik was helaas een half uur te laat aangezien er geen treinen reden vanaf Utrecht CS naar schiphol. Als de treinen rijden is het prima te doen. Vandaag was dat helaas niet het geval maar kon ik op tijd een auto regelen! Je kan natuurlijk ook 9292 raadplegen of je wil weten of het te doen is om daar te komen..
Holy moly, maar twee door naar de DART Dat is niet zoveelquote:Op maandag 2 maart 2015 22:06 schreef huipert1 het volgende:
FYI, mijn selectie in een notendop:
1: FEAST / DART. Begonnen met ongeveer 20 mensen, gingen uiteindelijk 2 door naar de DART.
2. Groepsassesment: waren met 5 mensen.
3. Grading. Zouden met 6 mensen zijn. Waren er uiteindelijk 4. 1 was ziek en een ander kon het niet redden ivm &^#%$&^#&%$& NS...
Volgens mij zijn er best wat mensen die ook wanneer ze al een baan hebben nog proberen hier binnen te komen!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:12 schreef Islay het volgende:
Trouwens, heel fijn om zoveel topics en berichten te kunnen doorlezen hier! Ik vraag me af of er anderen zijn die een prima baan hebben, maar toch graag bij de LVNL willen? En, is de AAPRO nog steeds een module binnen de opleiding?
Grading was lastig, bleef wel rustig. Interview pittig verder. Geen idee hoe ik het moet inschatten... Afwachten dus maar....quote:
Hmm ik hoop dat ik het zo ver mag schoppen dat ik er over kan nadenken of ik dat risico wil nemen. Anders ben je in 2 maanden dus werkloos en dat zou treurig zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:37 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er best wat mensen die ook wanneer ze al een baan hebben nog proberen hier binnen te komen!
En voor zover ik weet is de AAPRO inderdaad nog een deel van het eerste jaar van de opleiding, waar nog veel mensen afvallen..
En, al gebeld?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:11 schreef barsema7 het volgende:
Vandaag de grading gehad. Het is echt een intensieve test die haast niet foutloos is te doorlopen. De eerste test redelijk veel fouten gemaakt waar ik me tijdens de test wel bewust van was. Na de feedback test 2 gehad en ik hoop dat ik die feedback goed heb toegepast! We zullen zien
Nee.. Wacht nog op de uitslag! Weet niet of dit een goed teken is want de afgelopen rondes waren ze er vrij snel mee😕quote:
Volgens de site van lvnl zijn er geen gradings vandaag en morgen, tenzij ze extra dagen hebben ingepland dus. Volgens mij doen ze dat ook wel is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:06 schreef barsema7 het volgende:
Zijn er vandaag en morgen mensen die de grading hebben ?
Ik denk dat een groot deel dit topic wel volgt of heeft doorgekeken. Het is toch een van de weinige topics over de selectie die te vinden is en waar nog in gepost wordt.. Grote kans dat veel niet de behoefte hebben ook echt nog te posten en anderen via hier op de hoogte te houden helaas.quote:
Nja ik heb mijn best gedaan in ieder geval, was wel gaaf om te doen! Misschien nog andere fouten gemaakt die ik zelf niet opgemerkt heb. Ik zal het hier laten weten als ik meer heb gehoord. Ik heb na de eerste test wel gevraagd of ik voldoende of onvoldoende had gescoord maar ik kreeg te horen dat de beoordelende persoon hier geen uitspraken over kon doen aangezien na deze ronde alle testresultaten bij elkaar gelegd worden en er dan een bepaald advies uit komt? Ik heb eerder in deze topics gelezen dat er juist wel een uitspraak gedaan mocht worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:19 schreef DeMuur het volgende:
Klinkt anders als een goed resultaat hoor! Vooral die namen verkeerd zeggen en toch corrigeren, en vergeten end of coordination te zeggen tillen ze echt niet zwaar aan. Ik heb daar ook best veel fouten mee gemaakt. Ik weet natuurlijk mijn score ook niet, maar wel dat ik het gehaald heb
Dat betekent veel aanmeldingen, de reclames werken..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:40 schreef Gambitfreak het volgende:
Begin maart aangemeld. 20 mei pas aan de beurt voor de eerste ronde!
Ja helaas wel... Duurt lang!quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:57 schreef DeMuur het volgende:
Dat betekent veel aanmeldingen, de reclames werken..
Hoe is je interview gegaan?quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:31 schreef barsema7 het volgende:
Oh, wist niet dat je die datums kon zien! Ja ik heb volgende week donderdag 19 maart mijn interview
Huh 2 april? tegen mij zeiden ze 31 maart! Neem aan dat ze niet 2 keer overleggen in 1 week?quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:10 schreef barsema7 het volgende:
Interview was vrij ontspannen. Voor mijn gevoel heb ik een goed beeld van mezelf gegeven! 2 april is het plaatsingsoverleg dus nu nog twee weken wachten.
"2 april? Weet u dat wel zeker? Iemand op fok! zei dat het 31 maart is "quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:13 schreef barsema7 het volgende:
Ze heeft duidelijk 2 april gezegd, dus wie weet is de datum verschoven Ik had er verder niet naar doorgevraagd, ik ging er vanuit dat het klopt haha
hey ik zag dat je op 29 september begon met je eerste ronde en nu doe je interview oftewel fase 5 toch?quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:12 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Huh 2 april? tegen mij zeiden ze 31 maart! Neem aan dat ze niet 2 keer overleggen in 1 week?
Ja ik heb mijn interview 11 februari gehad! Dat komt vooral omdat ik 1x niet kon in verband met tentamens, hierdoor werd ik 1 batch vooruit geschoven. Na de grading heb ik voor de zekerheid nog een keer vermeld dat ik niet voor de voorjaarsklas ging, omdat ze me erg gehaast voor het interview in wilde plannen. Ze waren blij dat ik dat even meldde, maar ik kon vervolgens wel pas in februari mijn interview doen.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:59 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
hey ik zag dat je op 29 september begon met je eerste ronde en nu doe je interview oftewel fase 5 toch?
Maar ze zeiden op de website dat het traject 4 a 6 weken in beslag neemt?
Hoezo duurt het bij jou dan meer dan half jaar?
Ah okey dankje duidelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:08 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Ja ik heb mijn interview 11 februari gehad! Dat komt vooral omdat ik 1x niet kon in verband met tentamens, hierdoor werd ik 1 batch vooruit geschoven. Na de grading heb ik voor de zekerheid nog een keer vermeld dat ik niet voor de voorjaarsklas ging, omdat ze me erg gehaast voor het interview in wilde plannen. Ze waren blij dat ik dat even meldde, maar ik kon vervolgens wel pas in februari mijn interview doen.
Houd er trouwens maar rekening mee dat het vaak langer duurt dan die 6 weken die worden aangegeven wegens data die al vol zitten of ondat je zelf al wst gepland hebt.
DeMuur doet een hele moeilijke studie, staat overal wel in de top 10.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:04 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
Ah okey dankje duidelijk.
Waarom wilde je niet voor de voorjaarsklas?
En wat doe je nu voor studie dan als ik vragen mag, omdat je zegt dat je tentamens had
hah :p zou me nog geen eens verbazen als het waar zou zijn en we dezelfde studie doen. For obvious reasons.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:36 schreef BredeBrenda het volgende:
[..]
DeMuur doet een hele moeilijke studie, staat overal wel in de top 10.
wel echt goed van je dat je eerst deze studie besluit af te maken. Denk dat veel opeens zouden stoppen of iedergeval de studie op halt zouden zetten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:43 schreef DeMuur het volgende:
Haha precies Brenda Nee gewoon een doorsnee WO studie. Het maakt verder niet uit wat voor studie je doet voordat je hieraan begint
Het zou ronduit dom zijn om een studie niet af te ronden waar je een paar jaar mee bezig bent. Als je daadwerkelijk goed genorg bent om de opleiding lvl te doen dan wachten ze nog wel een half jaar op je, ga ik vanuit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:47 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
wel echt goed van je dat je eerst deze studie besluit af te maken. Denk dat veel opeens zouden stoppen of iedergeval de studie op halt zouden zetten.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie de obvious reasons niet echt?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:44 schreef IgotAquestion het volgende:
[..]
hah :p zou me nog geen eens verbazen als het waar zou zijn en we dezelfde studie doen. For obvious reasons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |