abonnement Unibet Coolblue
pi_146992204
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:49 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Jep, ben tot de grading gekomen. Wel erg balen, gezien wat ze bij Eurocontrol van me vroegen had ik het idee goed op weg te zijn :P
Wat stom dat ze je zo aan het lijntje houden. Ik ben nu, aangemoedigd door jou ;), mijn application voor NATS aan het invullen. Ik hoop maar dat dit niet ook iets is waar nog jaren overheen gaan...
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 15:57:59 #127
257132 crew  Awsom
pi_146992295
Hebben jullie geen plan B als in een 'normale' carriere? :P
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:59:12 #128
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_146992345
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:57 schreef Awsom het volgende:
Hebben jullie geen plan B als in een 'normale' carriere? :P
Ik heb na dit jaar een WO bachelor en kan gewoon verder met mijn master hierna, mocht dit allemaal niks worden!
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:00:16 #129
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_146992395
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:55 schreef Jummul het volgende:

[..]

Wat stom dat ze je zo aan het lijntje houden. Ik ben nu, aangemoedigd door jou ;), mijn application voor NATS aan het invullen. Ik hoop maar dat dit niet ook iets is waar nog jaren overheen gaan...
Tot zover lijkt NATS wat communiceren betreft *gelukkig* meer op LVNL dan op Eurocontrol. Ik had mijn Stage 0 en Stage 1 binnen een week na mijn sollicitatie al afgerond en de resultaten heb je binnen een paar uur binnen.
pi_146992853
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:57 schreef Awsom het volgende:
Hebben jullie geen plan B als in een 'normale' carriere? :P
Heb ik wel. Maar dat is eerder een plan D :) NATS is al mijn plan B. Plan C is eerder Defensie dan een normale carriere! ;-) (jaha, ik wil het echt heel graag).

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:00 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Tot zover lijkt NATS wat communiceren betreft *gelukkig* meer op LVNL dan op Eurocontrol. Ik had mijn Stage 0 en Stage 1 binnen een week na mijn sollicitatie al afgerond en de resultaten heb je binnen een paar uur binnen.
Fijn! Ik heb net de application afgerond. Ben benieuwd!
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:27:16 #131
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_146993339
Hou er trouwens wel rekening mee dat NATS in vergelijking met bijna alle andere bedrijven veel minder betaalt, mocht dat een van je drijfveren zijn :P
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:59:45 #132
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_146997791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:27 schreef Jotcha het volgende:
Hou er trouwens wel rekening mee dat NATS in vergelijking met bijna alle andere bedrijven veel minder betaalt, mocht dat een van je drijfveren zijn :P
100.000 pond voor een senior verkeersleider. Niet slecht toch.
NATS pay grades
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_146998540
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:59 schreef Sandyman het volgende:

[..]

100.000 pond voor een senior verkeersleider. Niet slecht toch.
NATS pay grades
Je betaalt volgens mij ook iets minder belasting daar dus dan valt het zeker mee. Als je in Londen/omgeving gaat wonen zijn je kosten wel weer wat hoger.
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:27:30 #134
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_146998675
"When training has been fully completed, expected salaries range from £32,522 to £36, 247, depending on location."

Als ik het goed had zat je bij LVNL op ¤75k na training. Ook tijdens training is het verschil groot, bij LVNL groei je van 26,5k tot 75k, bij NATS moet je het in het begin met ~£14k doen, allemaal een stuk minder. En dan heb ik het nog niet gehad over Eurocontrol, daar schijnt het nog veel meer te zijn allemaal :P Over belasting weet ik weinig trouwens, behalve dat dat bij Eurocontrol ook zo goed als nihil was ;)
pi_146999951
Hoe zit het bij de NATS met schulden als je stopt? En als je buiten eigen macht on faalt?

Ik kan alleen vinden dat er geen baangarantie is... Mag ik als er geen plek is na de opleiding bij bijvoorbeeld lvnl beginnen?
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 22:09:18 #136
257132 crew  Awsom
pi_147005630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:27 schreef Jotcha het volgende:
"When training has been fully completed, expected salaries range from £32,522 to £36, 247, depending on location."

Als ik het goed had zat je bij LVNL op ¤75k na training. Ook tijdens training is het verschil groot, bij LVNL groei je van 26,5k tot 75k, bij NATS moet je het in het begin met ~£14k doen, allemaal een stuk minder. En dan heb ik het nog niet gehad over Eurocontrol, daar schijnt het nog veel meer te zijn allemaal :P Over belasting weet ik weinig trouwens, behalve dat dat bij Eurocontrol ook zo goed als nihil was ;)
Verdien je bij eurocontrol nog meer dan bij LVNL? Ik heb daar wel eens naar gezocht maar wat ik kon vinden was dat je juist minder verdiende?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:00 schreef Jummul het volgende:

Ik kan alleen vinden dat er geen baangarantie is... Mag ik als er geen plek is na de opleiding bij bijvoorbeeld lvnl beginnen?
Dan zal er plek moeten zijn en zul je waarschijnlijk ook eerst weer een jaar ofzo op 'school' zitten.
pi_147007751
Wow echt heel erg balen voor jullie allemaal, had niet verwacht dat iedereen hier zou afvallen. Hopelijk ben ik de uitzondering dan.. :@ Nog wel bedankt voor je antwoorden Timvandel!

Hebben jullie een idee van jezelf waarom jullie afgevallen zijn, of al feedback terug van lvln?

Ik heb nu alle 4 de modules doorlopen, het is allemaal niet heel lastig tot het moment je voor de eerste keer probeert mee te schrijven met de oefeningen op je vlieg strips en tegelijkertijd terug probeert te praten met je clearing. Dat wordt nog wel even oefenen komende week!

Hoeveel tijd hebben jullie hierin gestopt, en hadden jullie ook andere (standaard)zinnen nodig die je niet gebruikt tijdens het oefenen in de module?

Succes met andere plannen als Eurocontrol en NATS!
pi_147019821
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:52 schreef DeMuur het volgende:
Wow echt heel erg balen voor jullie allemaal, had niet verwacht dat iedereen hier zou afvallen. Hopelijk ben ik de uitzondering dan.. :@ Nog wel bedankt voor je antwoorden Timvandel!

Hebben jullie een idee van jezelf waarom jullie afgevallen zijn, of al feedback terug van lvln?

Ik heb nu alle 4 de modules doorlopen, het is allemaal niet heel lastig tot het moment je voor de eerste keer probeert mee te schrijven met de oefeningen op je vlieg strips en tegelijkertijd terug probeert te praten met je clearing. Dat wordt nog wel even oefenen komende week!

Hoeveel tijd hebben jullie hierin gestopt, en hadden jullie ook andere (standaard)zinnen nodig die je niet gebruikt tijdens het oefenen in de module?

Succes met andere plannen als Eurocontrol en NATS!
Ik heb mezelf laten overhoren door mijn betere wederhelft. Haar uitgelegd hoe het moest, draaiboekjes gemaakt van klaringen en gaan. Daarmee doe je de grading niet beter (want je kunt nog geen beslissingen maken, dat leer je op de grading pas) maar ik kende de RT blind en dat heeft me enorm geholpen. Verder is vrije interpretatie altijd toegestaan.
Tijdens de tweede ronde gaf ik een kist vertrekklaring terwijl de eerste kist nog niet opgestegen was:
"DHL 708 disregard, abort takeoff if possible"

(maar ik heb het niet gehaald, dus of je daarop moet vertrouwen.... ;) )
pi_147024061
Dat jij het niet hebt gehaald dan snap ik niet, verder heb je geen cruciale fouten gemaakt toch?
pi_147024150
Nee ik snap het zelf ook niet, we horen het vrijdag! Kan ik bij de Grading afvallen op fouten die ik in andere rondes maakte? DART ging niet super namelijk.

Ik vond mijn Grading heel goed gaan zelf. Steeds ingegrepen voordat er een conflict was.
pi_147026109
Nee grading is een test, je krijgt punten voor bepaalde onderdelen. Bijv voor het op tijd opstijgen als daar maar een Window van 30 seconden voor is. Fouten verlagen deze score. De andere rondes worden er pas weer bijgepakt bij het interview/uiteindelijke plaatsing. Bij de grading moet je gemiddeld een score van 60 op schaal van honderd halen over beide tests. Hierbij geldt dat de eerste test voor 1/3e telt en de tweede voor 2/3. Dit komt omdat de eerste test makkelijker is en je bij de tweede test meer oefening gehad hebt.
pi_147027319
Jaarsma, jij lijkt te weten waarover je praat;)

Weet je voor welke onderdelen je verder punten krijgt? Of is dit voor letterlijk alles het geval, van optijd oproepen van vliegtuigen tot het voorkomem van conflicten.
pi_147027583
Je krijgt voor alles punten. (of niet natuurlijk) Van RT tot stripnotatie....
pi_147034866
Ja ik heb het zelf ook allemaal ondergaan, en net als anderen ook afgevallen na de grading door een wat ongelukkige samenloop (was ziek de dag melde het niet omdat ik dacht dat de tests niet in te halen waren stom natuurlijk, hele test kotsneigingen gehad :')) Ik was echter gewoon nieuwsgierig en vroeg ook veel aan de mensen die beoordeelden. Ik vroeg dan ook gewoon tussen de tests hoe het gegaan was de eerste keer. Zo wist ik dat ik de eerste test 66 punten had voordat de tweede test begon.En ook hoe de beoordeling werkt. Toen ik het niet haalde, baalde ik erg en had ook evaluatiegesprek gehad. Daarin ook nog over het ziek zijn gehad maar mocht het niet overdoen -> zou mijn resultaat toch beïnvloed hebben.

In eerste instantie nog het voornemen gehad voor Eurocontrol te gaan, maar heb dat later laten zitten. Ik kreeg, ongeveer een jaar geleden met een mail tot uitnodiging voor de selectie. Alleen hoorde ik zolang niks en ik ga ook niet eindeloos vastklampen een een hele kleine kans. Dus toen besloten voor een andere opleiding te gaan. Nu doe ik Accountancy aan Nyenrode + werken. Bevalt me nog erg goed en zou nu ook niet meer terugwillen. Zo een lange onzekerheid tijdens de opleiding hiertoe enzo, bovendien heb ik nu ook iets heel moois gevonden. :)
pi_147051829
Update voor iedereen die is afgevallen, geen zin heeft in een normale baan en bereid is 6 tot 12 jaar in het buitenland te werken:

:{ Belgocontrol
Afvallen bij LVNL is geen probleem. Als je bent afgevallen bij de FEAST of DART kan het nog lastig zijn. Er is geen leeftijdsgrens en geen maximaal aantal pogingen. Er zijn echter maar weinig wervingen en het gaat financieel slecht met Belgocontrol dus verwacht er niet te veel van.

:{ Eurocontrol
Afvallen bij LVNL doen ze vaag over, sowieso geen harde afwijzing. In ieder geval een strikte regel: "not yet 25 years of age on 01.10.2017"

:{ NATS (Engeland)
Afvallen bij LVNL is geen probleem. Je mag je aanmelden en in totaal drie keer proberen. Geen leeftijdsgrens. Stage 0 en 1 zijn thuis op de computer. Stage 2 en 3 in Engeland. Er zijn echter al ruim een jaar geen stage 2 of 3 selecties meer georganiseerd. En de selectiepool groeit alleen maar ;-)

:( DFS (Duitsland)
Afvallen bij LVNL is een no go. Bovendien moet je niveau 4 Duits spreken (5 is vloeiend en 6 is moedertaal).

:) ENAC (Frankrijk)
Afvallen bij LVNL is geen probleem. Je moet vloeiend Frans spreken en je hebt kans je eerste jaren in Afrika gestationeerd te zijn :-) Of dat goed of slecht is...

:) Naviar (Denemarken)
Afvallen LVNL geen probleem. Vloeiend Deens is een vereiste. Recruiten momenteel niet, vanaf 2016 weer.

:) LFV (Zweden)
Afvallen LVNL geen probleem. Recruiten iedere zomer voor het jaar erop. Zweeds was een vereiste, maar ze worden steeds soepeler.

:) Avinor (Noorwegen)
Afvallen LVNL geen probleem. Hebben groot tekort VKL'ers omdat ze lang een opleidingsstop hebben gehad. Noors is officieel een vereiste, maar "ik beloof dat ik tijdens de opleiding mijn Noors afstof" heeft er mensen binnengebracht.

:) Keilir (IJsland)
Afvallen LVNL geen probleem. IJslands is een vereiste. Recruiten het hele jaar door.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jummul op 27-11-2014 12:48:15 ]
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 13:15:44 #146
257132 crew  Awsom
pi_147053148
Hoezo 6 tot 12 jaar in het buitenland? Als je voor zo'n LVL in het buitenland gaat denk ik dat je gewoon emigreert voor de rest van je leven. :P

Als ik bovenstaand rijtje zo lees lijken Avinor/LFV/Eurocontrol mij de meest geschikte keuzes..

Verder moet je geluk hebben dat je een bepaalde taal vloeiend spreekt. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ondanks enkele jaren Frans te hebben gehad op school spreek ik absoluut geen vloeiend Frans. :+
pi_147053273
Nou ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn, ik onder andere, die nadat ze hun contract hebben uitgezeten (NATS is bijvoorbeeld 6 jaar in totaal) willen solliciteren bij LVNL.

Een die ik vergat: Spanje. Ook hier moet je vloeiend Spaans spreken, maar daar staat tegenover dat je tussen de 150 000 en 400 000 verdiend. Er zitten daar twee senioren die 1,2 miljoen per jaar verdienen, maar die werken 365 dagen per jaar (ja, dat mag :) )
pi_147056915
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:09 schreef Awsom het volgende:

[..]

Verdien je bij eurocontrol nog meer dan bij LVNL? Ik heb daar wel eens naar gezocht maar wat ik kon vinden was dat je juist minder verdiende?

[..]

Dan zal er plek moeten zijn en zul je waarschijnlijk ook eerst weer een jaar ofzo op 'school' zitten.
Eurocontrol hou je door de Europese Ambtenarenstatus van de werknemers daar veel meer over dan bijna elke vergelijkbare ANSP (behalve als je Dubai/Abu Dhabi meetelt).

Na overstappen ben je minimaal wel een jaar opnieuw in opleiding ja.
pi_147057097
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:20 schreef Jummul het volgende:
Nou ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn, ik onder andere, die nadat ze hun contract hebben uitgezeten (NATS is bijvoorbeeld 6 jaar in totaal) willen solliciteren bij LVNL.

Een die ik vergat: Spanje. Ook hier moet je vloeiend Spaans spreken, maar daar staat tegenover dat je tussen de 150 000 en 400 000 verdiend. Er zitten daar twee senioren die 1,2 miljoen per jaar verdienen, maar die werken 365 dagen per jaar (ja, dat mag :) )
Als je toch bezig bent kan je ook kijken bij Skyguide in Zwitserland.

Vergeet trouwens niet dat als je na het buitenland weer wilt solliciteren bij LVNL, je niet ouder bent dan 30, anders gaat het niet door.

Vraagje trouwens, waarom lijkt de luchtmacht jou niks? Je bent als bereid om heel Europa door te gaan dus dan moet je er echt wel iets op tegen hebben dacht ik zo ;)
pi_147057563
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:34 schreef Timothy1987 het volgende:

[..]

Als je toch bezig bent kan je ook kijken bij Skyguide in Zwitserland.

Vergeet trouwens niet dat als je na het buitenland weer wilt solliciteren bij LVNL, je niet ouder bent dan 30, anders gaat het niet door.

Vraagje trouwens, waarom lijkt de luchtmacht jou niks? Je bent als bereid om heel Europa door te gaan dus dan moet je er echt wel iets op tegen hebben dacht ik zo ;)
Haha ja. Nou ik ben er wel serieus naar aan het kijken hoor, ook voor vlieger ipv VKLer! Defensie an sich staat me helemaal niet tegen. Maar er zijn wel wat hekele puntjes.
Ik heb een vrouw die ik niet zomaar in de steek wil laten om 6 of 12 maanden de KMA te doen of naar Fort Hood te gaan. Om nog te zwijgen van uitzendingen :)

Bij Defensie lijkt een VKL baan me niks, tenzij je op Eindhoven terecht komt for the lucky few. Maar voor Defensie zou ik dan weer kijken naar helikopterpiloot wat me machtig mooi werk lijkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')