abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_145139020
Ja, nog iets over dat 'back-up plan' :-) Ik zou graag, mocht ik afvallen, wat andere opties proberen (eurocontrol en defensie).

Mag je als je afvalt daar wel gewoon solliciteren? En kan iemand mij concrete verschillen vertellen tussen eurocontrol, defensie en LVNL? Ik vind het vooral bij defensie lastig om erachter te komen hoe je (studie)loopbaan eruit ziet.
pi_145141910
Eurocontrol is alleen radarverkeersleiding, en nog moeilijker om bij te komen.

Keuringen voor defensie zijn exact hetzelfde, en sommige mag je maar 1 keer doen.
Als je bij defensie aangenomen wordt ziet het er in het kort zo uit:
1 jaar militaire opleiding in Breda.
Maand of 8/9 opleiding op de School Of Air Control op het AOCS Nieuw Milligen. Hier wordt ook beslist of je toren- of radarverkeersleiding gaat doen.
Hierna volgt de praktijkopleiding bij radar of op 1 van de luchtmachtbases. Dit kan ook zeker een jaar duren.
pi_145144436
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:17 schreef Timothy1987 het volgende:
Eurocontrol is alleen radarverkeersleiding, en nog moeilijker om bij te komen.

Keuringen voor defensie zijn exact hetzelfde, en sommige mag je maar 1 keer doen.
Als je bij defensie aangenomen wordt ziet het er in het kort zo uit:
1 jaar militaire opleiding in Breda.
Maand of 8/9 opleiding op de School Of Air Control op het AOCS Nieuw Milligen. Hier wordt ook beslist of je toren- of radarverkeersleiding gaat doen.
Hierna volgt de praktijkopleiding bij radar of op 1 van de luchtmachtbases. Dit kan ook zeker een jaar duren.
Bedankt voor de info! Erg waardevol voor me.

Mag ik na afvallen bij LVNL nog bij hen solliciteren? En die militaire opleiding is het eerste jaar 'algemeen' dus? Kan ik als luchtverkeersleider bij defensie ook uitgezonden worden?

Thanks voor de moeite en info! :)
pi_145146579
Mocht je afvallen eurocontrol zoekt nog mensen voor het voorjaar van 2015. Ik was daarmee bezig totdat ze me om oogonderzoeken gingen vragen. Bovendien ben ik nu lekker bezig met een andere studie. En als je feast/dart al gedaan hebt dan hoef je die niet opnieiw te doen. Overigens moet je ze wel toestemming geven om je testresultaten in te zien.

En wat me ook aan het twijfelen bracht : eerste paar jaar moet je intern in Frankrijk.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:37:55 #55
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_145148034
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:34 schreef Jummul het volgende:
Kan ik als luchtverkeersleider bij defensie ook uitgezonden worden?
Ja, dat kan.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_145155750
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 07:45 schreef Jaarsma93 het volgende:
Mocht je afvallen eurocontrol zoekt nog mensen voor het voorjaar van 2015. Ik was daarmee bezig totdat ze me om oogonderzoeken gingen vragen. Bovendien ben ik nu lekker bezig met een andere studie. En als je feast/dart al gedaan hebt dan hoef je die niet opnieiw te doen. Overigens moet je ze wel toestemming geven om je testresultaten in te zien.

En wat me ook aan het twijfelen bracht : eerste paar jaar moet je intern in Frankrijk.
Waar kan ik meer info vinden over de studieloopbaan van eurocontrol? Dit over Frankrijk ben ik nog nooit tegengekomen namelijk en dat lijkt me wel allemaal heel handige info :)
pi_145156992
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:34 schreef Jummul het volgende:

[..]

Bedankt voor de info! Erg waardevol voor me.

Mag ik na afvallen bij LVNL nog bij hen solliciteren? En die militaire opleiding is het eerste jaar 'algemeen' dus? Kan ik als luchtverkeersleider bij defensie ook uitgezonden worden?

Thanks voor de moeite en info! :)
Zoals al eerder geantwoord, kan je idd uitgezonden worden.
1e jaar is idd algemene militaire opleiding. Van bivak, grensverleggende activiteiten en schieten tot militair recht, commandovoering en sport.
Als je afvalt bij LVNL kan je gewoon nog bij defensie solliciteren, zeker als je bij de AAPRO afvalt, die heeft defensie namelijk niet.

Eerste twee fases van je opleiding bij Eurocontrol zijn idd in Frankrijk, in Toulouse. Daarna vervolg je je opleiding in Maastricht.

Hier kun je het meeste wel vinden denk ik:
https://www.eurocontrol.int/faq/air-traffic-controller-jobs

[ Bericht 6% gewijzigd door Timothy1987 op 03-10-2014 15:25:44 ]
pi_145157402
Als je naar Toulouse gaat wordt er dus huisvesting geregeld, moet ik dan denken aan een kamer of een appartement? Als in, als je een partner hebt; kan die mee?

En er staan de volgende shifts:
quote:
The different possible shifts are:

M1: 06.00 – 12.30
M2: 06.30 – 13.30
M3: 07.00 – 14.30
M4: 07.30 – 15.00
M5: 08.00 – 15.30
MS1: 08.30 – 16.00
MS2: 09.00 – 16.30
MS3: 09.30 – 17.00
MS4: 10.00 – 17.30
MS5: 10.30 – 18.00
MS6: 11.00 – 18.30
AS1: 11.30 – 19.00
AS2: 12.00 – 19.30
AS3: 12.30 – 20.00
AS4: 13.00 – 20.30
AS5: 13.30 – 21.00
AS6: 14.00 – 21.30
A1: 14.30 – 22.00
A2: 15.00 – 22.30
A3: 15.30 – 23.00
A4: 16.00 – 23.30
A5: 16.30 – 00.00
N: 23.00 – 06.30

A typical sequence might be:
M5 - AS1 - M4 - M2 or A3 - AS1 - M4 - M2
Kan je bij LVNL dergelijke werktijden verwachten?
pi_145160946
Weet geen exacte tijden, maar je gaat iig ook op onregelmatige tijden werken. Dus weekenden, savonds, snachts, feestdagen enz.

De LVL is 24/7 aanwezig.
pi_145161303
Goedemiddag allemaal, heb het forum over Luchtverkeersleider worden ook eindelijk ontdekt :P

Ik ben afgelopen woensdag geweest voor het assessment en daarvan kreeg ik gisteren te horen dat het weer goed genoeg was :)

Ben benieuwd of hier nog meer mensen zitten die afgelopen woensdag (1 oktober) het assessment hebben gehad...

20-21 november mag ik voor de grading, spannend dus!

Groetjes Tim
pi_145161720
Gefeliciteerd! Ik heb over twee weken mijn assessment. Begrijp ik nou goed dat er bij jou tussen het assessment en grading bijna 2 maanden zit? Schiet niet echt op die selectie :-)
pi_145161783
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:23 schreef Jummul het volgende:
Gefeliciteerd! Ik heb over twee weken mijn assessment. Begrijp ik nou goed dat er bij jou tussen het assessment en grading bijna 2 maanden zit? Schiet niet echt op die selectie :-)
Ehm dat ligt gedeeltelijk ook aan mezelf :P

Ik kon ook al op 6-7 november (ruim een maand dus), maar dan heb ik tentamens. Ben namelijk dit jaar toch maar aan studie begonnen als plan B.
pi_145171972
Volgens mij heeft Eurocontrol de regel dat als je afgevallen bent in de opleiding bij een andere ANSP je niet meer mag solliciteren...
pi_145181353
Oh. Dat zou balen zijn. Maar goed, ik ga er vooralsnog vanuit dat ik de selectie bij LVNL wel haal :)
  Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:19:50 #65
257132 crew  Awsom
pi_145181710
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:59 schreef Jummul het volgende:
Oh. Dat zou balen zijn. Maar goed, ik ga er vooralsnog vanuit dat ik de selectie en opleiding bij LVNL wel haal :)
:P
pi_145184521
Awsom, heb jij het eigenlijk gehaald? Las een aantal posts terug dat je op het verlossende telefoontje wachtte..
pi_145251333
Eurocontrol neemt inderdaad mensen die zijn afgevallen bij de LVNL niet aan (dat heb ik ook nog geprobeerd).
Defensie heeft geen AAPRO, dus ik weet niet wat zij daarvan zeggen. Er zitten namelijk ook wel eens verkeersleiders van Defensie bij de AAPRO (ik had er 1 in mijn groep zitten).
pi_145265342
Als een verkeersleider van defensie bij de AAPRO zit dan is dat omdat hij bij LVNL gesolliciteerd heeft.

Als je bij de AAPRO afvalt dan kan je het bij defensie gewoon proberen.
pi_145565656
Zijn er toevallig nog mensen die net als ik de eerste testdag hebben komende vrijdag?
pi_145592898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:28 schreef Jummul het volgende:
Awsom, heb jij het eigenlijk gehaald? Las een aantal posts terug dat je op het verlossende telefoontje wachtte..
Hoe ging je assessment vandaag? Vertel me alles wat nuttig kan zijn voor volgende week!
pi_145622162
Ik ben door naar de grading! Ook ik op 20/21 november. Nog lang wachten :)

Voorbereiding: wees jezelf! En doe het echt als groep. Er is ruimte voor iedereen en het is bovendien veel leuker als je echt een team kunt zijn.
Concrete voorbereiding verder niet, je krijgt opdrachten die niet goed of fout op te lossen zijn maar die gaan om het (groeps)proces naar het antwoord ;)
pi_145694312
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:55 schreef Jummul het volgende:
Ik ben door naar de grading! Ook ik op 20/21 november. Nog lang wachten :)

Voorbereiding: wees jezelf! En doe het echt als groep. Er is ruimte voor iedereen en het is bovendien veel leuker als je echt een team kunt zijn.
Concrete voorbereiding verder niet, je krijgt opdrachten die niet goed of fout op te lossen zijn maar die gaan om het (groeps)proces naar het antwoord ;)
Leuk, dan zie ik je daar :) Welke dag had jij het assessment?
pi_145917563
Assesssment ook gehaald, het gaat goed hier op het forum!
4 en 5 december de grading, dat duurt dus nog even.
  Moderator zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:53:19 #74
257132 crew  Awsom
pi_145933331
Succes bij de grading! Vergeleken met de andere selectie rondes is die véél lastiger maar wel heel erg leuk :)
pi_145934073
'T mag ook wel iets moeilijker, had biet verwacht dat het op dit niveau bleef doorgaan haha.

Ik ga gewoon mijn best doen zoals waarschijnlijk iedereen en dan zien we wel hoe het loopt.
Neem aan dat er geen specifieke tips zijn verder buiten gewoon die e tool goed leren?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')