Bedankt voor de info! Erg waardevol voor me.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:17 schreef Timothy1987 het volgende:
Eurocontrol is alleen radarverkeersleiding, en nog moeilijker om bij te komen.
Keuringen voor defensie zijn exact hetzelfde, en sommige mag je maar 1 keer doen.
Als je bij defensie aangenomen wordt ziet het er in het kort zo uit:
1 jaar militaire opleiding in Breda.
Maand of 8/9 opleiding op de School Of Air Control op het AOCS Nieuw Milligen. Hier wordt ook beslist of je toren- of radarverkeersleiding gaat doen.
Hierna volgt de praktijkopleiding bij radar of op 1 van de luchtmachtbases. Dit kan ook zeker een jaar duren.
Ja, dat kan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:34 schreef Jummul het volgende:
Kan ik als luchtverkeersleider bij defensie ook uitgezonden worden?
Waar kan ik meer info vinden over de studieloopbaan van eurocontrol? Dit over Frankrijk ben ik nog nooit tegengekomen namelijk en dat lijkt me wel allemaal heel handige infoquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 07:45 schreef Jaarsma93 het volgende:
Mocht je afvallen eurocontrol zoekt nog mensen voor het voorjaar van 2015. Ik was daarmee bezig totdat ze me om oogonderzoeken gingen vragen. Bovendien ben ik nu lekker bezig met een andere studie. En als je feast/dart al gedaan hebt dan hoef je die niet opnieiw te doen. Overigens moet je ze wel toestemming geven om je testresultaten in te zien.
En wat me ook aan het twijfelen bracht : eerste paar jaar moet je intern in Frankrijk.
Zoals al eerder geantwoord, kan je idd uitgezonden worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:34 schreef Jummul het volgende:
[..]
Bedankt voor de info! Erg waardevol voor me.
Mag ik na afvallen bij LVNL nog bij hen solliciteren? En die militaire opleiding is het eerste jaar 'algemeen' dus? Kan ik als luchtverkeersleider bij defensie ook uitgezonden worden?
Thanks voor de moeite en info!
Kan je bij LVNL dergelijke werktijden verwachten?quote:The different possible shifts are:
M1: 06.00 – 12.30
M2: 06.30 – 13.30
M3: 07.00 – 14.30
M4: 07.30 – 15.00
M5: 08.00 – 15.30
MS1: 08.30 – 16.00
MS2: 09.00 – 16.30
MS3: 09.30 – 17.00
MS4: 10.00 – 17.30
MS5: 10.30 – 18.00
MS6: 11.00 – 18.30
AS1: 11.30 – 19.00
AS2: 12.00 – 19.30
AS3: 12.30 – 20.00
AS4: 13.00 – 20.30
AS5: 13.30 – 21.00
AS6: 14.00 – 21.30
A1: 14.30 – 22.00
A2: 15.00 – 22.30
A3: 15.30 – 23.00
A4: 16.00 – 23.30
A5: 16.30 – 00.00
N: 23.00 – 06.30
A typical sequence might be:
M5 - AS1 - M4 - M2 or A3 - AS1 - M4 - M2
Ehm dat ligt gedeeltelijk ook aan mezelfquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:23 schreef Jummul het volgende:
Gefeliciteerd! Ik heb over twee weken mijn assessment. Begrijp ik nou goed dat er bij jou tussen het assessment en grading bijna 2 maanden zit? Schiet niet echt op die selectie :-)
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 10:59 schreef Jummul het volgende:
Oh. Dat zou balen zijn. Maar goed, ik ga er vooralsnog vanuit dat ik de selectie en opleiding bij LVNL wel haal
Hoe ging je assessment vandaag? Vertel me alles wat nuttig kan zijn voor volgende week!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:28 schreef Jummul het volgende:
Awsom, heb jij het eigenlijk gehaald? Las een aantal posts terug dat je op het verlossende telefoontje wachtte..
Leuk, dan zie ik je daar Welke dag had jij het assessment?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:55 schreef Jummul het volgende:
Ik ben door naar de grading! Ook ik op 20/21 november. Nog lang wachten
Voorbereiding: wees jezelf! En doe het echt als groep. Er is ruimte voor iedereen en het is bovendien veel leuker als je echt een team kunt zijn.
Concrete voorbereiding verder niet, je krijgt opdrachten die niet goed of fout op te lossen zijn maar die gaan om het (groeps)proces naar het antwoord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |