abonnement Unibet Coolblue
pi_145943094
Ik mag op 10 november de eerste testdag met competentietest en FEAST doen bij lvnl. Iemand een beetje een idee wat ik kan verwachten bij de competentietest? Bij de voorlichting waren ze er erg vaag over namelijk...
pi_145943874
Zoals overal te lezen is, het eheft zeker zin om een beetje in de gaten te hebben hoe de iq testjes in elkaar zitten. Echter heeft uitgebreid oefenen geen zin. Gewoon zorgen dat je uitgerust bent en jezelf goed kan concentreren voor een paar uur.
pi_145950093
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 00:01 schreef DeMuur het volgende:
Zoals overal te lezen is, het eheft zeker zin om een beetje in de gaten te hebben hoe de iq testjes in elkaar zitten. Echter heeft uitgebreid oefenen geen zin. Gewoon zorgen dat je uitgerust bent en jezelf goed kan concentreren voor een paar uur.
Maar kan ik een echte IQ test verwachten met vragen zoals 'vul de reeks aan' of is het meer zoiets als snel sommetjes maken?
pi_145950506
Hier zie je de omschrijving via wikipedia :http://en.m.wikipedia.org/wiki/FEAST_test

Maar zoals eerder gezegd. Uitgebreid oefenen heeft niet veel zin.
  Moderator dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:43:40 #80
257132 crew  Awsom
pi_146071012
quote:
Haha dat meneer de transavia piloot lekker luistert.
Awsom, ben jij trouwens geplaatst voor de opleiding?
pi_146159699
Haha, leuk om dit allemaal even te lezen. Ik heb zelf afgelopen voorjaar gesolliciteerd bij LVNL, maar ben helaas op de grading afgevallen. Ben nu weer lekker door aan het studeren, maar toch serieus aan het twijfelen of ik niet de 'andere' kant op wil en bij de KLS wil solliciteren. :) Hoe dan ook, succes allemaal met de tests!
pi_146159811
Kreeg je ook feedback op je grading switchside? En heb je eventueel nog tips oid?
pi_146160402
Yes! Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met het programma, maar het ging bij mij als volgt; je krijgt ongeveer 10 dagen van tevoren de e-learning tool toegestuurd, dan krijg je op de eerste dag nog klassikaal extra theorie (ben je wel van 9 tot 2-3 mee bezig), en op het einde van de dag krijg je de gelegenheid om in setting te oefenen. Daarbij krijg je ook feedback. De volgende dag is het gedeelte waar je daadwerkelijk op beoordeeld wordt, en tussen de twee testen door krijg je ook feedback (na de tweede dus helaas niet).

Qua tips... Wat betreft die e-learning: allicht nodeloos om te zeggen, maar zorg er echt voor dat je die informatie gewoon kan dromen. Het is voor jezelf fijn als je dat gewoon foutloos kan doen, en het bespaart je ook tijd die je heel hard nodig zal hebben tijdens de daadwerkelijke grading. Een kritiekpunt op mijn partner tijdens de oefengrading was bijvoorbeeld dat ze te lang deed over het oproepen van vliegtuigen en soms niet wist wat ze moest zeggen (bij mij was het dan weer dat ik langer moest nadenken, hehe :D)

Praktische tip, afhankelijk van waar je woont: fix een overnachtingsplek in de buurt. Het Steigenberger is behoorlijk aan de prijs, maar het zit echt naast LVNL (en ze hebben een fantastisch ontbijt.) Op Schiphol zelf zitten ook behoorlijk wat hotels, en er is volgens mij een redelijke busverbinding. Ik vond het zelf heel chill om me in ieder geval geen zorgen te hoeven maken over falende treinen of file oid.

Als laatste, tijdens de grading zelf; maak gebruik van de notatiemethoden die ze aandragen (staat in de e-learning en wordt ook klassikaal besproken), en doe je best om daar ook onder druk consistent in te zijn. Probeer echt de feedback die na je eerste gradingtest is gegeven ook daadwerkelijk te verwerken, want op je learning curve wordt ook gelet. Verder schiet me zo een twee drie niks te binnen, maar als ik me nog wat herinner, zal ik het wel posten. :)
pi_146160594
Iets wat je bij de grading kan doen maar velen waarschijnlijk niet weten : Na de eerste test mogen ze feedback geven en dus ook vertellen hoe je gescoord hebt op de eerste test (of je deze gehaald hebt bijv.). Ook handig om te weten is dat de tweede test die dag 2x telt ten opzichte van de eerste test, dit omdat je meer geoefend kan hebben en daardoor de test beter hoort te maken.
pi_146162168
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:21 schreef Switchside het volgende:
Haha, leuk om dit allemaal even te lezen. Ik heb zelf afgelopen voorjaar gesolliciteerd bij LVNL, maar ben helaas op de grading afgevallen. Ben nu weer lekker door aan het studeren, maar toch serieus aan het twijfelen of ik niet de 'andere' kant op wil en bij de KLS wil solliciteren. :) Hoe dan ook, succes allemaal met de tests!
Je zal het vast weten, maar de vooruitzichten voor piloot zijn op dit moment niet erg goed. Iemand die ik ken had de KLS afgerond, heeft vervolgens nog even een bachelor op de universiteit afgerond en kon daarna pas aan de slag.

Ik moet ook maar weer eens serieus gaan nadenken of ik de selectie nog een keer ga doen, in december mag ik het nog een keer proberen.
pi_146163296
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:34 schreef Viezze het volgende:

[..]

Je zal het vast weten, maar de vooruitzichten voor piloot zijn op dit moment niet erg goed. Iemand die ik ken had de KLS afgerond, heeft vervolgens nog even een bachelor op de universiteit afgerond en kon daarna pas aan de slag.

Ik moet ook maar weer eens serieus gaan nadenken of ik de selectie nog een keer ga doen, in december mag ik het nog een keer proberen.
KLS kan je eigenlijk beter helemaal niet aan beginnen als je niets hebt om op terug te vallen. En dat ligt niet eens aan de wachttijd (die momenteel hard terugloopt), maar vooral aan het geld dat je erin moet stoppen zonder enige garantie op een baan.

Het werk is verder ook niet echt vergelijkbaar, behalve dat je alletwee over de vhf babbelt ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_146244200
Over een week krijg ik de elearning tool binnen, ben benieuwd!

Is het heel veel om te leren? Ik bedoel, is het naast een fulltime baan en een huishouden in je hoofd te krijgen binnen 10 dagen? :-)
pi_146308726
Nee valt wel mee, is goed te doen. Je krijgt ook niet alles, groot gedeelte krijg je pas op de 1e dag van de grading.
pi_146323420
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:47 schreef Switchside het volgende:
Yes!

....

Verder schiet me zo een twee drie niks te binnen, maar als ik me nog wat herinner, zal ik het wel posten. :)
Dankjewel! Ja die e-learning tool krijg ik als het goed is ook 10 dagen van te voren. Het is vast ook handig om van te voren ook al te oefenen met het uitspreken van de radiotaal en te oefenen alsof je al een vliegtuig begeleid? Of is dit nog niet mogelijk met de hoeveelheid kennis die je aangereikt krijgt via de e-learning tool?

Gelukkig woont mijn vriendin vlakbij Amsterdam Lelylaan, dus op schiphol ben ik zo. :) Dat scheelt weer wat geld en reistijd 's ochtends vroeg!
pi_146367569
Nog meer mensen die 6 december naar de voorlichtingsdag gaan?
pi_146495516
Helaas vandaag niet voorbij de feast gekomen, benieuwd of ik over 2 jaar het nog eens mag proberen
pi_146529002
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:09 schreef tobitronics het volgende:
Helaas vandaag niet voorbij de feast gekomen, benieuwd of ik over 2 jaar het nog eens mag proberen
Jammer! Hoe oud ben je? Misschien is het een goed idee eerst een andere studie af te ronden en het inderdaad daarna nog is te proberen als je dat wil.
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 15:19:55 #94
257132 crew  Awsom
pi_146612964
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:09 schreef tobitronics het volgende:
Helaas vandaag niet voorbij de feast gekomen, benieuwd of ik over 2 jaar het nog eens mag proberen
Die feast is lastig he, compleet ander niveau dan iq-testen op het internet. :P
pi_146695077
Ik ben inmiddels flink aan het oefenen met de e-learning tool. Het is allemaal niet zo moeilijk maar ik moet zeggen soms wel onduidelijk.
*knip*

[ Bericht 66% gewijzigd door Jummul op 16-11-2014 15:47:36 ]
pi_146696121
1. Nieuwe theorie en oefenen.
2. Dat dus.
3. Routes van vluchten staan op je strips, net zoals bij learning tool. Omvliegen enz kan niet, en dit krijg je idd allemaal op de 1e dag.
pi_146698300
1 Thanks
2 Thanks
3 *knip*

[ Bericht 75% gewijzigd door Jummul op 16-11-2014 15:47:57 ]
pi_146701664
Jep, en je hebt geen radarbeeld dus je moet wel ;)
pi_146704330
De tests duren dacht ik een half uur per stuk. Daarin moet je dan geloof ik ong 13-15 vluchten begeleiden. Je hebt alleen een klok op een computerscherm, de strips, en dat radioding waardoor je moet "bellen".
pi_146775306
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef Awsom het volgende:

[..]

Die feast is lastig he, compleet ander niveau dan iq-testen op het internet. :P
Vandaag feedback gehad op mijn scores.Wat er is gebeurd is niet dat ik de tests niet goed gemaakt heb (algehele score bovengemiddeld, op 1 onderdeel zelfs 100% score), maar dat ik bij het balletje-lijntje spelletje de verkeerde knoppen heb gebruikt, hetgeen resulteerde in een 1.

Conclusie: Mijn eigenwijsheid/stommiteit zorgt ervoor dat ik nu 2 jaar moet wachten en wellicht nooit door de selectie kom.

|:( |:( |:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')