abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140253365
Originele OP:
quote:
Gepeste jongen uit Project P mag niet meer naar school

Een leerling die in het tv-programma Project P pesten wilde aankaarten, is niet meer welkom op zijn school.

Patrick (12) zit al bijna een maand thuis. Hij wilde in anti-pestprogramma Project P laten zien dat hij werd gepest op het Rotterdamse Einstein Lyceum. Na de confrontatie met zijn klasgenoten mocht hij de klas niet meer in.

Te gevoelig
Gisteren boog de rechter in Lelystad zich over de uitzending. De school en ouders van medeleerlingen willen niet dat RTL deze aflevering uitzendt. Gepeste kinderen hebben op school in het geheim beelden gemaakt, en de schooldirectie vindt het te gevoelig die beelden zomaar uit te zenden.

Bang gemaakt
Volgens de moeder van Patrick is hij bang gemaakt. Een dag na de confrontatie werd Patrick op de gang van de school opgevangen. Hij mocht de klas niet meer in, zegt moeder Evelien Kramer tegen het AD. Hij belde mij op: mama ik mag niet meer naar gym. Vanaf dat moment mocht hij geen lessen meer volgen en zijn toetsen maakt hij nu in de directiekamer, zegt Evelien. De lesstof mag hij volgens haar maar een half uur van tevoren inzien. Dat is toch geen onderwijs?

Veel onrust
Evelien hoopte dat Project P ervoor zou zorgen dat Patrick niet meer gepest wordt. Volgens het Einstein Lyceum zorgde de komst van RTL voor veel onrust en meldde Patrick zich vervolgens ziek. Zijn moeder vindt dat de school bijdroeg aan de onrust. Een directielid zei tegen de kinderen: jullie moeten niet boos zijn op RTL, maar op Patrick.

Niet weggestuurd
Het Einstein Lyceum zegt tegen het AD dat Patrick niet is weggestuurd vanwege het programma, maar dat hij al naar een andere school wilde gaan omdat hij het niveau niet aankan. Patrick had een proefplaatsing op de school, en zijn cijfers waren niet hoog genoeg. Volgens zijn moeder komt dat door het pesten.

School ontkent
Het Einstein Lyceum reageert echter op Twitter dat het helemaal niet waar is dat Patrick is weggestuurd. De school beweert dat de ouders van Patrick hem hebben ziek gemeld en dat ze er alles aan doen om hem te begeleiden.

Bron: Linda.nl ( blijkbaar hebben ze daar af en toe wat zinnigs te vermelden )

Ik weet niet of dit al ergens stond. Maar het moet niet gekker worden. In plaats van het pesten aan te pakken. Moet het slachtoffer maar verdwijnen. Zo onrechtvaardig.
===============

Discuzeurt!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140253407
Die school, die pesters, degene die wordt gepest, waarschijnlijk die ouders van de pesters en degene die wordt gepest; allemaal een aandeel hierin.
pi_140253450
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:57 schreef Yalesa het volgende:

In een klas hoort er geen sociale hiėrarchie te zijn, de kinderen zijn gelijk.
Het fundamentele probleem en verschil van mening bij de ballen.

NIEMAND is gelijk en er is OVERAl sociale hierarchie, daar is die hele puberteit voor bedoeld, om daarmee om te leren gaan.

helaas voor de gepesten hoort pesten daarbij.

Het is -of je het leuk vindt of niet- een volkomen natuurlijke houding. Een evolutionair dingetje. Dat wil jij uitbannen met wetten? Werkelijk? Alsof we al niet genoeg regeltjes in Nederland hebben, zeg... :X
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140253490
pestgedrag komt voort uit groepsgedrag en kan ik herhaal kan NOOIT worden uitgebannen. Punt.
pi_140253608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:03 schreef bamibij het volgende:
pestgedrag komt voort uit groepsgedrag en kan ik herhaal kan NOOIT worden uitgebannen. Punt.
Diefstal komt voort uit bijvoorbeeld materialisme en kan nooit en ik herhaal NOOIT worden uitgebannen.

Maar betekent dat dat we het maar moeten accepteren? We kunnen de meeste dingen niet uitbannen, maar we kunnen wel de drempel hoger leggen om het te doen door de mensen die het doen te straffen.
pi_140253646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:03 schreef bamibij het volgende:
Natuurlijk wel.
Begin met het veel meer bespreekbaar maken en de pesters aanpakken.

Alhoewel voorlichting ook al een deel van de oplossing is.
blablablabla
pi_140253735
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
Begin met het veel meer bespreekbaar maken en de pesters aanpakken.

Alhoewel voorlichting ook al een deel van de oplossing is.
Er zijn nog niet genoeg geitenwollensokkenaanpakken op de scholen inderdaad. Man, de zwakkeren worden altijd gepakt. In de voetbalkleedkamer, op de werkvloer, overal. enige oplossing die zou kunnen werken is dat de zwakkeren weerbaarder worden.

Wijk je af, ben je de lul op het schoolplein. Nooit anders geweest ook.
pi_140253783
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:11 schreef bamibij het volgende:

[..]

Er zijn nog niet genoeg geitenwollensokkenaanpakken op de scholen inderdaad. Man, de zwakkeren worden altijd gepakt. In de voetbalkleedkamer, op de werkvloer, overal. enige oplossing die zou kunnen werken is dat de zwakkeren weerbaarder worden.

^O^

Ik vrees dat de anderen van die mensen zijn die in de dierentuin het eerst zielig vinden voor dat levende geitje om aan de tijgers gevoerd te worden, maar wel erna een lekker kroketje gaan happen in het restaurant. :')

pi_140253835
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

NIEMAND is gelijk en er is OVERAl sociale hierarchie, daar is die hele puberteit voor bedoeld, om daarmee om te leren gaan.

Het is -of je het leuk vindt of niet- een volkomen natuurlijke houding. Een evolutionair dingetje. Dat wil jij uitbannen met wetten? Werkelijk? Alsof we al niet genoeg regeltjes in Nederland hebben, zeg... :X
Ben je dan zo gevoelloos? Nee, sociale hiėrarchie maken door te pesten, daar kies je voor. Pesten hoort er niet bij, pesten is mishandeling en mishandeling hoort nergens bij.

Het is geen volkomen natuurlijke houding, mensen zijn intelligente dieren die empathie horen te hebben en pesten is zo empathieloos als wat. Empathie vorm je al heel vroeg in je leven.

In een samenleving hoort er tussen kinderen geen sociale hiėrarchie te bestaan en als het zo natuurlijk was, dan was iedereen wel een pester geweest en dat is niet zo. Het is vaak een select onzeker clubje.

Je kunt invasies van landen op andere landen ook natuurlijk noemen, want hé, territoriumdrang hoort erbij en zo. Nee, we moeten dat niet accepteren.

Mensen horen door hun intelligentie aansprakelijk te zijn voor hun eigen daden. Probeer mishandeling maar te verantwoorden voor jezelf door te zeggen dat je er niks aan kunt doen, het hoort immers bij de 'evolutie'.

En ja, dit regeltje mag er van mij wel bij.
  donderdag 22 mei 2014 @ 20:15:35 #10
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_140253868
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En hoe moeten ze voor zich opkomen dan? Een Columbine plegen?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_140253872
quote:

[..]

Als je tot in den treuren wordt gepest dan ligt het aan jezelf! Gelukkig leven we in een samenleving waar de gepesten meerdere kansen krijgen om hun leven op orde te krijgen.
pi_140253912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:07 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Diefstal komt voort uit bijvoorbeeld materialisme en kan nooit en ik herhaal NOOIT worden uitgebannen.

Maar betekent dat dat we het maar moeten accepteren? We kunnen de meeste dingen niet uitbannen, maar we kunnen wel de drempel hoger leggen om het te doen door de mensen die het doen te straffen.
Bij echt ziek verregaande zaken wel. Maar dat zijn uitzondering, nog eens extra gebiast gebracht door RTL met zo'n wederom waardeloos programma.

Je kinderen gewoon opvoeden en een andere school zoeken als het niet bevalt.

Als je echt denkt dat 30/500 mensen zich gaan aanpassen aan jou en jij niet aan hen, dan ga je het in het latere leven niet redden.

Nou ja als zolderkamervirtuoos op FOK! dan. :')

pi_140253939
quote:

[..]

En vind je dit terecht? Zwakkeren worden altijd gepakt? Zijn we een stel domme dieren? Ik heb nooit de behoefte gehad om iemand die zwakker is dan ik te pakken en ik ben dankbaar dat ik dat niet op mijn geweten heb. Want ik heb een geweten.

We moeten ons als maatschappij ontwikkelen tot het punt dat mensen die anders zijn dat ook mogen zijn.
pi_140253962
quote:

[..]

Wtf we zijn geen wilde dieren of apen die ons moeten laten leiden door oerinstincten want dan kan je ook wel een paar mensen doodtrappen als hun kop je niet aan staat in een kroeg of zo later.
Als kinderen gepest worden kun je de treiteraars best middels gesprekken of desnoods sancties bewust maken van hun walgelijke gedrag. Gezonde mensen hebben moreel besef en zijn gevoelig voor straffen en belonen.

Zolang niemand ene reet doet op die scholen en de voorlichting aan alle kanten tekort schiet zal het zeker blijven zoals jij omschrijft namelijk een soort apenrots waar enkel het recht van de sterkste geld.
blablablabla
pi_140253971
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^

Ik vrees dat de anderen van die mensen zijn die in de dierentuin het eerst zielig vinden voor dat levende geitje om aan de tijgers gevoerd te worden, maar wel erna een lekker kroketje gaan happen in het restaurant. :')
Waarom opkomen voor de pesters? Waarom?
pi_140253981
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:15 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dat kan ik toch niet vanaf mijn zolderkamer bank bepalen? Dat is in elk geval anders, nou net mijn hele punt. Wat werkte op die 3 andere scholen (en hoelang, want als de camera's weer weg zijn, is het vaak anders) werkt niet overal. Duh. Nog een les die je moet leren, niet afwijzen.

Columbine krijg je juist met niet optreden en in goede banen leiden.

pi_140253996
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:15 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Nee, die gepesten mogen die pesters gewoon vermoorden. Dat hoort namelijk ook bij 'evolutie'.
pi_140254009
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:15 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Als je tot in den treuren wordt gepest dan ligt het aan jezelf! Gelukkig leven we in een samenleving waar de gepesten meerdere kansen krijgen om hun leven op orde te krijgen.
Ja want een verlegen kind met flaporen vraagt daar natuurlijk om. Wat een debiele logica hou jij er op na!
blablablabla
pi_140254010
quote:

[..]

Idd. Bijv, stoppen met hoge cijfers halen, want dan word je gepest.
Dat gedrag later afleren en ergens wel 100% voor gaan is lastig.

Hoeveel dit de maatschappij kost aan potentiėle onderzoekscapaciteit ? Geen idee.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140254031
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:17 schreef Yalesa het volgende:

We moeten ons als maatschappij ontwikkelen tot het punt dat mensen die anders zijn dat ook mogen zijn.
Dat mogen ze ook zijn.
Anders+geen aansluiting vinden+snel huilen+stinken (ik zeg maar wat) is aanleiding voor pesters jou ''te kiezen'' bijvoorbeeld. het is toch niet zo dat mensen die afwijken per definitie overal worden weggepest, het is alleen wél zo dat mensen die afwijken het eerst ''getest'' zullen worden. Ga je daar keer op keer slecht mee om moet je het misschien toch ook bij jezelf gaan zoeken.
pi_140254095
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bij echt ziek verregaande zaken wel. Maar dat zijn uitzondering, nog eens extra gebiast gebracht door RTL met zo'n wederom waardeloos programma.

Als je echt denkt dat 30/500 mensen zich gaan aanpassen aan jou en jij niet aan hen, dan ga je het in het latere leven niet redden.

Ik red mezelf prima.

En het zijn niet 20/500 mensen die pesten waarschijnlijk, maar het zijn er wel veel. En ja, die moeten zich zeker aanpassen in de zin dat ze stoppen met hun mishandeling.

En er zijn meerdere redenen te bedenken waarom een kind niet weerbaar is. Je hoeft wederom niet de ouders van het kind de schuld in de schoenen te schuiven.
pi_140254116
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:17 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Waarom opkomen voor de pesters? Waarom?
Stap es van dat zwart-wit denken af.

Precies het hele probleem van pesten trouwens. Jij bent fout want zwart/wit.

Pesten is natuurlijk. Het uitbannen is een waanzinnige utopie waar je alleen maar gefrustreerd van terugkomt.

Zie al die docenten dan die huilend de klas uitlopen omdat ze het niet aankunnen. Het zijn gepesten; mensen zonder ruggengraat.

Ik zou een VMBO-school ook niet tof vinden hoewel ik er 2 lesjes gegeven heb (met aandachtige kinderen).

Maar als je daar niet geschikt voor bent, doe het dan niet. Leer die kinderen aan ruggengraat te kweken (gepesten) en verantwoordelijkheid te nemen voor hun gedrag (pesters).

Op jongere leeftijd NOG beschermender worden dan de rubberentegelmaatschappij die Nederland al is, gaat je op latere leeftijd alleen maar nog meer problemen bezorgen.

Pesten en gepest worden is een deel van de puberteit, de zoektocht naar jezelf, je plek in de sociale hierarchie en hoe om te gaan met allerlei situaties die je later op nog veel grotere schaal gaat meemaken.

pi_140254165
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:21 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Ik red mezelf prima.

En het zijn niet 20/500 mensen die pesten waarschijnlijk, maar het zijn er wel veel. En ja, die moeten zich zeker aanpassen in de zin dat ze stoppen met hun mishandeling.

En er zijn meerdere redenen te bedenken waarom een kind niet weerbaar is. Je hoeft wederom niet de ouders van het kind de schuld in de schoenen te schuiven.
Alle pesters opsluiten. Dan wordt het weer gezellig.

Denk je? Of denk je dat er een nieuwe sociale hierarchie (met nieuwe pesters en gepesten) ontstaat?

pi_140254213
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit werkt niet echt, ik werd ook altijd gepest vanwege de huidskleur enzo

als je niets doet blijft het bij een beetje duw en trekwerk maar als je van je afbijt dan word je helemaal in elkaar geslagen, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk

gegeven moment ging ik ze allemaal individueel opwachten voor een 'goed gesprek' maar dan is het gewoon vechten en krijg je straf van school ... en mooi dat de hele groep staat te wachten als je naar huis moet :')

uitijndelijk lostte het probleem zich vanzelf op toen bleek dat mijn ijshockeyteam een grotere, sterkere groep was dan de lokale hangboertjes ... dat waren goede 'gesprekken'
Heel erg herkenbaar, dan niet vanwege mijn huidskleur maar vanwege onverzorgdheid, schoenen zonder zolen, een jas die zes maten te groot was, scheuren in kleding, dan ben je al snel het haasje.
en idd, als je dan probeerde terug te vechten dan kwam de rest erbij dus kon ik maar beter gewoon heel snel maken dat ik wegkwam zodra de schoolbel ging. :P
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140254237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Wtf we zijn geen wilde dieren of apen die ons moeten laten leiden door oerinstincten want dan kan je ook wel een paar mensen doodtrappen als hun kop je niet aan staat in een kroeg of zo later.
Als kinderen gepest worden kun je de treiteraars best middels gesprekken of desnoods sancties bewust maken van hun walgelijke gedrag. Gezonde mensen hebben moreel besef en zijn gevoelig voor straffen en belonen.

Zolang niemand ene reet doet op die scholen en de voorlichting aan alle kanten tekort schiet zal het zeker blijven zoals jij omschrijft namelijk een soort apenrots waar enkel het recht van de sterkste geld.
Nee hoor, in die sociale hiėrarchie in die klassen geldt het recht van de zwaksten. De mensen die zich zo veel aantrekken van de mening van anderen en die zo onzeker zijn over zichzelf, dat ze bereid zijn hun medeleerlingen te mishandelen. En dus ook een stukje empathie missen in hun hersenen. Uit onderzoek is gebleken dat pesters vier keer zoveel kans hebben om later in de criminaliteit te belanden. Ben je dan de sterkste?

http://mens-en-gezondheid(...)n-pesten-begint.html

Pesters verkopen hun eigen persoonlijkheid om op te klimmen in een of andere hiėrarchie.
pi_140254322
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:18 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Hoeveel dit de maatschappij kost aan potentiėle onderzoekscapaciteit ? Geen idee.
Je bent ook wel zielig als je stopt met hoge cijfers halen omdat je bang bent gepest te worden. Dan ben je wel treurig. Je moet niet bang zijn voor pesters.
pi_140254336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:25 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Heel erg herkenbaar, dan niet vanwege mijn huidskleur maar vanwege onverzorgdheid, schoenen zonder zolen, een jas die zes maten te groot was, scheuren in kleding, dan ben je al snel het haasje.
en idd, als je dan probeerde terug te vechten dan kwam de rest erbij dus kon ik maar beter gewoon heel snel maken dat ik wegkwam zodra de schoolbel ging. :P
Vind je het -achteraf gezien- echt zo vreemd dat je het pispaaltje bent als je er onverzorgd bijloopt? Ik zou je ouders aankijken, want dat doe je je kind toch niet aan? :?

pi_140254354
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:19 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat mogen ze ook zijn.
Anders+geen aansluiting vinden+snel huilen+stinken (ik zeg maar wat) is aanleiding voor pesters jou ''te kiezen'' bijvoorbeeld. het is toch niet zo dat mensen die afwijken per definitie overal worden weggepest, het is alleen wél zo dat mensen die afwijken het eerst ''getest'' zullen worden. Ga je daar keer op keer slecht mee om moet je het misschien toch ook bij jezelf gaan zoeken.
Dan heb je een keer een foutje gemaakt, per ongeluk. Maar mensen die mensen die anders zijn uit een soort van blinde angst gaan pesten, hebben veel bij zichzelf te zoeken.
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 20:29:03 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140254363
quote:

[..]

nu heb ik nooit in een voetbalkleedkamer gezeten maar bij ons kwamen de sterken op voor de zwakken (on and off the ice), dat werd ook doorgetrokken naar het schoolplein
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_140254385
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:27 schreef Yalesa het volgende:
Je moet niet bang zijn voor pesters.
Dus we zijn het toch eens? :D

Geen angst hebben, juist. Daarom ook niet gaan pamperen, die "zieligheid". Dat maakt het alleen maar erger, de OP als bewijs.

Zeker als het veel allochtonen zijn, die houden er doorgaans nog minder van zomaar gefilmd te worden. En ja, daarin hebben ze een punt; je gaat niet naar school om ongewenst voor een of ander kutprogramma gefilmd te worden. :6

pi_140254397
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:25 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Nee hoor, in die sociale hiėrarchie in die klassen geldt het recht van de zwaksten. De mensen die zich zo veel aantrekken van de mening van anderen en die zo onzeker zijn over zichzelf, dat ze bereid zijn hun medeleerlingen te mishandelen. En dus ook een stukje empathie missen in hun hersenen. Uit onderzoek is gebleken dat pesters vier keer zoveel kans hebben om later in de criminaliteit te belanden. Ben je dan de sterkste?

http://mens-en-gezondheid(...)n-pesten-begint.html

Pesters verkopen hun eigen persoonlijkheid om op te klimmen in een of andere hiėrarchie.
Daarom moet je hen, de pesters ook aanpakken het probleem ligt bij die mensen, hun manier van denken, anderen niet respecteren en emotioneel of lichamelijk mishandelen.
Pesters zijn zieke slaven van hun eigen disbalans en het gebrek aan emotioneel besef en empathisch vermogen.

Iedereen die volgens de door hun bedachte norm op een bepaald moment zwak is zullen ze pakken of proberen te pakken.

Eigenlijk zou elke school een speciaal interventieteam moeten hebben mja dat kost weer geld natuurlijk -O-
blablablabla
pi_140254409
quote:
12s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vind je het -achteraf gezien- echt zo vreemd dat je het pispaaltje bent als je er onverzorgd bijloopt? Ik zou je ouders aankijken, want dat doe je je kind toch niet aan? :?
Niet vreemd nee, thuis was alles behalve liefdevol.
Maar daar ga ik verder niet over uitwijden, dat behoort tot het verleden.
pi_140254428
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

nu heb ik nooit in een voetbalkleedkamer gezeten maar bij ons kwamen de sterken op voor de zwakken (on and off the ice), dat werd ook doorgetrokken naar het schoolplein
IJshockey en rugby lijken me typisch sporten van hard op het veld/de baan, dikke broederlijke lol erbuiten.

Voetbal trekt toch de meeste tokkies (en dus pesters) lijkt me.

pi_140254458
Het is ook maar net welke definitie je aan pesten geeft he. Harde grappen in een voetbalkleedkamer zijn voor de één reden om er eentje terug te maken, en voor de ander om huilend naar de coach te lopen.
pi_140254565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:27 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Je bent ook wel zielig als je stopt met hoge cijfers halen omdat je bang bent gepest te worden. Dan ben je wel treurig. Je moet niet bang zijn voor pesters.
Tsja, dat zijn de meeste nerdjes nu eenmaal wel. En dan gewoon je best niet meer doen is nu eenmaal makkelijker dan jezelf weerbaar maken.
pi_140254581
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stap es van dat zwart-wit denken af.

Precies het hele probleem van pesten trouwens. Jij bent fout want zwart/wit.

Pesten is natuurlijk. Het uitbannen is een waanzinnige utopie waar je alleen maar gefrustreerd van terugkomt.

Zie al die docenten dan die huilend de klas uitlopen omdat ze het niet aankunnen. Het zijn gepesten; mensen zonder ruggengraat.

Ik zou een VMBO-school ook niet tof vinden hoewel ik er 2 lesjes gegeven heb (met aandachtige kinderen).

Maar als je daar niet geschikt voor bent, doe het dan niet. Leer die kinderen aan ruggengraat te kweken (gepesten) en verantwoordelijkheid te nemen voor hun gedrag (pesters).

Op jongere leeftijd NOG beschermender worden dan de rubberentegelmaatschappij die Nederland al is, gaat je op latere leeftijd alleen maar nog meer problemen bezorgen.

Pesten en gepest worden is een deel van de puberteit, de zoektocht naar jezelf, je plek in de sociale hierarchie en hoe om te gaan met allerlei situaties die je later op nog veel grotere schaal gaat meemaken.
Nee, ik heb geen zwart-witbeeld. In heb ook gewoon post met argumenten geplaatst, als je die hebt gelezen.

Pesten en gepest worden is niet een deel van de puberteit, het is een deel van bepaalde wezens. En zoals ik zal zei, niemand probeert het uit te bannen, criminaliteit valt ook niet uit te bannen. Dat neemt niet weg dat je er wel een vuist tegen moet maken om de drempel hoger te maken.

Je denkt giftig, je probeert door middel van 'evolutie' mishandeling goed te praten, dat heeft Hitler ook gedaan. Je probeert de schuld in de schoenen van de gepesten te schuiven. Als jij denkt dat mensen niks meer zijn dan klompjes oerinstincten, heb jij een zwart wereldbeeld.

En geloof me: kinderen die zichzelf staande houden, ondanks dat ze gepest worden, hebben meer ruggengraat dan jij je ooit zult kunnen voorstellen.
pi_140254584
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:31 schreef bamibij het volgende:
Het is ook maar net welke definitie je aan pesten geeft he. Harde grappen in een voetbalkleedkamer zijn voor de één reden om er eentje terug te maken, en voor de ander om huilend naar de coach te lopen.
Het is net als met stoeien en vechten je weet heus wel welke van de 2 varianten je uitoefent op het moment dat het zover is.
blablablabla
pi_140254599

[ Bericht 100% gewijzigd door Yalesa op 22-05-2014 20:35:58 ]
pi_140254651
Tja het is heel sneu allemaal, maar dan sluit je ook als ouder je ogen en laat je je kind gewoon lekker als een schaap naar de slachtbank gaan.
Als mijn dochter thuis zou komen en zou zeggen dat ze niet maar naar school zou willen omdat ze haar zouden terroriseren, denk dat die gehele school te klein zou zijn.
pi_140254718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:37 schreef LittleLady het volgende:
Tja het is heel sneu allemaal, maar dan sluit je ook als ouder je ogen en laat je je kind gewoon lekker als een schaap naar de slachtbank gaan.
Als mijn dochter thuis zou komen en zou zeggen dat ze niet maar naar school zou willen omdat ze haar zouden terroriseren, denk dat die gehele school te klein zou zijn.
Alsof dat helpt.
Wat wil je gaan doen, minderjarigen op hun bek slaan of uitschelden?
blablablabla
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 20:39:40 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140254735
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

IJshockey en rugby lijken me typisch sporten van hard op het veld/de baan, dikke broederlijke lol erbuiten.

Voetbal trekt toch de meeste tokkies (en dus pesters) lijkt me.
1 van de redenen dat ik gepest werd naast het kleurtje was toevalligerwijs ook dat ik geen voetboller was, kende of wilde zijn

ik was ook niet gereformeerd

naast leren voetballen kon ik er niet zoveel aan doen hoor ... daar had ik dan weer geen zin in ;)
pi_140254766
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Alsof dat helpt.
Wat wil je gaan doen, minderjarigen op hun bek slaan of uitschelden?
Ohw dat is helemaal niet nodig, maar ben er wel achter dat als je iets minder politiek correct bent dat die leraren wel ineens een heleboel kunnen doen
  donderdag 22 mei 2014 @ 20:40:56 #43
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_140254799
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:

[..] je gaat niet naar school om ongewenst voor een of ander kutprogramma gefilmd te worden. :6
Wel om anderen te pesten?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_140254816
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Daarom moet je hen, de pesters ook aanpakken het probleem ligt bij die mensen, hun manier van denken, anderen niet respecteren en emotioneel of lichamelijk mishandelen.
Pesters zijn zieke slaven van hun eigen disbalans en het gebrek aan emotioneel besef en empathisch vermogen.

Iedereen die volgens de door hun bedachte norm op een bepaald moment zwak is zullen ze pakken of proberen te pakken.

Eigenlijk zou elke school een speciaal interventieteam moeten hebben mja dat kost weer geld natuurlijk -O-
Dit. :)

En dat hele gedoe van ja het hoort nou eenmaal bij de menselijke natuur moet stoppen! Empathie hebben hoort bij de menselijke natuur. En moreel besef ook.

Als ik andere mensen vermoord, omdat ik hun spullen wil hebben en in hun huis wil wonen, mag ik me toch ook niet beroepen op territoriumdrang?
pi_140254834
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:35 schreef Yalesa het volgende:
Je denkt giftig, je probeert door middel van 'evolutie' mishandeling goed te praten, dat heeft Hitler ook gedaan.
Wow, erg gezellige opmerking. Je weet zeker dat je zelf geen pester bent? :')

quote:
Je probeert de schuld in de schoenen van de gepesten te schuiven.
Nee.
quote:
Als jij denkt dat mensen niks meer zijn dan klompjes oerinstincten,
Nee.
quote:
heb jij een zwart wereldbeeld.
Nee.
quote:
En geloof me: kinderen die zichzelf staande houden, ondanks dat ze gepest worden, hebben meer ruggengraat dan jij je ooit zult kunnen voorstellen.
Precies, het eerste zinnetje gaat het om.

Patrick kon dat niet en Evelien STEUNT dat. Precies de verkeerde weg.

pi_140254852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:40 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Wel om anderen te pesten?
Nee?

pi_140254892
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee?
Jawel toch ? Dat is het doel van de puberteit zei je net zelf ;)
pi_140254925
Hitler in dit topic?

Nice.
pi_140254937
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus we zijn het toch eens? :D

Geen angst hebben, juist. Daarom ook niet gaan pamperen, die "zieligheid". Dat maakt het alleen maar erger, de OP als bewijs.

Zeker als het veel allochtonen zijn, die houden er doorgaans nog minder van zomaar gefilmd te worden. En ja, daarin hebben ze een punt; je gaat niet naar school om ongewenst voor een of ander kutprogramma gefilmd te worden. :6
En je gaat ook niet naar school om mentaal en fysiek mishandeld te worden.

En nee, we zijn het zéker niet eens met elkaar. Je moet niet bang zijn jezelf te zijn, omdat je anders gepest zou kunnen worden.

Als je het ongeluk hebt gehad toch een paar doorgedraaide wezens tegen te zijn gekomen die met een grote groep jou fysieke en emotionele schade willen berokkenen, is het alleen maar menselijk om bang voor ze te zijn. Je moet alleen volharden en niet stoppen te doen wat goed is, namelijk je best doen op school.
pi_140254970
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Jawel toch ? Dat is het doel van de puberteit zei je net zelf ;)
Een van de aspecten van puberteit is sociale hierarchie herkennen, ermee omgaan en ertegen vechten.

Daar hoort pesten bij. Het is geen "doel", het is een natuurlijke, evolutionaire houding in groepsdynamiek.

Maar voed vooral iedereen op tot papventjes en jankmeisjes. Daar ga je het mee redden later. :')

pi_140254994
quote:

[..]

Je hebt het steeds over opvoeden en weerbaar maken, maar een onderdeel van de opvoeding is ook dat je bijbrengt om anderen (de zwakkeren) niet te gaan pesten. Als er vroeger bij mij iemand in het voetbalteam/op het schoolplein gepest werd, dan kreeg die pester een dreun op z'n muil van mij.

Asociaal kutgedrag meteen afstraffen, dat is het enige wat ze begrijpen en weerbaar maken is leuk en aardig, maar er zal altijd iemand de zwakste zijn.....het is aan de andere sterkeren om de aso's op hun plaats te zetten. Als een oud omaatje haar tasje gejat wordt, dan kan ze heel weerbaar zijn, maar dan moeten jij en ik zo'n gast even tackelen....oma is de zwakkere daar kun en mag je dat niet van verwachten.

Overigens vind ik dat de schoolleiding prima gehandeld heeft en dat RTL met hun kijkcijferdrang, ongetwijfeld heel leuk een paar beelden aan elkaar hebben gemonteerd die om van te smullen zijn, maar de ziekelijke drang om alles vast te willen leggen (dat waren toch ook die gasten die in het ziekenhuis wilden gaan filmen?) nog erger is als dat hele pestgebeuren. Exploiteren van leedvermaak tgv een paar centen. Commerciėle TV is dan ook de ebola van de samenvleving.
pi_140254995
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:43 schreef Specularium het volgende:
Hitler in dit topic?

Nice.
Ja, doe er maar grappig over. Ik vind het nou eenmaal zorgwekkend als mensen de evolutie gebruiken om de walgelijkste dingen te rechtvaardigen.
pi_140255000
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:40 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ohw dat is helemaal niet nodig, maar ben er wel achter dat als je iets minder politiek correct bent dat die leraren wel ineens een heleboel kunnen doen
Veel leraren weten nergens vanaf. Dat zag je ook in dat programma van Johny de mentor wist niet eens iets sterker nog de ouders wisten er niet eens van
Daarbij zijn ze ook gebonden aan hetgeen zich in en rond de school afspeelt, gaan die rotkinderen op de hoek van de straat staan pakken ze je dochter alsnog kan school niks tegen doen.
blablablabla
pi_140255017
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zoals?
pi_140255069
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je hebt het steeds over opvoeden en weerbaar maken, maar een onderdeel van de opvoeding is ook dat je bijbrengt om anderen (de zwakkeren) niet te gaan pesten. Als er vroeger bij mij iemand in het voetbalteam/op het schoolplein gepest werd, dan kreeg die pester een dreun op z'n muil van mij.

Asociaal kutgedrag meteen afstraffen, dat is het enige wat ze begrijpen en weerbaar maken is leuk en aardig, maar er zal altijd iemand de zwakste zijn.....het is aan de andere sterkeren om de aso's op hun plaats te zetten. Als een oud omaatje haar tasje gejat wordt, dan kan ze heel weerbaar zijn, maar dan moeten jij en ik zo'n gast even tackelen....oma is de zwakkere daar kun en mag je dat niet van verwachten.

Overigens vind ik dat de schoolleiding prima gehandeld heeft en dat RTL met hun kijkcijferdrang, ongetwijfeld heel leuk een paar beelden aan elkaar hebben gemonteerd die om van te smullen zijn, maar de ziekelijke drang om alles vast te willen leggen (dat waren toch ook die gasten die in het ziekenhuis wilden gaan filmen?) nog erger is als dat hele pestgebeuren. Exploiteren van leedvermaak tgv een paar centen. Commerciėle TV is dan ook de ebola van de samenvleving.
Nogmaals, de gepeste is niet de zwakke in het verhaal. Niet mentaal in ieder geval.
pi_140255105
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Veel leraren weten nergens vanaf. Dat zag je ook in dat programma van Johny de mentor wist niet eens iets sterker nog de ouders wisten er niet eens van
Daarbij zijn ze ook gebonden aan hetgeen zich in en rond de school afspeelt, gaan die rotkinderen op de hoek van de straat staan pakken ze je dochter alsnog kan school niks tegen doen.
Dan helpt het misschien als je als ouder die kinderen even bang maakt.
pi_140255126
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:47 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Nogmaals, de gepeste is niet de zwakke in het verhaal. Niet mentaal in ieder geval.
Pesten gaat over het recht van de sterkste, waarbij de zwakke gepest wordt.
pi_140255162
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een van de aspecten van puberteit is sociale hierarchie herkennen, ermee omgaan en ertegen vechten.

Daar hoort pesten bij. Het is geen "doel", het is een natuurlijke, evolutionaire houding in groepsdynamiek.

Maar voed vooral iedereen op tot papventjes en jankmeisjes. Daar ga je het mee redden later. :')
Als jij blijft denken dat emotionele en fysieke mishandeling normaal is, zijn we uitgepraat. Afschuwelijke pesterijen zoals nu waarschijnlijk het geval is, zijn zeldzaam: je hebt er de juiste gekken voor nodig.
pi_140255225
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:48 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dan helpt het misschien als je als ouder die kinderen even bang maakt.
Meh dan begeef je je als ouder op glad ijs.
Kinderen en ja ook je eigen koters die je netjes hebt opgevoed hebben er soms de neiging toe de waarheid ook wel enigszins naar hun eigen hand te zetten.

Denk trouwens dat jij het ook niet zou accepteren als een volwassene jouw kinderen door ze "bang te maken" even de les komt lezen :P
blablablabla
pi_140255291
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:49 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Als jij blijft denken dat emotionele en fysieke mishandeling normaal is, zijn we uitgepraat. Afschuwelijke pesterijen zoals nu waarschijnlijk het geval is, zijn zeldzaam: je hebt er de juiste gekken voor nodig.
Normaal in realistische natuurlijke evolutionaire zin wel ja.
Voor maakbaarheidsdenkers en wensdenkers niet. Die creeeren een beeld van de samenleving hoe die eruit zou moeten zijn en alles wat daar niet inpast moet UITGEBANNEN, VERBOTEN! worden.

Je snapt nog steeds niet dat als je niet de natuur volgt, je dit niet gaat oplossen. Net als met alcoholverboden, pr0nfilters, etc. etc.

Kinderen zoeken grenzen op. Ik heb nergens gesteld dat je de pesters geen grenzen aan moet leren, ik zie HUN niet als onschuldig (dat ging over de andere kinderen die in beeld kwamen in die klassen).

je moet alleen niet de gepeste puur in bescherming nemen en als slachtoffer tegen dader zetten.

Dan begrijp je niks van pesten, wat jij wil scheen te doen door juist die mentaal zwakke kant van pesters aan te geven.

pi_140255310
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:48 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Emotionele en fysieke mishandeling horen niet bij de menselijke natuur (empathie en moreel besef).

Pesten gaat over wangedrag van de onzekerste, waarbij degene die anders is gepest wordt.

En je vaak ook nog eens de bange volgers hebt, die óf af en toe even een kutopmerking maken, óf af en toe even meelachen of meestal gewoon doen alsof hun neus bloedt.

Bij de laatste hoort de schoolleiding van deze jongen.

Gepesten zijn niet de zwakken, je hoeft bijvoorbeeld maar een andere huidskleur te hebben en het is al raak.
pi_140255366
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Meh dan begeef je je als ouder op glad ijs.
Kinderen en ja ook je eigen koters die je netjes hebt opgevoed hebben er soms de neiging toe de waarheid ook wel enigszins naar hun eigen hand te zetten.

Denk trouwens dat jij het ook niet zou accepteren als een volwassene jouw kinderen door ze "bang te maken" even de les komt lezen :P
Als ik een kind had gehad en die afschuwelijke praktijken uithaalt tegenover een ander kind en niet wil stoppen, mag de ouder van dat kind een hartig woordje gaan spreken met mijn kind. Anders ben ik mijn denkbeeldige kind aan het pamperen.
pi_140255394
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:48 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat ligt aan de definitie van sterk en van zwak.
Zo'n oliedomme bullebak die op de basisschool kinderen in elkaar mept en op zijn 27e zelfmoord pleegt of in de bajes zit en geen klote bereikt is natuurlijk veel minder een succesverhaal dan van het hoogbegaafde kind dat via de universiteit een academische titel pakt en iets wezenlijks kan bijdragen aan de samenleving vanwege zijn intelligentie.
blablablabla
pi_140255399
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Normaal in realistische natuurlijke evolutionaire zin wel ja.
Voor maakbaarheidsdenkers en wensdenkers niet. Die creeeren een beeld van de samenleving hoe die eruit zou moeten zijn en alles wat daar niet inpast moet UITGEBANNEN, VERBOTEN! worden.

Je snapt nog steeds niet dat als je niet de natuur volgt, je dit niet gaat oplossen. Net als met alcoholverboden, pr0nfilters, etc. etc.

Kinderen zoeken grenzen op. Ik heb nergens gesteld dat je de pesters geen grenzen aan moet leren, ik zie HUN niet als onschuldig (dat ging over de andere kinderen die in beeld kwamen in die klassen).

je moet alleen niet de gepeste puur in bescherming nemen en als slachtoffer tegen dader zetten.

Dan begrijp je niks van pesten, wat jij wil scheen te doen door juist die mentaal zwakke kant van pesters aan te geven.
We zijn uitgepraat.
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 20:56:40 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140255416
meeste pesters zijn gewoon meelopers die zijn gewoon 'normaal' verder

die kregen de hardste 'goede gesprekken' ... zo was ik dan ook weer
pi_140255468
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:18 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Als je niet tegen het woord nerd kan, wat ga je dan bereiken in het leven?
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja want een verlegen kind met flaporen vraagt daar natuurlijk om. Wat een debiele logica hou jij er op na!
Sjongejonge, een paar stomme opmerkingen naar je hoofd geslingerd staat niet gelijk aan pesten.
pi_140255479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:55 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Als ik een kind had gehad en die afschuwelijke praktijken uithaalt tegenover een ander kind en niet wil stoppen, mag de ouder van dat kind een hartig woordje gaan spreken met mijn kind. Anders ben ik mijn denkbeeldige kind aan het pamperen.
Pesten is sowieso ook opvoeding als ik dat later bij mijn eigen kind zou zien zou ik een stevig gesprek voeren met hem/haar.

Weet niet of dat onderzocht is ooit maar misschien krijgen pesters wel kinderen ook gaan pesten ofzo :P
blablablabla
pi_140255568
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:58 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

[..]

Sjongejonge, een paar stomme opmerkingen naar je hoofd geslingerd staat niet gelijk aan pesten.
Nog even jouw quote erbij want kennelijk heb je een bijzonder selectief geheugen:

quote:

[..]

Dat is wel ff iets anders dan een paar stomme opmerkingen naar je kop krijgen, ik reageerde op die quote van jou ;) .
blablablabla
pi_140255703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:56 schreef Yalesa het volgende:

[..]

We zijn uitgepraat.
Dat waren we al toen jij mij met Hitler vergeleek.

Groetjes van mijn opa, de enige overlevende van de familie van de holocaust.

Dwaas.

pi_140255716
quote:

[..]

Je gaat nu de schuld doorschuiven van de pesters naar de ouders? Ook al loopt iemand er anders bij dan wat de norm is, dat is nog geen reden om die mensen de grond in te trappen en kijken tot hoever je kunt gaan. Mensen die gepest worden vragen daar niet om, die willen gewoon met rust gelaten worden en een normaal leven hebben.
pi_140255741
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja veel leraren doen graag alsof ze van niets weten, tuurlijk weten ze er wel vanaf, maar het is makkelijker om te zeggen, Goh daar wist ik niets van.
pi_140255798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:04 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Je gaat nu de schuld doorschuiven van de pesters naar de ouders? Ook al loopt iemand er anders bij dan wat de norm is, dat is nog geen reden om die mensen de grond in te trappen en kijken tot hoever je kunt gaan. Mensen die gepest worden vragen daar niet om, die willen gewoon met rust gelaten worden en een normaal leven hebben.
Luister, ik zeg niet dat ik de reden goedkeur en dat niet ieder individu de vrijheid moet hebben zich te uiten zoals ie wil, ik geef slechts de logica in de puberteit aan.

Ik ben geen wensdenker, maar realist. Pesters niet willen begrijpen en consequent als "daders" afschilderen is onderdeel van het probleem.

pi_140255800
quote:
8s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dwaas.
Feit is wel dat je het op dit vlak met Hitler eens bent overigens en exact dezelfde redeneringen gebruikt ;)
Maar goed, dat is niet per definitie slecht. Volkswagens, dierenwelzijnsrechten en ruimtevaart vond Hitler immers ook leuk; en weinig mensen hebben daar problemen mee.
pi_140255909
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:05 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Feit is wel dat je het op dit vlak met Hitler eens bent overigens en exact dezelfde redeneringen gebruikt ;)
GELUL en ik zou het waarderen als je dat soort belachelijke zieke vergelijkingen achterwege zou laten.

quote:
Maar goed, dat is niet per definitie slecht. Volkswagens, dierenwelzijnsrechten en ruimtevaart vond Hitler immers ook leuk; en weinig mensen hebben daar problemen mee.
Dat was duidelijk niet de intentie van de vergelijking.

Erkennen dat pesters en gepesten natuurlijk evolutionair gedrag vertonen heeft NIETS met rare nationaal-socialistische besnorde gepeste (!) mennekes te maken.

pi_140255937
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:04 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja veel leraren doen graag alsof ze van niets weten, tuurlijk weten ze er wel vanaf, maar het is makkelijker om te zeggen, Goh daar wist ik niets van.
Alsof elke leraar zijn mannetje staat. Ik heb persoonlijk meegemaakt dat een wiskundelerares aan het huilen is gemaakt en de klas verliet door een meisje van 14 uit mijn klas met slechts verbale uitingen...
pi_140256355
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:08 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Alsof elke leraar zijn mannetje staat. Ik heb persoonlijk meegemaakt dat een wiskundelerares aan het huilen is gemaakt en de klas verliet door een meisje van 14 uit mijn klas met slechts verbale uitingen...
Dan ben je ongeschikt als leraar, heb ook zoveel leraren zien janken of gewoon met de rug naar de klas droog de les vervolgen terwijl de planten en de boeken door het lokaal vliegen.
pi_140256705
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:17 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dan ben je ongeschikt als leraar, heb ook zoveel leraren zien janken of gewoon met de rug naar de klas droog de les vervolgen terwijl de planten en de boeken door het lokaal vliegen.
Dit geldt natuurlijk ook voor de gepeste in de klas. Als klasgenoot moet je opmerkingen kunnen pareren. Meestal blijft het bij wat opmerkingen. Je hebt het zelf in de hand in hoeverre jezelf laat sollen door anderen.
pi_140256772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:53 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Emotionele en fysieke mishandeling horen niet bij de menselijke natuur (empathie en moreel besef).

Pesten gaat over wangedrag van de onzekerste, waarbij degene die anders is gepest wordt.

En je vaak ook nog eens de bange volgers hebt, die óf af en toe even een kutopmerking maken, óf af en toe even meelachen of meestal gewoon doen alsof hun neus bloedt.

Bij de laatste hoort de schoolleiding van deze jongen.

Gepesten zijn niet de zwakken, je hoeft bijvoorbeeld maar een andere huidskleur te hebben en het is al raak.
Het gaat sowieso wel om de zwakken. Als een kind voor zichzelf kan opkomen en dat op een juiste manier doet, wordt het kind echt niet gepest. Rare huidskleur of niet. Juist een onzeker en bang kind (en dus 'zwak') zal eruit worden gepikt. Logica hoor.
pi_140256927
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:04 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Natuurlijk: als een kind onverzorgd op school komt altijd en dus viezig is, ligt het niet aan het kind maar aan de ouders. Logisch toch? Nee, het is geen reden om een kind dan te pesten en buiten te sluiten. Maar het gebeurt nou eenmaal dat dat soort dingen aanleidingen zijn voor pestgedrag. Het lijkt mij geen moeilijk iets om te begrijpen. :P
pi_140257084
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Luister, ik zeg niet dat ik de reden goedkeur en dat niet ieder individu de vrijheid moet hebben zich te uiten zoals ie wil, ik geef slechts de logica in de puberteit aan.

Ik ben geen wensdenker, maar realist. Pesters niet willen begrijpen en consequent als "daders" afschilderen is onderdeel van het probleem.
Ja dat snap ik maar ik denk niet dat de enige oplossing is om mensen die gepest worden op een assertiviteitscursus o.i.d. te zetten. Er zal ook iets aan de kant van de pester gedaan moeten worden. Het is gewoon sneu als je leest dat er weer eens zelfmoord is gepleegd en dat pesten daar ook een rol in heeft gespeeld.
pi_140257132
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:25 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Dit geldt natuurlijk ook voor de gepeste in de klas. Als klasgenoot moet je opmerkingen kunnen pareren. Meestal blijft het bij wat opmerkingen. Je hebt het zelf in de hand in hoeverre jezelf laat sollen door anderen.
Dat absoluut, we hadden destijds een griet die een opmerking had over mijn kleding, na de opmerking of zij dan als happymeal door het leven ging met die string die als m boven haar broek uitstak was dat feest rap afgelopen.
pi_140257190
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:30 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Natuurlijk: als een kind onverzorgd op school komt altijd en dus viezig is, ligt het niet aan het kind maar aan de ouders. Logisch toch? Nee, het is geen reden om een kind dan te pesten en buiten te sluiten. Maar het gebeurt nou eenmaal dat dat soort dingen aanleidingen zijn voor pestgedrag. Het lijkt mij geen moeilijk iets om te begrijpen. :P
Aanleiding voor voor wat snerende opmerkingen, maar niet tot het worden van het pispaaltje van de klas. Ben zelf allochtoon en was redelijk onverzorgd. Had altijd out-of-bed-look haarstijl, zelfs bij klassenfoto's, kleedde me nooit modieus, maar niemand die er wat van zij, laat staan pesten...
pi_140257382
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:30 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Tja het is ook hoe het kind erop gaat reageren, geeft hij een beste opmerking terug of gaat hij/zij janken
pi_140258171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:41 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dit. :)

En dat hele gedoe van ja het hoort nou eenmaal bij de menselijke natuur moet stoppen!
Hoe stel je je dat precies voor? Hoewel Matador de botte bijl hanteert en ik het niet op alle punten met hem eens ben is het wel degelijk zo dat je pesten niet uit kunt bannen. De enige oplossing om pesten te stoppen is door de gepeste te ondersteunen. En daar ligt dan wellicht een rol voor de school, maar als het kind uit de OP naar een andere school gaat loopt hij weer tegen hetzelfde probleem aan.
  donderdag 22 mei 2014 @ 22:15:50 #85
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_140259317
pesten is iets goeds om mensen weerbaarder te maken in de toekomst
pi_140260029
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:39 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja het is ook hoe het kind erop gaat reageren, geeft hij een beste opmerking terug of gaat hij/zij janken
Precies. Als een kind dan gewoon voor zichzelf opkomt, is er niks aan de hand. Maar als je dat niet kan als kind (en dat vind ik niet gek), ben je dus sneller de lul. En dat is dus die 'zwakte', maar ja, dat is ook niet de schuld van zo'n kind. Maar zo werkt het wel.
pi_140260419
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:15 schreef Jahr00n het volgende:
pesten is iets goeds om mensen weerbaarder te maken in de toekomst
Ja en door de mensen die zelfmoord plegen hierdoor ben je ook meteen van de zwakkeren af :')
pi_140268269
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:58 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Telkens grappig dat het volgens sommigen hier alleen om een enkel scheldwoord gaat. Daar gaat het dus niet over.

Ik moet eigenlijk wel lachen. Sommigen hebben het doorlopend over weerbaar maken. Hoe maak je een vredelievend persoon in vredesnaam weerbaar tegen een groep pesters. Een pester pest nooit wanneer hij geen delegatie achter zich aan heeft lopen. 1 op 1 is nl geen 100% kans.

Leg mij dan maar eens uit hoe je weerbaar moet worden als eenling tegen een groep, waar weer een groep omheen staat die geen donder doet omdat ze bang zijn?

Ow, mijn kind is gepest, maar die zat op christelijk onderwijs, dus had het machtigste wapen wat er bestond, en mijn bekendheid nooit een belofte te doen die ik niet na kwam. Maar wat als je dat niet hebt? Je niet goed in de groep ligt omdat je een andere smaak van kleding hebt? Omdat de groep je simpel met zijn allen kunnen pakken?

Vertel mij eens jullie wijsheden?

En in het dierenrijk is er een leider die eenheid moet brengen. In dit geval de schoolleiding. Slaagt deze niet, zal hij worden vervangen. Wat mij betreft zou dit ook met dit schoolbestuur gedaan moeten worden aan de hand van al die reacties van oud-leerlingen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_140268318
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:35 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Ja en door de mensen die zelfmoord plegen hierdoor ben je ook meteen van de zwakkeren af :')
Nou, ik denk niet dat elk kind zwak is. Er zijn er ook die door draaien en zorgen dat anderen niet meer kunnen lopen. Dat zal dan wel weer te weerbaar zijn :') Dan hoor je bepaalde users waarschijnlijk zeggen....ziek in zijn hoofd!!

Nou nee, de pesters hadden maar weerbaar moeten zijn toch? 8-)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_140268837
Gepeste nerdjes:

• regel een foto van de moeder van de pestkoppen
• leer Photoshop
• Maak pikante "buurman wat doet u nu" (ah nee, daar zijn jullie te jong voor), harde pr0n met haar
• print ze uit en neem ze mee naar de pestkoppen en dreig ze te verspreiden als ze jou nog 1 keer lastigvallen, wees sterk en duidelijk in je dreigement

pi_140268890
quote:

[..]

Dwaas.
Jij bent degene die hier over weerbaarheid heeft. Je denkt dat de pesters het niet over de ouders etc etc etc hebben? Dat die buiten beschouwing gelaten worden? Denk jij dat het hier alleen over een scheldwoord gaat? Dan gaat het nog veel verder. Dan kan je gaan meppen, maar houden ze je met een groep vast en kleden ze je uit etc etc...denk je dat puberpesters alleen maar scheldwoorden gebruiken? Hoe groter de groep, hoe groter het genot om jou te vernederen. Jou vernederen ze met je opa en familie en achtergrond. Anderen gebruiken ze andere info tegen en anders verzinnen ze het wel

Leg mij eens uit hoe jij je dan weerbaarder moet maken wanneer je niemand hebt. sp3c had zijn hockeyteam, mijn zoon had later vriendjes die ouder waren, maar sommige kinderen hebben niemand. Vertel mij dan maar hoe je weerbaar moet zijn. Dit raakt jou al zo dat je ertegen in gaat en weet dat degene je niet verder zal vernederen want was alleen even boos omdat slachtoffers maar weerbaarder moeten worden

Ik waardeer je niet meekletsen met discussies hoor, maar vertel mij eens hoe je in je eentje je weerbaar op moet stellen tegen groepen die je steeds op zullen blijven zoeken. De slachtoffers van de pesters zouden het ook waarderen wanneer de pesters hun denigrerende opmerkingen achterwege zouden laten over hun ouders etc etc. Jij bent volwassen en kan er van weglopen. Een leerling kan dit niet zomaar en zeggen dat je het zou waarderen wanneer ze op zouden houden zal niet werken. Een slachtoffer van school ziet geen oplossing in zijn eentje, zonder hulp in te roepen.

En ja, intriest die hitler vergelijking, maar dat zijn al die opmerkingen naar de slachtoffers van pesters ook. En die gaan nog veel verder dan iemand die boos begint te worden omdat je vindt dat gepesten zich niet als mietjes moeten gedragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 23-05-2014 02:54:52 ]
pi_140268909
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:
Gepeste nerdjes:

• regel een foto van de moeder van de pestkoppen
• leer Photoshop
• Maak pikante "buurman wat doet u nu" (ah nee, daar zijn jullie te jong voor), harde pr0n met haar
• print ze uit en neem ze mee naar de pestkoppen en dreig ze te verspreiden als ze jou nog 1 keer lastigvallen, wees sterk en duidelijk in je dreigement
Euhm......in je eentje tegen een groep....en dan ook nog hun moeders? Beetje sadomasochistisch als alleenstaande slachtoffer van pesten _O-
pi_140268939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij bent degene die hier over weerbaarheid heeft. Je denkt dat de pesters het niet over de ouders etc etc etc hebben? Dat die buiten beschouwing gelaten worden? Denk jij dat het hier alleen over een scheldwoord gaat? Dan gaat het nog veel verder. Dan kan je gaan meppen, maar houden ze je met een groep vast en kleden ze je uit etc etc...denk je dat puberpesters alleen maar scheldwoorden gebruiken? Hoe groter de groep, hoe groter het genot om jou te vernederen. Jou vernederen ze met je opa en familie en achtergrond. Anderen gebruiken ze andere info tegen en anders verzinnen ze het wel

Leg mij eens uit hoe jij je dan weerbaarder moet maken wanneer je niemand hebt. sp3c had zijn hockeyteam, mijn zoon had later vriendjes die ouder waren, maar sommige kinderen hebben niemand. Vertel mij dan maar hoe je weerbaar moet zijn. Dit raakt jou al zo dat je ertegen in gaat en weet dat degene je niet verder zal vernederen want was alleen even boos omdat slachtoffers maar weerbaarder moeten worden

Ik waardeer je niet meekletsen met discussies hoor, maar vertel mij eens hoe je in je eentje je weerbaar op moet stellen tegen groepen die je steeds op zullen blijven zoeken. De slachtoffers van de pesters zouden het ook waarderen wanneer de pesters hun denigrerende opmerkingen achterwege zouden laten over hun ouders etc etc. Jij bent volwassen en kan er van weglopen. Een leerling kan dit niet zomaar en zeggen dat je het zou waarderen wanneer ze op zouden houden zal niet werken. Een slachtoffer van school ziet geen oplossing in zijn eentje.

En ja, intriest die hitler vergelijking, maar dat zijn al die opmerkingen naar de slachtoffers ook. En die gaan nog veel verder dan iemand die boos begint te worden omdat je vindt dat gepesten zich niet als mietjes moeten gedragen.
Hoevaak moet ik nog herhalen dat ik niet:
• voor de pesters opkom
• de slachtoffers schuldig (wel: medeverantwoordelijk) noem
• de pesters daders
• de gepesten slachtoffers

Zo gaat dat hier wel en ik verzet me tegen die belachelijke zwart-witte wereld. Iemand die iets van groepsdynamiek van die pubers weet dat het niet zo ligt. Yanesa leek dat te hebben, maar kan zich niet inhouden volledig onnodig te "pesten" (ik neem het niet serieus, maar wilde wel even de ziekheid van die opmerking aanstippen).

Ik vrees dat als je zegt dat pesters daders zijn en gepesten slachtoffers dat je de hele zaak niet begrijpt en maar beter zo weinig mogelijk slachtoffers mag "helpen"... :N

pi_140268956
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Euhm......in je eentje tegen een groep....en dan ook nog hun moeders? Beetje sadomasochistisch als alleenstaande slachtoffer van pesten _O-
Het is een dom voorbeeld. Pak ze zo dat ze geen kant op kunnen, krijg ze klein. Ja, in je eentje kan je veel. Inventief zijn. Leren omgaan met je omgeving, survival of the fittest.

Mooi he, darwinisme?

pi_140269013
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoevaak moet ik nog herhalen dat ik niet:
• voor de pesters opkom
• de slachtoffers schuldig (wel: medeverantwoordelijk) noem
• de pesters daders
• de gepesten slachtoffers

Zo gaat dat hier wel en ik verzet me tegen die belachelijke zwart-witte wereld. Iemand die iets van groepsdynamiek van die pubers weet dat het niet zo ligt. Yanesa leek dat te hebben, maar kan zich niet inhouden volledig onnodig te "pesten" (ik neem het niet serieus, maar wilde wel even de ziekheid van die opmerking aanstippen).

Ik vrees dat als je zegt dat pesters daders zijn en gepesten slachtoffers dat je de hele zaak niet begrijpt en maar beter zo weinig mogelijk slachtoffers mag "helpen"... :N
Zeg ik helemaaaaal nergens. Dit begint vermoeiend te worden. Jij hebt het over, slachtoffer moet weerbaarder worden. Hoe! De meeste slachtoffers zijn alleen, en hebben vast net als jij gevraagd op te houden.

Pesters houden vaak pas op, wanneer iemand ze laat ophouden, of de delegatie minder gaat worden.

En ja, zijn in mijn ogen daders. Nogal logisch. Misschien zijn het slachtoffers thuis, maar in mijn ogen is achtergrond niet relevant wanneer je vervolgens een ander het leven ziek maakt. Met die smoes komen veel te veel mensen weg.

In mijn ogen is trouwens ook niet iemand altijd een dader, en zolang kind ook om te turnen is, is het prima Juist meerdere voorbeelden van gezien. Naar mij toe was het dan wel angst, want ik praatte ze murw met spiegelen. Ben trouwens ook iemand, die wanneer het uitgepraat is, er ook niet op teruggekomen moet worden.
pi_140269041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Zeg ik helemaaaaal nergens. Dit begint vermoeiend te worden. Jij hebt het over, slachtoffer moet weerbaarder worden. Hoe! De meeste slachtoffers zijn alleen, en hebben vast net als jij gevraagd op te houden.

Pesters houden vaak pas op, wanneer iemand ze laat ophouden, of de delegatie minder gaat worden.

En ja, zijn in mijn ogen daders. Nogal logisch. Misschien zijn het slachtoffers thuis, maar in mijn ogen is achtergrond niet relevant wanneer je vervolgens een ander het leven ziek maakt. Met die smoes komen veel te veel mensen weg.

In mijn ogen is trouwens ook niet iemand altijd een dader, en zolang kind ook om te turnen is, is het prima Juist meerdere voorbeelden van gezien. Naar mij toe was het dan wel angst, want ik praatte ze murw met spiegelen. Ben trouwens ook iemand, die wanneer het uitgepraat is, er ook niet op teruggekomen moet worden.
Paddy... dat die pesters slachtoffers zijn is nergens een SMOES, je ziet in mij toch geen slappe linkse lul die het daarmee goedpraat?? Het is een FACTOR en als je die bij voorbaat uitsluit (zoals jij doet door zwart-wit te denken), kun je het probleem nooit oplossen. Een factor, geen excuus, geen smoes.

Thuissituatie is GEEN excuus, wel een factor. Mensen die het als excuus gebruiken moet je niet naar luisteren, mensen die een probleem willen oplossen en daarvoor alle factoren erbij betrekken, zal niet slagen.

Wellicht heeft die pester niks thuis, alleen op school kan ie iemand zijn. Of thuis is ie ook zo. Of hij wordt juist superstrak gehouden door een nauwelijks Nederlands sprekende pa.

Elke situatie is anders en wil je een pestprobleem oplossen (en zeker de ziek heftige die ja voorkomen en nee vroeger niet ZO erg waren, maar hallo dat is niet de norm hee. Dagelijks wordt er op alle Nederlandse scholen gepest. Als het zo erg zou zijn dat er elke dag Chinese Facebookmoorden en comarammende gevechten zouden plaatsvinden, zou het wat anders zijn. Vooralsnog is "het gepest" nog geen oorlog, hoewel de betrokkenen het zo zullen ervaren.

Ik zal mijn kind zeker opvoeden met de overtuiging sterk te zijn in de wereld. Alleen dan heb je de beste kansen. Darwinisme, geen "sociaal-darwinisme" of een of andere walgelijke kinderachtige onnodige Hitlervergelijking. Zelf een door joden gepest Oostenrijkertje...

Ik geef het woord aan Xapet wat dit betreft, die heeft hier ervaring mee.

pi_140269046
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een dom voorbeeld. Pak ze zo dat ze geen kant op kunnen, krijg ze klein. Ja, in je eentje kan je veel. Inventief zijn. Leren omgaan met je omgeving, survival of the fittest.

Mooi he, darwinisme?
Nee, niets moois aan. Laat kinderen liever genieten van hun jeugd. Volwassen worden kan vroeg genoeg. Ikzelf heb op school nooit veel problemen gehad. Kwam er als volwassen persoon pas achter dat mensen graag over jouw rug (in dit geval ook over de rug van mijn kind) aandacht willen krijgen van anderen.

Ben het dus nog steeds niet met je eens.
pi_140269070
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, niets moois aan. Laat kinderen liever genieten van hun jeugd. Volwassen worden kan vroeg genoeg. Ikzelf heb op school nooit veel problemen gehad. Kwam er als volwassen persoon pas achter dat mensen graag over jouw rug (in dit geval ook over de rug van mijn kind) aandacht willen krijgen van anderen.

Ben het dus nog steeds niet met je eens.
Daarom rennen anderen naar de meester/moderator en anderen lossen het zelf op.

Als de meester de zaken niet oplost en je gaat als een boksbal blijven zitten, ben je dan niet een beeetje medeverantwoordelijk (en voor kinderen is dat hun ouders)?

Die Evelien toch, zal wel trots op zichzelf zijn. De Bekendste Gepeste Nederlander. _O-

Vriendin: "Hee, Evelien, kijk dit programma eens, is dat niks voor Patrick?"
Evelien: "Dat met een verborgen camera andere kinderen filmen zonder hun medeweten in een school die daar niet om gevraagd heeft en dat dan uitzenden en dat Patrick dan weer lekker ongestoord naar school kan zonder gepest te worden? Ja, goed idee!"

pi_140269099
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Paddy... dat die pesters slachtoffers zijn is nergens een SMOES, je ziet in mij toch geen slappe linkse lul die het daarmee goedpraat?? Het is een FACTOR en als je die bij voorbaat uitsluit (zoals jij doet door zwart-wit te denken), kun je het probleem nooit oplossen. Een factor, geen excuus, geen smoes.

Thuissituatie is GEEN excuus, wel een factor. Mensen die het als excuus gebruiken moet je niet naar luisteren, mensen die een probleem willen oplossen en daarvoor alle factoren erbij betrekken, zal niet slagen.

Wellicht heeft die pester niks thuis, alleen op school kan ie iemand zijn. Of thuis is ie ook zo. Of hij wordt juist superstrak gehouden door een nauwelijks Nederlands sprekende pa.

Elke situatie is anders en wil je een pestprobleem oplossen (en zeker de ziek heftige die ja voorkomen en nee vroeger niet ZO erg waren, maar hallo dat is niet de norm hee. Dagelijks wordt er op alle Nederlandse scholen gepest. Als het zo erg zou zijn dat er elke dag Chinese Facebookmoorden en comarammende gevechten zouden plaatsvinden, zou het wat anders zijn. Vooralsnog is "het gepest" nog geen oorlog, hoewel de betrokkenen het zo zullen ervaren.

Ik zal mijn kind zeker opvoeden met de overtuiging sterk te zijn in de wereld. Alleen dan heb je de beste kansen. Darwinisme, geen "sociaal-darwinisme" of een of andere walgelijke kinderachtige onnodige Hitlervergelijking. Zelf een door joden gepest Oostenrijkertje...

Ik geef het woord aan Xapet wat dit betreft, die heeft hier ervaring mee.
Nog een keer, ik zeg nergens dat je pesters goed praat. Ik ben het alleen niet met je eens dat slachtoffers zich maar weerbaarder moeten opstellen.

Heb je het voorbeeld gegeven van mijn nichtjes (zusjes) Ouders hadden exact hetzelfde voornemen voor hun kinderen als jij. Ze hard te maken. Bij de ene had dat succes, bij de andere niet. Absoluut niet. Het meisje is nooit veranderd. Heeft nooit terug geslagen ondanks dat de ouders haar terug stuurden terug te slaan. Niets hielp. Zusje mept al voordat pester ook maar de mond open heeft gedaan. Soms moet je mensen gewoon beschermen.

quote:
10s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom rennen anderen naar de meester/moderator en anderen lossen het zelf op.

Als de meester de zaken niet oplost en je gaat als een boksbal blijven zitten, ben je dan niet een beeetje medeverantwoordelijk (en voor kinderen is dat hun ouders)?

Die Evelien toch, zal wel trots op zichzelf zijn. De Bekendste Gepeste Nederlander. _O-

Vriendin: "Hee, Evelien, kijk dit programma eens, is dat niks voor Patrick?"
Evelien: "Dat met een verborgen camera andere kinderen filmen zonder hun medeweten in een school die daar niet om gevraagd heeft en dat dan uitzenden en dat Patrick dan weer lekker ongestoord naar school kan zonder gepest te worden? Ja, goed idee!"

Heb je de andere afleveringen gezien? Werkte het wel.
Krijg ik weer een reactie als...rtl wil er alleen rijk van worden...
zeg ik het maar weer....ja, boeiend!! de school ook ...

Nog even en ik begin melig te worden. Ik ga proberen nog een paar uur te slapen. Morgen weer druk met andere dingen. Droom mooie dromen, en mocht je kind anders zijn later? Alsjeblieft, besef dat je kind geen kloon is van jezelf. Sommige kinderen zijn gewoon niet hard te krijgen.
pi_140269125
:D

Eerst pleit je voor een individuele aanpak (je nichtjes), dat doe ik per se OOK, en dan zeg je ineens "op die drie scholen werkte het wel". Ja, lekker argument. Elke school is anders, alles is anders. Dat je dat niet begrijpt...

En die stroman over rtl slaat nergens op, en nee ik hoef dat programma niet te zien om te begrijpen dat het niet bepaald een geslaagde actie was, wel?

Truste, en no worries. Ik ben eerst bezig een mooie dame te veroveren... :*

pi_140272569
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:25 schreef paddy het volgende:
Heb je het voorbeeld gegeven van mijn nichtjes (zusjes) Ouders hadden exact hetzelfde voornemen voor hun kinderen als jij. Ze hard te maken. Bij de ene had dat succes, bij de andere niet. Absoluut niet. Het meisje is nooit veranderd.
Ik heb hier een dubbel gevoel bij, zelf zou ik nimmer mijn kinderen proberen te vormen.
Naar mijn mening verloopt de ontwikkeling voor ieder individu zoals het moet, zowel jong als oud, dat moeten we niet willen sturen.
Het is al zichtbaar bij hele jonge kinderen, de ene laat het kaas niet van zijn/haar brood eten, is een flapuit en klimt er gelijk in, de ander is kwetsbaar en ingetogen, laat ogenschijnlijk over zich heen lopen.
Nog belangrijker dan hard worden en terug slaan is de ontwikkeling die gaande is tussen de oortjes.
Tot nog toe is hetgeen wat ik gezien heb dat uit de stille diepe wateren een prachtige zon opkomt, en het wilde water eindigt in een modderpoel.
pi_140306529
quote:

[..]

Dwaas.
Waarom bleef je dan nog doorratelen?

En dat jouw opa de holocaust heeft overleefd betekent nog niet dat ik jouw uitspraken niet met die van Hitler mag vergelijken. Die vergelijking zag ik, dus ik maakte hem.

En liever een dwaas dan iemand met jouw denkbeelden.
pi_140306601
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:25 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

We hebben het hier over een kind, he. En je hoeft maar autistisch te zijn of zo en je weet niet eens wanneer anderen met je sollen of dollen en hoe je opmerkingen moet pareren.

Sommige mensen hebben geen sociaal talent. Daar kunnen ze niks aan doen en als ze gepest worden, ligt het altijd aan de pester. Gelukkig komen extreme pestkoppen niet vaak voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')