===============quote:Gepeste jongen uit Project P mag niet meer naar school
Een leerling die in het tv-programma Project P pesten wilde aankaarten, is niet meer welkom op zijn school.
Patrick (12) zit al bijna een maand thuis. Hij wilde in anti-pestprogramma Project P laten zien dat hij werd gepest op het Rotterdamse Einstein Lyceum. Na de confrontatie met zijn klasgenoten mocht hij de klas niet meer in.
Te gevoelig
Gisteren boog de rechter in Lelystad zich over de uitzending. De school en ouders van medeleerlingen willen niet dat RTL deze aflevering uitzendt. Gepeste kinderen hebben op school in het geheim beelden gemaakt, en de schooldirectie vindt het te gevoelig die beelden zomaar uit te zenden.
Bang gemaakt
Volgens de moeder van Patrick is hij bang gemaakt. Een dag na de confrontatie werd Patrick op de gang van de school opgevangen. Hij mocht de klas niet meer in, zegt moeder Evelien Kramer tegen het AD. Hij belde mij op: mama ik mag niet meer naar gym. Vanaf dat moment mocht hij geen lessen meer volgen en zijn toetsen maakt hij nu in de directiekamer, zegt Evelien. De lesstof mag hij volgens haar maar een half uur van tevoren inzien. Dat is toch geen onderwijs?
Veel onrust
Evelien hoopte dat Project P ervoor zou zorgen dat Patrick niet meer gepest wordt. Volgens het Einstein Lyceum zorgde de komst van RTL voor veel onrust en meldde Patrick zich vervolgens ziek. Zijn moeder vindt dat de school bijdroeg aan de onrust. Een directielid zei tegen de kinderen: jullie moeten niet boos zijn op RTL, maar op Patrick.
Niet weggestuurd
Het Einstein Lyceum zegt tegen het AD dat Patrick niet is weggestuurd vanwege het programma, maar dat hij al naar een andere school wilde gaan omdat hij het niveau niet aankan. Patrick had een proefplaatsing op de school, en zijn cijfers waren niet hoog genoeg. Volgens zijn moeder komt dat door het pesten.
School ontkent
Het Einstein Lyceum reageert echter op Twitter dat het helemaal niet waar is dat Patrick is weggestuurd. De school beweert dat de ouders van Patrick hem hebben ziek gemeld en dat ze er alles aan doen om hem te begeleiden.
Bron: Linda.nl ( blijkbaar hebben ze daar af en toe wat zinnigs te vermelden )
Ik weet niet of dit al ergens stond. Maar het moet niet gekker worden. In plaats van het pesten aan te pakken. Moet het slachtoffer maar verdwijnen. Zo onrechtvaardig.
Het fundamentele probleem en verschil van mening bij de ballen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:57 schreef Yalesa het volgende:
In een klas hoort er geen sociale hiėrarchie te zijn, de kinderen zijn gelijk.
Diefstal komt voort uit bijvoorbeeld materialisme en kan nooit en ik herhaal NOOIT worden uitgebannen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:03 schreef bamibij het volgende:
pestgedrag komt voort uit groepsgedrag en kan ik herhaal kan NOOIT worden uitgebannen. Punt.
Natuurlijk wel.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:03 schreef bamibij het volgende:
pestgedrag komt voort uit groepsgedrag en kan ik herhaal kan NOOIT worden uitgebannen. Punt.
Er zijn nog niet genoeg geitenwollensokkenaanpakken op de scholen inderdaad. Man, de zwakkeren worden altijd gepakt. In de voetbalkleedkamer, op de werkvloer, overal. enige oplossing die zou kunnen werken is dat de zwakkeren weerbaarder worden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Begin met het veel meer bespreekbaar maken en de pesters aanpakken.
Alhoewel voorlichting ook al een deel van de oplossing is.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:11 schreef bamibij het volgende:
[..]
Er zijn nog niet genoeg geitenwollensokkenaanpakken op de scholen inderdaad. Man, de zwakkeren worden altijd gepakt. In de voetbalkleedkamer, op de werkvloer, overal. enige oplossing die zou kunnen werken is dat de zwakkeren weerbaarder worden.
Wijk je af, ben je de lul op het schoolplein. Nooit anders geweest ook.
Ben je dan zo gevoelloos? Nee, sociale hiėrarchie maken door te pesten, daar kies je voor. Pesten hoort er niet bij, pesten is mishandeling en mishandeling hoort nergens bij.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het fundamentele probleem en verschil van mening bij de ballen.
NIEMAND is gelijk en er is OVERAl sociale hierarchie, daar is die hele puberteit voor bedoeld, om daarmee om te leren gaan.
helaas voor de gepesten hoort pesten daarbij.
Het is -of je het leuk vindt of niet- een volkomen natuurlijke houding. Een evolutionair dingetje. Dat wil jij uitbannen met wetten? Werkelijk? Alsof we al niet genoeg regeltjes in Nederland hebben, zeg...
En hoe moeten ze voor zich opkomen dan? Een Columbine plegen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het fundamentele probleem en verschil van mening bij de ballen.
NIEMAND is gelijk en er is OVERAl sociale hierarchie, daar is die hele puberteit voor bedoeld, om daarmee om te leren gaan.
helaas voor de gepesten hoort pesten daarbij.
Het is -of je het leuk vindt of niet- een volkomen natuurlijke houding. Een evolutionair dingetje. Dat wil jij uitbannen met wetten? Werkelijk? Alsof we al niet genoeg regeltjes in Nederland hebben, zeg...
Als je tot in den treuren wordt gepest dan ligt het aan jezelf! Gelukkig leven we in een samenleving waar de gepesten meerdere kansen krijgen om hun leven op orde te krijgen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:11 schreef bamibij het volgende:
[..]
Er zijn nog niet genoeg geitenwollensokkenaanpakken op de scholen inderdaad. Man, de zwakkeren worden altijd gepakt. In de voetbalkleedkamer, op de werkvloer, overal. enige oplossing die zou kunnen werken is dat de zwakkeren weerbaarder worden.
Bij echt ziek verregaande zaken wel. Maar dat zijn uitzondering, nog eens extra gebiast gebracht door RTL met zo'n wederom waardeloos programma.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:07 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Diefstal komt voort uit bijvoorbeeld materialisme en kan nooit en ik herhaal NOOIT worden uitgebannen.
Maar betekent dat dat we het maar moeten accepteren? We kunnen de meeste dingen niet uitbannen, maar we kunnen wel de drempel hoger leggen om het te doen door de mensen die het doen te straffen.
En vind je dit terecht? Zwakkeren worden altijd gepakt? Zijn we een stel domme dieren? Ik heb nooit de behoefte gehad om iemand die zwakker is dan ik te pakken en ik ben dankbaar dat ik dat niet op mijn geweten heb. Want ik heb een geweten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:11 schreef bamibij het volgende:
[..]
Wtf we zijn geen wilde dieren of apen die ons moeten laten leiden door oerinstincten want dan kan je ook wel een paar mensen doodtrappen als hun kop je niet aan staat in een kroeg of zo later.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:11 schreef bamibij het volgende:
[..]
Waarom opkomen voor de pesters? Waarom?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vrees dat de anderen van die mensen zijn die in de dierentuin het eerst zielig vinden voor dat levende geitje om aan de tijgers gevoerd te worden, maar wel erna een lekker kroketje gaan happen in het restaurant.
Dat kan ik toch niet vanaf mijn zolderkamer bank bepalen? Dat is in elk geval anders, nou net mijn hele punt. Wat werkte op die 3 andere scholen (en hoelang, want als de camera's weer weg zijn, is het vaak anders) werkt niet overal. Duh. Nog een les die je moet leren, niet afwijzen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En hoe moeten ze voor zich opkomen dan? Een Columbine plegen?
Nee, die gepesten mogen die pesters gewoon vermoorden. Dat hoort namelijk ook bij 'evolutie'.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En hoe moeten ze voor zich opkomen dan? Een Columbine plegen?
Ja want een verlegen kind met flaporen vraagt daar natuurlijk om. Wat een debiele logica hou jij er op na!quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:15 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Als je tot in den treuren wordt gepest dan ligt het aan jezelf! Gelukkig leven we in een samenleving waar de gepesten meerdere kansen krijgen om hun leven op orde te krijgen.
Idd. Bijv, stoppen met hoge cijfers halen, want dan word je gepest.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:15 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Als je tot in den treuren wordt gepest dan ligt het aan jezelf! Gelukkig leven we in een samenleving waar de gepesten meerdere kansen krijgen om hun leven op orde te krijgen.
Dat mogen ze ook zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:17 schreef Yalesa het volgende:
We moeten ons als maatschappij ontwikkelen tot het punt dat mensen die anders zijn dat ook mogen zijn.
Ik red mezelf prima.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij echt ziek verregaande zaken wel. Maar dat zijn uitzondering, nog eens extra gebiast gebracht door RTL met zo'n wederom waardeloos programma.
Je kinderen gewoon opvoeden en een andere school zoeken als het niet bevalt.
Als je echt denkt dat 30/500 mensen zich gaan aanpassen aan jou en jij niet aan hen, dan ga je het in het latere leven niet redden.
Nou ja als zolderkamervirtuoos op FOK! dan.
Stap es van dat zwart-wit denken af.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:17 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Waarom opkomen voor de pesters? Waarom?
Alle pesters opsluiten. Dan wordt het weer gezellig.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:21 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Ik red mezelf prima.
En het zijn niet 20/500 mensen die pesten waarschijnlijk, maar het zijn er wel veel. En ja, die moeten zich zeker aanpassen in de zin dat ze stoppen met hun mishandeling.
En er zijn meerdere redenen te bedenken waarom een kind niet weerbaar is. Je hoeft wederom niet de ouders van het kind de schuld in de schoenen te schuiven.
Heel erg herkenbaar, dan niet vanwege mijn huidskleur maar vanwege onverzorgdheid, schoenen zonder zolen, een jas die zes maten te groot was, scheuren in kleding, dan ben je al snel het haasje.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit werkt niet echt, ik werd ook altijd gepest vanwege de huidskleur enzo
als je niets doet blijft het bij een beetje duw en trekwerk maar als je van je afbijt dan word je helemaal in elkaar geslagen, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk
gegeven moment ging ik ze allemaal individueel opwachten voor een 'goed gesprek' maar dan is het gewoon vechten en krijg je straf van school ... en mooi dat de hele groep staat te wachten als je naar huis moet
uitijndelijk lostte het probleem zich vanzelf op toen bleek dat mijn ijshockeyteam een grotere, sterkere groep was dan de lokale hangboertjes ... dat waren goede 'gesprekken'
Nee hoor, in die sociale hiėrarchie in die klassen geldt het recht van de zwaksten. De mensen die zich zo veel aantrekken van de mening van anderen en die zo onzeker zijn over zichzelf, dat ze bereid zijn hun medeleerlingen te mishandelen. En dus ook een stukje empathie missen in hun hersenen. Uit onderzoek is gebleken dat pesters vier keer zoveel kans hebben om later in de criminaliteit te belanden. Ben je dan de sterkste?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Wtf we zijn geen wilde dieren of apen die ons moeten laten leiden door oerinstincten want dan kan je ook wel een paar mensen doodtrappen als hun kop je niet aan staat in een kroeg of zo later.
Als kinderen gepest worden kun je de treiteraars best middels gesprekken of desnoods sancties bewust maken van hun walgelijke gedrag. Gezonde mensen hebben moreel besef en zijn gevoelig voor straffen en belonen.
Zolang niemand ene reet doet op die scholen en de voorlichting aan alle kanten tekort schiet zal het zeker blijven zoals jij omschrijft namelijk een soort apenrots waar enkel het recht van de sterkste geld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |