abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140249351
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Yep, net als dit schoolbestuur

[..]

Dat was niet de opzet. Wanneer je gekeken had, had je dat gezien

[..]

Nee, er was al veel geprobeerd. In een vorige aflevering zag je bijvoorbeeld ook heel duidelijk dat een jongen al van alles geprobeerd had. Wanneer niets helpt zou je als schoolbestuur hier juist blij mee moeten zijn.

Je zet het neer als feit, maar dit waren de feiten niet. Heb het vanaf het begin gevolgd. De woordvoerder van de school sprak in contradicties.
Sorry, maar ik hecht geen enkele waarde aan die projecties van RTL. Ik werk al meer dan tien jaar op middelbare scholen en ik weet inmiddels vrij aardig hoe dit gaat. Dit schoolbestuur zat mijns inziens gewoon goed hier.

Ken je een school waar ze deze situatie (leerling haalt niveau niet en neemt tv-camera's de school in) anders hadden opgelost, dan zou me dat enorm verbazen, want bij mijn weten bestaan die niet.
  donderdag 22 mei 2014 @ 18:15:57 #277
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_140249496
Pesten, wat een trieste hype. Iedereen tttegen pppppesters. :').

Pesten is niet tof, maar deels onvermijdelijk. Zo zijn de mensen en zeker de kinderen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 22 mei 2014 @ 18:18:14 #278
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_140249561
Nog even en iedere pester is een potentiële moordenaar annex kinderverkrachter annex oorlogscrimineel annex sociopaat. Net als pedo's kunnen zij geen aanspraak meer maken op de universele mensenrechten. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_140249609
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:15 schreef Ringo het volgende:
Zo zijn de mensen en zeker de kinderen.
Veel te kort door de bocht. Een pester heeft (vrijwel) altijd een of andere problematische achtergrond. Pesten is een symptoom. Alleen de symptomen van het probleem belichten geeft echt een absurd beeld van de realiteit. Vandaar de vrij kortzichtige reacties op het optreden van het schoolbestuur.
pi_140250220
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:? :? :N
Ja, het werkt nl niet zoals jij zegt. We zijn geen machines. Ieder mens is verschillend. Heb het voorbeeld van mijn twee nichtjes al genoemd. Soms lukt het niet een kind keihard te maken. Heerlijk dat onderscheid in karakters. Je ziet ook dat haar kleinere zusje en haar neefjes en nichtjes om haar heen gaan staan. Ik geniet van die Yin en yang die elkaar aanvullen.

[..]

quote:
Gelul, dat heeft de school niet "bewezen". De school houdt haar rug recht en accepteert niet dat je met verborgen camera's je punt kan maken. Volkomen terecht, die moeder moet maar normaal tot een oplossing komen, geen laffe camera-acties houden.
Wanneer er geen oplossingen komen, begrijp ik dus wel dat je als moeder op het laatst alles aangrijpt. Ik vind dit dus helemaal niet laf. Ik zou trouwens zelf die camerabeelden gemaakt hebben en aan de schoolleiding laten zien, maar in de zaak versus pesters in een ander land heb je dan ook nog de kans dat een zelfde soort school de politie belt en juist jou laat oppakken. (zie ik dit schoolbestuur ook wel voor aan )

[..]

quote:
De school kiest niet voor verwijdering en zeker niet vanwege het pesten. Hij schijnt niet mee te kunnen komen.
Kom op, zal ik je meer zaken geven? Deze school sprak zichzelf de hele tijd tegen. Heb je dan op het laatst niet het gevoel van ....wij van wc eend... ? Je had al die contradicties eens moeten lezen vanuit de persvoorlichter. Ja, ouders lekken. Toen lag de site ineens plat

quote:
Kijk, ik ben het niet eens met massa-onderwijs, maar als je daarin zit, kan je niet 1 leerling boven de rest stellen, nee. Heeft niets met geld te maken.
Het begint me wel duidelijk te worden. Deze school kiest voor meer inkomen. 1 persoon is een bepaald bedrag. 10 personen is dus meer dan dat ene bedrag. Ja, het gaat hier alleen om geld en ego vanuit die school. Niet om de kinderen, en ja, RTL ook, maar ik kan mij het van een kind dus wel voorstellen dat je alles probeert. De opmerking vanuit de school naar de ouders en het kind vind ik dan ook erg puberaal.

Op mijn school werd ook een meisje gepest, maar toen het na de vakantie doorging stond ik en een paar anderen wel op. Genoeg geweest.

En ik deel je mening trouwens qua massaonderwijs. Daarbij zou je bijna marinier moeten zijn als ondergrond om leraar te kunnen worden. Mijn zoon had er 1 als leraar. Afgelopen was het met pesten in de klas. De straffen waren te denigrerend om pester te willen zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_140250365
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:15 schreef Ringo het volgende:
Pesten, wat een trieste hype. Iedereen tttegen pppppesters. :').

Pesten is niet tof, maar deels onvermijdelijk. Zo zijn de mensen en zeker de kinderen.
En daarom zijn er de roedelleiders. Om eenheid te krijgen. Lukt je dat niet moet je gewoon vervangen worden. We hebben het hier niet over een keer schelden he.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:18 schreef Ringo het volgende:
Nog even en iedere pester is een potentiële moordenaar annex kinderverkrachter annex oorlogscrimineel annex sociopaat. Net als pedo's kunnen zij geen aanspraak meer maken op de universele mensenrechten. :').
Waar lees jij dat nu weer? Omdat ik pesters lafbekken vind die wanneer ze alleen zijn niets durven?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_140250394
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:40 schreef paddy het volgende:
Soms lukt het niet een kind keihard te maken.
Dat heb ik ook nooit beweerd.

De falende factor in dit verhaal is die moeder. Hoe haal je het in je hoofd je eigen falende opvoeding van je kind op honderden onschuldige scholieren en een school met wie je gewoon in gesprek kan, als hun antwoorden je niet bevallen, zoek je toch een andere school? :?

Dan ga je toch niet EN een school EN medeleerlingen EN -en dat is het ergste van alles- je eigen kind opofferen, omdat je zelf je kind niet weerbaar genoeg kan (en wil!) maken...

Het is de tendens van Nederland; mietjesmaatschappij. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140250435
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Veel te kort door de bocht. Een pester heeft (vrijwel) altijd een of andere problematische achtergrond. Pesten is een symptoom. Alleen de symptomen van het probleem belichten geeft echt een absurd beeld van de realiteit. Vandaar de vrij kortzichtige reacties op het optreden van het schoolbestuur.
Het schoolbestuur vind ik onverstandig gehandeld hebben. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bekend met de plaats Hoogvliet ben. Ze doen overkomen (het schoolbestuur) alsof daar allemaal losgeslagen honden wonen.
pi_140250583
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Het schoolbestuur vind ik onverstandig gehandeld hebben.
Ik vind van niet.
pi_140250728
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:59 schreef Bouke-p het volgende:
Alsof die school op zou komen voor 1 leerling. Als de meerderheid maar tevreden is is t prima, dr moet geld binnen komen!
Erg toch?
pi_140250847
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:53 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Erg toch?
Als het waar zou zijn wel ja.
pi_140250997
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De falende factor in dit verhaal is die moeder. Hoe haal je het in je hoofd je eigen falende opvoeding van je kind op honderden onschuldige scholieren en een school met wie je gewoon in gesprek kan, als hun antwoorden je niet bevallen, zoek je toch een andere school? :?

Dan ga je toch niet EN een school EN medeleerlingen EN -en dat is het ergste van alles- je eigen kind opofferen, omdat je zelf je kind niet weerbaar genoeg kan (en wil!) maken...

Nou, wanneer jij je kind niet elke dag af wil laten tuigen ben je een mietje? Wanneer je niets doet, helpt het niet, wanneer je wel iets doet, helpt het ook niet. Wie faalt er dan? Juist, het schoolbestuur. Je hoort je er als ouder niet eens druk om hoeven te maken.

Niets doen kan goed aflopen voor de school en de pesters, maar niet voor het slachtoffer. Ik ben niet zelf gepest, maar zag het wel om me heen. Jammer voor de pesters, want ik was enorm goed in spiegelen en moest veel op school zijn. Moet ik zeggen dat dit nu niet meer gaat helpen denk ik. Ik hoor sommige verhalen van leraren dat ik denk...zet er een paar mariniers op zoals die van de klas van mijn zoon. pestte je, werd je gepest door de leraar. Daarna pas praten. Ging redelijk goed in die klas. Heb ik het niet over een enkel pesterijtje, maar het hel schooljaar door als paria behandeld worden. Kwam je in groep 7 was die ex-marinier daar om je op te wachten. Heilig respect hadden ze voor die man.
pi_140251115
Ik begreep dat de school meermalen heeft getracht te bemiddelen tussen Patrick en de pesters. Is op niets uitgelopen. Sja, op een gegeven moment is de koek op. Ik weet niet of de school Evelien heeft aangeraden haar Patrick wat weerbaarder op te voeden, maar dat lijkt me een goed advies.

Een school is geen opvoedingsgesticht en al helemaal niet voor mensen die hun kind niet kunnen opvoeden.

Goeie papa: "Patrick, laat je niet kisten, begin niet met slaan, maar als je gepest wordt, bijt van je af, ik regel het daarna wel bij de schoolleiding"
PvdA-GL-papa: "Lieve jongen, al die vreselijke pesters, die gaan we aanpakken, want dit kan niet meer, het ligt niet aan jou jongen, jij bent een engeltje"

Je begrijpt dat de tweede papa niet echt zoden aan de dijk zet? Precies het probleempje van Patrick.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140251139
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:59 schreef Bouke-p het volgende:
Alsof die school op zou komen voor 1 leerling. Als de meerderheid maar tevreden is is t prima, dr moet geld binnen komen!
Niet elke school denkt zo, maar bij deze school is het toch eerst hun eigen ego...dan het geld, en daarna niets meer want er moeten leerlingen geronseld worden om hun eigen inkomsten veilig te stellen. Geen enkele ouder maakt zich druk zolang het maar niet hun kind is die het slachtoffer is. Op het laatst toen oud-leerlingen op de site gingen posten werd de toon ook wat anders van de ouders. Gingen ze niet meer pal achter het schoolbestuur staan. En toen was de site dood.
pi_140251238
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
Ik begreep dat de school meermalen heeft getracht te bemiddelen tussen Patrick en de pesters. Is op niets uitgelopen. Sja, op een gegeven moment is de koek op. Ik weet niet of de school Evelien heeft aangeraden haar Patrick wat weerbaarder op te voeden, maar dat lijkt me een goed advies.

Een school is geen opvoedingsgesticht en al helemaal niet voor mensen die hun kind niet kunnen opvoeden.

Goeie papa: "Patrick, laat je niet kisten, begin niet met slaan, maar als je gepest wordt, bijt van je af, ik regel het daarna wel bij de schoolleiding"
PvdA-GL-papa: "Lieve jongen, al die vreselijke pesters, die gaan we aanpakken, want dit kan niet meer, het ligt niet aan jou jongen, jij bent een engeltje"

Je begrijpt dat de tweede papa niet echt zoden aan de dijk zet? Precies het probleempje van Patrick.
Jee, gaan we er weer een politieke discussie van maken? Het gaat mij erom dat slachtoffers als daders behandeld werden op sommige scholen. De politiek staat hier al helemaal buiten. Hoop ik tenminste. Of krijgen we Brussel nu ook op de stoep om dit even te regelen? _O-
pi_140251954
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:06 schreef paddy het volgende:
Het gaat mij erom dat slachtoffers als daders behandeld werden op sommige scholen.
De relatie pester-gepeste is er niet een van dader-slachtoffer, ook niet van slachtoffer-dader.

Het is een complex dynamisch spel van opgroeien en wennen aan sociale hierarchie.

Pesters zijn juist vaak zelf slachtoffer, veelal vanwege thuis.

Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 19:27:37 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140252029
quote:

dit werkt niet echt, ik werd ook altijd gepest vanwege de huidskleur enzo

als je niets doet blijft het bij een beetje duw en trekwerk maar als je van je afbijt dan word je helemaal in elkaar geslagen, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk

gegeven moment ging ik ze allemaal individueel opwachten voor een 'goed gesprek' maar dan is het gewoon vechten en krijg je straf van school ... en mooi dat de hele groep staat te wachten als je naar huis moet :')

uitijndelijk lostte het probleem zich vanzelf op toen bleek dat mijn ijshockeyteam een grotere, sterkere groep was dan de lokale hangboertjes ... dat waren goede 'gesprekken'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_140252117
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:27 schreef sp3c het volgende:
uitijndelijk lostte het probleem zich vanzelf op toen bleek dat mijn ijshockeyteam een grotere, sterkere groep was dan de lokale hangboertjes ... dat waren goede 'gesprekken'
Precies, jij hebt een oplossing gevonden.

Ik zeg niet dat alle gepesten moeten rammen, maar voor jezelf opkomen. Hoe je dat oplost is aan jou (en ook aan je ouders, die zeker niet die PvdA-GL-weg opmoeten). Elke situatie is anders, elke pester is anders, elke gepeste is anders en elke school is anders.

Daarom is het argument dat het op 3 eerder scholen "wel werkte" (hoelang?) ook zo'n kolder.

Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 19:30:25 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140252152
punt is iig dat je lang niet altijd wat kunt doen aan het feit dat je buiten de groep valt en dan wordt je gewoon gepest

kun je je best doen om krampachtig toch bij die groep te horen maar das heel lastig als je gezegend bent met een ruggegraat
pi_140252224
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:30 schreef sp3c het volgende:
punt is iig dat je lang niet altijd wat kunt doen aan het feit dat je buiten de groep valt en dan wordt je gewoon gepest

kun je je best doen om krampachtig toch bij die groep te horen maar das heel lastig als je gezegend bent met een ruggegraat
Kijk als er met messen en andere wapens wordt gedreigd, wordt het anders. Maar het meeste gepest op scholen komt al 2000 jaar voor, dat wilde je nu uitbannen?

Nadat je eerst klassen van 32 hebt geschapen waar 1 leraartje de boel moet zien te rooien? Naast lesgeven vooral (her)opvoeden? _O-

Daarom; het massa-onderwijs heeft de schuld. Met klassen van max 15 (wat ik toejuich) heb je veel minder gepest.

Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 19:35:47 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_140252362
ik wil niets uitbannen, ik zeg alleen dat het echt niet standaard de schuld is van degene die gepest wordt en ik weet uit ervaring dat terugslaan de situatie alleen maar verergerd
pi_140252832
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onschuldig??? In welk opzicht zijn die medescholieren onschuldig?? En als je in je eentje bent kan het moeilijk zijn je weerbaar op te stellen tegenover een hele grote groep. Die medescholieren kiezen ervoor om een medescholier te pesten en de schoolleiding voert niet veel uit, neemt geen keiharde, afschrikwekkende actie.

Ik struikel echt over jouw post. Het laat al zien waar de kern van het probleem zit: mensen die de daders in bescherming nemen en het schuld in de schoenen van het slachtoffer schuiven.
pi_140253052
quote:

De school heeft wel degelijk een pedagogische functie! Zij zijn verantwoordelijk voor het welzijn van de leerlingen wanneer die op school zijn.

En je zegt dat Patrick niet goed is opgevoed???!!! Die pesters zijn niet goed opgevoed, bij opvoeding hoort je kinderen duidelijk maken dat ze empathie moeten hebben.

Nee, het ligt niet aan het slachtoffer. Er zijn verschillende redenen te bedenken waarom het slachtoffer niet weerbaar is, het is nog niet zo oud. Zijn opvoeding is nog bezig. Dit verdient niemand.

Ik snap écht niet waarom de daders in bescherming worden genomen en het slachtoffer de schuld in de schoenen wordt geschoven. Je praat wel over weerbaar maken, maar mensen horen in beginsel andere mensen te respecteren en met rust te laten en doen ze dit niet, dan zitten zij fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yalesa op 22-05-2014 19:58:15 ]
pi_140253127
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Jee, gaan we er weer een politieke discussie van maken? Het gaat mij erom dat slachtoffers als daders behandeld werden op sommige scholen. De politiek staat hier al helemaal buiten. Hoop ik tenminste. Of krijgen we Brussel nu ook op de stoep om dit even te regelen? _O-
Ik vind dat er wel een wet moet komen tegen pesten op scholen. Er zijn veel mensen die zeggen dat het moeilijk is zo'n wet op te stellen, maar het zou toch aardig zijn als er een beginnetje gemaakt zou worden?
pi_140253249
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De relatie pester-gepeste is er niet een van dader-slachtoffer, ook niet van slachtoffer-dader.

Het is een complex dynamisch spel van opgroeien en wennen aan sociale hierarchie.

Pesters zijn juist vaak zelf slachtoffer, veelal vanwege thuis.
Dan zijn ze thuis het slachtoffer, op school zijn ze daders en hun thuissituatie is geen excuus. Waarom zou je wat jou thuis aangedaan wordt iemand anders aan willen doen op school? Je weet toch hoe rot het is om slecht behandeld te worden? En door te zeggen dat het "een complex dynamisch spel van opgroeien en wennen aan sociale hiërarchie" is, schuif je de gepesten de schuld in de schoenen. Misschien moeten die pesters zelf wel wat leren? In een klas hoort er geen sociale hiërarchie te zijn, de kinderen zijn gelijk. En dat sommige mensen dan uit onzekerheid anderen omlaag willen halen om zelf omhoog te komen, zegt iets over hun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')