Je hebt het steeds over opvoeden en weerbaar maken, maar een onderdeel van de opvoeding is ook dat je bijbrengt om anderen (de zwakkeren) niet te gaan pesten. Als er vroeger bij mij iemand in het voetbalteam/op het schoolplein gepest werd, dan kreeg die pester een dreun op z'n muil van mij.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind je het -achteraf gezien- echt zo vreemd dat je het pispaaltje bent als je er onverzorgd bijloopt? Ik zou je ouders aankijken, want dat doe je je kind toch niet aan?
Ja, doe er maar grappig over. Ik vind het nou eenmaal zorgwekkend als mensen de evolutie gebruiken om de walgelijkste dingen te rechtvaardigen.quote:
Veel leraren weten nergens vanaf. Dat zag je ook in dat programma van Johny de mentor wist niet eens iets sterker nog de ouders wisten er niet eens vanquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:40 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ohw dat is helemaal niet nodig, maar ben er wel achter dat als je iets minder politiek correct bent dat die leraren wel ineens een heleboel kunnen doen
Zoals?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij echt ziek verregaande zaken wel. Maar dat zijn uitzondering, nog eens extra gebiast gebracht door RTL met zo'n wederom waardeloos programma.
Je kinderen gewoon opvoeden en een andere school zoeken als het niet bevalt.
Als je echt denkt dat 30/500 mensen zich gaan aanpassen aan jou en jij niet aan hen, dan ga je het in het latere leven niet redden.
Nou ja als zolderkamervirtuoos op FOK! dan.
Nogmaals, de gepeste is niet de zwakke in het verhaal. Niet mentaal in ieder geval.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over opvoeden en weerbaar maken, maar een onderdeel van de opvoeding is ook dat je bijbrengt om anderen (de zwakkeren) niet te gaan pesten. Als er vroeger bij mij iemand in het voetbalteam/op het schoolplein gepest werd, dan kreeg die pester een dreun op z'n muil van mij.
Asociaal kutgedrag meteen afstraffen, dat is het enige wat ze begrijpen en weerbaar maken is leuk en aardig, maar er zal altijd iemand de zwakste zijn.....het is aan de andere sterkeren om de aso's op hun plaats te zetten. Als een oud omaatje haar tasje gejat wordt, dan kan ze heel weerbaar zijn, maar dan moeten jij en ik zo'n gast even tackelen....oma is de zwakkere daar kun en mag je dat niet van verwachten.
Overigens vind ik dat de schoolleiding prima gehandeld heeft en dat RTL met hun kijkcijferdrang, ongetwijfeld heel leuk een paar beelden aan elkaar hebben gemonteerd die om van te smullen zijn, maar de ziekelijke drang om alles vast te willen leggen (dat waren toch ook die gasten die in het ziekenhuis wilden gaan filmen?) nog erger is als dat hele pestgebeuren. Exploiteren van leedvermaak tgv een paar centen. Commerciële TV is dan ook de ebola van de samenvleving.
Dan helpt het misschien als je als ouder die kinderen even bang maakt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel leraren weten nergens vanaf. Dat zag je ook in dat programma van Johny de mentor wist niet eens iets sterker nog de ouders wisten er niet eens van
Daarbij zijn ze ook gebonden aan hetgeen zich in en rond de school afspeelt, gaan die rotkinderen op de hoek van de straat staan pakken ze je dochter alsnog kan school niks tegen doen.
Pesten gaat over het recht van de sterkste, waarbij de zwakke gepest wordt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:47 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Nogmaals, de gepeste is niet de zwakke in het verhaal. Niet mentaal in ieder geval.
Als jij blijft denken dat emotionele en fysieke mishandeling normaal is, zijn we uitgepraat. Afschuwelijke pesterijen zoals nu waarschijnlijk het geval is, zijn zeldzaam: je hebt er de juiste gekken voor nodig.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een van de aspecten van puberteit is sociale hierarchie herkennen, ermee omgaan en ertegen vechten.
Daar hoort pesten bij. Het is geen "doel", het is een natuurlijke, evolutionaire houding in groepsdynamiek.
Maar voed vooral iedereen op tot papventjes en jankmeisjes. Daar ga je het mee redden later.
Meh dan begeef je je als ouder op glad ijs.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:48 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dan helpt het misschien als je als ouder die kinderen even bang maakt.
Normaal in realistische natuurlijke evolutionaire zin wel ja.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:49 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Als jij blijft denken dat emotionele en fysieke mishandeling normaal is, zijn we uitgepraat. Afschuwelijke pesterijen zoals nu waarschijnlijk het geval is, zijn zeldzaam: je hebt er de juiste gekken voor nodig.
Emotionele en fysieke mishandeling horen niet bij de menselijke natuur (empathie en moreel besef).quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Pesten gaat over het recht van de sterkste, waarbij de zwakke gepest wordt.
Als ik een kind had gehad en die afschuwelijke praktijken uithaalt tegenover een ander kind en niet wil stoppen, mag de ouder van dat kind een hartig woordje gaan spreken met mijn kind. Anders ben ik mijn denkbeeldige kind aan het pamperen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Meh dan begeef je je als ouder op glad ijs.
Kinderen en ja ook je eigen koters die je netjes hebt opgevoed hebben er soms de neiging toe de waarheid ook wel enigszins naar hun eigen hand te zetten.
Denk trouwens dat jij het ook niet zou accepteren als een volwassene jouw kinderen door ze "bang te maken" even de les komt lezen
Dat ligt aan de definitie van sterk en van zwak.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Pesten gaat over het recht van de sterkste, waarbij de zwakke gepest wordt.
We zijn uitgepraat.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Normaal in realistische natuurlijke evolutionaire zin wel ja.
Voor maakbaarheidsdenkers en wensdenkers niet. Die creeeren een beeld van de samenleving hoe die eruit zou moeten zijn en alles wat daar niet inpast moet UITGEBANNEN, VERBOTEN! worden.
Je snapt nog steeds niet dat als je niet de natuur volgt, je dit niet gaat oplossen. Net als met alcoholverboden, pr0nfilters, etc. etc.
Kinderen zoeken grenzen op. Ik heb nergens gesteld dat je de pesters geen grenzen aan moet leren, ik zie HUN niet als onschuldig (dat ging over de andere kinderen die in beeld kwamen in die klassen).
je moet alleen niet de gepeste puur in bescherming nemen en als slachtoffer tegen dader zetten.
Dan begrijp je niks van pesten, wat jij wil scheen te doen door juist die mentaal zwakke kant van pesters aan te geven.
Als je niet tegen het woord nerd kan, wat ga je dan bereiken in het leven?quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:18 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Idd. Bijv, stoppen met hoge cijfers halen, want dan word je gepest.
Dat gedrag later afleren en ergens wel 100% voor gaan is lastig.
Hoeveel dit de maatschappij kost aan potentiële onderzoekscapaciteit ? Geen idee.
Sjongejonge, een paar stomme opmerkingen naar je hoofd geslingerd staat niet gelijk aan pesten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want een verlegen kind met flaporen vraagt daar natuurlijk om. Wat een debiele logica hou jij er op na!
Pesten is sowieso ook opvoeding als ik dat later bij mijn eigen kind zou zien zou ik een stevig gesprek voeren met hem/haar.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:55 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Als ik een kind had gehad en die afschuwelijke praktijken uithaalt tegenover een ander kind en niet wil stoppen, mag de ouder van dat kind een hartig woordje gaan spreken met mijn kind. Anders ben ik mijn denkbeeldige kind aan het pamperen.
Nog even jouw quote erbij want kennelijk heb je een bijzonder selectief geheugen:quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:58 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Als je niet tegen het woord nerd kan, wat ga je dan bereiken in het leven?
[..]
Sjongejonge, een paar stomme opmerkingen naar je hoofd geslingerd staat niet gelijk aan pesten.
Dat is wel ff iets anders dan een paar stomme opmerkingen naar je kop krijgen, ik reageerde op die quote van jouquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:15 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Als je tot in den treuren wordt gepest dan ligt het aan jezelf! Gelukkig leven we in een samenleving waar de gepesten meerdere kansen krijgen om hun leven op orde te krijgen.
Dat waren we al toen jij mij met Hitler vergeleek.quote:
Je gaat nu de schuld doorschuiven van de pesters naar de ouders? Ook al loopt iemand er anders bij dan wat de norm is, dat is nog geen reden om die mensen de grond in te trappen en kijken tot hoever je kunt gaan. Mensen die gepest worden vragen daar niet om, die willen gewoon met rust gelaten worden en een normaal leven hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind je het -achteraf gezien- echt zo vreemd dat je het pispaaltje bent als je er onverzorgd bijloopt? Ik zou je ouders aankijken, want dat doe je je kind toch niet aan?
Tja veel leraren doen graag alsof ze van niets weten, tuurlijk weten ze er wel vanaf, maar het is makkelijker om te zeggen, Goh daar wist ik niets van.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel leraren weten nergens vanaf. Dat zag je ook in dat programma van Johny de mentor wist niet eens iets sterker nog de ouders wisten er niet eens van
Daarbij zijn ze ook gebonden aan hetgeen zich in en rond de school afspeelt, gaan die rotkinderen op de hoek van de straat staan pakken ze je dochter alsnog kan school niks tegen doen.
Luister, ik zeg niet dat ik de reden goedkeur en dat niet ieder individu de vrijheid moet hebben zich te uiten zoals ie wil, ik geef slechts de logica in de puberteit aan.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:04 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Je gaat nu de schuld doorschuiven van de pesters naar de ouders? Ook al loopt iemand er anders bij dan wat de norm is, dat is nog geen reden om die mensen de grond in te trappen en kijken tot hoever je kunt gaan. Mensen die gepest worden vragen daar niet om, die willen gewoon met rust gelaten worden en een normaal leven hebben.
Feit is wel dat je het op dit vlak met Hitler eens bent overigens en exact dezelfde redeneringen gebruiktquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat waren we al toen jij mij met Hitler vergeleek.
Groetjes van mijn opa, de enige overlevende van de familie van de holocaust.
Dwaas.
GELUL en ik zou het waarderen als je dat soort belachelijke zieke vergelijkingen achterwege zou laten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:05 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Feit is wel dat je het op dit vlak met Hitler eens bent overigens en exact dezelfde redeneringen gebruikt
Dat was duidelijk niet de intentie van de vergelijking.quote:Maar goed, dat is niet per definitie slecht. Volkswagens, dierenwelzijnsrechten en ruimtevaart vond Hitler immers ook leuk; en weinig mensen hebben daar problemen mee.
Alsof elke leraar zijn mannetje staat. Ik heb persoonlijk meegemaakt dat een wiskundelerares aan het huilen is gemaakt en de klas verliet door een meisje van 14 uit mijn klas met slechts verbale uitingen...quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:04 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja veel leraren doen graag alsof ze van niets weten, tuurlijk weten ze er wel vanaf, maar het is makkelijker om te zeggen, Goh daar wist ik niets van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |