abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140256355
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:08 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Alsof elke leraar zijn mannetje staat. Ik heb persoonlijk meegemaakt dat een wiskundelerares aan het huilen is gemaakt en de klas verliet door een meisje van 14 uit mijn klas met slechts verbale uitingen...
Dan ben je ongeschikt als leraar, heb ook zoveel leraren zien janken of gewoon met de rug naar de klas droog de les vervolgen terwijl de planten en de boeken door het lokaal vliegen.
pi_140256705
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:17 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dan ben je ongeschikt als leraar, heb ook zoveel leraren zien janken of gewoon met de rug naar de klas droog de les vervolgen terwijl de planten en de boeken door het lokaal vliegen.
Dit geldt natuurlijk ook voor de gepeste in de klas. Als klasgenoot moet je opmerkingen kunnen pareren. Meestal blijft het bij wat opmerkingen. Je hebt het zelf in de hand in hoeverre jezelf laat sollen door anderen.
pi_140256772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:53 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Emotionele en fysieke mishandeling horen niet bij de menselijke natuur (empathie en moreel besef).

Pesten gaat over wangedrag van de onzekerste, waarbij degene die anders is gepest wordt.

En je vaak ook nog eens de bange volgers hebt, die óf af en toe even een kutopmerking maken, óf af en toe even meelachen of meestal gewoon doen alsof hun neus bloedt.

Bij de laatste hoort de schoolleiding van deze jongen.

Gepesten zijn niet de zwakken, je hoeft bijvoorbeeld maar een andere huidskleur te hebben en het is al raak.
Het gaat sowieso wel om de zwakken. Als een kind voor zichzelf kan opkomen en dat op een juiste manier doet, wordt het kind echt niet gepest. Rare huidskleur of niet. Juist een onzeker en bang kind (en dus 'zwak') zal eruit worden gepikt. Logica hoor.
pi_140256927
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:04 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Je gaat nu de schuld doorschuiven van de pesters naar de ouders? Ook al loopt iemand er anders bij dan wat de norm is, dat is nog geen reden om die mensen de grond in te trappen en kijken tot hoever je kunt gaan. Mensen die gepest worden vragen daar niet om, die willen gewoon met rust gelaten worden en een normaal leven hebben.
Natuurlijk: als een kind onverzorgd op school komt altijd en dus viezig is, ligt het niet aan het kind maar aan de ouders. Logisch toch? Nee, het is geen reden om een kind dan te pesten en buiten te sluiten. Maar het gebeurt nou eenmaal dat dat soort dingen aanleidingen zijn voor pestgedrag. Het lijkt mij geen moeilijk iets om te begrijpen. :P
pi_140257084
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Luister, ik zeg niet dat ik de reden goedkeur en dat niet ieder individu de vrijheid moet hebben zich te uiten zoals ie wil, ik geef slechts de logica in de puberteit aan.

Ik ben geen wensdenker, maar realist. Pesters niet willen begrijpen en consequent als "daders" afschilderen is onderdeel van het probleem.
Ja dat snap ik maar ik denk niet dat de enige oplossing is om mensen die gepest worden op een assertiviteitscursus o.i.d. te zetten. Er zal ook iets aan de kant van de pester gedaan moeten worden. Het is gewoon sneu als je leest dat er weer eens zelfmoord is gepleegd en dat pesten daar ook een rol in heeft gespeeld.
pi_140257132
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:25 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Dit geldt natuurlijk ook voor de gepeste in de klas. Als klasgenoot moet je opmerkingen kunnen pareren. Meestal blijft het bij wat opmerkingen. Je hebt het zelf in de hand in hoeverre jezelf laat sollen door anderen.
Dat absoluut, we hadden destijds een griet die een opmerking had over mijn kleding, na de opmerking of zij dan als happymeal door het leven ging met die string die als m boven haar broek uitstak was dat feest rap afgelopen.
pi_140257190
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:30 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Natuurlijk: als een kind onverzorgd op school komt altijd en dus viezig is, ligt het niet aan het kind maar aan de ouders. Logisch toch? Nee, het is geen reden om een kind dan te pesten en buiten te sluiten. Maar het gebeurt nou eenmaal dat dat soort dingen aanleidingen zijn voor pestgedrag. Het lijkt mij geen moeilijk iets om te begrijpen. :P
Aanleiding voor voor wat snerende opmerkingen, maar niet tot het worden van het pispaaltje van de klas. Ben zelf allochtoon en was redelijk onverzorgd. Had altijd out-of-bed-look haarstijl, zelfs bij klassenfoto's, kleedde me nooit modieus, maar niemand die er wat van zij, laat staan pesten...
pi_140257382
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:30 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Tja het is ook hoe het kind erop gaat reageren, geeft hij een beste opmerking terug of gaat hij/zij janken
pi_140258171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:41 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dit. :)

En dat hele gedoe van ja het hoort nou eenmaal bij de menselijke natuur moet stoppen!
Hoe stel je je dat precies voor? Hoewel Matador de botte bijl hanteert en ik het niet op alle punten met hem eens ben is het wel degelijk zo dat je pesten niet uit kunt bannen. De enige oplossing om pesten te stoppen is door de gepeste te ondersteunen. En daar ligt dan wellicht een rol voor de school, maar als het kind uit de OP naar een andere school gaat loopt hij weer tegen hetzelfde probleem aan.
  donderdag 22 mei 2014 @ 22:15:50 #85
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_140259317
pesten is iets goeds om mensen weerbaarder te maken in de toekomst
pi_140260029
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:39 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja het is ook hoe het kind erop gaat reageren, geeft hij een beste opmerking terug of gaat hij/zij janken
Precies. Als een kind dan gewoon voor zichzelf opkomt, is er niks aan de hand. Maar als je dat niet kan als kind (en dat vind ik niet gek), ben je dus sneller de lul. En dat is dus die 'zwakte', maar ja, dat is ook niet de schuld van zo'n kind. Maar zo werkt het wel.
pi_140260419
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:15 schreef Jahr00n het volgende:
pesten is iets goeds om mensen weerbaarder te maken in de toekomst
Ja en door de mensen die zelfmoord plegen hierdoor ben je ook meteen van de zwakkeren af :')
pi_140268269
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:58 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Als je niet tegen het woord nerd kan, wat ga je dan bereiken in het leven?
Telkens grappig dat het volgens sommigen hier alleen om een enkel scheldwoord gaat. Daar gaat het dus niet over.

Ik moet eigenlijk wel lachen. Sommigen hebben het doorlopend over weerbaar maken. Hoe maak je een vredelievend persoon in vredesnaam weerbaar tegen een groep pesters. Een pester pest nooit wanneer hij geen delegatie achter zich aan heeft lopen. 1 op 1 is nl geen 100% kans.

Leg mij dan maar eens uit hoe je weerbaar moet worden als eenling tegen een groep, waar weer een groep omheen staat die geen donder doet omdat ze bang zijn?

Ow, mijn kind is gepest, maar die zat op christelijk onderwijs, dus had het machtigste wapen wat er bestond, en mijn bekendheid nooit een belofte te doen die ik niet na kwam. Maar wat als je dat niet hebt? Je niet goed in de groep ligt omdat je een andere smaak van kleding hebt? Omdat de groep je simpel met zijn allen kunnen pakken?

Vertel mij eens jullie wijsheden?

En in het dierenrijk is er een leider die eenheid moet brengen. In dit geval de schoolleiding. Slaagt deze niet, zal hij worden vervangen. Wat mij betreft zou dit ook met dit schoolbestuur gedaan moeten worden aan de hand van al die reacties van oud-leerlingen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_140268318
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:35 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Ja en door de mensen die zelfmoord plegen hierdoor ben je ook meteen van de zwakkeren af :')
Nou, ik denk niet dat elk kind zwak is. Er zijn er ook die door draaien en zorgen dat anderen niet meer kunnen lopen. Dat zal dan wel weer te weerbaar zijn :') Dan hoor je bepaalde users waarschijnlijk zeggen....ziek in zijn hoofd!!

Nou nee, de pesters hadden maar weerbaar moeten zijn toch? 8-)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_140268837
Gepeste nerdjes:

• regel een foto van de moeder van de pestkoppen
• leer Photoshop
• Maak pikante "buurman wat doet u nu" (ah nee, daar zijn jullie te jong voor), harde pr0n met haar
• print ze uit en neem ze mee naar de pestkoppen en dreig ze te verspreiden als ze jou nog 1 keer lastigvallen, wees sterk en duidelijk in je dreigement
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140268890
quote:
8s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat waren we al toen jij mij met Hitler vergeleek.

Groetjes van mijn opa, de enige overlevende van de familie van de holocaust.

Dwaas.
Jij bent degene die hier over weerbaarheid heeft. Je denkt dat de pesters het niet over de ouders etc etc etc hebben? Dat die buiten beschouwing gelaten worden? Denk jij dat het hier alleen over een scheldwoord gaat? Dan gaat het nog veel verder. Dan kan je gaan meppen, maar houden ze je met een groep vast en kleden ze je uit etc etc...denk je dat puberpesters alleen maar scheldwoorden gebruiken? Hoe groter de groep, hoe groter het genot om jou te vernederen. Jou vernederen ze met je opa en familie en achtergrond. Anderen gebruiken ze andere info tegen en anders verzinnen ze het wel

Leg mij eens uit hoe jij je dan weerbaarder moet maken wanneer je niemand hebt. sp3c had zijn hockeyteam, mijn zoon had later vriendjes die ouder waren, maar sommige kinderen hebben niemand. Vertel mij dan maar hoe je weerbaar moet zijn. Dit raakt jou al zo dat je ertegen in gaat en weet dat degene je niet verder zal vernederen want was alleen even boos omdat slachtoffers maar weerbaarder moeten worden

Ik waardeer je niet meekletsen met discussies hoor, maar vertel mij eens hoe je in je eentje je weerbaar op moet stellen tegen groepen die je steeds op zullen blijven zoeken. De slachtoffers van de pesters zouden het ook waarderen wanneer de pesters hun denigrerende opmerkingen achterwege zouden laten over hun ouders etc etc. Jij bent volwassen en kan er van weglopen. Een leerling kan dit niet zomaar en zeggen dat je het zou waarderen wanneer ze op zouden houden zal niet werken. Een slachtoffer van school ziet geen oplossing in zijn eentje, zonder hulp in te roepen.

En ja, intriest die hitler vergelijking, maar dat zijn al die opmerkingen naar de slachtoffers van pesters ook. En die gaan nog veel verder dan iemand die boos begint te worden omdat je vindt dat gepesten zich niet als mietjes moeten gedragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 23-05-2014 02:54:52 ]
pi_140268909
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:
Gepeste nerdjes:

• regel een foto van de moeder van de pestkoppen
• leer Photoshop
• Maak pikante "buurman wat doet u nu" (ah nee, daar zijn jullie te jong voor), harde pr0n met haar
• print ze uit en neem ze mee naar de pestkoppen en dreig ze te verspreiden als ze jou nog 1 keer lastigvallen, wees sterk en duidelijk in je dreigement
Euhm......in je eentje tegen een groep....en dan ook nog hun moeders? Beetje sadomasochistisch als alleenstaande slachtoffer van pesten _O-
pi_140268939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij bent degene die hier over weerbaarheid heeft. Je denkt dat de pesters het niet over de ouders etc etc etc hebben? Dat die buiten beschouwing gelaten worden? Denk jij dat het hier alleen over een scheldwoord gaat? Dan gaat het nog veel verder. Dan kan je gaan meppen, maar houden ze je met een groep vast en kleden ze je uit etc etc...denk je dat puberpesters alleen maar scheldwoorden gebruiken? Hoe groter de groep, hoe groter het genot om jou te vernederen. Jou vernederen ze met je opa en familie en achtergrond. Anderen gebruiken ze andere info tegen en anders verzinnen ze het wel

Leg mij eens uit hoe jij je dan weerbaarder moet maken wanneer je niemand hebt. sp3c had zijn hockeyteam, mijn zoon had later vriendjes die ouder waren, maar sommige kinderen hebben niemand. Vertel mij dan maar hoe je weerbaar moet zijn. Dit raakt jou al zo dat je ertegen in gaat en weet dat degene je niet verder zal vernederen want was alleen even boos omdat slachtoffers maar weerbaarder moeten worden

Ik waardeer je niet meekletsen met discussies hoor, maar vertel mij eens hoe je in je eentje je weerbaar op moet stellen tegen groepen die je steeds op zullen blijven zoeken. De slachtoffers van de pesters zouden het ook waarderen wanneer de pesters hun denigrerende opmerkingen achterwege zouden laten over hun ouders etc etc. Jij bent volwassen en kan er van weglopen. Een leerling kan dit niet zomaar en zeggen dat je het zou waarderen wanneer ze op zouden houden zal niet werken. Een slachtoffer van school ziet geen oplossing in zijn eentje.

En ja, intriest die hitler vergelijking, maar dat zijn al die opmerkingen naar de slachtoffers ook. En die gaan nog veel verder dan iemand die boos begint te worden omdat je vindt dat gepesten zich niet als mietjes moeten gedragen.
Hoevaak moet ik nog herhalen dat ik niet:
• voor de pesters opkom
• de slachtoffers schuldig (wel: medeverantwoordelijk) noem
• de pesters daders
• de gepesten slachtoffers

Zo gaat dat hier wel en ik verzet me tegen die belachelijke zwart-witte wereld. Iemand die iets van groepsdynamiek van die pubers weet dat het niet zo ligt. Yanesa leek dat te hebben, maar kan zich niet inhouden volledig onnodig te "pesten" (ik neem het niet serieus, maar wilde wel even de ziekheid van die opmerking aanstippen).

Ik vrees dat als je zegt dat pesters daders zijn en gepesten slachtoffers dat je de hele zaak niet begrijpt en maar beter zo weinig mogelijk slachtoffers mag "helpen"... :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140268956
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Euhm......in je eentje tegen een groep....en dan ook nog hun moeders? Beetje sadomasochistisch als alleenstaande slachtoffer van pesten _O-
Het is een dom voorbeeld. Pak ze zo dat ze geen kant op kunnen, krijg ze klein. Ja, in je eentje kan je veel. Inventief zijn. Leren omgaan met je omgeving, survival of the fittest.

Mooi he, darwinisme?

pi_140269013
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoevaak moet ik nog herhalen dat ik niet:
• voor de pesters opkom
• de slachtoffers schuldig (wel: medeverantwoordelijk) noem
• de pesters daders
• de gepesten slachtoffers

Zo gaat dat hier wel en ik verzet me tegen die belachelijke zwart-witte wereld. Iemand die iets van groepsdynamiek van die pubers weet dat het niet zo ligt. Yanesa leek dat te hebben, maar kan zich niet inhouden volledig onnodig te "pesten" (ik neem het niet serieus, maar wilde wel even de ziekheid van die opmerking aanstippen).

Ik vrees dat als je zegt dat pesters daders zijn en gepesten slachtoffers dat je de hele zaak niet begrijpt en maar beter zo weinig mogelijk slachtoffers mag "helpen"... :N
Zeg ik helemaaaaal nergens. Dit begint vermoeiend te worden. Jij hebt het over, slachtoffer moet weerbaarder worden. Hoe! De meeste slachtoffers zijn alleen, en hebben vast net als jij gevraagd op te houden.

Pesters houden vaak pas op, wanneer iemand ze laat ophouden, of de delegatie minder gaat worden.

En ja, zijn in mijn ogen daders. Nogal logisch. Misschien zijn het slachtoffers thuis, maar in mijn ogen is achtergrond niet relevant wanneer je vervolgens een ander het leven ziek maakt. Met die smoes komen veel te veel mensen weg.

In mijn ogen is trouwens ook niet iemand altijd een dader, en zolang kind ook om te turnen is, is het prima Juist meerdere voorbeelden van gezien. Naar mij toe was het dan wel angst, want ik praatte ze murw met spiegelen. Ben trouwens ook iemand, die wanneer het uitgepraat is, er ook niet op teruggekomen moet worden.
pi_140269041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Zeg ik helemaaaaal nergens. Dit begint vermoeiend te worden. Jij hebt het over, slachtoffer moet weerbaarder worden. Hoe! De meeste slachtoffers zijn alleen, en hebben vast net als jij gevraagd op te houden.

Pesters houden vaak pas op, wanneer iemand ze laat ophouden, of de delegatie minder gaat worden.

En ja, zijn in mijn ogen daders. Nogal logisch. Misschien zijn het slachtoffers thuis, maar in mijn ogen is achtergrond niet relevant wanneer je vervolgens een ander het leven ziek maakt. Met die smoes komen veel te veel mensen weg.

In mijn ogen is trouwens ook niet iemand altijd een dader, en zolang kind ook om te turnen is, is het prima Juist meerdere voorbeelden van gezien. Naar mij toe was het dan wel angst, want ik praatte ze murw met spiegelen. Ben trouwens ook iemand, die wanneer het uitgepraat is, er ook niet op teruggekomen moet worden.
Paddy... dat die pesters slachtoffers zijn is nergens een SMOES, je ziet in mij toch geen slappe linkse lul die het daarmee goedpraat?? Het is een FACTOR en als je die bij voorbaat uitsluit (zoals jij doet door zwart-wit te denken), kun je het probleem nooit oplossen. Een factor, geen excuus, geen smoes.

Thuissituatie is GEEN excuus, wel een factor. Mensen die het als excuus gebruiken moet je niet naar luisteren, mensen die een probleem willen oplossen en daarvoor alle factoren erbij betrekken, zal niet slagen.

Wellicht heeft die pester niks thuis, alleen op school kan ie iemand zijn. Of thuis is ie ook zo. Of hij wordt juist superstrak gehouden door een nauwelijks Nederlands sprekende pa.

Elke situatie is anders en wil je een pestprobleem oplossen (en zeker de ziek heftige die ja voorkomen en nee vroeger niet ZO erg waren, maar hallo dat is niet de norm hee. Dagelijks wordt er op alle Nederlandse scholen gepest. Als het zo erg zou zijn dat er elke dag Chinese Facebookmoorden en comarammende gevechten zouden plaatsvinden, zou het wat anders zijn. Vooralsnog is "het gepest" nog geen oorlog, hoewel de betrokkenen het zo zullen ervaren.

Ik zal mijn kind zeker opvoeden met de overtuiging sterk te zijn in de wereld. Alleen dan heb je de beste kansen. Darwinisme, geen "sociaal-darwinisme" of een of andere walgelijke kinderachtige onnodige Hitlervergelijking. Zelf een door joden gepest Oostenrijkertje...

Ik geef het woord aan Xapet wat dit betreft, die heeft hier ervaring mee.

pi_140269046
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 02:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een dom voorbeeld. Pak ze zo dat ze geen kant op kunnen, krijg ze klein. Ja, in je eentje kan je veel. Inventief zijn. Leren omgaan met je omgeving, survival of the fittest.

Mooi he, darwinisme?
Nee, niets moois aan. Laat kinderen liever genieten van hun jeugd. Volwassen worden kan vroeg genoeg. Ikzelf heb op school nooit veel problemen gehad. Kwam er als volwassen persoon pas achter dat mensen graag over jouw rug (in dit geval ook over de rug van mijn kind) aandacht willen krijgen van anderen.

Ben het dus nog steeds niet met je eens.
pi_140269070
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, niets moois aan. Laat kinderen liever genieten van hun jeugd. Volwassen worden kan vroeg genoeg. Ikzelf heb op school nooit veel problemen gehad. Kwam er als volwassen persoon pas achter dat mensen graag over jouw rug (in dit geval ook over de rug van mijn kind) aandacht willen krijgen van anderen.

Ben het dus nog steeds niet met je eens.
Daarom rennen anderen naar de meester/moderator en anderen lossen het zelf op.

Als de meester de zaken niet oplost en je gaat als een boksbal blijven zitten, ben je dan niet een beeetje medeverantwoordelijk (en voor kinderen is dat hun ouders)?

Die Evelien toch, zal wel trots op zichzelf zijn. De Bekendste Gepeste Nederlander. _O-

Vriendin: "Hee, Evelien, kijk dit programma eens, is dat niks voor Patrick?"
Evelien: "Dat met een verborgen camera andere kinderen filmen zonder hun medeweten in een school die daar niet om gevraagd heeft en dat dan uitzenden en dat Patrick dan weer lekker ongestoord naar school kan zonder gepest te worden? Ja, goed idee!"

pi_140269099
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Paddy... dat die pesters slachtoffers zijn is nergens een SMOES, je ziet in mij toch geen slappe linkse lul die het daarmee goedpraat?? Het is een FACTOR en als je die bij voorbaat uitsluit (zoals jij doet door zwart-wit te denken), kun je het probleem nooit oplossen. Een factor, geen excuus, geen smoes.

Thuissituatie is GEEN excuus, wel een factor. Mensen die het als excuus gebruiken moet je niet naar luisteren, mensen die een probleem willen oplossen en daarvoor alle factoren erbij betrekken, zal niet slagen.

Wellicht heeft die pester niks thuis, alleen op school kan ie iemand zijn. Of thuis is ie ook zo. Of hij wordt juist superstrak gehouden door een nauwelijks Nederlands sprekende pa.

Elke situatie is anders en wil je een pestprobleem oplossen (en zeker de ziek heftige die ja voorkomen en nee vroeger niet ZO erg waren, maar hallo dat is niet de norm hee. Dagelijks wordt er op alle Nederlandse scholen gepest. Als het zo erg zou zijn dat er elke dag Chinese Facebookmoorden en comarammende gevechten zouden plaatsvinden, zou het wat anders zijn. Vooralsnog is "het gepest" nog geen oorlog, hoewel de betrokkenen het zo zullen ervaren.

Ik zal mijn kind zeker opvoeden met de overtuiging sterk te zijn in de wereld. Alleen dan heb je de beste kansen. Darwinisme, geen "sociaal-darwinisme" of een of andere walgelijke kinderachtige onnodige Hitlervergelijking. Zelf een door joden gepest Oostenrijkertje...

Ik geef het woord aan Xapet wat dit betreft, die heeft hier ervaring mee.
Nog een keer, ik zeg nergens dat je pesters goed praat. Ik ben het alleen niet met je eens dat slachtoffers zich maar weerbaarder moeten opstellen.

Heb je het voorbeeld gegeven van mijn nichtjes (zusjes) Ouders hadden exact hetzelfde voornemen voor hun kinderen als jij. Ze hard te maken. Bij de ene had dat succes, bij de andere niet. Absoluut niet. Het meisje is nooit veranderd. Heeft nooit terug geslagen ondanks dat de ouders haar terug stuurden terug te slaan. Niets hielp. Zusje mept al voordat pester ook maar de mond open heeft gedaan. Soms moet je mensen gewoon beschermen.

quote:
10s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 03:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom rennen anderen naar de meester/moderator en anderen lossen het zelf op.

Als de meester de zaken niet oplost en je gaat als een boksbal blijven zitten, ben je dan niet een beeetje medeverantwoordelijk (en voor kinderen is dat hun ouders)?

Die Evelien toch, zal wel trots op zichzelf zijn. De Bekendste Gepeste Nederlander. _O-

Vriendin: "Hee, Evelien, kijk dit programma eens, is dat niks voor Patrick?"
Evelien: "Dat met een verborgen camera andere kinderen filmen zonder hun medeweten in een school die daar niet om gevraagd heeft en dat dan uitzenden en dat Patrick dan weer lekker ongestoord naar school kan zonder gepest te worden? Ja, goed idee!"

Heb je de andere afleveringen gezien? Werkte het wel.
Krijg ik weer een reactie als...rtl wil er alleen rijk van worden...
zeg ik het maar weer....ja, boeiend!! de school ook ...

Nog even en ik begin melig te worden. Ik ga proberen nog een paar uur te slapen. Morgen weer druk met andere dingen. Droom mooie dromen, en mocht je kind anders zijn later? Alsjeblieft, besef dat je kind geen kloon is van jezelf. Sommige kinderen zijn gewoon niet hard te krijgen.
pi_140269125
:D

Eerst pleit je voor een individuele aanpak (je nichtjes), dat doe ik per se OOK, en dan zeg je ineens "op die drie scholen werkte het wel". Ja, lekker argument. Elke school is anders, alles is anders. Dat je dat niet begrijpt...

En die stroman over rtl slaat nergens op, en nee ik hoef dat programma niet te zien om te begrijpen dat het niet bepaald een geslaagde actie was, wel?

Truste, en no worries. Ik ben eerst bezig een mooie dame te veroveren... :*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')