abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140161754
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Die school maakt het er voor zichzelf niet beter op zo.
Precies. Te gek voor woorden dat dit programma niet op de buis mag. Scholen doen er meestal zelf geen flikker tegen.
pi_140161766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:00 schreef deedeetee het volgende:
beklad
"fasisten" "kanker naties"

Deze mensen hebben zelf hun school niet afgemaakt. Lachwekkend.
pi_140161829
quote:
beklad

[..]

Die hebben t niet goed begrepen. Dit is het gevolg van hun weigering om mee te helpen om pesten te stoppen....
De uitzending was gisteravond, vannacht is de school beklad. Ik denk dat de woordvoerder die link legt. Als de uitzending morgen was geweest, was de school morgen beklad.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:06:57 #34
3542 Gia
User under construction
pi_140161896
Ik zou niet durven zeggen of de school hier over alles liegt, of Patricks ouders.
Het zal wel van beide wat zijn.

Een opmerking als 'de lesstof een half uur voor een toets zien' slaat nergens op. Ze hebben toch boeken.
Dat hij de klas niet in mag, is misschien wel om hem te beschermen. Dat hij dan alleen zit, is niet anders. Het is dat, of een hele klas die tegen je is. Dus, tja, ik kan me voorstellen dat de ouders hem dan liever thuis houden.

De school had er m.i. beter aan gedaan wel mee te werken aan dit programma, nu krijgen ze sowieso de schijn tegen. Nu nog gaan schermen met 'hij zat al boven zijn niveau' of 'hij wilde toch al naar een andere school', is geen reden om dan pestgedrag niet aan te pakken. 'Patrick gaat weg, de pesters blijven, dus kiezen we de kant van de pesters'. Zoiets.

Wat betreft Patrick, die wordt op een nieuwe school weer net zo hard gepest.
pi_140161925
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:27 schreef CherryOnTop het volgende:
Slechte zet van die school. Daar stuurt geen normaal denkend mens z'n kinderen nu toch nog naartoe? Blijkbaar worden de pesters beschermd. Had gewoon meegewerkt, zoals die andere scholen, want daar is het een win-win-win situatie geweest (school, klas en gepest kind kwamen er beter uit).
Precies.

Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermd worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
pi_140161929
quote:
beklad

[..]

Die hebben t niet goed begrepen. Dit is het gevolg van hun weigering om mee te helpen om pesten te stoppen....
Pesten stoppen. _O- _O- _O-

Maakbaarheidsidioten, I love 'em. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140161949
Patrick is gewoon een sulletje, die is overal de lul. Dat hoort er gewoon bij. Kan men hier wel bij hoog en laag beweren dat pesten niet normaal is, maar er ook bij andere diersoorten worden individuen verstoten en dat is bij mensen niet anders.

Wat betreft de school: had het gewoon uit laten zenden. Dit is hele slechte PR want je weet dat iedereen toch de kant van het kneusje kiest.
pi_140161954
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Precies.

Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermt worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Ah want alle pesters zijn demonische schuldigen en alle gepesten het onschuldige slachtoffer? :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140161975
quote:

[..]

Precies.

Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermd worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Want de rechter moet per sé de zwakkeren beschermen? Dat is niet de intentie van privacywetgeving. Die wetgeving gaat niet ineens niet op omdat je je op school als een klootzak gedraagt.

Moest er nog eens bijkomen, dat publieke opinie de uitspraak van een rechter gaat bepalen.
pi_140161993
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah want alle pesters zijn demonische schuldigen en alle gepesten het onschuldige slachtoffer? :N
Demonen is natuurlijk onzin, want het is vaak kuddegedrag.
De gepesten zijn in de meeste gevallen wel onschuldig ja.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:10:40 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140162003
er zijn natuurlijk verschillende niveaus van pestgedrag van plagerig tot compleet geterroriseerd worden...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:10:47 #42
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_140162007
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pesten stoppen. _O- _O- _O-

Maakbaarheidsidioten, I love 'em. O+
Je kinderen goed opvoeden is idd allang niet meer in de mode. Laat ze maar lekker experimenteren hoe ver ze kunnen gaan met wangedrag..... :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_140162021
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Vanaf de zolderkamer, zonder enige kennis. _O_ _O_ _O_

pi_140162037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Demonen is natuurlijk onzin, want het is vaak kuddegedrag.
Gepesten hebben gewoon dikke vette pech dat ze als kneus geboren zijn. Net als het dikke vette pech is dat sommige mensen blind worden geboren. Kan je wel oneerlijk vinden, maar dat is hoe het leven is. Pesten is niet een afwijking van de norm. Sommige mensen zijn nu eenmaal de lul, en dat is heel jammer voor die mensen, maar dit gebeurt al sinds het ontstaan van de mens.
pi_140162044
quote:

[..]

Precies.

Pesters moeten in zoverre beschermd worden dat 11 tot 13 jarigen niet aan de schandpaal genageld hoeven worden. Het is jammer, maar kinderen doen domme dingen op jonge leeftijd.
pi_140162058
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je kinderen goed opvoeden is idd allang niet meer in de mode. Laat ze maar lekker experimenteren hoe ver ze kunnen gaan met wangedrag..... :')
Hak, tak.

Een goede opvoeding ligt bij de ouders, niet op school. Daar moeten ze leren rekenen en geschiedenis (OOK de holocaust) en dat soort dingen.

Het zou belachelijk zijn om ook nog es van docenten te vragen dat ze kinderen (over wie ze geen feitelijke macht hebben, als ouder kan je ze een draai om de oren geven, als docent niet) gaan opvoeden, niet?

pi_140162072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Gepesten hebben gewoon dikke vette pech dat ze als kneus geboren zijn. Net als het dikke vette pech is dat sommige mensen blind worden geboren. Kan je wel oneerlijk vinden, maar dat is hoe het leven is. Pesten is niet een afwijking van de norm. Sommige mensen zijn nu eenmaal de lul, en dat is heel jammer voor die mensen, maar dit gebeurt al sinds het ontstaan van de mens.
Maar dat maakt ze toch niet schuldig?
pi_140162083
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef Re het volgende:
er zijn natuurlijk verschillende niveaus van pestgedrag van plagerig tot compleet geterroriseerd worden...
Daar heeft Patrick zelf dan ook een grote hand in. :)

pi_140162092
Ja, want als je iemand pest, dan ben je per definitie slecht opgevoed :') Wat is dat nu weer voor een onzin? Er zaten pesters bij mij opschool die zich thuis keurig gedroegen. Ouders weten echt niet wat hun kroost allemaal uitvreet op school.
pi_140162105
Het vervelende aan zo'n programma als Project P is dat een school eigenlijk gedwongen wordt om mee te werken, ongeacht de situatie. Werk je niet mee, dan wordt je school beklad. Wil je liever niet in een RTL programma verschijnen? Pech, want we zijn nu al begonnen met filmen!
pi_140162108
Ik vind het wel vreemd dat de rechter meent de pesters te moeten beschermen vanwege hun privacy en de gepeste vogelvrij meent te moeten verklaren.. Die laatste heeft waarschijnlijk levenslang er last van, maar dat weegt rechter dan maar even niet mee.

Het is weer typisch gevalletje daders beschermen en slachtoffers verder de grond in te trappen.
pi_140162117
quote:

RTL is een commerciële zender en die hebben maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk kijkers trekken....die zijn verder helemaal niet geinteresseerd in de school of een individu.

Het signaal dat de school in mijn ogen afgeeft is dat niet RTL gaat bepalen wat zij wel of niet moeten doen....en terecht wmb. Snap best dat RTL graag sensatie uit wil zenden, maar als school maak je je eigen afwegingen en kijkcijfers tellen daarin niet mee.
pi_140162125
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Pesters zoeken de zwakkeren uit, dat hebben ze nodig omdat ze geen eigenwaarde hebben.

Die zwakkeren hebben dat vaak ook niet. De oplossing; wel ruggengraat, vechtlust en eigenwaarde ontwikkelen. En dus NIET lafhartig de camera's erbij halen maar gewoon terugrammen, zoals elk normaal denkend mens als ie bedreigd wordt.

pi_140162129
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Je wordt ook niet gepest omdat je schuldig bent en straf verdient. Je wordt gepest omdat je een kneus bent die van de norm afwijkt. Dat is heel spijtig voor de mensen die gepest worden want die hebben er ook niet om gevraagd, maar dat is gewoon hoe het in groepen werkt.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:15:43 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140162158
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar heeft Patrick zelf dan ook een grote hand in. :)
of het een grote hand is weet ik niet, maar hij is niet alleen DE schuldige hier zoals jij doet voorkomen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_140162164
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Webschip het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat de rechter meent de pesters wil beschermen vanwege hun privacy en de gepeste vogelvrij meent te moeten verklaren.. Die laatste heeft waarschijnlijk levenslang er last van, maar dat weegt rechter dan maar even niet mee.

Het is weer typisch gevalletje daders beschermen en slachtoffers verder de grond in te trappen.
Onzin.

Onderbouw eens waarom de gepeste hier vogelvrij is? Pesten is niet strafbaar. Er is strafrechtelijk dus helemaal geen sprake van een dader. De rechter legt de wet keurig uit.
pi_140162169
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Webschip het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat de rechter meent de pesters wil beschermen vanwege hun privacy en de gepeste vogelvrij meent te moeten verklaren.. Die laatste heeft waarschijnlijk levenslang er last van, maar dat weegt rechter dan maar even niet mee.

Als je als leerling (en zijn moeder) ZELF de camera's erbij haalt, ja, dan heb je zelf natuurlijk dat recht op privacy verspeelt. Logisch dat die andere ouders niet willen dat beelden van hun kind nog jaren over het internet zwerven, geef ze eens ongelijk zeg.

pi_140162191
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:15 schreef Re het volgende:

[..]

of het een grote hand is weet ik niet, maar hij is niet alleen DE schuldige hier zoals jij doet voorkomen
Hij is medeverantwoordelijk voor continueren dan wel verergeren van het gepest.

dinsdag 20 mei 2014 @ 11:17:44 #59
351780 Piye
King of Kush
pi_140162217
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:31 schreef meiga het volgende:

[..]

Wat een trieste opmerkingen hier. Iedereen op fok lult altijd wel makkelijk over alles, lekker veilig achter je beeldschermpje. Zijn jullie dan echt zo achterlijk of vindt je het leuk jezelf zo voor te doen? Een school in Rotterdam.. tja, daar zitten waarschijnlijk niet veel kinderen met normen en waarden. En als je als ouder van een pestend kind niet wilt dat je kind op tv komt met zijn pestkop, dan zegt dat naar mijn idee ook genoeg over de ouders. Het is maar goed dat het niet mijn kind is, ik had er persoonlijk voor gezorgd dat de pestkoppen zich niet meer durven te laten zien. Pleuris kinderen.
Lekker veilig achter je beeldschermpje dit soort uitspraken doen over Rotterdam. :{w Dat hele programma is een schandalige vorm van leedvermaak. Lekker geld verdienen aan de sores van kinderen onder elkaar en daarmee nog de privacy schenden van tientallen leerlingen. En dan is de school de boeman omdat ze dat niet waarderen?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_140162233
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Je wordt ook niet gepest omdat je schuldig bent en straf verdient. Je wordt gepest omdat je een kneus bent die van de norm afwijkt. Dat is heel spijtig voor de mensen die gepest worden want die hebben er ook niet om gevraagd, maar dat is gewoon hoe het in groepen werkt.
Maar dan accepteren we gewoon dat die kneus gepest wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')