Precies. Te gek voor woorden dat dit programma niet op de buis mag. Scholen doen er meestal zelf geen flikker tegen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Die school maakt het er voor zichzelf niet beter op zo.
De uitzending was gisteravond, vannacht is de school beklad. Ik denk dat de woordvoerder die link legt. Als de uitzending morgen was geweest, was de school morgen beklad.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:00 schreef deedeetee het volgende:
beklad
[..]
Die hebben t niet goed begrepen. Dit is het gevolg van hun weigering om mee te helpen om pesten te stoppen....
Precies.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:27 schreef CherryOnTop het volgende:
Slechte zet van die school. Daar stuurt geen normaal denkend mens z'n kinderen nu toch nog naartoe? Blijkbaar worden de pesters beschermd. Had gewoon meegewerkt, zoals die andere scholen, want daar is het een win-win-win situatie geweest (school, klas en gepest kind kwamen er beter uit).
Pesten stoppen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:00 schreef deedeetee het volgende:
beklad
[..]
Die hebben t niet goed begrepen. Dit is het gevolg van hun weigering om mee te helpen om pesten te stoppen....
Ah want alle pesters zijn demonische schuldigen en alle gepesten het onschuldige slachtoffer?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Precies.
Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermt worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Want de rechter moet per sé de zwakkeren beschermen? Dat is niet de intentie van privacywetgeving. Die wetgeving gaat niet ineens niet op omdat je je op school als een klootzak gedraagt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Precies.
Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermd worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Demonen is natuurlijk onzin, want het is vaak kuddegedrag.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah want alle pesters zijn demonische schuldigen en alle gepesten het onschuldige slachtoffer?
Je kinderen goed opvoeden is idd allang niet meer in de mode. Laat ze maar lekker experimenteren hoe ver ze kunnen gaan met wangedrag.....quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pesten stoppen.![]()
![]()
Maakbaarheidsidioten, I love 'em.
Vanaf de zolderkamer, zonder enige kennis.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:
De gepesten zijn in de meeste gevallen wel onschuldig ja.
Gepesten hebben gewoon dikke vette pech dat ze als kneus geboren zijn. Net als het dikke vette pech is dat sommige mensen blind worden geboren. Kan je wel oneerlijk vinden, maar dat is hoe het leven is. Pesten is niet een afwijking van de norm. Sommige mensen zijn nu eenmaal de lul, en dat is heel jammer voor die mensen, maar dit gebeurt al sinds het ontstaan van de mens.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Demonen is natuurlijk onzin, want het is vaak kuddegedrag.
De gepesten zijn in de meeste gevallen wel onschuldig ja.
Pesters moeten in zoverre beschermd worden dat 11 tot 13 jarigen niet aan de schandpaal genageld hoeven worden. Het is jammer, maar kinderen doen domme dingen op jonge leeftijd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Precies.
Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermd worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Hak, tak.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je kinderen goed opvoeden is idd allang niet meer in de mode. Laat ze maar lekker experimenteren hoe ver ze kunnen gaan met wangedrag.....
Maar dat maakt ze toch niet schuldig?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Gepesten hebben gewoon dikke vette pech dat ze als kneus geboren zijn. Net als het dikke vette pech is dat sommige mensen blind worden geboren. Kan je wel oneerlijk vinden, maar dat is hoe het leven is. Pesten is niet een afwijking van de norm. Sommige mensen zijn nu eenmaal de lul, en dat is heel jammer voor die mensen, maar dit gebeurt al sinds het ontstaan van de mens.
Daar heeft Patrick zelf dan ook een grote hand in.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:10 schreef Re het volgende:
er zijn natuurlijk verschillende niveaus van pestgedrag van plagerig tot compleet geterroriseerd worden...
RTL is een commerciële zender en die hebben maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk kijkers trekken....die zijn verder helemaal niet geinteresseerd in de school of een individu.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Pesters zoeken de zwakkeren uit, dat hebben ze nodig omdat ze geen eigenwaarde hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dat maakt ze toch niet schuldig?
Dat zeg ik ook niet. Je wordt ook niet gepest omdat je schuldig bent en straf verdient. Je wordt gepest omdat je een kneus bent die van de norm afwijkt. Dat is heel spijtig voor de mensen die gepest worden want die hebben er ook niet om gevraagd, maar dat is gewoon hoe het in groepen werkt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dat maakt ze toch niet schuldig?
of het een grote hand is weet ik niet, maar hij is niet alleen DE schuldige hier zoals jij doet voorkomenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar heeft Patrick zelf dan ook een grote hand in.
Onzin.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Webschip het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat de rechter meent de pesters wil beschermen vanwege hun privacy en de gepeste vogelvrij meent te moeten verklaren.. Die laatste heeft waarschijnlijk levenslang er last van, maar dat weegt rechter dan maar even niet mee.
Het is weer typisch gevalletje daders beschermen en slachtoffers verder de grond in te trappen.
Als je als leerling (en zijn moeder) ZELF de camera's erbij haalt, ja, dan heb je zelf natuurlijk dat recht op privacy verspeelt. Logisch dat die andere ouders niet willen dat beelden van hun kind nog jaren over het internet zwerven, geef ze eens ongelijk zeg.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Webschip het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat de rechter meent de pesters wil beschermen vanwege hun privacy en de gepeste vogelvrij meent te moeten verklaren.. Die laatste heeft waarschijnlijk levenslang er last van, maar dat weegt rechter dan maar even niet mee.
Het is weer typisch gevalletje daders beschermen en slachtoffers verder de grond in te trappen.
Hij is medeverantwoordelijk voor continueren dan wel verergeren van het gepest.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:15 schreef Re het volgende:
[..]
of het een grote hand is weet ik niet, maar hij is niet alleen DE schuldige hier zoals jij doet voorkomen
Lekker veilig achter je beeldschermpje dit soort uitspraken doen over Rotterdam.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:31 schreef meiga het volgende:
[..]
Wat een trieste opmerkingen hier. Iedereen op fok lult altijd wel makkelijk over alles, lekker veilig achter je beeldschermpje. Zijn jullie dan echt zo achterlijk of vindt je het leuk jezelf zo voor te doen? Een school in Rotterdam.. tja, daar zitten waarschijnlijk niet veel kinderen met normen en waarden. En als je als ouder van een pestend kind niet wilt dat je kind op tv komt met zijn pestkop, dan zegt dat naar mijn idee ook genoeg over de ouders. Het is maar goed dat het niet mijn kind is, ik had er persoonlijk voor gezorgd dat de pestkoppen zich niet meer durven te laten zien. Pleuris kinderen.
Maar dan accepteren we gewoon dat die kneus gepest wordt?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Je wordt ook niet gepest omdat je schuldig bent en straf verdient. Je wordt gepest omdat je een kneus bent die van de norm afwijkt. Dat is heel spijtig voor de mensen die gepest worden want die hebben er ook niet om gevraagd, maar dat is gewoon hoe het in groepen werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |