RTL is een commerciėle zender en die hebben maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk kijkers trekken....die zijn verder helemaal niet geinteresseerd in de school of een individu.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb zelf ook bedenkingen bij het RTL programma, maar het signaal dat de school en rechtbank afgeeft is dat pesters beschermd worden en gepesten niet moeten zeuren. De omgekeerde wereld.
Pesters zoeken de zwakkeren uit, dat hebben ze nodig omdat ze geen eigenwaarde hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dat maakt ze toch niet schuldig?
Dat zeg ik ook niet. Je wordt ook niet gepest omdat je schuldig bent en straf verdient. Je wordt gepest omdat je een kneus bent die van de norm afwijkt. Dat is heel spijtig voor de mensen die gepest worden want die hebben er ook niet om gevraagd, maar dat is gewoon hoe het in groepen werkt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dat maakt ze toch niet schuldig?
of het een grote hand is weet ik niet, maar hij is niet alleen DE schuldige hier zoals jij doet voorkomenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar heeft Patrick zelf dan ook een grote hand in.
Onzin.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Webschip het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat de rechter meent de pesters wil beschermen vanwege hun privacy en de gepeste vogelvrij meent te moeten verklaren.. Die laatste heeft waarschijnlijk levenslang er last van, maar dat weegt rechter dan maar even niet mee.
Het is weer typisch gevalletje daders beschermen en slachtoffers verder de grond in te trappen.
Als je als leerling (en zijn moeder) ZELF de camera's erbij haalt, ja, dan heb je zelf natuurlijk dat recht op privacy verspeelt. Logisch dat die andere ouders niet willen dat beelden van hun kind nog jaren over het internet zwerven, geef ze eens ongelijk zeg.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Webschip het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat de rechter meent de pesters wil beschermen vanwege hun privacy en de gepeste vogelvrij meent te moeten verklaren.. Die laatste heeft waarschijnlijk levenslang er last van, maar dat weegt rechter dan maar even niet mee.
Het is weer typisch gevalletje daders beschermen en slachtoffers verder de grond in te trappen.
Hij is medeverantwoordelijk voor continueren dan wel verergeren van het gepest.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:15 schreef Re het volgende:
[..]
of het een grote hand is weet ik niet, maar hij is niet alleen DE schuldige hier zoals jij doet voorkomen
Lekker veilig achter je beeldschermpje dit soort uitspraken doen over Rotterdam.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:31 schreef meiga het volgende:
[..]
Wat een trieste opmerkingen hier. Iedereen op fok lult altijd wel makkelijk over alles, lekker veilig achter je beeldschermpje. Zijn jullie dan echt zo achterlijk of vindt je het leuk jezelf zo voor te doen? Een school in Rotterdam.. tja, daar zitten waarschijnlijk niet veel kinderen met normen en waarden. En als je als ouder van een pestend kind niet wilt dat je kind op tv komt met zijn pestkop, dan zegt dat naar mijn idee ook genoeg over de ouders. Het is maar goed dat het niet mijn kind is, ik had er persoonlijk voor gezorgd dat de pestkoppen zich niet meer durven te laten zien. Pleuris kinderen.
Maar dan accepteren we gewoon dat die kneus gepest wordt?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Je wordt ook niet gepest omdat je schuldig bent en straf verdient. Je wordt gepest omdat je een kneus bent die van de norm afwijkt. Dat is heel spijtig voor de mensen die gepest worden want die hebben er ook niet om gevraagd, maar dat is gewoon hoe het in groepen werkt.
Het lijkt me maatschappelijk nogal onbetamelijk. Misschien schort er nog het nodige aan de wetgeving.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Onzin.
Onderbouw eens waarom de gepeste hier vogelvrij is? Pesten is niet strafbaar. Er is strafrechtelijk dus helemaal geen sprake van een dader. De rechter legt de wet keurig uit.
ligt eraan natuurlijk, als hij het meerdere malen heeft aangegeven bij de leiding en die doen niets, en tja, niet iedereen moet/kan tegen het pestgeweld op... En de school pakt het natuurlijk compleet verkeerd aan (ook al zijn ze min of meer gedwongen door RTL) , dan kun je dit soort acties verwachtenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij is medeverantwoordelijk voor continueren dan wel verergeren van het gepest.
Zie jij mensen als beesten? Ja, in het wild worden dieren afgestoten uit een groep, maar volgens mij is de mens toch aardig verder ontwikkeld qua sociaal gedrag. Wij kunnen dit soort conflicten oplossen. Ga nou niet evolutie en natuurlijke selectie toepassen op de mens, damn.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:56 schreef El_Matador het volgende:
Het komt nu in beeld, maar dit is al 100.000 jaar de norm, wat wilde je eraan doen?
Misschien omdat niet iedereen het karakter heeft dat overeenkomt met die van jou waarbij je iedere pestkop op z'n bek ramt. Sommigen gaan, ondanks het aanhouden van het pesten, conflicten uit de weg.quote:Ik snap echt niet dat jij niet inziet dat als je van pesten af wil komen, dat je dan terug moet vechten en niet lafhartig de TV erbij halen. Kan zijn dat het elders wel werkt (eventjes, zodra de camera's weer weg zijn gaat het gewoon weer door hoor), maar wat dacht je in Rotterdam? Dat al die kutmocro's zouden staan te juichen als ze een camera zien? Heb je ze ooit wel eens zien reageren op "die kankerkazen met hun camera's, tfoe"?
Wat die kneus moet leren is ruggengraat kweken en hij zal voor zichzelf moeten opkomen. Hij zal wat aan zijn kneuzigheid moeten doen. Je kunt de pesters wel aanpakken, maar kinderen die gepest worden, worden niet voor niks vaak ook op andere scholen gepest. Ze roepen het over zichzelf af. Tenzij je elke pester in het land naar een heropvoedingskamp wil sturen omdat ze gedrag vertonen wat volkomen menselijk is, dan kun je beter je aandacht richten op de weerbaarheid van de gepeste.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dan accepteren we gewoon dat die kneus gepest wordt?
Het gepeste kind kiest er ook niet voor om jarenlang nog met de gevolgen rond te moeten lopen. Denk daar eens over na.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je als leerling (en zijn moeder) ZELF de camera's erbij haalt, ja, dan heb je zelf natuurlijk dat recht op privacy verspeelt. Logisch dat die andere ouders niet willen dat beelden van hun kind nog jaren over het internet zwerven, geef ze eens ongelijk zeg.
Er is al dertig jaar aandacht voor pesten op school, met heel uiteenlopende programma's. Tot nog toe heeft niets effect gehad. Wat stel jij voor?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:18 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het lijkt me maatschappelijk nogal onbetamelijk. Misschien schort er nog het nodige aan de wetgeving.
Dit moeten we met z'n allen gewoon niet willen.
De school zelf laat steken vallen. Met een anti-pest protocol heb je alleen een papieren tijger in handen. En met een schoolhoofd die alleen maar management termen uitkraamt daar heb je al helemaal niks aan
Eens dat die zelf ook aan zichzelf moet werken maar ik vind niet dat pesten geaccepteerd moet worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat die kneus moet leren is ruggengraat kweken en hij zal voor zichzelf moeten opkomen. Hij zal wat aan zijn kneuzigheid moeten doen. Je kunt de pesters wel aanpakken, maar kinderen die gepest worden, worden niet voor niks vaak ook op andere scholen gepest. Ze roepen het over zichzelf af. Tenzij je elke pester in het land naar een heropvoedingskamp wil sturen omdat ze gedrag vertonen wat volkomen menselijk is, dan kun je beter je aandacht richten op de weerbaarheid van de gepeste.
Maar kinderen die gepest worden blijven vaak hun hele leven in de slachtofferrol zitten en zijn rancuneus. Dat is NIET de juiste manier om ermee om te gaan, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als al die pestprogramma's niet werken, en wat dacht je soms dat een papieren werkelijkheid dat zou kunnen? Dan maar onorthodxe oplossingen waarmee RTL kwam.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er is al dertig jaar aandacht voor pesten op school, met heel uiteenlopende programma's. Tot nog toe heeft niets effect gehad. Wat stel jij voor?
Kijk, als pesten echt te ver gaat dan moeten daar natuurlijk consequenties aan verbonden worden voor de pesters. Het kan niet zijn dat je weg mag komen met het terroriseren van je klasgenoten. Maar om vervolgens de gepeste in de armen te sluiten en een aai over zijn bol te geven, terwijl je weet dat zijn kneuzige gedrag het pesten veroorzaakt is gewoon de kat op het spek binden. Het pesten van de kneus houdt niet op als een paar pesters (terecht) worden aangepakt. Het pesten houdt pas op als de kneus geen kneus meer is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eens dat die zelf ook aan zichzelf moet werken maar ik vind niet dat pesten geaccepteerd moet worden.
Denk jij dat er nu op een willekeurige school in Wolvega niet meer gepst wordt? Of dat deze Patrick niet op een andere school weer opnieuw de lul is?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:24 schreef Webschip het volgende:
[..]
Zachte heelmeester maken stinkende wonden. Als al die pestprogramma's niet werken, en wat dacht je soms dat een papieren werkelijkheid dat zou kunnen? Dan maar onorthodxe oplossingen waarmee RTL kwam.
De school heeft vorig jaar nog meegedaan aan "over de streep", een evenement waar wordt gepraat over pestgedrag en waar gepeste mensen worden aangemoedigd om over hun problemen te praten. Ook zijn er binnen de school verschillende mensen die aangesproken kunnen worden over eventueel pestgedrag waarop een gesprek met de pesters volgt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:21 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het gepeste kind kiest er ook niet voor om jarenlang nog met de gevolgens rond te moeten lopen. Denk daar eens over na.
Het is een uiterst middel, omdat de school er kennelijk een ene donder er aan doet. Dat is het punt.
Inderdaad de ouders horen hun kinderen te leren hoe ze goed om kunnen gaan met anderen. Dat is idd hun verantwoordelijkheid. Maar de school is in dit geval verantwoordelijk voor het tolereren van het wangedrag van hun leerlingen. Die zou dus mee moeten werken om hier een eind aan te maken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hak, tak.
Een goede opvoeding ligt bij de ouders, niet op school. Daar moeten ze leren rekenen en geschiedenis (OOK de holocaust) en dat soort dingen.
Het zou belachelijk zijn om ook nog es van docenten te vragen dat ze kinderen (over wie ze geen feitelijke macht hebben, als ouder kan je ze een draai om de oren geven, als docent niet) gaan opvoeden, niet?
Noem het maar een uiterst middel. Het is gewoon dom om je zo te laten misbruiken door Johnny de Mol. Het was wachten tot er zoiets zou gebeuren. Eigenlijk nog verbazingwekkend dat dit pas bij de vierde aflevering gebeurt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:21 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het gepeste kind kiest er ook niet voor om jarenlang nog met de gevolgen rond te moeten lopen. Denk daar eens over na.
Het is een uiterst middel, omdat de school er kennelijk een ene donder er aan doet. Dat is het punt.
Die kans is groot.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Denk jij dat er nu op een willekeurige school in Wolvega niet meer gepst wordt? Of dat deze Patrick niet op een andere school weer opnieuw de lul is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |