abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140089373
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:43 schreef bedachtzaam het volgende:
Ontdaan van alle labels zijn we in eerste instantie mens, wat we vervolgens met ons leven doen, hoe we het invullen en welke religie we aanhangen zou voor eenieder vrij moeten zijn.
Die keuze krijg je ook van God in de Koran. Of je gelooft of niet mag je zelf bepalen.

quote:
Dat vind ik een groot goed, de rede van mijn antwoord is het feit dat je als atheist niet veilig bent in S.A.
Ik weet wel zeker dat er vele atheïsten te vinden zijn in KSA. En niet alleen mensen die liegen dat ze christen zijn, maar ook moslims. Ik las een tijdje geleden dat atheïsme onder de autochtone inwoners van KSA een groeiend probleem is voor de autoriteiten.

quote:
Je kunt als christen gewoon naar S.A, naar ik begrijp wonen er 1,2 miljoen christenen in S.A maar probeer niet om iemand te bekeren want dan ligt de zweep klaar en hangt er een jarenlange celstraf boven je hoofd.
Als je als christen naar KSA gaat dan weet je van te voren waar je aan toe bent in dat land. KSA komt openlijk uit voor het feit dat ze geen enkele andere religie tolereren behalve de islam. Dit is niet het geval in Nederland.

quote:
Hoe zou het zijn als we hier zulke regels implementeren, moslims mogen gewoon Nederland in en hier leven maar ze mogen niemand bekeren, wie zich bekeert tot de islam kan rekenen op zweepslagen en celstraf.
Als Nederland door de bijbel werd geregeerd, dan zouden de moslims de keuze krijgen: bekeer je of sterf. En degenen die zich zouden bekeren naar het christendom zouden alsnog over 10 jaar sterven, dan waarschijnlijk vanwege hun huidskleur i.p.v. religie. Zie de geschiedenis van Spanje, Aragon/Castilië, en hoe die christelijke staat omging met moslims en joden.

quote:
Of stel nu dat we hier wetten gaan implementeren die het moslim zijn verbiedt omdat ze vijanden van de staat zouden zijn en dus terroristen.
Wie weet gebeurt het misschien ooit wel, natte droom van heel wat users in NWS.

quote:
Ja we hebben Dhr Wilders in de TK die nogal provoseert en tot beledigend toe, niet netjes en evens niet gewenst maar ik vind dit niet in verhouding staan tot wat in S.A gebeurt.
Maar hier neemt men niet het inititatief om KSA te boycotten, en daar blijkbaar wel. Het kan Nederland niks schelen of de bijbel verboden is in KSA, Nederland is geen christelijke staat.

Kapitalisme > christendom.
-
pi_140091972
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon, vrij simpel, een onwaarheid wat je hier zit te verkondigen. Als jij denkt dat dit 'de eerste opstand' is in de Arabische wereld, immers dat suggereer je nu, dan ben je zeer slecht geïnformeerd. Overigens is iets toestaan nog altijd iets anders dan geforceerd worden tot iets. Sterker nog: dat verschil is immens groot.
Ik ben niet verantwoordeljk voor jouw interpretatie van mijn woorden. En geef mij maar aan wat de eerste opstanden waren.
pi_140092183
Nederland moet maar snel zijn grote mond houden. Er staat heel veel op het spel en ze kunnen maar beter respect hebben voor de andere cultuur anders gaat het Nederland een hoop geld kosten. Denk maar aan Strukton die de metro in Riyad gaat maken.

Eén zo'n domme opmerkingen van Wilders kan ervoor zorgen dat Strukton alles even in mag leveren.. Daar gaan je miljarden! Dat geldt ook voor de rest van het Midden-Oosten, kijk bijvoorbeeld maar wat er met Denemarken is gebeurd na die prentjes in de krant.

En gezien alles om geld draait kunnen ze maar beter snel luisteren ~O>

En ik wil ook erg graag mijn baan behouden als kaaskop in het Midden Oosten :')
pi_140093228
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:55 schreef Charismatisch het volgende:
ALs als als, als mijn tante een man was kon ze staand zeiken.

Wat je in feite zegt is dat we door onze tolerante houding over ons heen laten lopen, dat is wat ik uit je post haal.
Dan zouden we dus in feite net zo intolerant voor anders denkenden moeten worden als S.A.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140093423
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:58 schreef bedachtzaam het volgende:
ALs als als, als mijn tante een man was kon ze staand zeiken.

Wat je in feite zegt is dat we door onze tolerante houding over ons heen laten lopen, dat is wat ik uit je post haal.
Dan zouden we dus in feite net zo intolerant voor anders denkenden moeten worden als S.A.
Hangt er vanaf wat je onder 'we' verstaat. Als je een christenfundamentalist bent, dan laat je idd over je heen lopen, maar dan niet door KSA, maar vooral door de seculiere krachten in dit land die het christendom hebben gemarginaliseerd.
-
  zondag 18 mei 2014 @ 19:59:32 #256
132605 kawotski
Il Dottore
pi_140100730
Ik vind t hele SA verhaal maar een non issue, het is ook geen probleem om Rusland te provoceren en daar doen we toch heel wat meer handel mee. Heeft ook meer toekomst maar dat wordt ook zonder problemen op t spel gezet.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_140153333
Marokkanen tegen boycot
Marokkanen in Nederland doen een dringend beroep op Saudi-Arabië om geen handelsboycot tegen ons land in stellen. In een brief aan ambassade in Den Haag vragen onder meer het Landelijk Beraad Marokkanen en de Marokkaanse Ouderen Bond maandag om van sancties af te zien. Dat meldt het ANP. Een handelsboycot zou de Nederlandse economie schade toebrengen en Nederlandse belangen zijn onze belangen, aldus de Marokkaanse organisaties.
http://www.powned.tv/nieu(...)n_saoedische_bo.html

'Bedrijven Limburg kunnen 200 miljoen mislopen bij boycot Saudi-Arabië'
Limburgse bedrijven kunnen 200 miljoen euro mislopen als Saudi-Arabië Nederland boycot. Dat zegt Ardy Assink, secretaris van de export sociëteit Limburg. Assink zegt dat het nodig is om op politiek niveau de lucht te klaren. Volgens hem was er de afgelopen tijd al sprake van enige spanning tussen Saudi-Arabië en diverse Nederlandse en Limburgse bedrijven. "Wat Wilders doet is niet acceptabel en dat snappen ze ook niet in de Arabische landen." De secretaris van de export sociëteit Limburg hoopt vooral dat het 'brandje' zich niet gaat verspreiden naar andere Arabische landen. Mochten er sancties komen van die landen naar aanleiding van de uitspraken van Wilders zou dat voor heel Nederland betekenen dat er zo'n 2,2 miljard euro aan inkomsten wordt misgelopen.
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)ot-saudi-arabi%C3%AB

Timmermans maakt zich zorgen over Sabic
Minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans maakt zich grote zorgen over Sabic. Timmermans vreest represailles van Saudi Arabie naar aanleiding van een actie van Geert Wilders. Timmermans kreeg signalen van grote multinationals dat Saudi Arabie zeer gepikeerd zou zijn. Om die reden reist Timmermans op korte termijn naar Saudi Arabie. "Sabic is een heel belangrijk bedrijf voor Limburg en voor Nederland. En ik wil proberen te voorkomen dat dit soort bedrijven schade oploopt. Het is voor de economie en de werkgelegenheid in Limburg erg belangrijk", aldus Timmermans. "Ik vind het prima dat iemand iets tegen de islam heeft en dat punt ook maakt. Maar dat kan ook op een manier dat de economie geen schade oploopt en dat mensen hun baan verliezen".
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)ch-zorgen-over-sabic

Wilders is graat in Saoedische keel
Timmermans (Buitenlandse Zaken) hoopt zo economische schade te voorkomen. De Saoediërs zijn immers nog steeds gepikeerd door de actie, ook al nam het kabinet er onmiddellijk afstand van. "We zijn al tijden in gesprek met Saoedi-Arabië. Kennelijk blijft het ze als een graat in de keel steken", vertelde Timmermans in Buitenhof. De sociaaldemocraat meent dat 'de methode-Wilders' neerkomt op het volgende: "je trapt iemand op zijn ziel, wil een reactie uitlokken en dan kruip je vervolgens in de slachtofferrol", meldt het ANP. De minister vindt desalniettemin dat iedereen recht heeft op een eigen mening, maar vroeg zich tegelijkertijd af "wat je ermee bereikt om iemand op zijn ziel te trappen".
http://www.powned.tv/nieu(...)n_saoedische_ke.html

Boter op het hoofd van Geert Wilders en van Saoedi-Arabië
De sticker werd al veel eerder gelanceerd, in november van het vorig jaar, en ook toen hoorden we weliswaar gemurmel in het Midden-Oosten, maar was er geen sprake van een dergelijke formele en dreigende reactie. Had het Saoedische Ministerie van Buitenlandse Zaken soms gedacht de PVV van Wilders een hak te kunnen zetten door net voor de Europese Verkiezingen met dit dreigement te komen? Dat heel Nederland zich rotschrikt en nu niet meer op de PVV stemt? Dan heb je er toch weinig van begrepen. De machthebbers van Saoedi-Arabie, zelf experts in het martelaarschap, zouden toch moeten weten dat dat koren op dezelfde martelaarsmolen van de PVV is? Slecht getimed dus [...] Dan gaat Frans Timmermans zelf naar de Saoedische hoofdstad om uit te leggen dat het ontwerpen en presenteren van zo’n alternatieve vlag nu eenmaal hoort bij een democratie waar de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat en dat de Nederlandse regering niet aanspreekbaar is op dit punt. Het zal allemaal weinig uithalen in het kernland van de islam. Een belediging tot in de kern van je ziel poets je niet weg met zalvende woorden over democratie en vrijheid van het woord. [...] Maar beide partijen hebben boter op hun hoofd: Wilders gaat het echt niet om een islamloos Nederland, het gaat hem om een moslimloos Nederland. Saoedi-Arabië loopt te hoop op een uit de hand gelopen stickeractietje, maar ontneemt tegelijkertijd enorme hoeveelheden mensen hun economische bestaan. Ik heb het wel eens eerder gezegd: Wilders en de salafi Moslims, zoals die uit Saoedi-Arabië, lijken sprekend op elkaar. De Saoedis deinzen niet terug voor massale deportaties van mensen. Zou Wilders zijn politieke programma in Europa in beleid omzetten, dan kunnen we op termijn ook verwachten dat moslims met vliegtuigladingen tegelijk het continent van het Avondland worden uitgezet. Beide zijn aanhangers van een rücksichtsloze ideologie, die, bij uitvoering, een recept is voor grote maatschappelijke ellende.
http://politiek.theposton(...)n-van-saoedi-arabie/

quote:
Verzoek Marokkaanse organisaties aan Saoedi-Arabië om van boycot af te zien

Het Landelijk Beraad Marokkanen, Emcemo en Mobin vragen in een brief aan de ambassadeur van het Koninkrijk van Saoedi-Arabië om geen economische sancties te treffen tegen het Nederlands bedrijfsleven. Saoedie-Arabië dreigde met sancties nadat Wilders onlangs beledigende en haatzaaiende uitlatingen deed over de Islam en de Profeet via een sticker op de vlag van Saoedi-Arabië.

In hun brief schrijven zij ambassadeur H.E. Mr. Abdullah Abdulaziz Alshaghrood:

"Als moslims kunnen we ons volledig vinden in uw afschuw over de uitlatingen van deze islam-racist. Wij willen u hierbij graag en met klem verzoeken om de voornemens van Saoedi-Arabië om een handelsboycot tegen Nederland in te stellen niet tot uitvoering te brengen, en wel om de volgende motieven:

Nederlandse belangen zijn onze belangen:

Een eventuele handelsboycot van Nederland zou de Nederlandse economie schade toebrengen. Deze schade treft ons ook als Nederlandse burgers. Wat de racist Wilders ook mag schreeuwen, Nederland is ons land. En de islam is een onverbrekelijk onderdeel van de Nederlandse samenleving, naast alle andere religies en levensovertuigingen.

De meerderheid van de Nederlandse bevolking staat niet achter Wilders:

Op diverse momenten en gelegenheden hebben we ons in onze strijd tegen het racisme en islamofobie van Wilders bevonden temidden van de meerderheid van de Nederlandse samenleving. Het -via de media- opgeblazen geschreeuw van Wilders staat in geen verhouding tot zijn minimale steun binnen de samenleving.

De werkgeversorganisaties wijzen de opvattingen van Wilders af:

De heer Wientjes, voorzitter van de grootste landelijke werkgeversorganisatie VNO-NCW heeft vaak en openlijk blijk gegeven van zijn afschuw en verzet tegen de discriminerende opvattingen van Wilders. Hij heeft vaak zowel de samenleving alsook in het bijzonder de politiek gewaarschuwd voor de internationale en economische schade die Wilders Nederland berokkent. Het zou wrang zijn dat juist werkgevers als de heer Wientjes de gevolgen ondervinden van het onverantwoorde en ziekelijke gedrag van Wilders.

Bron
-
  maandag 19 mei 2014 @ 23:49:22 #258
117098 Hathor
Effe niet
pi_140154311
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:29 schreef ufopiloot het volgende:
Nederland moet maar snel zijn grote mond houden. Er staat heel veel op het spel en ze kunnen maar beter respect hebben voor de andere cultuur anders gaat het Nederland een hoop geld kosten. Denk maar aan Strukton die de metro in Riyad gaat maken.

Eén zo'n domme opmerkingen van Wilders kan ervoor zorgen dat Strukton alles even in mag leveren.. Daar gaan je miljarden! Dat geldt ook voor de rest van het Midden-Oosten, kijk bijvoorbeeld maar wat er met Denemarken is gebeurd na die prentjes in de krant.

quote:

En wat is er dan precies met Denemarken gebeurt na die prentjes?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 19 mei 2014 @ 23:51:02 #259
117098 Hathor
Effe niet
pi_140154373
En wtf is dat toch de laatste tijd met die dubbele quotes?
pi_140154448
Ik heb het al eerder geschreven in dit topic en ik doe het nog een keer.

Dit is niets meer dan een een-tweetje ivm de verkiezingen.

Boehoe boosmeneer Wilders zijn schuld, kijk ons islammetjes eens lief zijn en van Nederland houden, wij regelen het wel hoor.

En dit alles ruim een jaar na dato, tuurlijk.

Zelden zulke overduidelijke bullshit gezien, vlak voor de verkiezingen. De angst zit schijnbaar diep.
pi_140154510
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:52 schreef Kanjer het volgende:

Had dat maar niet gedaan..
-
pi_140154538
quote:

Nooit buigen voor middeleeuwse criminelen, dan houden ze hun geld toch lekker? Maken ze er maar matrassen van of bidkleedjes.

Daar zou ik dan weer wel met liefde voor betalen.
pi_140154584
quote:
9s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:54 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

Had dat maar niet gedaan..
Censuur op de waarschijnlijke waarheid?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 01:32:42 #264
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_140156588
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

[..]

Handel met DK op een laag pitje waardoor ze een paar kronen misliepen...
pi_140159682
Die gierige arabs komen toch wel terug.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:01:42 #266
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_140160313
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:52 schreef Kanjer het volgende:

Dit is niets meer dan een een-tweetje ivm de verkiezingen.

Boehoe boosmeneer Wilders zijn schuld, kijk ons islammetjes eens lief zijn en van Nederland houden, wij regelen het wel hoor.

En dit alles ruim een jaar na dato, tuurlijk.

Zelden zulke overduidelijke bullshit gezien, vlak voor de verkiezingen. De angst zit schijnbaar diep.
14.gif
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_140161397
Typisch,de moslims in dit topic worden zowat met mega grote neonletters aangegeven...
pi_140162375
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:49 schreef Hathor het volgende:

Veel (grote) orders misgelopen in het Midden-Oosten. Op het kantoor waar ik werk zit ook een Deens bedrijf wat destijds bijna failliet was gegaan en het land weer uit was gegaan omdat niemand ze meer een order wilde geven. Ook grote opdrachten werden gewoon ingetrokken (olie&gas industrie).

Nu gaat het wel weer beter maar dat is ook veel tijd overheen gegaan om er weer bovenop te krabbelen.
pi_140163004
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:23 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Veel (grote) orders misgelopen in het Midden-Oosten. Op het kantoor waar ik werk zit ook een Deens bedrijf wat destijds bijna failliet was gegaan en het land weer uit was gegaan omdat niemand ze meer een order wilde geven. Ook grote opdrachten werden gewoon ingetrokken (olie&gas industrie).

Nu gaat het wel weer beter maar dat is ook veel tijd overheen gegaan om er weer bovenop te krabbelen.
Voor een bedrijf wel vervelend, maar nog geen reden om maar klakkeloos alles te accepteren van zo'n Arabisch land. Nederland hoeft zich niet te laten chanteren, hoogstens zou zo'n Timmermans kunnen uitleggen dat de regering niet de standpunten van Wilders deelt, maar dat in Nederland vrijheid van meningsuiting gebruikelijk is.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:23:28 #270
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140164201
quote:

Waarom zou je respect moeten hebben voor fundamentalisten in wiens woordenboek 'vrijheid' en 'tolerantie' niet voorkomen? Bedrijven als Strukton moeten maar betere contracten afsluiten om de risico's af te dekken. Zaken doen met onbetrouwbare mensen is nou eenmaal een bedrijfsrisico. Daar moet je als bedrijf mee om kunnen gaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140166668
Dat geldt voor Nederland dan ook. Als ze die vrijheid en tolerantie van een ander land willen eisen nemen ze een risico en kunnen ze pech hebben. Of zich laten chanteren.

Ik vind dat elk land maar moet doen wat ze zelf willen en wat zij vinden dat goed is. Elk land heeft wel zijn 'beperkingen', eigen zijn systeem en cultuur. Vanuit 'ons' oogpunt zitten ze helemaal mis, maar als klein landje kun je echt niet verwachten dat je je zin gaat krijgen.

Het is inderdaad een risico voor Strukton zelf, maar het is een behoorlijk onnodig risico als ze miljarden blijken mis te lopen door een uitspraak van een of andere verwarde politicus in Nederland.. "De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif." :') :') En dat met een achtergrond van de Saoedische vlag, wat een kneus..

De invloed van S-A in de regio is ook groot, wie weet volgen er nog wel meer landen ook.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 13:57:22 #272
53267 TC03
pi_140166947
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:49 schreef ufopiloot het volgende:
Dat geldt voor Nederland dan ook. Als ze die vrijheid en tolerantie van een ander land willen eisen nemen ze een risico en kunnen ze pech hebben. Of zich laten chanteren.

Ik vind dat elk land maar moet doen wat ze zelf willen en wat zij vinden dat goed is. Elk land heeft wel zijn 'beperkingen', eigen zijn systeem en cultuur. Vanuit 'ons' oogpunt zitten ze helemaal mis, maar als klein landje kun je echt niet verwachten dat je je zin gaat krijgen.

Het is inderdaad een risico voor Strukton zelf, maar het is een behoorlijk onnodig risico als ze miljarden blijken mis te lopen door een uitspraak van een of andere verwarde politicus in Nederland.. "De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif." :') :') En dat met een achtergrond van de Saoedische vlag, wat een kneus..

De invloed van S-A in de regio is ook groot, wie weet volgen er nog wel meer landen ook.
Dat 'elk land zijn beperkingen heeft' is een dooddoener van de eerste orde. Daarmee lijk je te suggereren dat gemiddeld elk land even slecht is alleen dan steeds weer op andere punten. Nou is dat misschien wel waar op globaal niveau, maar als je Nederland met SA vergelijkt totaal niet. Nederland is een democratisch land waar vrijheid van het individu gewaarborgd wordt, SA is een fundamentalistisch land dat geen respect heeft voor het individu.

Dat gezegd hebbende is het inderdaad een afweging en inderdaad een onnodig risico, maar wel eentje waaraan niks te doen valt zonder de vrijheid van meningsuiting in te perken. En het lijkt me dat de vrijheid van meningsuiting boven handelsbelangen gaat. Oftewel, de Saudi's en de Nederlandse bedrijven moeten er maar mee leren leven. Daarbij komt nog dat die mensen ernstige psychische problemen hebben, die zijn ontevreden, getergd en gefrustreerd geboren. Nu hebben ze wat te zeuren over Wilders, over een paar jaar hebben ze wel weer ergens wat anders over te zeuren, zo kan je wel aan de gang blijven. Die mensen sporen gewoon niet, daar is niks aan te doen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:05:27 #273
53267 TC03
pi_140167170
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik straf niemand, ik snap dat ze niet met ons samen willen werken zo. Democratie en vrijheid van meningsuiting kunnen ook nadelige gevolgen hebben. Het hebben van democratie en vrijheid van meningsuiting pleit je niet vrij voor de consequentie's van je daden. Anderen hoeven niet alles te pikken, alles te slikken, die hebben de vrijheid om te zeggen ik wil dat niet horen, wil dat niet zien, ik ben het er niet mee eens en wil er niets mee te maken hebben.

Het is een beschaafde reactie.
Het is geen beschaafde reactie, want ze verbreken niet de banden met Wilders, ze verbreken de banden met partijen die er niks mee te maken hebben. En waarom doen ze dat? Om op die manier de vrijheid van meningsuiting in Nederland te beperken. Wat is daar precies beschaafd aan? Ze bemoeien zich met zaken waar ze zich niet mee moeten bemoeien, dat is niet beschaafd.

Jij zegt 'dat ze er niks mee te maken willen hebben'. Maar ze hebben er ook niks mee te maken, met of zonder handelsbelangen. Het is immers niet Shell die SA beledigt. Dus als zij een deal met Shell sluiten, hebben ze er nog steeds niks mee te maken. Je zou gelijk hebben als Wilders onderdeel van de Nederlandse regering was. Echter, dat is niet zo. Dus jouw punt gaat niet op.

Ik zou willen dat mensen stoppen om inperking van vrijheid van meningsuiting te nuanceren en zelfs goed te praten.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:10:19 #274
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_140167301

Buigen voor die islam-nazi's :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_140167332
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:05 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het is geen beschaafde reactie, want ze verbreken niet de banden met Wilders, ze verbreken de banden met partijen die er niks mee te maken hebben. En waarom doen ze dat? Om op die manier de vrijheid van meningsuiting in Nederland te beperken. Wat is daar precies beschaafd aan? Ze bemoeien zich met zaken waar ze zich niet mee moeten bemoeien, dat is niet beschaafd.

Je zou gelijk hebben als Wilders onderdeel van de Nederlandse regering was. Echter, dat is niet zo. Dus jouw punt gaat niet op.
Nederland kiest er toch voor om al die beledigingen toe te laten? Onder de noemer vrijheid van meningsuiting?

Dan mag de tegenpartij op passende wijze reageren. Voor hun passende wijze dus. Vrijheid gaat 2 kanten op.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:13:15 #276
53267 TC03
pi_140167401
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:11 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nederland kiest er toch voor om al die beledigingen toe te laten? Onder de noemer vrijheid van meningsuiting?

Dan mag de tegenpartij op passende wijze reageren. Voor hun passende wijze dus. Vrijheid gaat 2 kanten op.
Hoe vaak komt deze dooddoener nog voorbij?

1. SA is vrij om te doen wat ze willen.
2. Eredome is vrij om hun acties beschaafd te vinden.
3. Ik ben vrij om hun acties onbeschaafd te vinden.

Iedereen is vrij.
pi_140167452
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe vaak komt deze dooddoener nog voorbij?

1. SA is vrij om te doen wat ze willen.
2. Eredome is vrij om hun acties beschaafd te vinden.
3. Ik ben vrij om hun acties onbeschaafd te vinden.

Iedereen is vrij.
Waarom is dat onbeschaafd dan? En is het veel onbeschaafder dan wat Wilders doet?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:16:53 #278
53267 TC03
pi_140167516
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom is dat onbeschaafd dan?
Waarom het onbeschaafd is heb ik al uitgelegd:
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:05 schreef TC03 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

En is het veel onbeschaafder dan wat Wilders doet?
Dat maakt niet uit, want Wilders en SA hebben geen band. Nederland (=regering + bedrijven) en SA hebben een band. Nederland (=regering + bedrijven) hebben niks onbeschaafds gedaan. Het enige wat zij hebben gedaan is, is de vrijheid van meningsuiting respecteren. Dat is in de ogen van SA onbeschaafd en SA wil het liefst dat NL daaraan wat doet (waarom anders partijen 'straffen' die er niks mee te maken hebben), terwijl dat tegen onze grondwet in gaat. Een bevriende natie verzoeken hun grondwet naast zich neer te leggen vind ik dan weer niet beschaafd.
pi_140167539
Als één van die geestelijken in S-A het jodendom afzeikt staat gelijk de hele wereld op zijn kop. Het is meten met 2 maten omdat wij uit Nederland komen.

Over hypen van de vrijheid van meningsuiting is maar één grote bullshit. Ik woon in een land waar die vrijheid ook beperkt is en ik ondervind er geen enkele hinder van. Het niet heffen van elke vorm van belasting is de mensen veel meer waard :9

Als je zo nodig een controversieel boekje wilt schrijven dan zit je als Saoed helaas in het verkeerde land.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:20:48 #280
53267 TC03
pi_140167627
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:17 schreef ufopiloot het volgende:
Als één van die geestelijken in S-A het jodendom afzeikt staat gelijk de hele wereld op zijn kop. Het is meten met 2 maten omdat wij uit Nederland komen.
Dat is niet relevant. Als een Saudisch individu zich negatief over Nederland uit zou laten, zou Nederland niet de handelsrelatie stopzetten.
quote:
Over hypen van de vrijheid van meningsuiting is maar één grote bullshit. Ik woon in een land waar die vrijheid ook beperkt is en ik ondervind er geen enkele hinder van. Het niet heffen van elke vorm van belasting is de mensen veel meer waard :9
Geen enkele hinder? Ik lees anders hier dat je vreest voor je baan:
quote:
In Nederland hoef je niet te vrezen voor je baan als Wilders gekke uitspraken doet, dus volgens mij ondervind je er wel degelijk hinder van. Nu heb je wel vrees, in NL had je dat niet niet gehad.
pi_140167927
Ik vrees niet voor mijn baan hoor. Ik werk gelukkig niet in die tak.
quote:
Dat is niet relevant. Als een Saudisch individu zich negatief over Nederland uit zou laten, zou Nederland niet de handelsrelatie stopzetten.
Wilders is niet een individu, hij zit in de tweede kamer. Als iemand van de Saoedische Koninklijke familie zich negatief zou uitlaten is het ook anders.

Ik vind het trouwens belachelijk dat dit soort uitspraken onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Zeg iets soortgelijks over de Holocaust en alle kranten staan er vol van. Ontkennen van de Holocaust is zelfs strafbaar. Maar de Islam een leugen is vrijheid van meningsuiting :')
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:34:42 #282
53267 TC03
pi_140168005
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:31 schreef ufopiloot het volgende:
Ik vrees niet voor mijn baan hoor. Ik werk gelukkig niet in die tak.

[..]

Wilders is niet een individu, hij zit in de tweede kamer. Als iemand van de Saoedische Koninklijke familie zich negatief zou uitlaten is het ook anders.
Wilders is wél een individu. Hij vertegenwoordigt op geen enkele manier de overheid. De Koninklijke Familie, zowel van Nederland als SA, vertegenwoordigen wel de overheid. Dat is dus niet te vergelijken.
quote:
Ik vind het trouwens belachelijk dat dit soort uitspraken onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Zeg iets soortgelijks over de Holocaust en alle kranten staan er vol van. Ontkennen van de Holocaust is zelfs strafbaar. Maar de Islam een leugen is vrijheid van meningsuiting :')
Vind je het nou belachelijk dat Wilders zijn uitspraken mogen of vind je het belachelijk dat Holocaust-ontkenning verboden is? Want je spreekt spottend over het verbod op Holocaust-ontkenning, maar je bent er wel voor. Tegenstrijdig.
pi_140168035
Ik vind het belachelijk dat Holocaust ontkenning verboden is landen die vrijheid van meningsuiting propageren.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:36:23 #284
53267 TC03
pi_140168051
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:35 schreef ufopiloot het volgende:
Ik vind het belachelijk dat Holocaust ontkenning verboden is landen die vrijheid van meningsuiting propageren.
Dat kan ik begrijpen.

Maar tegelijkertijd vind je het belachelijk dat Wilders zijn uitspraken onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Blijft tegenstrijdig hoor. Wilders wel strafbaar en holocaust-ontkenners niet? Wil je zoiets?
pi_140168159
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:36 schreef TC03 het volgende:
Dat kan ik begrijpen.

Maar tegelijkertijd vind je het belachelijk dat Wilders zijn uitspraken onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Blijft tegenstrijdig hoor. Wilders wel strafbaar en holocaust-ontkenners niet? Wil je zoiets?
Ik bedoel meer in de zin van:

Of je verbiedt het allebei, of je staat het allebei toe. Want ik vind het uitspraken van ongeveer hetzelfde 'niveau'.
pi_140168817
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:39 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Ik bedoel meer in de zin van:

Of je verbiedt het allebei, of je staat het allebei toe. Want ik vind het uitspraken van ongeveer hetzelfde 'niveau'.
En wat zou jij willen dan?
pi_140169261
Alles even zwaar straffen. Als ik een agent op straat gif noem krijg ik ook een prent van honderden euro's. Dat mogen ze dan ook doen als ik zeg dat het jodendom een ziekte is of dat de islam een plaag is. Daar vind ik weinig mening aan.
pi_140169351
Ah, weer iemand om niet serieus te nemen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:22:52 #289
117098 Hathor
Effe niet
pi_140169414
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:35 schreef ufopiloot het volgende:
Het hoeft voor mij ook niet verboden te worden, je zet jezelf al genoeg voor lul om al die bewezen feiten te gaan lopen ontkennen, dat is al straf genoeg.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:58:19 #290
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_140170304
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
[ afbeelding ]

Buigen voor die islam-nazi's :')
Walgelijk figuur die Schulz.

Verder uiteraard niet te hopen dat SA doorzet, al vind ik het een vreselijk land.
pi_140170788
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:20 schreef LelijKnap het volgende:
Ah, weer iemand om niet serieus te nemen.
Want?
pi_140201776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ook dat is een onzinargument en totaal niet vergelijkbaar met het hele SA-gedoe. Ongelofelijk hoe scheef mensen altijd denken. Als ik bij instantie X werkzaam ben, kunnen zij mijn vrijheden inperken zolang ik bij hen op de loonlijst sta. Voor de PVV is dat niet anders. Als je als PVV-lid alles wil kunnen zeggen, moet je een eigen partij starten.
Wat een onzinnige, achterlijke, kortzichtige mening heb jij. Niet te geloven dat er zulke idioten als jij bestaan die alleen maar hun eigen mening goedkeuren(voor de duidelijkheid, dit is hoe jij andere mensen benadert. Ik hou je even een spiegel voor).

Juist bij een politieke partij moet je verwachten dat zij alles mogen zeggen, want zij vertegenwoordigen het volk en niet de partij. Ze komen uit voor de partij, maar hun banen bestaan omdat het volk dat wil en niet omdat de partij dat bepaalt. Een verschil met een particuliere organisatie die zelf alles moet bijdragen.
#freefrederike
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:23:12 #293
53267 TC03
pi_140201833
quote:
4s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:21 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wat een onzinnige, achterlijke, kortzichtige mening heb jij. Niet te geloven dat er zulke idioten als jij bestaan die alleen maar hun eigen mening goedkeuren(voor de duidelijkheid, dit is hoe jij andere mensen benadert. Ik hou je even een spiegel voor).
Helemaal niet, ik gebruik geen termen als 'idioten' en 'achterlijk'.
quote:
Juist bij een politieke partij moet je verwachten dat zij alles mogen zeggen, want zij vertegenwoordigen het volk en niet de partij. Ze komen uit voor de partij, maar hun banen bestaan omdat het volk dat wil en niet omdat de partij dat bepaalt.
Zo werkt het niet bij politieke partijen. Ook bij de VVD of PVDA kan je niet zomaar alles zeggen hoor. Desalniettemin is het totaal niet vergelijkbaar met de kwestie SA en daarom een onzinnig argument.
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:24:53 #294
53267 TC03
pi_140201884
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemde reactie dit. Het is geen kwestie wel of niet kunnen accepteren van sancties. Die worden gewoon aan ons opgelegd. Klaar.

Misschien dat Greet eens wat beter na moeten danken voordat hij de vlag van dat land gebruikte voor z'n eigen idiote promo-acties.
Als Rutte besluit Wilders 10 jaar op water en brood te doen, denk ik dat SA hun sancties wel opschorten.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat S-A hier doet? Waarom is dit een frontale aanval op de vrijheid van meningsuiting? Ze vinden het een klotemening en willen daarom niet met ons handelen. Prima. Dat is hun goed recht, net zoals Wilders altijd sancties bepleit tegen islamlanden die iets doen wat hem niet zint.
Dat is hun goed recht, in de zin van dat ze juridisch gezien het recht hebben. Maar persoonlijk vind ik het een verachtelijke actie van SA.

Zij vinden het een klotemening en willen daarom niet met ons (=NL bedrijven) handelen. Maar de mening van Wilders is NIET de mening van de Nederlandse bedrijven. Nederlandse bedrijven worden nu gestraft voor de mening van een ander. Dat is simpelweg oneerlijk en respectloos van SA.

Wilders pleit voor sancties als het land of regering iets doet wat hen niet zint, niet als een individu in een bepaald land gebruik maakt van zijn vrijheid van meningsuiting. Snap je het verschil tussen volksvertegenwoordiger en regeringslid?
pi_140201927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Helemaal niet, ik gebruik geen termen als 'idioten' en 'achterlijk'.

[..]

Zo werkt het niet bij politieke partijen. Ook bij de VVD of PVDA kan je niet zomaar alles zeggen hoor. Desalniettemin is het totaal niet vergelijkbaar met de kwestie SA en daarom een onzinnig argument.
Wilders: sancties op islamitische landen
SA: sancties op Nederland

Wilders: VRIJHEID VAN MENINGSUITING !!!! Alleen wij mogen sancties tegen andere landen inzetten!!!!

:')
#freefrederike
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:26:22 #296
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_140201929
SA doet nu hetzelfde wat Wilders doet. Een bevolkingsgroep generaliseren.
pi_140201956
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:26 schreef Plasterk het volgende:
SA doet nu hetzelfde wat Wilders doet. Een bevolkingsgroep generaliseren.
Klopt, alleen dringt het bij de PVV niet door dat ze hetzelfde doen. PVV heeft oogkleppen op en kan alleen maar naar anderen wijzen.
#freefrederike
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:27:07 #298
53267 TC03
pi_140201960
quote:
4s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:26 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wilders: sancties op islamitische landen
SA: sancties op Nederland

Wilders: VRIJHEID VAN MENINGSUITING !!!! Alleen wij mogen sancties tegen andere landen inzetten!!!!

:')
Ik heb Wilders nog nooit zien pleiten voor sancties als iemand zich beroept op vrijheid van meningsuiting. Dat is gewoon een argument wat je ter plekke uit je duim zuigt.
pi_140201974
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik heb Wilders nog nooit zien pleiten voor sancties als iemand zich beroept op vrijheid van meningsuiting. Dat is gewoon een argument wat je ter plekke uit je duim zuigt.
Wilders heeft meerdere malen aangehaald om op te treden tegen Iran. Zijn dat geen sancties? Volgens mij heb jij je oogkleppen nog op. Of heb je je dildo met 'Wilders' nog in je reet zitten?
#freefrederike
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:27:57 #300
53267 TC03
pi_140201988
quote:
4s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Klopt, alleen dringt het bij de PVV niet door dat ze hetzelfde doen. PVV heeft oogkleppen op en kan alleen maar naar anderen wijzen.
Ik vind het nog steeds nauwelijks vergelijkbaar. En al zou het vergelijkbaar zijn, two wrongs don't make a right.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')