abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2014 @ 13:38:30 #226
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_140086915
quote:
10s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:03 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Uitzonderlijk dom van jou dat je niks goeds kunt bedenken ja.
Wat een dommige reactie, post jij maar een keur aan typische daadwerkelijke zegeningen welke op Saoedi van toepassing zijn.
Dode planten en dieren laten oppompen schaar ik daar dus niet onder.
  zondag 18 mei 2014 @ 13:39:06 #227
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140086936
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
Net als dat er geen enkel bewijs of aanwijzing was die de inval ondersteunde bedoel je. Interessant he?
Wat bedoel je? Er was inderdaad geen bewijs dat er WMD's waren maar ik ben dan ook tegen de Irakoorlog.

quote:
Oh, dus dan hoeven we dat ook niet te doen als het gaat om Islamitische extremisten. Dus die strijden dan eigenlijk ook niet tegen Joden, Christenen - zoals jij dat deed voorkomen? Wellicht dat die hele andere geopolitieke redenen hebben voor hun strijd.
Onzin. In Syrië en Irak vermoorden extremisten specifiek minderheidsgroepen als christenen. Net als S-A de genoemde groepen vervolgd.

quote:
Ziehier de manier van redeneren. Minder rechten voor Christenen en vrouwen = Islamitischer.
Islamistischer dan. Een islamitische staat betekent minder rechten voor christenen en vrouwen.

quote:
Het lijkt er verdacht veel op - en ik kan mij zeer goed voorstellen dat - gezien dit alles bij elkaar genomen - met name mensen in islamitische landen het als zo ervaren.
Dat ze dat zo ervaren wel maar dat maakt het nog geen waarheid.

quote:
Stel je eens voor dat het andersom zou zijn geweest: Islamitische landen met talloze legerbasissen in Europa en de VS. Islamitische landen die in in Europa actief bepaalde politeke gewapende facties ondersteunen. Islamitische landen die geheime gevangenissen hebben in Europa en de VS, waar ze bepaalde westerlingen vasthouden en martelen. Met enige regelmaat worden westerlingen naar gevangenissen in Islamitische landen (een guantanamo bay) gebracht. In de afgelopen 14 jaar zijn twee Europese landen aangevallen door Islamitische landen. Honderdduizenden westerlingen zijn hierbij gedood en er is sprake van een grote bezettingsmacht. Heden ten dagen vliegen drones over die op elk moment op iemand kunnen schieten.
Ik zie dat niet als een strijd tegen het christendom of atheïsme. Maar islamitische landen die haar belangen verdedigen.

Syrië is relatief seculier en het westen steunt islamistische rebellen tegen Syrië.

Het westen verdedigt de belangen van Israël (wat ook de belangen zijn van het westen helaas) en de belangen van het westen zelf. In het M-O ligt nou eenmaal olie en er ligt Israël. Het heeft helemaal niks te maken met een strijd tegen de islam.
Anti-Turkije
pi_140086953
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:38 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wat een dommige reactie, post jij maar een keur aan typische daadwerkelijke zegeningen welke op Saoedi van toepassing zijn.
Dode planten en dieren laten oppompen schaar ik daar dus niet onder.
Alsof je überhaupt bij enig volk een 'keur aan typische daadwerkelijke zegeningen' kan opnoemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_140087194
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie spreekt hier over 'beter doen' dan de ander. Dat ben jij, niemand anders heeft het daarover gehad, ook omdat het volstrekt irrelevant is. In een land als Oman doen ze het nog beter dan in Turkije of Indonesië. Ondanks de manier van leidinggeven, hetzelfde geldt voor een land als de VAE of Qatar. In het door jou als apathisch omschreven Noord-Afrika functioneren de landen en de civil-society nog altijd beter dan in een land als India. Je wimpelt verder heel gemakkelijk de westerse invloeden weg terwijl jij dondersgoed weet dat die enorm zijn geweest in het Midden-Oosten. In het verleden, maar ook het heden. De claim dat de bevolking decennialang apathisch zou zijn geweest zegt wat mij betreft al veel over je kennis wat betreft islamitische landen en de bevolking. Hetgeen ik aandraag is geen excuus, maar een feitelijke constatering. Dat jij daar niet in mee wil gaan is verder je goed recht.
Vrijwel elke zin bestaat uit "Jij dit, jij dat, jij zus, jij zo"

Precies de houding die ik aankaart.
pi_140087212
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:39 schreef SadPanda het volgende:
Wat bedoel je? Er was inderdaad geen bewijs dat er WMD's waren maar ik ben dan ook tegen de Irakoorlog.
Volgens mij is die oorlog al geweest.
  zondag 18 mei 2014 @ 13:49:37 #231
421524 SadPanda
pi_140087236
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:48 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Volgens mij is die oorlog al geweest.
Ja poe wat erg, ik maak een onbelangrijk foutje in een zin.
Anti-Turkije
pi_140087241
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vrijwel elke zin bestaat uit "Jij dit, jij dat, jij zus, jij zo"

Precies de houding die ik aankaart.
Klopt, ik ga in op jouw manier van redeneren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_140087279
quote:
15s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, ik ga in op jouw manier van redeneren.
Maar niet op wat ik zeg.
pi_140087299
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar niet op wat ik zeg.
Wel degelijk. Jij claimt dat de bevolking graag in de reet geneukt wilde worden. Ik claim van niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_140087311
WILDERS PVV is een extreem rechtse partij...

Sinds wanneer gaan extreem rechtse ZWAAR NATIONALISTISCHE partijen zich bemoeien wat er in andere landen gebeurt...

Wilders en de pvv willen geen fuck met de rest van europa te maken hebben, maar ze willen zich wel bemoeien wat intern in andere landen gebeurd.

Die wilders is een compleet gestoord mafketel en zijn aanhangers begrijpen het allemaal niet zo goed...
pi_140087339
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wel degelijk. Jij claimt dat de bevolking graag in de reet geneukt wilde worden. Ik claim van niet.
Ze lieten het decennia lang toe.
pi_140087350
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:08 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Als ik de leider ben van de grootste eenmansbeweging van het land, jarenlang een hetze voer tegen islam en moslims, de nationale symbolen van het land in kwestie beschimp, allerlei repressieve wetten wil invoeren om de moslims te onderdrukken, dan is het niet raar dat een ander land dit land gaat boycotten.
Dat doen ze daar toch iets beter dan Wilders hier in Nederland.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140087364
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze lieten het decennia lang toe.
Dat is dus gewoon, vrij simpel, een onwaarheid wat je hier zit te verkondigen. Als jij denkt dat dit 'de eerste opstand' is in de Arabische wereld, immers dat suggereer je nu, dan ben je zeer slecht geïnformeerd. Overigens is iets toestaan nog altijd iets anders dan geforceerd worden tot iets. Sterker nog: dat verschil is immens groot.
Allah Al Watan Al Malik
pi_140087403
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon, vrij simpel, een onwaarheid wat je hier zit te verkondigen. Als jij denkt dat dit 'de eerste opstand' is in de Arabische wereld, immers dat suggereer je nu, dan ben je zeer slecht geïnformeerd. Overigens is iets toestaan nog altijd iets anders dan geforceerd worden tot iets.
Wilders aanhangers zijn bij voorbaat slecht geinformeerd..

Ze zoeken altijd redenen om de pvv en wilders te steunen al klopt er geen fuck van...
pi_140087439
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:01 schreef kawotski het volgende:
Ja want stel je voor dat je een mening hebt, dat moet niet kunnen..

Ga jij maar eens op vakantie naar SA en neem voor de grap een bijbel mee, ik hoor wel hoe het je is vergaan.
Dat mag gewoon hoor..
pi_140087567
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:39 schreef SadPanda het volgende:
In het M-O ligt nou eenmaal olie en er ligt Israël. Het heeft helemaal niks te maken met een strijd tegen de islam.
De kruistocht in het jaar 1099 ging om olie, ja.
-
  zondag 18 mei 2014 @ 14:02:44 #242
421524 SadPanda
pi_140087577
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:57 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat mag gewoon hoor..
Bron?
Anti-Turkije
  zondag 18 mei 2014 @ 14:03:15 #243
421524 SadPanda
pi_140087600
quote:
15s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:02 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

De kruistocht in het jaar 1099 ging om olie, ja.
Ja man, ik heb het echt over zoveel jaar geleden.
Anti-Turkije
pi_140087638
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:02 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Bron?
Die bron ben ik zelf. Je moet natuurlijk wel Christelijk zijn, maar als je dat bent kun je bij de grenzen zeggen ik heb een bijbel bij voor eigen gebruik. Daar vragen ze om ter registratie(dat je hem net perongeluk achterlaat)

Als moslim moet je het inderdaad niet gaan doen.
  zondag 18 mei 2014 @ 14:07:00 #245
421524 SadPanda
pi_140087706
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:04 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Die bron ben ik zelf. Je moet natuurlijk wel Christelijk zijn, maar als je dat bent kun je bij de grenzen zeggen ik heb een bijbel bij voor eigen gebruik. Daar vragen ze om ter registratie(dat je hem net perongeluk achterlaat)

Als moslim moet je het inderdaad niet gaan doen.
Internet zegt wat anders:
If you are planning a trip to Saudi Arabia as the summer days wind down, you may want to think twice before taking your Bible with you. The Kingdom of Saudi Arabia, as it is officially called, reportedly bans foreigners from bringing in Bibles, crucifixes, Stars of David and other religious non-Islamic items.
http://www.christianpost.(...)-saudi-arabia-28848/

En wie bepaald of je atheïst, christen of moslim bent? Waarom zou je nog zeggen dat je moslim bent.
Anti-Turkije
pi_140087785
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:53 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat doen ze daar toch iets beter dan Wilders hier in Nederland.
Nu ik mijn reactie teruglees, begrijp ik wel waarom de Joden een eigen staat willen. Die staat kon hen beschermen tegen de jonge Hitler. Al ben ik nog steeds van mening dat de rechten van de Joden het best gewaarborgd zijn in een islamitische staat, net zoals de Joden hun gouden eeuw beleefden onder islamitisch heerschappij in Spanje.
-
pi_140087797
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:07 schreef SadPanda het volgende:
Internet is niet het antwoord op alles :')

In Damman vroegen ze dat gewoon hoor. Het is strikt voor prive gebruik maar het kan wel.

Wat je bent zien ze aan je naam (moslim,christelijk of joods). Met Atheisme moet je sowieso niet komen afzetten daar.
pi_140087825
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:07 schreef SadPanda het volgende:

[..]

If you are planning a trip to Saudi Arabia as the summer days wind down, you may want to think twice before taking your Bible with you. The Kingdom of Saudi Arabia, as it is officially called, reportedly bans foreigners from bringing in Bibles, crucifixes, Stars of David and other religious non-Islamic items.
http://www.christianpost.(...)-saudi-arabia-28848/

En wie bepaald of je atheïst, christen of moslim bent? Waarom zou je nog zeggen dat je moslim bent.
Christianpost. :')

Bronnen op internet stellen dat je wel degelijk voor eigen gebruik een Bijbel kan meenemen. Waarom zou je verder als moslim zeggen dat je geen moslim bent - die logica ontgaat mij even.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 mei 2014 @ 14:11:38 #249
421524 SadPanda
pi_140087842
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou je verder als moslim zeggen dat je geen moslim bent.
Omdat je dan een bijbel mag meenemen, geen idee waarom je dat zou doen maar goed.
Anti-Turkije
pi_140088983
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:09 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Nu ik mijn reactie teruglees, begrijp ik wel waarom de Joden een eigen staat willen. Die staat kon hen beschermen tegen de jonge Hitler. Al ben ik nog steeds van mening dat de rechten van de Joden het best gewaarborgd zijn in een islamitische staat, net zoals de Joden hun gouden eeuw beleefden onder islamitisch heerschappij in Spanje.
Het ging me niet eens om joden, dat is uiteindelijk ook maar een opgeplakt etiket net als christen of moslim.
Ontdaan van alle labels zijn we in eerste instantie mens, wat we vervolgens met ons leven doen, hoe we het invullen en welke religie we aanhangen zou voor eenieder vrij moeten zijn.
Dat vind ik een groot goed, de rede van mijn antwoord is het feit dat je als atheist niet veilig bent in S.A.
Je kunt als christen gewoon naar S.A, naar ik begrijp wonen er 1,2 miljoen christenen in S.A maar probeer niet om iemand te bekeren want dan ligt de zweep klaar en hangt er een jarenlange celstraf boven je hoofd.
Hoe zou het zijn als we hier zulke regels implementeren, moslims mogen gewoon Nederland in en hier leven maar ze mogen niemand bekeren, wie zich bekeert tot de islam kan rekenen op zweepslagen en celstraf.
Of stel nu dat we hier wetten gaan implementeren die het moslim zijn verbiedt omdat ze vijanden van de staat zouden zijn en dus terroristen.

Ja we hebben Dhr Wilders in de TK die nogal provoseert en tot beledigend toe, niet netjes en evens niet gewenst maar ik vind dit niet in verhouding staan tot wat in S.A gebeurt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')