http://www.powned.tv/nieu(...)ies_op_nlse_bed.htmlquote:Saudi-Arabië is begonnen met de invoering van handelsmaatregelen tegen Nederlandse bedrijven, melden lokale media.
De maatregelen zijn een reactie op de stickeractie van Geert Wilders en worden op aangeven van koning Abdullah ingevoerd. Dat meldden lokale media op basis van een verklaring van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Riyad.
Wilders introduceerde de stickers enkele maanden geleden. Daarop staat een afbeelding van de vlag van Saudi-Arabië met de anti-islamitische tekst: "De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De Koran is gif."
Reactie Wilders
PVV-leider Geert Wilders vindt de handelsmaatregelen onaanvaardbaar. "Dit is een frontale aanval op onze vrijheid van meningsuiting. Geen democraat kan dit accepteren. We mogen ons niet monddood laten maken door een barbaars land dat het woord mensenrechten niet eens kan spellen'', zei hij woensdag tegen het ANP.
De Saudische autoriteiten hebben nog niet bevestigd dat er sancties zijn afgekondigd tegen Nederland. Dat zei minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) woensdag. "Wij proberen daarover nu helderheid te krijgen." De minister wil er naar het land afreizen "om de gevolgen voor Nederland zo beperkt mogelijk te houden''. Hij vindt dat je niet een heel land kan afrekenen op het "puberale gedrag van een parlementariër".
quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:22 schreef SadPanda het volgende:
Onder een steen gelegen de afgelopen tijd? Dit is geen nieuws.
NWS / 'Saudi-Arabië schort handel met Nederland op' #2
Dat is toch algemeen bekend? Hij moet kunnen zeggen wat hij wil in de Tweede Kamer, maar van zijn partij mag niemand dat zonder zijn toestemming.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:14 schreef Mystikvm het volgende:
Blijkbaar geldt vrijheid van meningsuiting alleen als het hem zelf uitkomt.
Wat een onzin is dit toch altijd. Vrijheid van meningsuiting betekent dat je elke mening mag uiten, niet dat je elke mening moet respecteren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:14 schreef Mystikvm het volgende:
Hoewel ik vind dat een ieder moet kunnen zeggen wat hij of zij vindt, is de reactie van Wilders natuurlijk wel weer tekenend voor hoe hij denkt. Als men in het Midden-Oosten beweert dat hij een fascistische hondenlul is die ze aan de wormen moeten voeren, dan is het land te klein en heeft hij zijn woordje weer klaar over wat voor een achterlijk volk daar woont. Terwijl het in feite gewoon exact dezelfde vrijheid van meningsuiting is waar hij zich hier weer op beroept.
Ook dat is een onzinargument en totaal niet vergelijkbaar met het hele SA-gedoe. Ongelofelijk hoe scheef mensen altijd denken. Als ik bij instantie X werkzaam ben, kunnen zij mijn vrijheden inperken zolang ik bij hen op de loonlijst sta. Voor de PVV is dat niet anders. Als je als PVV-lid alles wil kunnen zeggen, moet je een eigen partij starten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend? Hij moet kunnen zeggen wat hij wil in de Tweede Kamer, maar van zijn partij mag niemand dat zonder zijn toestemming.
Vreemde reactie dit. Het is geen kwestie wel of niet kunnen accepteren van sancties. Die worden gewoon aan ons opgelegd. Klaar.quote:"Dit is een frontale aanval op onze vrijheid van meningsuiting. Geen democraat kan dit accepteren"
Zoiets zei ik ook toen mijn baas mij op staande voet ontsloeg nadat ik een klant een hondenlul had genoemd, het hielp niets.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:11 schreef PizzaMizza het volgende:
"Dit is een frontale aanval op onze vrijheid van meningsuiting. Geen democraat kan dit accepteren. We mogen ons niet monddood laten maken door een barbaars land dat het woord mensenrechten niet eens kan spellen"
Klopt, de Arabieren in SA geven ook zoveel om het Europees parlement!quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:16 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Geweldig hoe mensen hier nog intrappen. Denk je nu werkelijk dat Saudi Arabie zijn handelsbetrekkingen nu opschort. Wel toevallig dat dit precies een dag voor de verkiezingen gebeurt, terwijl Wilders al 6 maanden geleden die stickers had gemaakt.
Als je dan nog niet doorhebt dat het gewoon weer een vuil politiek spelletje is dan weet ik het ook niet meer.
Dat is toch precies wat S-A hier doet? Waarom is dit een frontale aanval op de vrijheid van meningsuiting? Ze vinden het een klotemening en willen daarom niet met ons handelen. Prima. Dat is hun goed recht, net zoals Wilders altijd sancties bepleit tegen islamlanden die iets doen wat hem niet zint.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een onzin is dit toch altijd. Vrijheid van meningsuiting betekent dat je elke mening mag uiten, niet dat je elke mening moet respecteren.
Verdomd. Die Saudi's proberen gewoon te voorkomen dat PVV met drie zetels in een 750-koppig parlement komt te zitten. Die doortrapte baarden!quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:16 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Geweldig hoe mensen hier nog intrappen. Denk je nu werkelijk dat Saudi Arabie zijn handelsbetrekkingen nu opschort. Wel toevallig dat dit precies een dag voor de verkiezingen gebeurt, terwijl Wilders al 6 maanden geleden die stickers had gemaakt.
Als je dan nog niet doorhebt dat het gewoon weer een vuil politiek spelletje is dan weet ik het ook niet meer.
SA respecteert de mening van Wilders niet. Nou, fijn toch, hun goed recht.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een onzin is dit toch altijd. Vrijheid van meningsuiting betekent dat je elke mening mag uiten, niet dat je elke mening moet respecteren.
Iets met de waarheid zeggen en lange tenen...quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:14 schreef Mystikvm het volgende:
Hoewel ik vind dat een ieder moet kunnen zeggen wat hij of zij vindt, is de reactie van Wilders natuurlijk wel weer tekenend voor hoe hij denkt. Als men in het Midden-Oosten beweert dat hij een fascistische hondenlul is die ze aan de wormen moeten voeren, dan is het land te klein en heeft hij zijn woordje weer klaar over wat voor een achterlijk volk daar woont. Terwijl het in feite gewoon exact dezelfde vrijheid van meningsuiting is waar hij zich hier weer op beroept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |