abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140082175
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij verschoonden gewoon op bed hoor :Y, eventueel handdoek eronder en gaan.
:D ohja dat ken ook natuurlijk
  zondag 18 mei 2014 @ 10:20:12 #202
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140082184
Oh,dat zou ik echt niet tof vinden trouwens! Mijn man deed ook gewoon 'dienst' 's nachts hoor. Ik voeden, hij verschonen. Later gaf hij de baby aan en kon ik voeden. Hij legde haar dan weer terug. Tis ook zijn kind :7
pi_140082199
Je moet wel elke keer verschonen hoor. Zeker het eerste jaar poepen ze snachts ook gewoon en omdat ze vaak drinken plassen ze ook genoeg.
Wij hadden pampers luiers en de maat 1 luiers hebben een indicator van hoe vol de luier zit.
En wij hadden geen moeite met snachts in haar eigen kamertje verschonen, daar stonden alle benodigdheden dus dat hoefde dan niet naar onze slaapkamer te verkassen. Ze lag enkel op onze kamer in het begin vanwege het leren herkennen van voeden... En ok, omdat ze eigenlijk het liefst de hele nacht bovenop ons sliep dan in een eigen bedje. En wie kan het die baby's kwalijk nemen, ze hebben 9 maanden heerlijk opgefrommeld in een buik gezeten en ineens ligt het in een ruim bedje! Dat is wennen natuurlijk.
Mamahonger O+
Tralalalaaa
pi_140082204
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
*O* voor de mijlpalen van kursor en tap!

Baby gaat hier in de kraamweek op onze slaapkamer en daarna naar de eigen. De slaapkamers grenzen aan elkaar en er kan geen cosleeper aan ons bed. Maar voor FOK begrippen ben ik juist weer redelijk ontaard door die aanpak,dus ach ;) doe wat goed voelt!
Ik wil perse geen co-sleeper en ook niet dat puk tussen ons in slaapt... Ik slaap zelf al niet rustig, (8> is net een spast in bed :') dan staan we liever op om haar te pakken voor de voeding ed.. En knuffelen in bed is natuurlijk een ander verhaal.

En nu ga ik even googlen op matrozenbedjes.
S. 2014
J. 2016
pi_140082243
Oh, en de eerste maanden pakte manlief haar gewoon uit bed voor de voedingen hoor. Zodra hij weer lag was ie weer weg en ik kon niet slapend voeden. Ik lag dan wel gewoon te voeden (ipv zittend) maar slapen kon ik niet, was veel te bang dat ik dan per ongeluk over haar heen zou rollen.
Ik maakte manlief soms ook weer wakker om haar weer terug te leggen, maar soms lag ie dan alweer zo lekker te slapen dat ik het zelf deed.
De eerste weken heeft hij wel uit bed gehaald en weer terug gelegd, want ik was lichamelijk te gammel.
Tralalalaaa
pi_140082249
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:20 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh,dat zou ik echt niet tof vinden trouwens! Mijn man deed ook gewoon 'dienst' 's nachts hoor. Ik voeden, hij verschonen. Later gaf hij de baby aan en kon ik voeden. Hij legde haar dan weer terug. Tis ook zijn kind :7
Nouja, we moeten maar kijken hoe het gaat. Hij heeft wel hele grote moeite met slaaptekorten, maar wie weet is alles anders wanneer hij ineens vader is :D. Maargoed, hij moet vervolgens naar kantoor, en ik kan overdag nog dutten, daar zit wel een verschil.

maar idd, als ik hulp nodig heb omdat ik fysiek te gammel ben staat ie meteen naast het bed hoor O+ daar twijfel ik niet aan :D ik ben nog nooit zo lief verzorgd bij ziekte als door hem *;
  zondag 18 mei 2014 @ 10:37:00 #207
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_140082421
Bij ons wordt het wiegje omgebouwd tot cosleeper en daar slaapt de kleine de eerste paar maanden.
Lief verschoont hem/haar 's nachts en geeft aan mij voor de voeding.
Op het kamertje komt gewoon een ledikantje.
  zondag 18 mei 2014 @ 10:37:33 #208
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140082430
*O* 40 weken jompel voor cursor

En ook een 37 weken jompel voor Hobbesje *O*

Hier gaat de kleine de eerste weken ook bij ons op de slaapkamer. Hoe lang zien we dan wel. En verder mag mijn man ook gewoon zijn bed uit. Misschien als hij weer gaat werken dat ik dan vaker ga. Maar we zien wel hoe het allemaal loopt :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_140082760
Hobbesje "zomaar ineens" 37 weken *O*

Onze frummel komt zeker de eerste maanden in de cosleeper tegen ons bed aan. Commode staat ook op onze kamer maar ik hoop de eerste tijd gewoon op bed te kunnen verschonen. Mandje met spulletjes in de buurt en gaan.. We hebben overigens wel genoeg kamers maar het voelt voor ons niet goed als hij nog zo klein is.
pi_140082771
Lief dat je het vraagt Crumpette: ze heeft de teleurstelling in mijn mail gelezen en is gerustgesteld. We hebben afgesproken dat we de afspraak voor de echo gewoon maken en ze dan gaat kijken of ze mee kan. Misschien niet dus, maar ze wil wel mee in principe :)

Ja van op de kamer slapen ja of nee, twijfel ik ook heel erg over. Hier geen wiegje, alleen een ledikant en die is niet zomaar te verplaatsen zonder weer half uit elkaar te halen. Misschien de reiswieg tijdelijk op de kamer? Ligt ook aan de situatie en wat ik kan. Als ik nauwelijks uit bed kan, komt het ledikantje naast mijn bed te staan, met de zijkant eruit bijv. Hmm dat verschonen was ik dan wel vergeten :{ Op bed staat me wat tegen, dan zou ik toch naar de babykamer hobbelen (ernaast).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, bijna de volledige uitzet hebben we nu al |:( :') :D Maar ik vind dat toch wel een heel fijn idee haha.
pi_140082851
Mijn baby poept niet/nauwelijks in haar slaap en plast dan ook wat minder dus het verschonen 's nachts sloegen wij nog wel eens over. :+ .

Maar wij hebben een kastje op de slaapkamer gebruikt als commode. Maar als je daar geen ruimte voor hebt, zou ik het aankleedkussen op bed neerleggen. Gaat prima. Ik verschoon mijn baby inmiddels op de meest vreemde plekken als het moet. :P .Verder een green lullaby voor naast het bed. Maar als ik het nog eens zou doen, zou ik ook gaan voor een co-sleeper. Is echt heel fijn en zeker als je borstvoeding wilt geven, wil je je kleintje de eerste tijd graag dichtbij je houden. Dat werkt gewoon echt het beste.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140083250
Beetje aan de late kant, maar: Fazz gefeliciteerd!!!! *O* Wat een geweldige foto, die eerste O+

Kursor en TAP 40 weken! *O*

Ik heb hier alles lekker opengegooid met dit prachtige weer, maar nou is er een of ander insect naar binnen gevlogen en als ik ergens niet van houd :')
Hij vliegt steeds tegen het raam op (net die ene die niet open kan) en is behoorlijk gefrustreerd aan het raken... nu durf ik niet meer in de buurt te gaan zitten, bang dat ' ie me steekt ofzo. Ik weet niet eens wat voor een beest het is?
Lijkt een beetje op een mug, maar wel een stuk groter: dun lijfje, vleugels, maar waar een mug normaal gesproken ophoudt heeft dit beestje nog een hele lange staart/angel? (ik denk niet dat het een angel is, maar daar lijkt het voor de visualisatie nog het meeste op), zo groot als de rest van het beest zelf... Wat is dit voor engerd? :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 18-05-2014 11:39:39 ]
  zondag 18 mei 2014 @ 11:29:55 #213
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140083292
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Nouja, we moeten maar kijken hoe het gaat. Hij heeft wel hele grote moeite met slaaptekorten, maar wie weet is alles anders wanneer hij ineens vader is :D. Maargoed, hij moet vervolgens naar kantoor, en ik kan overdag nog dutten, daar zit wel een verschil.

maar idd, als ik hulp nodig heb omdat ik fysiek te gammel ben staat ie meteen naast het bed hoor O+ daar twijfel ik niet aan :D ik ben nog nooit zo lief verzorgd bij ziekte als door hem *;
Oh, tuurlijk. Maar vergis je niet in je dagen thuis met baby. Die hoeven helemaal niet relaxt en rustig te zijn en sommige baby's slapen amper overdag. Dan zit dutten voor jou er ook niet in en maak jij net zulke intensieve dagen (of misschien wel intensiever) als je man :Y
pi_140083346
Ik heb gegoogeld en het is een reuze sluipwesp.... Ik zit nu buiten :@
want daar zijn ze natuurlijk niet :')
  zondag 18 mei 2014 @ 11:35:58 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_140083404
Die steken toch niet? :D
disclaimer
pi_140083421
Ze prikken :P spinnetjes, maar dat doet er niet toe
En ze zijn eng :')

zondag 18 mei 2014 @ 11:41:15 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_140083554
Lol :')

Al heb ik misschien makkelijk praten met mijn drie katten :@ enige waar ik wel echt de pest aan heb zijn wespen :r
disclaimer
pi_140083604
Ik geef toe dat ik me aanstel hoor. Ik houd van de natuur en alles eromheen, maar zodra het een angel heeft (of een staart die op een angel lijkt :P) en er gefrustreerd uitziet ben ik weg...
Ik ben ooit een keer heel lelijk in mijn nek gestoken en dat wil ik liever niet meer :D

En in mijn verdediging: die naam helpt natuurlijk ook niet mee he. Alsof het je van achteren besluipt en dan ineens aanvalt }:|
pi_140083652
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 08:04 schreef AwayTL het volgende:
Fazz wat een mooie man heb je erbij gekregen!

Chanty, wat een super muurschildering!!

[..]

Welk deel bedoel je hiermee precies? Echt het deel dat ze achter de vader aan gaan om te zorgen voor minder bijstand? (Walgelijke manier overigens maar toch)

Dat ligt er aan of de biologische vader jouw kind gaat erkennen. Als hij dat wel doet, dan is dat bij de gemeente en hebben ze de informatie toch wel. Dan kom je op het deel bezwaar maken tot je er bij neervalt. Zowel hij als jij.

Erkent hij het niet, dan zou ik in alle toonaarden beweren dat ik 0,0 idee heb wie de vader zou kunnen zijn. Korten kunnen ze dan niet, want daar is geen basis voor en er valt niet bij iemand anders wat te plukken.
Omdat de vader van mijn kind niet gaat erkennen, en hij is overigens ook belg ( weet niet of dat iets uitmaakt) en mijn baan niet door gaat moet ik nog even in de bijstand blijven tot ik iets gevonden heb. Ben dus bang dat ze het gaan verplichten. Wat ik absoluut niet wil.

Maar ik weet niet zeker of mijn gemeente zo iets doet. En ik zou toch wel aan mijn jobconsulente moeten vertellen dat ik zwanger ben op den duur.
Born to Lose, but Built to Win.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:45:30 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_140083655
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:43 schreef Dyre het volgende:
Ik geef toe dat ik me aanstel hoor. Ik houd van de natuur en alles eromheen, maar zodra het een angel heeft (of een staart die op een angel lijkt :P) en er gefrustreerd uitziet ben ik weg...
Ik ben ooit een keer heel lelijk in mijn nek gestoken en dat wil ik liever niet meer :D
Ja, ermahgerd, toen ik nog lang haar had was ik altijd zo panisch in de zomer :')
(ik heb een keer een wesp in mijn haar gehad en die heeft me twee keer gestoken) dus ik snap het wel een beetje. Al heb ik er in Nederland weinig last van, in het buitenland is het veel erger (en zijn de beestjes ook een stuk groter _O-)
disclaimer
pi_140083657
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 08:15 schreef Kursor het volgende:
40 weken meld! *O*
Wel heel veel/lang harde buiken, maar geen bijzonderheden opgemerkt.
oh *O* spannend!
pi_140083673
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 09:48 schreef Lingue het volgende:

[..]

Overigens vind ik het raar dat ze voor het geld achter de vader aan willen gaan... Het bijstandsgeld. Dat staat, naar mijn mening, los van het kind. Dat heeft te maken of je wel/geen eigen inkomsten hebt. En dat is raar als ze dat op de vader willen verhalen.
Lijkt mij ook raar, maar het komt dus voor ;(
  zondag 18 mei 2014 @ 11:47:54 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_140083703
Ik ga zo eens kijken of ik mijn man kan verleiden tot een rondje praxis, dit weekend 20% korting op alles, scheelt toch al gauw weer 40 euro op de vloer. De roze verf zit er op, nu mijn braswerk nog even herstellen :') (ben twee keer met de roze verfroller tegen het plafond geschoten :( )

en ik kon vannacht niet uit bed komen van de bekkenpijn :? Kennelijk is mijn lichaam echt alleen geschikt voor kantoorwerk, lopen en fietsen :')
disclaimer
pi_140083782
Mijn plan is om ons kind ook in de kramwerk bij ons op de kamer te houden en daarna naar de slaapkamer.. Die grenst aan de onze en er zit een heel dun muurtje tussen, dus ga ervan uit dat ik dan ook nog genoeg hoor :P

Maar misschien kom ik daar na de bevalling keihard op terug en wil ik het kleine ding niet verder dan 3 meter bij me vandaan hebben :+
  zondag 18 mei 2014 @ 11:52:59 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_140083816
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:51 schreef krijgerrtje het volgende:
Mijn plan is om ons kind ook in de kramwerk bij ons op de kamer te houden en daarna naar de slaapkamer.. Die grenst aan de onze en er zit een heel dun muurtje tussen, dus ga ervan uit dat ik dan ook nog genoeg hoor :P

Maar misschien kom ik daar na de bevalling keihard op terug en wil ik het kleine ding niet verder dan 3 meter bij me vandaan hebben :+
Ja, net als hier dus :) zit een muur van gipsplaten tussen de kamers die zo degelijk is gezet dat ik in de zomer de zon kan zien schijnen. Onder de muur door. :') ik heb in het verleden zelfs wakker gelegen van het gebrom van de koeling van de PC, dus ik denk dat ik Henka wel hoor :Y)
disclaimer
pi_140083829
Hier is het plan om de baby de eerste paar weken op onze kamer te hebben, wel even aankijken hoe het voor ons drieën werkt. Niet dat we straks steeds wakker van elkaar worden en zo allemaal niet aan ons nachtrust toekomen. De babykamer grenst direct aan onze slaapkamer, dus het is ook geen expeditie die we moeten lopen als ze op haar eigen kamer slaapt.

Insecten zoeken mij ook altijd op. Helemaal op de fiets en, toen ik nog een scooter had, de scooter. M'n ogen, mond, haar.. Niks is veilig voor die beesten en ze vliegen er altijd weer in. Vreselijk als het zo'n beest is wat veel zoemgeluiden maakt en vast zit in je haar vlakbij je oor. Paniek!
Overigens nog nooit gestoken door een bij of wesp en daar komt de angst vandaan. Want stel je voor dat ik gestoken word en ik val op de grond met een anafylactische shock zonder epipen *hororbeeld*. Ik ga maar gelijk van het ergste uit, mocht ik dan ooit gestoken worden kan het alleen maar meevallen :P
  zondag 18 mei 2014 @ 11:54:09 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_140083847
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:53 schreef Skittles het volgende:
Hier is het plan om de baby de eerste paar weken op onze kamer te hebben, wel even aankijken hoe het voor ons drieën werkt. Niet dat we straks steeds wakker van elkaar worden en zo allemaal niet aan ons nachtrust toekomen.

Insecten zoeken mij ook altijd op. Helemaal op de fiets en, toen ik nog een scooter had, de scooter. M'n ogen, mond, haar.. Niks is veilig voor die beesten en ze vliegen er altijd weer in. Vreselijk als het zo'n beest is wat veel zoemgeluiden maakt en vast zit in je haar vlakbij je oor. Paniek!
Overigens nog nooit gestoken door een bij of wesp en daar komt de angst vandaan. Want stel je voor dat ik gestoken word en ik val op de grond met een anafylactische shock zonder epipen *hororbeeld*. Ik ga maar gelijk van het ergste uit, mocht ik dan ooit gestoken worden kan het alleen maar meevallen :P
hoe voel jij je eigenlijk na je fietsmarathon?
disclaimer
pi_140083875
Mogge }:|

Onze kleine komt voorlopig bij ons op de kamer in een ledikantje. Mocht dat niet goed gaan kunnen we altijd nog even snel een kleinere wieg kopen, of een mandje, of haar verkassen naar haar eigen kamertje. We zien het wel, is een beetje onze insteek :D Gelukkig is manlief zeker een week of 4 vrij dus kunnen we het ´s nachts opstaan makkelijk delen.

Vandaag gaan we maar eens een poging doen de computercamer te legen. Die klus hebben we al weken voor ons uit geschoven, maar nu kunnen we er niet meer omheen. We (ik enm ijn hormonen) willen nu toch snel aan de babykamer beginnen! O+
Oh en verlof maar ´ns aan gaan vragen! *noteert op lang lijstje.
pi_140083944
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe voel jij je eigenlijk na je fietsmarathon?
M'n kont vindt nog steeds dat het een stom idee was, die doet echt zeer. Verder voel ik me wel weer fit. Ik maar denken dat mijn conditie echt helemaal niet veranderd is, maar voor de zwangerschap deden we zo'n fietstocht toch zeker 1 keer in de 2 á 3 weken als het niet al te slecht weer was. Nu voelden m'n benen als drilpudding bij de eerste 10 km.
  zondag 18 mei 2014 @ 12:29:51 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_140084784
:D wel herkenbaar trouwens. Ik ben echt een klusser, dagen doorbeulen zonder pauze, en nu ben ik compleet kreupel na het verven van een klein kutkamertje :')

Nooit gedacht dat ik ooit vrijwillig een ruimte bloesemroze zou schilderen :')
disclaimer
pi_140084862
Wat een mooie tint roze is dat! Is die van Lief! Lifestyle?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_140084921
Mooi! O+ En komt dan aan de andere kant het bloesem behang of heb je dat niet meer besteld?
  zondag 18 mei 2014 @ 12:34:48 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_140084941
Nee, dit is van Flexa. Sweet Desire heet het :)
disclaimer
  zondag 18 mei 2014 @ 12:36:30 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_140085017
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:34 schreef Skittles het volgende:
Mooi! O+ En komt dan aan de andere kant het bloesem behang of heb je dat niet meer besteld?
jup! Dat komt er nog op! Hopelijk wordt het niet too much, maar dat komt denk ik wel goed :Y

Op de vloer komt laminaat in grijs donker eiken :)
disclaimer
  zondag 18 mei 2014 @ 12:59:35 #235
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140085725
Mooie kleur!

Wieg die we van ouders zouden lenen is was niet goed ivm moderne veiligheideisen, dus misschien kan ik nog en cosleeper vinden die klein genoeg is voor naast ons bed... Anders t ledikant maar tijdelijk bij ons met een matrozenbedje erin.

Bergh net aangekomen bij ouders. Even chillen en bbqen O+

En wubbo ockels is dood :'( mijn jeugdidool! (Toen ik twee was wees ik als ik in het donker wakker was naar de sterren en riep dan als ik iets zag bewegen "wubbel okkels")
Kwak
pi_140085812
Wat een lieve kleur SQ! Staat vast heel mooi bij het behang. En je klusverrotheid is herkenbaar, ik dacht gistermorgen even een ochtendje in de tuin aan de slag te gaan. Onkruid wieden, klimop snoeien, doen we even. Ging prima. Alleen gistermiddag helemaal gesloopt en vandaag doet alles zeer :') .

En verder heb ik zwangerschapsdementie to the max. Ik ben de helft van de boodschappen vergeten terwijl ik gewoon een lijstje meehad, en toen ik net m'n lessen voor morgen wilde gaan voorbereiden bedacht ik me dat m'n schooltas met alle boeken nog op school staat. Oftewel, morgen doen we het lesgeven maar op de improvisatiestand. Dat kan ik vast wel met 5 jaar ervaring, alleen ik word er nog steeds onzeker van :@ .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2014 13:08:56 ]
  zondag 18 mei 2014 @ 13:07:32 #237
344469 Amsel
zonder t
pi_140085940
Ons plan is om in het begin het wiegje op de slaapkamer te hebben, maar mijn vriend is een hele lichte slaper en heeft zijn slaap heel hard nodig, dus ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.

Sowieso gaat de kraamtijd heel anders lopen dan ik me had voorgesteld, omdat hij nu een baan heeft. Het is een tijdelijke baan, maar hij hoopt natuurlijk dat ze hem langer nodig blijken te hebben of dat hij daarna toch elders binnen dat bedrijf verder kan. Dus hij wil vanzelfsprekend keihard z'n best doen en heel veel inzet tonen. Dus dat betekent dat hij rondom mijn bevalling ook niet heel veel vrij zal kunnen nemen. Begrijp ik helemaal, ben ik het ook 100% mee eens, maar het idee dat ik nu tijdens m'n verlof en ook na de bevalling hem niet steeds bij me in de buurt heb is ook wel gek. En opeens moeten we toch maar eens beter gaan kijken naar kdv's in de buurt, want wie weet zit die verlenging erin en dan moeten we opvang gaan regelen. Eigenlijk allemaal goede ontwikkelingen, maar de boel staat wel even op z'n kop :D O+
pi_140085943
Even een vraagje tussendoor heb het even druk om lekker mee te schrijven, maar lees zoveel mogelijk mee

Is het normaal dat je steken voelt helemaal onderin als je bijv. wil opstaan? Ik moet dan echt een klein beetje dubbel klappen om de pijn in controle te houden en dat voelt niet heel fijn... Heb verder geen krampen ofzo, echt van die gemene steken zijn het. Herkenbaar?
Ben nu 12 weken.
pi_140085969
Mooie kleur!!!

Ik heb trouwens de lichtroze van Lief! maar die hebben we uiteindelijk nog gemengd met een boel wit. Vond m wel errug fel zo als groot vlak op de muur.
Tralalalaaa
  zondag 18 mei 2014 @ 13:17:13 #240
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_140086287
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:07 schreef Lingue het volgende:
Even een vraagje tussendoor heb het even druk om lekker mee te schrijven, maar lees zoveel mogelijk mee

Is het normaal dat je steken voelt helemaal onderin als je bijv. wil opstaan? Ik moet dan echt een klein beetje dubbel klappen om de pijn in controle te houden en dat voelt niet heel fijn... Heb verder geen krampen ofzo, echt van die gemene steken zijn het. Herkenbaar?
Ben nu 12 weken.
Heel herkenbaar. Zijn waarschijnlijk je banden (dacht ik). Ik had het vanochtend nog toen ik opstond en moest niezen tegelijk.
pi_140086346
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:07 schreef Lingue het volgende:

Ben nu 12 weken.
Ja, is herkenbaar. Voelt echt niet fijn af en toe :{
pi_140086443
Yup! Zo fijn, bandenpijn ;(
Tralalalaaa
  zondag 18 mei 2014 @ 13:23:20 #243
250838 Fee-nix
pi_140086462
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jup! Dat komt er nog op! Hopelijk wordt het niet too much, maar dat komt denk ik wel goed :Y

Op de vloer komt laminaat in grijs donker eiken :)
Denk dat het juist heel mooi staat bij elkaar :Y . Lief!
pi_140086610
Oh fijn dat het herkenbaar is! Scheelt even wat stress en zorgen, maar fijn voelt het niet. Doet echt pijn nml.
pi_140086857
Herkenbaar hoor Lingue!

Zo, hier net officieel de eerste hormonale huilbui achter de rug :') met een aanleiding van niks uiteraard. Yayyy hormones!! -O-
pi_140086987
Hormonen ftw!!! :')

Hier lijkt manlief last te hebben van nesteldrang. Hij is vanalles aan t opruimen en dingen die we niet meer nodig hebben op marktplaats aan t zetten, zojuist heeft ie het overgebleven laminaat wat al een jaar in de gang stond opgeruimd... En als ik dan zeg dat ik het eea wel weer terug zal zetten is het, Neuh ik doe het zo wel, ga lekker zitten want je bent hoogzwanger.

Zo kan ik m'n laatste daagjes als hoogzwangere wel doorkomen :P
Tralalalaaa
pi_140087175
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:40 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hormonen ftw!!! :')

Hier lijkt manlief last te hebben van nesteldrang. Hij is vanalles aan t opruimen en dingen die we niet meer nodig hebben op marktplaats aan t zetten, zojuist heeft ie het overgebleven laminaat wat al een jaar in de gang stond opgeruimd... En als ik dan zeg dat ik het eea wel weer terug zal zetten is het, Neuh ik doe het zo wel, ga lekker zitten want je bent hoogzwanger.

Zo kan ik m'n laatste daagjes als hoogzwangere wel doorkomen :P
Oh heerlijk!
Mijne is, sinds we samen in het nieuwe huis wonen, nu anderhalf jaar ongeveer, bezig er echt een paleisje van te maken, hij is helemaal van de decoratie en mooie dingen aan de muur, enz. Ik ben gewend dat dat niet kan qua centen dus vind het al snel goed :'). Maar nou wil ik dus eigenlijk stiekem dat hij zich wat meer inleest/inleeft in wat er met mij/ons gebeurt, en hij wil me plantpotten laten zien op ebay :') resultaat: huilbui.

Dus nou gaat hij wat meer lezen, ik laat hem lekker gaan met zijn planten, en ook: hij vind het gewoon ook nog een beetje spannend tot aan vrijdag, de termijnecho. Misschien nog maar eens vragen of hij niet toch mee wil, als het zo spannend is..
pi_140087317
Update, het lijkt door te zetten. Nu 3 uur lang regelmatige weeën. Ze duren wel redelijk lang maar moeten nog even sneller achter elkaar komen... Iedere wee denk ik :( dit doet zeer! Hoe ga ik dit doen als het nog veel erger moet worden! En iedere pauze :7 nou gewoon zo! Die pijn gaat ook weer voorbij en er komt iets moois aan! O+
pi_140087338
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:52 schreef Ikina het volgende:
Update, het lijkt door te zetten. Nu 3 uur lang regelmatige weeën. Ze duren wel redelijk lang maar moeten nog even sneller achter elkaar komen... Iedere wee denk ik :( dit doet zeer! Hoe ga ik dit doen als het nog veel erger moet worden! En iedere pauze :7 nou gewoon zo! Die pijn gaat ook weer voorbij en er komt iets moois aan! O+
*O* wow, spannend! heel veel succes! *O*
pi_140087382
Oooh wat spannend Ikina!!!
pi_140087408
Het allermooiste komt eraan! Zet 'm op!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_140087508
Zet 'm op Ikina!
pi_140087587
Oh joh hij moet gewoon mee! Juist die echo's zijn iets waar het wat tastbaarder wordt voor de vaders.
Tralalalaaa
pi_140087612
Oh ikina!! Daar komt jullie hummeltje, zet 'm op!!! *O* *O*
Tralalalaaa
pi_140087623
*O* zet hem op Ikina!

Ahw die kleur Stormqueen, ik krijg meteen zin om met de babykamer aan de slag te gaan!

Morgen bellen om geslachtsecho in te plannen dan maar. Of nee dinsdag, morgenavond weer controle. Vind het nu toch weer spannend, het moet wel goed zitten... Ik droomde ook de hele nacht over van de trap vallen met baby, baby vergeten en bleh :@
pi_140087645
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:02 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh joh hij moet gewoon mee! Juist die echo's zijn iets waar het wat tastbaarder wordt voor de vaders.
ja inderdaad, dat helpt juist!
pi_140087667
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:02 schreef Take_A_Picture het volgende:
ja hoe langer ik er over denk hoe beter ik het ook vind eigenlijk. dan werkt ie maar een uurtje langer door op vrijdagmiddag :P
pi_140087695
Ja, Ikina *O*! Hoop dat je er in mee kunt blijven gaan en dat het de thuis-badbevalling kan en mag worden :).
pi_140087708
Ikina zet 'm op! *O*
pi_140087754
Alles nog rustig bij jou, Kursor? ;)
Tralalalaaa
  zondag 18 mei 2014 @ 14:09:21 #261
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140087778
Spannend Ikina! Zet m op!
Kwak
  zondag 18 mei 2014 @ 14:10:35 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_140087813
Ikina! :%
disclaimer
pi_140087846
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ikina! :%
nooit was die smiley zo toepasselijk! :D
pi_140087860
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:08 schreef Take_A_Picture het volgende:
Alles nog rustig bij jou, Kursor? ;)
Ja hoor! Vandaag wordt 'm (hopelijk) niet. Buik is alleen wel heel vaak een imitatie van een kanonskogel aan het doen. Niet heel prettig.
pi_140088531
Hier is het ook nog rustig. Gaat geen uitgerekende-datum-kindje worden zoals grote zus ;)
Tralalalaaa
pi_140088579
Vraagje: 1 minuut lang om de 2/3 minuten = bellen. Is dat dus 1 minuut lange wee en dan 2/3 minuten pauze of 1 minuut lange wee en dan 1/2 minuten pauze?

Ik heb weeën van gemiddeld anderhalve minuut en gemiddeld 2,5 minuut pauze ertussen. Niet dat ik nu meteen wil bellen, maar vind het wel alvast handig om te weten.
pi_140088639
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:52 schreef Ikina het volgende:
Spannend Ikina! Success!!
pi_140088682
Nou ik zou gaan bellen hoor Ikina! Je hoort vanzelf wel of dat voldoende reden is om bezoek van je verloskundige te krijgen of niet ;)
Tralalalaaa
pi_140088737
Precies wat TAP zegt Ikina. En het is ook gewoon overdag dus uit hun bed bel je ze dan toch niet. En je hoort dan snel genoeg of je nog even zelf moet aankijken of dat ze langs gaan komen.
pi_140088753
Succes Ikina, zet hem op!
pi_140088780
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:36 schreef Crumpette het volgende:
Herkenbaar hoor Lingue!

Zo, hier net officieel de eerste hormonale huilbui achter de rug :') met een aanleiding van niks uiteraard. Yayyy hormones!! -O-
Hahaha, vervelend he!
Ik merk dat ik echt zo een emotionele muts ben die jankt om alles. Normaal echt NOOIT. nu echt om de stomste, nietszeggende dingen :')
pi_140088834
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:34 schreef Ikina het volgende:
Vraagje: 1 minuut lang om de 2/3 minuten = bellen. Is dat dus 1 minuut lange wee en dan 2/3 minuten pauze of 1 minuut lange wee en dan 1/2 minuten pauze?

Ik heb weeën van gemiddeld anderhalve minuut en gemiddeld 2,5 minuut pauze ertussen. Niet dat ik nu meteen wil bellen, maar vind het wel alvast handig om te weten.
Ik heb vd week geleerd dat je bij regelmaat van weeen om de 5 minuten moet bellen.... Dus ik zou de telefoon even pakken.
S. 2014
J. 2016
pi_140089243
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:39 schreef Lingue het volgende:

[..]

Hahaha, vervelend he!
Ik merk dat ik echt zo een emotionele muts ben die jankt om alles. Normaal echt NOOIT. nu echt om de stomste, nietszeggende dingen :')
nou, ik vroeg me al af waar het bleef eigenlijk :'). haha
pi_140089437
Succes Ikina!
  zondag 18 mei 2014 @ 15:03:30 #275
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_140089570
Ikina succes! En gewoon bellen, maar dat heb je ondertussen vast gedaan.
  zondag 18 mei 2014 @ 15:11:00 #276
250838 Fee-nix
pi_140089741
Ikina veel succes!!
  zondag 18 mei 2014 @ 15:23:57 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140090040
Ikina dat klinkt als het echte werk, succes meis *O* :* O+.
KuikenGuppy
  zondag 18 mei 2014 @ 15:27:09 #278
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_140090129
Spannend Ikina, veel succes! *O*

Fazz, mooi mannetje O+
SQ, mooie kleur op de muur ^O^

Hier lekker chillen in de tuin en het Oei ik groei 9 maanden dagboek invullen.. dinsdag 12 weken alweer! 8-)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 18 mei 2014 @ 16:04:45 #279
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140091329
Oh ik loop zo achter met dat boek :@ ben ook te laat begonnen...

Wel heel leuk, mama heeft net verteld over haar bevallingen, dingen die ik niet wist, ook over haar eigen geboorte. Ga t vanavond opschrijven en ook hier wel even in spoiler delen. Maakt me heel benieuwd naar hoe t bij mij zal gaan...
Kwak
pi_140091442
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:04 schreef kwakz0r het volgende:

Wel heel leuk, mama heeft net verteld over haar bevallingen, dingen die ik niet wist, ook over haar eigen geboorte. Ga t vanavond opschrijven en ook hier wel even in spoiler delen. Maakt me heel benieuwd naar hoe t bij mij zal gaan...
Oh daar is mijn moeder ook al een uur mee bezig geweest... Maar helaas ook veel dingen gevolgd door "nou toen jullie klein waren" .... :')
Ze bedoelt t goed.
Mijn pa heeft een waterpistool gekocht voor zn kleindochter... O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 18 mei 2014 @ 16:17:50 #281
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140091796
Zet m op ikina *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 18 mei 2014 @ 16:34:42 #282
73386 Fazz
onderweg
pi_140092413
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wow Fazz! Wat een mooi hummeltje O+
En bizar snel joh, 3 uur na het breken van de vliezen al volledige ontsluiting :o
Had je daarvoor helemaal geen tekenen gehad dat het zou gaan beginnen?

Wel heftig erna, dat je persweeen niet sterk genoeg zijn en dat je placenta niet vanzelf wilde komen.
Maar wow wat een mooi eindproduct heb je gebakken O+

Die van mij rammelt er bijna uit!
O+ Veel voorwerk heb ik eigenlijk niet gehad en ook op de dag zelf had ik niet het idee dat er iets ging gebeuren. Maar toch wel dus :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:29 schreef klaprooss het volgende:
Fazz! Wat een mooi mannetje!
We zien je graag in het babytopic! Eerst genieten van je kraamweek met je verse baby O+

Op naar een spoedig herstel!
Jaaa, ik zal zeker doorschuiven straks! Kan F samen met jouw J wachten op die stroom meisjes die er hier aan gaat komen :9

Leuk je muurschildering Chanty O+

Ikina, heel veel succes! Je gaat bijna je zoon ontmoeten *;

Hier staat het wiegje trouwens op de slaapkamer. Ik kan hem vanuit bed pakken als het nodig is. De borstvoeding komt aardig op gang, al is er vanwege mijn fluxus wel bijvoeding nodig; m'n productie is nog niet gelijk aan wat hij nodig heeft. Vriend doet de bijvoeding na de voedingen zodat ik dan al weer kan gaan slapen. Heel fijn dat we het echt samen doen, de verloskundige is ook een schatje dus ik word goed verzorgd :s)
pi_140092911
Super te lezen Fazz, de kraamweek is zo'n bijzondere tijd over het algemeen. Ik kijk ook altijd met veel weemoed weer terug naar die eerste week. Sowieso de eerste weken, omdat je je baby zo leert kennen en andersom etc. Heerlijk.
En tuurlijk is het ook pittig, maar meeeeen het vliegt echt voorbij.

Grappig ook om te lezen dat je niet veel voorwerk hebt gehad en dat je de dag zelf niet het idee hebt gehad dat het zou gaan gebeuren.
Ik ben gewoon zo enorm benieuwd hoe het deze keer zal gaan. Ik ken nu alleen de versie waarin het begin middag begint met wat krampjes en zo geleidelijk doorgaat tot er de volgende ochtend een baby was :P
Tralalalaaa
  zondag 18 mei 2014 @ 17:04:51 #284
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_140093499
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:04 schreef kwakz0r het volgende:

Blijft bijzonder en speciaal dat soort verhalen van je eigen moeder O+

Ben net klaar de vele pagina's 'algemene info' in te vullen. Nu starten met beschrijven van week 5 :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_140093999
Bij peuter vulde ik altijd aan het eind van de week die week in. Nu heb ik vaak in m'n agenda teruggekeken om te kijken wat voor afspraken ik die week had en moest ik nog een aantal weken achterstand in m'n dagboek invullen :')
Laatst ook 5 weken even ingehaald :')
Tralalalaaa
pi_140095767
Ohja ik moet ook weer gaan invullen. Heb zelf een blanco boek gekocht waardoor ik niet gebonden ben aan weken en vragen, maar dat maakt het ook weer makkelijk om een tijdje over te slaan.

Wij gaan denk ik een aantal weken wiegje op de kamer doen, en daarna kijken hoe het gaat en eventueel eigen kamertje. Maar liever een wiegje dan een cosleeper geloof ik.

Mijn buik begint eindelijk een beetje zichtbaar te worden, nog steeds kan net net zo goed een teveel gegeten buik zijn voor anderen, maar dat is lekker niet zo 8-) als morgen alles goed is bij de controle ga ik me ook niet meer onzeker laten maken door andere buiken.
Oh en 14 weken vandaag *O*

En ik zag 2x 40 weken, en een 37 weken! *O*
  zondag 18 mei 2014 @ 18:16:27 #287
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140096247
Ja ik heb hem gekocht met 16 weken dus ben nog niet bij ;)
Kwak
  zondag 18 mei 2014 @ 19:01:58 #288
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_140097846
Ikina succes!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 18 mei 2014 @ 19:05:24 #289
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_140098011
Ligt het aan mij of zie ik thistleweed en soohr hier nooit posten? :@
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_140099863
Ik ook niet hoor JJ...

Net buiten gegourmet met mn ouders, ik zit vohol... :X maar t was ook zo lekker...
S. 2014
J. 2016
  zondag 18 mei 2014 @ 19:44:30 #291
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140100033
Ikina veel succes! Hopelijk ga je een mooie bevalling tegemoet :%
pi_140100278
Ilkana succes! :%

We hadden tijdens m'n eerste zw.schap een mooi stokke wiegje gekocht maar met de tweeling niet handig :'(
Ik ga m beneden neerzetten denk ik.. Als 1 van de baby's onrustig is kan ik het wiegje heen en weer wiebelen O+
wil m ook niet verkopen..vind m zo schattig
http://www.babyhuyswebsho(...)je/nl/product/24489/
  zondag 18 mei 2014 @ 19:57:22 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_140100646
Of je moet er 1 bij kopen :D
disclaimer
pi_140101125
Zou 'm inderdaad beneden zetten of idd eentje erbij kopen :-P
Hoewel het misschien ook wel leuk is als ze samen liggen, zeker nadat ze 9 maanden samen in je buik hebben gezeten.
Misschien hebben andere tweelingmama's hier nog wel tips :)
Tralalalaaa
pi_140101277
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:57 schreef Stormqueen het volgende:
Of je moet er 1 bij kopen :D
Haha dat kan ook :9
S heeft er maar kort in geslapen ( max 2maanden ) omdat ze zo lang was. Voor dat geld kan ik 2 ledikantjes kopen bij de Ikea.
Voor S hadden we het ledikantje waar ik ooit in had geslapen maar die staat nu bij m'n ouders, oma past 2x pw op.

Vandaag lekker online geshopt. Positiekleding! Strakke shirtjes staan niet zo mooi bij mn beginnende vol. Het lijkt alsof ik teveel gegeten heb, nog niet zo charmant. Wijdere shirtjes zijn wat handiger denk ik.
pi_140101358
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 20:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Zou 'm inderdaad beneden zetten of idd eentje erbij kopen :-P
Hoewel het misschien ook wel leuk is als ze samen liggen, zeker nadat ze 9 maanden samen in je buik hebben gezeten.
Misschien hebben andere tweelingmama's hier nog wel tips :)
Het is echt een heel smal klein wiegje. Past geen tweeling in.
Ik verwacht dat ze samen in een ledikantje gaan en later ieder in 1 ledikantje.

Ik sliep ook samen met mijn tweelingbroertje in een ledikantje O+
pi_140101508
Oh maar ik bedoelde ook niet dat ze samen in deze wieg zouden moeten liggen hoor :D want hij ziet er idd erg smal uit!
Tralalalaaa
pi_140101743
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 20:15 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh maar ik bedoelde ook niet dat ze samen in deze wieg zouden moeten liggen hoor :D want hij ziet er idd erg smal uit!
:@ leesgebrek.
pi_140101962
Argh heeft iemand nog de gouden tip tegen jeukende borsten? }:|

Mijn buik heeft eigenlijk maar eventjes gejeukt af en toe, en daar hielp smeren heel goed tegen. Maar sinds een week of 2 beginnen mijn borsten weer op te spelen en ik word er echt gek van.

Ik smeer me iedere avond goed in, maar ik word gewoon 's nachts wakker van de jeuk en als ik pech heb, heb ik in mijn slaap al zitten krabben en word ik wakker met de krassen op mijn huid.
Ik smeer nu met: Huidolie, (dikke) sheabotercreme of mentholgel (wat wel even heerlijk verlicht en verfrist, bedankt voor de tip DAD), maar het werkt allemaal niet lang genoeg om een hele nacht/dag door te komen zonder dat ik het weer voel jeuken...

Ik vraag me of hoe groot mijn borsten nog gaan worden zeg, zou dit nog steeds allemaal 'groeijeuk' zijn? :o
pi_140102104
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 20:24 schreef Dyre het volgende:
Argh heeft iemand nog de gouden tip tegen jeukende borsten? }:|

Mijn buik heeft eigenlijk maar eventjes gejeukt af en toe, en daar hielp smeren heel goed tegen. Maar sinds een week of 2 beginnen mijn borsten weer op te spelen en ik word er echt gek van.

Ik smeer me iedere avond goed in, maar ik word gewoon 's nachts wakker van de jeuk en als ik pech heb, heb ik in mijn slaap al zitten krabben en word ik wakker met de krassen op mijn huid.
Ik smeer nu met: Huidolie, (dikke) sheabotercreme of mentholgel (wat wel even heerlijk verlicht en verfrist, bedankt voor de tip DAD), maar het werkt allemaal niet lang genoeg om een hele nacht/dag door te komen zonder dat ik het weer voel jeuken...

Ik vraag me of hoe groot mijn borsten nog gaan worden zeg, zou dit nog steeds allemaal 'groeijeuk' zijn? :o
Bij 40weken ( :+ ) kreeg ik dé tip. Olijfolie! Hielp echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')