abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140082175
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij verschoonden gewoon op bed hoor :Y, eventueel handdoek eronder en gaan.
:D ohja dat ken ook natuurlijk
  zondag 18 mei 2014 @ 10:20:12 #202
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140082184
Oh,dat zou ik echt niet tof vinden trouwens! Mijn man deed ook gewoon 'dienst' 's nachts hoor. Ik voeden, hij verschonen. Later gaf hij de baby aan en kon ik voeden. Hij legde haar dan weer terug. Tis ook zijn kind :7
pi_140082199
Je moet wel elke keer verschonen hoor. Zeker het eerste jaar poepen ze snachts ook gewoon en omdat ze vaak drinken plassen ze ook genoeg.
Wij hadden pampers luiers en de maat 1 luiers hebben een indicator van hoe vol de luier zit.
En wij hadden geen moeite met snachts in haar eigen kamertje verschonen, daar stonden alle benodigdheden dus dat hoefde dan niet naar onze slaapkamer te verkassen. Ze lag enkel op onze kamer in het begin vanwege het leren herkennen van voeden... En ok, omdat ze eigenlijk het liefst de hele nacht bovenop ons sliep dan in een eigen bedje. En wie kan het die baby's kwalijk nemen, ze hebben 9 maanden heerlijk opgefrommeld in een buik gezeten en ineens ligt het in een ruim bedje! Dat is wennen natuurlijk.
Mamahonger O+
Tralalalaaa
pi_140082204
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
*O* voor de mijlpalen van kursor en tap!

Baby gaat hier in de kraamweek op onze slaapkamer en daarna naar de eigen. De slaapkamers grenzen aan elkaar en er kan geen cosleeper aan ons bed. Maar voor FOK begrippen ben ik juist weer redelijk ontaard door die aanpak,dus ach ;) doe wat goed voelt!
Ik wil perse geen co-sleeper en ook niet dat puk tussen ons in slaapt... Ik slaap zelf al niet rustig, (8> is net een spast in bed :') dan staan we liever op om haar te pakken voor de voeding ed.. En knuffelen in bed is natuurlijk een ander verhaal.

En nu ga ik even googlen op matrozenbedjes.
S. 2014
J. 2016
pi_140082243
Oh, en de eerste maanden pakte manlief haar gewoon uit bed voor de voedingen hoor. Zodra hij weer lag was ie weer weg en ik kon niet slapend voeden. Ik lag dan wel gewoon te voeden (ipv zittend) maar slapen kon ik niet, was veel te bang dat ik dan per ongeluk over haar heen zou rollen.
Ik maakte manlief soms ook weer wakker om haar weer terug te leggen, maar soms lag ie dan alweer zo lekker te slapen dat ik het zelf deed.
De eerste weken heeft hij wel uit bed gehaald en weer terug gelegd, want ik was lichamelijk te gammel.
Tralalalaaa
pi_140082249
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:20 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh,dat zou ik echt niet tof vinden trouwens! Mijn man deed ook gewoon 'dienst' 's nachts hoor. Ik voeden, hij verschonen. Later gaf hij de baby aan en kon ik voeden. Hij legde haar dan weer terug. Tis ook zijn kind :7
Nouja, we moeten maar kijken hoe het gaat. Hij heeft wel hele grote moeite met slaaptekorten, maar wie weet is alles anders wanneer hij ineens vader is :D. Maargoed, hij moet vervolgens naar kantoor, en ik kan overdag nog dutten, daar zit wel een verschil.

maar idd, als ik hulp nodig heb omdat ik fysiek te gammel ben staat ie meteen naast het bed hoor O+ daar twijfel ik niet aan :D ik ben nog nooit zo lief verzorgd bij ziekte als door hem *;
  zondag 18 mei 2014 @ 10:37:00 #207
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_140082421
Bij ons wordt het wiegje omgebouwd tot cosleeper en daar slaapt de kleine de eerste paar maanden.
Lief verschoont hem/haar 's nachts en geeft aan mij voor de voeding.
Op het kamertje komt gewoon een ledikantje.
  zondag 18 mei 2014 @ 10:37:33 #208
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140082430
*O* 40 weken jompel voor cursor

En ook een 37 weken jompel voor Hobbesje *O*

Hier gaat de kleine de eerste weken ook bij ons op de slaapkamer. Hoe lang zien we dan wel. En verder mag mijn man ook gewoon zijn bed uit. Misschien als hij weer gaat werken dat ik dan vaker ga. Maar we zien wel hoe het allemaal loopt :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_140082760
Hobbesje "zomaar ineens" 37 weken *O*

Onze frummel komt zeker de eerste maanden in de cosleeper tegen ons bed aan. Commode staat ook op onze kamer maar ik hoop de eerste tijd gewoon op bed te kunnen verschonen. Mandje met spulletjes in de buurt en gaan.. We hebben overigens wel genoeg kamers maar het voelt voor ons niet goed als hij nog zo klein is.
pi_140082771
Lief dat je het vraagt Crumpette: ze heeft de teleurstelling in mijn mail gelezen en is gerustgesteld. We hebben afgesproken dat we de afspraak voor de echo gewoon maken en ze dan gaat kijken of ze mee kan. Misschien niet dus, maar ze wil wel mee in principe :)

Ja van op de kamer slapen ja of nee, twijfel ik ook heel erg over. Hier geen wiegje, alleen een ledikant en die is niet zomaar te verplaatsen zonder weer half uit elkaar te halen. Misschien de reiswieg tijdelijk op de kamer? Ligt ook aan de situatie en wat ik kan. Als ik nauwelijks uit bed kan, komt het ledikantje naast mijn bed te staan, met de zijkant eruit bijv. Hmm dat verschonen was ik dan wel vergeten :{ Op bed staat me wat tegen, dan zou ik toch naar de babykamer hobbelen (ernaast).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, bijna de volledige uitzet hebben we nu al |:( :') :D Maar ik vind dat toch wel een heel fijn idee haha.
pi_140082851
Mijn baby poept niet/nauwelijks in haar slaap en plast dan ook wat minder dus het verschonen 's nachts sloegen wij nog wel eens over. :+ .

Maar wij hebben een kastje op de slaapkamer gebruikt als commode. Maar als je daar geen ruimte voor hebt, zou ik het aankleedkussen op bed neerleggen. Gaat prima. Ik verschoon mijn baby inmiddels op de meest vreemde plekken als het moet. :P .Verder een green lullaby voor naast het bed. Maar als ik het nog eens zou doen, zou ik ook gaan voor een co-sleeper. Is echt heel fijn en zeker als je borstvoeding wilt geven, wil je je kleintje de eerste tijd graag dichtbij je houden. Dat werkt gewoon echt het beste.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140083250
Beetje aan de late kant, maar: Fazz gefeliciteerd!!!! *O* Wat een geweldige foto, die eerste O+

Kursor en TAP 40 weken! *O*

Ik heb hier alles lekker opengegooid met dit prachtige weer, maar nou is er een of ander insect naar binnen gevlogen en als ik ergens niet van houd :')
Hij vliegt steeds tegen het raam op (net die ene die niet open kan) en is behoorlijk gefrustreerd aan het raken... nu durf ik niet meer in de buurt te gaan zitten, bang dat ' ie me steekt ofzo. Ik weet niet eens wat voor een beest het is?
Lijkt een beetje op een mug, maar wel een stuk groter: dun lijfje, vleugels, maar waar een mug normaal gesproken ophoudt heeft dit beestje nog een hele lange staart/angel? (ik denk niet dat het een angel is, maar daar lijkt het voor de visualisatie nog het meeste op), zo groot als de rest van het beest zelf... Wat is dit voor engerd? :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 18-05-2014 11:39:39 ]
  zondag 18 mei 2014 @ 11:29:55 #213
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140083292
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Nouja, we moeten maar kijken hoe het gaat. Hij heeft wel hele grote moeite met slaaptekorten, maar wie weet is alles anders wanneer hij ineens vader is :D. Maargoed, hij moet vervolgens naar kantoor, en ik kan overdag nog dutten, daar zit wel een verschil.

maar idd, als ik hulp nodig heb omdat ik fysiek te gammel ben staat ie meteen naast het bed hoor O+ daar twijfel ik niet aan :D ik ben nog nooit zo lief verzorgd bij ziekte als door hem *;
Oh, tuurlijk. Maar vergis je niet in je dagen thuis met baby. Die hoeven helemaal niet relaxt en rustig te zijn en sommige baby's slapen amper overdag. Dan zit dutten voor jou er ook niet in en maak jij net zulke intensieve dagen (of misschien wel intensiever) als je man :Y
pi_140083346
Ik heb gegoogeld en het is een reuze sluipwesp.... Ik zit nu buiten :@
want daar zijn ze natuurlijk niet :')
  zondag 18 mei 2014 @ 11:35:58 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_140083404
Die steken toch niet? :D
disclaimer
pi_140083421
Ze prikken :P spinnetjes, maar dat doet er niet toe
En ze zijn eng :')

zondag 18 mei 2014 @ 11:41:15 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_140083554
Lol :')

Al heb ik misschien makkelijk praten met mijn drie katten :@ enige waar ik wel echt de pest aan heb zijn wespen :r
disclaimer
pi_140083604
Ik geef toe dat ik me aanstel hoor. Ik houd van de natuur en alles eromheen, maar zodra het een angel heeft (of een staart die op een angel lijkt :P) en er gefrustreerd uitziet ben ik weg...
Ik ben ooit een keer heel lelijk in mijn nek gestoken en dat wil ik liever niet meer :D

En in mijn verdediging: die naam helpt natuurlijk ook niet mee he. Alsof het je van achteren besluipt en dan ineens aanvalt }:|
pi_140083652
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 08:04 schreef AwayTL het volgende:
Fazz wat een mooie man heb je erbij gekregen!

Chanty, wat een super muurschildering!!

[..]

Welk deel bedoel je hiermee precies? Echt het deel dat ze achter de vader aan gaan om te zorgen voor minder bijstand? (Walgelijke manier overigens maar toch)

Dat ligt er aan of de biologische vader jouw kind gaat erkennen. Als hij dat wel doet, dan is dat bij de gemeente en hebben ze de informatie toch wel. Dan kom je op het deel bezwaar maken tot je er bij neervalt. Zowel hij als jij.

Erkent hij het niet, dan zou ik in alle toonaarden beweren dat ik 0,0 idee heb wie de vader zou kunnen zijn. Korten kunnen ze dan niet, want daar is geen basis voor en er valt niet bij iemand anders wat te plukken.
Omdat de vader van mijn kind niet gaat erkennen, en hij is overigens ook belg ( weet niet of dat iets uitmaakt) en mijn baan niet door gaat moet ik nog even in de bijstand blijven tot ik iets gevonden heb. Ben dus bang dat ze het gaan verplichten. Wat ik absoluut niet wil.

Maar ik weet niet zeker of mijn gemeente zo iets doet. En ik zou toch wel aan mijn jobconsulente moeten vertellen dat ik zwanger ben op den duur.
Born to Lose, but Built to Win.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:45:30 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_140083655
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:43 schreef Dyre het volgende:
Ik geef toe dat ik me aanstel hoor. Ik houd van de natuur en alles eromheen, maar zodra het een angel heeft (of een staart die op een angel lijkt :P) en er gefrustreerd uitziet ben ik weg...
Ik ben ooit een keer heel lelijk in mijn nek gestoken en dat wil ik liever niet meer :D
Ja, ermahgerd, toen ik nog lang haar had was ik altijd zo panisch in de zomer :')
(ik heb een keer een wesp in mijn haar gehad en die heeft me twee keer gestoken) dus ik snap het wel een beetje. Al heb ik er in Nederland weinig last van, in het buitenland is het veel erger (en zijn de beestjes ook een stuk groter _O-)
disclaimer
pi_140083657
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 08:15 schreef Kursor het volgende:
40 weken meld! *O*
Wel heel veel/lang harde buiken, maar geen bijzonderheden opgemerkt.
oh *O* spannend!
pi_140083673
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 09:48 schreef Lingue het volgende:

[..]

Overigens vind ik het raar dat ze voor het geld achter de vader aan willen gaan... Het bijstandsgeld. Dat staat, naar mijn mening, los van het kind. Dat heeft te maken of je wel/geen eigen inkomsten hebt. En dat is raar als ze dat op de vader willen verhalen.
Lijkt mij ook raar, maar het komt dus voor ;(
  zondag 18 mei 2014 @ 11:47:54 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_140083703
Ik ga zo eens kijken of ik mijn man kan verleiden tot een rondje praxis, dit weekend 20% korting op alles, scheelt toch al gauw weer 40 euro op de vloer. De roze verf zit er op, nu mijn braswerk nog even herstellen :') (ben twee keer met de roze verfroller tegen het plafond geschoten :( )

en ik kon vannacht niet uit bed komen van de bekkenpijn :? Kennelijk is mijn lichaam echt alleen geschikt voor kantoorwerk, lopen en fietsen :')
disclaimer
pi_140083782
Mijn plan is om ons kind ook in de kramwerk bij ons op de kamer te houden en daarna naar de slaapkamer.. Die grenst aan de onze en er zit een heel dun muurtje tussen, dus ga ervan uit dat ik dan ook nog genoeg hoor :P

Maar misschien kom ik daar na de bevalling keihard op terug en wil ik het kleine ding niet verder dan 3 meter bij me vandaan hebben :+
  zondag 18 mei 2014 @ 11:52:59 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_140083816
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:51 schreef krijgerrtje het volgende:
Mijn plan is om ons kind ook in de kramwerk bij ons op de kamer te houden en daarna naar de slaapkamer.. Die grenst aan de onze en er zit een heel dun muurtje tussen, dus ga ervan uit dat ik dan ook nog genoeg hoor :P

Maar misschien kom ik daar na de bevalling keihard op terug en wil ik het kleine ding niet verder dan 3 meter bij me vandaan hebben :+
Ja, net als hier dus :) zit een muur van gipsplaten tussen de kamers die zo degelijk is gezet dat ik in de zomer de zon kan zien schijnen. Onder de muur door. :') ik heb in het verleden zelfs wakker gelegen van het gebrom van de koeling van de PC, dus ik denk dat ik Henka wel hoor :Y)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')