Pcies, zoals ik al zei in m'n volgende post. Voor een specifiek deel, okee.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:31 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Jup, om een specifiek gebied aan te pakken is dat het meest efficiënt om 3x in de week aan te houden of zelfs vaker.

doe het nog steeds niet :$quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik geloofde vroeger (of beter, nog niet zo lang geleden), niet zo in stretchen. Maar in het totaalplaatje is het weldegelijk belangrijk. Net als wat cardio bv.

Beetje uitrekken zodra je wakker bent.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:44 schreef 16meter het volgende:
[..]
doe het nog steeds niet :$
zou niet eens weten waar ik moet beginnen

Het stretchen blijft een heet hangijzer. Het huidige inzicht is dat statisch stretchen het risico op blessures kan verkleinen. Het blijft een vervelend klusje wat je uit je ritme haalt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Pcies, zoals ik al zei in m'n volgende post. Voor een specifiek deel, okee.
Ik geloofde vroeger (of beter, nog niet zo lang geleden), niet zo in stretchen. Maar in het totaalplaatje is het weldegelijk belangrijk. Net als wat cardio bv.

Het is al meer dan 30 jaar bekend dat stretchen het risico op blessures verminderd. Eigenlijk al langer, maar goed. Arnie bv deed al stretches tussen zijn trainingen in de jaren 70, en zweerde erbij.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het stretchen blijft een heet hangijzer. Het huidige inzicht is dat statisch stretchen het risico op blessures kan verkleinen. Het blijft een vervelend klusje wat je uit je ritme haalt.

Er werd toch lang gesteld dat dynamisch stretchen beter is dan statisch stretchen terwijl de laatste tijd juist wordt gesteld dat dynamisch stretchen niet verstandig is en statisch stretchen het risico op blessures verkleint?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is al meer dan 30 jaar bekend dat stretchen het risico op blessures verminderd. Eigenlijk al langer, maar goed. Arnie bv deed al stretches tussen zijn trainingen in de jaren 70, en zweerde erbij.
De huidige inzichten zijn over het algemeen een herhaling van wat er al is. Nieuwe mensen die er wat aan willen verdienen is het enige verschil.

Dynamisch stretchen alleen voor je gaat liften, en over het algemeen niet teveel tenzij je een blessure hebt waar je aan werkt. Statisch stretchen zo ver mogelijk van je liften vandaan houden. Beiden is goed om te doen, op het juiste moment.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er werd toch lang gesteld dat dynamisch stretchen beter is dan statisch stretchen terwijl de laatste tijd juist wordt gesteld dat dynamisch stretchen niet verstandig is en statisch stretchen het risico op blessures verkleint?

Doe nu de hamstring stretch die jij aanbevolen hebt plus deze schouder stretch:quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:19 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Voor het stretchen 15-60 seconden aanhouden als je het statisch doet voor 3 tot 4 series. Het liefst 3-5 maal per week.
Maar zou APT zo snel mogelijk aanpakken. Met hamstrings rekken gaat het wel langzamer aangezien de hamstrings je pelvis naar onderen trekken. Dus hou hier rekening mee.

Hoe bedoel je? Wat is 'niet nodig', volgens jou, en wat dan wel? Ik heb er verder geen diepere theorie achter, ik doe gewoon aan yoga omdat het in combinatie met krachttraining goed werkt voor mij (en yoga heeft op een bepaalde manier ook wel overeenkomsten met krachttraining, je wordt er sterker en gespierder van, en bovendien soepeler, dus dat is een mooie combinatie), maar nu je stelt dat je bepaalde lichaamsdelen niet hoeft te rekken, ben ik wel geïntrigeerd. Rekken is toch altijd goed? Of in elk geval niet slecht?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:45 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Bij yoga rek je alles. Ook wat niet nodig is.

Het ging toch over die vrouw uit obese die volgens jou zoveel spiermassa had aangezet tijdens het afvallen dat het eigenlijk zelfs onmogelijk was en niet over jou? En als je je druk maakt over privé gegevens moet je je misschien niet registreren met je voornaam_achternaamquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aangezien ik niet teveel privégegevens wil prijsgeven kan ik daar niet in detail op ingaan maar die zekerheid is er wel degelijk. Maar goed, dat doet er eigenlijk weinig toe aangezien het er niet zo zeer om gaat hoe het bij mij is gegaan maar veel interessanter de algemene vraag is hoe Jan Modaal ervoor zorgt dat hij tijdens het afvallen geen spiermassa verliest en bij voorkeur spiermassa erbij krijgt, in ieder geval tot op zekere hoogte.

quote:Op zondag 1 juni 2014 05:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Het ging toch over die vrouw uit obese die volgens jou zoveel spiermassa had aangezet tijdens het afvallen dat het eigenlijk zelfs onmogelijk was en niet over jou? En als je je druk maakt over privé gegevens moet je je misschien niet registreren met je voornaam_achternaam

Je kan je vraag beter hier stellen: SPT / [Bodybuilding] #443 - Cardio Sucksquote:Op zondag 1 juni 2014 11:04 schreef RaphaelJamil_ het volgende:
Hallo beste sporters,
Ik wil graag een nieuwe schema beginnen en wil echt zwaar trainen.
Wat ik wil doen:
PTG: Physical Training Guide (http://www.sealswcc.com/p(...)l-training-guide.pdf)
In combinatie met: Navy Seal split routine: http://www.sealswcc.com/n(...)ng.html#.U4eNk_l_s0x
Nou heb ik me redelijk ingelezen en wil later zelf ook bij onze troste Nederlandse special forces genaamd het Korps Commandotroepen en wil mezelf ermee op voorbereiden doormiddel van dit.
Nou vraag ik me af of jullie me zouden willen helpen met een 4-daagse splitschema met de oefeningen die bij de split routine staan. Even voor het gemak:
UB;
Lat pull-downs
Shoulder (military) press
Biceps curl
Bench press
Incline press
Seated row pull
Deltoid lateral raise (raise your arms parallel to the ground, but no higher)
Upright row
Triceps extension
Pull-ups or dips
LB:
Lunges
Leg curl
Back hyperextension
Dead lifts
Leg press
Squats
Calf raises
Bedankt voor de moeite,
Raphael

Wie zegt dat dat mijn voor- en achternaam zijn?quote:Op zondag 1 juni 2014 05:18 schreef fathank het volgende:En als je je druk maakt over privé gegevens moet je je misschien niet registreren met je voornaam_achternaam

Zoals ik al aangaf bij Klokov kan het nadelig zijn om bepaalde spieren extra op rek te brengen in specifieke gevallen. Bij anterior pelvic tilt staat het bekken naar voren gekanteld. Door deze stand van het bekken komen de hamstrings op rek. Door het rekken zorg je ervoor dat je meer bewegelijkheid hebt in het bekken om nog verder naar voren te kantelen. Dit is juist onwenselijk, omdat de wervelkolom op zijn sterkst is in een neutrale stand en wordt minder belast. Daarnaast komt er extra druk te liggen op de onderrug op voornamelijk de onderste wervels (de lumbale wervels (1 tot 5) en de eerste sacrale wervel.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:46 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Wat is 'niet nodig', volgens jou, en wat dan wel? Ik heb er verder geen diepere theorie achter, ik doe gewoon aan yoga omdat het in combinatie met krachttraining goed werkt voor mij (en yoga heeft op een bepaalde manier ook wel overeenkomsten met krachttraining, je wordt er sterker en gespierder van, en bovendien soepeler, dus dat is een mooie combinatie), maar nu je stelt dat je bepaalde lichaamsdelen niet hoeft te rekken, ben ik wel geïntrigeerd. Rekken is toch altijd goed? Of in elk geval niet slecht?

Nu de rest nog. Laat ff beelden zien van die vrouw die zo inmens veel extra harde spiermassa was aangekomen terwijl ze ook ontzettend was afgevallen.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat mijn voor- en achternaam zijn? [ afbeelding ]

Iemand hier wellicht een idee over?quote:Op zondag 1 juni 2014 04:55 schreef strawberry het volgende:
Hallo, ik wil ..
Kan ik hier wat resultaat van verwachten? Ik ben benieuwd, graag jullie commentaar zonder me neer te sabelen, ben niet op zoek naar een strict regime maar wat pointers zou leuk zijn

Misschien dat je over een jaar een half kilo spiermassa kan verwachten. Dit is geen trainen.quote:Op maandag 2 juni 2014 11:07 schreef strawberry het volgende:
[..]
Iemand hier wellicht een idee over?

Ok, dank voor de uitlegquote:Op zondag 1 juni 2014 21:39 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf bij Klokov kan het nadelig zijn om bepaalde spieren extra op rek te brengen in specifieke gevallen. Bij anterior pelvic tilt staat het bekken naar voren gekanteld. Door deze stand van het bekken komen de hamstrings op rek. Door het rekken zorg je ervoor dat je meer bewegelijkheid hebt in het bekken om nog verder naar voren te kantelen. Dit is juist onwenselijk, omdat de wervelkolom op zijn sterkst is in een neutrale stand en wordt minder belast. Daarnaast komt er extra druk te liggen op de onderrug op voornamelijk de onderste wervels (de lumbale wervels (1 tot 5) en de eerste sacrale wervel.
Wat dan eerst moet gebeuren is het kantelen van het bekken terug brengen van naar voren geroteerd staan naar een neutrale stand. Hamstrings rekken gaat dit proces juist tegen. Heupflexoren en de spinea erector moeten juist gerekt worden om dit tegen te gaan. De hamstrings verstevigen samen met de buik spieren zorgt dan weer voor het naar achteren kantelen van het bekken.

gewoon echt gaan trainen en etenquote:Op maandag 2 juni 2014 11:57 schreef strawberry het volgende:
Bedankt voor je reactie, ik sta open voor kritiek, wat moet er volgens jou (rigoreus) anders?

Ik ben wel geïnteresseerd in dat HIIT. Hoe lang doe je dat? Doe je het voor de krachttraining? Hoe vaak per week? En heb je voorbeelden van zo'n HIIT-training?quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Lol een half uur HIIT.
Dan sprint je niet hard genoeg.

Hardlopen kun je doen, en wat minder eten, maar ik zou erbij gaan krachttrainen. Drie keer per week, dan ben je zo van die buik afquote:Op woensdag 4 juni 2014 16:34 schreef Saninl het volgende:
Hmm, ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik ben niet meer tevreden met mijn eigen lichaam. Waarschijnlijk mede doordat ik op mezelf ben gaan wonen en ik bijna niet meer sport (voorheen 2-3x per week hardlopen).
Nu krijg ik aan de zijkant van mijn buik vet. Ik heb geen 6pack en dat wil ik ook niet maar wat zijn oefeningen die ik kan doen om daaraan te werken?
Of zou het weg kunnen gaan door mijn oude hardloop-schema weer op te pakken?
Alvast bedankt,
man - 21jr - 1.80/1.85 - 73kg
 Je hoeft dan ook geen buikspieroefeningen of andere gekkigheid te doen, gewoon simpele, klassieke krachttraining met losse gewichten. Met een beetje pech heb je dan na een halfjaar per ongeluk toch een sixpack
 Je hoeft dan ook geen buikspieroefeningen of andere gekkigheid te doen, gewoon simpele, klassieke krachttraining met losse gewichten. Met een beetje pech heb je dan na een halfjaar per ongeluk toch een sixpack   

http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_interval_trainingquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:07 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik ben wel geïnteresseerd in dat HIIT. Hoe lang doe je dat? Doe je het voor de krachttraining? Hoe vaak per week? En heb je voorbeelden van zo'n HIIT-training?

"Echt HIIT" zoals men voorschrijft heb ik nooit gedaan. Ik deed meestal na m'n krachttraining eerst wat loopwerk op een redelijk tempo om even goed los te komen en wat stretches tussendoor. Daarna een afstand uitzetten tussen de 30 en 50 meter en tussen de 3x8 en 3x12 sprints over die afstand. Dus sprinten, rustig teruglopen en weer de afstand. Als je dan 30x50 meter in totaal op 100% achter de rug hebt ben je blij als je thuis bent. Om het nog leuker te maken kun je bijv ook een oprit op een dijk pakken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:07 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik ben wel geïnteresseerd in dat HIIT. Hoe lang doe je dat? Doe je het voor de krachttraining? Hoe vaak per week? En heb je voorbeelden van zo'n HIIT-training?

Oh... dat klinkt heftigquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:16 schreef fathank het volgende:
[..]
"Echt HIIT" zoals men voorschrijft heb ik nooit gedaan. Ik deed meestal na m'n krachttraining eerst wat loopwerk op een redelijk tempo om even goed los te komen en wat stretches tussendoor. Daarna een afstand uitzetten tussen de 30 en 50 meter en tussen de 3x8 en 3x12 sprints over die afstand. Dus sprinten, rustig teruglopen en weer de afstand. Als je dan 30x50 meter in totaal op 100% achter de rug hebt ben je blij als je thuis bent. Om het nog leuker te maken kun je bijv ook een oprit op een dijk pakken.
 Ik ben niet zo'n goede loper, hoewel ik sinds kort wel weer probeer te hardlopen (groot woord in mijn geval, het lijkt meer op bejaardenjoggen
 Ik ben niet zo'n goede loper, hoewel ik sinds kort wel weer probeer te hardlopen (groot woord in mijn geval, het lijkt meer op bejaardenjoggen   ), maar sprinten kan ik dan weer beter dan lange afstanden lopen, dus het valt te proberen. Maar die oprit of dijk laat ik nog even aan me voorbij gaan
 ), maar sprinten kan ik dan weer beter dan lange afstanden lopen, dus het valt te proberen. Maar die oprit of dijk laat ik nog even aan me voorbij gaan   

Bedankt voor je reactiequote:Op donderdag 5 juni 2014 13:10 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Hardlopen kun je doen, en wat minder eten, maar ik zou erbij gaan krachttrainen. Drie keer per week, dan ben je zo van die buik afJe hoeft dan ook geen buikspieroefeningen of andere gekkigheid te doen, gewoon simpele, klassieke krachttraining met losse gewichten. Met een beetje pech heb je dan na een halfjaar per ongeluk toch een sixpack

Ik kende het niet. Maar het is dus weer eens alle ouds in een nieuw jasje, zeg maar.quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:43 schreef hmmmz het volgende:
Heb gisteren een lesje meegedaan op de Technogym Omnia, volgens de sportschool de eerste in Nederland. Het is eigenlijk gewoon een circuit training.

quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:40 schreef Saninl het volgende:
Dus door bijvoorbeeld met gewichten je armen te trainen kan je een sixpack krijgen? Nee toch?

Veel mensen gaan een paar keer trainen en gooien dan de handdoek in de ring, ofwel omdat ze het 'saai' vinden, ofwel omdat het inderdaad nogal wat moeite kost om 3 keer per week te trainen, maar als je echt iets wilt veranderen (en waarom niet - dat is leuk!!) breng je die discipline gewoon op. Na een halfjaar zie je zeker resultaat, waarschijnlijk al veel sneller (3 maanden). Dus geef het een kans, maar dan wel een serieuze kans
 Veel mensen gaan een paar keer trainen en gooien dan de handdoek in de ring, ofwel omdat ze het 'saai' vinden, ofwel omdat het inderdaad nogal wat moeite kost om 3 keer per week te trainen, maar als je echt iets wilt veranderen (en waarom niet - dat is leuk!!) breng je die discipline gewoon op. Na een halfjaar zie je zeker resultaat, waarschijnlijk al veel sneller (3 maanden). Dus geef het een kans, maar dan wel een serieuze kans   
 Absoluut. Krachttraining hoeft niet heel veel tijd te kosten: in een halfuur kun je een fullbody training doen van, zeg, 2x6 of 2x8 oefeningen met 8 tot 12 herhalingen. Je doet ervoor een warming up van 5 tot 10 minuten, en erna kun je gaan hardlopen. Maar dat kan, als je tijd hebt, natuurlijk ook op de dagen waarop je niet traint.quote:Jij zou mij dus aanraden om naast het hardlopen bij een sportschool te gaan?

Bedankt weer voor de vele informatie.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:14 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Je traint natuurlijk niet alleen je armen maar je hele lichaam; dit is echt de beste manier om veel energie te verbruiken en om je lichaam een andere - strakke, gespierde - vorm te geven. Door het gebruik van losse gewichten spreek je bij veel oefeningen (squatten, uitstappen, zagen etc.) meerdere spiergroepen aan, dus ook de buikspieren, en op die manier stroomlijn je min of meer ongemerkt je hele lichaam.
Ik moet er wel bij zeggen dat er enige discipline en volharding bij komen kijkenVeel mensen gaan een paar keer trainen en gooien dan de handdoek in de ring, ofwel omdat ze het 'saai' vinden, ofwel omdat het inderdaad nogal wat moeite kost om 3 keer per week te trainen, maar als je echt iets wilt veranderen (en waarom niet - dat is leuk!!) breng je die discipline gewoon op. Na een halfjaar zie je zeker resultaat, waarschijnlijk al veel sneller (3 maanden). Dus geef het een kans, maar dan wel een serieuze kans
[..]
Absoluut. Krachttraining hoeft niet heel veel tijd te kosten: in een halfuur kun je een fullbody training doen van, zeg, 2x6 of 2x8 oefeningen met 8 tot 12 herhalingen. Je doet ervoor een warming up van 5 tot 10 minuten, en erna kun je gaan hardlopen. Maar dat kan, als je tijd hebt, natuurlijk ook op de dagen waarop je niet traint.

Ja, best leuk om een keer te doen, maar ik ga er geen 2 euro per week meer voor betalenquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik kende het niet. Maar het is dus weer eens alle ouds in een nieuw jasje, zeg maar.
 Vast veel vrouwen en oude mensen die het helemaal geweldig vinden. Voor dat Omnia klimrek moest dus een zaal vrij gemaakt worden. Gevolg: de rest van de sportschool is op elkaar gepropt
 Vast veel vrouwen en oude mensen die het helemaal geweldig vinden. Voor dat Omnia klimrek moest dus een zaal vrij gemaakt worden. Gevolg: de rest van de sportschool is op elkaar gepropt  

Vraag korting omdat je alleen barbells en dumbells gebruiktquote:Op donderdag 5 juni 2014 17:42 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, best leuk om een keer te doen, maar ik ga er geen 2 euro per week meer voor betalenVast veel vrouwen en oude mensen die het helemaal geweldig vinden. Voor dat Omnia klimrek moest dus een zaal vrij gemaakt worden. Gevolg: de rest van de sportschool is op elkaar gepropt

Dat heb ik al. Het zijn pay per use abbo's. Basisabbo is 7 euro per week voor onbeperkt fitness, virtual cycling en sauna's. Verder kan je dan je abbo uitbreiden met allerlei supplementen zoals parkeren, handdoek, groepslessen, omnia, kinderopvang, boxen, bootcamp, drankjes, etc.quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Vraag korting omdat je alleen barbells en dumbells gebruikt

Naar welke sportschool ga je? Is het een keten?quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:22 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat heb ik al. Het zijn pay per use abbo's. Basisabbo is 7 euro per week voor onbeperkt fitness, virtual cycling en sauna's. Verder kan je dan je abbo uitbreiden met allerlei supplementen zoals parkeren, handdoek, groepslessen, omnia, kinderopvang, boxen, bootcamp, drankjes, etc.

Ja, dat kan zeker:quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:22 schreef Saninl het volgende:
[..]
Bedankt weer voor de vele informatie.
Kan ik in verband met de kosten de gewichten niet aanschaffen en thuis de oefeningen afwerken?

Je krijgt een sixpackquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:40 schreef Saninl het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie
Minder eten is zeker haalbaar. Ik moet sinds ik op mezelf woon natuurlijk meer uitgaan en dergelijken en daarbij krijg ik meer en ongezonder eten en drinken binnen.
Dus door bijvoorbeeld met gewichten je armen te trainen kan je een sixpack krijgen? Nee toch?
Jij zou mij dus aanraden om naast het hardlopen bij een sportschool te gaan?
 wanneer je het vet verbrand dat je buikspieren verbergt. Het eenvoudigste is dus gewoon minder eten, i.c.m krachttraining.
 wanneer je het vet verbrand dat je buikspieren verbergt. Het eenvoudigste is dus gewoon minder eten, i.c.m krachttraining.In jou geval lijkt me dat niet verstandig.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:22 schreef Saninl het volgende:
[..]
Kan ik in verband met de kosten de gewichten niet aanschaffen en thuis de oefeningen afwerken?

el futuro in tilburg, nee geen keten.quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Naar welke sportschool ga je? Is het een keten?

Idd. Werken aan een sixpack doe je met name in de keuken.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 00:51 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Je krijgt een sixpackwanneer je het vet verbrand dat je buikspieren verbergt. Het eenvoudigste is dus gewoon minder eten, i.c.m krachttraining.
[..]

Absoluut. Maar minder eten is niet eens perse nodig. Het gaat vooral om verstandig eten. En krachttraining is nog beter om vet te verliezen dan cardio. Bij krachttraining heb je een langere afterburn. Uiteraard is cardio doen geen probleem en helpt het mee om je vet te verliezen. Maar krachttraining is beter.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 06:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Idd. Werken aan een sixpack doe je met name in de keuken.

Met jezelf uithongeren bereik je niks. Je moet sowieso genoeg eten en afhankelijk van je doel je goed uitzoeken wat je het beste kunt eten.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 07:08 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Absoluut. Maar minder eten is niet eens perse nodig. Het gaat vooral om verstandig eten. En krachttraining is nog beter om vet te verliezen dan cardio. Bij krachttraining heb je een langere afterburn. Uiteraard is cardio doen geen probleem en helpt het mee om je vet te verliezen. Maar krachttraining is beter.

We zijn het dus eigenlijk gewoon met elkaar eensquote:Op vrijdag 6 juni 2014 07:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met jezelf uithongeren bereik je niks. Je moet sowieso genoeg eten en afhankelijk van je doel je goed uitzoeken wat je het beste kunt eten.
Cardio is overrated. Eten en krachttraining zijn belangrijker. Half uurtje lopen heeft ook weinig zin. Ik zwem nu 1x in de week. Dat is wel genoeg cardio.

Ja, voor een keertje wel.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 07:16 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
We zijn het dus eigenlijk gewoon met elkaar eens

Done.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:31 schreef dt_1993 het volgende:
Hey allemaal,
Ik ben voor mijn scriptie bezig om de fitnessbranche in Nederland te onderzoeken. Hier heb ik echter hulp van mensen bij nodig die mijn survey in willen vullen. Het kost je maximaal 5 minuten en zou me er erg mee helpen! Je hoeft alleen maar even op onderstaande link te klikken!
https://qtrial2013.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8qQ98AECXJYXaVT
Alvast bedankt!
Overigens train ik zelf 3 a 4 keer per week (normaal gesproken dan) maar omdat ik nu mijn studie aan het afronden ben is dit tijdelijk even wat minder

Ik betaal 30 euro per maand. Wat moet ik nu invullen? 20-30 of 30-40?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:31 schreef dt_1993 het volgende:
Hey allemaal,
Ik ben voor mijn scriptie bezig om de fitnessbranche in Nederland te onderzoeken. Hier heb ik echter hulp van mensen bij nodig die mijn survey in willen vullen. Het kost je maximaal 5 minuten en zou me er erg mee helpen! Je hoeft alleen maar even op onderstaande link te klikken!
https://qtrial2013.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8qQ98AECXJYXaVT
Alvast bedankt!
Overigens train ik zelf 3 a 4 keer per week (normaal gesproken dan) maar omdat ik nu mijn studie aan het afronden ben is dit tijdelijk even wat minder

uhm doe maar 30 danquote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik betaal 30 euro per maand. Wat moet ik nu invullen? 20-30 of 30-40?

Dat is zo, maar ik zie veel begeleiders die het mensen ook niet goed aanleren. Het niveau van begeleiders is vaak om te huilen, en als je een PT aanspreekt op dat hij het mensen verkeerd aanleert krijg je (als je al antwoord krijgt) als antwoord dat ze zich aan het niveau van de klant aanpassen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:42 schreef Eleiko het volgende:
- te weinig begeleiding => mensen die oefeningen slecht uitvoeren met kans op blessures;

oeps ik bedoel 20-30 hahaquote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, aan dit antwoord heb ik dus geen fuck.

Grappig, ik ben heel tevreden over mijn sportschool en heb eigenlijk nooit last van bovenstaande klachtenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:42 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Done.
Grootste problemen in sportscholen zijn:
- te beperkte openingstijden in het weekend;
- te weinig begeleiding => mensen die oefeningen slecht uitvoeren met kans op blessures;
- "klanten" die lopen te klieren/zieken worden niet gecorrigeerd.
- geen squatrack aanwezig.
- donkere en/of smerige gebouwen.
 Het is wel een redelijk dure sportschool (60 euro per maand) maar voor dat geld krijg je dus ook een hoop luxe, rust (geen vervelende/klierende mensen), schone ruimtes en goede apparatuur en begeleiding.
 Het is wel een redelijk dure sportschool (60 euro per maand) maar voor dat geld krijg je dus ook een hoop luxe, rust (geen vervelende/klierende mensen), schone ruimtes en goede apparatuur en begeleiding.  - en überhaupt geen persoonlijke begeleiding. Bovendien, ook niet onbelangrijk, komen er mensen voor wie ik op straat liever een blokje omloop
 - en überhaupt geen persoonlijke begeleiding. Bovendien, ook niet onbelangrijk, komen er mensen voor wie ik op straat liever een blokje omloop   

)
 ) 

Prima. En het klinkt misschien wat fout, maar door wat meer te betalen koop je wel wat af...quote:Op maandag 9 juni 2014 14:10 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Grappig, ik ben heel tevreden over mijn sportschool en heb eigenlijk nooit last van bovenstaande klachtenHet is wel een redelijk dure sportschool (60 euro per maand) maar voor dat geld krijg je dus ook een hoop luxe, rust (geen vervelende/klierende mensen), schone ruimtes en goede apparatuur en begeleiding.
Ik ben één keer met een vriendin mee geweest naar een spinningmarathon op zo'n kiloknallersportschool, Fit for free geloof ik, en toen begreep ik ook meteen waarom het daar zo goedkoop is: een ruimte als een donkere grot, hysterische drukte - er stonden serieuze rijen voor de fitnesstoestellen- en überhaupt geen persoonlijke begeleiding. Bovendien, ook niet onbelangrijk, komen er mensen voor wie ik op straat liever een blokje omloop

En dit dus. Het maakt niet uit of mensen dik/dun/gespierd zijn, het gaat erom of iedereen respectvol met elkaar en de spullen omgaat.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Heb em ook nog even ingevuld, die survey.
Ook ik ben, net als Nadine hierboven, wel erg tevreden over mijn sportschool.
Ze maken er vaak schoon, dus alles ziet er netjes uit. Beneden staan de apparaten (Technogym) en op de tussenverdieping staan 'zwaardere' apparaten van Technogym (metaal is dikker en waarschijnlijk is de beweging meer richting losse gewichten ook al is het nog steeds een apparaat) en ook losse gewichten, dumbells, squatrack etc.
Wel wat duurder, all-inn is 45 in de maand. Dan kan je onbeperkt, inclusief sauna/zonnebank, huur van tennis- en squashbaan is gratis.
De mensen die er komen zijn normaal en dun tot breed wil best even helpen wanneer nodig.
Heel gemoedelijk gewoon. Veel licht ook, dus niet een donker hok.
Het is een vrij groot complex dus zijn er ook handbalwedstrijden, zaalvoetbal(toernooien) etc. Dan ademt het ook sport uit wat weer motiverend werkt (en de handbaldames zijn vaak ook wel weer een leuke aankleding daar)
Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal, dus geen idee of het op andere plekken veel minder leuk is. Wel zijn er hier veel andere plekken waarvan ik wel weet dat het goedkoper is. Maar de prijs/kwaliteitverhouding vind ik voor nu prima dus wissel ik ook niet.
Overigens is het met dit warme weer leuk om te zien dat het altijd dezelfde mensen zijn die blijven komen.

), PT die zich verheven voelt en mensen zijn tijd alleen waard vindt als je eruit ziet als barbie of ervoor betaald en de twaalfjarige meisjes die de apparaten bezet houden terwijl ze alleen maar facebook checken
), PT die zich verheven voelt en mensen zijn tijd alleen waard vindt als je eruit ziet als barbie of ervoor betaald en de twaalfjarige meisjes die de apparaten bezet houden terwijl ze alleen maar facebook checken 

2 dagen per jaar gesloten.. mijne is ongeveer 3 x per maand wel een dagje dicht!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:45 schreef Unfckingtitled het volgende:
Ik ben tevreden met mijn sportschool. Enige waar ik me aan stoor zijn de starende mannetjes (), PT die zich verheven voelt en mensen zijn tijd alleen waard vindt als je eruit ziet als barbie of ervoor betaald en de twaalfjarige meisjes die de apparaten bezet houden terwijl ze alleen maar facebook checken
Verder prima hoor, vooral dat laatste gebeurd niet supervaak.
En ze zijn maar 2 dagen per jaar gesloten

Ja met 1e kerstdag en nieuwjaarsdag.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:54 schreef JaafkeEHV het volgende:
[..]
2 dagen per jaar gesloten.. mijne is ongeveer 3 x per maand wel een dagje dicht!
ik ga verhuizen! waar zit die sportschool?

Personeelsdagen / verbouwingquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:54 schreef Jochie1900 het volgende:
Drie keer per maand dicht? Waarom dat dan?

Waar sport je nu?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:27 schreef JaafkeEHV het volgende:
Mijn sportschool is echt aan het verpauperen.
waar het eerst een van de betere van eindhoven was, is het nu een sloopkeet met oude apparatuur.
Wel zijn er genoeg barbells / dumbells aanwezig. al zou het fijn zijn als sommige plate-loaded machines erbij zouden komen.. er zou een hack squat machine komen maar dit is nog niet gezien..
Ook hebben ze sinds kort met een ROC/SUMMA opleiding die dan de bovenverdieping gebruiken (staat de fijnste low-row machine.
Jammer dat ik HC eindhoven maar niks vind (te druk) en er geen andere alternatieve zijn..
Oh en de tijden in het weekend (08:00 - 14:00 ) zijn wel oke! alleen jammer dat dan een hoop pauper volk komt om te zeveren, en een hoop bejaarden die alles bezet houden.

En goede sauna.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:20 schreef JaafkeEHV het volgende:
[..]
Eerst heette het olympia.. nu is het fitland..
Wel gratis zonnebankie!

Daar neig ik wel naar toe, dal-uren abbo of zo.. kan niet tegen drukte.. ik wil lekker m'n reps uitvoeren en door naar de volgende. (zonder mensen die 3 machines bezet houden)quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:23 schreef Eleiko het volgende:
[..]
En goede sauna.
Als je tegen een erg basic hardcore gym kunt moet je Sport Arena eens proberen.

Hangt ervan af waar jee woont. David Lloyd is ook een iets andere prijsklasse.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:26 schreef JaafkeEHV het volgende:
[..]
Daar neig ik wel naar toe, dal-uren abbo of zo.. kan niet tegen drukte.. ik wil lekker m'n reps uitvoeren en door naar de volgende. (zonder mensen die 3 machines bezet houden)
david lloyd in veldhoven is ook wel nice. is alleen een stuk verder voor mij..

Fitland zit in flinke geldproblemen, zeker bij de kleinere filialen is het huilen met de pet op. Verschillende vestigingen houden nog slechts het hoofd boven water door een deel van hun gebouw en faciliteiten te verhuren. En de begeleiders die er rondlopen zijn veelal studenten die stage lopen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:20 schreef JaafkeEHV het volgende:
[..]
Eerst heette het olympia.. nu is het fitland..
Wel gratis zonnebankie!

woon in de generale buurt (winkelcentrum woensel / catharinaziekenhuis) nu is het lekker een kleine 10 minuten op de fiets of 3 minuten op de scooter of auto..quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:33 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Hangt ervan af waar jee woont. David Lloyd is ook een iets andere prijsklasse.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |