Defqon 1, 2012 te Biddinghuizen zelfde verhaal, overal om het festival wolken behalve waar de zon wasquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:17 schreef Dven het volgende:
Overal wolken behalve waar de zon schijnt. En dat al een uur lang![]()
Maandag richting de 20 graden, meer zon, minder wind, zuidelijke stroming etc.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zomerse kaarten? Wat zijn de vooruitzichten? Heb het even niet gevolgd
Behalve dat KNMI zegt "kans van ongeveer 60% op wisselvallig weer met temperaturen rond of beneden normaal"quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Maandag richting de 20 graden, meer zon, minder wind, zuidelijke stroming etc.
Eind volgende week kan het wel eens 25 graden zijn als het allemaal positief uitvalt.
KNMI voorspelt ook een zuidelijke stroming aangezien het in Frankrijk en Spanje richting de 30 gaat lijkt het me niet dat we dan 15 graden krijgen volgende week.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Behalve dat KNMI zegt "kans van ongeveer 60% op wisselvallig weer met temperaturen rond of beneden normaal"
m.a.w. even twee drie dagen droog en misschien nét een dagje de 20 graden aantikken, en daarna weer regen, wolken en een graad of 15
De nieuwe Ed Aldus?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
KNMI voorspelt ook een zuidelijke stroming aangezien het in Frankrijk en Spanje richting de 30 gaat lijkt het me niet dat we dan 15 graden krijgen volgende week.
Vanwege het feit dat je Ed Aldus überhaupt kent stijg je 14 plaatsen op mijn lijst van meest gewaardeerde users.quote:
Dit doet mij deugd. Kijken of ik nog een keertje bij de top 99% kan komenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanwege het feit dat je Ed Aldus überhaupt kent stijg je 14 plaatsen op mijn lijst van meest gewaardeerde users.
Mooi zonnetje boven de Hoekse Waard allesquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:04 schreef Elan het volgende:
Ed heeft overigens meestal wel aardige voorspellingen voor de regio.
Idd, zo had ik het alweer een poos niet gezien.quote:
Binnentemperatuur, met raam open, ging binnen een paar uur van 16 naar 18 graden en de luchtvochtigheid van 60 naar 45% !quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd, zo had ik het alweer een poos niet gezien.
Beter, geeft gelijk een heel ander gevoel (van het weekend zat ik gvd kamillethee met honing te drinken met een deken over me heen....wat da fak)
quote:
eigenlijk zijn dit best interessante combi-kaarten.quote:
Na het weekend nog een behoorlijke onzekerheid wel.quote:Op woensdag 14 mei 2014 06:48 schreef Ambrosius het volgende:
Begin volgende week zie ik 27 graden staan ineens.
Ik ga er aanquote:Especially early into the period, supercells are likely with threats of large to very large hail, severe wind gusts and tornadoes. Due to the strong lift, quick storm clustering is expected with one or more MCS emerging towards the evening, posing primarily risks of severe wind gusts and excessive precipitation.
Wil je even mooie foto's maken zodat er een goede herinnering aan je is?quote:
Vanzelfsprekend. Zal ze zelfs uploaden als de internetfaciliteiten nog werken. Voorlopig overigens bewolkt dus het zal wel even open moeten breken zodat het flink op kan warmen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:08 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wil je even mooie foto's maken zodat er een goede herinnering aan je is?
veel zon komende week! Ziet er goed uit toch?quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:08 schreef Dven het volgende:
Totaalplaatje ziet er niet zo geweldig uit moet ik zeggen.
temperaturen gaan omhoog en zijn niet slecht maar om het nu 'zomers' te noemen..
[ afbeelding ]
Daarbij stijgt de kans op neerslag en bewolking
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En staat er redelijke wind
[ afbeelding ]
Beter dan het nu is maar heel geweldig is het nog niet. Maar eens zien wat de Europeanen zo zeggen.
Komende week mooi lenteweer ja maar wel vrij koel, daarna lijkt het (iets) warmer maar ook vuiler te worden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:12 schreef aloa het volgende:
[..]
veel zon komende week! Ziet er goed uit toch?
En stijgende onweerskansen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Komende week mooi lenteweer ja maar wel vrij koel, daarna lijkt het (iets) warmer maar ook vuiler te worden.
Dat is altijd positief natuurlijkquote:
Ook een beetje overdreven, dit.quote:Op 14.05.2014 om 10:35 uur werd er een noodweer van het niveau rood geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich 9 km noordelijk van s-Gravenhage bevindt. Het beweegt zich met een snelheid van 40 km/u in zuidoostelijke richting. Er is gevaar op hagel, zware regenval en zware stormvlagen. De bliksemactiviteit is hoog. Volgende plaatsen bevinden zich op de verdere baan van het het noodweer: s-Gravenhage (10:46), Delft (10:58), Schiedam (11:06), Rotterdam (11:14) De aankomsttijd van het noodweer in de plaats is opgegeven.
Die bui pakt gewoon de trein.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:45 schreef Angry_Bird het volgende:
Regen en onweer in Den Haag nu!
[..]
Ook een beetje overdreven, dit.
Oja? De laatste jaren zijn hier de flitsen op 1 hand te tellen.quote:
Geen natte snil?quote:
Lekkerquote:
Venzquote:
Tip: bel die klant evenquote:Op woensdag 14 mei 2014 11:18 schreef Resistor het volgende:
Ik heb hier in Ridderkerk opeens geen zin meer om naar mijn auto te lopen, het hoost hier
(met een enkele klap onweer)
Volgende klant kan wel 10 minuten langer wachten.
Nu maar hopen dat dit echt uitkomt!quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:34 schreef aloa het volgende:
Ziet er niet verkeerd uit. Barbecue weer![]()
[ afbeelding ]
Uiteraardquote:Op woensdag 14 mei 2014 11:41 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat dit echt uitkomt!
Ook lekkere temperaturen op mijn verjaardag de 24e?quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
Maar als het uitkomt zit je zo op 30 graden in het zuiden.
[ afbeelding ]
gemiddelde zit rond de 20 graden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:58 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ook lekkere temperaturen op mijn verjaardag de 24e?
Stond in de planning voor 13:00, maar nu sta ik al voor de deur in Raamsdonksveer, even te wachten tot hier de laatste druppels gevallen zijn, en als ik hier klaar ben weer 'stormchasen' naar Oisterwijkquote:
quote:Two main weather events will dominate Europe through Saturday. The first is a slow-moving storm system that will bring locally heavy rainfall and the threat of flooding to eastern Europe.
The storm moved across central Europe on Tuesday, causing showers across France, Belgium and Germany. Heavier rain and thunderstorms occurred from Italy into the Balkan Peninsula.
As the storm shifts into eastern Europe, it will stall leading to days of moderate to heavy rainfall across a large portion of the region.
On Wednesday, the heaviest rain will be focused from Bosnia and Herzegovina into Romania and Bulgaria.
Thursday will feature the heaviest rainfall targeting areas from northern Croatia through Hungary, Slovakia and southeast Poland.
The storm will remain stalled over eastern Europe on Friday and Saturday leading to widespread rainfall with locally heavy downpours across all of the region.
Total rainfall through Saturday will average 25-75 mm (1-3 inches) across the region with local amounts near 125 mm (5 inches).
Such a widespread area of heavy rain over several days will lead to swollen rivers and the threat of flooding.
Apparatuur beschadigd?quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:38 schreef andreas612 het volgende:
De stekker klapte dr net uit met het onweer.. Grote vonk erbij
Oke mensen, nou niet meer zeiken over dat 'schild' van Breda dus.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:20 schreef Djeez het volgende:
Ziet er tof uit in Brabant: http://www.omroepbrabant.(...)het+stopcontact.aspx
foto werkt nietquote:
Vreemd, bij mij welquote:
Toen dat buitje uiteindelijk bij Eindhoven was, zat er nauwelijks pit meer in. Wel jammerquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:20 schreef Djeez het volgende:
Ziet er tof uit in Brabant: http://www.omroepbrabant.(...)het+stopcontact.aspx
Moet ingelegd zijn. Screenprintje of uitleg wat het is graagquote:
KNMI is ook iets positiever nu:quote:
quote:Vooruitzichten lange termijn
donderdag 22 mei tot en met donderdag 29 mei
De middagtemperaturen gaan weer dalen. 35% Kans op maxima boven normaal, 35% kans op maxima onder normaal. Iedere dag ongeveer 50% kans op neerslag.
Volgens mij moet ie het zo wel doen:quote:Op donderdag 15 mei 2014 07:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Moet ingelegd zijn. Screenprintje of uitleg wat het is graag
De middagtemperaturen gaan weer dalen? Ehh... ik zie juist overal dat het warmer wordt. Als ze nu zouden gaan dalen zou dat betekenen dat het de komende dagen overdag onder de 10 graden moet worden, aangezien het nu steeds een schamele 12/13 graden was.quote:
Dat is de lange termijn (na 22 mei). Komend weekend gaan de temperaturen stijgen, in de loop van volgende week weer dalen (ten opzichte van de hogere temperaturen de komende dagen dus).quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De middagtemperaturen gaan weer dalen? Ehh... ik zie juist overal dat het warmer wordt. Als ze nu zouden gaan dalen zou dat betekenen dat het de komende dagen overdag onder de 10 graden moet worden, aangezien het nu steeds een schamele 12/13 graden was.
Echt ik volg dat vage knmi niet
Ahja zo, ok...nou vaag beschreven vind ik, maar ok. Zo ver weg is inderdaad alles nog vaagquote:Op donderdag 15 mei 2014 10:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat is de lange termijn (na 22 mei). Komend weekend gaan de temperaturen stijgen, in de loop van volgende week weer dalen (ten opzichte van de hogere temperaturen de komende dagen dus).
Hier in Den Haag wel hoor.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja zo, ok...nou vaag beschreven vind ik, maar ok. Zo ver weg is inderdaad alles nog vaageerst maar eens genieten van de zon (als ie ooit nog eens komt)
Dat zijn flinke bellen waterquote:Op donderdag 15 mei 2014 10:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij moet ie het zo wel doen:
[ afbeelding ]
Scusi ik zorgde voor wat verwarring hehe.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja zo, ok...nou vaag beschreven vind ik, maar ok. Zo ver weg is inderdaad alles nog vaageerst maar eens genieten van de zon (als ie ooit nog eens komt)
Fryslan boppequote:Op donderdag 15 mei 2014 13:42 schreef aloa het volgende:
Heerlijk weer hier (Friesland) met een strakblauwe hemel![]()
Groot deel van Nederland ligt nog onder de bewolking.
[ afbeelding ]
In het noorden niet hoor.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:48 schreef knep het volgende:
BREKEND: de zon is doorgebroken hier in midden Limburg
Welke sitequote:Op donderdag 15 mei 2014 16:24 schreef roislecxe het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn we op de FP allemaal al goed geïnformeerd een paar dagen geleden![]()
You go Djeez!![]()
'Nog de hele maand kutweer'
Ik ga remigrerenquote:Op donderdag 15 mei 2014 16:28 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Weer.nl Als je dat plaatje bedoelt.
Hahaquote:
Doe eens niet, na regen komt zonneschijnquote:
BS volgende week komt er volop regen en de temperaturen zijn ook zwaar overdreven volgens KNMI en Weerplaza is de max woensdag 23 graden met veel regen (80%).quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:24 schreef roislecxe het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn we op de FP allemaal al goed geïnformeerd een paar dagen geleden![]()
You go Djeez!![]()
'Nog de hele maand kutweer'
Wedden dat we hier in het zuiden dik over de 25 gaan?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:33 schreef Elan het volgende:
[..]
BS volgende week komt er volop regen en de temperaturen zijn ook zwaar overdreven volgens KNMI en Weerplaza is de max woensdag 23 graden met veel regen (80%).
Die site wordt beheerd door 2,5 negers die een beetje met een botjeskrans om de nek en een natte vinger in de lucht gaan gokken wat voor weer het gaat wordenquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:34 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Wedden dat we hier in het zuiden dik over de 25 gaan?
Weer.nl zit er maar zelden naast. Het gaat een schitterende week worden.
Hopelijk gaat bij jou regenen zaterdag met je negatieve kletsquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Die site wordt beheerd door 2,5 negers die een beetje met een botjeskrans om de nek en een natte vinger in de lucht gaan gokken wat voor weer het gaat worden![]()
Naja het moet maar lkkr warm worden en droog blijven, moet nog BBQen zaterdag.
Morgen eens kijken of ik een topic kan openen over dat "balkantief". Zeer slecht weer in delen Oostenrijk, Slovenie, Servie, Bosnie en omringende landen. Overstromingen en andere problemen!quote:
Inderdaad één grote puinhoop. Wat dat betreft hebben we de dans hier net ontsprongen..quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgen eens kijken of ik een topic kan openen over dat "balkantief". Zeer slecht weer in delen Oostenrijk, Slovenie, Servie, Bosnie en omringende landen. Overstromingen en andere problemen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
probleem is ook dat de grond daar veel minder water opneemt. Veelal rotsachtig of de grond is zo droog dat het water niet meer opgenomen wordt, of in ieder geval niet snel genoeg. Zie het hier in de stad ook vaak. Al helpt het gebrek aan faciliteiten om zo'n enorme plens water op te vangen ook niet echt..quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een beelden zeg, daar wil je niet in vallen. Zie vooral op het laatst dat de troep daar blijft rond tollen
Ik zou best wel eens hier de straten blank zien staan, maar goed goeie rioleringen maken dit dus bijna onmogelijk
Dat was de hele maandquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:23 schreef Nattekat het volgende:
100cm op een dag? Vast veel water dan
Dat is gewoon 24 uur lang non-stop flinke hoosbuien
ik dacht alquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat was de hele maandWat ik nog belachelijk veel vind. Zeker met al het smeltwater vanuit de bergen er nog bij..
Het was ook nog eens de koudste mei in de afgelopen 20 jaar.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
ik dacht al
Gemiddeld 30mm per dag is ook niet niks
Terug naar het op 6 na beste land van Europa dusquote:iOp vrijdag 16 mei 2014 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Het was ook nog eens de koudste mei in de afgelopen 20 jaar.
Als dat deze maand was had ik echt gaan huilen
Op zes na? Wat?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Terug naar het op 6 na beste land van Europa dus
Klimatologisch?!?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Noorwegen, Finland, Denemarken, Zwitserland, IJsland, Engeland.
Dan mag je Engeland wel vervangen door Zwedenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Politiek, onderwijs en gesorteerd op klimaat
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan mag je Engeland wel vervangen door Zweden
Wat heeft Zweden met Helsinki te maken?quote:
Buurland?quote:
Akkoordquote:
Stockholmquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik ko de hoofdstad van Zweden niet zo snel bedenken
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Moet ik nog eens heen trouwens.quote:
Niet iedereen is topografieexpertquote:
Blubquote:
Moeite meer dan waard. Wel veel dineros meenemen.quote:
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Indrukwekkend filmpjequote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw. Deed me denken aan dit tsunamifilmpje wat ik onlangs had gezien:
Filmpje duurt best lang, dus voor de luie mensen die effe snel een before and after willen zien.
Kijk de eerste 10 seconden, en skip daarna naar 12:01
DAMN!
Enorm indrukwekkend!quote:Hier maar weer eens een voorbeeld van de kracht van water, complete brug die een andere brug ramt:
Zo danquote:
Van alles behalve (delen van) Afrika kan ik ze zo opnoemen!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet iedereen is topografieexpert
Van de meeste landen in (west) Europa kan ik ze zo opnoemen
Skopje is leuk, de rest is matig. Al had Podgorica nog wel iets.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Van alles behalve (delen van) Afrika kan ik ze zo opnoemen!
Leuk hoekje: Podgorica, Pristina, Skopje en Tirana.
1000 mm in een maand, dat is een jaarhoeveelheid! Echt bizar veel ja!!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat was de hele maandWat ik nog belachelijk veel vind. Zeker met al het smeltwater vanuit de bergen er nog bij..
Leuk qua moeilijkheidsgraad voor veel mensenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Skopje is leuk, de rest is matig. Al had Podgorica nog wel iets.
Bizar om dan te bedenken dat er soms plekken zijn die het in een volledige dag te verwerken krijgen..quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
1000 mm in een maand, dat is een jaarhoeveelheid! Echt bizar veel ja!!
Trouwen in een kasteelquote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:44 schreef dick_laurent het volgende:
Als het 28 mei maar droog blijft, want dan ga ik in zuid limburg trouwen op een kasteel
En dat willen we het liefst buiten doen op het kasteelhof
Iemand die buien / verhalen uit het verleden kent waar dit gebeurde? Kan de kracht niet echt inschatten.quote:MCS (Meso scale Convective System)
Een MCS is een onweer met een enorme omvang. Die kan soms een diameter hebben van enkele honderden kilometers. Anders dan gewone onweders worden deze gevoed door de nacht. Een gewoon onweer heeft na het ondergaan van de zon eerder de neiging om te gaan inzakken, maar het MCS wint dan net aan kracht. Een MCS brengt vaak veel neerslag met zich en kan dus een hele nacht doorgaan.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:41 schreef Ajaxfan het volgende:
Woensdag kans op dit als die hoge temperatuurstijging ook echt uit gaat komen:
[..]
Iemand die buien / verhalen uit het verleden kent waar dit gebeurde? Kan de kracht niet echt inschatten.
Zoiets?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:41 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Iemand die buien / verhalen uit het verleden kent waar dit gebeurde? Kan de kracht niet echt inschatten.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.noodweer.be/weerarchief-onweer-25-en-26-mei-2009/
17 juli 2004:quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:41 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat was echt machtig ziek.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.noodweer.be/weerarchief-onweer-25-en-26-mei-2009/
Zit ik dan... De hele dag examens maken in de bovenste gymzaalquote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:27 schreef Fred0w het volgende:
Eindhoven dinsdag 29 graden, grote kans dat de 30 wel ergens gehaald word.
Beter nu dan straks in juli, als het 40 graden wordt!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zit ik dan... De hele dag examens maken in de bovenste gymzaal
Ze zuigen wel lekker. Alleen jammer van de rotzooi, ze slikken nooitquote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Volgens mij komt die gast echt klaar van tornado's.![]()
klinkt me als bekend nederlands weer in de oren jaquote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:46 schreef dick_laurent het volgende:
Is dat niet een beetje de standaard in het op zich bestwel voorspelbare zomerweer van Nederland?
Eerst is het koel, dan nog koel, dan nog steeds fucking koel.... dan oeh, de temperaturen gaan stijgen! Dan elke dag een beetje warmer, tot de atmosfeer het niet meer trekt en het gaat onweren/regenen.
....en dan is het weer koel.
Het tweede. Loop nu naakt door Lissabonquote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Niets meer aan veranderen ?
of
Geen kleding meer aan doen ?
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:22 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Het tweede. Loop nu naakt door Lissabon![]()
Het was gvd heet gek...:P op kunstgrasquote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:45 schreef Koelkastje het volgende:
Nog geen 20 graden gehaald vandaag maar wat een heerlijk weertje
Hier in Zeeland wel gehaald, vandaag gaan we daar ruim overheen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:45 schreef Koelkastje het volgende:
Nog geen 20 graden gehaald vandaag maar wat een heerlijk weertje
HvH is een beetje een 'neppe' meter. Staat midden in de duinen dus de zon heeft er nogal wat invloed op.quote:Op zondag 18 mei 2014 09:17 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier in Zeeland wel gehaald, vandaag gaan we daar ruim overheen.
HvH al bijna 18 graden.
Rond de 22 graden met volle bak zon en geen wind. Je hoort mij niet klagen.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:34 schreef Dven het volgende:
Volgens mij is het lekker weer in Nederland, zo rustig is het hier
Klopt, het is heerlijk buiten. Prima temp voor de tijd van het jaar.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:34 schreef Dven het volgende:
Ja, iedereen zit in de tuin of op het balkon. 't is echt prachtig. Alleen die vliegen hier, die prikken je helemaal lek. Druk in de weer met de tube azaron.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:34 schreef Dven het volgende:
Het was echt heerlijk ja! De hele middag buiten gezeten en zojuist het weekend afgesloten met een bbqquote:Op zondag 18 mei 2014 16:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, iedereen zit in de tuin of op het balkon. 't is echt prachtig. Alleen die vliegen hier, die prikken je helemaal lek. Druk in de weer met de tube azaron.
Welke vliegen zitten er bij jou?quote:Op zondag 18 mei 2014 16:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, iedereen zit in de tuin of op het balkon. 't is echt prachtig. Alleen die vliegen hier, die prikken je helemaal lek. Druk in de weer met de tube azaron.
Geen idee welke. Gewoon van die prikdingen, maar ze geven best flinke bulten.quote:
Klinkt als http://nl.wikipedia.org/wiki/Dazen . Woon je bij water in de buurt?quote:Op zondag 18 mei 2014 22:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Geen idee welke. Gewoon van die prikdingen, maar ze geven best flinke bulten.
Woensdag namiddag vanuit het zuidwesten.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:29 schreef Vogeltje88 het volgende:
Ik heb de kracht van de zon een beetje onderschat vandaag, nog net niet verbrand![]()
Wanneer kunnen we onweer verwachten?
Maar schijnt de zon?quote:
Niet verkeerd. Beetje gelijk hierquote:Op maandag 19 mei 2014 10:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Hier in Amersfoort is de lucht strak blauw met 20 graden.
Wat verwacht je anders vanquote:Op maandag 19 mei 2014 10:51 schreef Dagoduck het volgende:
In Den Helder strakblauwe lucht en 18 graden.
Ik verwacht nog wel dat het de rest van de week ook zonnig blijft terwijl er in de rest van het land onweer en hagel is.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders vanDE ZONNIGESTE STAD VAN NEDERLAND
Dat is Breda toch?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders vanDE ZONNIGESTE STAD VAN NEDERLAND
Iets minder zal een teleurstelling zijn ja. Al zal het zuidwestelijke puntje van Zeeland ook wel goed zijnquote:Op maandag 19 mei 2014 10:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik verwacht nog wel dat het de rest van de week ook zonnig blijft terwijl er in de rest van het land onweer en hagel is.
Nee, dat is de weerkundig saaiste stad van Nederlandquote:
Texel en Vlissingen doen het ook altijd goedquote:Op maandag 19 mei 2014 10:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Iets minder zal een teleurstelling zijn ja. Al zal het zuidwestelijke puntje van Zeeland ook wel goed zijn
Ojaquote:Op maandag 19 mei 2014 10:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, dat is de weerkundig saaiste stad van Nederland
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAH xD xDquote:
Hier wel. HA! Zei ik het alweer.quote:
quote:Op maandag 19 mei 2014 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Onze zoncorrespondent doet het goed
Precies op het moment dat mijn vakantie begint...quote:Op maandag 19 mei 2014 11:04 schreef Dven het volgende:
Jongste run
[ afbeelding ]
30 graden zit er dus niet echt meer in. Zuiden en zuidoosten doen het namelijk niet veel beter.
Cool om te zien dat je het hele verlengde van het Alpenmassief (Karpaten, Balkan, Pirin, Rila en Rhodopes) kan zien liggen aan de hand van de bewolkingquote:Op maandag 19 mei 2014 11:05 schreef Dven het volgende:
[..]Ik zie dat dunne lijntje boven het Balkangebergte ook exact voor m'n neus liggen
Het zou nog gehaald kunnen worden. Moet wel de bewolking etc niet te hardnekkig worden.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:04 schreef Dven het volgende:
Jongste run
[ afbeelding ]
30 graden zit er dus niet echt meer in. Zuiden en zuidoosten doen het namelijk niet veel beter.
En daar ziet het er net niet naar uitquote:Op maandag 19 mei 2014 12:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Het zou nog gehaald kunnen worden. Moet wel de bewolking etc niet te hardnekkig worden.
[ afbeelding ]
GFS laat alleen hoge bewolking zien. Het ligt eraan wanneer de wat dikkere bewolking boven Nederland komt te liggen. Afwachtenquote:Op maandag 19 mei 2014 12:08 schreef Dven het volgende:
[..]
En daar ziet het er net niet naar uit
[ afbeelding ]
Maar goed ook, ik zou het niet accepteren dat het in NL sneller 30 graden is dan hier
Spannund!quote:Op maandag 19 mei 2014 12:12 schreef aloa het volgende:
[..]
GFS laat alleen hoge bewolking zien. Het ligt eraan wanneer de wat dikkere bewolking boven Nederland komt te liggen. Afwachten
[ afbeelding ]
Ja.quote:
(wikipedia, bron onbekend)quote:De hoogste temperatuur ooit gemeten bedroeg 30,5°C en werd geregistreerd in 1939 in de oostelijke fjorden.
En dat stukje Rijnvallei, waar ik ooit eens 37 graden heb meegemaakt.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:18 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Finland en de Baltische staten behoren tot de warmste regio's van het continent!![]()
Ik blijf me niet kunnen vinden in de metingen rond HvH. Wordt teveel beinvloed door de duinen waar het station in staat.quote:
Dat stukje Hongarije waar ik al twee keer 40+ heb meegemaakt is het momenteel nog niet veelquote:Op maandag 19 mei 2014 13:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dat stukje Rijnvallei, waar ik ooit eens 37 graden heb meegemaakt.
Zit ik zo goed als op de warmste plek in NL!quote:
quote:Op maandag 19 mei 2014 13:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Kan een interessant dagje worden woensdag kijkend naar:
[ afbeelding ]
Kans op hagel tot 5cm.
Ik verwacht gewoon weer 25-30 graden in augustus, net als al die andere keren dat ik er was. Behalve een keer in december, toen was het net onder nul.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat stukje Hongarije waar ik al twee keer 40+ heb meegemaakt is het momenteel nog niet veel
Allemaal conform de gemiddelde waardes dusquote:Op maandag 19 mei 2014 14:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon weer 25-30 graden in augustus, net als al die andere keren dat ik er was. Behalve een keer in december, toen was het net onder nul.
Precies. Ook grotendeels droog, zover ik me kan herinneren.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Allemaal conform de gemiddelde waardes dus
Gewoon even een tripje naar Zuidelijk Spanje/Italie of Bulgarije/Macedonie/Griekenland/Turkije plannen. Dan kom je waarschijnlijk wel aan die gewenste 40+quote:Op maandag 19 mei 2014 14:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies. Ook grotendeels droog, zover ik me kan herinneren.
Athene was (onofficieel) ooit eens 40 graden, toen ik er was. Ik heb geen idee waar ik dat nog kan checken.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon even een tripje naar Zuidelijk Spanje/Italie of Bulgarije/Macedonie/Griekenland/Turkije plannen. Dan kom je waarschijnlijk wel aan die gewenste 40+
In juli een paar keer voorgekomen, laatste keer vorig jaar dus. Maar de hitte verspreid zich inderdaad gemakkelijker in de oostelijke en zuidelijke delen van het land.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:46 schreef Lemans24 het volgende:
En nu zit ik hier te kijken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Budapest
40 graden in *Budapest* is wel erg zeldzaam en in augustus zelfs nog nooit voorgekomen. In de pusztas wellicht meer kans?
Welke datum? tutiempo is er een goede site voor. Helaas sinds eind 2013 geen updates meer..quote:Op maandag 19 mei 2014 14:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Athene was (onofficieel) ooit eens 40 graden, toen ik er was. Ik heb geen idee waar ik dat nog kan checken.
augustus of september 2002quote:Op maandag 19 mei 2014 14:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Welke datum? tutiempo is er een goede site voor. Helaas sinds eind 2013 geen updates meer..
Nee, in de verste verte dus niet (iig niet op het vliegveld), die straatthermometer was van slagquote:Days of extreme historical values in 2002
The highest temperature recorded was 38.2°C on July 12.
Inderdaad geen warme periode geweest. Helaas is de info bij Griekenland wat onvolledig. Athene Stad heeft maar weinig data maar het vliegveld van Athene is wel prima aangevuld. Verder wel een goede website voor statistieken over geheel Europa. Gebruikte hem graag, helaas dus geen updates meer..quote:Op maandag 19 mei 2014 14:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
augustus of september 2002
[..]
Nee, in de verste verte dus niet (iig niet op het vliegveld), die straatthermometer was van slagAthene heeft wel enorme hoosbuien gehad die maand.
Hier in Zuid Holland grotendeels bewolkt en het waait.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Beginnen steeds meer wolkjes te komen, geen strakblauwe lucht!
Volgens het kaartje hierboven zit je aan de grens.. Afwachten dus.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier in Zuid Holland grotendeels bewolkt en het waait.
Ben benieuwd of we daadwerkelijk geen onweer krijgen.
Jep ach vind wel lekker buitje koelt het af en dan morgen hopelijk weer knallen.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens het kaartje hierboven zit je aan de grens.. Afwachten dus.
Hier begint het inmiddels ook te betrekken. Zal wel met een enkele klap gepaard gaan vanavond.
Hier geen noodweer gehad. In de periode dat er in de naastgelegen landen echt noodweer was bleef het hier bij een aantal stortbuien maar niet meer. Dans voor de derde keer dit jaar ontsprongen. Beetje het Engeland/Nederland idee afgelopen winter.. Daar continue overstromingen en in Nederland relatief goed weer.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Jep ach vind wel lekker buitje koelt het af en dan morgen hopelijk weer knallen.
Noodweer bij jou inmiddels weer helemaal voorbij? Hoop doden te betreuren las ik op teletekst.
Relatief goed weer is ook relatiefquote:Op maandag 19 mei 2014 15:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Beetje het Engeland/Nederland idee afgelopen winter.. Daar continue overstromingen en in Nederland relatief goed weer.
Goed en beste zijn natuurlijk relatieve begrippenquote:Op maandag 19 mei 2014 15:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Relatief goed weer is ook relatiefOftewel, het was de beste winter ooit
Duizend kleine bommen en granatenquote:Op maandag 19 mei 2014 16:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Klein hagelbuitje gevallen in Sao Paulo:
[ afbeelding ]
Kans op tornado'squote:Op maandag 19 mei 2014 13:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Kan een interessant dagje worden woensdag kijkend naar:
[ afbeelding ]
Kans op hagel tot 5cm.
Ik geloof er niets van.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |