HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAH xD xDquote:
Hier wel. HA! Zei ik het alweer.quote:
quote:Op maandag 19 mei 2014 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Onze zoncorrespondent doet het goed
Precies op het moment dat mijn vakantie begint...quote:Op maandag 19 mei 2014 11:04 schreef Dven het volgende:
Jongste run
[ afbeelding ]
30 graden zit er dus niet echt meer in. Zuiden en zuidoosten doen het namelijk niet veel beter.
Cool om te zien dat je het hele verlengde van het Alpenmassief (Karpaten, Balkan, Pirin, Rila en Rhodopes) kan zien liggen aan de hand van de bewolkingquote:Op maandag 19 mei 2014 11:05 schreef Dven het volgende:
[..]Ik zie dat dunne lijntje boven het Balkangebergte ook exact voor m'n neus liggen
Het zou nog gehaald kunnen worden. Moet wel de bewolking etc niet te hardnekkig worden.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:04 schreef Dven het volgende:
Jongste run
[ afbeelding ]
30 graden zit er dus niet echt meer in. Zuiden en zuidoosten doen het namelijk niet veel beter.
En daar ziet het er net niet naar uitquote:Op maandag 19 mei 2014 12:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Het zou nog gehaald kunnen worden. Moet wel de bewolking etc niet te hardnekkig worden.
[ afbeelding ]
GFS laat alleen hoge bewolking zien. Het ligt eraan wanneer de wat dikkere bewolking boven Nederland komt te liggen. Afwachtenquote:Op maandag 19 mei 2014 12:08 schreef Dven het volgende:
[..]
En daar ziet het er net niet naar uit
[ afbeelding ]
Maar goed ook, ik zou het niet accepteren dat het in NL sneller 30 graden is dan hier
Spannund!quote:Op maandag 19 mei 2014 12:12 schreef aloa het volgende:
[..]
GFS laat alleen hoge bewolking zien. Het ligt eraan wanneer de wat dikkere bewolking boven Nederland komt te liggen. Afwachten
[ afbeelding ]
Ja.quote:
(wikipedia, bron onbekend)quote:De hoogste temperatuur ooit gemeten bedroeg 30,5°C en werd geregistreerd in 1939 in de oostelijke fjorden.
En dat stukje Rijnvallei, waar ik ooit eens 37 graden heb meegemaakt.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:18 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Finland en de Baltische staten behoren tot de warmste regio's van het continent!![]()
Ik blijf me niet kunnen vinden in de metingen rond HvH. Wordt teveel beinvloed door de duinen waar het station in staat.quote:
Dat stukje Hongarije waar ik al twee keer 40+ heb meegemaakt is het momenteel nog niet veelquote:Op maandag 19 mei 2014 13:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dat stukje Rijnvallei, waar ik ooit eens 37 graden heb meegemaakt.
Zit ik zo goed als op de warmste plek in NL!quote:
quote:Op maandag 19 mei 2014 13:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Kan een interessant dagje worden woensdag kijkend naar:
[ afbeelding ]
Kans op hagel tot 5cm.
Ik verwacht gewoon weer 25-30 graden in augustus, net als al die andere keren dat ik er was. Behalve een keer in december, toen was het net onder nul.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat stukje Hongarije waar ik al twee keer 40+ heb meegemaakt is het momenteel nog niet veel
Allemaal conform de gemiddelde waardes dusquote:Op maandag 19 mei 2014 14:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon weer 25-30 graden in augustus, net als al die andere keren dat ik er was. Behalve een keer in december, toen was het net onder nul.
Precies. Ook grotendeels droog, zover ik me kan herinneren.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Allemaal conform de gemiddelde waardes dus
Gewoon even een tripje naar Zuidelijk Spanje/Italie of Bulgarije/Macedonie/Griekenland/Turkije plannen. Dan kom je waarschijnlijk wel aan die gewenste 40+quote:Op maandag 19 mei 2014 14:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies. Ook grotendeels droog, zover ik me kan herinneren.
Athene was (onofficieel) ooit eens 40 graden, toen ik er was. Ik heb geen idee waar ik dat nog kan checken.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon even een tripje naar Zuidelijk Spanje/Italie of Bulgarije/Macedonie/Griekenland/Turkije plannen. Dan kom je waarschijnlijk wel aan die gewenste 40+
In juli een paar keer voorgekomen, laatste keer vorig jaar dus. Maar de hitte verspreid zich inderdaad gemakkelijker in de oostelijke en zuidelijke delen van het land.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:46 schreef Lemans24 het volgende:
En nu zit ik hier te kijken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Budapest
40 graden in *Budapest* is wel erg zeldzaam en in augustus zelfs nog nooit voorgekomen. In de pusztas wellicht meer kans?
Welke datum? tutiempo is er een goede site voor. Helaas sinds eind 2013 geen updates meer..quote:Op maandag 19 mei 2014 14:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Athene was (onofficieel) ooit eens 40 graden, toen ik er was. Ik heb geen idee waar ik dat nog kan checken.
augustus of september 2002quote:Op maandag 19 mei 2014 14:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Welke datum? tutiempo is er een goede site voor. Helaas sinds eind 2013 geen updates meer..
Nee, in de verste verte dus niet (iig niet op het vliegveld), die straatthermometer was van slagquote:Days of extreme historical values in 2002
The highest temperature recorded was 38.2°C on July 12.
Inderdaad geen warme periode geweest. Helaas is de info bij Griekenland wat onvolledig. Athene Stad heeft maar weinig data maar het vliegveld van Athene is wel prima aangevuld. Verder wel een goede website voor statistieken over geheel Europa. Gebruikte hem graag, helaas dus geen updates meer..quote:Op maandag 19 mei 2014 14:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
augustus of september 2002
[..]
Nee, in de verste verte dus niet (iig niet op het vliegveld), die straatthermometer was van slagAthene heeft wel enorme hoosbuien gehad die maand.
Hier in Zuid Holland grotendeels bewolkt en het waait.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Beginnen steeds meer wolkjes te komen, geen strakblauwe lucht!
Volgens het kaartje hierboven zit je aan de grens.. Afwachten dus.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier in Zuid Holland grotendeels bewolkt en het waait.
Ben benieuwd of we daadwerkelijk geen onweer krijgen.
Jep ach vind wel lekker buitje koelt het af en dan morgen hopelijk weer knallen.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens het kaartje hierboven zit je aan de grens.. Afwachten dus.
Hier begint het inmiddels ook te betrekken. Zal wel met een enkele klap gepaard gaan vanavond.
Hier geen noodweer gehad. In de periode dat er in de naastgelegen landen echt noodweer was bleef het hier bij een aantal stortbuien maar niet meer. Dans voor de derde keer dit jaar ontsprongen. Beetje het Engeland/Nederland idee afgelopen winter.. Daar continue overstromingen en in Nederland relatief goed weer.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Jep ach vind wel lekker buitje koelt het af en dan morgen hopelijk weer knallen.
Noodweer bij jou inmiddels weer helemaal voorbij? Hoop doden te betreuren las ik op teletekst.
Relatief goed weer is ook relatiefquote:Op maandag 19 mei 2014 15:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Beetje het Engeland/Nederland idee afgelopen winter.. Daar continue overstromingen en in Nederland relatief goed weer.
Goed en beste zijn natuurlijk relatieve begrippenquote:Op maandag 19 mei 2014 15:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Relatief goed weer is ook relatiefOftewel, het was de beste winter ooit
Duizend kleine bommen en granatenquote:Op maandag 19 mei 2014 16:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Klein hagelbuitje gevallen in Sao Paulo:
[ afbeelding ]
Kans op tornado'squote:Op maandag 19 mei 2014 13:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Kan een interessant dagje worden woensdag kijkend naar:
[ afbeelding ]
Kans op hagel tot 5cm.
Ik geloof er niets van.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |