Ik neem aan dat je tussen de 6.30 en 7 min per km bedoelt. Dan loop je tussen 32 en 35 min op 5 kmquote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:25 schreef Silmarwen het volgende:
Nou onder de 40 ga ik sowieso wel redden, gok ik zo. Als de lijn zich zo doorzet zoals hij nu doet.
En nee, natuurlijk ga ik geen 22 minuten lopen.
Maar ik vind de tijd wel boeien, ik heb wel een doel en dat is sowieso de 5k onder de 30 te gaan lopen. Uiteraard niet de eerste keer. Alleen als je geen gemiddelde tijd weet, weet je natuurlijk ook niet of dat realistisch is.
Ik loop nu tussen de 6.30 km per uur en de 7km per uur, alleen dan nog niet 5km achter elkaar zonder looppauze.
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:25 schreef Arquero het volgende:
MD, over de Ekiden: heb nu een blessure aan m'n kuit/hiel die nog wel even aan zal houden denk ik, maar zal er in ieder geval wel bij zijn voor de gezelligheid en morele steun
uhh ja. Whehe.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je tussen de 6.30 en 7 min per km bedoelt. Dan loop je tussen 32 en 35 min op 5 km
Hoi, da's even terug! Wel leuk dat je erbij bentquote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:25 schreef Arquero het volgende:
MD, over de Ekiden: heb nu een blessure aan m'n kuit/hiel die nog wel even aan zal houden denk ik, maar zal er in ieder geval wel bij zijn voor de gezelligheid en morele steun
Als je normaal kortere afstanden loopt zou ik niet te snel starten trouwens. Dus max snelheid 7 min/km of misschien zelfs nog iets langzamer. Dan kan je de snelheid verhogen als je merkt dat het lekker gaatquote:
Zo staat het op de website van de Ekiden, onder de inschrijvingenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:13 schreef pijll het volgende:
[..]
Uitstekend. Heel postmodern. Niets meer aan veranderen.
Als gps bereik weg valt gaat ie vreemde dingen doen inderdaadquote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:29 schreef Levitas het volgende:
Ik weet niet wat er met m`n horloge aan de hand is, maar 1:45 min/km als max. pace lijkt me niet helemaal kloppen. Zeker niet met het bijbehorende kaartje...
http://www.endomondo.com/workouts/339024983/8850231
Horloge kwam ik op 5.74 km, terwijl ik daadwerkelijk maar 5.06 km had gelopen.
Dan is onder de 30 op termijn een realistisch doel. Succes daarmee!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:25 schreef Silmarwen het volgende:
Nou onder de 40 ga ik sowieso wel redden, gok ik zo. Als de lijn zich zo doorzet zoals hij nu doet.
En nee, natuurlijk ga ik geen 22 minuten lopen.
Maar ik vind de tijd wel boeien, ik heb wel een doel en dat is sowieso de 5k onder de 30 te gaan lopen. Uiteraard niet de eerste keer. Alleen als je geen gemiddelde tijd weet, weet je natuurlijk ook niet of dat realistisch is.
Ik loop nu tussen de 6.30 km per uur en de 7km per uur, alleen dan nog niet 5km achter elkaar zonder looppauze.
Met een gemiddelde snelheid van 4:44 min / kmquote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:50 schreef YUR het volgende:
[..]
Je hebt me qua km's ingehaald, maar qua tijd gaat dat nog wel ff duren
Das de bedoeling. Normaal gesproken ga ik vanaf eind juni weer in marathontrainingsmodus. Maar stiekem wil ik er eerder aan beginnenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:53 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]Die-hards 4 life!
![]()
Ik ga mijn best doen met de training voor de Trail des Fantomes, dan worden het wel wat langere rustige loopjes. Maar jij gaat dan natuurlijk ook weer erg hard met nog een Marathon (of 2?) voor de boeg.
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:12 schreef Grootengroen het volgende:
Een lange broek is toch wel warm zo tijdens het lopen. Toch maar eens opzoek gaan naar een korte broek, mijn basketbalbroekjes zitten toch niet zo lekker tijdens het lopen..
Maar wel mijn eerste 5 km gerend vandaag![]()
Mijn gebruikelijke rondje van 4 km (van de afgelopen 2 weken) maar even uitgebreid vandaag!
Redelijk constant gelopen met 5.43 min per km, wat resulteerde in 28.37!
![]()
![]()
Wat is hardlopen eigenlijk leuk
Een lange broek is toch wel warm zo tijdens het lopen. Toch maar eens opzoek gaan naar een korte broek, mijn basketbalbroekjes zitten toch niet zo lekker tijdens het lopen..
Mijn gebruikelijke rondje van 4 km (van de afgelopen 2 weken) maar even uitgebreid vandaag!
![]()
![]()
![]()
![]()
Je kunt het ook over-analyserenquote:Denk je het met die fles water onderweg nog zo goed te doen, is het weer niet goed. Lees hier waarom.
Hoeveel ervaring je ook hebt met een fysiotherapeut, toch is je bij al die bezoekjes en zittingen waarschijnlijk nooit de vraag gesteld: loop je onderweg met een fles water in je hand?
Bij sommige Kenianen herken je aan de wilde armbewegingen dat ze een disbalans corrigeren. De oorzaak daarvan is meestal een dagelijkse lange loop naar school, in hun jeugd, met de boeken onder een van de armen.
Gelukkig is het met hen toch nog goed gekomen, anders hadden we ze niet gezien, maar dat ligt echter niet voor de hand.
Hier maken we de sprong terug naar de fles in je hand. Wie gewend is daarmee op pad te gaan, riskeert een blessure. Hoe je het wendt of keert, een fles in je hand veroorzaakt een disbalans, verandert je looptechniek en -pas, en kan op de lange termijn voor blessures zorgen.
Met een draagriem om je middel, waaraan je drinken en andere spullen kunt hangen, vermijd je het blessuregevaar en blijven die zaken ook nog eens vlak bij je lichaamszwaartepunt. Ideaal.
Geen gek idee. Toen ik voor het eerst met een volle fles water in mijn hand ging lopen, kon ik mijn ritme ook niet goed vinden, vanwege de gewichtsverdeling. Flesje in mijn broekzak stoppen was ook niet prettig.quote:
Wat goed zeg en snel!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:12 schreef Grootengroen het volgende:
![]()
![]()
Moet je wel gelijkmatig drinken, zodat je niet teveel gewicht aan één kant van de riem hebt hangen (links, rechts, voor dan wel achter), anders heb je alsnog kans op een blessure door disbalansquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:18 schreef pijll het volgende:
[..]
Geen gek idee. Toen ik voor het eerst met een volle fles water in mijn hand ging lopen, kon ik mijn ritme ook niet goed vinden, vanwege de gewichtsverdeling. Flesje in mijn broekzak stoppen was ook niet prettig.
Daarna heb ik meteen een riem met flesjes besteld.
Valt heel erg mee.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:26 schreef Guard het volgende:
[..]
Moet je wel gelijkmatig drinken, zodat je niet teveel gewicht aan één kant van de riem hebt hangen (links, rechts, voor dan wel achter), anders heb je alsnog kans op een blessure door disbalans
Tweede flesje mee, geen disbalans meer en meteen krachtrainingquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:32 schreef pijll het volgende:
[..]
Valt heel erg mee.
Nu ik er verder over nadenk: het probleem is waarschijnlijk dat een gewicht in je hand de natuurlijke slingerfreqentie van je arm verandert. Een flesje van 500ml verandert het traagheidsmoment van je arm zo 40%. Flesjes op je lichaam zitten veel dichter bij het zwaartepunt van je torso, en zijn percentueel een veel kleinere massa, dus hebben veel minder invloed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar die krengen zijn best duur. Maar dan loop je wel weer in balans en ze zijn per arm maar 250ml.
De fles die ik nu heb bevalt trouwens ook erg goed, totaal geen last van. Ook geen idee dat ik er anders door zou gaan lopen of een disbalans heb. Dus denk dat het allemaal wel meevalt.![]()
En ik kreeg net deze bij Smashrun
Na mijn rustige herstelloopjequote:Nice work!
Congrats on absolutely killing a super fast run.![]()
Tot mijn verrassing helemaal geen pijntjes na die 2 wedstrijden in 1 week. Valt me heel erg mee. Kon lekker soepel lopen en het was ontzettend lekker weer buiten. Lekker zonnetje erbij, goed temperatuurtje. Heb weer lekker kunnen genieten!
http://www.endomondo.com/workouts/339086878/2368823
[ Bericht 26% gewijzigd door Jero_nimo op 13-05-2014 15:58:32 ]
Jeee wat goed en supertijd ookquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:12 schreef Grootengroen het volgende:
![]()
![]()
Mooie mijlpaal en ook een hele mooie tijd voor je eerste 5km.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:12 schreef Grootengroen het volgende:
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!
Jij ook?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:21 schreef Yuki het volgende:
Ik lig op de bank naar buiten te kijken, waar het werkelijk fantastisch loopweer lijkt te zijn.
Een uur geleden had ik nog hoop dat ik een rustig rondje kon gaan lopen vandaag. Maar helaas. Er volgde een sprintje naar de badkamer.
Buikloop =/= hardloop.
Meh
Veel plezier!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Beterschap beide.
Mezelf eens in mijn hardloopkleding steken en op naar les 22
fantastisch weer?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:21 schreef Yuki het volgende:
Ik lig op de bank naar buiten te kijken, waar het werkelijk fantastisch loopweer lijkt te zijn.
Een uur geleden had ik nog hoop dat ik een rustig rondje kon gaan lopen vandaag. Maar helaas. Er volgde een sprintje naar de badkamer.
Buikloop =/= hardloop.
Meh
Jepquote:
Hier in Den Haag schijnt de zon volop. Ik heb m'n zonneschermen naar beneden, anders word ik verblindquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
fantastisch weer?
ik hoop dat ik droog kan blijven
Hier is het gewoon echt een strakblauwe luchtquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
fantastisch weer?
ik hoop dat ik droog kan blijven
Ik heb het zonnetje vanmorgen meegenomen vanuit Noord-Holland, maar ben nu weer op weg naar huis, dus ik neem m weer mee terugquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:39 schreef Yuki het volgende:
[..]
Jep
Beterschap!
[..]
Hier in Den Haag schijnt de zon volop. Ik heb m'n zonneschermen naar beneden, anders word ik verblind
Prima, ik kan toch niet lopen vanavondquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:41 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb het zonnetje vanmorgen meegenomen vanuit Noord-Holland, maar ben nu weer op weg naar huis, dus ik neem m weer mee terug
Ook lekkerquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:11 schreef Quoi het volgende:
Prachtig weertje in Leiden! (laat ik eens naar huis gaan)
Hopelijk morgenavond ook zo bij mijn blijeiige hardlooptrainigVanavond skip ik clubtraining.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |