abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139807206
Omdat ik perongeluk een foutje heb gemaakt met het overnemen van getallen. Nu klopt ie wel.

Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_139813052
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:05 schreef gerhardius het volgende:

[..]

waar ik woon zie ik regelmatig onzinnige fietspaden aangelegd worden of andere projecten gefinancierd worden "met behulp van de EU". Alsof we daar op zitten te wachten. In het buitenland zie je dat ook wel en dan vraag ik me echt af of dat nou de bedoeling van Europese samenwerking is... Dus dat het geld terugvloeit naar de lidstaten geloof ik best, maar of dat nou langs democratische weg en op zinnige gronden word gedaan vraag ik me wel af. Ergens heb ik niet zoveel met SP en Wilders. Ik zal me eens verdiepen in CU. Bedankt voor die tip.
Artikel50 dan?
  zondag 11 mei 2014 @ 19:54:03 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139837799
Ben er nu uit. Zat te dubben tussen Matthijs van Miltenburg, de Brabantse kandidaat en Marietje Schaake voor bewezen diensten.

Marietje verdient wel een beloning.

131001_112339_130823030-Marietje-Schaake_450_630.jpg
  zondag 11 mei 2014 @ 22:37:22 #34
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139848209
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:54 schreef Hexagon het volgende:
Matthijs van Miltenburg
Familie van Anouchka van Miltenburg?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 11 mei 2014 @ 22:38:55 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139848304
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Familie van Anouchka van Miltenburg?
Geen idee. Maar in deze heb ik in ieder geval wel vertrouwen. Ik heb nog een stuk met hem geschreven.

http://clean.dichtbij.nl/(...)n-goed-huwelijk.aspx
  maandag 12 mei 2014 @ 03:18:30 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139856489
van rompuy op nl2 liegt en bagataliseert er op los, maar er is een ding dat er echt uitspringt en dat is hoe hij in zijn eigen leugen geloofd te zeggen 'ja maar dat hebben wij met zn 24en beslist'

ja exact ja, 24 ongekozen flapdrollen die even zullen beslissen voor vele miljoenen mensen. :r
Hij hamert er ook constant op dat 'europa niks beslist' 'dat doen de lidstaten', maar hij bedoeld eigenlijk dat doen door een select groepje bankiers geselecteerde gelieerde vertegenwoordigers van europese-sectoren. Het is ondemocratisch terwijl het dat wel te pas en onpas in de mond neemt en haar narren (de politici van elk land die voor ze lopen zodra ze 'premier' zijn) nog meer.

Overigens mag ik iedereen er hier op wijzen dat een middenweg verspilde moeite is met europa? Zoeken naar compromissen heeft nog nooit effect gehad bij die smeerlappen en zal het ook nooit hebben.

[ Bericht 22% gewijzigd door BaajGuardian op 12-05-2014 03:26:40 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 12 mei 2014 @ 08:31:23 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139857283
Toch wel grappig eigenlijk al die lui die alleen maar kankeren maar ook geen oplossingen willen voor waar ze over kankeren.
pi_139857547
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 08:31 schreef Hexagon het volgende:
Toch wel grappig eigenlijk al die lui die alleen maar kankeren maar ook geen oplossingen willen voor waar ze over kankeren.
Sterker nog, ze begrijpen niet waar ze over kankeren.
  maandag 12 mei 2014 @ 10:12:37 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_139858887
Artikel van een aantal jaren terug maar dit is nog zoiets geweldigs wat Europa ons gebracht heeft
http://vorige.nrc.nl/economie/article1821100.ece
http://vorige.nrc.nl/economie/article1820040.ece

Hogere transactiekosten.

Ik dacht eraan toen ik Jan Kees de Jager gisteren zag praten bij Brandpunt dat ten tijde van de eurocrisis ons 'oude', stoffige en inactieve pinsysteem gelukkig nog bestond mocht de euro ploffen.

Inmiddels bestaat het niet meer (Beanet).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 12 mei 2014 @ 10:24:42 #40
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139859148
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 09:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Sterker nog, ze begrijpen niet waar ze over kankeren.
Jij kan zo EU-politicus worden, die doen ook altijd zo uit de hoogte en stellen dat iedereen die kritisch is er geen drol van begrijpt. Jammer dat daarmee ook direct hun uitleg eindigt.
#NoDAPL
  maandag 12 mei 2014 @ 10:26:27 #41
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139859186

[ Bericht 100% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-05-2014 10:27:29 ]
#NoDAPL
pi_139859269
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij kan zo EU-politicus worden, die doen ook altijd zo uit de hoogte en stellen dat iedereen die kritisch is er geen drol van begrijpt. Jammer dat daarmee ook direct hun uitleg eindigt.
Wat is een EU-politicus?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 12 mei 2014 @ 10:32:28 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139859335
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat stellen die EU zuurpruimen nou meestal als oplossingen voor dan? Behalve dan "het is allemaal slecht en bureaucratisch en ondemocratisch blablabla".

Dat navelstaren daar heeft dus werkelijk niemand iets aan.
pi_139859365
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat stellen die EU zuurpruimen nou meestal als oplossingen voor dan? Behalve dan "het is allemaal slecht en bureaucratisch en ondemocratisch blablabla".

Dat navelstaren daar heeft dus werkelijk niemand iets aan.
Bram wil de Unie graag opsplitsen en laat geen mogelijkheid onbenut om dat ons te laten weten, hier op FOK!
  maandag 12 mei 2014 @ 10:36:45 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139859425
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bram wil de Unie graag opsplitsen en laat geen mogelijkheid onbenut om dat ons te laten weten, hier op FOK!
Dat is in ieder geval nog een bepaalde keuze naar een oplossing. Wel een met slechte gevolgen maar het is een keuze.

Er zijn echter ook een berg eurohaters die eigenlijk geen enkele kant uitwillen en liever als een varken in de stront van hun bitterheid wentelen.
pi_139859669
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:54 schreef Hexagon het volgende:
Ben er nu uit. Zat te dubben tussen Matthijs van Miltenburg, de Brabantse kandidaat en Marietje Schaake voor bewezen diensten.

Marietje verdient wel een beloning.

[ afbeelding ]
Ach ja, als de macht niet per verkiezingen verdeeld wordt, dan gebruiken we de verkiezingen toch gezellig voor vrijblijvende meninggeverij over wie er een beloninkje verdient?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_139860098
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kan er niet mee om gaan dat sommige mensen een andere opvatting er op nahouden dan jij? :)
pi_139860117
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Je kan er niet mee om gaan dat sommige mensen een andere opvatting er op nahouden dan jij? :)
Hoe raad je het zo?
pi_139860137
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval nog een bepaalde keuze naar een oplossing. Wel een met slechte gevolgen maar het is een keuze.

Er zijn echter ook een berg eurohaters die eigenlijk geen enkele kant uitwillen en liever als een varken in de stront van hun bitterheid wentelen.
Varkens wentelen zich niet in de stront hoor.
pi_139860177
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe raad je het zo?
Het was niet heel moeilijk hoor.
  maandag 12 mei 2014 @ 12:02:53 #51
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139861874
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat stellen die EU zuurpruimen nou meestal als oplossingen voor dan?
Eerst en vooral, de meeste EU-fielen komen ook niet verder dan het categorisch voor zijn zonder het te kunnen beargumenteren. De meeste mensen praten maar andere mensen na, na decennialange EU-propaganda (ook bijv. via Bassie en Adriaan en de toen der tijd populaire cartoon TMNT) praten ze de EU-bobo's na. Die groep is niet zo interessant, net zo min als dat de tegenstanders die slechts categorisch tegen de EU zijn interessant is. Er zijn gelukkig ook EU-zuurpruimen zoals jij hen noemt die wel met concrete alternatieven komen, bijv. een splitsing van de EU in twee delen. Dit is stelselmatig genegeerd door de politieke elite met als gevolg dat die discussie al werd doogeslagen nog voordat die fatsoenlijk gevoerd werd. Een ander alternatief wat de laatste jaren is genoemd is het op pragmatische basis samenwerken zonder een politieke unie te vormen. Ook dan zal je wel bepaalde harmonisatie van wetgeving nodig hebben om valse concurrentie te voorkomen.
#NoDAPL
  maandag 12 mei 2014 @ 12:10:29 #52
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139862096
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Laat ik eerst maar even duiden dat de "opsplitsing" waar Koos het over heeft een opsplitsing van de hele grote en heterogene EU in twee iets kleinere en homogenere blokken betreft. Koos zijn uitleg zou gemakkelijk fout geïnterpreteerd kunnen worden, dat ik er een voorstander van zou zijn dat elk land op zichzelf verder gaat. Mijn voorstel staat veel dichter bij de EU dan bij de situatie zoals die was voordat de EU werd gevormd.

Hoe die keuze zou uitpakken hangt af van de uitvoering. Je kan politiek je eigen wegen gaan maar wel op economisch, millitair en diplomatiek terrein blijven samenwerken - zoals bijv. de USA en Canada doen - en je kan terug protectionisme invoeren. Ik ga uiteraard van het eerste scénario uit. Waarom dan die opsplitsing? Omdat ik geloof dat kleinere en homogenere blokken beter functioneren en beter aangestuurd kunnen worden dan grotere en heterogenere blokken en omdat ik geloof dat we tal van weeffouten die we ten gevolge van amateurisme - te wijten aan een gebrek aan ervaring met staatsvorming - maakten bij de oprichting van de EU kunnen voorkomen bij het oprichten van de nieuwe blokken die zouden voortkomen uit de opsplitsing van de EU.
#NoDAPL
pi_139862129
Het is ook vaak een cirkelredenatie, Bram. De Eurofielen doen ideeen van mensen met een meer terughoudende kijk al snel af als onrealistisch of zels als idioot. Zoals een splitsing van de EU. Zo bezien zijn er natuurlijk nooit 'EU zuurpruimen' die wel met een goed plan komen. De vraag is dus wie zich nou werkelijk in de 'stront van hun bitterheid wentelen', naar mijn idee zijn vooral sommige Eurofielen die categorisch een andere kijk op de materie afwijzen.
  maandag 12 mei 2014 @ 12:13:40 #54
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139862181
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:07 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Varkens wentelen zich niet in de stront hoor.
Die arme varkens toch; zulke intelligente en sociale dieren en altijd al die vooroordelen over zich heen krijgen. Wat een hondenleven. ;)
#NoDAPL
  maandag 12 mei 2014 @ 12:19:03 #55
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139862335
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 12:11 schreef Kowloon het volgende:
Het is ook vaak een cirkelredenatie, Bram. De Eurofielen doen ideeen van mensen met een meer terughoudende kijk al snel af als onrealistisch of zels als idioot. Zoals een splitsing van de EU. Zo bezien zijn er natuurlijk nooit 'EU zuurpruimen' die wel met een goed plan komen. De vraag is dus wie zich nou werkelijk in de 'stront van hun bitterheid wentelen', naar mijn idee zijn vooral sommige Eurofielen die categorisch een andere kijk op de materie afwijzen.
Dat ben ik met je eens. De vraag is echter wat in deze kwestie conservatief ("terughoudend") en progressief is. De EU is de huidige situatie, ik zou daarom stellen dat het verstevigen van het EU-fundament eerder een conservatieve handeling is terwijl het opsplitsen van de EU in twee blokken eerder een progressieve handeling is. Laat ik trouwens nog maar een keer benadrukken dat ik er niet voor pleit om de Zuid-Europeanen in de stront te laten zakken. Hoewel ze best consequenties mogen ondervinden van het zooitje wat ze hebben gemaakt is het in ons aller belang dat het daar weer soepel gaat draaien en ben ik om die reden een voorstander van voorwaardelijke hulp. Die voorwaarden houden uiteraard in dat de rijke mensen braaf belasting betalen, dat er een beetje efficiënt wordt gewerkt, dat de schuld op termijn wordt afgelost etc.

Waarom vind ik dat de mensen die er een zooitje van hebben gemaakt hiervan consequenties moeten aanvaarden? Niet uit hardvochtigheid maar omdat het de drijvende kracht achter een goed geordende samenleving is. Soms moet het volk kwaad worden om de geprivilligeerde klasse tot de orde te kunnen roepen. In extremis ontstaat er dan zoiets als de Franse revolutie als reactie op een extreme uitbuiting maar op een kleinere schaal gebeurt zoiets de hele tijd.
#NoDAPL
pi_139862506
quote:
Projectie, zo wordt dit volgens mij ook wel genoemd.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:00:27 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139867280
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ach ja, als de macht niet per verkiezingen verdeeld wordt, dan gebruiken we de verkiezingen toch gezellig voor vrijblijvende meninggeverij over wie er een beloninkje verdient?
Wat is er precies verkeerd aan om een politica die in mijn ogen zich buitengewoon heeft ingezet en goede resultaten heeft bereikt, te belonen met een stem?
pi_139867335
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat is er precies verkeerd aan om een politica die in mijn ogen zich buitengewoon heeft ingezet en goede resultaten heeft bereikt, te belonen met een stem?
Dat een stem wordt gereduceerd tot een bedankje voor goed werk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:11:52 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139867642
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat een stem wordt gereduceerd tot een bedankje voor goed werk.
Nou nee, mijn bedankje is slechts het sluitstuk. De partij steunde ik al. De ideeen van Marietje spreken me ook erg aan. Zodoende heb ik veel vertrouwen in haar. Daarom verdient ze mijn stem.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:14:46 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139867737
quote:
Het gaat vooral om mensen die roepen "alles is kut": zonder met een idee te komen. Bram pleit iig voor iets. Iets waar ik het mee oneens ben maar het is tenminste iets.

Dat "iets" ontbreekt bij veel anti europa lui compleet. Daarbij is het onduidelijk wat ze dan wel willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')