De SP heeft zichzelf teveel gemuilkorft om regerings'waardig' te zijn in de ogen van de centrumpartijen. De CU EU-kritisch?quote:
Vergeet al dat geld niet wat we geleend hebben aan andere landen, wat we in het ESF-fonds hebben gestopt. Wat we daarvan terugkrijgen moeten we nog maar afwachten.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:21 schreef Sloggi het volgende:
Overigens is de EU helemaal niet zo duur als sommigen beweren: de EU-begroting bedraagt 1 procent van de nationale begrotingen en is lager dan voorheen (en dat terwijl de Nederlandse begroting, ondanks draconische bezuinigingen, nog altijd elk jaar groeit). 94 procent van dit geld vloeit direct terug naar de lidstaten, en het zijn landelijke en lokale overheden die deze gelden besteden en dus grotendeels betrokken zijn bij eventuele corruptie.
Het kan echter lager zonder dat je kwaliteit inlevert. Ik denk dat de budgetten voor tal van Europese politici best wat soberder kunnen. Het is eerder een symbolische kwestie maar het zou ook wel een goede zaak zijn als ze eindelijk eens 1 vestigingsplaats zouden kiezen voor het EU-parlement. Het is best wel schandalig en lachwekkend (in de zin dat we hiermee buiten Europa voor lul staan) dat we nog steeds meerder plaatsen gebruiken omdat er wat ego's zijn die hun eigen chauvinisme belangrijker vinden dan het belang van het Europese volk.quote:Van de overige 6 procent betaalt de EU gebouwen, salarissen et cetera. Dat is extreem laag, en de komende 6 jaar moet bovendien 5 procent van het personeelsbestand vertrekken.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 22:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De SP heeft zichzelf teveel gemuilkorft om regerings'waardig' te zijn in de ogen van de centrumpartijen. De CU EU-kritisch?
Meer dan D66 maar dat is niet moeilijk.
Naar aantal inwoners kijken lijkt me niet heel erg relevant. Ik ben zelf van mening dat het logisch is dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Als je kijkt naar het percentage van het BNP dan is de verdeling heel anders.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Interessant plaatje.
[ afbeelding ]
Nederland is weer eens het braafste jongetje van de EU-klas. Enkel belastingparadijs Luxemburg betaalt meer, van alle serieuze landen betaalt Nederland dus het meest.
Artikel50 dan?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:05 schreef gerhardius het volgende:
[..]
waar ik woon zie ik regelmatig onzinnige fietspaden aangelegd worden of andere projecten gefinancierd worden "met behulp van de EU". Alsof we daar op zitten te wachten. In het buitenland zie je dat ook wel en dan vraag ik me echt af of dat nou de bedoeling van Europese samenwerking is... Dus dat het geld terugvloeit naar de lidstaten geloof ik best, maar of dat nou langs democratische weg en op zinnige gronden word gedaan vraag ik me wel af. Ergens heb ik niet zoveel met SP en Wilders. Ik zal me eens verdiepen in CU. Bedankt voor die tip.
Familie van Anouchka van Miltenburg?quote:
Geen idee. Maar in deze heb ik in ieder geval wel vertrouwen. Ik heb nog een stuk met hem geschreven.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Familie van Anouchka van Miltenburg?
Sterker nog, ze begrijpen niet waar ze over kankeren.quote:Op maandag 12 mei 2014 08:31 schreef Hexagon het volgende:
Toch wel grappig eigenlijk al die lui die alleen maar kankeren maar ook geen oplossingen willen voor waar ze over kankeren.
Jij kan zo EU-politicus worden, die doen ook altijd zo uit de hoogte en stellen dat iedereen die kritisch is er geen drol van begrijpt. Jammer dat daarmee ook direct hun uitleg eindigt.quote:Op maandag 12 mei 2014 09:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Sterker nog, ze begrijpen niet waar ze over kankeren.
Wat is een EU-politicus?quote:Op maandag 12 mei 2014 10:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij kan zo EU-politicus worden, die doen ook altijd zo uit de hoogte en stellen dat iedereen die kritisch is er geen drol van begrijpt. Jammer dat daarmee ook direct hun uitleg eindigt.
Wat stellen die EU zuurpruimen nou meestal als oplossingen voor dan? Behalve dan "het is allemaal slecht en bureaucratisch en ondemocratisch blablabla".quote:Op maandag 12 mei 2014 10:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij kan zo EU-politicus worden, die doen ook altijd zo uit de hoogte en stellen dat iedereen die kritisch is er geen drol van begrijpt. Jammer dat daarmee ook direct hun uitleg eindigt.
Bram wil de Unie graag opsplitsen en laat geen mogelijkheid onbenut om dat ons te laten weten, hier op FOK!quote:Op maandag 12 mei 2014 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat stellen die EU zuurpruimen nou meestal als oplossingen voor dan? Behalve dan "het is allemaal slecht en bureaucratisch en ondemocratisch blablabla".
Dat navelstaren daar heeft dus werkelijk niemand iets aan.
Dat is in ieder geval nog een bepaalde keuze naar een oplossing. Wel een met slechte gevolgen maar het is een keuze.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bram wil de Unie graag opsplitsen en laat geen mogelijkheid onbenut om dat ons te laten weten, hier op FOK!
Ach ja, als de macht niet per verkiezingen verdeeld wordt, dan gebruiken we de verkiezingen toch gezellig voor vrijblijvende meninggeverij over wie er een beloninkje verdient?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:54 schreef Hexagon het volgende:
Ben er nu uit. Zat te dubben tussen Matthijs van Miltenburg, de Brabantse kandidaat en Marietje Schaake voor bewezen diensten.
Marietje verdient wel een beloning.
[ afbeelding ]
Je kan er niet mee om gaan dat sommige mensen een andere opvatting er op nahouden dan jij?quote:Op maandag 12 mei 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bram wil de Unie graag opsplitsen en laat geen mogelijkheid onbenut om dat ons te laten weten, hier op FOK!
Hoe raad je het zo?quote:Op maandag 12 mei 2014 11:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je kan er niet mee om gaan dat sommige mensen een andere opvatting er op nahouden dan jij?
Varkens wentelen zich niet in de stront hoor.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval nog een bepaalde keuze naar een oplossing. Wel een met slechte gevolgen maar het is een keuze.
Er zijn echter ook een berg eurohaters die eigenlijk geen enkele kant uitwillen en liever als een varken in de stront van hun bitterheid wentelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |