abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139884592
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:52 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hebben mensen in andere landen geen recht op pensioen?
het zal toch niet de bedoeling zijn mensen of volken die spaarzaam zijn geweest voor de oudedag, en die altijd geld (premie) aan de kant hebben gelegd, geïnvesteerd in hun toekomst, hen dat af te nemen en te geven aan mensen/volken die hebben potverteerd, zwart geld in hun kous hebben of op veel te grote voet hebben geleefd..

Zo is dat dus als al het pensioengeld naar Brussel gaat. Maar dat zal toch niemands bedoeling zijn? Lijkt wat op ontwikkelingshulp...
pi_139884641
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Je gaat zelf lantaarnpalen in je straat zetten en zorgen dat de snelwegen berijdbaar blijven?
Hij heeft het toch duidelijk over pensioen ga daar nou eens op verder zeg.
Wat dat aangaat ben ik ook en egoist wij of ik heb dat gespaard en mijn ouders tevens ook dat zich geen land vergelijkt daarmee want dan zou ik ook met de zeist rond gaan denk ik?
  maandag 12 mei 2014 @ 21:59:09 #103
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139884714
quote:
18s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij bent een barbaar dat jij Yorgos zijn pensioen niet gunt.

Die mooie overheid lost het foute kapitalisme op, zie dat nou es.
Ik gun Yorgos zeker zijn pensioen. Van die 1000 miljard is vast nog wel wat voor een fijn leven onder de Griekse zon voor de goede man. Van mij zit er toch niks in de pot.

Zo voelt een PvdA-er zich dus. Wel relaxed.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 12 mei 2014 @ 21:59:42 #104
379943 Paper_Tiger
pi_139884757
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:57 schreef gerhardius het volgende:

[..]

het zal toch niet de bedoeling zijn mensen of volken die spaarzaam zijn geweest voor de oudedag, en die altijd geld (premie) aan de kant hebben gelegd, geïnvesteerd in hun toekomst, hen dat af te nemen en te geven aan mensen/volken die hebben potverteerd, zwart geld in hun kous hebben of op veel te grote voet hebben geleefd..

Zo is dat dus als al het pensioengeld naar Brussel gaat. Maar dat zal toch niemands bedoeling zijn? Lijkt wat op ontwikkelingshulp...
De breedste schouders dragen toch de zwaarste lasten?
pi_139884917
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan halen ze me maar wat van die schouders af vind ik, LOL.
pi_139885022
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

gaat dat altijd op dan? Want in dat geval kan ik dus beter ook gaan potverteren en zwart geld gaan sparen. In crisis ben ik altijd bereid te helpen, en in crisis geldt dat de breedste schouders de zwaarste lasten een tijdje mogen mogen dragen. Maar als dat altijd moet gebeuren worden de zwakste schouders nooit sterk en worden de breedste schouders versleten. Daar kun je toch niet van uit gaan op de lange termijn, dat is zelfmoord
pi_139885222
Of emigreren misschien, dat overweeg ik ook al een tijdje.
Maar waarheen, welk land b.v
pi_139885415
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:06 schreef john2406 het volgende:
Of emigreren misschien, dat overweeg ik ook al een tijdje.
Maar waarheen, welk land b.v
emigreren lijkt meer op vluchten en lost alleen voor jou misschien wat op. Als je alleen daarvoor het land uit wil moet je dat niet nalaten, maar het lijkt mij nogal wat rigoureus..
pi_139885473
Als ik nergens de voordelen van heb hoef ik ook de nadelen niet vind ik.
  maandag 12 mei 2014 @ 22:12:36 #110
379943 Paper_Tiger
pi_139885570
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:03 schreef gerhardius het volgende:

[..]

gaat dat altijd op dan? Want in dat geval kan ik dus beter ook gaan potverteren en zwart geld gaan sparen. In crisis ben ik altijd bereid te helpen, en in crisis geldt dat de breedste schouders de zwaarste lasten een tijdje mogen mogen dragen. Maar als dat altijd moet gebeuren worden de zwakste schouders nooit sterk en worden de breedste schouders versleten. Daar kun je toch niet van uit gaan op de lange termijn, dat is zelfmoord
Ik heb dat niet verzonnen. Dat is waar mijn medemens voor kiest als ze gaan stemmen. Beetje raar om dan niet te willen delen met een ander. Er zijn namelijk altijd nog smallere schouders.
pi_139885684
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:09 schreef gerhardius het volgende:

[..]

emigreren lijkt meer op vluchten en lost alleen voor jou misschien wat op. Als je alleen daarvoor het land uit wil moet je dat niet nalaten, maar het lijkt mij nogal wat rigoureus..
"emigreren lijkt meer op vluchten"

Als jij het zo ziet, emigreer je toch niet? :')

Rigoureus? :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139885910
Luister eens goed wat deze zegt.
Wijkt die nou zoveel af als van ........
Volgens mij zet hij gewoon, zo hoord het zich aan, het mes op de keel dat moet kloppen en andes niet.
Ik dacht iets van begroting, heb geen zin om me alles nog een keer aan te horen heb het gisteren al gezien.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1416307
pi_139886304
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik heb dat niet verzonnen. Dat is waar mijn medemens voor kiest als ze gaan stemmen. Beetje raar om dan niet te willen delen met een ander. Er zijn namelijk altijd nog smallere schouders.
volgens mij is er meer om voor te stemmen. Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat ik hier mee aan moet.

Ik ben voor samenwerking binnen Europa, en wil best een helpende hand een keertje uitsteken uit solidariteit met een land in moeilijkheden. Maar ik wil toch niet het zuur bijeengeschraapte geld voortdurend opmaken aan landen die het nooit leren. Dat heeft niets met solidariteit te maken, dat is parasiterend gedrag van die landen. En dan die fietspaden daarvoor terug krijgen waar niemand behoefte aan heeft. En al dat gezeik over dingen die we uitstekend zelf kunnen regelen (waarom moet mijn aanhanger zo nodig door Europa ieder jaar gekeurd worden, dat soort onzin verzin je toch niet?).

Ik zag een interview over de reden van de uitbreiding van Europa in de laatste jaren met voormalig oostbloklanden. Dat is omdat Duitsland graag een buffer met Rusland wil. Ik wil dat eigenlijk ook wel, dus dat kost geld. Maar laten we dan tenminste aangeven waar het geld blijft en waarom het besteed wordt. En ook een kosten-baten analyse erbij, zodat we weten wat het ons kosten moet om die veiligheid te creëeren..
  maandag 12 mei 2014 @ 22:33:25 #114
379943 Paper_Tiger
pi_139886575
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:27 schreef gerhardius het volgende:

[..]

volgens mij is er meer om voor te stemmen. Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat ik hier mee aan moet.

Ik ben voor samenwerking binnen Europa, en wil best een helpende hand een keertje uitsteken uit solidariteit met een land in moeilijkheden. Maar ik wil toch niet het zuur bijeengeschraapte geld voortdurend opmaken aan landen die het nooit leren. Dat heeft niets met solidariteit te maken, dat is parasiterend gedrag van die landen. En dan die fietspaden daarvoor terug krijgen waar niemand behoefte aan heeft. En al dat gezeik over dingen die we uitstekend zelf kunnen regelen (waarom moet mijn aanhanger zo nodig door Europa ieder jaar gekeurd worden, dat soort onzin verzin je toch niet?).

Ik zag een interview over de reden van de uitbreiding van Europa in de laatste jaren met voormalig oostbloklanden. Dat is omdat Duitsland graag een buffer met Rusland wil. Ik wil dat eigenlijk ook wel, dus dat kost geld. Maar laten we dan tenminste aangeven waar het geld blijft en waarom het besteed wordt. En ook een kosten-baten analyse erbij, zodat we weten wat het ons kosten moet om die veiligheid te creëeren..
Ik ben het met je eens. Ik speelde advocaat van de duivel. Ik stem artikel 50. No 2 van de lijst.
pi_139886674
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik speelde advocaat van de duivel. Ik stem artikel 50. No 2 van de lijst.
Waarom op dat clubje ex-PVV'ers stemmen? Heb je zo weinig zelfrespect?
pi_139886757
quote:

[..]

Ik heb de stemwijzer ook eens geprobeert, ga ja niet heb het verscheurd daarvanaf gezien.
Kwam op artikel 50 sp of PVV uit !
pi_139886876
quote:

[..]

eerlijk gezegd gaat dat me weer veel te ver. Uit Europa lijkt me ook niet wijs.

Maar het huidige Europa deugt ook niet, dat is voor mij meer dan zeker. En volgens mij is iedereen in Nederland het daar wel mee eens. Geen enkele partij in Nederland is in staat er wat aan te doen omdat de macht al verdeeld is en de machthebbers geen belang lijken te hebben de boel goed te regelen.

Vandaar dat ik nog steeds geen idee heb op wie ik moet stemmen...
  maandag 12 mei 2014 @ 22:40:33 #118
379943 Paper_Tiger
pi_139886962
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:38 schreef gerhardius het volgende:

[..]

Maar het huidige Europa deugt ook niet, dat is voor mij meer dan zeker. En volgens mij is iedereen in Nederland het daar wel mee eens. Geen enkele partij in Nederland is in staat er wat aan te doen omdat de macht al verdeeld is en de machthebbers geen belang lijken te hebben de boel goed te regelen.

Nee terug naar een Europa van vrije handel en verkeer van personen. Je begrijpt dat het eindpunt van de EU een federale staat is?
pi_139886966
quote:

[..]

het is net het IOC of de fifa. Die clubs stinken ook! Maar ik ga wel kijken elke keer...
pi_139887032
quote:

[..]

Men maakt wel degelijk stappen in de goede richting maar het is niet eenvoudig.
Op wie je stemt moet je helemaal zelf weten maar die anti-partijen voegen inderdaad niet zoveel toe. Naar partijen die alleen maar nee-roepen luister uiteindelijk niemand. Zijn dan ook verloren stemmen op pakweg PVV of artikel50.
pi_139887076
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee terug naar een Europa van vrije handel en verkeer van personen. Je begrijpt dat het eindpunt van de EU een federale staat is?
volgens mij staat dat nog niet vast, maar dat is niet wat ik wil
pi_139887077
quote:

[..]

Waarom lijkt je dat niet wijs, het is bijna niet meer te finacieren vind ik.
En alles wat groot is komt via Rotterdam binnen voorlopig nog, dus ze hebben wel belang bij ons Land als ik ons mag schrijven.
In Brussel is het volgens mij iedere keer feest met flinke bedragen voor reistijden etc. Heb er eens ooit een film van gelinkt hier zal een kijken of ik hem nog vind.
pi_139887105
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee terug naar een Europa van vrije handel en verkeer van personen.
terug in de tijd of terug in functies?

Maar je beseft dat juist dat vrije verkeer van goederen, arbeid en diensten is waar Europa om draait? En waarin men verder is dan welk handelsverbond dan ook?
pi_139887121
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Men maakt wel degelijk stappen in de goede richting maar het is niet eenvoudig.
Op wie je stemt moet je helemaal zelf weten maar die anti-partijen voegen inderdaad niet zoveel toe. Naar partijen die alleen maar nee-roepen luister uiteindelijk niemand. Zijn dan ook verloren stemmen op pakweg PVV of artikel50.
waarom is het niet eenvoudig, weet jij hoe dat zit?
  maandag 12 mei 2014 @ 22:43:41 #125
379943 Paper_Tiger
pi_139887155
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef gerhardius het volgende:

[..]

volgens mij staat dat nog niet vast, maar dat is niet wat ik wil
Het is onvermijdelijk. Een tussenweg is er niet.
  maandag 12 mei 2014 @ 22:44:36 #126
379943 Paper_Tiger
pi_139887207
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar je beseft dat juist dat vrije verkeer van goederen, arbeid en diensten is waar Europa om draait? En waarin men verder is dan welk handelsverbond dan ook?
Zwitserland bewijst dat het ook anders kan.
pi_139887314
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Naar mijn idee of mijn mening is er nog niet genoeg werk voor de Nederlanders laat staan voor nog erbij ?
pi_139887524
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:43 schreef gerhardius het volgende:

[..]

waarom is het niet eenvoudig, weet jij hoe dat zit?
Hoe het exact zit weet niemand denk ik :P
Omdat er een vervelend dilemma in zit. Wil je een efficienter bestuur dan moet je eigenlijk meer macht en taken overdragen aan 'Brussel' echter dat ligt nogal gevoelig en heeft ook nadelen. Dan blijf je dus zitten met de nationale regeringen die het onderling eens moeten gaan worden. Dat is heel lastig en duurt lang.
Zo zit het ook met die subsidies, aan de ene kant wil je dat ze effectief worden besteed maar aan de andere kant levert dat weer een enorm bureaucratisch controlecircus op met mannetjes en vrouwtjes die rondreizen om te kijken of de EU-bordjes nog wel bij die weg staan vijf jaar later.
Persoonlijk ben ik wel van het subsidiariteitsbeginsel. Wat goed kan moet je gewoon op nationaal niveau regelen maar waar samenwerken verstandiger is moet je dat doen en dan moet je ook los durven te laten...
pi_139887557
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zwitserland bewijst dat het ook anders kan.
Hoe bedoel je dat precies? Die hebben veel minder vrij verkeer van handel en personen.
pi_139887587
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom lijkt je dat niet wijs, het is bijna niet meer te finacieren vind ik.
En alles wat groot is komt via Rotterdam binnen voorlopig nog, dus ze hebben wel belang bij ons Land als ik ons mag schrijven.
In Brussel is het volgens mij iedere keer feest met flinke bedragen voor reistijden etc. Heb er eens ooit een film van gelinkt hier zal een kijken of ik hem nog vind.
we kunnen wel een muur om Nederland zetten, maar dan gooien we het waswater weg. Nederland heeft Europa nodig, en Europa heeft Nederland nodig. Ik noem maar wat: veiligheid, vrij verkeer en vrije handel, dezelfde adapter voor mijn mobiel en iPad, allemaal zaken waar ik wel oor naar heb, gezamenlijke afspraken over kwaliteitsnormen, zodat ik als consument producten uit Portugal kan vergelijken met die uit Letland. Dat hoeft volgens mij helemaal niet veel te kosten.

Ik wil alleen dat ze zich niet met alles bemoeien, en die fietspaden zit ik al helemaal niet op te wachten. Dat is de spilzucht (goedmakertjes) die ze beter achterwege kunnen laten
pi_139887588
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Naar mijn idee of mijn mening is er nog niet genoeg werk voor de Nederlanders laat staan voor nog erbij ?
Uiteindelijk zal het voor meer welvaart zorgen naar mijn idee.
pi_139887823
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe het exact zit weet niemand denk ik :P
Omdat er een vervelend dilemma in zit. Wil je een efficienter bestuur dan moet je eigenlijk meer macht en taken overdragen aan 'Brussel' echter dat ligt nogal gevoelig en heeft ook nadelen. Dan blijf je dus zitten met de nationale regeringen die het onderling eens moeten gaan worden. Dat is heel lastig en duurt lang.
Zo zit het ook met die subsidies, aan de ene kant wil je dat ze effectief worden besteed maar aan de andere kant levert dat weer een enorm bureaucratisch controlecircus op met mannetjes en vrouwtjes die rondreizen om te kijken of de EU-bordjes nog wel bij die weg staan vijf jaar later.
Persoonlijk ben ik wel van het subsidiariteitsbeginsel. Wat goed kan moet je gewoon op nationaal niveau regelen maar waar samenwerken verstandiger is moet je dat doen en dan moet je ook los durven te laten...
goed punt.. Maar als we nou eens beginnen met transparantie, kosten verantwoorden en stoppen met onzinnige uitgaven. Daarmee kom je dan vanzelf op de kern waar het om zou moeten gaan: samenwerken waar nuttig, en anders lekker zelf regelen als land. En het haalt bij een hoop mensen de tegenstand weg.
pi_139887874
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal het voor meer welvaart zorgen naar mijn idee.
Drees zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit hoorde meen ik, het kan natuurlijk niet zo zijn dat er muren ofzo om ons land zouden komen, vrije handel ja okee ben ik het mee eens maar niet alles laten meegenieten wat Drees voor ons land heeft op laten bouwen vind ik.
Dus Europa ja maar een munt nee helaas ik denk ik er zo over alles bijmekaar gooien is dat dus en dan naar gelijke verdelen nee sorry.
En meer welvaart die was er vroeger ook en die kwam naarmijn idee altijd alleen daar terug waar al genoeg was.
pi_139887923
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

het schijnt lastig te zijn voor bepaald werk nog Nederlanders te vinden. Hoe kijk je daar dan tegen aan?
pi_139887945
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:55 schreef gerhardius het volgende:

[..]

goed punt.. Maar als we nou eens beginnen met transparantie, kosten verantwoorden en stoppen met onzinnige uitgaven. Daarmee kom je dan vanzelf op de kern waar het om zou moeten gaan: samenwerken waar nuttig, en anders lekker zelf regelen als land. En het haalt bij een hoop mensen de tegenstand weg.
Punt is dat de samenwerking niet enkel economisch is (dat kan praktisch ook niet) maar ook politiek en 'Europa' dus ook zichtbaar wil zijn. Het grootste deel van de EU-subsidies die we hier in Nederland ontvangen zou veel effectiever anders ingezet kunnen worden maar dat ligt politiek gevoelig. Is ook een kwestie van tijd.
pi_139888026
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:56 schreef gerhardius het volgende:

[..]

het schijnt lastig te zijn voor bepaald werk nog Nederlanders te vinden. Hoe kijk je daar dan tegen aan?
Noem eens wat op dan ik ben nooit ergens vies van geweest, dus om me zwarte handen te maken.
Brood moest er op de plank niet meer en niet minder, zo dacht ik en denk ik nog steeds.
pi_139888113
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Punt is dat de samenwerking niet enkel economisch is (dat kan praktisch ook niet) maar ook politiek en 'Europa' dus ook zichtbaar wil zijn. Het grootste deel van de EU-subsidies die we hier in Nederland ontvangen zou veel effectiever anders ingezet kunnen worden maar dat ligt politiek gevoelig. Is ook een kwestie van tijd.
stoppen met die hap. Dat is toch je reinste omkoping! Als ze denken dat Portugezen te paaien zijn met een doodlopende snelweg, dan zijn het toch helemaal sukkels? De landbouwsubsidie, dat verzin je toch niet?
pi_139888226
Subsidies zo denk ik erover daarmee word de prijs omhoog gedreven, moet je eens kijken wat de panelen dadelijk nog maar kosten b.v
pi_139888418
En vrije handel geloof ik ook niet in als het te goedkoop uit china komt word er wel extra belasting over geheven omdat naar mijn idee de welvaart zich er tegen op gooit dat die niks meer kwijt raken of te goedkoop moeten doen.
Als het werkelijk zo moet of zou zijn dan alles maarook alles over een kam autos net zo duur of goedkoop als elders kindergeld net zo veel of weinig als elders etc etc
pi_139888618
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:59 schreef gerhardius het volgende:

[..]

stoppen met die hap. Dat is toch je reinste omkoping! Als ze denken dat Portugezen te paaien zijn met een doodlopende snelweg, dan zijn het toch helemaal sukkels? De landbouwsubsidie, dat verzin je toch niet?
Men werkt al jaren aan het verminderen of zelfs afschaffen van de landbouwsubsidies. Echter dat was een belangrijke basis in de Europese samenwerking. En een aantal landen zijn er erg blij mee. Maakt het weer lastig.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:09:57 #141
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139888704
Vandaag een interessant itempje bij PowNews, ze benadrukten even dat de VVD zich voordoet als een partij die een heel andere visie heeft dan het EU-fiele D66 terwijl de VVD in vrijwel alle gevallen hetzelfde stemt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139888764
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vandaag een interessant itempje bij PowNews, ze benadrukten even dat de VVD zich voordoet als een partij die een heel andere visie heeft dan het EU-fiele D66 terwijl de VVD in vrijwel alle gevallen hetzelfde stemt.
Heb je je opsplitsverhaaltje in de afgelopen weken al inhoudelijk en cijfermatig weten te onderbouwen? Ben benieuwd :).
pi_139888786
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Noem eens wat op dan ik ben nooit ergens vies van geweest, dus om me zwarte handen te maken.
Brood moest er op de plank niet meer en niet minder, zo dacht ik en denk ik nog steeds.
niet iedereen is het daar blijkbaar met je eens, want dan zou het niet nodig zijn de Polen hierheen te halen toch?

Volgens mij gast het nu mis bij:
- dag en nacht van huis in een vrachtauto, zonder die ruime cao vergoeding die Nederlandse chauffeurs krijgen
- appels plukken of asperges steken
- in de bouw zonder morren werken van vroeg tot laat, zonder te zeuren of er geen bouwkraantje kan komen om een kozijn te plaatsen.
- het graven van geulen voor glasvezelkabels is volgens mij een voorbeeld waar alleen oostblokkers werken. Ik weet de reden daarvan niet, maar kan me voorstellen dat dat geen leuk werk is.

Ik geef toe, het gaat ook over onze arbo-wetgeving, verschil in salaris-ervaring en mentaliteit. Dingen die wel belangrijk zijn ook! Al onze Nederlandse burgers hebben bovendien inmiddels een uitgebreide opleiding gevolgd en dan wil je niet onder je niveau aan de slag.
pi_139888862
Dit is een van die filmpjes en zijn er meer als je op eentje kijkt zie je de rest ook, en dat terwijl er zoveel honger of zelfs voedselbanken zijn.
Sorry hoor ik kan het niet begrijpen.

pi_139888882
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:11 schreef gerhardius het volgende:

[..]

niet iedereen is het daar blijkbaar met je eens, want dan zou het niet nodig zijn de Polen hierheen te halen toch?

- dag en nacht van huis in een vrachtauto, zonder die ruime cao vergoeding die Nederlandse chauffeurs krijgen
- in de bouw zonder morren werken van vroeg tot laat, zonder te zeuren of er geen bouwkraantje kan komen om een kozijn te plaatsen.
- het graven van geulen voor glasvezelkabels is volgens mij een voorbeeld waar alleen oostblokkers werken. Ik weet de reden daarvan niet, maar kan me voorstellen dat dat geen leuk werk is.

Ik geef toe, het gaat ook over onze arbo-wetgeving, verschil in salaris-ervaring en mentaliteit. Dingen die wel belangrijk zijn ook! Al onze Nederlandse burgers hebben bovendien inmiddels een uitgebreide opleiding gevolgd en dan wil je niet onder je niveau aan de slag.
Uiteindelijk is het voor een land als Nederland in totaal ook gewoon gunstig wanneer er een leuk aanbod aan betaalbare arbeid beschikbaar is. Voor bepaalde groepen pakt het natuurlijk wel vervelend uit.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:14:44 #146
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139888952
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Men werkt al jaren aan het verminderen of zelfs afschaffen van de landbouwsubsidies. Echter dat was een belangrijke basis in de Europese samenwerking. En een aantal landen zijn er erg blij mee. Maakt het weer lastig.
Met andere woorden, wat belangrijk is voor de Europeanen is van ondergeschikt belang ten opzichte van wat een paar landen graag willen. ZIe nog maar eens geïllustreerd dat we helemaal geen verenigd volk zijn. In de USA is zoiets ondenkbaar, dat staten in hun eigenbelang denken in plaats van in het USA-belang, in Europa gaat voor bijv. de Fransen het belang van hen (hun boeren) voor op dat van het Europa-belang of EU-belang.

Nu heb ik er geen problemen mee dat er wat subsidie vloeit naar landbouw maar als wij in de toekomst competitief willen blijven met onze hoge salarissen en ons hoge percentage inactieven (vergrijzing!) dan zullen wij het moeten hebben van innovatie. Er zal dus meer geïnvesteerd moeten worden in onderwijs en onderzoek. Dat is het grotere belang wat ook zou moeten gelden voor de landbouwlanden.
#NoDAPL
pi_139888972
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:11 schreef gerhardius het volgende:

[..]

Ik heb vernomen dat daar nog wel het een en ander aan het veranderen is in verband met afdragen sociale lasten in ons land.
Of b.v met een hoe heet het dependance in het buitenland.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 23:16:07 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 23:17:49 #148
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139889134
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het voor een land als Nederland in totaal ook gewoon gunstig wanneer er een leuk aanbod aan betaalbare arbeid beschikbaar is. Voor bepaalde groepen pakt het natuurlijk wel vervelend uit.
De advocaten, klinische psychologen en artsen (beschermde beroepen) hebben er geen last van, vele anderen wel. Het gaat dan echt niet alleen om de schoonmakers en de mensen die achter een lopende band de darmen uit de vissen halen.
#NoDAPL
pi_139889448
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met andere woorden, wat belangrijk is voor de Europeanen is van ondergeschikt belang ten opzichte van wat een paar landen graag willen.
Oh maar bijvoorbeeld een zekere mate van zelfvoorzienendheid in de voedselproductie is ook niet verkeerd voor de Europeanen hoor. Het zijn ook gewoon keuzes die men maakt.

quote:
ZIe nog maar eens geïllustreerd dat we helemaal geen verenigd volk zijn.
Wie claimt dat dan precies?

quote:
In de USA is zoiets ondenkbaar, dat staten in hun eigenbelang denken in plaats van in het USA-belang,
Oh, dit lijkt me baarlijke nonsens.

quote:
in Europa gaat voor bijv. de Fransen het belang van hen (hun boeren) voor op dat van het Europa-belang of EU-belang.
Het is een unie van zelfstandige landen die uiteraard opkomen voor het belang van hun onderdanen. Logisch toch?

quote:
Nu heb ik er geen problemen mee dat er wat subsidie vloeit naar landbouw maar als wij in de toekomst competitief willen blijven met onze hoge salarissen en ons hoge percentage inactieven (vergrijzing!) dan zullen wij het moeten hebben van innovatie. Er zal dus meer geïnvesteerd moeten worden in onderwijs en onderzoek. Dat is het grotere belang wat ook zou moeten gelden voor de landbouwlanden.
Oh, maar ook de landbouwsubsidies zijn steeds meer gericht op innovatie. En op bijvoorbeeld landschapsbeheer of agrarisch natuurbeheer. Het platteland heeft namelijk ook een flinke toeristische waarde.
pi_139889551
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De advocaten, klinische psychologen en artsen (beschermde beroepen)
Waarom klaagt men in bepaalde Oost-Europeaanse landen dat er zoveel artsen en verpleegkundigen verdwijnen? Juist zo'n groep is al heel lang heel mobiel en dat gaat prima.
quote:
hebben er geen last van, vele anderen wel. Het gaat dan echt niet alleen om de schoonmakers en de mensen die achter een lopende band de darmen uit de vissen halen.
Klopt, dat is marktwerking en uiteindelijk worden we daar met z'n allen rijker van.
pi_139889767
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:25 schreef 99.999 het volgende:

Klopt, dat is marktwerking en uiteindelijk worden we daar met z'n allen rijker van.
En hoeveel zouden er daarnaar naar de voedsel bank komen aan het gaan, teminste zolang als dat nog kan?
  maandag 12 mei 2014 @ 23:33:10 #152
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139889958
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh maar bijvoorbeeld een zekere mate van zelfvoorzienendheid in de voedselproductie is ook niet verkeerd voor de Europeanen hoor. Het zijn ook gewoon keuzes die men maakt.
Daar heb ik dan ook geen moeite mee maar andere zaken die noodzakelijk zijn om onze welvaart te behouden - dus om te voorkomen dat andere landen ons inhalen - worden verwaarloosd.

quote:
Oh, dit lijkt me baarlijke nonsens.
Vraag eens aan een inwoner van de USA ofdat hij zich primair een USA-inwoner of primair een inwoner van de staat in kwestie voelen. Het belang van de USA gaat voor op dat van de individuele staat voor hen. Dat is het verschil, in Europa kijken we primair naar het belang van het landje in kwestie (in plaats van ook daarnaar kijken), in die extreme mate dat we na vele decennia nog niet eens 1 vestigingsplaats voor een parlement hebben.

quote:
Oh, maar ook de landbouwsubsidies zijn steeds meer gericht op innovatie. En op bijvoorbeeld landschapsbeheer of agrarisch natuurbeheer. Het platteland heeft namelijk ook een flinke toeristische waarde.
Zolang het de voedselveiligheid niet compromitteert (giftige stoffen, lagere voedingswaarde) is dat natuurlijk prima maar met enkel landbouwinnovaties behouden we onze voorsprong niet. In andere delen van de wereld zijn ze niet dommer dan wij, ook zij hebben toegang tot de boeken waar wij mee leren en ook zij doen ervaring in de praktijk op via onderdanen die hier komen werken. In China hoeven ze dat nog niet eens te doen, zij maken al alles voor ons en zij hebben dus al alle noodzakelijke kennis in huis. Wij behouden alleen onze voorsprong door voldoende snel te blijven ontwikkelen. Ondertussen hebben wij weinig mensen die 60+ uur per week willen werken. Op zich prima maar in andere delen van de wereld waar een minimum aan welvaart wat hier het minimum is voor Jan Modaal, laat staan voor meer getalenteerde westerlingen, zijn er veel mensen die wel onwijs hard willen werken. Wij moeten dus slimmer handelen dan hen, onze creativiteit en innovativiteit uitbuiten. Dus veel investeren in onderwijs en onderzoek.
#NoDAPL
pi_139889998
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

En hoeveel zouden er daarnaar naar de voedsel bank komen aan het gaan, teminste zolang als dat nog kan?
Niet zo gek veel vermoedelijk.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:34:07 #154
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139890015
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je je opsplitsverhaaltje in de afgelopen weken al inhoudelijk en cijfermatig weten te onderbouwen? Ben benieuwd :).
Onderbouwing is ook maar lastig.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_139890051
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet zo gek veel vermoedelijk.
Nou stel het pakt de tegenovergesteld kant uit ?
Wat ik dus denk het glas is niet halfvol maar halfleeg dus.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:36:54 #156
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139890161
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom klaagt men in bepaalde Oost-Europeaanse landen dat er zoveel artsen en verpleegkundigen verdwijnen? Juist zo'n groep is al heel lang heel mobiel en dat gaat prima.

[..]

Nogmaals, tal van beschermde beroepsgroepen hebben er geen last van, zij hebben de concurrentie van andere landen onmogelijk gemaakt met protectionistisch beleid. Bijvoorbeeld de juristen en de klinische psychologen. De hoogopgeleide bèta's hebben niet deze luxe positie maar zij krijgen net als de schoonmakers en de visdarmverwijderaars de concurrentie uit andere landen. Tja, dan toch maar rechten als avondopleiding volgen zodat ik meerdere opties heb. Succes Nederland als veel bèta's iets soortgelijks doen.
#NoDAPL
pi_139890190
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar heb ik dan ook geen moeite mee maar andere zaken die noodzakelijk zijn om onze welvaart te behouden - dus om te voorkomen dat andere landen ons inhalen - worden verwaarloosd.
De nieuwe reeksen subsidies zijn nog meer op innovatie gericht dan de vorige. Het zal jou nooit genoeg zijn maar het heeft wel degelijk de aandacht.

En wie claimt er eigenlijk dat de Europeanen een verenigd volk zouden zijn?

quote:
Vraag eens aan een inwoner van de USA ofdat hij zich primair een USA-inwoner of primair een inwoner van de staat in kwestie voelen. Het belang van de USA gaat voor op dat van de individuele staat voor hen. Dat is het verschil, in Europa kijken we primair naar het belang van het landje in kwestie (in plaats van ook daarnaar kijken), in die extreme mate dat we na vele decennia nog niet eens 1 vestigingsplaats voor een parlement hebben.
Aha.

[..]
quote:
Zolang het de voedselveiligheid niet compromitteert (giftige stoffen, lagere voedingswaarde) is dat natuurlijk prima maar met enkel landbouwinnovaties behouden we onze voorsprong niet.
Daar is het dan ook niet toe beperkt. Het is binnen die sector iets wat nu speelt. Het is allemaal niet of-of, probeer wat minder zwart-wit te denken ;).
quote:
In andere delen van de wereld zijn ze niet dommer dan wij, ook zij hebben toegang tot de boeken waar wij mee leren en ook zij doen ervaring in de praktijk op via onderdanen die hier komen werken. Wij behouden alleen onze voorsprong door voldoende snel te blijven ontwikkelen. Ondertussen hebben wij weinig mensen die 60+ uur per week willen werken. Op zich prima maar in andere delen van de wereld waar een minimum aan welvaart wat hier het minimum is voor Jan Modaal, laat staan voor meer getalenteerde westerlingen, zijn er veel mensen die wel onwijs hard willen werken. Wij moeten dus slimmer handelen dan hen, onze creativiteit en innovativiteit uitbuiten. Dus veel investeren in onderwijs en onderzoek.
Allicht. Maar in hoeverre moet zoiets vanuit de EU komen? Lijkt me dat landen ook zelf sturing moeten blijven houden op hun onderwijs en onderzoeksbeleid.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:38:48 #158
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139890247
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan jij onderbouwen dat de huidige EU beter voor ons is dan twee of drie EU's die wel homogeen zijn, die efficiënter zijn georganiseerd - dankzij het vermijden van amateuristische fouten die bij de oprichting van de EU zijn gemaakt (te wijten aan het gebrek aan ervaring met staatsvorming) - en die beter aanstuurbaar zijn? Het is volstrekt logisch dat het beter werkt als deze blokken handel met elkaar drijven, daar heb je geen cijfermatige onderbouwing voor nodig.
#NoDAPL
pi_139890284
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nogmaals, tal van beschermde beroepsgroepen hebben er geen last van, zij hebben de concurrentie van andere landen onmogelijk gemaakt met protectionistisch beleid. Bijvoorbeeld de juristen en de klinische psychologen. De hoogopgeleide bèta's hebben niet deze luxe positie maar zij krijgen net als de schoonmakers en de visdarmverwijderaars de concurrentie uit andere landen. Tja, dan toch maar rechten als avondopleiding volgen zodat ik meerdere opties heb. Succes Nederland als veel bèta's iets soortgelijks doen.
Ooit van de dienstenrichtlijn gehoord? Dat haalt voor heel veel vakgebieden die beperkingen weg. En terecht.
En je moet het zien als kans, je waardevolle Nederlandse kennis kan je veel makkelijker breder inzetten dan voorheen. Wat maakt het jou uit of je voor je werkgever iets bedenkt voor Limburg of de aangrenzende Duitse of Belgische regio?
pi_139890352
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kan jij onderbouwen dat de huidige EU beter voor ons is dan twee of drie EU's die wel homogeen zijn, die efficiënter zijn georganiseerd - dankzij het vermijden van amateuristische fouten die bij de oprichting van de EU zijn gemaakt (te wijten aan het gebrek aan ervaring met staatsvorming) - en die beter aanstuurbaar zijn? Het is volstrekt logisch dat het beter werkt als deze blokken handel met elkaar drijven.
Hoho, jij komt met een of ander mallotig idee en dan moet ik dat idee voor jou gaan onderbouwen? Het is aan alle kanten al als totaal onzinnig afgedaan zonder dat je de moeite neemt het fatsoenlijk te onderbouwen. Die bal ligt toch echt bij jou...
Dus inhoudelijk (ook qua politieke haalbaarheid) en financieel onderbouwen aub.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:41:50 #161
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139890378
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ooit van de dienstenrichtlijn gehoord? Dat haalt voor heel veel vakgebieden die beperkingen weg.
Leg eens uit hoe dat ervoor zorgt dat ook de Nederlandse juristen en klinische psychologen buitenlandse concurrentie krijgen?

quote:
En je moet het zien als kans, je waardevolle Nederlandse kennis kan je veel makkelijker breder inzetten dan voorheen.
Aangezien het prijspeil in veel andere landen lager ligt houdt dit voor de Nederlander in dat hij ofwel genoegen moet nemen met een lagere levensstandaard of moet verhuizen. Wat een feest. :{

quote:
Wat maakt het jou uit of je voor je werkgever iets bedenkt voor Limburg of de aangrenzende Duitse of Belgische regio?
Niet maar het maakt mij wel wat uit als Polen, Hongaren, Roemenen en Spanjaarden in mijn achtertuin solliciteren voor dezelfde functie waardoor ik met het hoge Nederlandse prijspeil genoegen moet gaan nemen met een hongersalaris.
#NoDAPL
  maandag 12 mei 2014 @ 23:42:56 #162
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139890417
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoho, jij komt met een of ander mallotig idee en dan moet ik dat idee voor jou gaan onderbouwen? Het is aan alle kanten al als totaal onzinnig afgedaan zonder dat je de moeite neemt het fatsoenlijk te onderbouwen. Die bal ligt toch echt bij jou...
Dus inhoudelijk (ook qua politieke haalbaarheid) en financieel onderbouwen aub.
Jij weet verdomd goed dat zoiets nooit cijfermatig onderbouwd kan worden, net zo min als dat het onderbouwd kan worden dat de EU financiëel gunstiger is. Dus...dus moeten we via inductie uitmaken welk systeem beter werkt. Hoe dan ook zijn er tal van variabelen waar je geen waarde op kan plakken, ook jij niet, ook voor de EU niet.
De politieke haalbaarheid heb ik onderbouwd: omdat de NE landen het zat zijn om de portemonnee te trekken voor corrupte ZE, omdat de NE een heel andere cultuur en economie hebben dan de ZE (rationeel vs emotioneel), omdat je een betere organisatie kan opzetten dankzij het leren van de reeds gemaakte fouten (EU) etc.
#NoDAPL
pi_139890452
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ooit van de dienstenrichtlijn gehoord? Dat haalt voor heel veel vakgebieden die beperkingen weg. En terecht.
En je moet het zien als kans, je waardevolle Nederlandse kennis kan je veel makkelijker breder inzetten dan voorheen. Wat maakt het jou uit of je voor je werkgever iets bedenkt voor Limburg of de aangrenzende Duitse of Belgische regio?
Waar Nederland sterk in is en altijd zal zijn is water ze hebben immers land van de zee gestolen,LOL.
Maar daaromheen draaid nog veel meer, en ik denk dat nederland ook sterk is met zijn haven teminste voorlopig nog.
Anderzijds denk ik kijk uit ze nemen zich zo wat kennis uit Rotterdam weg en bieden die voor korte tijd veel geld om bij hun hetzelfde op te zetten en dan is Nederland volgens mij een belangrijk schaakstuk kwijt.
pi_139890483
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe dat ervoor zorgt dat ook de Nederlandse juristen en klinische psychologen buitenlandse concurrentie krijgen?
Als een buitenlands bureau zich specialiseert in Nederlands recht is er niet zoveel wat hen stopt. Net als bij de eerder genoemde artsen.

[..]
quote:
Aangezien het prijspeil in veel andere landen lager ligt houdt dit voor de Nederlander in dat hij ofwel genoegen moet nemen met een lagere levensstandaard of moet verhuizen. Wat een feest. :{
Of dat we onze kennis beter kunnen vermarkten. Denk eens in kennis in plaats enkel vanuit angst.

[..]
quote:
Niet maar het maakt mij wel wat uit als Polen, Hongaren, Roemenen en Spanjaarden in mijn achtertuin solliciteren voor dezelfde functie waardoor ik met het hoge Nederlandse prijspeil genoegen moet gaan nemen met een hongersalaris.
Zorg dan dat je jezelf beter weet te verkopen. Daar zijn Nederlanders al eeuwen goed in. En op die spanjaarden heb jij als het goed is kennis van het Duits voor, ligt een nog grotere markt voor het grijpen.
pi_139890576
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij weet verdomd goed dat zoiets nooit cijfermatig onderbouwd kan worden,
Aha, waarom mekker jij er dan steeds om?
quote:
net zo min als dat het onderbouwd kan worden dat de EU financiëel gunstiger is.
De meerwaarde van de EU op het gebied van welvaart is best aardig te becijferen. En die is stevig positief voor Nederland.
quote:
Dus...dus moeten we via inductie uitmaken welk systeem beter werkt. Hoe dan ook zijn er tal van variabelen waar je geen waarde op kan plakken, ook jij niet, ook voor de EU niet.
De politieke haalbaarheid heb ik onderbouwd:
Nee totaal niet. Je hebt enkel laten zien geen enkel politiek of historisch inzicht te hebben...

quote:
omdat de NE landen het zat zijn om de portemonnee te trekken voor corrupte ZE, omdat de NE een heel andere cultuur en economie hebben dan de ZE (rationeel vs emotioneel), omdat je een betere organisatie kan opzetten dankzij het leren van de reeds gemaakte fouten (EU) etc.
En ook dit lijkt in de verste verte niet op een onderbouwing voor je verhaaltje...

Dus ga eens je best doen om je mantra eens uit te werken...
  dinsdag 13 mei 2014 @ 01:42:31 #166
379943 Paper_Tiger
pi_139893768
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Die hebben veel minder vrij verkeer van handel en personen.
En toch doen ze het economisch het beste in Europa...
  dinsdag 13 mei 2014 @ 01:45:14 #167
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139893805
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 01:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Post eens een bron, ik ben benieuwd
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 13 mei 2014 @ 01:47:02 #168
379943 Paper_Tiger
pi_139893832
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 01:45 schreef Euribob het volgende:

[..]

Post eens een bron, ik ben benieuwd
https://sites.google.com/(...)veel-beter-dan-de-eu
pi_139894750
quote:
Jammer dat het een puur opiniestuk is en daarmee als bron voor je beweringen niet erg geschikt -O-
Zo begint het al met wat beweringen die nergens op slaan. Erg jammer.
pi_139894755
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 01:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Toch was dat vrije verkeer waar je voor pleit toch?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:13:10 #171
379943 Paper_Tiger
pi_139895057
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 07:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch was dat vrije verkeer waar je voor pleit toch?
Moet je dus nagaan als we dat ook nog eens hebben.
pi_139895086
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Moet je dus nagaan als we dat ook nog eens hebben.
We hebben al een veel vrijer verkeer dan de Zwitsers.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:27:23 #173
181126 MouzurX
Misschien?
pi_139895191
Enkele dagen geleden was er op tv de documentaire "de slag om Europa" (oid). Waarin de val van de muur en het openvallen van de sovjet unie toegelicht werden. Figuren als wim kok legden daarin uit dat er in Europa politici waren die eerst de eu meer wilden integreren(dieper) voordat andere landen eerden toegevoegd, en andere politici die meer juist de breedte in wilden. Doordat ineens allerlei landen zoals Polen "voor het grijpen" lagen moest daarom de eu wel verder oostwaarts worden uitgebreid. In een sneller tempo dan optimaal. Dit om scenario's zoals met Oekraïne te vermijden. Dit is toch eigenlijk wel een logisch verhaal, de vraag bij mij komt dan op waarom dit geopolitieke aspect, deze noodzaak, niet wat vaker naar voren wordt gebracht.

Ik denk namelijk dat een van de grootste bezwaren, naast bemoeienis, de snelle uitbreiding is en de daaropvolgende effecten op de arbeidsmarkt.

Vraagtekens zet ik dan wel bij het feit of het wel zo slim is om de integratie nu in praktisch ieder land door te voeren ( schengenzone, euro) ipv het in meerdere tempos te doen. Maarja het idee van een wereld zonder "grenzen" trekt mij wel en als we daarvoor moeten inleveren dan moet dat maar.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_139895902
is kortgeleden ook online gegaan.\
Klein stukje gezien en ziet er op het eerste oog interessant uit, al lijkt het wel op een herhaling van zetten.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:29:03 #175
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_139896022
Qui habet aures audiendi audiat
pi_139900436
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:21 schreef karton2 het volgende:
Klein stukje gezien en ziet er op het eerste oog interessant uit, al lijkt het wel op een herhaling van zetten.
Ik heb me dit eens stukje bij beetje bekeken zal zeker de rest ook nog gaan zien denk ik.
Ik geloof wie dit gemaakt heeft of laten maken is volgens mij geen domme jongen om het zo maar te noemen.
pi_139900461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:29 schreef tisauch het volgende:
[ afbeelding ]
Waar heeft deze betrekking op die poster vraag ik me af, het enigste wat ik meteen dacht toen ik deze zag was, die kon wel in zijn pak geslapen hebben zo ziet het uit!
pi_139901936
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:21 schreef karton2 het volgende:
Dank, redelijk interessant, maar wat een dramatische presentator. Dat Engels! _O-

Had beter gekund.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139902169
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, redelijk interessant, maar wat een dramatische presentator. Dat Engels! _O-

Had beter gekund.
Gaat het niet om de inhoud?
Mijn Nederlands is ook niet best maar als er inhoud inzit hoor ik de rest helemaal niet.
Deze praat in iedergeval iets wat ik al jaren en jaren denk.
pi_139902426
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gaat het niet om de inhoud?
ja, voor het grootste deel wel. Maar deze jongen is onderzoeksjournalist, daar mag je wat meer van verwachten dan dit VMBO-Engels.

Poor line, we have 1 coin. Sorry, zwaar amateuristisch.

quote:
Mijn Nederlands is ook niet best maar als er inhoud inzit hoor ik de rest helemaal niet.
Deze praat in iedergeval iets wat ik al jaren en jaren denk.
Het is een leuk verzamelfilmpje geworden, maar voor een volger van Farage niks nieuws en eigenlijk dezelfde berichten. Erg veel wijzer word je er niet van. Daarom; had beter gekund.

pi_139902531

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2014 13:04:10 ]
pi_139902686
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ja, voor het grootste deel wel. Maar deze jongen is onderzoeksjournalist, daar mag je wat meer van verwachten dan dit VMBO-Engels.

[..]

Het is een leuk verzamelfilmpje geworden, maar voor een volger van Farage niks nieuws en eigenlijk dezelfde berichten. Erg veel wijzer word je er niet van. Daarom; had beter gekund.
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Is dit niet alles bijmekaar dan, zodat het iets overzichtelijk word, zal zeker nog wat bijgekund hebben maar voor mij, een leek, toch beter te overzien.
Ik denk al jaren het is een herhaling van wat geweest is, en ik denk ook dat deze zich ook zijn hoofd stoot aan Rusland.
pi_139903425
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Had beter gekund.
Dat zijn Engels niet perfect is valt te overzien.
De inconsistentie is 'erger'. Hij praat Engels tegen bijv. Van Der Camp maar praat vervolgens Nederlands tegen een Nederlandse vrouw zónder ondertiteling.
Doe dan álles in het Nederlands waar het kan en ondertitel dat in het Engels.
Zo'n Van Der Camp kan zich toch veel beter in het NLs verwoorden dan in het Engels, geldt overigens voor de meeste Nederlanders lijkt me.
pi_139904757
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:42 schreef gerhardius het volgende:

[..]

doen we er wel goed aan aan een instutuut mee te werken waar de macht op deze wijze wordt verdeeld? Is dit democratisch?

Als ik jou beluister maakt het dus niet uit of je D66 of VVD stemt?
Het maakt wel degelijk uit of je voor de D66 of VVD stemt. Ten eerste kunnen beide partijen de politieke lijn van de ALDE-fractie beinvloeden. D66 is een echte ALDE partij, maar de VVD is eigenlijk een te rechtse en dus kritische partij binnen de ALDE. Het feit dat beide partijen in dezelfde fractie zitten zegt niet dat de VVD en D66 op ieder punt hetzelfde stemmen.
Zij kunnen door tegen bepaalde wetsvoorstellen te stemmen dus wel degelijk invloed uitoefenen binnen de fractie.

Zie bijvoorbeeld de stemming over het verlagen van de meerjarenbegroting:

http://www.votewatch.eu/e(...)consent-consent.html

D66 EP'ers Gebrandy, Marietje Schaake en Sophie in 't Veld stemden tegen verlaging, VVD EP'ers Hans van Baalen, Toine Manders en Jan Mulder stemden voor verlaging van de EU begroting.

Ten tweede is het daadwerkelijk stemmen niet het enige wat men binnen het EP doet om wetgeving te beinvloeden. Er zit ook veel lobbywerk door individuele parlementariers bij. Hierdoor kunnen beide partijen (D66 en VVD) dus ook hun eigen invloed vergroten.

Ten derde kunnen er resoluties op wetgevingsvoorstellenworden aangenomen door individuele Europarlementariers. Dit is ook op individuele basis en dus niet per se in lijn met de ALDE fractie
pi_139904886
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:58 schreef sbhuys het volgende:

D66 EP'ers Gebrandy, Marietje Schaake en Sophie in 't Veld stemden tegen verlaging,
:r :r :r

quote:
VVD EP'ers Hans van Baalen, Toine Manders en Jan Mulder stemden voor verlaging van de EU begroting.
Toch nog íets goed gedaan die VVD. :')

pi_139905066
Verder verschillen VVD en D66 nauwelijks van elkaar, geen andere combinatie van partijen die ook maar in de buurt komt van zoveel overeenkomsten: http://content1d.omroep.n(...)110514_votewatch.pdf
pi_139905246
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Verder verschillen VVD en D66 nauwelijks van elkaar, geen andere combinatie van partijen die ook maar in de buurt komt van zoveel overeenkomsten: http://content1d.omroep.n(...)110514_votewatch.pdf
Hotlinking is niet toegestaan.
pi_139905291
Klopt, maar zolang beide partijen op de belangrijkste punten wel verschillen (zoals de meerjarenbegroting en de Eurobonds) maakt dat de situatie toch wel degelijk anders.
pi_139905377
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hotlinking is niet toegestaan.
Hoezo niet? Of geeft ie dat aan? Hier doet ie het gewoon.

Dit is de link waar ik het vandaan heb: http://m.nos.nl/artikel/6(...)d-d66-in-europa.html
pi_139905595
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:13 schreef sbhuys het volgende:
Klopt, maar zolang beide partijen op de belangrijkste punten wel verschillen (zoals de meerjarenbegroting en de Eurobonds) maakt dat de situatie toch wel degelijk anders.
Natuurlijk zitten er nuance verschillen in en verschillen ze toch op 8% van elkaar, maar op bijvoorbeeld (zie pagina 4 van de .pdf) Economic & monetary affairs zie je een overeenkomst van 95% en Budgetary control bijna 100%. Grootste verschil is op het onderwerp Gender equality met 74% overeenkomst.

Zoals Van Baalen zelf ook al aangaf; tijdens de verkiezingen doen we alsof we heel veel verschillen, maar in de praktijk stemmen we bijna overal hetzelfde. Zelfs CU/SGP die een gedeelde kandidatenlijst hebben verschillen veel meer van elkaar (overeenkomst van 73%).
pi_139908150
quote:
Nederlander weinig positief over EU
Nog geen derde van de Nederlanders is tevreden met de Europese Unie. Uit de laatste Eurobarometer blijkt dat 31 procent van de Nederlanders een (gematigd) positief beeld heeft van de EU, terwijl een bijna even groot deel (gematigd) negatief is (27 procent). De rest oordeelt neutraal. De cijfers liggen rond het Europees gemiddelde.

In de peiling staat verder dat de helft van de Nederlanders geen vertrouwen heeft in de EU. Desondanks vindt slechts 21 procent dat we er dan ook maar beter kunnen uitstappen. Bijna driekwart van de Nederlanders wil gewoon in de unie blijven.

De cijfers verklaren mogelijk het lage animo voor de Europese verkiezingen van 22 mei. Het is nog maar de vraag of de opkomst hoger wordt dan in 2009, toen iets meer dan een derde van de kiezers zijn stem uitbracht.

Gunstig toekomstbeeld
Sinds het laatste onderzoek van afgelopen najaar zijn Nederlanders wel iets optimistischer gaan denken over de toekomst van de EU. 63 procent ziet die toekomst rooskleurig in (was 61 procent), tegen 33 procent die pessimistisch is (was 37 procent). Dat verschilt flink van het EU-gemiddelde: 53 procent optimistisch tegen 40 procent pessimistisch.

De Eurobarometer is een langlopend opinieonderzoek van de Europese Commissie. Voor het onderzoek werden in maart bijna 28.000 mensen ondervraagd uit alle 28 EU-lidstaten. Peiler TNS Nipo deed het onderzoek in Nederland en sprak 1023 mensen over Europa.

http://nos.nl/artikel/647(...)ositief-over-eu.html
Toont ook weer aan hoe makkelijk het is om nieuwsberichten te framen :').
pi_139911153
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk zitten er nuance verschillen in en verschillen ze toch op 8% van elkaar, maar op bijvoorbeeld (zie pagina 4 van de .pdf) Economic & monetary affairs zie je een overeenkomst van 95% en Budgetary control bijna 100%. Grootste verschil is op het onderwerp Gender equality met 74% overeenkomst.

Zoals Van Baalen zelf ook al aangaf; tijdens de verkiezingen doen we alsof we heel veel verschillen, maar in de praktijk stemmen we bijna overal hetzelfde. Zelfs CU/SGP die een gedeelde kandidatenlijst hebben verschillen veel meer van elkaar (overeenkomst van 73%).
Die zaten de afgelopen jaren dan ook in verschillende fracties. De komende periode zal het vrijwel 100% gaan worden voor SGP en CU.
pi_139912347
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die zaten de afgelopen jaren dan ook in verschillende fracties. De komende periode zal het vrijwel 100% gaan worden voor SGP en CU.
Dat zal een reden zijn, maar de fractiediscipline/consistentie ligt ook niet altijd hoog (bij VVD en D66 schijnbaar wel).
pi_139912682
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat zal een reden zijn, maar de fractiediscipline/consistentie ligt ook niet altijd hoog (bij VVD en D66 schijnbaar wel).
Allicht maar ik ga er van uit dat ze de volgende periode met pakweg twee personen een deel zullen zijn van een grotere fractie. Als je het dan al niet met z'n tweeën eens kan worden :+.
pi_139917346
quote:
Vanavond kruisen zes lijsttrekkers de degens in de Oude Zaal van de Tweede Kamer: Hans van Baalen van de VVD, Paul Tang van de PvdA, Esther de Lange van het CDA, Marcel de Graaff van de PVV, Dennis de Jong van de SP en Bas Eickhout van GroenLinks. Sophie in 't Veld van D66 liet op het laatste moment weten niet meer mee te willen doen.

Een week voor de Europese Parlementsverkiezingen gaan zij in debat over nut en noodzaak van de Europese Unie. Ligt de toekomst voor de huidige jonge generatie nog wel in Europa of legt het oude continent het af tegen opkomende werelddelen als Azië en Afrika? Kan Europa nog wel vrede garanderen nu Rusland de spierballen laat rollen? En waar blijven die banen, banen, banen? De lijsttrekkers gaan de strijd aan met elkaar en krijgen vragen uit het publiek.

Radio 1-verslaggever Joost Vullings zal de politici aan de tand voelen, het debat op de spits drijven en tussenbeide komen als de kandidaten elkaar in de haren vliegen.
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
http://www.volkskrant.nl/(...)en-banen-banen.dhtml
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:59:11 #198
104871 remlof
Europees federalist
pi_139917730
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah tof, begint om 8 uur?
Volgens de volkskrant zou het al begonnen moeten zijn en wordt het ook uitgezonden op NPO 24, maar daar is tot nu toe nog altijd een documentaire over het CDA op bezig.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 mei 2014 @ 20:03:56 #200
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_139917907
NPOpolitiek twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 20:00:22 DINSDAG: Helaas geen debat met Europese NL-lijsttrekkers #ypeudebat op http://t.co/IiEIypL0G2 vanwege technisch probleem in Oude Zaal TK reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')