het zal toch niet de bedoeling zijn mensen of volken die spaarzaam zijn geweest voor de oudedag, en die altijd geld (premie) aan de kant hebben gelegd, geïnvesteerd in hun toekomst, hen dat af te nemen en te geven aan mensen/volken die hebben potverteerd, zwart geld in hun kous hebben of op veel te grote voet hebben geleefd..quote:Op maandag 12 mei 2014 20:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hebben mensen in andere landen geen recht op pensioen?
Hij heeft het toch duidelijk over pensioen ga daar nou eens op verder zeg.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Je gaat zelf lantaarnpalen in je straat zetten en zorgen dat de snelwegen berijdbaar blijven?
Ik gun Yorgos zeker zijn pensioen. Van die 1000 miljard is vast nog wel wat voor een fijn leven onder de Griekse zon voor de goede man. Van mij zit er toch niks in de pot.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent een barbaar dat jij Yorgos zijn pensioen niet gunt.
Die mooie overheid lost het foute kapitalisme op, zie dat nou es.
De breedste schouders dragen toch de zwaarste lasten?quote:Op maandag 12 mei 2014 21:57 schreef gerhardius het volgende:
[..]
het zal toch niet de bedoeling zijn mensen of volken die spaarzaam zijn geweest voor de oudedag, en die altijd geld (premie) aan de kant hebben gelegd, geïnvesteerd in hun toekomst, hen dat af te nemen en te geven aan mensen/volken die hebben potverteerd, zwart geld in hun kous hebben of op veel te grote voet hebben geleefd..
Zo is dat dus als al het pensioengeld naar Brussel gaat. Maar dat zal toch niemands bedoeling zijn? Lijkt wat op ontwikkelingshulp...
Dan halen ze me maar wat van die schouders af vind ik, LOL.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De breedste schouders dragen toch de zwaarste lasten?
gaat dat altijd op dan? Want in dat geval kan ik dus beter ook gaan potverteren en zwart geld gaan sparen. In crisis ben ik altijd bereid te helpen, en in crisis geldt dat de breedste schouders de zwaarste lasten een tijdje mogen mogen dragen. Maar als dat altijd moet gebeuren worden de zwakste schouders nooit sterk en worden de breedste schouders versleten. Daar kun je toch niet van uit gaan op de lange termijn, dat is zelfmoordquote:Op maandag 12 mei 2014 21:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De breedste schouders dragen toch de zwaarste lasten?
emigreren lijkt meer op vluchten en lost alleen voor jou misschien wat op. Als je alleen daarvoor het land uit wil moet je dat niet nalaten, maar het lijkt mij nogal wat rigoureus..quote:Op maandag 12 mei 2014 22:06 schreef john2406 het volgende:
Of emigreren misschien, dat overweeg ik ook al een tijdje.
Maar waarheen, welk land b.v
Ik heb dat niet verzonnen. Dat is waar mijn medemens voor kiest als ze gaan stemmen. Beetje raar om dan niet te willen delen met een ander. Er zijn namelijk altijd nog smallere schouders.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:03 schreef gerhardius het volgende:
[..]
gaat dat altijd op dan? Want in dat geval kan ik dus beter ook gaan potverteren en zwart geld gaan sparen. In crisis ben ik altijd bereid te helpen, en in crisis geldt dat de breedste schouders de zwaarste lasten een tijdje mogen mogen dragen. Maar als dat altijd moet gebeuren worden de zwakste schouders nooit sterk en worden de breedste schouders versleten. Daar kun je toch niet van uit gaan op de lange termijn, dat is zelfmoord
"emigreren lijkt meer op vluchten"quote:Op maandag 12 mei 2014 22:09 schreef gerhardius het volgende:
[..]
emigreren lijkt meer op vluchten en lost alleen voor jou misschien wat op. Als je alleen daarvoor het land uit wil moet je dat niet nalaten, maar het lijkt mij nogal wat rigoureus..
volgens mij is er meer om voor te stemmen. Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat ik hier mee aan moet.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik heb dat niet verzonnen. Dat is waar mijn medemens voor kiest als ze gaan stemmen. Beetje raar om dan niet te willen delen met een ander. Er zijn namelijk altijd nog smallere schouders.
Ik ben het met je eens. Ik speelde advocaat van de duivel. Ik stem artikel 50. No 2 van de lijst.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:27 schreef gerhardius het volgende:
[..]
volgens mij is er meer om voor te stemmen. Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat ik hier mee aan moet.
Ik ben voor samenwerking binnen Europa, en wil best een helpende hand een keertje uitsteken uit solidariteit met een land in moeilijkheden. Maar ik wil toch niet het zuur bijeengeschraapte geld voortdurend opmaken aan landen die het nooit leren. Dat heeft niets met solidariteit te maken, dat is parasiterend gedrag van die landen. En dan die fietspaden daarvoor terug krijgen waar niemand behoefte aan heeft. En al dat gezeik over dingen die we uitstekend zelf kunnen regelen (waarom moet mijn aanhanger zo nodig door Europa ieder jaar gekeurd worden, dat soort onzin verzin je toch niet?).
Ik zag een interview over de reden van de uitbreiding van Europa in de laatste jaren met voormalig oostbloklanden. Dat is omdat Duitsland graag een buffer met Rusland wil. Ik wil dat eigenlijk ook wel, dus dat kost geld. Maar laten we dan tenminste aangeven waar het geld blijft en waarom het besteed wordt. En ook een kosten-baten analyse erbij, zodat we weten wat het ons kosten moet om die veiligheid te creëeren..
Waarom op dat clubje ex-PVV'ers stemmen? Heb je zo weinig zelfrespect?quote:Op maandag 12 mei 2014 22:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik speelde advocaat van de duivel. Ik stem artikel 50. No 2 van de lijst.
Ik heb de stemwijzer ook eens geprobeert, ga ja niet heb het verscheurd daarvanaf gezien.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik speelde advocaat van de duivel. Ik stem artikel 50. No 2 van de lijst.
eerlijk gezegd gaat dat me weer veel te ver. Uit Europa lijkt me ook niet wijs.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee terug naar een Europa van vrije handel en verkeer van personen. Je begrijpt dat het eindpunt van de EU een federale staat is?quote:Op maandag 12 mei 2014 22:38 schreef gerhardius het volgende:
[..]
eerlijk gezegd gaat dat me weer veel te ver. Uit Europa lijkt me ook niet wijs.
Maar het huidige Europa deugt ook niet, dat is voor mij meer dan zeker. En volgens mij is iedereen in Nederland het daar wel mee eens. Geen enkele partij in Nederland is in staat er wat aan te doen omdat de macht al verdeeld is en de machthebbers geen belang lijken te hebben de boel goed te regelen.
Vandaar dat ik nog steeds geen idee heb op wie ik moet stemmen...
het is net het IOC of de fifa. Die clubs stinken ook! Maar ik ga wel kijken elke keer...quote:Op maandag 12 mei 2014 22:38 schreef gerhardius het volgende:
[..]
Maar het huidige Europa deugt ook niet, dat is voor mij meer dan zeker. En volgens mij is iedereen in Nederland het daar wel mee eens. Geen enkele partij in Nederland is in staat er wat aan te doen omdat de macht al verdeeld is en de machthebbers geen belang lijken te hebben de boel goed te regelen.
Men maakt wel degelijk stappen in de goede richting maar het is niet eenvoudig.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:38 schreef gerhardius het volgende:
[..]
volgens mij staat dat nog niet vast, maar dat is niet wat ik wilquote:Op maandag 12 mei 2014 22:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee terug naar een Europa van vrije handel en verkeer van personen. Je begrijpt dat het eindpunt van de EU een federale staat is?
Waarom lijkt je dat niet wijs, het is bijna niet meer te finacieren vind ik.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:38 schreef gerhardius het volgende:
[..]
terug in de tijd of terug in functies?quote:Op maandag 12 mei 2014 22:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee terug naar een Europa van vrije handel en verkeer van personen.
waarom is het niet eenvoudig, weet jij hoe dat zit?quote:Op maandag 12 mei 2014 22:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Men maakt wel degelijk stappen in de goede richting maar het is niet eenvoudig.
Op wie je stemt moet je helemaal zelf weten maar die anti-partijen voegen inderdaad niet zoveel toe. Naar partijen die alleen maar nee-roepen luister uiteindelijk niemand. Zijn dan ook verloren stemmen op pakweg PVV of artikel50.
Het is onvermijdelijk. Een tussenweg is er niet.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef gerhardius het volgende:
[..]
volgens mij staat dat nog niet vast, maar dat is niet wat ik wil
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |