abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139900436
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:21 schreef karton2 het volgende:
is kortgeleden ook online gegaan.\
Klein stukje gezien en ziet er op het eerste oog interessant uit, al lijkt het wel op een herhaling van zetten.
Ik heb me dit eens stukje bij beetje bekeken zal zeker de rest ook nog gaan zien denk ik.
Ik geloof wie dit gemaakt heeft of laten maken is volgens mij geen domme jongen om het zo maar te noemen.
pi_139900461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:29 schreef tisauch het volgende:
[ afbeelding ]
Waar heeft deze betrekking op die poster vraag ik me af, het enigste wat ik meteen dacht toen ik deze zag was, die kon wel in zijn pak geslapen hebben zo ziet het uit!
pi_139901936
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:21 schreef karton2 het volgende:
is kortgeleden ook online gegaan.\
Klein stukje gezien en ziet er op het eerste oog interessant uit, al lijkt het wel op een herhaling van zetten.
Dank, redelijk interessant, maar wat een dramatische presentator. Dat Engels! _O-

Had beter gekund.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139902169
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, redelijk interessant, maar wat een dramatische presentator. Dat Engels! _O-

Had beter gekund.
Gaat het niet om de inhoud?
Mijn Nederlands is ook niet best maar als er inhoud inzit hoor ik de rest helemaal niet.
Deze praat in iedergeval iets wat ik al jaren en jaren denk.
pi_139902426
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gaat het niet om de inhoud?
ja, voor het grootste deel wel. Maar deze jongen is onderzoeksjournalist, daar mag je wat meer van verwachten dan dit VMBO-Engels.

Poor line, we have 1 coin. Sorry, zwaar amateuristisch.

quote:
Mijn Nederlands is ook niet best maar als er inhoud inzit hoor ik de rest helemaal niet.
Deze praat in iedergeval iets wat ik al jaren en jaren denk.
Het is een leuk verzamelfilmpje geworden, maar voor een volger van Farage niks nieuws en eigenlijk dezelfde berichten. Erg veel wijzer word je er niet van. Daarom; had beter gekund.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139902531

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2014 13:04:10 ]
pi_139902686
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ja, voor het grootste deel wel. Maar deze jongen is onderzoeksjournalist, daar mag je wat meer van verwachten dan dit VMBO-Engels.

[..]

Het is een leuk verzamelfilmpje geworden, maar voor een volger van Farage niks nieuws en eigenlijk dezelfde berichten. Erg veel wijzer word je er niet van. Daarom; had beter gekund.
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Is dit niet alles bijmekaar dan, zodat het iets overzichtelijk word, zal zeker nog wat bijgekund hebben maar voor mij, een leek, toch beter te overzien.
Ik denk al jaren het is een herhaling van wat geweest is, en ik denk ook dat deze zich ook zijn hoofd stoot aan Rusland.
pi_139903425
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Had beter gekund.
Dat zijn Engels niet perfect is valt te overzien.
De inconsistentie is 'erger'. Hij praat Engels tegen bijv. Van Der Camp maar praat vervolgens Nederlands tegen een Nederlandse vrouw zónder ondertiteling.
Doe dan álles in het Nederlands waar het kan en ondertitel dat in het Engels.
Zo'n Van Der Camp kan zich toch veel beter in het NLs verwoorden dan in het Engels, geldt overigens voor de meeste Nederlanders lijkt me.
pi_139904757
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:42 schreef gerhardius het volgende:

[..]

doen we er wel goed aan aan een instutuut mee te werken waar de macht op deze wijze wordt verdeeld? Is dit democratisch?

Als ik jou beluister maakt het dus niet uit of je D66 of VVD stemt?
Het maakt wel degelijk uit of je voor de D66 of VVD stemt. Ten eerste kunnen beide partijen de politieke lijn van de ALDE-fractie beinvloeden. D66 is een echte ALDE partij, maar de VVD is eigenlijk een te rechtse en dus kritische partij binnen de ALDE. Het feit dat beide partijen in dezelfde fractie zitten zegt niet dat de VVD en D66 op ieder punt hetzelfde stemmen.
Zij kunnen door tegen bepaalde wetsvoorstellen te stemmen dus wel degelijk invloed uitoefenen binnen de fractie.

Zie bijvoorbeeld de stemming over het verlagen van de meerjarenbegroting:

http://www.votewatch.eu/e(...)consent-consent.html

D66 EP'ers Gebrandy, Marietje Schaake en Sophie in 't Veld stemden tegen verlaging, VVD EP'ers Hans van Baalen, Toine Manders en Jan Mulder stemden voor verlaging van de EU begroting.

Ten tweede is het daadwerkelijk stemmen niet het enige wat men binnen het EP doet om wetgeving te beinvloeden. Er zit ook veel lobbywerk door individuele parlementariers bij. Hierdoor kunnen beide partijen (D66 en VVD) dus ook hun eigen invloed vergroten.

Ten derde kunnen er resoluties op wetgevingsvoorstellenworden aangenomen door individuele Europarlementariers. Dit is ook op individuele basis en dus niet per se in lijn met de ALDE fractie
pi_139904886
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:58 schreef sbhuys het volgende:

D66 EP'ers Gebrandy, Marietje Schaake en Sophie in 't Veld stemden tegen verlaging,
:r :r :r

quote:
VVD EP'ers Hans van Baalen, Toine Manders en Jan Mulder stemden voor verlaging van de EU begroting.
Toch nog íets goed gedaan die VVD. :')

pi_139905066
Verder verschillen VVD en D66 nauwelijks van elkaar, geen andere combinatie van partijen die ook maar in de buurt komt van zoveel overeenkomsten: http://content1d.omroep.n(...)110514_votewatch.pdf
pi_139905246
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Verder verschillen VVD en D66 nauwelijks van elkaar, geen andere combinatie van partijen die ook maar in de buurt komt van zoveel overeenkomsten: http://content1d.omroep.n(...)110514_votewatch.pdf
Hotlinking is niet toegestaan.
pi_139905291
Klopt, maar zolang beide partijen op de belangrijkste punten wel verschillen (zoals de meerjarenbegroting en de Eurobonds) maakt dat de situatie toch wel degelijk anders.
pi_139905377
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hotlinking is niet toegestaan.
Hoezo niet? Of geeft ie dat aan? Hier doet ie het gewoon.

Dit is de link waar ik het vandaan heb: http://m.nos.nl/artikel/6(...)d-d66-in-europa.html
pi_139905595
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:13 schreef sbhuys het volgende:
Klopt, maar zolang beide partijen op de belangrijkste punten wel verschillen (zoals de meerjarenbegroting en de Eurobonds) maakt dat de situatie toch wel degelijk anders.
Natuurlijk zitten er nuance verschillen in en verschillen ze toch op 8% van elkaar, maar op bijvoorbeeld (zie pagina 4 van de .pdf) Economic & monetary affairs zie je een overeenkomst van 95% en Budgetary control bijna 100%. Grootste verschil is op het onderwerp Gender equality met 74% overeenkomst.

Zoals Van Baalen zelf ook al aangaf; tijdens de verkiezingen doen we alsof we heel veel verschillen, maar in de praktijk stemmen we bijna overal hetzelfde. Zelfs CU/SGP die een gedeelde kandidatenlijst hebben verschillen veel meer van elkaar (overeenkomst van 73%).
pi_139908150
quote:
Nederlander weinig positief over EU
Nog geen derde van de Nederlanders is tevreden met de Europese Unie. Uit de laatste Eurobarometer blijkt dat 31 procent van de Nederlanders een (gematigd) positief beeld heeft van de EU, terwijl een bijna even groot deel (gematigd) negatief is (27 procent). De rest oordeelt neutraal. De cijfers liggen rond het Europees gemiddelde.

In de peiling staat verder dat de helft van de Nederlanders geen vertrouwen heeft in de EU. Desondanks vindt slechts 21 procent dat we er dan ook maar beter kunnen uitstappen. Bijna driekwart van de Nederlanders wil gewoon in de unie blijven.

De cijfers verklaren mogelijk het lage animo voor de Europese verkiezingen van 22 mei. Het is nog maar de vraag of de opkomst hoger wordt dan in 2009, toen iets meer dan een derde van de kiezers zijn stem uitbracht.

Gunstig toekomstbeeld
Sinds het laatste onderzoek van afgelopen najaar zijn Nederlanders wel iets optimistischer gaan denken over de toekomst van de EU. 63 procent ziet die toekomst rooskleurig in (was 61 procent), tegen 33 procent die pessimistisch is (was 37 procent). Dat verschilt flink van het EU-gemiddelde: 53 procent optimistisch tegen 40 procent pessimistisch.

De Eurobarometer is een langlopend opinieonderzoek van de Europese Commissie. Voor het onderzoek werden in maart bijna 28.000 mensen ondervraagd uit alle 28 EU-lidstaten. Peiler TNS Nipo deed het onderzoek in Nederland en sprak 1023 mensen over Europa.

http://nos.nl/artikel/647(...)ositief-over-eu.html
Toont ook weer aan hoe makkelijk het is om nieuwsberichten te framen :').
pi_139911153
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk zitten er nuance verschillen in en verschillen ze toch op 8% van elkaar, maar op bijvoorbeeld (zie pagina 4 van de .pdf) Economic & monetary affairs zie je een overeenkomst van 95% en Budgetary control bijna 100%. Grootste verschil is op het onderwerp Gender equality met 74% overeenkomst.

Zoals Van Baalen zelf ook al aangaf; tijdens de verkiezingen doen we alsof we heel veel verschillen, maar in de praktijk stemmen we bijna overal hetzelfde. Zelfs CU/SGP die een gedeelde kandidatenlijst hebben verschillen veel meer van elkaar (overeenkomst van 73%).
Die zaten de afgelopen jaren dan ook in verschillende fracties. De komende periode zal het vrijwel 100% gaan worden voor SGP en CU.
pi_139912347
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die zaten de afgelopen jaren dan ook in verschillende fracties. De komende periode zal het vrijwel 100% gaan worden voor SGP en CU.
Dat zal een reden zijn, maar de fractiediscipline/consistentie ligt ook niet altijd hoog (bij VVD en D66 schijnbaar wel).
pi_139912682
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat zal een reden zijn, maar de fractiediscipline/consistentie ligt ook niet altijd hoog (bij VVD en D66 schijnbaar wel).
Allicht maar ik ga er van uit dat ze de volgende periode met pakweg twee personen een deel zullen zijn van een grotere fractie. Als je het dan al niet met z'n tweeën eens kan worden :+.
pi_139917346
quote:
Vanavond kruisen zes lijsttrekkers de degens in de Oude Zaal van de Tweede Kamer: Hans van Baalen van de VVD, Paul Tang van de PvdA, Esther de Lange van het CDA, Marcel de Graaff van de PVV, Dennis de Jong van de SP en Bas Eickhout van GroenLinks. Sophie in 't Veld van D66 liet op het laatste moment weten niet meer mee te willen doen.

Een week voor de Europese Parlementsverkiezingen gaan zij in debat over nut en noodzaak van de Europese Unie. Ligt de toekomst voor de huidige jonge generatie nog wel in Europa of legt het oude continent het af tegen opkomende werelddelen als Azië en Afrika? Kan Europa nog wel vrede garanderen nu Rusland de spierballen laat rollen? En waar blijven die banen, banen, banen? De lijsttrekkers gaan de strijd aan met elkaar en krijgen vragen uit het publiek.

Radio 1-verslaggever Joost Vullings zal de politici aan de tand voelen, het debat op de spits drijven en tussenbeide komen als de kandidaten elkaar in de haren vliegen.
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
http://www.volkskrant.nl/(...)en-banen-banen.dhtml
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:59:11 #198
104871 remlof
Europees federalist
pi_139917730
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah tof, begint om 8 uur?
Volgens de volkskrant zou het al begonnen moeten zijn en wordt het ook uitgezonden op NPO 24, maar daar is tot nu toe nog altijd een documentaire over het CDA op bezig.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 mei 2014 @ 20:03:56 #200
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_139917907
NPOpolitiek twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 20:00:22 DINSDAG: Helaas geen debat met Europese NL-lijsttrekkers #ypeudebat op http://t.co/IiEIypL0G2 vanwege technisch probleem in Oude Zaal TK reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')