abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 mei 2014 @ 22:44:36 #126
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139887207
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

terug in de tijd of terug in functies?

Maar je beseft dat juist dat vrije verkeer van goederen, arbeid en diensten is waar Europa om draait? En waarin men verder is dan welk handelsverbond dan ook?
Zwitserland bewijst dat het ook anders kan.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_139887314
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

terug in de tijd of terug in functies?

Maar je beseft dat juist dat vrije verkeer van goederen, arbeid en diensten is waar Europa om draait? En waarin men verder is dan welk handelsverbond dan ook?
Naar mijn idee of mijn mening is er nog niet genoeg werk voor de Nederlanders laat staan voor nog erbij ?
pi_139887524
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:43 schreef gerhardius het volgende:

[..]

waarom is het niet eenvoudig, weet jij hoe dat zit?
Hoe het exact zit weet niemand denk ik :P
Omdat er een vervelend dilemma in zit. Wil je een efficienter bestuur dan moet je eigenlijk meer macht en taken overdragen aan 'Brussel' echter dat ligt nogal gevoelig en heeft ook nadelen. Dan blijf je dus zitten met de nationale regeringen die het onderling eens moeten gaan worden. Dat is heel lastig en duurt lang.
Zo zit het ook met die subsidies, aan de ene kant wil je dat ze effectief worden besteed maar aan de andere kant levert dat weer een enorm bureaucratisch controlecircus op met mannetjes en vrouwtjes die rondreizen om te kijken of de EU-bordjes nog wel bij die weg staan vijf jaar later.
Persoonlijk ben ik wel van het subsidiariteitsbeginsel. Wat goed kan moet je gewoon op nationaal niveau regelen maar waar samenwerken verstandiger is moet je dat doen en dan moet je ook los durven te laten...
pi_139887557
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zwitserland bewijst dat het ook anders kan.
Hoe bedoel je dat precies? Die hebben veel minder vrij verkeer van handel en personen.
pi_139887587
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom lijkt je dat niet wijs, het is bijna niet meer te finacieren vind ik.
En alles wat groot is komt via Rotterdam binnen voorlopig nog, dus ze hebben wel belang bij ons Land als ik ons mag schrijven.
In Brussel is het volgens mij iedere keer feest met flinke bedragen voor reistijden etc. Heb er eens ooit een film van gelinkt hier zal een kijken of ik hem nog vind.
we kunnen wel een muur om Nederland zetten, maar dan gooien we het waswater weg. Nederland heeft Europa nodig, en Europa heeft Nederland nodig. Ik noem maar wat: veiligheid, vrij verkeer en vrije handel, dezelfde adapter voor mijn mobiel en iPad, allemaal zaken waar ik wel oor naar heb, gezamenlijke afspraken over kwaliteitsnormen, zodat ik als consument producten uit Portugal kan vergelijken met die uit Letland. Dat hoeft volgens mij helemaal niet veel te kosten.

Ik wil alleen dat ze zich niet met alles bemoeien, en die fietspaden zit ik al helemaal niet op te wachten. Dat is de spilzucht (goedmakertjes) die ze beter achterwege kunnen laten
pi_139887588
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Naar mijn idee of mijn mening is er nog niet genoeg werk voor de Nederlanders laat staan voor nog erbij ?
Uiteindelijk zal het voor meer welvaart zorgen naar mijn idee.
pi_139887823
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe het exact zit weet niemand denk ik :P
Omdat er een vervelend dilemma in zit. Wil je een efficienter bestuur dan moet je eigenlijk meer macht en taken overdragen aan 'Brussel' echter dat ligt nogal gevoelig en heeft ook nadelen. Dan blijf je dus zitten met de nationale regeringen die het onderling eens moeten gaan worden. Dat is heel lastig en duurt lang.
Zo zit het ook met die subsidies, aan de ene kant wil je dat ze effectief worden besteed maar aan de andere kant levert dat weer een enorm bureaucratisch controlecircus op met mannetjes en vrouwtjes die rondreizen om te kijken of de EU-bordjes nog wel bij die weg staan vijf jaar later.
Persoonlijk ben ik wel van het subsidiariteitsbeginsel. Wat goed kan moet je gewoon op nationaal niveau regelen maar waar samenwerken verstandiger is moet je dat doen en dan moet je ook los durven te laten...
goed punt.. Maar als we nou eens beginnen met transparantie, kosten verantwoorden en stoppen met onzinnige uitgaven. Daarmee kom je dan vanzelf op de kern waar het om zou moeten gaan: samenwerken waar nuttig, en anders lekker zelf regelen als land. En het haalt bij een hoop mensen de tegenstand weg.
pi_139887874
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal het voor meer welvaart zorgen naar mijn idee.
Drees zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit hoorde meen ik, het kan natuurlijk niet zo zijn dat er muren ofzo om ons land zouden komen, vrije handel ja okee ben ik het mee eens maar niet alles laten meegenieten wat Drees voor ons land heeft op laten bouwen vind ik.
Dus Europa ja maar een munt nee helaas ik denk ik er zo over alles bijmekaar gooien is dat dus en dan naar gelijke verdelen nee sorry.
En meer welvaart die was er vroeger ook en die kwam naarmijn idee altijd alleen daar terug waar al genoeg was.
pi_139887923
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

het schijnt lastig te zijn voor bepaald werk nog Nederlanders te vinden. Hoe kijk je daar dan tegen aan?
pi_139887945
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:55 schreef gerhardius het volgende:

[..]

goed punt.. Maar als we nou eens beginnen met transparantie, kosten verantwoorden en stoppen met onzinnige uitgaven. Daarmee kom je dan vanzelf op de kern waar het om zou moeten gaan: samenwerken waar nuttig, en anders lekker zelf regelen als land. En het haalt bij een hoop mensen de tegenstand weg.
Punt is dat de samenwerking niet enkel economisch is (dat kan praktisch ook niet) maar ook politiek en 'Europa' dus ook zichtbaar wil zijn. Het grootste deel van de EU-subsidies die we hier in Nederland ontvangen zou veel effectiever anders ingezet kunnen worden maar dat ligt politiek gevoelig. Is ook een kwestie van tijd.
pi_139888026
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:56 schreef gerhardius het volgende:

[..]

het schijnt lastig te zijn voor bepaald werk nog Nederlanders te vinden. Hoe kijk je daar dan tegen aan?
Noem eens wat op dan ik ben nooit ergens vies van geweest, dus om me zwarte handen te maken.
Brood moest er op de plank niet meer en niet minder, zo dacht ik en denk ik nog steeds.
pi_139888113
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Punt is dat de samenwerking niet enkel economisch is (dat kan praktisch ook niet) maar ook politiek en 'Europa' dus ook zichtbaar wil zijn. Het grootste deel van de EU-subsidies die we hier in Nederland ontvangen zou veel effectiever anders ingezet kunnen worden maar dat ligt politiek gevoelig. Is ook een kwestie van tijd.
stoppen met die hap. Dat is toch je reinste omkoping! Als ze denken dat Portugezen te paaien zijn met een doodlopende snelweg, dan zijn het toch helemaal sukkels? De landbouwsubsidie, dat verzin je toch niet?
pi_139888226
Subsidies zo denk ik erover daarmee word de prijs omhoog gedreven, moet je eens kijken wat de panelen dadelijk nog maar kosten b.v
pi_139888418
En vrije handel geloof ik ook niet in als het te goedkoop uit china komt word er wel extra belasting over geheven omdat naar mijn idee de welvaart zich er tegen op gooit dat die niks meer kwijt raken of te goedkoop moeten doen.
Als het werkelijk zo moet of zou zijn dan alles maarook alles over een kam autos net zo duur of goedkoop als elders kindergeld net zo veel of weinig als elders etc etc
pi_139888618
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:59 schreef gerhardius het volgende:

[..]

stoppen met die hap. Dat is toch je reinste omkoping! Als ze denken dat Portugezen te paaien zijn met een doodlopende snelweg, dan zijn het toch helemaal sukkels? De landbouwsubsidie, dat verzin je toch niet?
Men werkt al jaren aan het verminderen of zelfs afschaffen van de landbouwsubsidies. Echter dat was een belangrijke basis in de Europese samenwerking. En een aantal landen zijn er erg blij mee. Maakt het weer lastig.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:09:57 #141
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139888704
Vandaag een interessant itempje bij PowNews, ze benadrukten even dat de VVD zich voordoet als een partij die een heel andere visie heeft dan het EU-fiele D66 terwijl de VVD in vrijwel alle gevallen hetzelfde stemt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139888764
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vandaag een interessant itempje bij PowNews, ze benadrukten even dat de VVD zich voordoet als een partij die een heel andere visie heeft dan het EU-fiele D66 terwijl de VVD in vrijwel alle gevallen hetzelfde stemt.
Heb je je opsplitsverhaaltje in de afgelopen weken al inhoudelijk en cijfermatig weten te onderbouwen? Ben benieuwd :).
pi_139888786
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Noem eens wat op dan ik ben nooit ergens vies van geweest, dus om me zwarte handen te maken.
Brood moest er op de plank niet meer en niet minder, zo dacht ik en denk ik nog steeds.
niet iedereen is het daar blijkbaar met je eens, want dan zou het niet nodig zijn de Polen hierheen te halen toch?

Volgens mij gast het nu mis bij:
- dag en nacht van huis in een vrachtauto, zonder die ruime cao vergoeding die Nederlandse chauffeurs krijgen
- appels plukken of asperges steken
- in de bouw zonder morren werken van vroeg tot laat, zonder te zeuren of er geen bouwkraantje kan komen om een kozijn te plaatsen.
- het graven van geulen voor glasvezelkabels is volgens mij een voorbeeld waar alleen oostblokkers werken. Ik weet de reden daarvan niet, maar kan me voorstellen dat dat geen leuk werk is.

Ik geef toe, het gaat ook over onze arbo-wetgeving, verschil in salaris-ervaring en mentaliteit. Dingen die wel belangrijk zijn ook! Al onze Nederlandse burgers hebben bovendien inmiddels een uitgebreide opleiding gevolgd en dan wil je niet onder je niveau aan de slag.
pi_139888862
Dit is een van die filmpjes en zijn er meer als je op eentje kijkt zie je de rest ook, en dat terwijl er zoveel honger of zelfs voedselbanken zijn.
Sorry hoor ik kan het niet begrijpen.

pi_139888882
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:11 schreef gerhardius het volgende:

[..]

niet iedereen is het daar blijkbaar met je eens, want dan zou het niet nodig zijn de Polen hierheen te halen toch?

- dag en nacht van huis in een vrachtauto, zonder die ruime cao vergoeding die Nederlandse chauffeurs krijgen
- in de bouw zonder morren werken van vroeg tot laat, zonder te zeuren of er geen bouwkraantje kan komen om een kozijn te plaatsen.
- het graven van geulen voor glasvezelkabels is volgens mij een voorbeeld waar alleen oostblokkers werken. Ik weet de reden daarvan niet, maar kan me voorstellen dat dat geen leuk werk is.

Ik geef toe, het gaat ook over onze arbo-wetgeving, verschil in salaris-ervaring en mentaliteit. Dingen die wel belangrijk zijn ook! Al onze Nederlandse burgers hebben bovendien inmiddels een uitgebreide opleiding gevolgd en dan wil je niet onder je niveau aan de slag.
Uiteindelijk is het voor een land als Nederland in totaal ook gewoon gunstig wanneer er een leuk aanbod aan betaalbare arbeid beschikbaar is. Voor bepaalde groepen pakt het natuurlijk wel vervelend uit.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:14:44 #146
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139888952
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Men werkt al jaren aan het verminderen of zelfs afschaffen van de landbouwsubsidies. Echter dat was een belangrijke basis in de Europese samenwerking. En een aantal landen zijn er erg blij mee. Maakt het weer lastig.
Met andere woorden, wat belangrijk is voor de Europeanen is van ondergeschikt belang ten opzichte van wat een paar landen graag willen. ZIe nog maar eens geïllustreerd dat we helemaal geen verenigd volk zijn. In de USA is zoiets ondenkbaar, dat staten in hun eigenbelang denken in plaats van in het USA-belang, in Europa gaat voor bijv. de Fransen het belang van hen (hun boeren) voor op dat van het Europa-belang of EU-belang.

Nu heb ik er geen problemen mee dat er wat subsidie vloeit naar landbouw maar als wij in de toekomst competitief willen blijven met onze hoge salarissen en ons hoge percentage inactieven (vergrijzing!) dan zullen wij het moeten hebben van innovatie. Er zal dus meer geïnvesteerd moeten worden in onderwijs en onderzoek. Dat is het grotere belang wat ook zou moeten gelden voor de landbouwlanden.
#NoDAPL
pi_139888972
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:11 schreef gerhardius het volgende:

[..]

Ik heb vernomen dat daar nog wel het een en ander aan het veranderen is in verband met afdragen sociale lasten in ons land.
Of b.v met een hoe heet het dependance in het buitenland.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 23:16:07 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 23:17:49 #148
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139889134
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het voor een land als Nederland in totaal ook gewoon gunstig wanneer er een leuk aanbod aan betaalbare arbeid beschikbaar is. Voor bepaalde groepen pakt het natuurlijk wel vervelend uit.
De advocaten, klinische psychologen en artsen (beschermde beroepen) hebben er geen last van, vele anderen wel. Het gaat dan echt niet alleen om de schoonmakers en de mensen die achter een lopende band de darmen uit de vissen halen.
#NoDAPL
pi_139889448
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met andere woorden, wat belangrijk is voor de Europeanen is van ondergeschikt belang ten opzichte van wat een paar landen graag willen.
Oh maar bijvoorbeeld een zekere mate van zelfvoorzienendheid in de voedselproductie is ook niet verkeerd voor de Europeanen hoor. Het zijn ook gewoon keuzes die men maakt.

quote:
ZIe nog maar eens geïllustreerd dat we helemaal geen verenigd volk zijn.
Wie claimt dat dan precies?

quote:
In de USA is zoiets ondenkbaar, dat staten in hun eigenbelang denken in plaats van in het USA-belang,
Oh, dit lijkt me baarlijke nonsens.

quote:
in Europa gaat voor bijv. de Fransen het belang van hen (hun boeren) voor op dat van het Europa-belang of EU-belang.
Het is een unie van zelfstandige landen die uiteraard opkomen voor het belang van hun onderdanen. Logisch toch?

quote:
Nu heb ik er geen problemen mee dat er wat subsidie vloeit naar landbouw maar als wij in de toekomst competitief willen blijven met onze hoge salarissen en ons hoge percentage inactieven (vergrijzing!) dan zullen wij het moeten hebben van innovatie. Er zal dus meer geïnvesteerd moeten worden in onderwijs en onderzoek. Dat is het grotere belang wat ook zou moeten gelden voor de landbouwlanden.
Oh, maar ook de landbouwsubsidies zijn steeds meer gericht op innovatie. En op bijvoorbeeld landschapsbeheer of agrarisch natuurbeheer. Het platteland heeft namelijk ook een flinke toeristische waarde.
pi_139889551
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De advocaten, klinische psychologen en artsen (beschermde beroepen)
Waarom klaagt men in bepaalde Oost-Europeaanse landen dat er zoveel artsen en verpleegkundigen verdwijnen? Juist zo'n groep is al heel lang heel mobiel en dat gaat prima.
quote:
hebben er geen last van, vele anderen wel. Het gaat dan echt niet alleen om de schoonmakers en de mensen die achter een lopende band de darmen uit de vissen halen.
Klopt, dat is marktwerking en uiteindelijk worden we daar met z'n allen rijker van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')